zamknij

Wiadomości

Problem z kasownikami w nowych hybrydach. Komunikacja Miejska Rybnik nalicza producentowi karę

2023-09-22, Autor: 

Zdarza się, że nie działają w całym autobusie. Nie odbijają e-karty, zawieszają się lub pobierają kwoty, które nie zgadzają się w rzeczywistości. Mowa o nowych kasownikach zamontowanych w autobusach hybrydowych, które od samego początku sprawiają problemy. Spółka KMR naliczyła producentowi tych urządzeń karę i nadal nalicza.

Reklama

Przypomnijmy, pod koniec czerwca pisaliśmy o nowych, hybrydowych autobusach, które wyjechały na ulice Rybnika. Komunikacja Miejska Rybnik zakupiła 11 pojazdów za 24 mln zł »Na ulice Rybnika wyjadą autobusy hybrydowe. Wiadomo, które linie obsłużą«

Nowy tabor już jeździ, ale pasażerowie skarżą się na problemy z kasownikami. Te są wyjątkowo kapryśne, o czym mówią nasi Czytelnicy:

- Zdarza się, że nie działają wszystkie na cały autobus, szczególnie te wersje żółte. Widnieje wtedy komunikat o błędzie przez całą trasę. Druga sprawa, że jak już te żółte działają to kiepsko z odbijaniem e-karty i przy wsiadaniu i wysiadaniu. Trzeba kilka razy próbować aż się uda.

Żeby zapłacić kartą to jest naprawdę cud. Zazwyczaj wyskakuje błąd połączenia.

- Czasami działają przy wsiadaniu a przy wysiadaniu już nie działają i nie oddają kasy czyli legalnie okradają nas w biały dzień.

- Problem jest taki, że pomimo potwierdzonego braku działania kasowników kontrolerzy wystawiają mandaty, a odwołania są odrzucane z tłumaczeniem, że wszystko jest sprawne.

Problem jest istotny z tego względu, że pasażerowie nierzadko zostają zmuszeni do jazdy „na gapę”. Co na to spółka odpowiedzialna za komunikację miejską w Rybniku?

Jak czytamy w przesłanej do redakcji odpowiedzi KMR Rybnik, problem został zauważony od razu po wyjeździe pojazdów, czyli 1 lipca.

W ilu autobusach stwierdzono problem?

To jest trudne pytanie, bo nie działanie kasowników jest losowe i pojazdy wyjeżdżają na trasy z działającymi kasownikami, po czym np. po godzinie któryś ulega awarii, a po 2 godzinach ponownie działa. Obecnie wgrana jest aktualizacja na wszystkie pojazdy, która usuwa główny problem, a na jednym z pojazdów, oprogramowanie która działa stabilnie i nie powoduje drugiego zidentyfikowanego problemu –czytamy w odpowiedzi Komunikacji Miejskiej Rybnik.

Spółka zauważyła, że awaryjność urządzeń polega w głównej mierze na chwilowym zablokowaniu lub zawieszeniu kasownika. Już 1 lipca zawiadomiła producenta kasowników o problemie.

Od razu przystąpiliśmy do diagnozowania, dokonywana eksperymentów, testów, sprawdzania instalacji w pojazdach, w tym przede wszystkich zakończeń kabli sieciowych. Nabyliśmy też kasowniki bez terminala płatniczego i włączyliśmy do systemu i działają bez problemu – słyszymy.

Awarie cały czas się jednak zdarzają – mimo tego, że producent wskazywał na problemy z terminalem płatniczym. Wiadomo, że spółka miejska naliczyła mu karę w wysokości 35 tys. złotych. Jest ona nadal naliczana.

Co z osobami, które widząc awarię kasownika jadą „na gapę” i napatoczą się na kontrolę biletów? KMR wyjaśnia, że każdy taki przypadek jest i będzie rozpatrywany indywidualnie.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 53

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (6):
  • ~szyszaaaa 2023-09-22
    12:06:33

    32 2

    Jesli chodzi o kasowniki to one sa ogolnie zle zrobione. Opcja zakupu biletu powinna byc tylko w kasowniku z przodu nie w wszystkich w calym busie. Nie raz widzialem jak osoby starsze jak i w srednim wieku niewiedzieli jak korzystac z ekarty co utrudnialo im podroz a niestety nie kazdy chetny jest pomoc. Rowniez nie ma zadnej informacji w busach lub przystankach jak korzystac z takowego kasownika.

  • ~exx 2023-09-22
    12:19:00

    29 1

    ~szyszaaaa
    To fakt. Nawet ktoś jeżdżący cały czas wszędzie autem będzie miał problem kiedy będzie zmuszony skorzystać z takiego kasownika. Przydała by się instrukcja na dworcu albo w autobusie. Bo to nie jest zwykły kasownik zbliżeniowy bez żadnych opcji.

  • ~Arteks 2023-09-22
    13:04:41

    15 25

    Szkoda, że władze miasta nie mają odwagi odejść z systemu e-karty. Zdecydowanie prostszym systemem stanowiłby automat do sprzedaży biletów w każdym pojeździe. Osoby które posiadałyby papierowy bilet miesięczny, tygodniowy, dobowy czy roczny nie blokowałyby systemu tak jak obecnie kiedy muszą przy każdym wsiadaniu i wysiadaniu przykładać kartę do terminalu. Automat + sprzedaż przez systemy typu SkyCash całkowicie wyeliminowałyby sprzedaż biletów przez kierowców. Taryfa też byłaby dzięki temu prostsza. Przemyślcie to czy opłaca się w ogóle inwestować w nowe terminale które robią problemy i za które odpowiada... jakaś firma której trzeba płacić za serwis. Pragmatyczni Niemcy nie wprowadzili w żadnym z miast systemu opartego na karty.

  • ~turiters 2023-09-22
    18:35:09

    0 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~oloersoo 2023-09-23
    12:39:47

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~stenurlvorgozy 2023-09-24
    15:57:52

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5343