Klienci sklepów internetowych zwracają uwagę nie tylko na asortyment i ceny produktów, ale również bezpieczeństwo. Od tego, czy ich dane kontaktowe oraz transakcyjne są bezpieczne, często zależy to, czy w ogóle skorzystają z danej oferty. Jak zadbać o bezpieczeństwo sklepu w sieci? Jakie niebezpieczeństwa czyhają na właściciela sklepu w internecie?
Phishing stanowi wyrafinowaną metodę oszustwa, która polega na wyłudzeniu danych klienta przez stworzenie kopii sklepu internetowego albo wysłanie mailingu, w którym oszuści podszywają się pod konkretną markę. Dzięki temu mogą oni uzyskać np. loginy oraz hasła klientów. Nieświadomi użytkownicy mogą zrobić zakupy w takim sklepie, wysłać złodziejom pieniądze, a potem domagać się wysłania towaru od właściciela rzekomego sklepu. Tłumaczenia, że właściciel ten sam padł ofiarą oszustwa, nie na wiele się zdadzą. W takich sytuacjach dość szybko pojawiają się negatywne komentarze w sieci i mediach społecznościowych od oszukanych klientów. Niełatwo jest odbudować zaufanie i nadwyrężony, a nawet zniszczony wizerunek. Dlatego lepiej temu zapobiegać. Na szczęście można zapobiec phishingowi. Bezpieczny sklep internetowy stosuje certyfikat SSL, który zawiera dane firmy. Klient, który wchodzi na stronę, ma pewność, że rzeczywiście należy ona do danej marki. Warto przy tym w widocznych miejscach informować klientów, że witryna jest chroniona certyfikatem SSL i że przed wykonaniem transakcji dobrze jest, aby sprawdzali oni ów certyfikat. Ponadto warto być czujnym na zgłoszenia klientów oraz weryfikować i zgłaszać wszystkie próby phishingu.
Kolejnym niebezpieczeństwem, na jakie narażony jest właściciel sklepu internetowego, jest wyciek danych klientów. Dane kontaktowe, adresy, numery telefonów, maile i informacje finansowe to łakomy kąsek dla złodziei. Jako administrator danych właściciel sklepu ma obowiązek zadbania o bezpieczeństwo oraz właściwe przechowywanie tych informacji. Zdarza się jednak, że pomimo zabezpieczeń, następuje włamanie do sklepu i kradzież danych. W takiej sytuacji właściciel sklepu musi liczyć się ze skargami poszkodowanych osób, a także z możliwymi restrykcjami, które wynikają z RODO. Kary finansowe nakładane przez GIODO mogą przewyższyć cenę chroniących bezpieczny sklep internetowy zabezpieczeń. Warto więc zainwestować w wysokiej jakości systemy zabezpieczające, w tym zwłaszcza wspomniany już certyfikat SSL, a także regularnie aktualizowany program antywirusowy od renomowanego dostawcy.
Tragedia w Lyskach. Nie żyje 15-letnia pasażerka motocykla, kierowca w ciężkim stanie (zdjęcia)
55003Minął miesiąc od tragicznej śmierci znanego biznesmena. Prawie 100 pracowników zostało na lodzie
34325Obrażenia były zbyt rozległe. 40-letni motocyklista zmarł w szpitalu
26255Autostrada A1: doszczętnie spłonął samochód osobowy
24286Sejm dał zgodę, a prezydent Duda? RAŚ ma apel do śląskich samorządów
18252Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+323 / -19Józef Makosz, były prezydent Rybnika - poparł Andrzeja Sączka
+429 / -233Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+190 / -2A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+261 / -102Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
37Mateusz Morawiecki na spotkaniu PiS w Rybniku. "Pełną parą zaczynamy kampanię do Europarlamentu"
37Historyczna chwila. Sejm za śląskim jako językiem regionalnym
34Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
25"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert