zamknij

Wiadomości

Jak wygląda płyta rynku po lodowisku?

2009-04-08, Autor: 
Dziś zakończył się demontaż sezonowego lodowiska na rybnickim rynku. Na szczęście, nawierzchnia rynku nie ucierpiała.

Reklama

To, jak na wielotonowe obciążenia zareaguje płyta rynku spędzało sen z powiek władzom Rybnika. Prezydent Adam Fudali nie ukrywał, że od tego uzależnia losy sezonowego lodowiska w następnym roku. - Nasze badania wykazały, że lokalizacja lodowiska na rynku pod względem frekwencji jest bezkonkurencyjna. Decyzję w tej sprawie uzależniam jednak od stanu płyty rynku po zdemontowaniu lodowiska – mówił kilka tygodniu prezydent.


Dziś robotnicy zakończyli demontaż urządzeń lodowiska, a przede wszystkim wywożenie kilkuset ton piasku. Nawierzchnia rynku prezentuje się dobrze, nie widać większych uszkodzeń. Wszystko wskazuje więc na to, że rybniczanie będą się ślizgać na rynku również następnej zimy. Nie wiadomo jeszcze, czy miasto prowadzenie lodowiska ponownie zleci firmie zewnętrznej, czy też zakupi urządzenia i zarządzać będzie obiektem siłami Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Prezydent Fudali zapewnia również, że poprawie ulegnie estetyka lodowiska.

 

> Co dalej z lodowiskiem (wideo)


Piasek, który zwieziono na rynek, aby wyrównać nawierzchnię pod lodowisko, trafił teraz do jednostek miejskich i posłuży w pracach m.in. Rybnickim Służbom Komunalnym i Zakładowi Zieleni Miejskiej. W zeszłym roku za kilkaset ton piasku na wyrównanie rynku miasto zapłaciło prawie 120 tysięcy złotych.

 

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (41):
  • ~qwerty 2009-04-08
    14:05:42

    0 0

    Jakby obecna ekipa tak porzadnie remontowala wiosna drogi jak (zdaje sie) poprzednia polozyla plyte Rynku, to nie mielibyscmy problemow z wymiana zawieszenia kazdej wiosny po przejazdzkach ulicami naszego miasta.

  • ~moratorek 2009-04-08
    14:16:51

    0 0

    Mam pytanie. Z jaką inną lokalizacją lodowiska porównano jego konkurencyjność pod względem frekwencji? Nie znam innego lodowiska w Rybniku. Gdyby zrobić takie samo badanie dotyczące np. najlepszej lokalizacji parkingu w mieście, to sądzę że wynik byłby również na korzyść rynku.

  • ~werkk 2009-04-08
    14:25:34

    0 0

    Na rynku jest parking ale tylko dla wybranych TVT nie dla wszystkich rybnickie przepisy są jednakowe w myśl przysłowia "Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie"

  • ~ 2009-04-08
    14:29:36

    0 0

    Kiedyś był (a może nawet teraz jest) na TVT program dwóch dziennikarzy, mało obiektywny i wszystko krytykowali. Może pokaże swoje samochody stojące na rynku?

  • ~bis 2009-04-08
    15:35:50

    0 0

    "To, jak na wielotonowe obciążenia zareaguje płyta rynku spędzało sen z powiek władzom Rybnika." Czyli podjęli ryzyko, że trzeba będzie za nasze pieniądze odbudować płytę rynku? W dobie kryzysu i obcinania jednostkom budżetowym pieniędzy? Chcieli żeby to byle czym podsypać czy może wyłonić jakąś najtańszą lichotę w przetargu? Nikt nie obliczył? Nie było poprzednich projektów? Wykonawca też? Postawmy lodowisko, potem się będziemy martwić... Mieli "szczęście"...

  • ~amaz 2009-04-08
    15:36:25

    0 0

    qwerty znowu narzekasz na swój samochód? Jeszcze nikomu z mojej rodziny, ani ze znajomych (mowa o kilkudziesięciu samochodach) nic strasznego się nie przytrafiło... hmmm, sam jeżdżę dość dynamicznie i też jeszcze nic nie wymieniałem... może samochód sobie zmienisz, albo przerzucisz się na rower - przecież tyle ścieżek jest ; ) ogarnij się, bo co czytam aktualności to widzę Twoje nic nie wnoszące, śmieszne, a zarazem żałosne skomlenie...

  • ~gadocha70 2009-04-08
    16:35:50

    0 0

    To sie nazywa myślenie ludzi,którzy podjeli decyzje o miejscu na lodowisko!

  • ~charlie 2009-04-08
    16:37:17

    0 0

    Ta płyta rynku już dawno miała być wyrównana, okropnie to centrum wygląda, rynek, obok Focus i już inna płyta, dalej plac wolności i kostka a jeszcze wcześniej ul. zamkowa i inne otaczające rynek mają asfalt. Szczerze mówiąc to najbardziej by mi się podobała taka kostka jak na Placu Wolności żeby była w całym centrum, ale rynek wyrównajcie!

  • ~car 2009-04-08
    17:20:10

    0 0

    Kostka w otoczeniu Focusa (Zamkowa/Rynkowa) jest ok i da się po niej chodzić. Nie można tego jednak powiedzieć o niepraktycznej kostce na Pl. Wolności, po której niestety nie da się chodzić, czy jeździć z dziecięcym wózkiem na małych kółkach. Nie pisz więc charlie01, żeby ten badziew ładować na całe centrum - to byłaby katastrofa, bo śródmieście straciłoby swój spacerowy charakter. Kostka ma być do chodzenia, a nie do oglądania - zwłaszcza kiedy chodzi się w lekkich butach. Może warto byłoby się zastanowić nad częściową wymianą kostki na Pl. Wolności (tylko w tzw. ciągach pieszych) na taką po której można normalnie przejść? Póki co, jak nie muszę, to nie wchodzę na Pl. Wolności - szkoda mi butów.

  • ~ziupo 2009-04-08
    19:33:43

    0 0

    Szkoda słów, ale na Ciebie car. Jakoś w Katowicach taka kostka się przyjęła, a miasto planuje dalej remontować centrum przy jej udziale. Przejdź się dziś mariacką w Katowicach i popytaj ludzi którą kostkę wolą: nową czy starą. Chociaż osobiście najbardziej podoba mi się kostka przy przyjściu obok staromiejskiej zabudowy, czy jak to się tam zwie.

  • ~llort 2009-04-08
    20:02:05

    0 0

    jaki by nie był temat newsa ziupo stoi zawsze zwarty i gotowy do dyskusji... nasz rybnicki omnibus i obieżyświat

  • ~Rigoletto 2009-04-08
    20:05:51

    0 0

    O ludzie i co tyle szumu? Rynek stoi? Stoi. Płyta jest ok? Jest ok. Więc co się tam nie podoba :/ A jak to w demokracji bywa nie wszyscy są traktowani jednakowo więc jedni na rynek wjeżdżać mogą a inni nie. Kogoś to jeszcze szokuje? :)

  • ~Zrzeda 2009-04-08
    20:16:40

    0 0

    ziupo, a co tu mają Katowice do rzeczy i ich ulica Mariacka? Po naszym "wykostkowanym" Placu Wolności NIE DA SIĘ normalnie chodzić w najzwyklejszych damskich butach (nie chodzi nawet o szpilki) - kobieta Ci to mówi :D Pewnie jak zwykle wiesz lepiej, ale moim zdaniem bruk jednak służy do chodzenia, a nie do oglądania.
    A żeby pozostać w temacie - na szczęście nie sprawdziło się czarnowidztwo naszych lokalnych proroków i rynek się ostał :) Fajnie :)

  • ~tommi 2009-04-08
    20:29:03

    0 0

    czyżby ktos krytykował kostę "zafundowaną" przez p. Makosza?

  • ~Rigoletto 2009-04-08
    22:06:44

    0 0

    tommi no co Ty.

  • ~car 2009-04-08
    22:47:27

    0 0

    Ziupo, twoje bezczelne zwroty mnie wkurzają. Od razu widać, ze jesteś cieniasem, bo jak ci coś nie w smak, nie panujesz nad postami i zaraz irytujesz się. Kostka na Pl. Wolności jest do d... i wiedzą to wszyscy ci, ktorzy po niej chodzą - czy ci się to podoba, czy nie. Jest oczywiście efektowna i pewnie nie była tania, ale jest niepraktyczna, jak na miejsce dla pieszych. Zdecydowanie lepsza pod tym względem jest nowa kostka na zamkowej i rynkowej. A jak już kobiety mówią ci, że nie da się chodzić po Pl. Wolności, to nie wymądrzaj się, bo mają rację :)

  • ~ziupo 2009-04-08
    23:35:26

    0 0

    Skończyłeś już? A teraz przeczytaj swoje komentarze i pomyśl zanim nabazgrzesz kolejny. Nie liczy się ilość wystukanych liter, tylko sens. Ja wiem komu się nie podoba kostka na Pl.Wolności, malkontentom i laluniom na obcasach >10cm :_ Wierz mi lub nie, ale noszę buty na bardzo cienkiej podeszwie i mi nie przeszkadza ta kostka, ale jak ktoś chodzić nie umie to i na prostej drodze się przewróci; wiesz jak to jest, złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy ;)

  • ~Rigoletto 2009-04-08
    23:46:09

    0 0

    ziupo pieniaczu, to że Tobie odpowiada nie oznacza, że innym również będzie odpowiadać. Logiczne chyba tak?

  • ~alchemik 2009-04-08
    23:51:05

    0 0

    hahaha, właśnie miałem wizję: ziupo w baletkach, mknący przez plac wolności.... ach, jaki piękny widok :)
    czemu nam nie powiedziałeś, że jesteś fakirem? :D (a swoją drogą, widzę żeś również fan radosnej twórczość pewnej Pracowni),

  • ~zenek65 2009-04-09
    00:21:29

    0 0

    ~ziupo co ty pleciesz kostka jest makabryczna, bo jest źle położona, taka kostkę też można ułożyć równiej. Efekt wizualny nie zastąpi walorów praktycznych a te są marne, po za tym taka kostka jest śliska, podsumowałeś się, tym wpisem.

  • ~Rigoletto 2009-04-09
    00:23:58

    0 0

    zenek65 cicho. ziupo pracuje w firmie która projektowała Pl. Wolności i nie przyzna się przecież że położył do dupy kostkę :)

  • ~ziupo 2009-04-09
    07:32:59

    0 0

    Zgadujcie dalej ;) Bruk naturalnie ściera się pod wpływem przechodniów, a nie w fabryce. Przecież nowy, świeżo położony bruk nigdy nie będzie tak gładki jak ten 60letni; nie wiecie?

  • ~ziupo 2009-04-09
    07:39:59

    0 0

    Chcecie na siłę uszlachetniać bruk? A może przyzwyczailiście się do zwykłej kostki betonowej? Poza tym jest już raczej za późno na takie dyskusje, bo nie płacze się nad rozlanym mlekiem. Kostkę i cały Pl.Wolności wyremontował Focus.

  • ~Habibek 2009-04-09
    08:08:55

    0 0

    ...albo nie wiesz o czym piszesz, albo z premedytacją udajesz głupiego. zapytam tak, kto wykonał projekt modernizacji Placu Wolności i kto miał nadzór autorski nad wykonaniem robót? czym innym jest kasa, którą się płaci a czym innym pomysł i wykonanie.

  • ~ 2009-04-09
    10:03:26

    0 0

    ciężko się czyta tą waszą "wymianę" - wydaje mi sie że jesteście kalibrem wiecznie niezadowolonych - ja też może ideałów w mieście nie widze ale od tego co wypisujecie to juz oczy zaczynają boleć... są płytki - żle, jest kostka - żle, jest asfalt - żle... jest ścieżka parkowa - też żle... więc najlepiej byłoby zaorać wszystko i zasadzić buraki... A co do lodowiska na rynku to najmniej odpoowiednie miejsce dla niego - rynek powienien byc rynkiem - nawet w zimie!!!

  • ~Sylas 2009-04-09
    11:56:25

    0 0

    Krzysiek zgadzam się. Jest co najmniej kilka miejsc w centrum naszego miasta gdzie można by postawić te lodowisko, a władze na siłę chcą, żeby stało na rynku. Przecież jak ktoś chce pojeździć na łyżwach to i tak pojeździ, nie widzę dodatkowej atrakcji w tym, że lodowisko stoi na rynku. W ogóle jestem zwolennikiem zaoszczędzenia pewnej kwoty przez władzę (nawet jakby miało to trwać przez kilka lat) i postawienie obiektu przynajmniej takiego, jaki jest aktualnie w Pszowie. Jesteśmy wystarczająco dużym miastem aby posiadać własne stałe lodowisko. Prowizorka stojąca na rynku jest dobra na jeden raz :)

  • ~Pit 2009-04-09
    12:29:37

    0 0

    A o dziurawych drogach już było w tej dyskusji?

  • ~Duki 2009-04-09
    14:52:01

    0 0

    Zgadzam się w 100% z Krzysiek669, ludzie otrzyjcie pianę z twarzy -Święta idą. Zresztą typowi Polacy, tak źle a tak nie dobrze... Trochę luzu i zadowolenia z życia ludzie.

  • ~wazon 2009-04-09
    15:48:39

    0 0

    proponuję miejsce na lodowisko w NIEDOBCZYCACH tam jest miejsce po basenie!!!

  • ~ziupo 2009-04-09
    17:02:11

    0 0

    Projekt został wykonany na zlecenie Focusa a nie UM. Chcecie przykład "na żywo", że taką kostką brukuje się chodniki i place w Katowicach? Proszę, oto dowody:_ http://images41.fotosik.pl/97/7a2932af6df08da5med.jpg _i_ http://images44.fotosik.pl/101/d54bf7309c40416bmed.jpg . Nie pochwalam jednak remontowania elewacji w Katowicach, parter wyremontowany, ale piętra powyżej już nie. Skutek tego jest taki, że lepiej nie patrzeć ponad 2m: http://images38.fotosik.pl/97/aa0ec58d9deee781med.jpg

  • ~ziupo 2009-04-09
    17:05:11

    0 0

    Uściślając wykonany dla Parkiridge Polska, które jedynie zaprezentowało miastu wybrany projekt(y).

  • ~Habibek 2009-04-09
    20:13:23

    0 0

    Ciągle nie mówisz kto wykonał projekt... a co zaproponowano miastu, skąd i dlaczego - doskonale wiem.

  • ~ziupo 2009-04-09
    22:19:54

    0 0

    Projekt wykonało studio topProjekt: http://www.topproject.pl/index.php?id=projekt&kategoria=architektura&proj=10 a znalazłem na obecnej stronie.

  • ~szymczak 2009-04-10
    12:54:37

    0 0

    To bardzo dziwne media się rozpisują że nic się nie stało z rynkiem CZY WY JESTEŚCIE ŚLEPI???? widać to dokładnie nierówności i fałdy jakie powstały pod obciążeniem. Jak za rok ma tu znowu powstać to gówno to sorry !!! No tak tylko kasa sie liczy nic wiecej:/

  • ~Arteks 2009-04-10
    14:18:23

    0 0

    @szymczak - od strony Orbity są spore nierówności w nawierzchni mimo że nie było tam lodowiska. Myślę, że po 17 latach od gruntownej renowacji rynku przydałoby mu się odświeżenie, wymycie i naprawienie nierówności.

  • ~ 2009-04-10
    14:29:33

    0 0

    oczywiscie ze zostaly slady po lodowisku,poza tym powninni wprowadzic calkowity zakaz wjazdu na rynek bez wyjatkow dla jakis lalusiow z tvs czy jak sie zwia.W Raciborzu jest zakaz i jakos zyja

  • ~charlie 2009-04-10
    20:44:00

    0 0

    O.k jeśli kostka nie pasuje to nie, ale moim zdaniem najpierw należy wyrównać rynek a następnie w całym centrum postawić taką samą nawierzchnię, teraz to wygląda, wiecie jak? każdy ... na swój strój

  • ~Duki 2009-04-10
    22:43:44

    0 0

    Ta wyrównać rynek, i wybudować na nowo domy i kamienice, niektórym ludziom to chyba brak wyobraźni...

  • ~ 2009-04-12
    22:51:54

    0 0

    Panie Warna czy przed napisaniem tego artykułu był Pan na rynku czy tylko zaczerpnął informacji w UM??? Otóż rynek po demontażu lodowiska stał się pofalowany i nierówny co widać gołym okiem. Dziś nawet przejeżdżałem rowerem przez rynek i jedzie się gorzej niż po niektórych ścieżkach rowerowych.

  • ~tomek399 2009-04-14
    16:16:45

    0 0

    Uważam że lodowisko to największa głupota (chociaż powinienem napisać gupota bo prezydent tak będzie czytał) stawiać lodowisko w centrum za tak wielką kasę która mogła iść na coś zupełnie innego-lepszego.Od początku przewidywałem że płyta się zniszczy ponieważ sam piasek waży bardzo dużo...cóż więcej kto był ten widział :/

  • ~elik14 2009-04-22
    21:30:24

    0 0

    ... nie widać większych uszkodzeń; a ile jest mniejszych?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 342