zamknij

Wiadomości

Górnicy są wściekli. Rozsypali węgiel pod biurami posłów i senatorów

2020-02-17, Autor: 

To nie koniec dzisiejszej akcji protestacyjnej górników. Rano prowadzili dwugodzinny strajk. Potem rozjechali się w regionie do biur posłów i senatorów PiS. Wysypali węgiel m.in. w biurze senatora Wojciecha Piechy, czy posła Adama Gawędy.

Reklama

To już wiecie, dzisiaj w godzinach porannych górnicy we wszystkich kopalniach należących do PGG prowadzili dwugodzinny strajk.
Protestujący udali się następnie do biur poselskich i senatorskich polityków PiS-u.

Byli m.in. u senatora Wojciecha Piechy, gdzie wysypali na podłogę kilka worków węgla. Potwierdza to Karol Szymura z biura posła Bolesława Piechy.

- Około godziny 10:15 związkowcy przyszli z węglem i wyrzucili go z worków w Biurze Poselsko – Senatorskim. Węgiel został uprzątnięty przez pracowników biura i spakowany do kilku worków (łączna waga około 150 kg). Gdyby ktoś potrzebujący chciał zabrać, to z chęcią go oddamy. Zapraszamy do naszego biura przy ulicy Sobieskiego 1 na II piętrze po odbiór – mówi Karol Szymura.

Takie wydarzenie miało również miejsce pod drzwiami Biura Poselskiego Teresy Glenc w Wodzisławiu Śląskim i w Biurze Poselsko-Senatorskim Adama Gawędy i Ewy Marii Gawędy.

Zobaczcie nagranie z tego wydarzenia:

Prezent otrzymał też premier Mateusz Morawiecki, który starował w niedawnych wyborach z Katowic:

Górnicy z jednej strony protestują z powodu braku porozumienia w sporze zbiorowym dotyczącym płac, a z drugiej pogłębiającego się problemu przedsiębiorstwa związane ze sprzedażą węgla.

- 25 lutego planujemy referendum strajkowe, 28 lutego z kolei wyjazd do Warszawy. To harmonogram. Nie jest jednak wykluczone, że w tym czasie nie będą pojawiały się inne, spontaniczne akcje mające być wyrazem niezadowolenia górników - powiedział Patryk Kosela z „Sierpnia 80”.

Oceń publikację: + 1 + 66 - 1 - 101

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (58):
  • ~pawelbudowa 2020-02-17
    14:30:16

    Widać jak biedni są górnicy skoro "czarne złoto" rozsypują gdzie popadnie.

  • ~Janusz_Cebularz 2020-02-17
    14:36:23

    Wszystkie dotychczasowe rządy nauczyły górników, że jak będą wrzeszczeć i hałasować to dostaną swoje.

  • ~Piotr Czaja 2020-02-17
    15:02:58

    Wysypali węgiel ze swojego deputatu, czy ukradli go z kopalni?

  • ~siarzewski 2020-02-17
    15:05:32

    Obiektywnie trzeba powiedzieć jedno: nawet pisowcy mają już ryli w d***pie.

  • ~ 2020-02-17
    15:09:33

    Pozwolę sobie zacytować portal branżowy:

    "Na koniec 2019 roku na zwałach w całej Polsce zalegało już 14,5 mln ton węgla kamiennego."

    a także:

    "W grudniu ceny węgla (energetycznego) dla polskiego górnictwa sięgały 265 zł/t, podczas gdy importowany węgiel o tej samej kaloryczności można było kupić w portach bałtyckich za mniej niż 170 zł/t."

    Strajk w takiej sytuacji, podczas, gdy firma produkuje towar w cenach oderwanych od reali rynkowych, oraz gdy magazyny są pełne tego towaru jest sporym ryzykiem. Zbliżające wybory mogą być nie wystarczającym czynnikiem aby rząd chciał się dogadać z górnikami.

  • ~siarzewski 2020-02-17
    15:14:49

    Mam nadzieję że teraz pisowcy posłowie na drodze prawno-sądowej obciążą ryli kosztami sprzątania/remontów/malowania swoich biur.

  • ~cbabw 2020-02-17
    15:21:23

    Koszty wydobycia rosną, wydajność, produkcja maleje, płace cały czas rosną- taki mamy obraz polskiego górnictwa

  • ~roger 2020-02-17
    15:27:29

    PiS chyba nie polubił górniczej braci skoro wciąż ściąga potężne ilości zza wschodniej granicy. Biorąc pod uwagę jak górnicy ochoczo sympatyzują z obecnym rządem nie rozumiem tych akcji. Nie można głosować na PiS i być przeciwko polityce PiS bo to się lekko kłóci. No chyba , że górnikom nie.

  • ~Barakuda 2020-02-17
    15:29:00

    No i kolejni, którzy przejrzeli na oczy. A gdzie Pan Piotr Duda-przewodniczący Solidarności? Wszyscy niezadowoleni (lekarze, górnicy, nauczyciele) i strajkują a on kupiony przez PiS siedzi w ciepełku i pije piwko. W ogóle go nie widać. Tylko strajk generalny wszystkich niezadowolonych grup zawodowych i wyjście na ulicę może przynieść efekt... Oczywiście przegrana Andrzeja Dudy bardzo by pomogła...

  • ~ 2020-02-17
    15:35:52

    Czego innego się spodziewać po nich , zrobić chlew , i drzeć japy tylko potrafią , strajkujcie gdzie i jak chcecie tylko nie próbujcie swoimi strajkami przeszkadzać w codziennym prosperowaniu innym jak na przykład blokowaniem dróg bo reszta ludu was znienawidzi i zostaniecie sami za swoimi zwałami

  • ~ 2020-02-17
    15:40:47

    61 87

    no barracuda - uważaj, bo takie namawianie do rebelii podlega zarzutom prokuratorskim. Niezadowoleni górnicy i tak mają szczęście, bo za czasów peło byli by już potraktowani co najmniej kulkami gumowymi.

  • ~rosthost1 2020-02-17
    16:20:58

    65 18

    Patryk Kosela z „Sierpnia 80” to karierowicz z opolszczyzny. Kopalni od dolu nie widzial, węgiel dla niego to tylko czarna kupka. A Barakuda popiera takich dresiarzy. I razem wzywają do nienawiści . Bleeee

  • ~hanahaniula 2020-02-17
    16:23:27

    81 48

    Tak... Czytając komentarze jednego jestem pewna: nasz rząd skutecznie doprowadza do kłótni między różnymi grupami zawodowymi. Nauczyciele mieli za mało - strajkowali, więc oni byli najgorsi. Teraz górnicy strajkują i teraz oni są tymi "złymi".
    Nie ma pracy dobrej ani złej - każdy wybiera ją dla siebie. Tak samo nie można porównywać plac nauczycieli z płacami sprzątaczki inie można uważać, że górnicy dużo zarabiają "bo oni mają przecież 13, 14..." Tak mają ale ich praca to narażanie życia i zarabiają dużo na JSW.
    PiS obiecywał, było wszystko dobrze ale jak to może być, że przy sporych zasobach węgla taniej jest sprowadzić węgiel z Rosji? A no jest taniej, bo na ten sprowadzany węgiel nie ma tyle podatków, ile jest na nasz węgiel ze Śląska.

    Najłatwiej ocenić każdą grupę zawodową i krytykować. Jak to mówią "wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma" - więc może zamiast się oczerniać na wzajem to zaczniemy sobie pomagać?

  • ~Barakuda 2020-02-17
    16:39:46

    69 35

    Tropie Leminga: namawianie do rebelii powiadasz? W normalnym kraju to by tych złodzieji z PiSu na taczkach wywieźli więc niech się cieszą, że narazie tylko tak się skończyło. A za PeŁo to strzelali do pijanego bydła ze stylami od kilofów a nie do górników. Dzisiejszy protest górników odbywa się w ramach przyjętych norm a taki heppening z wysypanym węglem jest do przyjęcia.
    Lemingu ale nie to jest teraz najważniejsze. Najważniejsze jest to, że PiS górnictwo niszczy i nie ma pomysłu na to jak zmienić ten stan na lepsze. Zresztą to samo w każdej innej dziedzinie jak służba zdrowia, szkolnictwo itp. Najbardziej to dbają o siebie samych, swoje rodziny, kurwizję i Rydzyka....

  • ~ 2020-02-17
    16:46:54

    140 0

    panowie górniki w szczególności z JSW wczoraj na TVN24 bis w programie interwencja była cala prawda o waszych związkach zawodowych. To co Wasi przewodniczący wyprawiają to woła o pomstę do nieba , przewodniczący właścicielem spółki która świadczy usługi dla kopalni to jakieś nieporozumienie teraz już wiem skąd się bierze cena przysłowiowej śruby . Drugi przewodniczący innego związku jest w radzie nadzorczej w/w firmy itd

  • ~pprywatne 2020-02-17
    16:51:06

    72 21

    PISowcy już to tam dobrze policzyli, że nie opłaca im się w te pare głosów inwestować. Teraz mają gdzieś i górników, tak jak nauczycieli, lekarzy i inne niewielkie grupy.

  • ~ 2020-02-17
    17:16:07

    66 45

    Kidawa z Biedroniem wam te kopalnie pozamykają i co? Nie bydzie barbórek, dodatków, 13 -14 pensyji a nawet emerytury za młodu.
    Protestów też nie bydzie.

  • ~Jacek Kamiński 2020-02-17
    17:18:42

    55 20

    Do trop leminga:
    Jeśli odnosisz się do jastrzębskich wydarzeń, to strzelano do bandytów dewastujących miasto, nawet ZZ się od nich odcięły. Gdyby wówczas rozbijali twe auto lub dom - byłbyś zadowolony?

  • ~Kwinto 2020-02-17
    17:23:15

    66 29

    ~Barakuda 2020-02-17 15:29:00
    No i kolejni, którzy przejrzeli na oczy.

    Kolego wątpię czy przejrzeli.
    Za dwa/trzy dni padnie parę obietnic i górnicy ponownie chętnie polecą głosować na Dudę. Ważne aby przeciągnąć te obietnice do maja, potem już będą mogli sobie płakać pod zwałami węgla i liczyć pędzące z Rosji wagony pełne czarnego złota. Nie oszukujmy się era górnictwa się kończy i PIS dobrze o tym wie, ale to jedyna partia która dzisiaj jest w stanie kłamać w żywe oczy że będziemy fedrować kolejne 200lat. Oni dobrze wiedzą że górnicy to nie jest najbystrzejsza grupa zawodowa.

  • ~ 2020-02-17
    17:43:17

    34 59

    do barracuda - Dlaczego rząd PO zamiast dla górników i na onkologię, przeznaczył 27 mld zł na Pomoc Grecji ? 24 mld zł na pomoc strefie euro Umorzył 1,2 mld zł Gazpromowi ?

  • ~ 2020-02-17
    17:51:17

    43 2

    to byli górnicy, czy "działacze" związkowi, bo to "subtelna" ale znacząca różnica, z moich rozmów wynika, że większość pracowników odcina się od "działalności" związkowej

  • ~Piotr Czaja 2020-02-17
    17:53:14

    26 17

    trop leminga-Niestrasz bo się ze..sz.Wystarczy że minister ZERO straszy.Postrasz Barakudę Gułagiem ignorancie.

  • ~artefaks 2020-02-17
    17:58:47

    24 8

    Ustawa o jakości węgla wprowadzonego do obrotu mówi że w masie węgla nie może być powyżej 15 % zawartości węgla o ziarnie poniżej 3 mm.
    Na zdjęciu nr 9 widać jaka jest jego jakość. Tylko wybitny specjalista od transportu zrównoważonego grającego tutaj za największego eksperta od smogu.Uważał że wycofanie z obrotu mułów itp. przyniesie od razu wymierne wyniki w jakości powietrza. Ale nie węgiel śmieciowy do sprzedaży zostaje konfekcjonowany i mieszany z dobrym. Sprzedawany jest oczywiście ,, jako węgiel dobry" po wyższych cenach . Oraz odpady węglowe są spalane ( według naszego eksperta ekologicznie ) w zabytkowych 80 letnich kotłach.Dlatego smog jak był tak jest. Arteks może wyjazd na Kanary ?

  • ~Barakuda 2020-02-17
    18:13:16

    50 21

    Czy to jest normalne, że wszystkie sektory publiczne są dramatycznie niedofinansowane i zadłużone i na nic nie ma pieniędzy a PiS daje 2mld zł na propagandę TVP? Czy nie ma ważniejszych potrzeb i wydatków? Ale już widać jak to wszystko się kruszy i rozpada to państwo z dykty i tektury.

  • ~Barakuda 2020-02-17
    18:20:45

    33 18

    Tropie Leminga to są bzdury co piszesz o pieniądzach dla Grecji i, że Tusk dał 27 mld zł. Tu jest informacja z tamtego czasu:

    Grecja otrzyma pilną pożyczkę pomostową w wysokości 7,16 mld euro z Europejskiego Funduszu Stabilizacyjnego. To specjalny instrument stworzony przez 28 krajów UE. Czy także Polska dorzuci się do tej pomocy? - My nie wkładamy pieniędzy. Nic nas to nie kosztuje - odpowiada Artur Radziwiłł, wiceminister finansów.

    Artur Radziwiłł stwierdził na antenie TVN24 Biznes i Świat, że udzielenie pomocy dla Grecji jest dla Polski neutralne.

    - My nie wykładamy pieniędzy. Tak naprawdę to będzie Komisja Europejska, która pożyczy pieniądze Grecji. Zabezpieczeniem będzie budżet unijny, więc my jako jeden z członków Unii Europejskiej teoretycznie gwarantujemy tę pożyczkę. To tylko teoretyczna gwarancja, bo od razu w poniedziałek na koncie Europejskiego Banku Centralnego pojawią się pieniądze, które Polska otrzyma, kiedy tylko pojawi się najmniejszy problem ze spłatą tej pożyczki ze strony Greków - tłumaczył Radziwiłł.

  • ~Barakuda 2020-02-17
    18:22:24

    45 17

    Za to na pewno nie były neutralne pieniądze przekazane na Komisję Smoleńską, Polską Fundację Narodową, Tadeusza Rydzyka i wiele, wiele innych. To są pieniądze wyrzucone w błoto...

  • ~ 2020-02-17
    18:25:34

    24 54

    do barracuda - Pełowcom już nikt i nic, nie posprząta tego bajzlu w głowach, jaki wyrządził im TVN i Gazeta Wyborcza! Napisz sprayem na każdej ścianie w swoim domu tak.: „W demokratycznych wyborach wygrał PIS, i to z dwukrotną przewagą nad PO. Zdobył drugi raz większość parlamentarną, co jest ewenementem w Europie po II wojnie światowej”. Dlaczego ciągle mniejszość obraża większość?

  • ~ 2020-02-17
    18:28:48

    22 44

    dlaczego cenzor tego portalu nie blokuje wpisów barracudy, który do każdej informacji miesza: Smoleńsk, Rydzyka, kościół, Kaczyńskiego?

  • ~ 2020-02-17
    18:32:15

    16 38

    do barracuda - 2 mld na TVP?. Gdybyś nie słuchał tylko TVNienawiść, to byś wiedział, że „to nie są żywe pieniądze, tylko obligacje skarbu państwa” Sugestia, że te obligacje można przenieść do jednostki budżetowej jest po prostu oczywistym kłamstwem. Tego zrobić nie można. Szpitalowi można przekazać z budżetu centralnego dotację, w żywym pieniądzu.

  • ~Arteks 2020-02-17
    18:37:26

    21 23

    @artefaks - każdy muł tęskni za mułem. ;)

  • ~psyche09 2020-02-17
    18:49:17

    33 0

    Zostało jeszcze coś tego węgla? Chętnie przyjmę...

  • ~Barakuda 2020-02-17
    19:25:07

    30 17

    Tropie Leminga powiem Ci, że jeśli nawet ty nie potrafisz odpowiedzieć czy to normalne przekazanie 2mld na TVP kiedy w koło wszystko w długach to znaczy, że nie da się tego wytłumaczyć. I to jest porażka tego rządu. Zwyczajna kompromitacja. A opowiadanie bajek, że to nie są pieniądze tylko obligacje to tak jak z tym twoim opowiadaniem o 27 mld przekazanych przez Tuska dla Grecji.
    Dlatego właśnie Duda przegra najbliższe wybory bo nawet takie farmy trolli finansowane z pieniędzy podatnika nie dadzą rady aż takiej ciemnoty wcisnąć temu ogłupionemu narodowi. Ludziom się już oczy otwierają i to jest proces nie do odwrócenia...

  • ~sympatykrybnika 2020-02-17
    19:35:51

    23 6

    Te wszystkie żądania w akcjach strajkowych górników, pracowników PGG przez władze, zarówno rządową, korporacyjną, czy też partyjną nie będą mogły być spełnione, zaspokojone gdyż nasza gospodarka wchodzi w STAGFLACJE.
    Stagflacja (ang. stagflation, stagnacja + inflacja), to zjawisko makroekonomiczne, polegające na jednoczesnym występowaniu w gospodarce państwa zarówno ZNACZĄCEJ INFLACJI (4,4%), jak i STAGNACJI GOSPODARCZEJ (inflacja zwykle wiąże się z fazą wzrostu w cyklu koniunkturalnym). Przyczyn tego zjawiska upatruje się w negatywnym szoku podażowym, który powoduje zarówno wzrost cen, jak też i ograniczenie produkcji. Walka ze stagflacją jest utrudniona, gdyż bank centralny powinien z jednej strony zaostrzać politykę pieniężną, by walczyć z inflacją, z drugiej zaś strony ją łagodzić, by ograniczyć skutki spadającego tempa wzrostu gospodarczego.

    W tej sytuacji władze będą chciały bez konkretów przeciągać sprawę do maja, do wyborów, aby nie zaszkodzić reelekcji Prezydenta Andrzeja Dydy. A potem to już polityka gospodarcza będzie musiała powrócić na tory ekonomii.

  • ~rybnikus 2020-02-17
    19:38:00

    18 35

    ~Barakuda, te długi to wasze długi a budżet tego roku mamy zrównoważony. A Tusk dał Grekom 6 miliardów €. które wpłacił do niemieckiego banku w którym Grecy byli zadłużeni.

  • ~rybnikus 2020-02-17
    19:39:19

    13 28

    ~sympatykrybnika, czyli wraca co było, cieszysz się, prawda?

  • ~romcost 2020-02-17
    19:42:04

    61 17

    Niech górnicy zarobią i po 100000, ale niech to są przez nich wypracowane pieniądze a nie moje ciężko zarobione... Nie zgadzam się na utrzymywanie 40 letnich emerytów, nie zgadzam się na utrzymywanie górników (mi nikt nie dokłada, tylko ciągle mnie doją), koniec z pasożytowaniem wybranych i uprzywilejowanych grup zawodowych na reszcie ciężko pracujących ludzi... A i koniec z utrzymywaniem czyichś dzieci - mam własne!!! K... A co się w tym kraju dzieje, młodzi wyp..... Jcie z tąd póki możecie!!!

  • ~sympatykrybnika 2020-02-17
    20:17:36

    16 7

    ~rybnikus osobiście smutno mi.
    Światli ludzie muszą liczyć się z prawami naukowymi. Ekonomia, to nauka SPOŁECZNA analizująca oraz opisująca produkcję, dystrybucję oraz konsumpcję dóbr i usług. Ekonomia jest nauką o tym, jak jednostka i społeczeństwo decydują o wykorzystaniu zasobów (wszystkich, gdyż wszystkie zasoby mają alternatywne zastosowanie i z definicji są w niedoborze) – które mogą mieć także inne, alternatywne zastosowania – w celu wytwarzania różnych dóbr i rozdzielania ich na konsumpcję obecną lub przyszłą pomiędzy różne osoby i różne grupy w społeczeństwie.

    Wszystkiemu winni są Fenicjanie, którzy wymyślili pieniądze.

  • ~rybnikus 2020-02-17
    20:21:10

    10 16

    ~sympatykrybnika, oczywiście masz rację a wystarczyło nie kraść.

  • ~sianio 2020-02-17
    20:22:51

    21 13

    romcost coś taki zawistny,przecież całe życie utrzymujesz tych wszystkich darmozjadów,urzędników,posłów,ministrów,partie polityczne itd.A policja skąd ma kasę na działalność ( choć jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania Państwa) od Pani ,Pana,społeczeństwa i zamiast pomagać to jeszcze cię skubią gdzie tylko można.Zapamiętaj,jesteśmy owieczkami które się strzyże i wyżej du... nie podskoczysz.A że górnicy mają przywileje to nic dziwnego bo wiele grup zawodowych je ma.Wspomniana policja ,straż,nauczyciele,księża,sędziowie,posłowie,wojskowi itd.

  • ~rybnikus 2020-02-17
    20:26:54

    15 22

    ~sianio, spróbuj im odebrać co komuna im dała z naszych pieniędzy.

  • ~sympatykrybnika 2020-02-17
    21:05:36

    24 2

    ~rybnikus oczywiście racja jest w tym, że wystarczy nie kraść.

    Wystarczy nie kraść jak Ci z JSW.
    Sprawa się rypła (wydało się, ujawniło i zawiodło) dla związkowców ZZG: Tadeusza Motowidło przewodniczącego ZZG, Romana Brudzińskiego, Pawła Kołodzieja, Krzysztofa Leśniowskiego.
    Nie wiem, czy teraz, gdy w sprawę są zaangażowani CBA i ABW i kilka prokuratur sprawę uda się zamieść pod dywan, tym bardziej jeżeli odkryte milionowe nieprawidłowości w spółce JSW naruszające interesy związkowców, nie przysłużą się reelekcji Prezydenta Andrzeja Dudy.

    Zobaczcie na: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,wiadomosci,wia1-1.html „Czy związki trzęsą JSW? „Superwizjer” o milionowych nieprawidłowościach w spółce”.

  • ~rybnikus 2020-02-17
    21:17:16

    10 31

    ~sympatykrybnika, nie znam sprawy ale jak się powołujesz na TVN to kończy dyskusję.

  • ~artefaks 2020-02-17
    21:23:18

    7 7

    ~Arteks 2020-02-17 18:37:26

    @artefaks - każdy muł tęskni za mułem. ;)

    Pewnie chciałbyś wprowadzić kulturę i zwyczaje jakie panują u ciebie na oddziale....Dziwne że nie ograniczają dostępu do netu.Pochwal się wynikami UMB

  • ~Barakuda 2020-02-17
    21:33:26

    22 9

    Będzie wojna!
    Wyngiel przywieźli... ;)

  • ~1floyd 2020-02-17
    21:35:54

    36 3

    Czas na postać typu M.Thatcher w tym kraju. Dziś miałem spięcie, z jednym z górników. Zapytałem go o zwały węgla. Odpowiedział że rząd musi wstrzymać import węgla. Powiedziałem mu Ok. Ale wy na bony żywieniowe, będziecie kupować Polską wieprzowinę np. za 100zł kg po to, by wspomóc Polskiego rolnika. To nic że obok leży mięso z importu za 17zł kg. Ma kupować tą drogą i już. Na to on się rozciepał, że nikt będzie mówił, co kupować na swoje kartki. Czysta mentalność Kalego.

  • ~peha 2020-02-17
    21:47:30

    24 0

    Chętnie udostępnię piwnicę i przygarnę ze 3 tony ekogroszku w workach.

  • ~dizers 2020-02-17
    22:03:28

    9 5

    a posłowie i senatorowie ...... do worka i do kominka , dwa dni grzania za darmo :)

  • ~jose_23 2020-02-17
    22:41:06

    19 2

    śmiesznie by było jakby się okazało że to węgiel importowany XD
    A właśnie to po ile ten ruski szedł za tone?
    Jak im się nie chce na kopalni robić to na góre do fabryk, marketów itp.

  • ~sympatykrybnika 2020-02-17
    23:07:44

    18 5

    ~rybnikus(ie) drogi – gdy brak argumentów, to to kończysz dyskusję....
    Niestety normą jest, że gdy ktoś nie ma MERYTORYCZNYCH ARGUMENTÓW, to zamiast odpuścić lub przyznać rację przeciwnej stronie, zaczyna wymyślać coraz to bardziej absurdalne uzasadnienia swoich poglądów. Normą jest też odwracanie wówczas kota ogonem, zmiana tematu czy personalne zaczepki.
    Czyż nie jest absurdalnym uzasadnieniem Twoja wypowiedz: „jak się powołujesz na TVN to kończy dyskusję”.
    Zapoznaj się ze sprawą, bo jest bardzo intrygująca.

  • ~rosthost1 2020-02-18
    05:39:56

    11 13

    "Grecja otrzyma pilną pożyczkę pomostową w wysokości 7,16 mld euro ." Czyli jak Unia pomaga Grecji to ok ale jak państwo polskie daje LOTowi to już beeee. Obecna Unia Europejska to dyktatura która ekonomię i rozwój spoleczno-gospodarczy ma w nosie. Tak jak w nosie maja górnicy z Sierpnia 80 wszystkich Polaków. Dlaczego KAZDY Polak ma płacić za ich niekonomiczne wydobycie??

  • ~rosthost1 2020-02-18
    05:41:40

    17 6

    Patryk Kosela z „Sierpnia 80”. Ile lat przepracował na dole w kopalni?? A raczej ile minut??

  • ~ 2020-02-18
    06:52:20

    20 6

    Sądząc po dużej liczbie plusów pod moim poprzednim komentarzem, chyba nie zostałem zrozumiany :)

    Dodam jeszcze z swojego doświadczenia. Dwukrotnie w życiu pracowałem dla dużych międzynarodowych firm przy których wielkość takiego np. JSW, PGG jest mała. Akurat był to czas tuż przed, w trakcie i po kryzysie sprzed ok 10lat. W obu firmach zawieszono system premiowy i wprowadzono plany oszczędnościowe. Żadna z tych firm nie miała tak wysokich kosztów aby ich produkty były nie konkurencyjne, ani nie produkowała "do magazynu".

    Ktoś tu mądrze napisał, że skoro mamy dotować węgiel, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby dotować rolników. Niech wszystkie produkty rolne będą 2 razy droższe, a jabłka niech mają ustawową cenę minimalną na poziomie 100,- za kilogram.

  • ~Barakuda 2020-02-18
    07:10:27

    20 13

    Rosthost1, UE dała Grecji pożyczkę a nie bezzwrotną dotacje jak PiS dla Lot. Zresztą Lot to spółka państwowa więc nasz rząd ratował swój podmiot. I kolejna różnica jest taka, że gdyby UE nie dała pożyczki Grecji to Unii Europejskiej już by pewnie nie było takie skutki miałoby bankructwo Grecji. A bankructwo Lotu miałoby taki skutek, że mielibyśmy więcej pieniędzy w budżecie państwa, które możnaby przeznaczyć na ważne cele. Więc nie pitol farmazonów...

  • ~fanatic 2020-02-18
    10:38:38

    8 2

    Macie za wysokie koszty produkcji !! Zacznijcie porzadek od siebie , a prezes tegoglowy nich pomysli dlaczego cena wegla jest taka wysoka ?? Komuna sie skonczyla i mamy wolny rynek ! Skoro wegla nie idzie sprzedac to prezesa macie do dupy i tyle !

  • ~Sinner 2020-02-18
    11:13:34

    15 3

    Znowu ryle, wiecznie im mało. Dopiero co zgarneli barborke, teraz wysokie 14-tki, a i same zarobki wysokie + kartki, za ktore spokojnie mozna pol miesiaca sie wyzywic. Za takie działania powinni ponieść konsekwencje. Kiedy państwo zrobi wreszcie porządek z tą rozkrzyczaną hołotą?.

  • ~sympatykrybnika 2020-02-18
    11:20:58

    7 4

    Górnicy, pracownicy PGG, związkowcy ZZG i innych związków daremny Wasz trud w tych protestach, w tych akcjach przed i strajkowych, bo:
    • PGG szoruje po finansowym dnie. Nie spełni żądań związkowców. Spełnienie żądań 12-procentowych podwyżek płac zaszkodzi firmie, bo połowa jej kosztów to wynagrodzenia;
    • Taka podwyżka oznaczałaby konieczność zaplanowania straty PGG w 2020 roku. 12-procentowa podwyżka dla 42-tysięcznej załogi tej górniczej firmy to niemal 0,5 mld zł kolejnych kosztów stałych;
    • Energetyka odmówiła dosypania kolejnych pieniędzy (od 2016 roku w PGG wpompowano ok. 4,5 mld zł), z budżetu dosypać się nie da, bo byłaby to forma pomocy publicznej możliwa do zakwestionowania przez Unię Europejską;
    • W ciągu 20 (max 30 lat) stanie się więc coś, co do tej pory niewyobrażalnego – ZNIKNIE RYNEKNWĘGLA ENERGETYCZNEGO – co tak naprawdę znaczy także eliminacje sektora górnictwa węgla kamiennego oraz naturalne (to wg. obecnego harmonogramu) zamknięcie odkrywek węgla brunatnego.
    Rok 2020 to gwałtowny zwrot w kursie. Polska energetyka po bezskutecznej obronie węglowych pozycji 2015-2019, powoli zaczyna obierać kurs zgodny z europejską polityką energetyczną. Długoterminowa zmiana energy mix staje się faktem, a sama zgoda na europejski „New Green Deal” to jedyna kwestia zaplątanych negocjacji w Brukseli;
    • Wszystkie przyszłe inwestycje to
     wielkie offshorowe bałtyckie farmy,
     gazowe elektrownie i elektrociepłownie,
     zmiana regulacji 10h na lądzie jest coraz bliżej,
     nowe aukcje i rozwój fotowoltaiki w toku,
     Ostrołęka nie będzie już wielką węglową elektrownią;
    • Naturalne zmiany technologiczne w indywidualnych domach – i konieczności eliminacji węgla z pieców i domów – co musi nastąpić, bo inaczej sami się potrujemy a czarno-czerwone raporty smogowe będą naszą codziennością.
    • Kluczem jest pierwszy mentalny krok – przejście od myślenia związków zawodowych AD 2020 – czyli czternastka i kolejne podwyżki płacowe, jak jest cokolwiek w kasie i politycznego gaszenia pożarów lub wzbudzania nadziei przez polityków przed kolejnymi wyborami do realnego pomysłu – NATURALNĄ DROGĄ GÓRNICTWA JEST CAŁKOWITE ZREDUKOWANIE WYDOBYCIA ENERGETYCZNEGO WĘGLA przez dwie – max trzy dekady.

  • ~arkussinus 2020-02-18
    12:14:40

    8 2

    terroryści zawsze wygrywają.....dodam związkowi terroryści, bo większość górników niestety musi ulec ich presji..

  • ~eurobarter 2020-02-18
    13:09:40

    16 3

    od egzekwowania prawa w tym kraju jest Policja, jeżeli Panowie Górnicy chcą podwyżek to proszę się zorganizować w kołchozy i sprzedać swój towar (zalegający węgiel) i będzie kasa do podziału, a nie tylko wyrabiać i krzyczeć bo brakuje , bo na kartki,wczasy , ołówkowe, i inne duperele,kasa leży w sprzedaży swojej pracy i jej owoców , a nie wieśniackich wybrykach.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5360