zamknij

Wiadomości

Ewa Fica: szpital musiał się zadłużyć. Straty za poprzednie lata to ponad 171 mln zł!

2021-04-15, Autor: 

Dyrektor szpitala zmienia nieco retorykę, jeżeli chodzi o wypowiedzenia, jakie dostali lekarze na etatach. Ewa Fica zwraca uwagę na olbrzymie zadłużenie WSS nr 3 w Rybniku. - Rok 2020 skończyliśmy na minusie znacznie przekraczającym 33 miliony złotych, a strata własna szpitala z lat ubiegłych wynosiła ponad 171 milionów! - tłumaczy.

Reklama

Przypomnijmy, wczoraj pisaliśmy o tym, że lekarze, którzy dostali wypowiedzenia umów, przygotowali pozew przeciwko Ewie Ficy – dyrektor WSS nr 3 w Rybniku. Zapowiadają też, że od 1 lipca szpital będzie uboższy o blisko 50 specjalistów >>Lekarze pozwą dyrektor szpitala w Rybniku<<

Do stanowiska lekarzy odnosi się dyrektor WSS nr 3 w Rybniku. Zwraca uwagę na pogłębiający się z roku na rok problem.

- To nie jest tak, że Fica złośliwie nie chce wypłacać pieniędzy za tzw. zejścia po dyżurach, czyli de facto za czas, w którym lekarz nie świadczy pracy na rzecz szpitala. Po prostu tego szpitala na to nie stać! Jestem tu od czterech miesięcy i objęłam placówkę w beznadziejnej kondycji finansowej. Rok 2020 skończyliśmy na minusie znacznie przekraczającym 33 miliony złotych, a strata własna szpitala z lat ubiegłych wynosiła ponad 171 milionów! - tłumaczy.

Dodaje też, że 13 kwietnia była zmuszona wystąpić do Zarządu Województwa Śląskiego o pożyczkę w wysokości 30 milionów złotych na spłatę zobowiązań z tytułu dostaw i usług.

- Widać jednak, że nie wszyscy rozumieją powagę sytuacji – mówi.

Ewa Fica odnosi się też do podejrzeń, że działa niezgodnie z prawem.

- No więc ja mówię sprawdzam – sama wnioskowałam o kontrolę z Urzędu Marszałkowskiego. Rozpocznie się w przyszłym tygodniu, a kontrolerzy zajmą się sferą prawną, finansową, kadrową i organizacyjną w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 3 w Rybniku. To będzie bardzo szczegółowy przegląd całej dokumentacji naszej placówki, procedur i podejmowanych decyzji – dodaje.

Zaznacza również, że od samego początku jej celem jest ratowanie szpitala.

- Nie zgadzam się z podejściem, jaki prezentuje szef Związku Zawodowego Lekarzy. Mam wrażenie, że on patrzy na to w taki sposób - pod względem finansowym zawsze było tu źle, ale mimo wszystko zawsze jakoś tam było. A szpital dziś jest pod ścianą, na granicy płynności finansowej! I trzeba podejmować trudne decyzje wynikające z odpowiedzialności za przyszłość szpitala w Rybniku – wyjaśnia.

Lekarze zwracają uwagę jednak na coś innego, chodzi o sposób, w jaki dyrekcja z nimi rozmawia (lub raczej tego nie robi). Dostali wypowiedzenia umów pracy i płacy bez uprzedzenia, konsultacji.

- Rozumiem, że dyrekcja szuka oszczędności, ale niech nie szuka tego w naszych kieszeniach. To nie my jesteśmy odpowiedzialni za długi szpitala – zaznacza dr Katarzyna Musioł, ordynator oddziału pediatrycznego.

Ona również dostała wypowiedzenie o czym szeroko pisaliśmy w artykule >>Ordynator pediatrii też z wypowiedzeniem. „Oddział przestanie funkcjonować<<

Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 53

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (44):
  • ~Longina b 2021-04-15
    15:45:14

    Nie mam zaufania do tej Pani.Przecież poprzednich szpitali gdzie"dyrektorowała",nie udało się jej oddłużyć.Wierzy że kłamstwo powtarzane wielokrotnie stanie się prawdą?

  • ~jackman 2021-04-15
    15:51:24

    Szpital to nie biznes, to użyteczność publiczna, Jeżeli przynosi straty dobry menadżer opracowuje plan wspólnie z podwładnymi, szuka oszczędności wraz z nimi, rozmawią z marszałkiem, wojewodą i ustala rzeczywiste koszty funkcjowania. Rozmawia z rządem o planach podwyższenia PKB dla służby zdrowia. Beznadziejny menadżer ma klapki na oczach, nieumiejętności komunikacyjne i postawę roszczeniową bo muszę, bo chce się przychlebić temu lub innemu. Szkoda, że kosztem zdrowia dzieci...
    Co da ta kontrola? Wytłumaczenie, że to nie Twoja wina Fica? Pytanie do marszałka czy nie można zatrudnić na stanowisko dyrektora prawdziwego menadżera? A nie kolejnego janusza zarządzania?

  • ~karowd 2021-04-15
    15:51:45

    Jeżeli ta wspaniała praca jaką wykonała Pani dr Katarzyna Musioł zostanie zaprzepaszczona (kto miał "przyjemność" przebywać na pediatrii za poprzedniego ordynatora, ten doskonale to rozumie), to będzie prawdziwy dramat. Pani Dyrektor! Niech się Pani opamięta!

  • ~Franek7 2021-04-15
    15:53:54

    92 29

    Wspaniały manager. Musi być z PiSu.

  • ~Bonifacy Onufrewicz 2021-04-15
    15:56:25

    62 16

    Państwowe szpitale ,finansowane z kasy państwa,czyli z naszych składek, nie mają prawa się zadłużać !

  • ~jackman 2021-04-15
    15:59:21

    59 17

    To pytania jeszcze czy Grzesiu Tobiszowski wie co Fica aktualnie wyprawia czy dopiero przy kampanii jak zacznie się go wiązać z zamykaniem oddziałów pediatrii?

  • ~Krus 2021-04-15
    16:38:51

    88 19

    ...niestety w dzisiejszych czasach osoby z polecenia politycznego...niekompetentne, bez przygotowania zawodowego,... które zrobią wszystko... byle "być" na piedestale ... Nie reprezentujące sobą żadnego poziomu merytorycznego ,ale i moralnego decydują o losach Szpitali, zakładów pracy, a co za tym idzie pacjentów i pracowników... Patrząc na poczynania Pani Dyrektor, przede wszystkim ten kto ma z nią bezpośredni kontakt... widzi jaka to mała, krzykliwa osoba... niezdolna do kontrolowania siebie ,a co dopiero zarządzania ludźmi... Wstyd mi , że Dyrektorem Szpitala jest zwykły prostak... Dyzma XXI wieku....

  • ~ 2021-04-15
    16:49:32

    78 3

    A może by tak wskazać wprost i z konkretnymi kwotami z czego wynikają długi szpitala?
    Dlaczego one są?
    Z czego wynikają?
    W jaki sposób można było im zapobiec?
    Skoro coś jest deficytowe to dlaczego? Co zrobiono żeby przestało być?

  • ~Franek7 2021-04-15
    17:14:26

    61 27

    I tak nie jest źle. Spółka Orlen zaliczyła za 2020 rok stratę w wysokości 2,355 mld. Tak, tak. Miliarda. Wszystko poszło do różnych pociotków z PiSuaru. No i na nieruchomosci Obajtka.

  • ~Iwan Franko 2021-04-15
    17:18:33

    76 16

    Ta Pani ma protekcje u samego Zbigniewa Ziobry poprzez jego sługę Michała W.

    Wypowiedziała umowy nawet ludziom w okresie ochronnym czy na urlopach macierzyńskich a teraz jeszcze śmie bajdurzyć o wnioskach o kontrolę z urzędu marszałkowskiego, która będzie robiona pod nią tak aby zastraszyć i uderzyć w pracowników.

    Zła sytuacja szpitala nie jest usprawiedliwieniem dla tego typu działań, protekcjonizm się kiedyś skończy i przyjdzie komuś oglądać świat zza krat, bo za takie rozwalanie szpitala w pandemii to celowe działanie na szkodę szpitala i zdrowia publicznego.

  • ~ 2021-04-15
    18:13:50

    23 75

    Pytanie do wszystkich piszących powyżej , szczególnie do Longiny , do jakiej sumy ma się szpital zadłużyć ? kto to spłaci ? i co to będzie jak go zamkną ? Franek oczywiście napisze , że spłacić to ma Obajtek ja sądzę, że Arłukowicz i Tusk ?

  • ~znawca again 2021-04-15
    18:24:09

    60 20

    Czekam na dni kiedy całe to PiSowskie towarzycho „wzajemnego podcierania się aby uzyskać szybką i miłą satysfakcję” zaczniemy rozliczać i KARAĆ.
    Cytat za jednym z użytkowników wcześniej napisanym:
    „Fica z Rybnika niech kica”.
    Teraz cytat z arcydzieła filmowego o 300-stu: TU JEST RYBNIK!
    Ze swoją śląską pragmatycznością i roztropnością a nie zagłębiowski kołchoz.
    Ps. Co na to As Solidarności Pan Rajman? Dowiemy się?

  • ~Pawel Krys 2021-04-15
    18:29:08

    50 13

    Najważniejsze że 2mld poszło na propaganda!

  • ~Krus 2021-04-15
    18:39:37

    64 8

    ...czy ta Pani ma jakiś pomysł na Zarządzanie Szpitalem ? oczywiście że nie, bo go nie może mieć... Główny doradca związkowiec Rajman, ten to dopiero jest hipokrytą... nie wiem , czy ludzie tego nie widzą, że w imię swojej kariery związkowej zrobi wszystko... teraz siedzi cichutko , żeby się nie narazić... powinni go wywalić na krzywy pysk za tę swoją dwulicowość... Mały człowieczek...

  • ~Franek7 2021-04-15
    19:36:33

    59 18

    Zak ty chyba się z kimś przez ścianę widziałeś. Twój kochany PiS (vel dobra zmiana ) rządzi od ponad 6 lat. Nie tak dawno przegłosował ustawę w myśl której wyda łącznie w ciągu czterech lat 10 mld na obrzydliwą propagandę w TVP ( po 2 mld rocznie ). Do tego wysyła grube pieniądze do Rydzyków, na kościół katolicki i wiele innych miejsc. To oni i nikt inny odpowiada za to, że brakuje pieniędzy ja służbę zdrowia. Obiecywali, że będzie zmiana i to na lepsze. Gdzie ta lepsza zmiana? Nie nadają się do rządzenia. Służba zdrowia w Polsce w zasadzie nie istnieje ( ta publiczna). A ty nam pierdoły pociskasz o Tusku i Arłukowiczu? Chłopie...

  • ~Tuuniaa 2021-04-15
    20:11:22

    39 4

    Winy za zadłużenie szpitala nie ponoszą lekarze ani dyrekcja tylko NFZ, który wycenia procedury poniżej kosztów. Tak było za PO i jest za PIS.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    20:15:50

    20 42

    ~Franek7, masz rację, musi wrócić to co było, Tylko Tusk i PZPR dobrze rządzi, piniędzy nie ma i nie będzie, szczaw i mirabelki, micha ryży dla Polaka za pracę do śmierci, biznes w kręceniu lodów i to bezkarny ...
    Już 7 lat panowania Tuska i Kopacz, podsumował ich własny rząd!
    “Tusk, żopa i kamieni kupa a Polska istnieje tylko teoretycznie!”

  • ~Arteks 2021-04-15
    20:21:58

    50 10

    Państwowy szpital ma tym się różnić od prywatnego, że nie ma być nastawiony na zysk. Szpital wojewódzki powinien mieć najlepszą kadrę specjalistów i nowoczesną aparaturę. Ma wykonywać takie medyczne operacje jakich nie są w stanie wykonać inne mniejsze, lokalne szpitale. Straty finansowe? To niech rozwiąże budżet państwa i rządzący którzy przy każdej okazji nie szczędzą sobie pochwał jak to dobrze rządzą i jak dobra jest sytuacja finansowa naszego kraju. Dzięki takiemu bałaganowi jaki robi nowa dyrektor ciężko wierzyć, że jest dobrze - raczej to samo co od 30 lat...

  • ~Arteks 2021-04-15
    20:31:23

    51 20

    @rybnikus - szpital wojewódzki wybudowano za Gierka, wykańczano go za Cimoszewicza i Buzka, autostradę A1 wybudowano za Tuska, a co wybudowano u nas za Szydło i Morawieckiego razem wziętych?

  • ~rybnikus 2021-04-15
    20:32:10

    13 32

    ~Arteks, jak sobie radzą inne szpitale?

  • ~rybnikus 2021-04-15
    20:34:29

    12 37

    ~Arteks, PIS nic nie buduje, nawet kopalni to nowej, i prywatnej, nie chcą budować w Rybniku, takie dranie.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    20:35:55

    17 36

    ~Arteks to w TVN ci nie powiedzieli, że PIS od 6 lat nadal kończy tę autostradę wybudowaną za Tuska?

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:10:38

    16 31

    Franuś7 śmieją się z twoich kłamstw. Zysk netto Grupy Orlen za 2020 r. wyniósł ponad 2,8 mld zł wobec prawie 4,3 mld zł w 2019 r. – podał PKN Orlen w skonsolidowanym raporcie rocznym. Wcześniej, po czterech kwartałach 2020 r., spółka oznajmiła, że w tym czasie zysk Grupy wyniósł 3,4 mld zł.12 godzin temu

  • ~Arteks 2021-04-15
    21:28:52

    30 11

    @rybnikus - a czy przemysł petrochemiczny w jakimkolwiek kraju nie przynosi zysku? Poza tym co to ma do szpitala? Piszesz trochę podobnie do Gomułki który w czasie kiedy podrożało mięso, powiedział, że "potaniały gwoździe". My się mamy cieszyć, że Orlen przynosi zyski, a jednocześnie akceptować, że nowa pisowska dyrektor chce demolować szpital w Rybniku "bo przynosi straty"? Czy szpital ma przynosić takie zyski jak Orlen? Czemu w kraju europejskim z którego stanu ekonomicznego tak zadowolony jest nasz premier - ciągle nie można uporać się ze stworzeniem normalnie funkcjonującego systemu służby zdrowia? Jak można w czasie pandemii - wypowiadać umowy lekarzom? To się w głowie nie mieści! Słusznie wspominasz, że państwo coś tam buduje w naszym kraju. Mnie jednak (a ciebie też powinno!) interesować co ten rząd wybudował w Rybniku. W czasach innych rządów coś w Rybniku budowano. W czasach PiS nic nie zbudowano z państwowych funduszy, w dodatku możliwe, że doprowadzi się nasz szpital do paraliżu.

  • ~Franek7 2021-04-15
    21:30:36

    37 10

    Rybnikusie ty masz jakieś omamy i zwidy. O misce ryżu to twój idol Morawiecki vel Pinokio opowiadał u Sowy. Zapomniałeś? Ten Morawiecki co to był doradcą Tuska.

    A wracając do sedna. Skoro dla rządu PiS, ważniejsze w okresie panującej epidemii było dać 10 mld Kurskiemu na to jego szambo, zamiast na służbę zdrowia to o czym my mówimy?

    A zadłużenie wynika z tego, że zaniża się wycenę poszczególnych świadczeń i przewidywaną ilość pacjentów.
    Rząd oszczędza na wszystkich tylko nie na sobie i swoich Obajtkach. I takie dziadostwo później mamy.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:32:16

    10 29

    ~Arteks, zadałem ci kolka pytań a ty jak zwykle uciekłeś tym razem nawet do Gomułki, którego aż nadto pamietam, pisz na temat. Dowiedz się ile WSS3 wydaje na płace. I napisz na inne pytania.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:34:40

    13 32

    Franuś7 sam potwierdzasz, za twojego Tuska Polacy tyrali za michę ryżu a bieda, a nawet głód miały twarz polskiego dziecka.

  • ~Franek7 2021-04-15
    21:35:46

    21 11

    Arteks, o jakich ty zyskach Orlenu mówisz? Zyski to Orlen przynosił zanim nie posadzili tam Obajtka. Teraz to przepompownia pieniędzy do szwagrów z PiS.
    Zapoznaj się z komunikatem ze strony Orlenu dotyczącego straty zysków w wysokości 2mld 355mln:

    Propozycja Zarządu PKN ORLEN S.A. dotycząca pokrycia straty netto Spółki za 2020 rok
    Nr 12/ 2021 | 06-04-2021
    Zarząd PKN ORLEN S.A. („Spółka”) informuje, że postanowił zaproponować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Spółki pokrycie jednostkowej straty netto PKN ORLEN S.A. za rok obrotowy 2020 w wysokości 2 355 671 374,21 PLN z kapitału zapasowego Spółki.

    Rekomendacja Zarządu Spółki zostanie przedstawiona Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu PKN ORLEN S.A., które podejmie ostateczną decyzję w tej kwestii.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:38:39

    11 27

    Franuś7 nie rżnij siebie, jest google, każdy może zweryfikować te kłamstwa, podawaj źródła tego swojego bełkotu.

  • ~Franek7 2021-04-15
    21:40:08

    32 14

    Widzisz Rybnikusie, po to poszło 10 mld do Kurskiego żebyś ty wierzył w zysk Orlenu, który sam na swojej stronie podaje, że zaliczył 2mld 355 mln zł straty. Tak wlasnie działa propaganda.

  • ~Arteks 2021-04-15
    21:40:19

    25 11

    @rybnikus - ja też ci już wiele pytań zadałem. Zawsze dostaje od ciebie odpowiedzi jakbyś był jakąś zepsutą maszyną nadawczą w postaci: "TVN, Tuska albo Rydzyka". Porównanie z Gomułką było na miejscu bo on też był tak samo odrealniony jak ty czy wielu polityków PiS. Chcemy dobrze funkcjonującej służby zdrowia, a w zamian dostajemy informacje o zysku Orlen albo o budowie... nikomu niepotrzebnego kanału przez Mierzeję Wiślaną. Jeśli PiS nic w Rybniku nie chciało/nie chce wybudować, czemu przynajmniej nie uszanuje z takim trudem wybudowanego szpitala i z takim trudem zgromadzonej tam wysoko wykształconej specjalistycznej kadry.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:48:21

    12 31

    ~Arteks i znowu nic na temat bo winny jestem ja, Rydzyk, Tusk, TVN a nawet Gomułka. Dodam, że PIS odbudowuje Polskę po zniszczeniach PO-PSL, koleje, autobusy, nawet autostrady które miały być na EURO 2012, nawet posterunki policji itd. Może ci przypomnieć służbę zdrowia za PO-PSL i Arłukowicza czy Kopacz? Słyszałeś o cudzie Tuska, o budowie kolei, tzw igrek, Tusk oddał Merkel 5,5 miliarda € co dostał na to w ramach EORO 2012. Oczywiście został znowu poklepany po plecach jak ziomek.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    21:49:58

    10 27

    Franuś7 a wiesz co to jest skonsolidowany zysk, EBITA? Są minusy i plusy, plusów było więcej.

  • ~Arteks 2021-04-15
    21:59:50

    27 10

    @rybnikus - znowu takie sralasrele - że tamci wszystko psuli, a ci naprawiają. A nieprawda bo za czasów PO powołano spółkę Koleje Śląskie, zakupiono dla niej nowy tabor, dodano pociągów z Rybnika do Katowic czy uruchomiono pociągi do Bohumina, a nawet do Wisły w weekendy. Napisz KONKRETNIE co marszałek Chełstowski zrobił w komunikacji kolejowej w naszym regionie - bo ja nie znam ani jednej poprawy w dziedzinie komunikacji kolejowej za którą odpowiada, a rządzi już prawie 3 lata. Powtarzasz takie same slogany jak TVP czy parlamentarzyści PiS, a prawie nic nie funkcjonuje lepiej niż parę lat temu. Na plus zaliczam PiSowi program Czyste powietrze. Reszta czyli sądy, kolej, służba zdrowia, oświata albo stoi w miejscu ale działa gorzej! Nigdy w dziejach Rybnika nie było tak mało inwestycji państwowych jak... w czasach rządów PiS. To FAKT którego nie podważysz.

  • ~rybnikus 2021-04-15
    22:01:49

    10 23

    ~Arteks, Rybnik a co to jest?
    Znowu zapytam bo od dawna uciekasz gdzie w Rybniku szczepi PIS? Może swoich w szpitalu?

  • ~ 2021-04-15
    22:30:24

    15 19

    Franek7
    a czy to nie przypadkiem niejaki Donald Tusk mówił o likwidacji abonamentu, co skutkowałoby jeszcze większym finansowaniu rządowych mediów z budżetu, ale to zapewne nie byłaby propaganda,
    niektórzy nawet poszli za tym i i przestali płacić abonament, co skończyło się później niemałymi karami nałożonymi dla tych którzy w to uwierzyli

  • ~Franek7 2021-04-16
    08:29:43

    15 5

    Kolego pasażer, tak jest, abonament trzeba zlikwidować a TVP niech się utrzymuje sama tak jak same utrzymują się Polsat, TVN i inne stacje.
    Takich przecież wspaniałych managerów ma PiS to jaki problem?
    Tak w ogóle to uważam, że TVP należy sprywatyzować i wtedy by się okazało, że jest to stacja która przynosi dochód.

  • ~Lahcim 2021-04-16
    08:40:46

    27 8

    20mld na na niepotrzebne megalotnisko, nie ma sprawy
    2mld na TVP, nie ma sprawy
    2mld na PGG, nie ma sprawy
    2mld na bzdurny przekop mierzei, nie ma sprawy
    2mld na kościół, nie ma sprawy
    325mln dla Rydzyka od kiedy PIS przy władzy, nie ma sprawy

    Zadłużone szpitale, nie no tak nie może być, obetnijmy lekarzom.

    ~zak takie o to mamy priorytety w tym państwie z dykty.

  • ~common 2021-04-16
    10:54:53

    15 3

    Zarządzanie covidowe czyli covid wszystko przykryje.
    Pierwsze pytanie: ile zarabia dyrektor szpitala i np. jego obstawa typu pełnomocnicy
    Drugie pytanie: jaka jest odpowiedzialność materialna każdego dyrektora szpitala.
    Trzecie pytanie a raczej kilka: Jaką odpowiedzialność poniesie poprzednia dyrektor Dziechciarzowa, czy zostanie rozliczona ze swoich decyzji? Jaki jest jej status majątkowy? Zzy musi ogłaszać oświadczenie majątkowe?
    Czwarte pytanie: czy decyzje przekraczające zwyczajne zarządzanie szpitalem są podparte przez Urząd Marszałkowski? Czy oni wiedzą co się dzieje w jednostkach im podległych?

  • ~Oldmax58 2021-04-16
    11:16:10

    4 3

    http://100aferpis.pl/

  • ~Marcin Kuczera 2021-04-16
    12:43:22

    11 3

    cóż, ciekawe czy w ZUSowsymi bizancjum też tak tną koszty... a przecież non stop budżet grube miliardy do ZUSu przelewa żeby ten był wypłacalny... (tzw subwencja budżetowa)

  • ~boulder.dash 2021-04-16
    12:50:36

    14 2

    Ale które szpitale nie są zadłużone? Chyba można policzyć na palcach jednej ręki. Albo jesteśmy dobrym szpitalem, albo prawie nic nie mamy do zaoferowania. Jeśli pani dyrektor chce zmniejszyć zadłużenie to najpierw trzeba spotkać się z pracownikami, przedstawić problemy i możliwe rozwiązania i dojść do porozumienia. Niestety polskim zwyczajem jest najpierw ciąć szablą, a potem rozpracowywać problem. Nieważne jakie opcje polityczne, gospodarcze - mnie to nie obchodzi. Trzeba po prostu podejść odpowiednio do tematu. No chyba, że pani dyrektor ma taki plan, że chce ludzi wyrzucić i zastąpić ich innymi, którzy tak samo dobrze będą wykonywać swoją pracę i dbać o oddziały... Ale jakoś w to nie wierzę.

  • ~artefaks 2021-04-16
    22:22:05

    3 2

    @Rybnikus . Jesteś na przepustce od czubków ?
    Co to jest ten zysk Ebita ?

    Ja znam tylko EBITDA
    to „earnings before interest, taxes, depreciation and amortization”, co oznacza zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją.
    Czyli to jest taki niby obajtnięty zysk , którego tak naprawdę nie ma .
    Popatrz lepiej na kurs złotego do USD i EUR.
    Kurs jest najgorszy od 12 lat. czyli od poprzedniego pissu.

    Czyli jak to ładnie ujął trogloglyta rybnikus mamy teraz E bidę

  • ~artefaks 2021-04-16
    22:40:11

    3 1

    Rybnik a co to jest?
    Znowu zapytam bo od dawna uciekasz gdzie w Rybniku szczepi PIS? Może swoich w szpitalu?
    @Rybnikus nie wie co to jest Rybnik !!!! Nie za dużo to wy wicie rozumicie pijecie tego soku z buraka że mocie kopfschelunt ?
    Że majaki mocie i uciekocie przed szprycom jak murzynek B. na drzewo ?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3617