zamknij

Biznes

Rybnik w nocy śpi

2006-05-19, Autor: 
Nieformalna grupa „Pasjonaci wycieczek nocnych” chce, aby w weekendy w Rybniku kursowały nocne autobusy.

Reklama

- Jesteśmy grupą osób, która w rybnickich klubach inicjuje wydarzenia kulturalne. Problemem jest jednak to, że z powodu braku nocnych autobusów, ludzie o 22.00 opuszczają lokale. Po 23.00 Rybnik to wymarłe miasto – mówi jedna z organizatorek akcji – Maya Ziemiańska. - Chcemy aby na wzór Wrocławia i innych miast w weekendy kursowały nocne autobusy – dodaje.

 

Żeby osiągnąć ten cel „Pasjonaci” w rybnickich klubach przeprowadzają sondaż, który ma dać odpowiedź na pytanie w jakich miejscach potrzebne są kursy nocnych autobusów. Powstaje też lista osób, które popierają pomysł.

 

Jak na razie Zarząd Komunikacji Miejskiej w Rybniku do pomysłu nastawiony jest sceptycznie. Jak mówi Kazimierz Berger – dyrektor ZTZ, na nocne kursy nie ma pieniędzy, a obawy budzi bezpieczeństwo kierowców, którzy nie chcą jeździć z podchmieloną młodzieżą.

 

„Pasjonaci wycieczek nocnych” licząc się z takim stanowiskiem komunikacji miejskiej zamierzają w tej sprawie zwrócić się do prywatnych przewoźników. - Wydaje nam się, że prywatni przewoźnicy są znacznie bardziej elastyczni i skorzystają z naszej propozycji – mówi Ziemiańska.

 

Listy i sondaże przygotowane przez „Pasjonatów wycieczek nocnych” dostępne są w rybnikich klubach.

 

Wacław Wrana

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~Mokka 2006-05-19
    10:26:17

    0 0

    Kierowcy będą w niebezpieczeństwie, jeżdżąc z podchmieloną młodzieżą???? Więc jak w takim razie funkcjonują nocne kursy w innych miastach??? Jak zwykle Rybnik nic nie potrafi zrobić. Umie tylko hipermarkety budować i komisy samochodowe. A ludzie niech jeżdżą na zakupy, mają na podwórku po 5 aut, ale wieczorami niech już siedzą w domu, bo po co robić coś dla ludzi??? Najprościej się wyłgać tanimi bajkami o braku pieniędzy i innych bzdurach. Bo pieniądze są, tylko ,jak zawsze u nas, przeznaczane nie na to, co trzeba...

  • ~Mokka 2006-05-19
    10:30:52

    0 0

    Ludzie, nareszcie jakiś świetny pomysł, szansa na rozwój tego miasta!!! Dlaczego wszyscy jak zwykle podchodzą sceptycznie? :( Szkoda słów...

  • ~Arteks 2006-05-19
    11:22:32

    0 0

    Moja przedmówczynio. Zauważ, że sceptycznie podchodzi tylko szef ZTZ, a to mnie akurat nie dziwi bo on sceptycznie podchodzi wobec wszystkiego co już dawno powprowadzały inne przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej ignorując wszlkie nowoczesne trendy w komunikacji miejskiej (bilety przesiadkowe, bilety dobowe, rozkłady cykliczne, uczciwe wobec młodzieży bilety 50 procentowe, mądry i oszczędny układ linii i ta wyliczanka mogłaby być jeszcze kilka razy dłuższa). Rybnik to naprawdę fajne miasto ale są dziedziny które w zasadzie od czasów komuny nie przeszły jakieś poważnej przebudowy. Do nich należy ZTZ niestety. Co do nocnej linii to oczywiście, że jest taka potrzeba. Co do rentowności panie Berger to cała komunikacja miejska nie jest instytucją nastawioną na zysk ale służenie mieszkańców i jeśli mieszkańcy się czegoś domagają to nie należy ich pouczać tylko spełniać ich postulaty. W tej chwili z Nowin nie można się dostać nawet na 5.00 na pociąg. Więc nie chodzi tylko o powrót z lokali. Organizatorom akcji proponuję zasypywanie urzędu miasta mailami z tym postulatem. Linia nocna powinna połączyć Boguszowice, Chwałowice z Nowinami przez Dworzec PKP i Centrum! Swoją drogą PKS posyła autobusy ze swoimi pracownikami do Żor chyba po 23.00 i o 4.00 rano. Te kursy również można by wykorzystać dla społeczeństwa oczywiście z porozumieniu się z PKS-em.

  • ~Jaras 2006-05-19
    12:44:46

    0 0

    Drodzy Rybniczanie zapakujcie dyrekcję ZTZ do samochodu i wyślijcie np nawet do mojej Bydgoszczy, niech zobaczą jak ma funkcjonować komunikacja miejska. Komunikacja nocna też może funkckonować sprawnie i bezpiecznie . Trzeba tylko chcieć i rozumieć potrzeby mieszkańców. To niewyobrażalne , że tolerujecie w Rybniku taki stan rzeczy. Miasto które w rankingach gospodarności przewyższa nawet niektóre największe miasta w Polsce , komunikację ma fatalną. W Bydgoszczy niektóre autobusy wyposażone są w kilka kamer i kierowca doskonale widzi na monitorze co dzieje się w pojeździe. Na kursach nocnych jeździ po dwóch kierowców. Pozdrawiam

  • ~Adam_Sl 2006-05-19
    13:11:13

    0 0

    @Arteks Dlaczego linia nocna miałaby łączyć tylko te dzielnice?
    A co z Niedobczycami, Niewiadomiem, Zamysłowem, Zebrzydowicami, Rybnicką Kuźnią, Wielopolem..... co tam ludzie mają spać? Potrzebne są rozwiązania systemowe zarówno w komunikacji dziennej, jak i nocnej. Gdy wszystkie inwestycje w Rybniku zostaną zakończone a ludzie nie przesiądą się do autobusów to Rybnik się zatka na dobre. Już teraz jest ciężko a co będzie to strach myśleć. Raciborska, Rudzka, Kotucza, Gliwicka, Wodzisławska, 3-go maja czy Żorska to tylko przykłady, gdzie już się codziennie stoi. No chyba, że ZTZ sądzi, że inwestorzy sami /wzorem Tesco/ zadbają o dojazd klientów - co i tak nie rozwiąże sprawy. Liczę, że Rybnik będzie tętnił życiem co najmniej do północy w okresie letnim i że restauratorzy, kina oraz galerie zadbają, żeby ludzi wabić do naszego pięknego miasta nie tylko na "dyske" i "browca".
    Pozdrawiam

  • ~abel 2006-05-19
    15:05:53

    0 0

    Z tymi nocnymi autobusami to na spokojnie proszę. Jak kogoś stać na popijanie drinków i piwa po 5 zł w nocnych barach to będzie go też stać na zapłacenie taksówki.
    Trudno żeby dla kilku amatorów siedzenia w knajpie nocą uruchamiać komunikację publiczną. Jeżeli jest ona dotowana z budżetu - czyli z naszych podatków - to ja protestuję przeciwko temu.
    Do taksówek młodieży - na własny koszt podróżować proszę !!

  • ~Bobik 2006-05-19
    16:34:15

    0 0

    Ablu, nie moja wina że jesteś zgredziałym domatorem, Rybnik ma być tętniącym życiem miastem a nie zapieckiem dla emerytów i ludzi niekontaktowych,tu pracuję tu żyję i tu chcę się spotykać ze znajomymi. Nocne życie nie tylko dla garstki piwioszy za 5 zl. Ale dla żywych ludzi którzy chcą coś tworzyć i wymieniać poglądy na żywo a nie przez komunikator. Nie chcę aby Rybnik stał się miastem wirtualnej przestrzeni.

    I jeszcze jedno Abel. Prawdopodobnie płacę dużo większe podatki od ciebie więc nie wyskakuj tu z bzdurami.

    Pozdrawiam i NIECH RYBNIK OŻYJE!!!

  • ~Miguel 2006-05-19
    17:01:29

    0 0

    No właśnie czy rybniczanie lubią wychodzić do miasta żeby się bawić, czy tylko wychodzą do niego po nową koszulkę lub komórkę???? Bo cosik mi się widzi że Rybnik zamieszkują w większości sami smutni, leniwi lub też dresiarsko podchodzący do funkcji społecznej człowieka.
    W Rybniku już nie mieszkam, z takich właśnie powodów jak życie nocne miasta.
    Trzymam kciuki za PWN. Widzę że niektórych już drażni taki stan rzeczy. :D

    Bobik nie przejmuj się Abel oddaje wszystkie podatki na świątynię opatrzności i inne bzdury.
    Pozdrawiam.

  • ~Arteks 2006-05-19
    18:38:23

    0 0

    Abel, z taką argumentacją nie można się zgodzić bo w takim razie ktoś mógłby powiedzieć, że nie chce aby z jego podatków utrzymywano domy dla bezdomnych, kogoś innego denerwowałby fakt, że z jego podatków wyremontowano Rynek czy dach kościoła. Inny nie chciałby aby z jego podatków organizowano koncerty pod wierzbą itd. Musi być jakiś konsensus. Nie należę do ludzi którzy nocą włóczą się po mieście ale czasami jest różnie i uważam, że komunikacja nocna w miastach wielkości Rybnika to powinien być standard w dzisiejszych czasach. Oczywiście, że druga linia mogłaby połączyć Niedobczyce z Elektrownią przez Dworzec PKP. Linie to mogłyby być pod dworcem PKP tak skomunikowane aby każdy z i w każdym kierunku mógł się przesiąść. Miguel a do jakiego ty miasta się przeprowadziłeś ze względu na życie nocne??? Bo ja do tej pory byłem przekonany, że w Polsce w nocy żyje tylko Sopot i Gdańsk i to w sezonie oraz Warszawa. Niestety znany dziennikarz Leszczyński ostatnio w swoim felietonie tak bardzo ośmieszył "nocne życie" polskich miast w tym i Warszawy, że jeśli miałbym wybierać miasta pod kątem życia nocnego to najbliższe to byłyby Berlin lub Praga ;P

  • ~Miguel 2006-05-19
    21:49:16

    0 0

    Tak właśnie Arteks, Wrocław :)

  • ~montypyth 2006-05-19
    23:08:52

    0 0

    Hej Co do nocnych autobusów to przydałoby się jestem za. Kierowcy naszych autobusów mają taką tendencję że jak jest ostatni kurs to jadą 10 minut wczesniej i zapierniczają byle szybciej być w domu. Co maja zrobić ludzie którzy przychodzą na przystanek 5 minut wcześnije a okazuje się że ich ostatni autobus już odjechał?
    A co do argumentacji że młodzież nie ma jak wracać z knajp i pragnie nocnego życia to pierwsze autobusy ruszają po 4 rano do tej pory można imprezować. Tylko trzeba mieć jeszcze gdzie!

  • ~ 2006-05-20
    14:47:41

    0 0

    A ja popieram Abla, jak macie kasę się bawić i chlać to na taksówkę też można się zrzucić i zajechać do domu.

  • ~Miguel 2006-05-20
    16:05:38

    0 0

    Bredzisz Lucas, za autobus też się płaci. Myśl co piszesz.

  • ~Ala 2006-05-20
    16:20:54

    0 0

    Wiesz, bawic sie mozna bez chlania, chyba ze ty bez tego nie potrafisz, wiec mow za siebie.
    Komunikacja nocna to swietna sprawa :)

  • ~Mokka 2006-05-20
    19:04:12

    0 0

    Nie pojmuję jak można myśleć w taki sposób jak Abel czy inni, którzy go popierają. Stać na chlanie? Jedno piwo kosztuje 5 zł a taksówka do mojej miejscowości z centrum kosztuje 25 złotych. To chyba ma jakieś znaczenie. Poza tym komunikacja w Rybniku jest beznadziejna. Jak większość innych rzeczy w Rybniku...Mieszkam tutaj ale nie mam czasem siły patrzeć na to wszystko. Dlaczego w Rybniku wszystko jest O TYLE MNIEJSZE niż w innych miastach o podobnej powierzchni? Dlaczego mamy mini Rossmana na rynku, w którym nie ma szans sie czasem przepchać do kasy, dlaczego mamy mini MediaMarkt, mini Agatę, mini Sfinksa, mini teatr, mini urzędy, że już nie wspomnę o mini dyskotekach? Dlaczego wszędzie trzeba popychać i wszędzie jest sie popychanym, bo brakuje miejsca? No i oczywiście mini ulice. O godzinie 16 wogóle nie da sie wyjechać z centrum. Juz nie wspominam co sie działo, kiedy było otwarcie Tesco czy innych mini-sklepów... O mało nie trzeba było rozpocząć zarządzania kryzysowego. Ja nie mam siły do tego miasta... A żeby sie nie irytować, trzeba by było po prostu nigdzie nie wyjeżdżać i nie oglądać jak to jest w innych miastach...

  • ~MAR 2006-05-20
    22:57:18

    0 0

    Dominika może ty za duża jesteś ze wszystko takie małe Ci się wydaje. Jeśli taksówka kosztuje Cię do Rybnika 25 zł to nie mieszkasz w Rybniku tak jak napisałaś. Nikt Ci nie każe tu przyjeżdżać. "No i oczywiście mini ulice" co Ty starem jeździsz. Wiesz czemu nie Masz siły do tego miasta bo ledwo ci starcza siły na twoje miejsce zamieszkania. Co do nocnej komunikacji jest beznadziejna. :)

  • ~Miguel 2006-05-21
    00:10:53

    0 0

    MAREK co ty na Dominikę wyskakujesz z debilnymi uwagami, że ma nie przyjeżdżać??? Bo co ty jesteś lepszy że mieszkasz w tym zapyziałym mieście w którym diabeł mówi dobranoc??? Ja na twoim miejscu bym się tak nie cieszył, bo komunikacja w rybniku jak też sprawy urbanistyczne są o du... roztrzaś, ludzie zaś tacy jak Ty nie potrafią dać oddechu temu miasteczku bo po prostu muszą mieć swoje racje , bzdurne racje.

  • ~lizak 2006-05-21
    00:29:08

    0 0

    Tak mnie zakorcilo zeby cos napisac. Czesto odwiedzam znajomych ze studiow w rybniku i wszystko co moge powiedziec o waszym miescie to jedynie to ze w dzien ladne miasteczko a w nocy to wiocha, kluby zadne, ludzi malo, a jedyna rozrywka u was w nocy to jest czmychanie przed zarobieniem w czache przez waszych lawkowych ziomali. A policja w nocy u was chyba spi. Po prostu cool :P

  • ~MAR 2006-05-21
    12:16:09

    0 0

    Miguel ubierz okulary i przeczytaj jeszcze raz co napisałem nikomu nie powiedziałem żeby nie przyjeżdżał. Jeżeli życie nocne w mieście jest dla Ciebie tak ważne ze Jesteś w stanie się przeprowadzić do innego miasta z tego powodu to za kilka lat widzę Cię na zmywaku w Londynie. Tam dopiero to jest życie nocne. Wytłumaczę Ci dostałeś się na studia do Wrocka i teraz Ci Rybnik śmierdzi. W ogóle jak można porównywać Rybnik do Wrocka rozumie Wodzisław Żory ale nie do takiej metropolii. Ty Dałeś największy oddech temu miasteczku wyjeżdżając z niego.

  • ~ 2006-05-21
    14:00:17

    0 0

    25 zł na 4 to macie po 6,25 jedno piwo na dyskotece czy pubie mniej i jedziecie do domu a jak jak jest za drogo to wcale nie musiecie sie pchać do centrum Rybnika. Nocne życie w Rybniku, smiechu warte ... w nocy się śpi lub ewentualnie pracuje.

  • ~ 2006-05-21
    14:07:17

    0 0

    @lizak
    W nocy przynajmniej wszyscy śpią i jest cicho, więc nikt nie szaleje i jest spokój, jak Ci się to nie podoba to wcale nie musisz tutaj od Rybnika zaglądać w nocy.

  • ~paloma 2006-05-21
    14:08:17

    0 0

    Zaczynam mieć wrażenie, że opinie na tej stronie to potyczki słowne podrostków, zachowujecie się jak dzieci, a sprawa jest moim zdaniem poważna. To co ostatnimi czasy dzieje się w naszym mieście jest coraz bardziej niepokojące, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Rybnik jest "miastem studenckim". Cudzysłów jest tu niezbędny w momencie kied władza nie dopuszcza organizacji juwenaliów w mieście. podejrzewam że niedopatrzenie leży w gestii organizatorów, ale w momencie, kiedy do władz należy ostateczna decyzja to nie rozumiem jak można zrezygnować z poparcia przedsięwzięcia studenckiego w mieście bądź co bądź studenckim. Prawie studenckim. Myślę że problem autobusowy jest kolejną składową dużego problemu. Potencjał kulturalny mamy ogromny a jednak nie wykorzystujemy go nawet w połowie. nie wierzę żeby władze miasta nie zauważyły jak wiele wydarzeń ogólnopolskich odbywa się chociażby w fundacji elektrownii rybnik. Ofpa, Ryjek, Festiwal Teatralny to imprezy, na których zjawiają się ludzie z całej Polski, brakuje jedynie rybniczan lub opuszczają salę o 22 z powodu braku djazdu. nie wierzę że zorganizowanie linii okazyjnie przemierzającej tę trasę jest tak wielkim problemem. przecież w grę wchodzi kształtowania wizerunku miasta. Brak poparcia takich inicjatyw i tego że młodzież chce w nich uczestniczyć, chce żeby działo się w mieście coś również w nocy, niekoniecznie z zamarem demolowania rynku nigdy nie pozbawi nas poczucia że mieszkamy w prowincjonalnej mieścinie

  • ~ 2006-05-21
    14:16:00

    0 0

    @Dominika
    Zrób sobie prawko na kat D, kup minibusa i bedziesz w nocy wozić pijaną młodzież, ciekawe jak długo wytrzymasz. Pozatym mamy 21 wiek i każdy kto chce się w nocy bawić to przyjedzie tutaj samochodem i nie koniecznie musi pić, bo można się i bawić bez alkoholu.

  • ~Mokka 2006-05-21
    22:35:01

    0 0

    Moim zdaniem jeśli ktos robi kat. D i przyjmuje sie do pracy jako kierowca, to musi to lubiec, a jesli nie lubi, to mógł myśleć zanim tak zdecydował. A poza tym każda praca ma jakies minusy, nie jest nigdy cukierkowo, dziwne ze Rybnik jest jednym z nielicznych miast, w których nie ma kursów nocnych. A co, tutaj jest bardziej niebezpiecznie? Wątpie. Nie będę juz odpierać zarzutów pana, który uważa iż "nikt mi nie każe przyjeżdzać do Rybnika", pewnie mnie i tak nie zrozumie, bo zawsze miał to, co chciał i pewnie nigdy nie musiał o nic walczyć, ale niech wie, ze nie wszyscy tak mają... A poza tym widze że są tutaj osoby, które do ostatniego tchu będą bronić godności Rybnika, (choć czasem nie bronią jej nawet same władze) a najbardziej lubią to robić, kiedy przy okazji mogą wyżyć się na kimś przy pomocy jakiegoś mądrego tekstu. Po prostu nie podoba mi się to, jak miasto gospodaruje pieniędzmi...

  • ~Arteks 2006-05-21
    23:39:50

    0 0

    No więc właśnie Lucas, mamy 21 wiek i co raz większe apetyty. Żyjemy w całkiem zasobnym mieście i w związku z tym, uruchomienie nocnej komunikacji miejskiej powinno być jednym z poważnych postulatów dla władz miasta. To nie chodzi tylko o imprezy. Są osoby które czasami kończą pracę o 23.00. Są osoby które chcą u kogoś zabawić dłużej. Ustawowym obowiązkiem miasta jest zapewnienie mieszkańcom komunikacji miejskiej. Nie widzę powodów aby takiej komunikacji nie miał Rybnik - tym bardziej że nocne autobusy jeżdżą po większości polskich miast powyżej stutysięcznych. Lizak, proszę napisz jakie miasto na Śląsku autentycznie żyje nocą. Strasznie mnie to ciekawi. Z dwa lata temu miałem okazję być w ok. 23.00 w sobotę w Gliwicach i szukając bankomatu przeszedłem prawie całą reprezentacyjną ul. Zwycięstwa. Idąc potem na dworzec PKP minąłem może z 3 osoby. Byłem wręcz przerażony pustką tej ulicy...

  • ~czechoslowak 2006-05-22
    01:52:23

    0 0

    w tym miescie na nic nie ma pieniedzy (zreszta tak jak w calym kraju) ja popieram ten pomysl, juz nie raz butowalam po nocy do domu - niestety. rybnik to duze miasto i warto czasem w nie inwestowac. a takie inwestycje napewno sie zwroca, o ile oczywiscie wszystko zostanie przemyslane. jesli miasto zorganizuje takie autobusy powinno tez zadbac o organizacje jakis imprez, bo z tym to u nas naprawde zle!

  • ~Miguel 2006-05-22
    14:23:04

    0 0

    MAREK, ubrałem okulary i powiem ci co widzę, krytykujesz osobę "D" za jej sposób postrzegania problemu, ma prawo sądzić że wszystko jest - małe, i to jest podstawą aby ci powiedzieć: to ty taki mały jesteś że wszystko ci się duże wydaje nawet Dominika. ;> Na końcu przyznajesz że komunikacja jest beznadziejna - w jednym zdaniu, a "D" skrytykowałeś w 5 zdaniach. Zauważ że artykuł i wypowiedź "D" dotyczy problemu miasta a nie Dominiki. Reasumując, masz problem z kobietami czy z komunikacją nocną, a może komunikacja z kobietami ma jakieś wypatrzenia??
    Muszę też cię zasmucić bo na zmywaku w Londynie mnie nie zobaczysz, jestem zadowolony z życia w Polsce a wyjeżdżajac z kraju kieruje się na południe po słońce. Co do studiów to mam 34 lata, więc sobie przelicz. A Rybnik mi nie śmierdzi, jakby było inaczej to nie wypowiadałbym się na ten temat ani na ten portal nie wchodził. Twój rozdwojony język na pewno pomoże ci pozbawić wielu mieszkańców oddechu którzy duszą się w tym mieście. A porównywać trzeba to potęguje rozwój.
    Pozdrawiam

  • ~larysa 2006-05-22
    19:56:50

    0 0

    Moim zdaniem powinny jeździć autobusy, moze nie koniecznie w nocy ale conajmniej do godz 1 w nocy. mi bus ostatni jedzie o 22.15..... i jak grzeczna dziewczynka o 22.40 jestem już w łóżeczku :-/ jestem za tym zeby autobusy nie konczyły swojej powinności ok godzin 22.!!!!

  • ~maarcin-85 2006-05-23
    14:33:55

    0 0

    mysle, ze nocne autobusy sa potrzebne! czesto człowiek bedac w Rybniku musi dokonac trudnego wyboru, czy jechac ostatnim czy pierwszym autobusem. Pragne zauważyc,że w naszym miescie powstają dwa nowe obiekty rozrywkowe, a jak wiadomo najlepiej bawic sie wieczorem lub w nocy. Ja np. woole isc do kina na dory film o 22, a nie o 16, niewiem jak Wy? Sam sie zastanawialem nad tym, jakby to było gdyby wprowadzono takie nocne autobusy, juz na długo przed tą akcją, sam chcialem cos w tej sprawie zrobić, wiec to niejest jakis odosobniony problem. Wielu moich znajomych tez tak mysli, i pewnie z checia przyłączą sie do tej akcji. Pamiętam rok temu na juwenaliach, w połowie koncertu Kulta trzeba bylo sie pozegnac z imprezą bo ostatni bus jechał:(:( i tylko przez otwarte szyby słyszalem "Piosenke młodych wioślaży" wydaje mi sie ze jesli nic sie nie zmieni w tej kwestji, to ludzie z dzielnic najdalej oddalonych od centrum będą mocno pokrzywdzeni:(. A tak pozatym to czym sie bedzie róznił powrót autobuszem o 1, czy 2 od tym o 22?? przeciez tez wszyscy wracają nimi podbici i jeszcze ani raz mi sie nie zdażyło, zeby kierowca musiał czuc sie zagrożony!! jesli sie myle, to prosze wyprowadzic mnie z błedu.
    Podpisuje sie pod tym pomysłem rękami i nogami!!!! pozdrawiam pomysłodawców!!!

  • ~ 2006-05-26
    16:43:34

    0 0

    A po co autobus ma jezdzic? przeciez Rybnik ma dwie nowe linie autobusowe: 7 i 30 na ktorych kursuja bardzo ladne minibusy. to juz chyba bardziej sie oplaca niz zeby kursowal autobus. wogole to w zyciu nie widzialem zeby z otwarcia dwoch nowych linii robic wydarzenie historyczne dla miasta - pierwszy kurs z prezydentem i przedstawicielami miasta - smieszne i zalosne. ale w Rybniku to jest normalne poniewaz u nas stworzenie porzadne zarzadzanie komunikacja jest czxyms zupelnie wzietym z kosmosu. jestem ciekawy jak bardzo naglosnia sprawe otwarcia nocnej linii autobusowej (mysle ze do tego dojdzie). nawet glupi MZK nie potrafi zrobic cos normalnego w sprawie komunikacji wiec Rybnik nie jest sam. dwoch organizatorow komunikacji miejskiej a czuje sie jakbym mieszkal w malym miasteczku z trzema liniami minibusowymi kursujacymi co 2 godziny (w szczycie). pozdro...

  • ~Arteks 2006-05-27
    22:50:46

    0 0

    Marten ale to się musi zmienić tak samo jak zmieniają się inne sfery życia miasta. Już obecnie rybnicka komunikacja to prawie skansen. Potwierdzi to każdy jeżdżący po innych miastach lub studiujący gdzieindziej. Powtwierdzają to też eksperci którzy na komunikacji się znają lub nią się interesują. Liczę bardzo, że nowe wybory w Rybniku przyniosą pozytywne zmiany personalne w tym także w ZTZ. Z tym, że teraz to rybnicka komunikacja już nie wymaga zmian ale rewolucji. Do tego trzeba odpowiedniej kreatywnej kadry z konkretnymi planami i pomysłami. Ja po każdej wizycie poza Rybnikiem dostaję niemalże kompleksów na punkcie "wsiorskiej" rybnickiej komunikacji!!!

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.