zamknij

Wiadomości

Akcja Karny Kopciuch. Lawina zgłoszeń i nowi partnerzy!

2019-12-02, Autor: 

Od czwartku, gdy ruszyliśmy z akcją „Karny Kopciuch”, otrzymaliśmy już kilkadziesiąt zgłoszeń trucicieli z całej Polski. Miło nam poinformować, że do akcji włączają się kolejni parnterzy medialni: „Dziennik Zachodni” oraz portal naszemiasto.pl.

Reklama

Akcja społeczna "Karny Kopciuch" ma na celu pomoc obywatelom zatruwanym przez sąsiadów, którzy używają starych, nieekologicznych kotłów lub spalają śmieci. W ramach akcji organizatorzy w „trzech krokach” mobilizować będą trucicieli do zmiany postępowania i wymiany źródła ciepła. Dodatkowo, rozdawane są nieodpłatnie naklejki „Karny Kopciuch za trucie sąsiada”.

Miło nam poinformować, że do akcji włączyli się nowi partnerzy medialni - „Dziennik Zachodni” oraz portal naszemiasto.pl.

- Zdrowie ludzi jest ważniejsze niż rywalizacja na rynku mediów. Dlatego też zdecydowaliśmy się - jako „Dziennik Zachodni” i serwis rybnik.naszemiasto.pl włączyć w akcję konkurencyjnego serwisu internetowego rybnik.com.pl. Bo akcja to niezwykle potrzebna. Nie można dłużej czekać z założonymi rękami – pisze dziś redaktor naczelny „DZ”, rybniczanin Marek Twaróg.

Marek Twaróg podkreśla edukacyjny wymiar akcji „Karny Kopciuch”.

- Chcemy wciąż uświadamiać ludziom, że rytualne rozpalenie w piecu, to sprawa nie tylko jednostkowa, ot trochę dymu nad domem. Chcemy uświadamiać, że systematyczne zatruwanie nieba nad dzielnicą – co się dzieje w co trzecim domu w okolicy niesie ze sobą wprost kryzysy zdrowotne konkretnych ludzi – dodaje Twaróg.

Od czwartku, gdy ruszyliśmy z akcją „Karny Kopciuch”, otrzymaliśmy już kilkadziesiąt zgłoszeń trucicieli z całej Polski. Teraz otrzymają oni wszyscy listy, w których:

  • informujemy o zgubnym wpływie smogu na nasze zdrowie, a zwłaszcza dzieci
  • informujemy o możliwościach uzyskania dofinansowania na wymianę źródła ciepła
  • prosimy o zaprzestanie trucia sąsiadów.

> Karny Kopciuch – zgłoś truciciela

Listy od „Karnego Kopciucha” dotarły już (lub są w drodze) do trucicieli z:

  • Rybnika (ul. Grunwaldzka, Boguszowicka, Bieszczadzka, Pod Wałem, Kardynała Kominka, Graniczna, Leśna, Smolna, Gruntowa, Hetmańska, Ofiar Terroru, Owocowa, Energetyków, Dworek)
  • Jastrzębia-Zdroju (ul. Kondziołowiec, Plebiscytowa, Traugutta)
  • Czerwionki-Leszczyn (ul. Ks. Pojdy)
  • Rydułtów (ul. Bohaterów Warszawy)
  • Opola (ul. Katarzyny)
  • Legionowa (ul. 3 Maja)
  • Torunia (ul. Jałowcowa)
  • Gaszowic (Rydułtowska)
  • Wrocławia (ul. Tęczowa)
  • Tarnowskich Gór (ul. Cicha)
  • Świętochłowic (ul. Lipowa)
  • Suminy (ul. Wolności)
  • Radlina (Jana Matejki, Mariacka)
  • Goczałkowic (ul. Główna)
  • Żor (ul. Orkana)
  • Suwałk (Sportowa)
  • Mysłowic (ul. Armii Krajowej)
  • Szczerbic (Radoszowska)
  • Łazisk (Powstańców)
  • Wancerzowa (Wyzwolenia).

Przypominamy również, że w redakcji Rybnik.com.pl (Rybnik, ul. 3 Maja 30, Business Center K1) można nieodpłatnie otrzymać naklejki „Karny Kopciuch za trucie sąsiadów". Taką naklejkę możecie nakleić sąsiadowi zatruwającemu okolicę.

Zapraszamy do współpracy firmy i instytucje!

Organizatorem akcji Karny Kopciuch jest grupa medialna tuPolska. Akcję wspierają partnerzy – firmy i organizacje ekologiczne:

Partnerami medialnymi akcji są:

Chcesz dołączyć do akcji? Zapraszamy do współpracy instytucje, firmy i media! Piszcie do nas na adres [email protected]

Oceń publikację: + 1 + 316 - 1 - 361

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (116):
  • ~pprywatne 2019-12-02
    10:01:53

    Przydałby się jakiś dron do zatykania kominów.

  • ~ 2019-12-02
    10:21:20

    Czy ta akcja jest zgodna z prawem, które obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej????? Gdzie tą naklejkę przykleić, aby nie naruszyć prywatności i innych nietykalności???? Nie chcę mieć kłopotów prawnych z sąsiadami, chyba że w nocy jak nikt nie widzi???? Doradźcie.

  • ~arkussinus 2019-12-02
    10:34:40

    61 35

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~jaro_t 2019-12-02
    10:45:54

    Jak patrzę na to zdjęcie na dole po lewej stronie to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Wyobrażacie gdzie my mieszkamy? Przecież ten palacz robi to zgodnie z prawem, śmiejąc się z nas wszystkich... I zgodnie z prawem byłoby, gdyby wszystkie domy prywatne w Rybniku też tak kopciły. Zgodnie z prawem jednej nocy zatruto by połowę mieszkańców miasta. Wydaje się że akcja powinna ewaluować i zamiast zdjęć, drony powinny wrzucać granaty do takich kominów.

  • ~Stasek 2019-12-02
    10:47:15

    Poczekajmy do zimy, przypuszczam, że w rewanżu karne kopciuszki powędrują do skrobiacych szyby pod blokami...

  • ~exx 2019-12-02
    10:48:03

    No i co? Jak wam w pysku kopciuchy?
    Maxo jaki ty masz problem? Jak ci smrodzą pod nosem i powoli skracają życie to możesz tolerować byle nie naruszać prywatności zadymiarzy. A CHIWD!
    Są sposoby na znaczne zredukowanie zadymienia, ale jak ktoś tempy się urodził to trzeba go uświadomić inaczej.

  • ~Uno Sardegna 2019-12-02
    10:56:03

    29 60

    "Fajne kominy..."
    W aplikacji Brudny Komin też są podobne "okazy"

    https://brudnykomin.pl

  • ~Aneta Faikis 2019-12-02
    11:20:05

    Proponuję rytualne wyłączenie ogrzewania w mieszkaniach. Pogoda nastraja.

  • ~Aneta Faikis 2019-12-02
    11:22:23

    Do maxo. Mnie chodziła po placu jakąś babka z czymś do pomiaru. Już miałam na policję dzwonić. Trzeba będzie psy chyba spuszczac.

  • ~wagon 2019-12-02
    11:24:11

    I tak nic nie zrobicie z tym problemem możecie się bawić w takie pierdy do puki nie wejdą zakazy i każdy kto ma legalne paliwo może palić do woli i rozpalać jak chce .

  • ~wojto 2019-12-02
    11:40:44

    81 85

    @wagon - to jest akcja uświadamiająca. I nawet jeśli 1 na 1000 wyciągnie z niej jakieś pozytywne wnioski to warto.

  • ~ 2019-12-02
    11:41:09

    Argumentacja przeciw kopciuchom jest zasadna, ale czy szanowna redakcja zdaje sobie sprawę z tego ze nawołujecie mieszkańców do samosądu i wojny domowej między mieszkańcami, a to też jest karalne. mimo wszystkich racji jakie są przeciw kopcącym bierzecie udział w krucjacie przeciw innym mieszkańcom Rybnika. Pomyślcie to nie boli. Po pierwszym konflikcie miedzy mieszkańcami będziecie WY i inni temu winni. Może zorganizujecie jakieś bojówki, historia to już zna. BRAWO WY!!!!!!

  • ~betta 2019-12-02
    11:49:57

    Ja naprawdę nie rozumiem oburzenia dotyczącej nalepki.
    No wielką krzywde sie wyrządzi gospodarzowi takiej chałupy-On może mieć gdzieś zdrowie,życie innych to jemu się krzywda stanie gdy mu się nalepiałke nalepi.Nietykalność się naruszy!
    Ludzie nie bądźcie śmieszni:D
    Niech inni kupują oczyszczacze,maski a najlepiej w ogóle z domu nie wychodzić albo...się przeprowadzić,co nie?
    Osoby które to minusują rozumiem same mają kopciuchy ,bo inaczej nie potrafię wytłumaczyć.
    Porównowywanie do znakowania Żydów za przeproszeniem już w ogóle jest z dupy wzięte-przypominam ze Żydzi byli znakowani co znaczyło wyrok na śmierć ,dziś się znakuje tych co innym odbierają innym prawo do życia.Drobna róznica.

  • ~Ustiao 2019-12-02
    11:55:45

    Zamiast robic bezsensowne akcje wystarczyłoby, zeby w magistracie ktos pomyslał o wydrukowaniu ulotek na temat palenia od góry.

  • ~NOWY02017 2019-12-02
    12:00:28

    Skoro wczoraj Pan prezydent powiedział że potrzebujemy jeszcze ok.8 lat na rozprawienie się z problemem czyli mógł powiedzieć wprost " co ja mogę "
    Skoro miasto może wydać uchwałę podnoszącą cenę wywozu śmieci, to myślę że powinna wydać uchwałę że mieszkańcy mający w promieniu 200m nitkę z gazem powinni zostać podpięci pod tą nitkę na koszt PGNiG, przecież oni i tak zarobią na abonamentach,przesyłach itp.

  • ~ 2019-12-02
    12:05:25

    Witam,

    Ta akcja jest akcją przede wszystkim uświadamiająco - edukująca. Biorąc pod uwagę to co dzieje się popołudniami i wieczorami w Rybniku wiele osób zapewne jest nie świadomych, że są uciążliwi dla otoczenia. Gdy rozmowy w 4 oczy nie pomagają, taka akcja z pewnością będzie jakąś alternatywą.

    Chciałbym zaapelować do wszystkich używających węgla i ogólnie pojętych paliw stałych do ogrzewania domów. Nie musicie kopcić, nadal zgodnie z prawem możecie używać tych paliw, wystarczy nie zarzucać żaru nową dawką paliwa, rozpalać od góry lub palić krocząco, wtedy nie będzie zasłony dymnej. Jest to oczywiście półśrodek na ten sezon grzewczy, bo docelowo jedyne co naprawi sytuację to wymiana źródła ciepła.

    Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

  • ~ 2019-12-02
    12:20:29

    To mam inne pytania do organizatorów tej akcji: czego właściwie oczekujecie? Jakie paliwa są akceptowane przez Was? Jakie sposoby spalania tego akceptowanego paliwa są akceptowane przez Was?

    Generalnie oglosiliscie akcje ale nie do końca wiadomo jaki ona ma cel (poza namawianiem do oklejania naklejkami oraz zgłaszania sąsiadów). Mamy wszyscy używać gazu (którego nie lubi UE), PEC (który także spala węgiel - tego też UE nie lubi), prądu (tu też źle bo UE nie lubi prądu z paliw kopalnych), drewna/pelletu (tu zagadka bo niektórzy twierdzą że to złe paliwo bo powoduje zanieczyszczenie a UE twierdzi że jest dobre bo zeroemisyjne CO2)? Dalibyscie radę się określić w tych tematach?

  • ~Lateks 2019-12-02
    12:26:34

    98 17

    Tymczasem przy Ul. Pod Wałem pracownicy zgm spalają elementy dachu starej szopy... buhahaha

  • ~ 2019-12-02
    12:27:32

    @piotr.kowalski
    1. Czyli nie masz nic przeciwko spalaniu drewna w kominkach?
    2. Nie masz nic przeciwko spalaniu paliwa stałych w domach wielorodzinnych?

    Może od razu zróbmy zakaz używania paliw stałych oraz kopalnych przez cały rok, łącznie z brakiem możliwości używania węgla drzewnego oraz drewna na ognisko, jak również energii elektrycznej wyprodukowanej z paliw kopalnych. Tylko OZE!
    Tylko hmmm drewno to OZE a domagamy się zakazu jego uzywania, a nawet UE uważa je za paliwo pożądane. Cos tutaj jednak nie pasuje...

  • ~ 2019-12-02
    12:29:37

    Jestem calym sercem za zakazem palenia weglem, u mnie w domu (kostka z lat 60 tych) pali sie gazem, ale ta akcja jest chora.
    To nawolywanie do linczu. Niszczenia prywatnej wlasnosci. Zrywania wiezi sasiedzkich, ktore sa tak naprawde chyba najwazniejsze.
    Ty idz i nalep cos sasiadowi na plot - mozesz byc pewien, za jak bedziesz na wakacjach a twoj dom bedzie pladrowany - Twoj sasiad tego nie zauwazy. Jesli mieszkasz sam(a) i o czwartej nad ranem bedzie sie palic swiatlo w kuchni - sasiad na pewno nie przyjdzie sprawdzic, czy nie lezysz zzawalem serca na podlodze. Nie tedy droga.

  • ~norton 2019-12-02
    12:29:56

    Jaki wybór ma ktoś mający kocioł węglowy? Gaz? Ciepło z rury? Czy miasto robi cokolwiek ale cokolwiek w celu rozszerzenia ciepłownictwa w naszym mieście?

  • ~imrahil 2019-12-02
    12:34:20

    podoba mi się ten lament i odgrażanie trucicieli :)

  • ~spirit-of-the-town 2019-12-02
    12:51:50

    88 20

    Proponuję obkleić również kopalnie - to główny dostarczyciel trucizny:) Elektrociepłownie również, przecież odbiorcy ich ciepła mogliby na dachach zamontować fotowoltaikę, a nie pełni podniecenia rozpisywać się o wspaniałych filtrach ich "pieców". Platformy pozyskujące gaz też - gaz jako produkt finalny jest "prawie" czysty, ale zanim dojdzie do odbiorcy - ile zanieczyszczeń stworzy po drodze.

  • ~ 2019-12-02
    12:54:44

    26 69

    ~owen:
    1). Kominki są zazwyczaj dość prymitywne i ich wymiennik praktycznie nie istniej stąd też sprawności nie mają najwyższej to raz, dwa wszystko zależy od drewna i tego jak sie je spala. Biorąc pod uwagę to co się dzieje u nas dużo lepiej zrezygnować także z kominków, niż pozostawić otwartą furtkę do utylizacji jakiegokolwiek drewna w tym urządzeniu.
    3). Problem domów jednorodzinnych jest taki, że jest ich bardzo dużo i naprawdę bardzo mało osób wie jak efektywnie i z małą ilością dymu(a także tanio) spalać tam węgiel (tu zaznaczę dla niektórych, że chodzi tu o węgiel kopalny, na tą chwilę zgodnie z uchwałą tylko kamienny, a nie pierwiastek chemiczny). W Rybniku największe domy wielorodzinne podłączone są do ciepłociągu i nie są kluczowym problemem jak chodzi o jakość powietrza w Rybniku. Kluczowym problemem są niechlujnie opalane domy jednorodzinne.

  • ~grzegorz410 2019-12-02
    13:07:09

    35 89

    Jaka znów nagonka i jakie znów nawoływanie do linczu?
    200 lat temu na dzikim zachodzie jak ktoś zagrażał zdrowiu i życiu Twojemu i Twojej rodziny to szedłeś do niego i robiłeś z nim porządek. W 21 wieku, w środku Europy jak ktoś zagraża zdrowiu i życiu Twojemu i Twojej rodziny, i chcesz z tym zrobić porządek to zaraz jest to nawoływanie do linczu i nagonka.
    Ustiao - myślę że takie ulotki każdy szanujący się kopciuch od razu by wrzucił do pieca :)

  • ~ 2019-12-02
    13:08:43

    40 10

    @piotr.kowalski
    20 letni kominek ma sprawności 70%, ten spełniający wymagania ekoprojektu minimum 80%. Uważasz że to mało? To ile jest według Ciebie odpowiednio?
    Jaki wymiennik w kominkach które mają DGP?
    Czyli za to że ktoś spala nieodpowiednio przygotowane drewno oraz spala je w niewłaściwy sposób zastosujemy odpowiedzialność zbiorowa?
    Zgoda, jeśli ze względu na wycinanie DPF-ów, zabronimy silników Diesla ale wszystkich, łącznie z tymi spełniającymi EURO 6d Temp. Jak się bawić w odpowiedzialność zbiorową to na całego!

    Od tego są odpowiednie służby żeby kontrolowały jak jest przygotowane paliwo. Za łamanie przepisów drogowych zabronich poruszania się pojazdami? Dokładnie ta sama logika. I taka sama dlaczego olej opałowy jest taki drogi i mało popularny. Bo skoro używali go jako paliwa do aut to podnieśliśmy jego cenę żeby się to nie opłacało. A to że nie będą używać do ogrzewania domów a będą używać węgla - trudno. Logika godna podziwu...

  • ~ 2019-12-02
    13:09:10

    36 53

    ~imrahil:

    Trudno powiedzieć, czy to truciciele, tego nie wiemy.

    Wiemy na pewno, że zmian nie da się zatrzymać i to właśnie osoby wściekle kopcące je przyspieszają i sprawiają, że każdy ma już dość węgla. To nie młodzież z transparentami na rynku powoduje niechęć do węgla, to kopcący "oszczędny" człowiek z otchłani jego piwnicy. To Wy lamentujący tu obrońcy tego jak kiedyś było sprawiacie, że doszło do tego, że mamy dedykowane aplikacje na smartfona aby dokumentować kopcenie i niezależny od tej aplikacji portal internetowy rozwijający tę ideę o próbę edukacji. Jeżeli ten portal doprowadzi do eskalacji podziału na kopcących i chcących żyć normalnie to nie będzie wina jego twórców a osób, które dalej chcą żyć w syfie.

    Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

  • ~SunShine11 2019-12-02
    13:23:26

    Ludzie zaczyna się przekraczać pewne granice!! Przypomnijcie mi od kiedy zaczęło się głośno mówić o smogu! 5 lat temu? 4 lata temu pierwszy raz miasto uruchomiło dotacje na ocieplenie i wymianę pieca. To były jednostki które z tego skorzystały, powoli ludzi było coraz więcej. Potem ruszył program czyste powietrze, który kuleje, ale wszystko trwa, to są procedury! Teraz wolno palić tylko węglem czyli legalnie mogę tym palić, piec mam czas wymienić do 2028 r. a nagonka i nawoływanie do linczu idzie z prędkością światła.!! Niektórzy nie mają na kontach 100 tyś. zł żeby od tak wydać na to wszystko, a niektórzy nie maja nic!! zamiast wlepić naklejkę i się mądrzyć to może pomóżcie takim osobom.Ta akcja ma sens za 10 lat jak już prawie wszyscy będziemy ekologiczni i kopcić będą jednostki to wtedy se naklejkę sąsiadowi wlep! a jak na razie to se to na czoło przyklejcie!!
    Tutaj miasto powinno rozmawiać z gazownią i ciepłownią aby nitki pociągli tam gdzie ich nie ma, bo teraz to wygląda tak, że zbierasz podpisy sąsiadów czy chcą się do gazu podłączyć i musi być większość aby się to gazowni opłacało - absurd jakiś.

  • ~ 2019-12-02
    13:23:42

    20 45

    ~owen:

    Pierwszy z brzegu kominek polskiego dużego producenta aktualnie produkowany sprawność nominalna deklarowana przez producenta to 62%. Wrzućmy tam 3 miesiące wcześniej ściętą wierzbę i jak wyjdzie 20% to będzie cud. Tu właśnie jest problem, emisja kominków i kotłów zasypowych zależy od palacza i tego jak mu się chce, nawet w nowym wyrobie. Co więcej jak otwór załadunkowy jest duży to przyjmie wszystko. Śmieci w kominku w domowym salonie w miejscowości uzdrowiskowej nie w naszym województwie widziałem sam. Palacze kotłów co roku pokazują nam jaka jest ich kultura jak chodzi o obsługę kotłów zasypowych i jak są odporni na prośby i edukację. Należy zakazać takich rozwiązać.
    Podany przez Ciebie przykład samochodu różni się tym, że on z fabryki wyjeżdża (pomijając takie przypadki jak afera VW z dizlami) spełniając normy i praktycznie niemożliwe jest znalezienie taniego substytutu ropy naftowej żeby nim zasilać silnik. Powtórzę się, to co wrzuci się nawet do najnowszego kominka zależy od palacza i wtedy nici z sprawności norm itp. W przypadku samochodów nie mamy wyboru jak chodzi o paliwo, zdobycie jakiegoś substytutu jest praktycznie nie możliwe a i tak zapewne zniszczy silnik.

    Dlatego właśnie należy odejść od węgla i paliw stałych w kotłowniach domów jednorodzinnych.

  • ~ 2019-12-02
    13:43:07

    44 9

    @piotr.kowalski,
    To dlaczego nie zmusza się producentów żeby sprawność była wyższa?
    Francuscy producenci kominków 20 lat temu deklarowali dla swoich wyrobów 70% a polscy dzisiaj nie potrafią nawet tego? Ale znowu winny jest użytkownik.

    A co do aut. Nie pisalem o paliwie ale wycięciu DPF. Wtedy też nie spełnia się norm.

    Natomiast dalej nie rozumiem tej Twojej odpowiedzialności zbiorowej. Skoro ktoś nie potrafi używać urzadzanie to należy go piętnować a nie resztę łącznie z tymi którzy używają go prawidłowo. Samochodu też można używać odpowiedzialnie a można takim samym jechac po deptaku 150km/h i co wtedy też powiesz że należy zabronić takiej możliwości i żeby to się nie powtórzyło powinniśmy zabronić samochodów w ogóle.
    Kierowcy co roku pokazują jak ignorują przepisy, zabrońmy aut! Dokładnie taka sama logika jak Twoja że z powodu tego że ktoś nie potrafi palic w kominku to zabronmy stosowania kominków. Ktoś prowadził po alkoholu to zabroniony alkoholu?

    Tu jest właśnie problem. Zabraniać, zabraniać i zabraniac. A nigdzie nie ma pokazywania jak palić żeby było dobrze...
    Ale widzę że my lubimy się bawić w zakazy. Szkoda że nic nas nie nauczyli że zakazy prowadzą to nikąd...

  • ~blackboy_aj 2019-12-02
    13:48:16

    82 11

    Jestem zwolennikiem odejścia od węgla, ale z głową. Jednak jak czytam jakie kroki, a dokładnie krok nr 3 "piętnujemy - adres umieszczamy na mapie i wszczynamy procedurę administracyjną przymuszającą obywatela do wymiany źródła ciepła" podejmuje KarnyKopciuch to mam wrażenie, że to banda eko ........ . Ogólnie o ile informowanie edukowanie jest w porządku, to "przymuszanie" mnie bawi. Chciałbym widzieć w jaki legalny sposób mogą kogoś zmusić do zmiany źródła ciepła. No chyba, że jest jeszcze krok 4 , zrzutka na wymianę pieców.

  • ~arkussinus 2019-12-02
    13:50:53

    23 3

    redakcjo jeżeli usunęliście mój wpis , to podobne wpisy na innych waszych portalach dotyczących opasek dla [ocenzurowaliście] usuńcie również...

  • ~entropia 2019-12-02
    14:16:21

    42 51

    mogliby jeszcze fotografować jaka bryka stoi pod domem i jak odpicowane są ogrody tych "ubogich" obywateli którzy to przecież z biedy palą jak w 19-wiecznym Londynie

  • ~wojto 2019-12-02
    14:16:38

    24 39

    @Benett - Strachy na lachy. Jeśli dla Ciebie strata telewizora za 1500zł jest taka groźna a nie boisz się utraty zdrowia i życia związanego z tym syfem, który mamy przez 6 miesięcy za oknem, to masz nieźle pomieszane w głowie :) Fakt faktem, same nalepki to może nie najlotniejszy pomysł w tym przypadku, aczkolwiek przy złym parkowaniu aut doskonale się sprawdzał, tak mówienie o linczu i skłócaniu sąsiadów z tego powodu to wyraz pomieszania z poplątaniem. To ja nienawidzę sąsiadów, bo oni dzień w dzień chłostają i obdzierają mnie ze skóry a ja nie mam ŻADNYCH narzędzi aby cokolwiek z tym zrobić!

  • ~ 2019-12-02
    14:26:53

    34 72

    Zatykac kominy. Niech sie inhaluja swoim zdrowym przeciez dymem

  • ~arkussinus 2019-12-02
    14:30:27

    49 10

    ooo prostuję...już te wpisy pousuwaliście. Co nie zmienia faktu, żer organizatorzy i redakcje balansują na granicy tak prawa, jak i dobrego smaku

  • ~ 2019-12-02
    15:06:49

    58 11

    @wojto

    Zwroc uwage, ze z wredna zona mozesz sie rozwiesc , chamskie dzieci po 18 stce wyrzycic z domu (albo pojda na swoje jesli Ciebie maja dosc) a sasiada nie wyrzucisz, on jest na swoim. O dobrego sasiada ciezko, a zly moze uprzykrzac zycia przez pokolenia. W dzielni z ktorej pochodze jest stary wredny babsztyl - chyba miala meza UBka ktora od lat 60 tych pisze donosy na wszystkich w okolicy o wszystko Ponad 50 lat - i jest franca zdrowa.
    Smogu sie pozbedziemy, a zatrute relacje miedzy ludzkie pozostana. ..

  • ~orka 2019-12-02
    15:15:31

    77 10

    Wszystko działania pozorowane, bzdurna akcja mająca czemu niby służyć, czemu nie lobbujecie u władzy która nic nie robi w temacie smogu w Rybniku czemu nie oblepiacie gabinetu prezydenta który nic nie robi w tym kierunku, nic kompletnie nic KONKRETNEGO się nie robi w kierunku zmniejszenia ilości pieców w Rybniku. Wykażcie się przymuście władze do tego by zaczęli wreszcie działać (gazociąg, ciepłociąg, ciepło z elektrowni .......) a tak to tą swoją akcje możecie sobie ....

  • ~2018 2019-12-02
    15:31:49

    28 57

    Znowu oburzenie "minusujących "że ktoś się upomina o czyste powietrze.Niepojęte .

  • ~Sinner 2019-12-02
    15:38:11

    53 15

    ~maxo " Gdzie tą naklejkę przykleić, aby nie naruszyć prywatności i innych nietykalności????

    Njlepiej na swoje czoło :-):-)

  • ~ 2019-12-02
    15:40:24

    22 52

    Benett, arkassinus - rozumiem, ze wy chamskim smrodzeniem i truciem budujecie pozytywne relacje z sasiadami. Ludzie, ogarnijcie sie, uzyjcie resztek mozgu

  • ~ 2019-12-02
    15:54:22

    73 9

    Weźcie te naklejki, i oblepcie nimi UM , bo to oni robią największy smród, czym ? tym, ze w temacie smogu nic nie robią.

  • ~ 2019-12-02
    15:56:32

    69 10

    Proszę naklejać też, na pojazdy których właściciele odśnieżają pod blokiem na załączonym silniku.

  • ~kurier 2019-12-02
    16:07:34

    26 47

    Nie oburzajcie się na takie akcje. Niektóre kominy kopca jakby nowa Huta 50 lat temu. Z tym trzeba zrobić porządek. Nawet mój kolega który pali jeszcze węglem twierdzi że problem byłby mniejszy gdyby ludzie potrafili prawidłowo palić. Sam się zgłoszę po takie nalepki. Znam kilka domów kopcacych bez opamiętania. Trzeba ich jakoś ukarać.

  • ~wojto 2019-12-02
    16:25:30

    24 50

    @Benett - Wole zatrute relacje z sąsiadami niż zatrute swoje i swojej rodziny płuca, krew i cały organizm. Twoja hierarchia wartości jest wywalona do góry nogami. Jeśli sąsiad do pobliskiego wodociągu, z którego Ty czerpiesz wodę do picia, zrzucałby swoje nieczystości, bo nie stać go na kanalizację, to grzecznie mu przyklaszczesz i zadowolony dobrą relacją zemrzesz z rodziną z uśmiechem na ustach za 5lat...

  • ~Aneta Faikis 2019-12-02
    17:04:21

    37 11

    „Bardziej niż głodu, boję się zimna”. Raport o biedzie
    Te słowa zostały wypowiedziane w Polsce, w roku 2019. Usłyszeli je wolontariusze Szlachetnej Paczki, którzy co roku docierają do tysięcy ludzi z takimi historiami. 27 listopada ukazał się Raport o Biedzie – unikatowa publikacja zbierająca dane i historie obrazujące to, jak dziś wygląda ubóstwo w Polsce.
    Pełna treść raportu wzbogacona nagraniami audio oraz wideo dostępna jest na stronie www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-biedzie.
    – Raport o biedzie nie powstał, by kogokolwiek zaskoczyć. Mówi o rzeczach, o których – jako społeczeństwo – zazwyczaj doskonale wiemy. I codziennie wkładamy mnóstwo wysiłku, żeby wiedzę tę ignorować – czytamy we wstępie raportu. W 2018 roku liczba osób żyjących w skrajnym ubóstwie wzrosła o 400 tys. Dziś ponad 2 miliony Polaków balansuje na granicy biologicznego przetrwania. – Dwa miliony to za dużo, by nie dostrzegać problemu. Tym bardziej, że zagrożenie dotyczy przede wszystkim tych, którzy raczej nie mają dość siły, by upominać się o swoje – podkreślają twórcy raportu. W to nie uwierzysz – ekstremalnie biedni „Zwyczajna starsza pani w schludnym ubraniu raz po raz wyjmuje z torebki niewielki woreczek z chlebem. Sięga do niego dyskretnie, starając się, by na ziemię nie spadł ani okruszek.To? Oj, po prostu żywię się ekonomicznie – mówi. By mieć co jeść, podsmaża na patelni suchy chleb. Podjada go ukradkiem, dopiero gdy czuje, że zaczyna się jej robić słabo. Ma na imię Emilia. Sąsiedzi mówią, że nikomu nie odmawia pomocy.” To przykład jednej z kilkunastu historii zawartych w Raporcie o Biedzie i jednej z tysięcy, do których dotarli wolontariusze Szlachetnej Paczki. Skrajne ubóstwo nie rzuca się w oczy. Polacy często zmagają się z trudną do wyobrażenia biedą w odosobnieniu, po cichu, z dala od wzroku drugiego człowieka. To dlatego przywykliśmy twierdzić, że biedy w Polsce nie ma – już nie ma. Tymczasem dane mówią same za siebie.

  • ~arkussinus 2019-12-02
    17:18:15

    20 14

    bezimienny "twardzielu" miękkim" robiony o nicku
    ~ gdzie znalazłeś mój wpis, że ja kogokolwiek truję? Szkoda, że twojemu inseminatorowi nie chciało się do kiosku polecieć po lateksowy wyrób, którym "unimilił" sobie wieczór....

  • ~pprywatne 2019-12-02
    17:29:06

    20 12

    Arteks napisz coś, bo ja już nie mam siły.

  • ~Hania Henzel 2019-12-02
    17:30:30

    49 6

    Ciekawi mnie jedna sprawa, kiedys nie bylo piecow niby eko palilo sie wszystkim co nadawalo sie do spalenia mul flot itd... i kurwwe nie bylo smogu i tego syfu co teraz ciekawe dlaczego !!! nie mieszkam w pl , przyjechalam w odwiedziny patrze i mysle ale mgla ale to nie mgla co ja widze ja widze powietrze!!! zabetonujcie bardziej to miasto to nie bedzie smogu (ironia) kto madry to zrozumie

  • ~Arteks 2019-12-02
    17:42:15

    30 63

    To ciekawe, że jakaś nalepka i upomnienie budzi takie emocje, a smrodzący komin był dla wielu przez lata czymś zupełnie normalnym. A przecież powinno być odwrotnie - to komin powinien kojarzyć się z kompletnym cywilizacyjnym zacofaniem. @Aneta Faikis - jakiś czas temu zrobiono raport o sytuacji rybniczan. Tylko 2% mieszkańców (granice błędu statystycznego) to osoby biedne - i prawie na pewno mieszkają one w zasobach komunalnych. Bo jak osoba biedna mogłaby się dorobić swojej nieruchomości? Co ciekawe budynki ZGM są masowo przyłączanie do ciepłociągów, gazociągów, a nawet ogrzewane prądem (5 wyremontowanych familoków ułożonych w półokręg na Wolnej). Nie słyszymy aby tam ktoś umierał z zimna. Mamy 14,5 tys. pieców w chałupach i to one są odpowiedzialne za smog w naszym mieście. Powiedz jednemu z drugim, że są biedni - to się na ciebie obrażą. Ale w jednym przyznam ci rację - te unoszące się dymy przed zmierzchem nad wsiami i osiedlami domków jednorodzinnych co raz bardziej kojarzą się z najuboższymi dzielnicami faweli z Indii czy Brazylii. Wstyd. ;(

  • ~ 2019-12-02
    18:09:21

    31 9

    @Arteks,
    Skąd te dane o 14,5 tys piecow?
    Sam liczyłeś czy szklana kula Ci powiedziała? Ostatnio slyszalem o 18 tys. Czyli likwidacja 3,5 tys w pół roku to całkiem dobry wynik :-)
    Bo jak to nasz Prezydent powiedział, nie ma inwentaryzacji palenisk a więc i takich danych ile ich właściwie jest i jakich też nie...

  • ~akukuruku 2019-12-02
    18:37:37

    38 27

    Wszyscy Wy "kapusie" skonczycie przed Trybunalem w Hadze ja Wam to POdpowiadam.

  • ~77Monia 2019-12-02
    18:43:21

    21 20

    ~akukuruku - Po przeczytaniu twoich wpisów można stwierdzić, że jesteś jakimś rozchwianym emocjonalnie dzieciakiem z kompleksami.

  • ~77Monia 2019-12-02
    18:46:08

    23 36

    Po komentarzach widać jak śmierdziele zatwardziale bronią tych swoich kominów.
    Można wysunąć z tego wniosek, że "własny smród nie przeszkadza".

  • ~akukuruku 2019-12-02
    18:55:11

    12 15

    Pani 77Moniu-Dzieci moich dzieci pewnie by nie POtwierdzily Pani opinii o moich wpisach.
    No coz ale jak sie PROTESTUJE przeciw ociepleniu klimatu i nie chce sie w grudniu pamaranczy z drzew zrywac a daje sie tak otumanic ze cieplo jest bee,no to prosze teraz cierpiec i polic w piecu zeby nie zamarznac,bo strasznie sroga zima idzie do Was i ona nie bedzie miala litosci dla nikogo kto nie jest bialym niedziedziem.
    Pozdrawiam.

  • ~ 2019-12-02
    19:06:40

    44 10

    oczywiście przedstawione przez Redakcję przykładowe zdjęcia to patologia i takie porzypadki należy piętnować
    ale jeszcze dwa lata temu nasi włodzrze i wtórujący im, także na tym portalu, samozwańczy obrońcy czystego powietrza głosili, że główni winowajcy smogu to muł, flot i stare kotły garażowej produkcji i jako alternatywne, ekologiczne sposoby wymieniane były: kotły na pellet, gaz i węgiel 5 klasy (kto ma słaba pamięć, niech sprawdzi archiwalne wpisy), od tego czasu wiele osób idąc za głosem włodarzy i ówczesnych"ekoznawców" wymieniło swoje dotychczasowe źródła ciepła, na wyżej wymienione, ale obecnie sytuacja zmieniła się o 180 stopni i nagle kotły 5 klasy i te na pellet, oraz ich użytkownicy stali się wrogami publicznymi nr 1, a wśród "ekoznawców" na 1 eko miejscu wymieniany jest gaz, stawiam dolary przeciw orzechom, że za max 5 lat, te same osoby będą starały się rozpętać kolejną nagonkę, tym razem na "gaziarzy", tym bardziej, że w Uni już słychać głosy przeciwko używaniu gazu, należy raz określić zasady, a nie próbować zmieniać je co dwa lata, jak to mam miejsce obecnie

  • ~frbro 2019-12-02
    19:16:59

    60 15

    @Arteks, jak przykleje Ci na drzwi naklejkę "pedofil" to będzie okej czy nie? Przecież to tylko naklejka. Pedofil, truciciel, co za różnica?

    Póki co, żyjemy we kraju, w którym do momentu udowodnienia winy jesteś niewinny, więc nikt nie ma prawa nazywać cię trucicielem. Przede wszystkim dlatego, że węgiel i posiadanie kotła zasypowego, jest w tym kraju nadal legalne. Mamy też w naszym prawie instytucję, która jest upoważniona do przeprowadzenia kontroli tego co jest spalane w piecu i na pewno nie jest to sąsiad z lornetką.

    Tu nie chodzi o to czy można czy nie można spalać węgiel i o to czy to truje czy nie. Tu każdy się zgadza że smog jest problemem. Ale ramy czasowe na wymianę kotłów zostały wyznaczone i akcja w tej agresywnej formie nie niesie za sobą nic dobrego. Edukacja okej, ale napuszczanie na siebie ludzi, kiedy istnieją legalne możliwości działania, a prawo określiło co i do kiedy ma się zmienić, najnormalniej w świecie nie jest w porządku. Ludzie się oburzają, bo akcja publicznie nawołuje do naruszania ich godności, nie biorąc pod uwagę obcego stanu prawnego i nie biorąc pod uwagę ich aktualnej sytuacji majątkowej. Wszyscy do jednego wora! Potworna generalizacja i brak poszanowania jakichkolwiek wypracowanych przez lata zasad społecznych.

    Przykro mi, ale wszyscy musimy jeszcze te kilka lat przecierpieć, choć osobiście uważam, że wymiana kotłów na takie wyższej klasy i tak niewiele pomoże, wiec to pewnie będzie nie kilka lat, a kilkadziesiąt. Jak ktoś nie chce smogu, to niestety musi się albo wyprowadzić, albo podjąć produktywne działania w kierunku wprowadzenia całkowitego zakazu spalania węgla, czyli pewnie jakieś strajki, zbieranie podpisów, albo nie wiem co jeszcze. Trzeba pamiętać, że nie mówimy tu o jednostkowych przypadkach, a o problemie systemowym, gdzie w mieście tysiące domów musi przejść na alternatywne źródła ogrzewania. Problemów systemowych nie rozwiązuje się naklejkami i napuszczaniem na siebie ludzi. To nie przeciw sąsiadowi powinien być skierowany ten gniew, tylko wobec kogoś kto tworzy prawo i kto faktycznie może coś zmienić. To ustawodawca ma wszelkie możliwości żeby rozwiązywać ten problem i to na niego trzeba kierować tę złość. Ale żeby gniew przynosił efekty, ludzie muszą być zjednoczeni.

  • ~pprywatne 2019-12-02
    19:26:46

    24 37

    ~frbro - Jak przykleisz Arteksowi naklejkę że jest pedofilem to nie będzie OK, bo nie wiesz czy nim jest. Raczej jednak nie jest. Ale jak przykleisz naklejkę tam gdzie kopci komin to będzie OK, bo kopci i to widać.

  • ~pprywatne 2019-12-02
    19:29:54

    30 29

    Jak bym sąsiadom na podwórko wrzucał śmieci to nie jest to OK i by mnie ukarano za to.
    Jak bym sąsiadom na podwórko wylewał szambo to też nie byłoby to OK i też by mnie za to ukarano.
    Jak sąsiedzi zasmradzają moje podwórko swoimi kominami to jest jak najbardziej OK.

    DZIWNE...

  • ~ 2019-12-02
    19:34:44

    28 15

    Aneta Faikis - zapraszam do dzielnicy Polnoc, Meksyk, Smolna. Zobaczysz, jacy "biedacy" najbardziej smrodza - na wszystko inne pieniadze maja. Zgadzam sie, ze ubostwo wzroslo, niestety jest to ubóstwo mentalne

  • ~pprywatne 2019-12-02
    19:45:05

    25 22

    Mało tego, sąsiedzi smrodzą mi nie tylko na moim podwórku, ale ten ich smród wnika mi do wnętrza domu i to jest wedle polskiego prawa OK.

  • ~frbro 2019-12-02
    19:52:11

    43 12

    @pprywatne, przykro mi ale dym z komina zgodnie z naszym prawem nie oznacza, że jesteś trucicielem, dlatego w tym wypadku nazwanie takiego kogoś trucicielem jest tylko własną opinią i najpewniej pomówieniem, podobnie jak byłoby z tą naklejka "pedofil". Czy to, że zobaczę Cię nad placu zabaw, podobnie jak ty zobaczysz czyjś dym, daje mi już prawo do przyklejenia takiej naklejki? Gdzie jest ta granica po której można nazwać kogoś pedofilem?

    Przykro mi, ale cel nie uświęca środków. Widzisz niepokojący dym, to dzwoń do odpowiedniego organu, a nie organizuj samosądy, bo wtedy zgadzasz się na niebezpieczny precedens ograniczania czyjegoś prawa do bycia sprawiedliwie osądzonym. Teraz chodzi o smog, więc wydaje ci się to usprawniedliwione, ale co będzie następne? Jesteś pewien, że następna nagonka w tej samej formie, ale z innego powodu, nie dotknie Ciebie lub Twoich bliskich?

  • ~Arteks 2019-12-02
    20:00:31

    11 44

    @frbro - argumentem z pedofilem, strzeliłeś sobie sam w kolano. Bo obecnie można sprawdzić czy ktoś figuruje w rejestrze pedofili w Polsce czy nie. Pedofile muszą mieć świadomość tego, że są narażeni na publiczny ostracyzm i muszą mieć świadomość tego, że rodzice z okolicy o tym wiedzą. Natomiast dlaczego ktoś ma się obrażać z powodu nazwania go trucicielem albo z przyznania mu "karnego kopciucha"? Jeśli trucie innych i smrodzenie jest legalne - to publiczne potępienie takich aspołecznych zachowań też jest legalne. @owen - nigdy nie korzystam ze szklanych kul. Dane o 14,5 tys. podał radny Kiljańczyk chyba przy okazji obniżki podatku od nieruchomości dla chałup ogrzewanych czymś innym niż węglem. Też byłem pozytywnie zdziwiony, że ich ubywa. Mieć piec w swoim domu w XXI to ogromny powód do obciachu i wstydu. Z tym zgodzimy się już chyba wszyscy.

  • ~Wojciech Kotyla 2019-12-02
    20:09:56

    31 15

    Może ekoterroryści odpowiedzą mi dlaczego w Meksyku jest smog? Też węglem palą? To, że komin kopci nie jest żadnym argumentem skoro normy paliw są zachowane. Na smog składa się wiele czynników, a palenie w piecach to tylko jeden z nich. Bardzo trudno będzie wykazać, że ten konkretny komin jest przyczyną smogu. Ludzie jednak łykają akcję "karnego kopciucha" bo miło jest komuś dokopać. Gorzej jeśli przyjdzie do racjonalnych argumentów. Reakcja wywinie się od odpowiedzialności a "kapuś" niech się martwi - tak niestety działa prawo w Polsce ;-)

  • ~frbro 2019-12-02
    20:14:44

    28 9

    @Arteks, czekaj, czy Ty sugerujesz, że mogę Ci przykleić taka naklejkę, bo nie jesteś w rejestrze pedofilii, więc wszystko jedno? Przedziwne. Ja myślę, że jednak nie mogę tego zrobić, bo byłoby to pomówienie i raczej nie byłbyś zadowolony.

    Ale zamiast pedofil może być w sumie też truciciel, bo widziałem cię raz jak jechałeś w kopcącym autobusie. Wspierasz kopcący ztz, to jesteś truciciel! I Paryż, wg mojego widzimisię to już wystarczy, żeby Ci taka wlepe przykleić. Dobry mam tok rozumowania? Różni się to czymś od tego co propaguje ta akcja? Dostrzegasz już głupotę takiego podejścia?

    (A tak na marginesie, to istnieje pewna grupa społeczna, którą w tym wspomnianym rejestrze nie figuruje...)

  • ~frbro 2019-12-02
    20:16:05

    6 3

    ^ miało być "i patrz"*

  • ~Arteks 2019-12-02
    20:29:00

    10 28

    @ursus - piece z podajnikiem to było odkrycie z początku lat 2000. Z pewnością w porównaniu do śmieciuchów rozwiązanie mniej inwazyjne dla naszego powietrza ale przy tak gęstej zabudowie jaka jest na Śląsku nawet one nie są dobrym rozwiązaniem, a już na pewno nie są niczym nowoczesnym. Czy jest tu ktoś kto chciałby używać auta, telewizora albo komputera z technologiami sprzed 20 lat? Na pewno nie. Można jednak tak jak w twoim przypadku mieszkać przy gazociągu i przy szkole i... sobie wmówić, że piec z podajnikiem sprzed 20 lat który mniej kopci jest czymś "ekologicznym." Czymś żałosnym z twojej strony jest szydzenie z ekologów i polityków którym zawdzięczamy uchwałę antysmogową i pozbycie się tak obrzydliwego i niegodnego współczesnego człowieka odpadu jakim był muł. Dzięki tym działaniom przekroczenia PM10 spadły mniej więcej o połowę. Ja bym tych ludzi na rękach nosił za te działania. Uświadamianie, edukacja, gadanie, pisanie i proszenie prawie na nic się zdają w naszym zacofanym w stosunku do reszty Europy kraju i regionie.

  • ~Arteks 2019-12-02
    20:41:56

    10 31

    @frbro - wyjechałeś z jakimś idiotycznym porównaniem i dalej bredzisz nie na temat. Jeśli zadałeś pytanie o głupocie - to dostrzegam ją nie w tej akcji ale w twoich wypowiedziach do mnie. Jeśli ktoś jest dumny ze swojej kopcącej chałupy mając możliwość coś z tym zrobić - niech honorowo przyjmie tytuły jakimi określają go sąsiedzi. Jak widać akcja spotkała się z zainteresowaniem nie tylko w Rybniku ale także poza nim i w wielu wioskach. Coś pęka i ludziom przestaje zwisać smrodo-terroryzm do jakiego przez lata przyzwyczaiły nas kominy chałup.

  • ~Arteks 2019-12-02
    20:45:45

    10 31

    @frbro - ZTZ jest trucicielem? Upiłeś się człowieku czy co? ZTZ jest tylko organizatorem przewozów. Park autobusowy jaki mamy w mieście jest w miarę nowoczesny. Żaden autobus na pewno nie ma usuniętego filtra DPF, a większość spełnia różne zaostrzone normy silników. Autobus może przewieźć za jednym razem 100 osób - chyba lepiej aby jechał jeden pojazd niż kilkadziesiąt. Nawet jeśli transport motoryzacyjny przyczynia się do smogu, to już ochydny wieczorny smród powodują jedynie piece na węgiel.

  • ~Wojciech Kotyla 2019-12-02
    20:56:18

    12 7

    Arteks słyszałeś o sorbentach spełniających normy przewidziane bodajże na 2023 rok? Żałosne są zachęty przyłączenia do sieci ciepłowniczej/gazowej. Cała "propaganda" walki ze smogiem ogranicza się do wymiany źródeł ciepła, które "na dniach" nie będą spełniały norm. Uczciwe zagranie? Raczej nie. Miast zamiast dotować wymianę źródeł ciepła powinny budować sieć ciepłowniczą czy gazową, stosując jednocześnie ulgi w podatkach od nieruchomości jeśli jesteś "eko" oraz dofinansowywać tylko i wyłącznie docieplenia budynków na poziomie 90% pod warunkiem włączenia się do podciągniętej sieci ciepłowniczej/gazowej. Dotując pojedyncze źródła ciepła automatycznie wsadzają ludzi na minę. Normy zawsze idą w górę i piece nie będą spełniać wymogów

    czymś "ekologicznym." Czymś żałosnym z twojej strony jest szydzenie z ekologów i polityków którym zawdzięczamy uchwałę antysmogową i pozbycie się tak obrzydliwego i niegodnego współczesnego człowieka odpadu jakim był muł. Dzięki tym działaniom przekroczenia PM10 spadły mniej więcej o połowę. Ja bym tych ludzi na rękach nosił za te działania. Uświadamianie, edukacja, gadanie, pisanie i proszenie prawie na nic się zdają w naszym zacofanym w stosunku do reszty Europy kraju i regionie.

  • ~zabolkaksg 2019-12-02
    20:59:12

    47 12

    W mojej okolicy mieszka starsze małzeństwo, które nie ma ani jednego samochodu, nie jeżdzą na wakacje jak to niektórzy tutaj myślą i nie stać ich na ogrzewanie gazem. Żadne naklejki tutaj nie pomogą. Droga redakcjo ogarnijcie się trochę z tym napuszczaniem ludzi na innych.

  • ~Józef Bąk 2019-12-02
    21:01:43

    38 14

    Kiedys znakowano ŻYDÓW. A teraz osoby spalające legalnie zakupione paliwo. Historia sie powtarza. Gdzie sa ludzie ktorzy tyle.mowia o tolerancji;)

  • ~pprywatne 2019-12-02
    21:01:45

    17 29

    ~frbro - Dlaczego tak bronisz tych śmierdzących kominów, czy Tobie ten smród nie przeszkadza, czy Ty tego nie czujesz?

  • ~Józef Bąk 2019-12-02
    21:04:18

    32 11

    Ciekawi mnie czy naklejki typu" TU MIESZKA PEDAL" czy "TU MIESZKA ALKOCHOLIK " Ciekawi mnie jakie wtedy bedzie podejscie szanownych organizatorow akcji;)

  • ~pprywatne 2019-12-02
    21:06:50

    13 20

    ~frbro - Może Ty nie mieszkasz w Rybniku i nie wiesz o czym piszesz? Jak masz ochotę to zorganizujemy Ci zwiedzanie terenów między kominami śmierdziuchów, abyś mógł zakosztować takiej "przyjemności" z jaką my tutaj żyjemy.

  • ~pprywatne 2019-12-02
    21:07:43

    10 22

    ~Józef Bąk - Boisz się tej naklejki...

  • ~pprywatne 2019-12-02
    21:09:42

    8 16

    Można zmienić treść na takich naklejkach w przyszłości np. na: "Kopcę zgodnie z prawem" albo "Kopcę bo mogę" albo coś w tym stylu.

  • ~frbro 2019-12-02
    21:09:45

    21 7

    @Arteks, to była przenośnia. Nazwij se to ztz, Firma Przewozowa Pana Jasia czy co tam jeszcze chcesz. Może cię to zaskoczy, ale wcale cie w żadnym autobusie nie widziałem. Tylko że to nie ma żadnego znaczenia... Ciężko mi uwierzyć, że nie łapiesz przenośni, albo przykładów do zobrazowania sytuacji i wszystko trzeba ci dosłownie, lopatologicznie wytłumaczyć.

  • ~frbro 2019-12-02
    21:10:56

    13 8

    @pprywatne, przeczytaj moje wpisy, to może zrozumiesz czego bronie.

  • ~ 2019-12-02
    21:59:06

    27 5

    ~Arteks 2019-12-02 20:29:00
    "@ursus - piece z podajnikiem to było odkrycie z początku lat 2000."
    "nieco" mijasz się z faktami, ale to akurat w twoim przypadku nie dziwi
    "Z pewnością w porównaniu do śmieciuchów rozwiązanie mniej inwazyjne dla naszego powietrza ale przy tak gęstej zabudowie jaka jest na Śląsku nawet one nie są dobrym rozwiązaniem, a już na pewno nie są niczym nowoczesnym. "
    ale jeszcze dwa, trzy lata temu były promowane przez władze i "obrońców" jako panaceum na smog (jeżeli pamięć zawodzi, polecam archiwane wpisy)
    "Czy jest tu ktoś kto chciałby używać auta, (...) z technologiami sprzed 20 lat? Na pewno nie.
    napewno? czy współczesne samochody różnią się technologicznie od tych sprzed 20 lat ?, tak naprawdę nie, lifting i dołożone awaryjne "bajery" i elektroniczne ułatwinia sprawiaja to, że ludzie łykaja je jako "nowoczesne", technologia poszła do przodu ? ciekawe, że przed laty mój pierwszy poważny samochód (rok produkcji 84), pomimo rozwoju technologii spalał mniej paliwa niż obecne konstrukcje tej klasy, akurat moje samochody maja po kilkanaście lat, ale ich nie zmieniam, bo niczego im nie brakuje, a robia w sumie kilkadziesiąt tysięcy w roku
    "Można jednak tak jak w twoim przypadku mieszkać przy gazociągu i przy szkole i... "
    widzę że urojenia nadal działają posuwając cię do wiecznie powtarzanych kłamstw w moim kierunku, ale wbrew temu co myslisz, nawet tysiąc razy powtórzone, nie stana się prawdą
    "sobie wmówić, że piec z podajnikiem sprzed 20 lat który mniej kopci jest czymś "ekologicznym."
    nie wmawiam sobie, tylko powtarzam to, co wmawiali nam nasi włodarze przy aplauzie swych klakierów
    "Czymś żałosnym z twojej strony jest szydzenie z ekologów i polityków którym zawdzięczamy uchwałę antysmogową i pozbycie się tak obrzydliwego i niegodnego współczesnego człowieka odpadu jakim był muł. "
    widzę, że rozumienie czytanego tekstu jest ci obce, bo nigdzie nie szydzę, co mi kłamliwie zarzucasz, nie krytykuję też zapisów uchwały antysmogowej, o co mnie też oskarżasz, i nie robię niczego, czego ona zabrania, respektując zawarte w niej zapisy
    wybacz, ale taka osoba jak ty, posuwająca się w swych wpisach do notorycznych kłamstw i oszczerstw (czemu dałeś popis powyżej) stawia się w roli moralizatora, autorytatywnie (tylko we własnym mniemaniu) oceniać co jest "niegodne współczesnego człowieka" , jakoś taka retoryka mnie nie przekonuje
    widzę że znowu uczepiłeś się ze swoim trolowaniem szukając zaczepek atakując ma osobę, tak naprawdę nie chce mi się ci odpisywać, zniżając się do prezentowanego przez ciebie poziomu
    zieeew

  • ~ 2019-12-03
    03:02:52

    19 4

    @Arteks,
    Skoro nie mamy inwentaryzacji źródeł ciepła na terenie miasta bo, jak sam Prezydent przyznał, UM nie może tego zrobić to zarówno liczba 18 tys jak i 14,5 tys jest wyssana z palca. Chyba że p. Kiljańczyk jest wróżbita lub jasnowidzem... Może co najwyżej powiedziec ile wniosków w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości zostało złożonych i tyle.

    A co do samej akcji. Mam wrażenie że jej organizatorzy nie byli stanie osiągnąć nic u rzadzacych to postanowili gnębić ludzi. Mogli naciskać na wprowadzenie uchwały antysmogowej już wiele lat temu - nie zrobili tego. Dlaczego nie mają pretensji do UM że przez tyle lat pozwalał na instalowanie kopciuchów? Dlaczego nikt z UM nawet nie próbował ograniczać liczby kotłów węglowych? Rozumiem że zwykły człowiek może nie mieć wiedzy na temat ekologii i wpływu spalania paliw na zanieczyszcenie powietrza ale wydzial ekologii powinien to wiedzieć i już dawno podjąć działania w kierunku ograniczenia liczby kotłów węglowych na terenie miasta. To nie jest wiedza tajemna...

    Kolejna rzecz to że nikt nie jest w stanie powiedzieć na ile przyjęta uchwała antysmogowa zmniejszy poziom zanieczyszcen. Jak już kiedyś pisałem - poczekajmy aż wejdzie w pełni w życie a potem ocenmy. A jak się organizatorom nie podobają przyjęte w niej terminy to mogli naciskać przed jej uchwaleniem na krotsze. Tego też nie zrobili...

    No i dalej pozostaje pytanie jaki jest cel akcji karny kopiciuch? Nawet organizując strajk w zakładzie pracy walczy się o coś konkretnego np. o podwyżkę wynagrodzen o 10% a nie o "zrób coś z tym". A ta akcja jest trochę na zasadzie "zróbcie coś ale nie wiemy co".

  • ~kierowca bombowca 2019-12-03
    07:11:10

    20 11

    z niecierpliwością czekam aż za nazywanie trucucielami, nagonke, śledzenie ktos wam złoi tyłek

  • ~minowa 2019-12-03
    07:16:50

    26 9

    Czekam na odważnych. Art. 212 KK mówi o pomówieniu i zniesławieniu.

  • ~Arteks 2019-12-03
    09:27:35

    7 19

    @owen - to o czym piszesz to powywracane do góry standardy. Nazywasz gnębieniem jakąś akcję z nalepkami i publikowaniem zdjęć realnie kopcących chałup, a w takim razie czym jak nie gnębieniem jest trucie innych i psucie komfortu życia przez nadmierne zadymianie. Ludzie mają już dość ignorancji i lekceważenia. @minowa - jakie zniesławianie? Chcesz świadomie dymić? Przyjmij z godnością tytuł.

  • ~ 2019-12-03
    10:10:07

    11 14

    ~minowa oraz inni obrońcy :

    Popatrzcie jeszcze raz na zdjęcia na górze artykułu, czy dla Was to jest obraz normalnej sytuacji w cywilizowanym kraju w środku Europy ? To nawet nie wygląda jak rozwijający się kraj tzw. trzeciego świata, bo tam nie stać ich na takie marnowanie opału, bo jest zbyt drogi. To jest patologia do której doprowadziły przede wszystkim 2 czynniki:

    - przewymiarowane kotły CO
    - zbyt tanie paliwo do powyższych

    Kotły są przewymiarowane, bo:

    - kiedyś były srogie zimy i nieocieplone domy z czego zostało przyzwyczajenie, że kocioł poniżej 20kW to śmiesznie mały
    - kocioł musiał "zeżreć" wszystko a kupowało się muł i flot

    Teraz się okazało, że zimy łagodniejsze, flotu, mułu nie da się kupić, a meblami nie można palić i problem, bo węgiel kamienny(już nawet nie czeski) jest na tyle kaloryczny, że spalany przy za małym odbiorze ciepła wymaga ograniczenia dopływu powietrza. Bez odpowiedniej ilości powietrza wszystkie lotne części zawarte w węglu kamiennym ulatują niespalone kominem.

    Podkreślę, zdjęcia powyżej obrazują sytuację patologiczną, za którą odpowiada właściciel posesji i jego niechlujstwo. Zrzucanie odpowiedzialności na :

    - państwo i rząd
    - samorządy
    - spiski producentów węgla
    - promieniowanie kosmiczne
    - sieci 5G
    - trujące thuje w ogródku
    - glifosat w jedzeniu

    jest tylko zasłoną dymną (jakże trafne porównanie w tym kontekście) i próbą wybielenia się. Tak jak to już tu pisałem niejednokrotnie, dlaczego nie skoszona trawa przed domem jest ujmą dla właściciela posesji, a zadymianie całej okolicy jest w jego mniemaniu jego świętym prawem ?

    Czas na naukę czystego spalania został zmarnowany, było tyle publikacji o tym jak palić od góy, krocząco, zmniejszyć komorę zasypową tak aby nie rozpalać za dużej porcji węgla, że tylko złą wolą się trzeba było wykazać aby nie ucywilzować swojego kotła, dlatego:

    Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

  • ~ 2019-12-03
    10:26:31

    15 3

    @Arteks,
    Czy w prawie masz określoną definicje nadmiernego zadymienia z komina? Masz jakieś normy na to? Masz definicje kopcenia? Jak określisz jaki dym jest nadmiernym zadymieniem a jaki nie jest? Co jest standardem a co nie jest?
    Nie ma czegoś takiego? To może powinno się skierować w stronę tych którzy prawo ustanawiają a nie tych którzy go przestrzegają? Kto kogo ignoruje: ludzie - obowiązujące prawo czy może obowiązujące prawo ignoruje ludzi? Z tego co widzę to obowiązujące prawo ignoruje ludzi. Ale to nie jest wina ludzi którzy się do takiego a nie innego prawa stosują. Tak, wtedy jest standard - ustanawiasz prawo którego przestrzegania wymagasz. A nie odwrotnie - wymagasz od innych czego co sobie określisz jako "prawo".
    To nie kopcacy są źli, źli są ci którzy ustanawiają prawo ktore im na to zezwala. Tak jak Tobie prawo pozwala poruszać się pojazdem spełniającym Euro 1 bo tak stanowi prawo i tak jak pozwala Ci korzystac z urządzeń które mają dowolną klasę energetyczną. A to samo prawo nie zezwala Ci na wprowadzenie na rynek samochodu który nie spełnia normy Euro 6. Nie ma też prawa zakazującego wjazdu do centrum miasta samochodów z silnikiem spalinowym - też będziesz robił zdjęcia i oznaczał na mapie tych którzy wjeżdżają bo w końcu one Cię trują?
    Są na rynku kotły pozaklasowe - to zrób prawo takie które zabrania wprowadzania ich na rynek i kontroluj to. Tak samo jak jest z samochodami. Wymagasz od producentów przestrzegania norm emisji spalin a nie od użytkowników.
    Chcesz żeby ludzie przestali kopicic to ustanów takie prawo i wymagań jego przestrzegania. A od przestrzegania prawa mamy odpowiednie służby. A ja takiego prawa nie ma to najpierw zorganizuj lobbing zeby rzadzacy je ustanowili a potem wymagaj jego przestrzegania. Masz ustanowione że jest zakaz mułu i flotu - masz prawo wymagać żeby ludzie ich nie spalali.
    A tak to możesz sobie równie dobrze wymyślić że trują elektrownie węglowe bo emitują Tor do atmosfery. I co? Będziesz domagać się ich zamknięcia bo uważasz że on Cię truje bo tak?

  • ~ 2019-12-03
    10:36:11

    8 10

    ~owen:

    Jakie są standardy na ilość puszczania bąków w towarzystwie ? Ile wynoszą w zatłoczonym autobusie ile w środku lasu ? To jest dobre wychowanie, nie puszczamy bąków w zatłoczonym autobusie nawet jak się to wiąże z dyskomfortem dla nas, natomiast w lesie ma to małe znaczenie.

    Podobnie jest z kopceniem w gęsto zaludnionych rejonach, nie wypada tego robić. Jeżeli jest jedna chałupa we wsi, to nikogo to nie obchodzi.

  • ~ 2019-12-03
    10:37:44

    9 4

    @piotr.kowalski,
    Kotły węglowe są przewymiarowane bo producenci dalej uparcie pokazują w swoich katalogach że powinno się go dobierać do powierzchni domu a nie do OZC budynku. Inna sprawa jest taka że często termomodenizacja budynku nie była łączona z wymianą kotła ze względu na zmniejszenie OZC budynku i to jest niewątpliwie "grzech" ich użytkowników.

  • ~ 2019-12-03
    10:46:53

    7 8

    ~owen:

    odnośnie komentarza o przewymiarowaniu itp.

    Ja rozumiem te problemy, ale Ty nie dostrzegasz jednego, że my realnie cierpimy z tego powodu, że ktoś nieumiejętnie posługuje się ogólnie pojętym domem. Nie potrafi go wyposażyć w odpowiednie źródło ciepła, ocieplić, zgrać tego wszystkiego w czasie, i potem korzystać z tego w sposób nie uciążliwy dla ogółu społeczeństwa.

  • ~ 2019-12-03
    10:54:01

    19 3

    @piotr.kowalski
    Są normy emisji zanieczyszczen dla samochodow wprowadzanych na rynek? Są.
    Kto odpowiada za ich spełnianie? Producent samochodu.
    Są normy zadymienia dla pojazdów z silnikiem Diesla? Są.
    Kto odpowiada za ich przestrzeganie? Użytkownik pojazdu / stacja diagnostyczna.

    Teraz dla domow:
    Są normy zadymienia? Nie ma.
    Są normy emisji zanieczyszcen dla kotłów? Nie ma.
    Są ustalone zakaźne paliwa? Są.
    Kto odpowiada za ich przestrzeganie? Użytkownik.

    Więc wyjaśnij mi coś: da się znormalizować emisje zanieczyszen i ja egzekwować dla pojazdów a nie da się dla budynków. Dlaczego?

    Skoro uważasz że kopcenie w cywilizowanym kraju jest złe to powiedz mi co jest kopcenie? Ale nie na zasadzie obrazka "o to kopci". Jaki "dym" jest zły a jaki dobry? Co jest akceptowalne a co nie jest?

  • ~ 2019-12-03
    11:28:04

    6 3

    @piotr.kowalski
    Mylisz się z tym że tego nie dostrzegam. Rozniny się tym kto za to odpowiada. Ty uważasz że właściciel domu a ja że producent urządzenia.
    Bo dlaczego właściciel domu ma się znać na emisji zanieczyszczen a producent nie?
    Spójrz z punktu widzenia użytkownika: prawo dopuszcza spalanie węgla, producent mówi że kocioł dobiera się do powierzchni. Ok to wezmę te 20kW bo tak mówią specjaliści. No to skoro jest akt prawny mówiący jak liczyć OZC to tak trudno jest stworzyć akt prawny określający dozwolone paliwa do ogrzewania budynku jak k określający jak dobierać moc urządzenia grzewczego do budynku? Tylko że Ty uważasz że za poziom zanieczyszcen odpowiadają ludzie używający węgla a ja - że rzadzacy bo im na to pozwalali przez ubiegle lata.

    Z dwoma rzeczami się z Tobą natomiast nie zgadzam
    1. Na zakaz spalania drewna w kominkach.
    2. Na odpowiedzialność zbiorowa bo jak pozwolimy na kominki to na pewno będą spalać mokre drewno od dołu oraz śmieci.

    Jak ktoś nie potrafi się umiejętnie posługiwać urządzeniem (umiejętnie tzn spalać suche drewno od góry) to powinien mieć zakaz jego używania. Albo inaczej - ci co potrafią powinni mieć na to zezwolenie. Mogę nawet zdawac egzamin na to. W dużym przybliżeniu coś jak na posiadanie broni.
    Tyle mojego zdania w tym temacie.

  • ~imrahil 2019-12-03
    11:31:43

    5 7

    nawet najlepszy kocioł na paliwo stałe nie spełnia deklarowanych norm w warunkach domowych. w dodatku wiele zależy od właściciela. żeby uniknąć niepotrzebnych dyskusji, powinno się zakazać paliw stałych w prywatnych nieruchomościach. coś się kroi, bo poza Krakowem będzie zakaz we Wrocławiu od 2028, w kilku gminach turystycznych czy uzdrowiskowych na Dolnym Śląsku, Rabka, Tarnów też już składają wnioski, na Pomorzu coś się dzieje, na Śląsku coś słychać w Raciborzu, w Zagłębiu Sosnowiec. dojdzie do tego i u nas kiedy okaże się, że uchwała antysmogowa to pic na wodę i nie działa (bo nie może przy takim zagęszczeniu kominów). problem w końcu się rozwiąże, oby jak najprędzej.

  • ~Lateks 2019-12-03
    11:40:51

    16 2

    ~imrahil tak masz rację że dużo zależy od użytkownika pieca.
    Ale to tak samo jak z prowadzeniem samochodu czy operatorem aparatu rentgenowskiego. Weź mi wytłumacz dlaczego w takich Międzyzdrojach od lat można palić w piecu drewnem i koksem i nikt nie ma z tym problemu. A u nas jedyną alternatywą jest zakaz palenia wszystkim? Przypominam że jeszcze dwie zimy wcześniej na przystankach ustawiano koksowniki. Teraz mamy uchwałę sejmiku śląskiego. Wielu blokowych ekspertów się zarzekało jak to zakaz flotu poprawi powietrze i jakoś teraz nie potrafią przyznać się do błędu?

  • ~ 2019-12-03
    12:08:17

    11 4

    @imrahil,
    Każdy silnik spalinowy samochodu nie spełnia w warunkach rzeczywistych poziomów narzuconych przez normy Euro od samego początku ich wprowadzenia i jakoś nikomu to nie przeszkadza.

  • ~minowa 2019-12-03
    12:21:00

    25 9

    @Arteks i inni napaleńcy ! Mam certyfikowany opał i kocioł 3 klasy. Coś niezgodnego z prawem ? Natomiast art 212 KK ma następujące brzmienie:
    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia prywatnego.
    Piętnowanie i stygmatyzowanie jakimiś naklejkami w 100% podpada pod ten paragraf. Jeśli ktoś uważa, że wolno mu robić, co mu się podoba, to bardzo grubo się myli.

  • ~Arteks 2019-12-03
    12:41:55

    5 24

    @minowa - wszyscy to powinni znać i przemyśleć czy swoją wypowiedziami na publicznych portalach tego przepisu nie łamią. Ale co to ma wspólnego z tą akcją? Możesz wytłumaczyć co protest przeciwko tym którzy utrudniają życie okolicy ma wspólnego ze zniesławianiem? Jeśli to powoduje takie oburzenie osób kopcących - to pomysłodawcy już odnieśli sukces. Dzięki za potwierdzenie. Wiesz co zrobię? Wpłacę im jakąś kasę w ramach zrzutki jaką robią. Niech wydrukują jak najwięcej nalepek. :P @lateks - to ty się nie potrafisz przyznać do błędu. W czasach kiedy było dozwolone paleniem mułem na Borkach mieliśmy pomiary przekraczające 3000%. Po zakazie syf w powietrzu jest dużo mniejszy i rzadko przekracza 1000%. Osoby tęskniące za mułem można porównać do tych którzy tęsknią do szamb lub wychodków na dworze... Gańba i tyle. ;)

  • ~minowa 2019-12-03
    12:59:51

    23 10

    @Arteks, nie rozumiesz, że napis na naklejce mówi o truciu sąsiada, czyli o czynie zabronionym ? Masz dowód na to, że ktoś truje ? Co jest tym dowodem ? Dym z komina ? Buahahahaaaaa ! Jeśli tylko tyle, to jest to pomówienie. A naklejka, którą może zobaczyć wiele osób jest zniesławieniem w przestrzeni publicznej. Nie wiem, czy to do ciebie dociera. Ja spokojnie poczekam, może ktoś mi na płot naklei. Mam monitoring, więc nie będzie problemu przy zgłoszeniu wykroczenia.

  • ~spirit-of-the-town 2019-12-03
    13:08:22

    27 1

    Z trochę innej beczki: w moim sąsiedztwie kroi się dość duża budowa - kilkadziesiąt domków (szeregowce), będzie doprowadzany gaz. Wprawdzie mam już prawie "klepniętą" fotowoltaikę i pompę od Taurona, ale jeszcze nie podpisane, więc rozmawiałem z ludźmi od developera o możliwości pociągnięcia dosłownie kilkanaście metrów rurki do mojej posesji. Skierowano mnie do UM, gdyż niejasna jest do końca własność drogi oddzielającej mnie od budowy. Przyjechał elegancki przedstawiciel UM z informacją, iż istnieje pewien kłopot z ową drogą, ponieważ za czasów komuny była częściowo własnością zakładu, który upadł, zakładu nie ma, nie wiadomo jak to ugryźć, odniosłem wrażenie że droga jest trochę jak wychodek Kiepskich (publiczno-prywatny). Pan uznał, że mogą sprawę rozpatrzyć po ukończeniu budowy (nie wiem dlaczego). Na pytanie, czy nie można jakoś tego przyspieszyć (w końcu czystsze powietrze, okazja za jednym montażem, itp.) Pan odparł: "A co UM będzie z tego miał?" Podziękowałem za poświęcony czas, w przyszłym tygodniu podpisuję umowę z Tauronem, który coś "będzie z tego miał". To tak jako ciekawostka dla osób wiecznie widzących wszelkie zło smogu wyłącznie w odbiorcach końcowych, przecież UM tak bardzo idzie na rękę, nieprawdaż? Pozdrawiam pana który mnie obsługiwał w tej kwestii.

  • ~grzegorz410 2019-12-03
    13:44:13

    5 14

    minowa weź poczytaj trochę, doedukuj się bo już tych twoich głupot nie da się czytać

    http://healpolska.pl/zanieczyszczenie-srodowiska-a-zdrowie/
    http://www.strazgorzow.pl/czym-jest-dym-i-dlaczego-jest-niebezpieczny/
    https://zgorzelec.naszemiasto.pl/toksyczny-dym-prosto-z-komina/ar/c8-3581002
    http://supernowosci24.pl/dymy-z-kominow-truja-ludzi/
    https://zdrowie.pap.pl/srodowisko/smog-na-co-najbardziej-szkodzi

    itd itd

  • ~Lateks 2019-12-03
    14:03:19

    14 1

    Arteks miałem Cię ignorować ale że masz problemy z pamięcią to masz:
    https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,jakosc-powietrza-w-rybniku-nadal-pozostawia-wiele-do-zyczenia,wia5-3266-26337.html

  • ~mancuso 2019-12-03
    18:10:56

    9 15

    Brawo...bardzo dobra akcja...trzeba cos zrobić z tymi bezmózgami..... wolą jechać na jakieś wczasy niż wymienić piec i nie truć sąsiadów i siebie....siebie to pal licho, może chcą mieć raka ...i do piachu. Trzaba ich wszystkich napiętnować i oznaczyć naklejką. Może to wtedy zrozumieją...ale wątpię ....ciemnota zawsze bedzie ciemnotą......Rybniczanie wysyłajcie adresy tych KOPCIUCHÓW.... śmiało.....walczmy o czyste powietrze.....

  • ~Jacek Kałusek 2019-12-03
    18:19:30

    14 4

    "Taką naklejkę możecie nakleić sąsiadowi zatruwającemu okolicę" - gdzie sąsiadowi taką naklejkę nakleić?? Na czoło?? Z czego wynika to prawo?? Skoro propagujecie i zachęcacie do takich działań to rozumiem, że zapewnicie mi pomoc prawną w przypadku, kiedy sąsiad wniesie pozew o naruszenie dóbr osobistych.

  • ~Mariusz Kotula 2019-12-03
    20:12:55

    21 9

    Wszystkich mieszkańców osiedli władze miasta powinny zaprosić na wycieczkę do elektrociepłowni Chwałowice, ciepłowni rymer czy Jankowice pokazać w jak nowoczesny sposób wytwarza się energię cieplną do ogrzewania blokowisk. Np. elektrociepłowni Chwałowice kotły wytwarzające ciepło zostały oddane do użytku w 1945, 1946,1947 roku i tak dalej, elektrociepłownia to obraz nędzy i rozpaczy, ogromny truciciel czyli to wy mieszkańcy blokowisk jesteście największymi trucicielami

  • ~minowa 2019-12-03
    20:41:49

    13 8

    @mancuso, popełniasz w tym momencie przestępstwo, podżegając do popełnienia czynu zabronionego:
    Art. 18. KK
    § 1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.
    § 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.
    § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.
    Zapewne tego nie wiesz, bo uważasz, że wszystko ci wolno. OTÓŻ - NIE WOLNO !

  • ~minowa 2019-12-03
    20:48:49

    15 6

    Organizatorzy i pomagierzy akcji "Karny Kopciuch" powinni skonsultować się ze swoim partnerem, Panem adwokatem, czy nie przekraczają przepisów prawa - szczególnie właśnie art. 18 Kodeksu Karnego w związku z art. 212 Kodeksu Karnego.

  • ~Arteks 2019-12-03
    21:09:56

    6 17

    @Mariusz Kotula - ale kominy ciepłowni muszą spełniać jakieś normy i przynajmniej są wyposażone w filtry, a ciepłownie do obsługi zatrudniają fachowców którzy przechodzą szkolenia bhp. W piecach chałupowych nie ma żadnych norm, używa się technologii znanych w XIX wieku, a moc pieców jest przekalkulowana kilka razy. Można by też ludzi którzy nie wyobrażają sobie życia bez pieców zaprosić do jakichś budynków ogrzewanych centralnym, fotoflotaiką lub gazem i im pokazać jak można godnie i po ludzku mieszkać. Używanie pieca węglowego w dzisiejszych czasach to dziadowanie... Powiedziałby wam to każdy Europejczyk i każdy mieszkaniec naszego kraju który żyje bez brudu, pyłu i problemów z piecami. @lateks - podaj mi jakiś przykład dnia po wprowadzeniu zakazu palenia mułem w którym mierniki pokazały by wyższy pomiar przekroczenia norm PM 10 niż 1500. Ja przypomnę niedowiarkom, że na Borkach zdarzyło się nawet 3000, przypuszczalnie w Popielowie czy Niedobczycach mogło wtedy być nawet 4000. Tego niestety nie sprawdzimy bo w czasach mułowych istniała tylko jedna stacja na terenie miasta. A do niedawna w okolicy poza Wodzisławiem i Godowem w ogóle ich nie było. Wiem, że każdy może bronić idei, wartości, poglądów itd. Ale nigdy nie zrozumiem osób które chcą bronić smrodu! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI. @minowa - myślę, że dobrze się skonsultowali i działają w dobrej wierze.

  • ~ 2019-12-04
    00:23:29

    6 7

    Szanowni Obrońcy Dymu i Smrodu:

    Czy gdzieś w akcji jest napisane, że dotyczy tylko osób prywatnych mieszkających w domach jednorodzinnych ? Nie, skoro budynek wielorodzinny truje, skoro ciepłownia truje, skoro elektrownia truje zachęcam do skorzystania z tego narzędzia o którym w tym artykule mowa, formularz jest prosty, adres i zdjęcie kopcącego komina. Jeżeli to nie domy jednorodzinne trują i zadymiają to bardzo łatwo będzie to udowodnić, elektrownię widać praktycznie z każdego miejsca w Rybniku, Kopalnię Chwałowice(i jej ciepłownię) z wielu miejsc, Kopalnia Jankowice(i jej ciepłownia) też nie jest schowana. Ja nie widzę problemu, robimy zdjęcia, wysyłamy, ewentualnie do redakcji po naklejkę i naklejamy na płot wyżej wymienionych zakładów.

    Pozdrawiam i życzę dobrej nocy, szczęśliwie już wywiało od nas większość syfu.

  • ~ 2019-12-04
    00:31:33

    6 8

    ~minowa:

    Daj już sobie spokój, straszyłaś już:

    - trującymi thujami, które to są niby u nas wszędzie a mądrzy Niemcy już powycinali
    - ogólnie pojętą chemią w jedzeniu z marketów
    - promieniowaniem kosmicznym wzmacnianym sieciami 5G
    - dioksynami
    - korporacjami

    Kopiowaniem wybiórczych fragmentów Kodeksu Karnego też nie strasz, ja raczej zachęcam do przeczytania ze zrozumieniem, albo do konsultacji z osobą kompetentną.

    Na karne naklejki na płocie jest proste rozwiązanie, które Ty promujesz, zawsze można tyle syfu wyprodukować, że nawet płotu nie będzie widać, to wtedy nie bedzie problemem czy coś na nim wisi.

    Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

  • ~ 2019-12-04
    00:36:55

    7 9

    Obie akcje zarówno tą od aplikacji na telefon "brudny komin" jak i "karnego kopciucha" wsparłem finansowo. Liczę, że te pieniądze zostaną dobrze spożytkowane a oba narzędzia będą wykorzystane z korzyścią dla mieszkańców nie tylko naszego regionu a także całego kraju.

    Osobom, które nie widzą problemu proponuję:

    - ograniczyć zadymianie okolicy, to na prawdę ogranicza pole widzenia
    - wybrać się gdziekolwiek za granicę, najlepiej zachodnią choć południowa także wystarczy(dla osób narzekających na biedę w Polsce)

  • ~Mariusz Kotula 2019-12-04
    03:59:58

    16 7

    Pamiętajcie jedno- wszyscy mieszkańcy blokowisk proszę natychmiast domagać się modernizacji elektrociepłowni Chwałowice i wymiany kotłów na gazowe i to wy powinniście za to zapłacić, tak jak mieszkaniec domku jednorodzinnego płaci za wymianę pieca węglowego na gazowy

  • ~Mariusz Kotula 2019-12-04
    04:43:01

    19 8

    Arteks. To pan mieszkaniec blokowiska i aktywista powinien zrobić wszystko żeby producenci ciepła dla pana mieszkania byli ekologiczni. Tymczasem pana dostawca ciepła to wielki truciciel. Pan w imieniu ekologii oskarża mieszkańców domków o trucie? Proponuję zacząć od siebie. Co Pan zrobi żeby EC Chwałowice nie truła?
    Słucham Pana mądralę?

  • ~rzyt 2019-12-04
    07:59:51

    6 3

    @Mariusz Kotula, Arteks nie mieszka na "blokowisku". Tam mieszka jego elektorat, z którym się utożsamia. Mieszka w dzielnicy o stosunkowo dobrym powietrzu jak na Rybnik.
    Pozdrawiam

  • ~Janusz Nosacz 2019-12-09
    12:54:35

    3 3

    Tylko rosyjski mróz ze wschodu może uratować nasz kraj.
    Niech porządnie przemrozi całą Polskę - od morza do Tatr.
    Każdy Polak ma mieć siną skórę z przemrożenia.
    Minus 30 stopni od rana do wieczora, nocą minus 40 !
    Tylko siarczysty mróz z Syberii może przywrócić rozum Polakom.

  • ~ 2019-12-12
    02:23:40

    5 1

    Proszę Państwa, w dniu wczorajszym został przekroczony poziom alarmowy dla zanieczyszczenia pyłem PM10 dla miasta Rybnika monitorowanym na stacji przy ulicy Borki 37.

    Zachęcam wszystkich zaangażowanych w poprawę jakości powietrza w mieście Rybnik do przesłania maila do Prezydenta Miasta Rybnika z prośbą o wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej oraz odwołanie zajęć szkolno-przedszkolnych w dniu 12.12.2019.

    Poniżej zamieszczam maila, którego przesłałem do Prezydenta, osoby zainteresowane mogą go po prostu skopiować i wysłać.

    Szanowny Panie Prezydencie Miasta Rybnika

    Z uwagi na bardzo złą jakość powietrza zmierzoną przez stację pomiarową w Rybniku przy ulicy Borki w dniu 11.12.2019 oraz przekroczenie poziomu alarmowego dla zanieczyszczenia pyłem PM10 proszę wywiązać się z swoich obowiązków i w dniu 12.12.2019 wprowadzić darmową komunikację miejską oraz odwołać zajęcia szkolno przedszkolne na terenie miasta Rybnika

    Z poważaniem ... ...

  • ~ 2019-12-12
    02:23:48

    3 1

    Powyższego maila można przesłać na adres Urzędu Miasta:

    [email protected]
    [email protected]

  • ~ 2019-12-12
    02:24:26

    4 2

    Witam Serdecznie,

    W dniu 11.12.2019 stacja monitoringu powietrza przy ulicy Borki w Rybniku zarejestrowała średniodobowy poziom pyłu zawieszonego PM10 na poziomie 264 ug/m3.
    Obywatele mają prawo wiedzieć, że poziom alarmowy został przekroczony i na chwilę obecną utrzymuje się na tak wysokim poziomie, że należy się spodziewać, że w dniu 12.12.2019 poziom informowania zostanie na pewno przekroczony, a zapewne także poziom alarmowy. Uprzejmie proszę o poinformowanie społeczeństwa o katastrofalnie złej jakości powietrza.

    Stop węglowemu terroryzmowi. Jedynie całkowity zakaz spalania węgla i paliw stałych w indywidualnych kotłowniach domów jednorodzinnych może przynieść wymierną poprawę jakości powietrza.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3615