zamknij

Wiadomości

ZTZ uruchamia nową linię autobusową. Zobacz, jak będzie przebiegała jej trasa

2015-12-16, Autor: bf, źródło: ZTZ Rybnik
Zarząd Transportu Zbiorowego informuje, że od  poniedziałku (21 grudnia) zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa publicznego transportu zbiorowego. Została ona oznaczona numerem 24.

Reklama

Trasa nowej linii będzie przebiegać między innymi ulicami:

-Budowlanych
-Żołędziową
-Energetyków
-Góreckiego
-Borki
-Łączną
-Przedmieście
-Buhla
-Zebrzydowicką
-Graniczną
-Raciborską
-Krzywoustego
-Wołodyjowskiego
-Górnośląską
-Janasa
-Mościckiego

W kierunku Niewiadomia na ulicach tych będą obsługiwane następujące przystanki:
-Rybnik Dworzec Autobusowy (ul. Budowlanych 6)
-Rybnik Maroko Nowiny Żołędziowa (ul. Żołędziowa)
-Rybnik Orzepowice Szpital Wojewódzki (ul. Energetyków)
-Rybnik Orzepowice Rondo (ul. Góreckiego)
-Rybnik Orzepowice Borki I (ul. Borki)
-Rybnik Orzepowice Borki II (ul .Borki)
-Rybnik Zebrzydowice Przedmieście (ul. Przedmieście)
-Rybnik Zebrzydowice Szkoła (ul. Zebrzydowicka)
-Rybnik Zebrzydowice Myto (ul. Zebrzydowicka)
-Rybnik Zebrzydowice Graniczna I (ul. Graniczna)
-Rybnik Zebrzydowice Graniczna II (ul. Graniczna)
-Rybnik Niedobczyce Garbocze (ul. Krzywoustego)
-Rybnik Niedobczyce Wołodyjowskiego (ul. Wołodyjowskiego)
-Rybnik Niedobczyce Stadion (ul. Górnośląska)
-Rybnik Niedobczyce Janasa (ul. Janasa)
-Rybnik Niedobczyce Hałdy (ul. Janasa)
-Rybnik Niewiadom Kopalnia Ignacy (ul. Mościckiego)

W kierunku Dworca autobusowego na ulicach tych będą obsługiwane następujące przystanki:
-Rybnik Niewiadom Kopalnia Ignacy (ul. Mościckiego)
-Rybnik Niedobczyce Hałdy (ul. Janasa)
-Rybnik Niedobczyce Janasa (ul. Janasa)
-Rybnik Niedobczyce Stadion (ul. Górnośląska)
-Rybnik Niedobczyce Wołodyjowskiego (ul. Wołodyjowskiego)
-Rybnik Niedobczyce Garbocze (ul. Krzywoustego)
-Rybnik Zebrzydowice Graniczna II (ul. Graniczna)
-Rybnik Zebrzydowice Graniczna I (ul. Graniczna)
-Rybnik Zebrzydowice Myto (ul. Zebrzydowicka)
-Rybnik Zebrzydowice Szkoła (ul. Buhla)
-Rybnik Zebrzydowice Przedmieście (ul. Przedmieście)
-Rybnik Orzepowice Borki II (ul .Borki)
-Rybnik Orzepowice Borki I (ul. Borki)
-Rybnik Orzepowice Rondo (ul. Góreckiego)
-Rybnik Orzepowice Szpital Wojewódzki (ul. Energetyków)
-Rybnik Dworzec Autobusowy (ul. Budowlanych 6)

Szczegółowy rozkład jazdy będzie dostępny na stronie ZTZ w Rybniku.

- Linia na początek będzie obsługiwana 6 kursami w dni robocze, jednym z mniej pojemnych autobusów. Czy zostanie ona na stałe w rozkładzie jazdy pokażą najbliższe miesiące. Łatwo dostrzec, że trasa linii nie tylko zapewni nowe połączenie dla obecnie obsługiwanych przystanków ale wyeliminuje z mapy Rybnika kolejnie miejsca, gdzie do tej pory nie docierała komunikacja miejska lub dojście do najbliższego przystanku wymagało przejścia pieszo odległości powyżej 500 metrów – mówi Stanisław Wengierski z ZTZ w Rybniku.

Przebieg nowej linii był już konsultowany z Radami Dzielnic oraz z zainteresowanym mieszkańcami odwiedzającymi ZTZ na ulicy Budowlanych. - Uwagi dotyczące organizacji linii od osób zainteresowanych korzystaniem z niej, prosimy nadsyłać na adres e-mail bezauta@ztz.rybnik.pl z hasłem „Linia24" w temacie – dodaje Stanisław Wengierski.

Zarząd Transportu Zbiorowego sugeruje, by w mailu zamieścić:
-nazwę przystanku z którego miałaby rozpoczynać się podróż,
-nazwę przystanku na którym miałaby się kończyć podróż,
-optymalną godzinę dotarcia do przystanku końcowego,
-jeśli aktualnie do podróży wykorzystywane są inne autobusy komunikacji miejskiej prosimy o podanie linii, na jakich odcinkach i w jakich godzinach (najwygodniej jest podać numer e-Karty)

Oceń publikację: + 1 + 7 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (18):
  • ~hoym 2015-12-16 08:30:02

    Mapę należałoby obrócić 90 stopni w lewo żeby miała jakiś sens.

    6 1
  • ~THE Bill 2015-12-16 09:11:00

    Genialne! Pytać w lodziarni jakie chcieli by lody, zamiast wyjść w miasto i spytać tych, którzy lodów nie mają, dlaczego ich nie chcą kupić?!
    Dla nie kumatych: pytając w ZTZ na ul. Budowlanych o nową linie jest trochę bez sensu, bo trzeba spytać kierowców samochodów, dlaczego nie jadą autobusem?! Dlaczego oferta, którą daje ZTZ nie spełnia ich oczekiwań i wtedy tworzyć nowe linie pod te głosy, które najczęściej się pojawiają. Panie Stanisławie - super, że jest coś nowego, ale obecna sieć jest pełna dziur! Kiedy przystanek koło dużego Tesco na Żorskiej? Kiedy przystanek koło Plazy? 500 m do przystanku? Tyle powinno być między przystankami, bo nikomu się nie chce chodzić tak daleko mając samochód pod domem. Idąc do przystanku dłużej niż 5 minut wybiorę samochód.

    14 0
  • ~agafiz88 2015-12-16 09:57:09

    Poproszę o wprowadzenie kursu z Boguszowic do Niedobczyc! Autem 15 min, a autobusami ponad 60 min :-(

    21 0
  • ~ 2015-12-16 10:29:31

    Witam mieszkam na ul frontowej niewiadom dojeżdzam do pracy do zebrzydowic ul buchla nie mam żadnego połączenia z radoszów na zebrzydowice można by przedłużyć te połoczenia z niwiadomia beata dalej ul sportowa na ignacy a dalej tak jak jest w roskładzie Ludzie z radoszów nie mają połączenia z jejkowicami zebrzydowice pozdrawiam

    11 0
  • ~trend 2015-12-16 11:03:33

    jak sięgam pamięcią czasów WPK, kiedy to jeździły Czerwone Autobusy, to w rybnickiej komunikacji miejskiej niewiele się zmieniło, a od tych czasów miasto zmieniło się dość poważnie. Największą zmianą było przejście z numerów typu 588, 582 itp na 48 i 42 o ile dobrze pamiętam ;) dorzucili kilka numerków uzupełniając stary niewydajny układ i tak to dalej hula. Autobusy jadą po kilka w kolumnie, w tym samym kierunku, a potem długo, długo nic. Układ komunikacji musi zostać dostosowany do realnych potrzeb mieszkańców. Np. Nowiny - wystarczyła by jedna linia, która mogła by zwozić pasażerów do dworca KM ale żeby kursowała np co 5 min, a dalej przesiadka w docelowym kierunku również z czasem oczekiwania maks 5 min. Ważna jest regularność kursów i stosunkowo duża częstotliwość, wtedy zachęciło by to pasażerów do pozostawienia samochodów w domach. Poza tym lepsze od paliwożernych dużych autobusów, które rzadko kursują, były lepsze małe busiki o zwiększonej częstotliwości odjazdów. Ludzie by się nauczyli, że nie trzeba uczyć się odjazdów na pamięć, a wystarczy przyjść na przystanek i pamiętać układ połączeń. Oczekiwanie na przeludniony autobus to jest największy problem rybnickiej komunikacji. 6 kursów na dzień oznacza że od 6:00 do 21:00 autobus będzie kursował co 2,5 godziny. (Z Bochumina do Pragi można odjechać co godzinę) No i gdzie my jesteśmy????

    13 1
  • ~trend 2015-12-16 11:14:33

    do tego co napisałem powyżej trzeba by zrobić kilka przystanków przesiadkowych, reszta przystanków z odjazdem jednej linii. Spiąć to np. jakąś linią dookoła miasta przecinającą linie promieniowe i wtedy miałoby to ręce i nogi. Tak jak piszą poprzednicy, błędem jest założenie, że mieszkaniec dzielnic zewnętrznych koniecznie chce dojechać do centrum...

    10 0
  • ~Grisza 2015-12-16 11:23:14

    Oprócz przebudowy linii komunikacji miejskiej - należy wprowadzić przede wszystkim 2 nowości w cenniku: bilet dobowy za 5 zł oraz bilet jednorazowy dla pasażera z dowodem rejestracyjnym własnego samochodu za 1,40 zł czyli wartość biletu ulgowego. Największym argumentem za korzystaniem z samochodu w Rybniku jest jednak oszczędność czasu. W moim wypadku dojazd do miejsca pracy w Śródmieściu komunikacją miejską zajmuje 3 razy tyle czasu co samochodem.

    11 0
  • ~Arteks 2015-12-16 11:54:44

    To jest klasyczny przykład pozoranctwa naszego ZTZ. Wykaże się radnym, że ZTZ spełnia ich postulaty, władzom miasta wykażą się że stworzyli nową linię, a mieszkańcom się wmówi że to dla ich dobra... A tak naprawdę rybnicki ZTZ od lat tworzy fikcję i alibi-autobusy - bo co da mieszkańcom ul. Buhla i innych okolic przez które wytyczono linię 24 - 6 kursów dziennie? Dla kogo tworzy się taką fikcję??? To nawet wąskotorowa turystyczna kolejka w Rudach ma więcej kursów mimo że nikt z niej nie korzysta w dojazdach do szkół czy pracy... W miastach nie tworzy się linii które kursują kilka razy na dzień bo po prostu takie coś nie ma żadnego sensu. W Rybniku największym błędem od czasu powstania ZTZ jest to, że po 1) komunikacja nie idzie za rozwojem miasta, nie tworzy się przystanków wokół generatorów ruchu i powiększających się dzielnic mieszkaniowych 2) linii jest za dużo a częstotliwości są zbyt niskie 3) autobusy kursują zbyt krótko mimo że ludzie chcieliby pobyć u znajomych czy w centrum dłużej np. do 24.00 4) taryfy są nieatrakcyjne - dla 2-3 osób o wiele bardziej opłaca się jeździć autem niż autobusami 5) nieregularne rozkłady sprzyjają z jednej strony kursowaniu autobusów stadami - czasem w jakimś kierunku jadą 3 na raz by potem przez 40 minut nie było żadnego... 6) Za dużo linii jedzie w kierunku położonego na odludziu Dworca KM, a za mało tam gdzie są miejsca pracy czy gęstość zaludnienia jest większa. ZTZ zupełnie rozmija się z potrzebami współczesnego Rybnika.

    14 0
  • ~lukrecja50 2015-12-16 17:09:43

    Niektóre autobusy kursują tak ,że nie sposób nimi dojechać na czas do pracy

    2 0
  • ~ 2015-12-16 18:04:47

    Niby fajnie,że powstaje nowa linia autobusowa ale kurcze dlaczego nie dodacie dwóch godzin więcej wieczorem w kursie linii numer 30 ? Jeśli ktoś pracuje do 22 ma problem żeby dojechać do domu, w niedziele oczywiście linia numer 30 nie kursuje co dla mnie jest totalnym bezsensem. Na linii numer 30 w Jankowicach znajduje się cmentarz i jak można się domyślić we Wszystkich świętych(niedziela) też autobus nie kursował. Wiadomo też że w święta bożego narodzenia oczywiscie też nie kursuje, nawiasem mówiąc w pierwszy dzień świąt żaden autobus z Jankowic nie jedzie.. Więc przepraszam bardzo zastanówcie się co robicie.

    2 0
  • ~sarin 2015-12-16 18:19:28

    ul. Borki? Łączną? jak, przecież tam ciężko osobówką się minąć..

    7 0
  • ~lewy_gwint 2015-12-16 18:32:58

    Możliwe, że jedynym pasażerem na tej linii może być ..... kierowca. Tam gdzie nie było dotychczas łatwego dostępu do autobusu wszyscy we krwi mają to, że jak trzeba się wybrać poza dzielnicę, to auto jest jedyną opcją. Nawet do miejscowego kościoła jeżdżą samochodami. Tego się nie zmieni. Typowa polska "wieś" = brak komunikacji autobusowej.

    3 0
  • ~lukrecja50 2015-12-16 21:43:10

    Dla kogo są autobusy? Dla ludzi pracujących by dotrzeć do pracy, dla uczniów by dotrzeć do szkoły, dla tych co potrzebują dojechać do centrum -sprawa do załatwienia, zakupy, targ , dla ludzi starszych by dojechać do lekarza, przychodni, kościoła, na cmentarz lub w odwiedziny do kogoś. Oczywiście mogą być inne potrzeby podróżnych, ale chyba najważniejszy pasażer to ten co dojeżdża do pracy i szkoły. Autobusy dowożące do zakładów pracy oczywiście tych większych, albo tam gdzie na terenach starych zamkniętych zakładów powstało kilka nowych i sporo ludzi tam pracuje powinne być dopasowane by ludzie zdążyli na czas do pracy i mogli z tej pracy wrócić. Uczniowie podstawówek zazwyczaj dowożone są samochodami do szkoły ale reszta uczniów też powinna mieć dostosowane kursy autobusów by zdążyli na lekcje. Osoba niepracująca korzystająca z autobusu by zrobić zakupy nie musi być "na czas" pod sklepem i może sobie jechać jak jej wygodniej. ZTZ powinien się właśnie tym zająć, mniejsze autobusy, ale niech przed 6, 14, czy 22 gą jeżdżą w te trasy gdzie sa zakłady pracy zaczynające pracę o tej godzinie. Niestety większość linii dowozi jedynie do centrum na czas. (sama jako mieszkanka ul Niedobczyckiej chodziłam do pracy piechotą w stronę Niedobczyc bo autobus nr 1 nie pasował)

    5 0
  • ~lukrecja50 2015-12-16 22:07:12

    ....Dla kogo jest ta nowa linia? Autobusy łączące dworzec z Niewiadomiem już są ido tego jadą po krótszej trasie czyli szybciej. Czy te 6 kursów dowiezie ludzi do pracy, do szkoły, czy będzie to linia wożąca jedynie "babcie bez prawajazdy na kawę do znajomej z jednej do drugiej wsi" Nie zamierzam oczywiście obrażać mieszkańców terenów gdzie przebiega ta linia. Oczywiście komunikacja jest dla ludzi, ale według mnie ma sens gdy autobusy kursują w tempie co godzinę, można nimi dotrzeć na czas do i z pracy czy szkoły. Osób chcących dojeżdżać do pracy i wykupienie biletu miesięcznego ta propozycja chyba nie zadowoli bo jeśli już to tylko w jedna stronę będzie pasować.

    3 0
  • ~jonny85 2015-12-16 22:46:34

    Proszę o utworzenie lini do kopalni Jankowice z takich dzielnic jak Radziejów, Popielów czy Niedobczyce.

    5 0
  • ~Arteks 2015-12-16 23:46:16

    @lukrecja50 - już napisałem w jakim celu powstała. Aby śpiochy od Bergera mogły się wykazać przed prezydentem i mieszkańcami, że "coś robią". Nieważne jak i że to bez sensu - byle jest. "No nie uruchomiliśmy nowej linii?" - mogą powiedzieć w ZTZ. Właśnie uruchomiono kolejną alibi-linię, a budżet ZTZ to 27 milionów zł. Miliony pakowane w komunikację która zamiast służyć całemu miastu i go wspomagać w walce z korkami, służy jakieś garstce i nieletnim... Nasz ZTZ uruchamia linię z 6 kursami na dzień i robi huk w mediach, a w tym samym czasie Olsztyn uruchamia właśnie trzy linie tramwajowe wybudowane ze środków unijnych które mają kursować w szczycie co 8 minut, a po szczycie co 15 minut i być receptą na tamtejsze korki. To się nazywa nowoczesność, to się nazywa świadomość problemów komunikacyjnych władz Olsztyna, to się nazywa "oferta". Nasz ZTZ powinien się ze wstydu zapaść ze swoimi liniami z kilkoma kursami i częstotliwościami autobusów jeżdżących czasami co godzinę, czasami co dwie... Jest mi wstyd za nasz ZTZ. ;[

    3 0
  • ~ 2015-12-18 11:09:07

    Trochę ta linia jest chora .Żeby załatwić coś w urzędzie lub banku nie można się dostać do centrum . Jak starsza osoba , która ma problem z chodzeniem ma dotrzeć jak najbliżej . Np. . linia 7 też obsługuje trasy boczne ale jeden przystanek jest w centrum (sąd) . Może da się coś zmienić w tej sprawie , bo jak dla mnie to jest to chore . Są osoby , które nie mają samochodu i zdane są na transport miejski .Tu chodzi o załatwienie spraw urzędowych , a nie jak pisze jedna z osób jazda na kawę . Może kiedyś zrozumie jak to jest

    2 0
  • ~HAN 2016-01-01 15:59:18

    W Rybniku pelno jest miejsc gdzie do przystanku jest dalej niz 500m. No bo jak maja jezdzic tam autobusy jak ulice w tych miejscach sa na szerokosc jednego samochodu. To wina rzadzacych tym miastem i zlej polityki urbanistycznej. Najpierw powinno budowac sie ulice o normalnych parametrach z chodnikiem a pozniej wydawac pozwolenia na budowe nowych osiedli. W Rybniku jest oczywiscie odwrotnie, pozniej mamy waska wijaca sie miedzy budynkami droge jak np Jasminowa gdzie w ostatnich latach pojawilo sie bardzo duzo nowych mieszkancow, @sarin tez bardzo dobry przyklad podal a takich ulic w miescie jest pelno. O funkcjonowaniu samego ZTZ lepiej sie juz nie wypowiadam szkoda nerwow.

    4 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Przepisy dotyczące aborcji w Polsce:





Oddanych głosów: 2615