zamknij

Wiadomości

Śmiertelny wypadek na Górnośląskiej

2019-01-12, Autor: 

Tragedia w Niedobczycach. Przed godziną 17.00 została potrącona kobieta. Zginęła na miejscu.

Reklama

Do tragedii doszło na wysokości boiska (orlik). Jak wyjaśnia nam sierż. sztab. Dariusz Jaroszewski, kobieta przechodziła przez przejście dla pieszych. - Uderzył w nią kierowca hyundaia, jest trzeźwy. 57-latka zmarła na miejscu – mówi rzecznik rybnickiej policji.

Na miejscu jest policja i straż pożarna. Występują utrudnienia w ruchu. Mundurowi ustalają okoliczności tragicznego zdarzenia.

Oceń publikację: + 1 + 43 - 1 - 51

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~wagon 2019-01-12
    18:04:08

    Szkoda ludzkiego życia ale akurat ta prosta jest bardzo źle oświetlona akurat o tej porze roku do tego dochodzą zadymienia z sąsiednich domów trzeba bardzo uważać ,nie mówię że wszyscy ale ludzie wchodzą napady bez zasady patrz w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo .

  • ~wagon 2019-01-12
    18:27:25

    66 22

    Szkoda ludzkiego życia ale akurat ta prosta jest bardzo źle oświetlona akurat o tej porze roku do tego dochodzą zadymienia z sąsiednich domów trzeba bardzo uważać ,nie mówię że wszyscy ale ludzie wchodzą napady bez zasady patrz w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo .

  • ~Silny 2019-01-12
    18:38:40

    3 78

    Koło którego boiska ?

  • ~amonamarth 2019-01-12
    18:46:33

    Na tej drodze od ,,orlika'' do ,,biedronki'' są cztery przejścia dla pieszych i na całej długości obowiązuje 40 km/h a ile jadą kierowcy?...może policja powinna się tym zainteresować.

  • ~ 2019-01-12
    19:26:01

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Jolanta Cichon 2019-01-12
    19:46:50

    73 16

    Kamil78 beszczelny święty byk

  • ~ 2019-01-12
    19:58:43

    Chodzi o to że każdy kto jeździ autem widzi jak piesi wchodzą bezmyślnie na pasy nawet się nie rozglądając.

  • ~rosthost1 2019-01-12
    20:03:44

    Skoro miasto ma pieniądze na Diagnozę a nie ma na doswietlenie przejść dla pieszych, oferuje pomoc w uzyskaniu odszkodowania od miasta Rybnik. To miasto widać ze bezpieczenstwo mieszkańców ma daleko gdzieś. Przejścia na Wodzislawskiej, Gliwickiej, Zebrzydowickiej, Rudzkiej części Mikolowskiej to miejsca potencjalnej smierci pieszego.

  • ~Adam Szymiczek 2019-01-12
    20:24:16

    Najlepsze sa babulenki tyrajace drogo do kosciola bo chodnik nie odsniezony a latem krzywa kostka.
    I widzac samochod nie maja zamiaru wejsc na chodnik.
    Moze tym by sie policja zainteresowała???
    Ciekawe gdybym ja jechal po chodniku bo droga nie odsniezona lub dziurawa........

  • ~qwer 2019-01-12
    20:36:12

    Pieszy na pasach ma pierwszeństwo i oto są efekty. Nikt normalny nie wychodzi pod nadjeżdżający samochód.

  • ~Arteks 2019-01-12
    20:52:30

    @qwer - masz na myśli efekty polskiej moto-dziczy? Na zachodzie wszędzie piesi mają pierwszeństwo na pasach i wypadki z udziałem pieszych należą do rzadkości. @kamil78 - nie każdy pieszy jest kierowcą ale każdy kierowcą jest też pieszym. Ostrożność powinny zachować obie strony ale jeśli pojazd nie przestrzega określonej prędkości - pieszy nie ma możliwości obliczenia tego czy zdąży czy nie. Szczególnie jeśli ktoś jedzie np. 70 km/h zamiast 40 km/h. @rosthost1 - a są jakieś przejścia dla pieszych źle oświetlone (za wyjątkiem awarii lampy)? Jeśli ktoś z kierowców ma "kurzą ślepotę" nie powinien jeździć autem wieczorami.

  • ~Wojciech Piecowski 2019-01-12
    21:02:32

    Jako kierowca i jako pieszy proponuję zamiast ścieżek rowerowych o zainwestowanie oświetlenia każdego przejścia dla pieszych nawet jadąc z szybkością 40km kierowca nie jest w stanie zauważyć jak pieszy wchodzi bez zatrzymania na pasy szczególnie bez odblasków i w ciemnych ubraniach

  • ~qwer 2019-01-12
    21:06:04

    Tak Arteks bo na ,,Zachodzie,, ludzie wiedzą że przed wejściem na przejście należy się zatrzymać i zrobić ,P-L-P, i gdyby ta Pani to zrobiła to nie było by tego artykułu.

  • ~minowa 2019-01-12
    21:16:59

    37 24

    @amonamarth: 4 przejscia na odcinku 200m to jest tam największy idiotyzm. Wystarczyłoby jedno przy Biedronce i drugie przy byłej szkole. "A najciekawiej" to będzie, gdy zacznie tam w pełni funkcjonować nowy kościół......

  • ~truman20 2019-01-12
    21:17:37

    84 7

    ~Arteks - na zachodzie mają też wiele innych "nowoczesnych" rzeczy, od których Boże broń. Uzupełniając twoją myśl, to ostrożność powinny zachować obie strony, ale jeśli pieszy nie przestrzega określonych zasad - kierowca nie ma możliwości zahamowania. Przewaga mojego argumentu jest taka, że kierowca samochód wyklepie a pieszy przez swoją nieuwagę nowego życia lub zdrowia sobie nie kupi już nigdy. Wszystkie 3 przejścia w tym miejscu są wyjątkowo niebezpieczne.

  • ~qwer 2019-01-12
    21:18:44

    18 6

    Kazo64 pozdrawam :)

  • ~pprywatne 2019-01-12
    21:23:54

    29 63

    Mogła przechodzić gdy nie jechał samochód to by żyła, ale spieszyło się pewnie.

  • ~Dintojra 2019-01-12
    21:36:28

    65 30

    @rosthost1: "Skoro miasto ma pieniądze na Diagnozę a nie ma na doswietlenie przejść dla pieszych,"
    Jasne znowu miasto nie dopilnowało, a może ktoś z "miasta" ma ci przygotowywać posiłki, umyć podłogi czy zrobić zakupy ?
    To już powoli robi śmieszne jakimi "kalekami" są niektórzy ludzie, ja to nazywam sieroty po PRL.
    Tak trudno zacząć używać mózgu ?
    Zamiast 5 zł na tacę może lepiej kupić sobie parę odblasków na ubranie ? może lepiej kupić sobie lampki do roweru czy nawet kamizelkę za 10 zł i żyć ?
    Nie popieram oświetlania przejść dla pieszych czy innych głupot z ledami na drogach, bo to powoduje oślepienie kierowcy i zmniejszenie czasu na reakcję.
    Lepiej gdy jest jednolicie, a ci którym zależy na zdrowiu i życiu zaczną o to zdrowie i życie dbać nosząc odblaski, bo to żaden obciach !
    Przed świętami widziałem "kamikadze" jadącego wieczorem na rowerku ul. Wyzwolenia podczas dosyć intensywnych opadów śniegu z ledwo żarzącą się jedną diodą led (po 10m już go nie było widać) oczywiście klient zamaskowany na czarno.
    Dlaczego Policja przymyka oko na takie poważne wykroczenia rowerzystów (ale też i samochodziarzy jeżdżących z niesprawnym oświetleniem) ? fakt to nie jest tak spektakularne jak złapanie pijanego :(
    @Arteks przytoczył tutaj tzw. "zachód" jako przykład i zgadzam się po części z nim. Piesi tutaj nie giną tak często pod kołami, bo uważają że noszenie lampek na głowie (np. biegając) czy kamizelek jest cool.
    Na "zachodzie" kierowcy jesienno-zimową porą po zmroku tak samo mało widzą jak w Polsce... tyle, że piesi to wiedzą i noszą odblaski, ba nawet pieskom czy kotom modne jest kupowanie obroży z świecącymi ledami :)

  • ~Arteks 2019-01-12
    21:55:53

    30 42

    @truman20 - akurat w dziedzinach związanych z transportem drogowym wszystko wzięliśmy z zachodu od świateł, rond, bezkolizyjnych węzłów, po autostrady, pasy dla pieszych, parkingi kiss & ride itd. Więc dlaczego nie przepisy związane z bezpieczeństwem pieszych? @Dintojra - dodaj jeszcze do tego szacunek jaki na zachodzie ma człowiek do człowieka, kulturę jazdy która u nas jest delikatnie mówiąc średnia, a także wysokie mandaty za przekroczenia prędkości.

  • ~wagon 2019-01-12
    21:58:21

    12 13

    amonamarth. Ogólnie przejścia dla pieszych są tam rozdzielone zbyt blisko siebie i w zbyt bliskich odległościach , praktycznie przed zatoczka autobusowa i za nią i potem znowu ,rozumiem kierowca musi uważać być czujnym ale tam to trochę jest za gęsto tych pasów , bo szkoła hmmm

  • ~Grzegorz Monika Nowak 2019-01-12
    22:18:49

    40 28

    Odblaski wymagane nie są, ale jak najbardziej pomocne i lepiej je mieć. Ale ustąpienia i "zmniejszenie prędkości przed przejściem dla pieszych, oraz zachowanie szczególnej ostrożności" jest obowiązkowe, tym bardziej na mało oświetlone drodze. Jak by kierowca jechał przepisowa prędkością (w tym przypadku 40km/h) na pewno zdążył by na czas zaaragowac i wychamowac chociaż trochę, ale tak to jest niestety u szpanerow. Kupię sobie fure, muzykę na full, smsa napisze, i przydepne trochę, bo przecież prosta jest to co mi tam. Moim zdaniem słuchanie głośno muzyki powinno być karane, bo jadą buraki w aucie słuchają głośno, w lusterka nie patrzą a za nimi np. Karetka się wlecze, bo idiot nie słyszy i nie widzi że coś jedzie ratować kogoś. Szkoda kobiety, mam nadzieję że sprawca więcej nie sądzie do samochodu, przynajmniej jako kierowca....
    PS. "kierowca był trzeźwy" moje pytanie, czy został również poddany badaniom na substancje zabronione?

  • ~amonamarth 2019-01-12
    22:34:56

    49 9

    Wagon.......ktoś o tych przejściach decydował i dlatego ograniczono prędkość do 40 km/h, możesz mi wierzyć, że gdyby kierowca jechał zgodnie z przepisami to ta kobieta by żyła....mieszkam w bloku naprzeciwko Górnośląskiej i codziennie widzę co niektórzy kierowcy wyprawiają na tej drodze......szczególnie jak jadą w stronę Rybnika, bo to z górki.

  • ~minowa 2019-01-12
    22:35:03

    12 2

    @wagon, szkoły od kilku lat już tam nie ma

  • ~ypsilon 2019-01-12
    22:36:37

    71 13

    @Grzegorz Monika Nowak - nie wiesz jak było w tej sytuacji więc nie oceniaj pozostaw to śledztwu co wykaże! jeżdżę dużo po Śląsku i widzę jak co niektórzy piesi bez spojrzenia nawet czy coś jedzie włażą pod auto, szlak mnie trafia jak widzę młodzież i te ich słuchawki na uszach, smartfon w ręce i lezie pod auto bo są pasy i on/ona jest świętą krową a auto stanie przed nimi dęba. Swoją drogą w Rybniku jest bardzo dużo przejść nieoświetlonych i prawie niewidocznych po zmroku ale najważniejsze są przecież ścieżki rowerowe!

  • ~Dintojra 2019-01-12
    22:37:25

    15 11

    @Arteks - szacunku człowieka do człowieka nie da się przenieść, bo społeczeństwo ostatnio betonuje się w swoich homofobicznych okopach, kultura jazdy ? z tym też jest ciężko (choć nieco lepiej).
    Z tą kulturą i wypadkami to jest tak, że ogromna liczba osób za kierownicą jest tam często tylko fizycznie, a myślami są już w następnym markecie/urzędzie/pracy.
    Z tymi mandatami to akurat bywa różnie :) mandaty są bardziej przystosowane do życia i wagi zagrożenia jakie za sobą niesie dane wykroczenie... ja nie tak dawno dostałem mandat za przekroczenie prędkości w obszarze niezabudowanym o 17km/h czyli jechałem 121 (121 - 100 dop. prędkość - 4km/h tolerancja = 17) i dostałem mandat na całe 10 euro :) a gdyby to było w obszarze zabudowanym to byłoby to całe 35€, ale gdyby to było przekroczenie ze spowodowaniem ryzyka to już byłoby 155€ - tak więc nie demonizujmy tych kwot (?przynajmniej w DE)

  • ~Dintojra 2019-01-12
    23:24:03

    33 8

    @kazo64 - skoro Ty wiesz lepiej niż urzędnik z "Der Landrat Ordnung, Verkehr, Veterinärwesen und Verbraucherschutz" Landkreis Helmstedt - to trudno mi z Tobą polemizować, ale jednak spróbuję :) więc skoro nie da się tutaj nic wrzucić to będę musiał przepisać "oskarżenie" (a co poświęcę się, bo nie lubię gdy ignoranci nazywają mnie kłamcą)
    "Tatvorwurf
    Sie überschritten die zulässige Höchstgeschwindigkeit außerhalb geschlossener Ortschaften um 17 km/h. Zulässige Geschwindigkeit: 100km/h. Festgestellte Gesschwindigkeit (nach Toleranzabzug): 121km/h"
    §3 Abs. 3, §49 StVO; §24 StVG; 11.2.1 BKat
    Jeden istotny wers to: nach Toleranzabzug
    Tłumaczyć chyba takiemu znawcy prawa za Odrą i Nysą nie muszę prawda ?
    Mandat pochodzi z 07.08.2018.
    Dalej twierdzisz, że kłamię ?

  • ~ypsilon 2019-01-12
    23:29:34

    37 4

    @~kazo64 - kto tobie dał prawo jazdy? czy znalazłeś je w chipsach?? nie znasz podstawowych praw i obowiązków pieszego, którego zawiera Kodeks Drogowy - do edukuj się najpierw z przepisów o ruchu drogowym a potem zabieraj głos bo jak na razie to się ośmieszasz i brniesz coraz głębiej!

  • ~Dintojra 2019-01-13
    00:28:22

    36 5

    kazo64 - to jest mój ostatni post do ciebie, bo szkoda czasu marnować na kogoś tak pustego !
    Poczytaj sobie jeszcze raz co napisałem w wcześniejszym poście, a później zarzucaj komuś niską wiedzę z matematyki, bo jak widać ciebie przerasta i matematyka i logika i myślenie... na dodatek zero honoru i kłamca !
    Komuś zarzucać "kto ci dał prawo jazdy" samemu go nie mając ? mam nadzieję, że Redakcja przekaże IP tego typa odpowiednim organom.
    Brak prawa jazdy, a co za tym idzie i znajomości przepisów tłumaczyłby brak pojęcia czym jest wtargnięcie na przejście dla pieszych, a co nim nie jest.
    Jeśli ktoś potrąci twoją córkę (z drugiej strony: jak dzieci mogą mieć dzieci ???) na przejściu gdy ta wtargnęła na nie na dodatek z słuchawkami na uszach - to sam sobie napluj w twarz, że skoro już ty jesteś ignorantem życiowym, to mogłeś kogoś zatrudnić by ta córka także nie była takim człowiekiem... a skoro tego nie zrobiłeś/robisz ? to trudno... świat i tak jest przeludniony.
    EOT

  • ~Tomasz Wachowski 2019-01-13
    00:46:48

    39 7

    Od paru lat jeżdżę tą drogą codziennie odwozac i przywozac dzieci z przedszkola i szkoły. Ograniczenie prędkości, przejścia dla pieszych,domki jednorodzinne, duże osiedle, kościół, w pobliżu szkoła.... I co z tego? Nic! Nikt nie przestrzega obowiązujących ograniczeń! Przez kilkuletni okres w okolicach Orlika widziałem parę razy radiowóz policyjny! To jest panowie żałosne, jak wam pieniądze spod nosa uciekają... a co gorsza... komuś życie! Co jeszcze musi się stać, aby ludzie przestali się bać przechodzić na drugą stronę ulicy, w obawie przed sprawdzajacym osiągi swojego samochodu amatorem szybkiej jazdy!A może by tak wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości?! Nie ma to jak życie w Rybniku.. jak nas smog nie zabije to Nie daj Boże Górnośląska! P. S. Wyrazy współczucia zarówno dla jednej i drugiej strony wypadku. Powyższe wypociny, nie są ocena zaistniałej sytuacji, tylko obserwacją zachowań innych kierowców w dłuższym okresie czasu.

  • ~qwer 2019-01-13
    00:51:56

    29 3

    Dintorja prawda jest taka że kazo64 to burak.

  • ~polk 2019-01-13
    01:31:04

    29 2

    @kazo gdybym napisał cytat S. Lema o tym czego dowiedział się, gdy zaczął korzystać z internetu, to prawdopodobnie usunęli by mi komentarz. Prawdą jest, że dowiedział się o takich ludziach jak Ty.
    Krótko, jak Twoja córka wejdzie mi pod auto na pasach, to po pierwsze art 14 KD, a po drugie wyrok Sądu Najwyższego z dnia 15.05.2002 (sygn. IV KKN 149/97). Już możesz zbierać pieniążki na naprawę auta!

  • ~ 2019-01-13
    03:42:35

    29 5

    ~kazo64 - takiego prostactwa i buractwa dawno nie czytałem jakie ty reprezentujesz!!! nie masz prawka publicznie się do tego przyznajesz ile lat bez niego jeździsz a innym byś chciał morały prawic z zasad ruchu drogowego...? mam nadzieję, że Policja namierzy cię po twoim IP i poniesiesz konsekwencje prawne za to co robisz i się do tego jeszcze przyznajesz!!!

  • ~ 2019-01-13
    04:37:08

    36 3

    ~kazo64 - współczuje twojej córce, o której tak tu piszesz bo jeżeli ją uczysz tego samego co ty robisz na drogach jako pseudo kierowca bez prawka to nie wróżę na przyszłość z tego nic dobrego!!! ty jeżdzisz bez prawka " 35 lat i przejechałeś prawie mln.km " to ona też może wg. ciebie tak???
    chłopie nie kompromituj się bo to co wypowiadasz tutaj na portalu to aż jest niesmaczne!!!

  • ~przykopa 2019-01-13
    09:22:52

    24 4

    ~kazo64 :Ja jeżdże "bez prawka "od 35lat. Zero mandatów zero zabójstw przejechane prawie 1mln km.
    Po co ta mitomania i infantylizm ? Rozumiem że jeździsz na Need For Speed , lub etc.? Nie wszyscy chyba zauważyli że tu zdarzyła się tragedia.I nie jest to odpowiednie miejsce na wygłupy. (*)

  • ~Arteks 2019-01-13
    09:40:56

    18 10

    @polk - dla ciebie i innych zupełnie niezorientowanych w temacie kierowców kilka wykładni z porad kancelarii prawnej aby w razie czego nie byliście bardzo zdziwieni: "Zgodnie z art. 436 Kodeksu cywilnego posiadacz pojazdu mechanicznego odpowiada za szkodę poniesioną przez pieszego na tzw. zasadzie ryzyka. Zgodnie z tą zasadą pieszy, który doznał uszczerbku na zdrowiu NIE MA OBOWIĄZKU UDOWADNIANIA WINY KIEROWCY. Jeśli wina leży wyłącznie po stronie poszkodowanego kierowca może być zwolniony z odpowiedzialności. W przypadku winy obustronnej poszkodowany może jednak otrzymać świadczenia odszkodowawcze. (...) Jakie świadczenia przysługują osobie potrąconej na pasach?: (...) - pokrycie kosztów leczenia, wizyt u lekarzy czy rehabilitacji, dojazd do placówek medycznych czy kosztów opieki nad poszkodowanym; - zadośćuczynienie za doznaną krzywdę, ból i cierpienie; - zwrot kosztów związanych z przekwalifikowaniem się w związku z niemożnością wykonywania dotychczasowej pracy; zwrot utraconych dochodów za okres niesprawności wynikającej z potrącenia; - rentę uzupełniającą której celem jest wyrównanie różnicy w dochodach osiąganych przez poszkodowanego przed wypadkiem w stosunku do dochodów uzyskiwanych przez niego po wypadku. Jeśli poszkodowany poniesie śmierć na skutek wypadku, najbliżsi członkowie rodziny mogą ubiegać się o zadośćuczynienie po śmierci osoby najbliższej i koszty pogrzebu." Jeśli jakiś taki kierowca trafi na osoby z dobrymi prawnikami - może zostać "sponsorem" potrąconego do końca jego życia... Mój apel - uważajmy na przejściach dla pieszych. To w końcu wspólna strefa dla jeżdżących i chodzących do której obie grupy mają takie same prawa.

  • ~minowa 2019-01-13
    09:51:36

    31 3

    do@kazo64 i jego córki:
    PRD:
    Art. 11.
    1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku – z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
    Art. 14.
    Zabrania się:
    wchodzenia na jezdnię:
    bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
    zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko;
    przebiegania przez jezdnię;
    chodzenia po torowisku;
    wchodzenia na torowisko, gdy zapory lub półzapory są opuszczone lub opuszczanie ich rozpoczęto;
    przechodzenia przez jezdnię w miejscu, w którym urządzenie zabezpieczające lub przeszkoda oddzielają drogę dla pieszych albo chodnik od jezdni, bez względu na to, po której stronie jezdni one się znajdują.

  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2019-01-13
    13:42:00

    22 1

    ~`kaz 64 przepisy kodeksu drogowego dotyczą wszystkich uczestników ruchu zarówno prowadzących wszelkiego typu pojazdy jak i pieszych.Ty i twoja córka nie jesteście wyjatkami . Z przerażeniem myślę o tym ,że skoro sam nie szanujesz prawa to taką samej postawy nauczyłeś swoje dzieci.

  • ~Adam Szymiczek 2019-01-13
    15:16:24

    0 1

    https://www.facebook.com/100000413695510/posts/2287060087984425/?app=fbl

  • ~Arteks 2019-01-13
    22:37:13

    5 16

    @minowa - powtarzasz jedne i te same banały, a jak zachowujesz się na przejściu które obejmuje kilka pasów ruchu lub na rondzie gdzie wychodząc nie widać nadjeżdżających pojazdów? Jak można przewidzieć, że zza zakrętu nie wyjedzie auto? Jak można przewidzieć, czy jakiś wariat nie zechce wyprzedzać na przejściu dla pieszych i wyjedzie zza innego pojazdu? Problem będzie rozwiązany jak wreszcie sejm uchwali przygotowywaną od lat nowelizację według której - to pieszy będzie miał bezwzględne pierwszeństwo na pasach w każdym przypadku. Jako kierowca i pieszy - nie mogę się tego doczekać. Nasze przepisy zrównane zostaną z zachodnimi krajami gdzie ta zasada z powodzeniem funkcjonuje od lat. Oby parlament się tym zajął bo szkoda kolejnych osób które przedwcześnie giną na pasach z winy kierowców aut.

  • ~truman20 2019-01-14
    08:26:05

    6 2

    ~Arteks - widzę, że znalazłeś godnego siebie kolegę. Jeśli ten "zachodni" przepis zostanie wprowadzony, to będzie jedna z najgłupszych rzeczy jaką ten rząd może zrobić. Najpierw trzeba ludzi wyedukować w zachowaniu na przejściu a potem wprowadzać takie przepisy.

  • ~Aneta Piotrowska 2019-01-14
    08:54:46

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~minowa 2019-01-14
    09:55:07

    7 2

    @Arteks:
    Żadne moje banały. Pieszych też trzeba edukować. To nie kierujący ma omijać pieszego idącego skrajem drogi, tylko pieszy ma schodzić do błota, kałuży i zaspy śniegu. TAK MA BYĆ, BO TAKIE SĄ PRZEPISY !! Jezdnie są dla samochodów, pobocza i chodniki dla pieszych ! Na poboczu i na chodniku intruzem jest pojazd, na jezdni - pieszy i koniec. Jak zachowuję się na przejściu przy kilku pasach ruchu ? NIE WYPRZEDZAM i NIE PRZEJEŻDZAM obok, jesli nie ma sygnalizacji swietlnej (m.in. "wiślanka"). A tak w ogóle, to należy zlikwidować wszystkie przejścia, które nie mają sygnalizacji świetlnej. Jak nie będzie "pasów" - piesi będą uważać i bacznie rozglądać się, zanim zdecydują się przejść. Nie będą czuli się bezpiecznie na jezdni i o to chodzi. Co do przejść tuż za rondami i za zakrętami - przesunąć je o kilkanaście metrów dalej, to przecież proste rozwiązanie. A drogowcy - nie stwarzać radosną twórczościa miejsc niebezpiecznych.

  • ~Arteks 2019-01-14
    10:22:26

    3 8

    @minowa - wszystkich trzeba edukować ale kierowców bardziej bo to oni powodują wypadki. Piszesz, że jezdnie są dla aut - ale pasy są terytorium wspólnym. A każdy pieszy który jest na pasach - ma pierwszeństwo. Możesz marzyć o jakichś przesunięciach pasów itd ale tendencje urbanistyczne są odwrotne. Teraz jest moda na ograniczanie aut w centrach miast, a nie pieszych, szykanowanie pojazdów przez zwężanie ulic czy ustawianie progów zwalniających. Dobrym przykładem są dla nas Katowice. Tam wywalono auta z wielu ulic w centrum miasta, wprowadzono też strefę z ograniczoną prędkością 30 km/h. Ilość wypadków spadła. Życie ludzkie jest znacznie ważniejsze od tego aby ktoś dotarł do celu minutę wcześniej - warto inwestować w bezpieczeństwo i liczę na konkretniejsze działania ze strony władz miasta. Stanowczo za dużo osób ginie na ulicach Rybnika!

  • ~hub381 2019-01-14
    13:13:32

    8 1

    Na całej długości tej drogi est znak: 40 km/h !
    Nie trzeba filozofować,tylko jechać jak mówi ZNAK.

  • ~Tom66 2019-01-17
    21:18:50

    4 0

    Zanim zdecydowałem się dodać komentarz, przeczytałem wszystkie dotychczasowe. Racja jak zwykle leży pośrodku. Bezwględne prawa na przejściu dla pieszych - kilka dni temu podczas śnieżycy, drogi max śliskie i nieodśnieżone. Pod samą maskę auta wchodzi nastolatka z dziobem w smartfonie, słuchawkami na uszach i kapturze na głowie. Bez rozglądnięcia się. Kierowca nie miał prawa zahamować, więc nastolatka ze względu na szybkość (około 15km/h) tylko siadła na maskę. I na kierowcę z ryjem! Jak tak ma wyglądać święte prawo pieszych na przejściach, to dziękuję. Kierowcy też nie są święci, bo notorycznie łamią dozwoloną szybkość. W miejscu gdzie zdarzyła się tragedia jest 1. ograniczenie szybkości i 2. znak informujący o przejściu. Przetestowałem to miejsce i swobodnie wyhamowałem przed przejściem, zachowując przepisy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5319