zamknij

Wiadomości

Rybnik rezygnuje z organizacji dużego koncertu. Dobrze to czy źle? Opinie

2017-03-27, Autor: 

W piątek kontrowersje wywołała decyzja prezydenta Rybnika o rezygnacji z organizacji koncertu zagranicznej gwiazdy na Stadionie Miejskim. O zdanie w tej sprawie zapytaliśmy dziennikarzy oraz przedstawiciela agencji artystycznej.

Reklama

Przypomnijmy, prezydent Piotr Kuczera podjął decyzję o nieorganizowaniu w tym roku koncertu dużej gwiazdy na Stadionie Miejskim. Nie będzie również kontynuacji Music & Water Festiwalu. Zarezerwowane na ten cel w budżecie pieniądze (1 milion złotych) zostaną przeznaczone na walkę ze smogiem.

> Prezydent Kuczera: zamiast festiwalu i koncertu gwiazdy walka ze smogiem

Czy to słuszna decyzja? O zdanie w tej sprawie zapytaliśmy lokalnych dziennikarzy oraz przedstawiciela agencji artystycznej.

Adrian Karpeta – dziennikarz tygodnika "Nowiny":

- Ci, którzy mnie znają, wiedzą jak wiele w moim życiu znaczy muzyka i koncerty. Byłem też wielkim zwolennikiem koncertów gwiazd na stadionie w Rybniku. Niestety jednak, jako mieszkaniec Zamysłowa boleśnie przekonuję się, że nie ma w naszym mieście większego problemu niż trujący smog. Na nic Rybnikowi promocja przez koncerty jeśli będziemy mieli najgorsze powietrze w Polsce. Jeśli ten milion złotych ma pomóc w rozwiązaniu tego problemu – jestem za! A ja i inni fani dobrej muzyki damy sobie radę – oferta koncertowa w Polsce i Europie jest tak bogata i różnorodna, że przeżyjemy bez festiwalu w Rybniku.

Tomasz Raudner – redaktor naczelny portali tuWodzisław.pl i tuJastrzębie.pl:

- Moim zdaniem nie jest rolą miasta finansowanie komercyjnego koncertu, na który i tak sprzedawane są bilety. Bo jaki w tym jest interes dla rybniczan? Żaden. Oni za koncert muszą zapłacić podwójnie – kupując bilet i wydając pieniądze miejskie, które mogłyby trafić na inny cel. W Krakowie, Warszawie czy Wrocławiu zagrają, bądź zagrali Metallica, Guns'n'Roses czy Rammstein. Nikt mi nie powie, że samorządy dopłacają do tych koncertów. To powinno działać na odwrót – promotor widząc potencjał w Rybniku wynajmuje od miasta infrastrukturę, robi promocję i zarabia na biletach, a jak mu się budżet nie spina – szuka sponsorów, albo odwołuje koncert. Trudno, ryzyko.

Piotr Sobik – menadżer Kabaretu Młodych Panów, agencja artystyczna Star Manager:

- Zajmujemy się organizacją dużych wydarzeń kulturalnych, również imprez masowych w halach czy na stadionach. Dlatego bardzo dobrze zdaję sobie sprawę, że organizacja takiego festiwalu to ogromne przedsięwzięcie. Wymaga dużego doświadczenia i determinacji w zgraniu wszystkich szczegółów, terminów artystów, promocji, spraw technicznych i organizacyjnych. Na pewno szkoda przerwania ciągłości tradycji, która już w naszym mieście powstała, bo z całą pewnością wszystkie koncerty były świetnymi wydarzeniami artystycznymi i promocyjnymi. Z drugiej strony jestem oczywiście za tym, aby jak najwięcej środków prawnych i finansowych przeznaczać na rozwiązanie kłopotów z powietrzem, w którym musimy oddychać, bo jest to zdecydowanie jeden z największych problemów Rybnika. Co prawda mam świadomość jak trudną do rozwiązania jest kwestia smogu, ale jako fan festiwali i koncertów muzycznych trzymam kciuki, aby jeden i drugi temat udało się jak najszybciej naprawić. Życzmy sobie, żebyśmy mogli w następnych latach spotykać się na wielkich wydarzeniach artystycznych w "najbardziej zielonym polskim mieście", którego mianem Rybnik przez wiele lat się w przeszłości szczycił.

Wacław Wrana – redaktor naczelny Rybnik.com.pl:

- Mam mieszane uczucia. Z jednej strony Miasto pozbywa się imprezy, która w minionych latach była największym atutem polityki promocyjnej. Z drugiej zaś, choć od organizacji pierwszego koncertu w Rybniku upłynęło ledwie 6 lat, to rynek koncertowy w Polsce mocno się zmienił. Dziś organizacja koncertu artysty pokroju Bryana Adamsa, Roda Stewarta czy 30 Seconds to Mars nie jest już żadną sztuką ani czymś wyjątkowym. Wymienieni artyści od czasu koncertu w Rybniku pojawiali się już kilkakrotnie w różnych miastach Polski. Ponadto ocenę całej sytuacji utrudnia fakt, że nie znamy jeszcze składu artystów, którzy wystąpią w Rybniku na majówce. Jeśli uda się ściągnąć do nas czołowych polskich wykonawców (ale nie tych, którzy brylują na przaśnych dniach miast!) to decyzja prezydenta o nieorganizowaniu koncertu zagranicznej gwiazdy może się obroni.


Czekamy na Wasze opinie na temat. I zachęcamy do rozwiązania quizu o koncertach na Stadionie Miejskim w Rybniku:

Koncerty gwiazd w Rybniku. Sprawdź co zapamiętałeś z wydarzeń na Stadionie Miejskim!

Koncerty gwiazd w Rybniku. Sprawdź co zapamiętałeś z wydarzeń na Stadionie Miejskim!

Prezydent Rybnika ogłosił, że w 2017 roku nie będzie w Rybniku koncertu światowej gwiazdy ani Music & Water Festiwal. A my proponujemy Ci sprawdzian tego, co zapamiętałeś z koncertów na Stadionie Miejskim w ostatnich 6 latach. Niektóre pytania mogą cię zaskoczyć...

Rozwiąż quiz

Oceń publikację: + 1 + 69 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (16):
  • ~ 2017-03-27
    13:20:53

    63 13

    Tak jak już pisałem wcześniej: nawet najlepsza promocja miasta Rybnika nic nie daje, skoro każdej zimy wielokrotnie w mediach pojawia się antypromocja miasta Rybnika, związana z rekordowymi poziomami smogu.

  • ~ 2017-03-27
    13:40:13

    22 27

    Unia straszy Polskę karami za PM 10 `jabym obrócił kota ogonem i postraszył Unie Europejską za PM 2,5 .
    I pewnie znalazła by się kasa na piece i na koncerty . W końcu u nas przemysł padł .

  • ~Sławomir Wojewodzic 2017-03-27
    13:43:34

    48 6

    Całkowicie popieram opinię Pana Tomasza Raudnera, miasto powinno jeszcze zarobić na takich koncertach, a nie dokładać. Tak było ze Stadionem Narodowym, zaprosili Madonnę i dopłacili 5 mln zł.

  • ~hub381 2017-03-27
    14:23:42

    34 26

    Słuszna racja-popieram w całej rozciągłości decyzję Prezydenta M.Rybnika. Po "H.."nam taka reklama ?
    To był wymysł starych ramoli...

  • ~meksykanin 2017-03-27
    15:30:40

    22 11

    A jak sobie Państwo Radni + Pan Prezydent wyobrażają spożytkowanie tego 1 miliona. zakup "pieców ekologicznych", zakup ekogroszku? podłaczenie do PEC? jaka jest skala potrzeb i jakie beda wymierne korzyści po wydaniu tej kasy? mam mieszane uczucia w tym zakresie. lata temu w roku 1994 wydałem 10 tyś na modernizacje kotłowni - grzeję gazem. dostałem z UM w ramach programu modernizacji kotłowni ok 2 tys PLN - starczyło na niecały sezon grzewczy.

  • ~toja 2017-03-27
    16:20:46

    16 8

    W sierpniu mamy jeszcze w Lyskach Magię Rocka:)

  • ~toja 2017-03-27
    16:21:19

    12 8

    A w tym roku w dodatku jubileuszowa edycja bo XV!!!

  • ~Genowefa50 2017-03-27
    21:12:43

    7 9

    Nie samym chlebym zyje czlowiek.Rozrywka tez jest wazno .

  • ~ 2017-03-27
    22:22:10

    10 12

    Brawo, cieple kluchy. Zabraliscie nam czyste powietrze i zdrowie, teraz zabierzecie kulture. Wiosna za oknem, a w Rybniku noc w noc przekroczenia norm 400%. Musicie tak dbac o wasze tylki, bo o mozgi nie musicie - nie macie o co

  • ~THE Bill 2017-03-28
    07:22:13

    7 3

    Gdyby koncert się odbył już słyszę/widzę tych malkontentów, którzy krzyczą, że w mieście problem ze smogiem, nie ma kasy na wymianę pieców, a tu miasto wydaje 2 mln zł na koncert. Cóż. Dobrze się stało, szkoda tylko, że tak duże środki przyniosą tak niskie korzyści (wymiana pieca węglowego na węglowy). A koncert - niech się sam sfinansuje jeśli cieszy się takim powodzeniem - czemu to Miasto ma być jego sponsorem? Lyski w jaki sposób opłacają Magię Rocka ? Nie wierzę, że tak małą gminę stać na wydatek opłacania artystów. I wszyscy chwalą imprezę. Więc da się zrobić coś fajnego bez wielomilionowych nakładów.

  • ~Michał Stencel 2017-03-28
    08:25:46

    8 0

    Podzielam zdanie Tomka Raudnera. Ostatnie koncerty były bardzo dotowane przez miasto, a to błąd. Lubimy się z ludźmi z Prestige, ale tylko pierwszy koncert Bryana wyglądał tak, jak mówił Tomek. Miasto dało infrastukturę. I dobrze. Potem płaciło coraz więcej, zatem nie rozumiem swego czasu zachwytu nad poprzednią władzą, że potrafią wszystko dogadać i załatwić. Pisał swego czasu o tym Arteks. Nie będę ujawniał pierwszych rozmów w magistracie, które miałem przyjemność przeprowadzić z ówczesną viceprezydent oraz ówczesnym naczelnikiem wydziału promocji. Patrzyli na mnie, jakbym uciekł ze szpitala psychiatrycznego, a pomysł uznali za szalony i absolutnie nie do zrealizowania. Potem pierwsi prężyli pierś do medalu jakoby to był ich pomysł. Nic bardziej mylnego. To, że Bryan się udał to zasługa nacisków i moich i agencji Prestige. Nie chcę nawet wspominać i strefie kibica, która była praktycznie dograna na rynku (http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,on-ma-pomysl-na-to-by-nasze-miasto-zylo-w-czasie-euro,wia5-3273-16448-1.html). Władze miasta zdecydowały o strefie na stadionie, na trybunie krytej. Tutaj jednak nie chwalono się bardzo, bo pomysł udał się średnio. Gdyby wypalił na rynku, lans trwałby w najlepsze. Tak zatem wyglądały początki koncertów itd. Mógłby dużo jeszcze napisać, ale po co. Co do zeszłego roku, pomysł Water Festiwalu może i był dobry, ale moim zdaniem wyszło delikatnie mówiąc słabo. Czy to, że nie będzie koncertu to dobre? I tak i nie. Przy odpowiednim rozegraniu tematów, mógł być i koncert i walka ze smogiem. Ale trudno...

  • ~ZbigMa 2017-03-28
    08:57:09

    7 1

    Koncerty finansowane przez miasto, na których bawią się w dużej mierze fani spoza Rybnika są sprzeczne z ideą samorządu. Ten ma zaspokajać potrzeby swoich mieszkańców, a nie w imię promocji miasta fundować rozrywkę przyjezdnym. Dziś priorytetem jest walka ze smogiem, czyli walka o nasze zdrowie i życie. Gdyby to ode mnie zależało odwołałbym jeszcze połowę koncertów i wydarzeń kulturalnych, które obciążą w tym roku miejską kasę. A żeby ściągnąć na stadion kilka tysięcy widzów wystarczy Kabaryjton. Nie jestem fanem kabaretu, zwłaszcza współczesnego, którego w TV jest aż nadto, ale skoro już Rybnik kojarzy się z Ryjkiem to ta impreza jest po linii, dobrze się sprzedaje i podoba publiczności. Zresztą w czasie meczów żużlowców stadion też nie świeci pustkami, a przy tym są jeszcze emocje. Po co więc ścigać się z dużymi ośrodkami na koncerty i ściągać wykonawców po występie których będą pisać w komentarzach, że to jednak nie Metalica, U2 itd.

  • ~majunia 2017-03-28
    09:30:39

    6 1

    Czyli promocja miasta stanęła na zapłaceniu grubej kasy PRYWATNEJ stacji telewizyjnej za nakręcenie serialu, w którym (wg słów redakcji) "padnie nazwa Rybnik"... Łał...

  • ~tropiciel_debili 2017-03-28
    09:32:24

    4 6

    "Koncerty finansowane przez miasto, na których bawią się w dużej mierze fani spoza Rybnika są sprzeczne z ideą samorządu." - to mozna powiedziec o kazdym wiekszym koncercie na swiecie, geniuszu. Ja tez moge powiedziec, ze np. po co UM kupil samochod sluzbowy dla prezydenta? Czy nie lepiej pieniadze przeznaczyc na walke ze smogiem? Albo po co Dni Rybnika, Boze Narodzenie i Koledowanie? Tez dac wszystko na walke ze smogiem i "nie bedzie niczego", a stan powietrza poprawi sie moze o jeden promil. Zla decyzja. Kncerty powinny zostac.

  • ~MIROFILM 2017-03-28
    12:10:51

    5 4

    Ale 340 tyś. wydane na serial TVN, to jest ok ?

  • ~MIROFILM 2017-03-28
    12:12:45

    3 4

    ooo przepraszam, 370 tys. zł.

    Czytaj więcej na: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-szykuje-na-jesien-nowy-serial-w-rybniku-miasto-zaplaci-za-promocje-370-tys-zl

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5342