zamknij

Wiadomości

Prezydent Kuczera: zamiast festiwalu i koncertu gwiazdy walka ze smogiem

2017-03-24, Autor: 

Dziś rano prezydent Rybnika Piotr Kuczera zaskoczył informacją o tym, że miasto nie będzie organizować koncertu dużej gwiazdy na Stadionie Miejskim ani Music Water Festiwalu. Zarezerwowany na ten cel milion złotych przeznaczony zostanie na termomodernizację miejskich budynków w dzielnicach Maroko-Nowiny i Niewiadom.

Reklama

Tego mało kto się spodziewał. Dziś rano podczas konferencji prasowej prezydent Rybnika Piotr Kuczera poinformował, że w tym roku nie będzie na Stadionie Miejskim koncertu gwiazdy. Nie będzie również kontynuacji Music Water Festiwalu.

- Promocja miasta jest bardzo ważna. Ale ważniejsze jest zdrowie rybniczan i rozwiązywanie problemów związanych ze smogiem. Dlatego podjąłem decyzję o przeznaczeniu środków zarezerwowanych na organizację festiwalu na wymianę pieców kaflowych w budynkach komunalnych – powiedział prezydent.

Chodzi budynki miejskie przy ul. Zgrzebnioka 4 i Zebrzydowickiej 2 w dzielnicy Maroko-Nowiny oraz przy ul. Morcinka 9 i 13 w Niewiadomiu - czytaj więcej na ten temat>>

Piotr Kuczera dodaje, że w podjęciu takiej decyzji pomogły mu kłopoty organizacyjne. - Konsorcjum, z którym organizowaliśmy pierwszą edycję festiwalu, rozpadło się. W tej sytuacji prawnej nie zdecydowałem się organizować kolejnej edycji przedsięwzięcia. Czyniliśmy jako miasto wiele starań by tegoroczna edycja odbyła się, na pewno podejmiemy takie starania w przyszłym roku – przyznaje prezydent.

Agnieszka Skupień – rzecznik prasowa magistratu podkreśla, że w 2017 roku miasto będzie promować się na Śląsku poprzez majówkę, podczas której mają się odbyć interesujące koncerty. Ważnym elementem promocji miasta w skali kraju ma być kręcony w Rybniku serial, o którym informowaliśmy Was wczoraj.

A co Wy sądzicie na ten temat? Czy dobrze się stało, że pieniądze zarezerwowane na organizację koncertu zostały przekazane na walkę ze smogiem?

Prezydent Rybnika milion złotych zarezerwowanych na Music & Water Festiwal przeznaczył na walkę ze smogiem. Jak oceniasz tę decyzję?




Oddanych głosów: 2250

Koncerty gwiazd w Rybniku. Sprawdź co zapamiętałeś z wydarzeń na Stadionie Miejskim!

Koncerty gwiazd w Rybniku. Sprawdź co zapamiętałeś z wydarzeń na Stadionie Miejskim!

Prezydent Rybnika ogłosił, że w 2017 roku nie będzie w Rybniku koncertu światowej gwiazdy ani Music & Water Festiwal. A my proponujemy Ci sprawdzian tego, co zapamiętałeś z koncertów na Stadionie Miejskim w ostatnich 6 latach. Niektóre pytania mogą cię zaskoczyć...

Rozwiąż quiz

Oceń publikację: + 1 + 127 - 1 - 27

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (52):
  • ~ 2017-03-24
    11:22:32

    17 38

    dziwnym trafem znam ten ból : na inwestycjach ( dotacjach Unijnych ) przez 5 lat nie można prowadzić działalności gospodarczej .
    I tak się nie organizuje festynów majówek bo nie ma gdzie .
    Postawi się za Unijne pieniądze plac zabaw i zakorkuje się na 5 lat teren.
    Cały powiat Rybnicki na tym cierpi :)

  • ~ 2017-03-24
    11:28:24

    94 34

    Pozytywnie zaskoczony jestem decyzją władz miasta. Nawet najlepsza promocja miasta Rybnika nic nie daje, skoro każdej zimy wielokrotnie w mediach pojawia się antypromocja miasta Rybnika, związana z rekordowymi poziomami smogu.

    Inwestowanie przez miasto Rybnik w wymianę pieców kaflowych to być może tylko "kropla w morzu", jednak uważam, że to bardzo dobra inicjatywa, być początek lepszych czasów.

    Zresztą pierwszą edycję Music Water Festival ciężko było uznać za jakiś wielki sukces, a wręcz utrudniało to życie mieszkańcom. W trakcie wielkiego upału znacząco to utrudniło wejście na teren basenu miejskiego (np. wyższe koszty wstępu).

    Mieszkańcy Rybnika zawsze znajdą sobie jakieś zajęcie, rozrywkę w mieście - w pełni szanuję decyzję, że konkretna kasa zostanie zainwestowana w najpilniejsze potrzeby Rybniczan, czyli walkę z smogiem. Cieszy mnie refleksja władz miasta Rybnika - lepiej późno niż wcale.

  • ~Arteks 2017-03-24
    11:28:29

    Kopciuchy niszczą wizerunek miasta, produkując smog przez swoje zacofanie i skąpstwo. W zamian dostają od miasta prezent w postaci dużych dotacji do wymiany kotłów i termomodernizacji. A miłośnicy koncertów na wysokim poziomie, właśnie zostali ukarani. Władze miasta zamiast poprawić wizerunek i pokazać Polsce tak jak w poprzednich latach, że Rybnik od pozytywnej strony jako miasto zielone, imprezowe, przyjazne, właśnie niweczą świetną tradycję dużych koncertów. I jeszcze w infantylny sposób próbują się zasłaniać rozpadem jakiegoś konsorcjum. A kazał wam ktoś zmieniać sprawdzoną agencję która zrealizowała w rewelacyjny sposób koncerty w latach 2011-15?! ;) Ta informacja to największa do tej pory porażka Kuczery i jego ekipy wynikająca bardziej z nieporadności władz miasta, bo przecież same fundusze były zabezpieczone. W Urzędzie Miasta jednak bardzo brakuje Ryszkowej i Jarocha. ;| Oni byli w stanie dogadać się z kim trzeba i zrobić ogólnopolską imprezę, chwaloną potem we wszystkich mediach. Ekipa Kuczery widocznie tego nie potrafi.

  • ~charlie 2017-03-24
    11:35:08

    Świetna wymówka do nieudolności tej władzy. Już w zeszłym roku impreza była średnio udana to wymyślili, że zdrowie mieszkańcow ważniejsze. Słabe i to bardzo bo jakoś ponad 300 tys. na głupi serial w TVN kasa się znalazła a mieszkańcy z tego nic nie będą mieli. W tym wypadku zdrowie można było przehandlować.

  • ~jajko 2017-03-24
    11:37:14

    55 69

    Myślałem ze nigdy tego nie napisze. ARTEKS dobrze piszesz. W dodatku kto pozwolił wydawać kasę na jakiś serial? Przecież od tego jest abonament! Bo rozumie ze nasz Prezydent nie placu prywatnej stacji?! Coraz bardziej twierdzę, że obecna władza to porażka. Jedyny co jest ich sukcesem do poprawa polityki rowerowej. Ten milion z koncertu powinni na żużel przeznaczyć, bo ponownie tytularnego sponsora nie ma...

  • ~ 2017-03-24
    11:51:45

    47 43

    Nie zgodzę się z powyższą wypowiedzią, że serial kręcony w Rybniku nie przyniesie korzyści mieszkańcom. Jeśli faktycznie ten konkretny serial będzie emitowany w najlepszych godzinach oglądalności w telewizji TVN i będzie się on cieszył dużą popularnością (tj. nie skończy się produkcja na jednym sezonie), wówczas będzie to ogromna promocja miasta Rybnika.

    Koncerty organizowane w Rybniku do 2015 roku to była dobra promocja miasta, jednak informacja o koncercie docierała do ograniczonej ilości osób, tj. fanów konkretnego zespołu muzycznego. Informacja ta nie docierału do kilku milionów odbiorców. Serial w stacji TVN w najlepszej porze oglądalności może oglądać nawet kilka milionów ludzi - ludzie często spontanicznie oglądają różne nowe seriale w TV. A wydatki miasta Rybnika na ten konkretny serial są dużo niższe niż to co było wydawane na koncerty. Pomysł miasto ma bardzo dobry - oby wypaliła tylko fabuła tego serialu; tylko z tym jest ryzyko.

    Co do jednego można się zgodzić - Music Water Festival to była wielka klapa, w żaden sposób nie wpływało to na promocję miasta Rybnika. Oczywiście to co się działo do roku 2015 było o wiele lepsze. Może to była ograniczona promocja miasta Rybnika, nie mniej miasto było promowane.

    Nie mniej nie należy przesadzać, że miłośnicy koncertów na wysokim poziomie zostali ukarani. Koncertów w całej Polsce i w sąsiednich krajach jest mnóstwo - jeśli ktoś potrzebuje rozrywki na wysokim poziomie, zawsze sobie poradzi. Nie udawajmy trędowatych - jeśli ktoś pragnie się dobrze bawić, nie trzeba mu dobrego zespołu/wykonawcy przywozić do Rybnika.

  • ~Serek_7 2017-03-24
    11:54:43

    72 36

    Głupoty piszecie o tych koncertach.Po co organizować koncerty które nie przynoszą miastu zysku?Promocja miasta?Rybnik nie jest w centrum Polski żeby każdemu było w miarę po drodze przyjechać.Poza tym co ci ludzie mają robić po koncercie?Tylko powrót do domu zostaje to nie Kraków czy Wrocław że życie nocne tętni. Lepiej wydać pieniądze na walkę ze smogiem i od czegoś trzeba zacząć niż wywalać kasę w błoto dosłownie.Fakt że można też część środków było przeznaczyć np. na żużel który promuje miasto.Niby promowanie miasta przez M&W lub koncerty a potem cała zimę wszystkie największe media trąbią że w Rybniku jest największe stężenie smogu w POLSCE!.

  • ~sceptyk2017 2017-03-24
    11:55:11

    79 15

    "pieców kaflowych w budynkach komunalnych ,Chodzi budynki miejskie przy ul. Zgrzebnioka 4 i Zebrzydowickiej 2 w dzielnicy Maroko-Nowiny oraz przy ul. Morcinka 9 i 13 w Niewiadomiu"....panie arteks: brak działań antysmogowych źle? działania poprawiające jakość powietrza też źle? dosyć trudno nadążyć za pańską hipokryzją, ale ponoć tak już pan ma.....

  • ~hanys z Rybnika 2017-03-24
    12:06:53

    81 66

    Stacja TVN traci na poparciu w oczach widzów , to PO już ratuje ich sponsorowaniem . Panie prezydencie jeszcze została gazeta wy....a !!

  • ~Łukasz Cesarski 2017-03-24
    12:08:10

    42 66

    PANIE PREZYDENCIE KUCZERA JESLI TAK DALEJ BEDZIE PAN POSTEPOWAL Z TYM SMOGIEM SMOKIEM TO PRZYSZLYM ROKU MOJEGO GLOSU PAN NIE DOSTANIE !!!!! MIESZKANIEC RYBNIK NOWINY FLORIANSKA

  • ~Łukasz Cesarski 2017-03-24
    12:10:11

    11 43

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2017-03-24
    12:15:59

    38 7

    ~Serek_7 - mocnych słów użyłeś, ale w sumie prawdę napisałeś. Promocja miasta ma sens wtedy, gdy udaje się do miasta ludzi przyciągać przez cały rok albo przynajmniej w jakimś okresie "sezonowym" - ze względu na jego atrakcyjność. A organizowanie koncertów to zachęta do przybycia do Rybnika co najwyżej na 1-2 dni.

    Miasto Rybnik jest miastem atrakcyjnym dla okolicznych mieszkańców - Rybnik stał się wielką bazą zakupową w regionie. Nie mniej miasto Rybnik w promowaniu nie ma w sobie tego "czegoś" co by przyciągało ludzi z dalszych rejonów Polski.

    Moim znajomi z dalszych rejonów Polski gdy pierwszy raz przyjeżdżali do Rybnika to byli w szoku, że mamy coś takiego jak zalew. I to bardzo imponuje przyjezdnym, że w naszym mieście są ogromne możliwości dla rekreacji, Problem w tym, że w Polsce mało kto wie o tym, że w Rybniku jest interesująca baza rekreacyjna. Tutaj marnuje się potencjał - w tym zakresie miasto Rybnik nie jest odpowiednio doinwestowane, co skutkuje brakiem m.in. odpowiedniej promocji.

  • ~Arteks 2017-03-24
    12:16:46

    30 58

    @serek_7 - po koncercie czy meczu we Wrocławiu też większość ludzi od razu wyjeżdża ale przed cały dzień wszystkie punkty gastronomiczne są oblegane przez fanów którzy od rana zjeżdżali się na koncert. Tak samo było w Rybniku. Zresztą Radio90 to relacjonowało, wystarczyło się przejść na miasto aby to można było zobaczyć. Właściciele lokali też zacierali ręce. Teraz zacierać ręce będą firmy budowlane i to... z Małopolski lub Ukrainy bo przy tak dużym boomie inwestycyjnym różnego rodzaju (nowa obwodnica, remont linii i stacji kolejowej w Rybniku, pełno inwestycji deweloperskich, budowa żłobka, sali koncertowej, termomodernizacje bloków i bodajże kilku szkół), moc przerobowa firm z Rybnika i okolicy, już się dawno skończyła. Tak więc ta decyzja niczego w branży budowlanej nie poprawi ale w branży hotelarskiej, taksówkowej czy gastronomicznej popsuje. Piszesz o Wrocławiu i Krakowie - a czemu Śląsk ma być znany w Polsce tylko ze smogu i przemysłu? To było przebojowe ze strony ekipy Fudalego, że potrafili tak świetnie wykreować Rybnik. Teraz się to niweczy, najpierw zlikwidowano koszykówkę, popsuto działalność muzeum, teraz likwidacja koncertów. Co w dalszej kolejności? ;)

  • ~Maalibu 2017-03-24
    12:17:09

    12 13

    Ktoś "zarobi" trochę grosza...

  • ~Arteks 2017-03-24
    12:20:10

    30 42

    @siwy_rybnik - a kiedy ludzie dowiadują się, że w jakimś mieście są niebanalne obiekty czy miejsca rekreacji? Głównie wtedy kiedy przypadkowo załatwiają jakieś biznesy, przyjeżdżają do rodziny czy znajomych lub przyjeżdżają na zawody sportowe, imprezy czy koncerty. Właśnie jeden powód aby ktoś z Warszawy, Krakowa czy Szczecina mógł odwiedzić Rybnik - padł w gruzach. Dobrze, że przynajmniej przez kilka lat była taka możliwość. Będziemy przez lata jeszcze wspominać imprezy organizowane w czasach Fudalego...

  • ~ 2017-03-24
    12:32:15

    23 8

    @Arteks - ja nie przeczę temu, że koncerty do 2015 roku to była dobra promocja miasta Rybnika. Jednak tutaj czegoś brakowało - większość ludzi kręciła się w centrum i okolicach stadionu. Wiele wartościowych miejsc w Rybniku oni nie zobaczyli na własne oczy.

    Ludzie kupili bilet na koncert w Rybniku i go odebrali w odpowiednim punkcie. Super - ale dlaczego np. wraz z biletem nie otrzymali jakiegoś informatora nt. miasta Rybnika (co warto zobaczyć w mieście i jak można się tam najłatwiej dostać)? W taki sposób część przyjezdnych mogła by się dowiedzieć, że mając wolny czas można się wybrać nad zalew w Rybniku czy zabytkową kopanię Ignacy oraz inne ciekawe miejsca w Rybniku.

    A tak ludzie wracając z koncertów do domu mogli opowiadać najbliższym głównie o wrażeniach z koncertów i podzielić się wrażenia nt. centrum Rybnika - zresztą zapewne pozytywne spostrzeżenia. Jednak samo centrum miasta nie przyciągnie tłumów ludzi - o wiele więcej by miasto osiągnęło, gdyby przyjezdni podzielili się wrażeniami nt. zalewu, kopalni Ignacy lub innych ciekawych miejsc w mieście, które potencjalnie są w stanie przyciągnąć większą ilość osób niż samo centrum miasta.

    Po prostu koncert przyciąga ludzi na 1-2 dni, a ewentualnie zaciekawienie ludzi "atrakcjami" w mieście potrafi ich zachęcić aby tutaj wrócili w przyszłości z znajomymi lub rodzinami. A tak ludzie oczywiście przyjechali do Rybnika, po koncercie wyjechali i zdecydowana większość z nich tutaj już nigdy nie wróciła.

  • ~grzesnick 2017-03-24
    12:42:38

    25 17

    Arteksie - największy koncert, z największą widownią i budżetem, oraz całym cyklem imprez towarzyszących zrobiła ekipa Kuczery. To był Linkin Park. Tylko co to miastu daje? Jeden dzień obłożenia hoteli i zysk dla taksówek. Brawo za podejście. Fajnie iść na koncert w mieście, ale mało kto tam z Rybnika bywał. Ja tam nie chodzę, ale u mnie w mieście to była LadyGaga ;) To kompleks prowincji, ale to jest po prostu głupie.

  • ~Ovis_Musimon 2017-03-24
    12:50:02

    51 14

    Walka ze smogiem powinna być priorytetem! Ten argument, który padł wcześniej:

    "Nawet najlepsza promocja miasta Rybnika nic nie daje, skoro każdej zimy wielokrotnie w mediach pojawia się antypromocja miasta Rybnika, związana z rekordowymi poziomami smogu."

    ...powinien wyczerpać dyskusję, ale nie!

    Po co mamy robić dobrze raz do roku przyjezdnym, skoro my mieszkańcy mamy palący problem do rozwiązania, realny i poważniejszy, bo chodzi o zdrowie i życie nas i naszych dzieci oraz o dobro przyszłych pokoleń!
    Ci, którym szkoda promocji miasta mają serial - skuteczniejsze narzędzie za mniejsze pieniądze. Z tą różnicą, że obecny prezydent nie wyjdzie przy okazji na scenę polansować się przed wyborcami niczym jego poprzednik. Ci, którym zależy na muzyce na dobrym poziomie mają Katowice, czy Ostravę, z bogatą ofertą koncertową (z którą nawet z dużą imprezą raz w roku nie mamy szans konkurować), gdzie dojeżdża się w 45min.

  • ~karanka111 2017-03-24
    13:51:19

    28 24

    Porażka! Słabe to tłumaczenie na brak pomysłu na dużą imprezę. No ale jakby miało być tak samo jak w ubiegłym roku, to faktycznie lepiej imprezy nie robić. A ta majówka to niby będzie za darmo? Zakładam, że jak będzie kilka dni koncertowych, to miasto wyda jakieś 300 tys. zł. No trzeba to będzie w regionie wypromować - przecież nie za darmo. Do tego 370 tys. zł na serial, chociaż swoją drogą ciekawe ile będzie odcinków serialu i czy to będą wszystkie koszty po stronie związane z produkcją serialu (obawiam się, że nie!). Ponadto kilkadziesiąt tysięcy na bzdurne konkursy architektoniczne, kilka dotacji do DK Niedobczyce, parę innych pierdół i już mamy 1 milion zeta jak nic :) Powodzenia przy wyborach ;)

  • ~ 2017-03-24
    13:52:24

    24 12

    A w centrum miasta , prawie pod okiem prezydenta zostało osiedle Tęczowa, gdzie dalej są piece.

  • ~Mariusz Grodecki 2017-03-24
    15:18:20

    25 28

    Bardzo dobra decyzja. Bo muzyką się nie oddycha.

  • ~ 2017-03-24
    16:13:33

    16 10

    będzie za to kręcony serial za pół bańki

  • ~Jacek Jędrzejewski 2017-03-24
    17:05:50

    17 12

    ~charlie01 2017-03-24 11:35:08
    Świetna wymówka do nieudolności tej władzy. Już w zeszłym roku impreza była średnio udana to wymyślili, że zdrowie mieszkańcow ważniejsze. Słabe i to bardzo bo jakoś ponad 300 tys. na głupi serial w TVN kasa się znalazła a mieszkańcy z tego nic nie będą mieli. W tym wypadku zdrowie można było przehandlować.


    Ty to taka przysłowiowa baba jesteś której nie idzie dogodzić coś myślę. Nie władza odpowiada za organizowanie masówek i widać, że masz o tym 0 pojęcie więc nie pedol głupot to 1, a 2 dam sobie łeb uciąć, że gdyby zorganizowali znowu jakąś imprezę to pierwszy byś się pruł, że pieniądze idą na imprezy a nie dbają o ludzi.
    A co do decyzji prezydenta to muszę przyznać, że pozytywnie zaskoczony jestem.

  • ~Jacek Jędrzejewski 2017-03-24
    17:10:48

    11 13

    Pomijając już fakt, że te imprezy nie dają żadnej korzyści (są też inne priorytety niż zadowolenie ludzi jedną imprezą, szach mat egoiści) i są zwykłym wywalaniem hajsu w błoto. A sam ten serial w wykonianiu TVNu nawet będąc drugim paradokumentem typu "szpital" przyniesie o wiele więcej dobrego niż sprowadzanie artystów zza granicy, nie mówiąc już o tym, że jest to x razy bardziej opłacalne. No ale jak horyzonty bliskie i myślenie ograniczone to czego się po takich ludziach spodziewać.

  • ~Arteks 2017-03-24
    17:48:10

    10 24

    Niektórzy piszą, że tu chodzi tylko o promocję. Nie tylko, chodzi o zobaczenie i posłuchanie kogoś na żywo na miejscu, kto w muzycznym świecie coś znaczy. @grzesnick - długo cię nie było ale zawsze kojarzę twoje wpisu z kimś o horyzontach bardziej wiejskich niż miejskich. Jeśli gdzieś wystąpi Lady Gaga (czy ją ktoś lubi czy nie) to wiem, że jednocześnie jest show na światowym poziomie. Polskie gwiazdy prezentują poziom prowincji jaką niestety jest Polska w świecie muzycznym. Na miejscu prezydenta Kuczery wolałbym zrobić raz na 2 lata jakąś porządną imprezę muzyczną z kimś kogo prawie każdy chce posłuchać i zobaczyć na żywo, kogoś kto robi widowisko i dobrze za to zapłacić niż iść za darmo (ale to nie znaczy, że miasto za taki szajs nie zapłaci) na jakieś polskie byle co które śpiewa o połowie pomarańczy w szklance czy zupie na świńskim ryju... ;) @Jacek - nie wiemy czy serial się uda i czy będzie dobrym przedsięwzięciem. Jedno drugiemu nie przeczyło. Mógł być i serial i koncert. Krytykujesz @charlie, a przecież Kuczera i jego ekipa bardzo popierali ideę koncertów gwiazd w Rybniku więc co nagle wpłynęło na zmianę ich decyzji? Czyżby smog? A to rok czy dwa lata temu go nie było? @basia323 - czy mogłabyś jaśniej napisać, w jakich budynkach bo przecież Tęczowa w większości jest już po termomodernizacji. Czyżby po termomodernizacji w tych blokach pozostawiono kachloki? To byłaby jakaś paranoja. @Ovis_musimon - kiepskie przykłady bo zarówno Ostrawa jak i Katowice mają problemy ze smogiem. I jedno i drugie miasto ma swoje festiwale ale ani jedno ani drugie nie ma imprezy z jedną konkretną gwiazdą dużego światowego kalibru.

  • ~rybnikus 2017-03-24
    17:56:55

    8 3

    Kto niedawno dął w propagandową trąbę, że jest przeciwko darmowej pomocy?

  • ~rybnikus 2017-03-24
    18:11:13

    11 3

    I jeszcze jedno, ile kosztuje taki kaflowy piec? Ma złote gałki i co jeszcze?

  • ~Gosik321 2017-03-24
    18:23:27

    18 16

    Drodzy malkontenci :) Nie odbędzie się TYLKO jedna impreza, a wy lamentujecie jakby w Rybniku miała trwać całoroczna stypa. Będą pewnie Dni Rybnika, Juwenalia, Noc Świętojańska, koncerty w TZR, w dzielnicach itp. Nie martwcie się pobawicie się nie raz! Miasto teraz podejmuje KONKRETNE DZIAŁANIA-wymiana na nowe piece. Moim zdaniem lepsze to niż dotacja, która w styczniu jeszcze się dobrze nie zaczęła a już się skończyła i pieniądze zostały rozdane na solary, fotowoltanikę itp. Pierwszorzędnym celem powinna być wymiana starych pieców i teraz będzie się to działo.

  • ~charlie 2017-03-24
    18:55:14

    8 9

    @Jacek Jędrzejewski"Ty to taka przysłowiowa baba jesteś której nie idzie dogodzić coś myślę. Nie władza odpowiada za organizowanie masówek i widać, że masz o tym 0 pojęcie więc nie pedol głupot to 1, a 2 dam sobie łeb uciąć, że gdyby zorganizowali znowu jakąś imprezę to pierwszy byś się pruł, że pieniądze idą na imprezy a nie dbają o ludzi.
    A co do decyzji prezydenta to muszę przyznać, że pozytywnie zaskoczony jestem. "

    "Idzie" mi dogodzić, ale hipokryzji nie lubię. Wiem, że nie miasto organizuje takie imprezy, ale to miasto wybiera kto ma się taką organizacją zająć. A że miasto nie ma pojęcia o takich sprawach to zrezygnowali z jednej z najlepszych firm w kraju do organizacji i oddali to jakimś fajtłapom. To jest raz.

    Dwa, jestem ostatnią osobą, która popiera wydawanie publicznych pieniędzy na takie pierdoły jak koncerty a w mojej wypowiedzi chciałem jedynie podkreślić hipokryzję władzy, która nie potrafiąc ogarnąć festiwalu wymyśliła sobie wymówkę w postaci smogu. Jednocześnie nie przeszkadzało jej wydać ponad 300 tys. zł. na idiotyczny serial TVN zamiast na walkę z tym osławionym smogiem.

    Trzy. Wydawanie publicznych pieniędzy na tzw. promocję miasta to jest skandal. W jaki sposób zwróciło się miastu promowanie go poprzez np. sport zawodowy czy te wszystkie koncerty? Poproszę o konkrety ile na tym zarobiło? ilu przybyło turystów i zostawiło tutaj pieniądze? Ilu nowych mieszkańców tym przyciągnęliśmy? Ile nowych podmiotów gospodarczych? Odpowiedź jest prosta, ZERO! Te pieniądze na promocję to jedna farsa i powinno być zabronione prawem dotowanie czegokolwiek co nie należy do gminy z podatków jej mieszkańców.

  • ~Luty 2017-03-24
    19:11:46

    10 18

    Lubię takie konkrety. Z koncertu nie wszyscy korzystali, natomiast wszyscy odczują lepszą jakość powietrza.

  • ~Jacek Jędrzejewski 2017-03-24
    19:25:05

    5 12

    ~charlie01


    1. Powiedz mi geniuszu co ma wspólnego hipokryzja ze współorganizowaniem masówki.
    2. "W jaki sposób zwróciło się miastu promowanie go poprzez np. sport zawodowy czy te wszystkie koncerty? Poproszę o konkrety ile na tym zarobiło? ilu przybyło turystów i zostawiło tutaj pieniądze? Ilu nowych mieszkańców tym przyciągnęliśmy? Ile nowych podmiotów gospodarczych" - idąc Twoim tokiem myślenia to organizowanie czegokolwiek w tym mieście powinno mieć jakieś fizyczne turbo efekty (mieszkańcy, podmioty gospodarcze). Czyli wychodzi na to, że jak się coś organizuje, to ma to zapewnić napływ mieszkańców i żeby otwierali oni firmy i to tylko dlatego, bo ktoś coś zorganizował... Ty jesteś zwykłym idiotą.
    3. Wymówka w postaci smogu - smog jest na południu Polski od zawsze i zawsze tutaj będzie, normalnym jest to, że chce się go niwelować, żeby uniknąć kar, także każdy kto ma łeb na karku (czyli na pewno nie Ty) i piastuje najwyższe urzędowe krzesełko będzie robił co się da, żeby tych kar uniknąć.
    4. 300k na promocje zamiast na walkę ze smogiem - za 300k nic ze smogiem nie zrobisz, a jeśli chodzi o promocję miasta to wierz mi, że jest to mała cena za to, co oferuje TVN i ich statystyki oglądalności. Polecam jeszcze zapoznać się z tym, jak działa (świadome i podświadome) lokowanie produktu (w tym wypadku miasto jest produktem) w masowych środkach przekazu i jak ma to wpływać na odbiorcę. Na necie wszystko znajdziesz, tylko nie wiem czy cokolwiek zrozumiesz skoro nie rozumiesz znaczenia słowa "hipokryzja" a rzucasz nim na lewo i prawo.
    Nie pozdrawiam.

  • ~Jacek Jędrzejewski 2017-03-24
    19:34:11

    5 7

    @~Arteks jaki by nie był ludzie i tak będą oglądać, czy to po pracy po obiedzie, czy przed spaniem, na tronie - no nie zliczysz, ale skoro takie mini-tasiemce powstają to widać jest zainteresowanie. A co do imprez to wiem, że popierali, no ale nie oszukujmy się szału te imprezy nie robiły (poza LP), poza tym tak na dobrą sprawę kogo by się opłacało ściągać w tym roku?

  • ~charlie 2017-03-24
    19:58:33

    16 4

    @Jacek Jędrzejewski

    ad1. Masz dwa wydarzenia. Oba mają promować miasto. Pierwsze to organizacja festiwalu bądź koncertu, drugie to serial w TVN. Z pierwszego rezygnujemy bo walka ze smogiem, ale drugie zrealizujemy i jakoś nie przeszkadza nam w tym wypadku ten smog. To właśnie jest ta hipokryzja. Prawda jest taka, że gdyby władzy udało się zorganizować ten festiwal w zadowalający sposób w zeszłym roku to w tym też by go zorganizowała. Jednak tym miastem rządzą ludzie mało rozgarnięci i że im festiwal nie wyszedł to zamiast się przyznać, że spieprzyli to wolą powiedzieć, że smog ważniejszy.

    ad2. Zwykłe inwektywy, zero konkretów i odniesienia się do tego co napisałem. Czym jest promocja w takim razie? I po co ona jest? Chyba powinna mieć jakieś wymierne skutki dla miasta? czy po prostu wywalamy sobie kasę i niech się dzieje co chce? Sorry, ale to Ty jesteś idiotą z takim myśleniem.

    ad3.Gdzie napisałem, ze walka ze smogiem nie jest ważna? NIGDZIE! Nie rozumiesz tego co czytasz. Smog w tym konkretnym wypadku był jedynie wymówką dla władzy. Tak jak napisałem w podpunkcie 1, gdyby władzy udało się zorganizować koncert w zeszłym roku to w tym też by go zorganizowała. Dla niej w tym wypadku smog nie byłby ważny, po prostu stał się jedynie wymówką dla własnej indolencji. Podkreślam, że walka ze smogiem jest ważna i w tym momencie wydaje się być najważniejsza dla całego regionu. Jednak ściemnianie, że rezygnujemy z koncertu "bo smog" jest zwyczajnie słabe i jest kłamstwem. Rezygnujemy z festiwalu bo go zorganizować nie potrafimy i taka jest prawda.
    Załóżmy, że jesteś mieszkańcem Bydgoszczy, Poznania, Pcimia Dolnego, nieistotne. Oglądasz sobie serial TVN i jest tam o Rybniku, rozumiem, że się pakujesz i przyjeżdżasz do Rybnika? Ilu mieszkańców innych miast musiałoby tutaj przyjechać żeby to się miastu zwróciło? Skoro inwestuje to chce zwrotu, przynajmniej zwrotu, nie mówię już o zarobku. W jaki sposób zwykły Kowalski np. pracownik Żabki w Boguszowicach albo piekarni w Niedobczycach na tym interesie zarobi? No bo w końcu włożył w postaci podatków, które zapłacił do kasy miasta a z których to poszło 370 tys. zł. na serial w TVN. Skoro nie rozumiesz prostych praw ekonomi to nie mamy o czym rozmawiać. Dla mnie każda inwestycja ma zarabiać, dla Ciebie nie musi byle był chleb i igrzyska i będzie fajnie. O.k co kto lubi...

  • ~Krystian Gasior 2017-03-24
    20:36:22

    4 12

    Brawo, brawo, brawo! Czekamy w Niedobczycach na naszą kolej......

  • ~ 2017-03-24
    20:48:45

    8 7

    Gasior, ale na co czekacie? Wymieniac piece a już!

  • ~totrzebaskomentowac 2017-03-24
    23:28:54

    26 4

    To może i mi Pan Prezydent wymieni piec?!!!
    Mam 5-letni piec klasy 3. Na piecu naklejka: piec III klasy(najwyższej). Taki jest napis. Na "tamte" czasy.
    Teraz chciałabym ociepli dom, ale piec mi przeszkadza (3 klasa), żeby dostać dofinansowanie muszę mieć 5 klasy. Niestety , nie stać mnie na wymianę pieca co 5 lat!!!! O co tu chodzi? O pellet pomieszany z paskiem?
    Te przepisy powinni zmienić!!!
    Z chęcią podłączę się do ekologii, ale nie takim kosztem!!! Chcę ocieplić dach i budynek, chce fotowoltaikę, ale blokuje mnie 5 letni piec.... W tamtych czasach ekologiczny, dodatkowo przyznam, że 5 lat temu nie korzystałam z ekodotacji- a piec swoje kosztował!!! :)
    I gdzie tu sprawiedliwość?
    Ktoś, kto ma ekologię w doopie, dostaje coś z MIASTA za darmo...
    To nie na mój tok myślenia.. Powinni zrobić jakieś wyjątki!!!

  • ~totrzebaskomentowac 2017-03-24
    23:37:26

    11 7

    ~charlie01
    Dlaczego twierdzisz, że wydawanie publicznych pieniędzy na promocję to skandal?

    Ja np. Warszawę znam tylko z seriali, dzięki nim wiem jak wygląda. Oczywiście to był żart....
    Jeżdżąc po Polsce ( a dużo jeżdżę- taxi)- ludzie RYBNIK kojarzą "z wieżą ciśnień", tzw. psychiatrykiem. Nie żużlem, nie RMKS ROW, tylko z wariatkowem.
    Uważam, że to dobra reklama. Lepsza niż nie jedna nazwa RYBNIK, w miastach partnerskich!

  • ~Blazej Balcerzak 2017-03-24
    23:58:22

    4 6

    arteks. juz kiedys o tym pisalem. Jedno 2 dniowe wydarzenie nawet dla budki z kebabem nie jest istotne. Rynik nie ma infrastruktury i organizowanie drogiego eventu nie ma sensu. Jesliby bylo jakies zaplecze caloroczne to tak. mieszkam w malym miasteczku, w ktorym jest kilkadziesiat! hoteli i centrum konferencyjne. miasto do tego doplaca - to prawie zawsze jest deficyt niewielki, ale dzieki temu prywatne hotele prosperuja i ludzie maja prace. W rybniku koncerty zaczely sie jak byla kasa a w UE credit crunch i najwieksze gwiazdy pop zapieprzaly do europy wschodniej nawet za grosze, bo w zachodnie j oszczedzano na maxa. Nawet lapton zaczal koncertowac w polsce chociaz zarzekal sie, ze nigdy tu nie wystapi...

  • ~Sinner 2017-03-25
    00:20:42

    13 11

    Popieram. Lepiej to niż płacić podstarzałym grajkom, których nikt już nie chce słuchać.

  • ~Stanisław Nowak 2017-03-25
    00:23:46

    10 5

    Smogowych igrzysk ciąg dalszy. Wielokrotnie wskazywałem na możliwości efektywnego zwalczania smogu , w tym na stronie www.nwsd.pl . Wydaje się, że przy obecnych nakładach finansowych nie wykorzystuje się nawet 30 procent możliwości obniżenia zanieczyszczeń powietrza. Wskazanych działań jest mnóstwo, ale jeden lobbystyczny kierunek gazyfikacji i ciepła systemowego ma potężnych mocodawców- patrz uchwała anty smogowa. Jest to droga złudna , taka sama jak droga do nieba poprzez wykupowanie odpustów.

  • ~Gabi Stryczek 2017-03-25
    03:39:57

    10 10

    Okok promocja odrzucona ale to dlaczego rybnik wyda ładną sumke na promocje w Serialu TVN tego nie rozumiem powiem tak szkoda bo liczyłam na jakis dobry rockowy koncert nic trzeba będzie sie do innego miasta przejechac. :(

  • ~Ovis_Musimon 2017-03-25
    11:06:35

    7 8

    Arteks:
    Niektórzy piszą, że tu chodzi tylko o promocję. Nie tylko, chodzi o zobaczenie i posłuchanie kogoś na żywo na miejscu, kto w muzycznym świecie coś znaczy.

    Tylko po co? Nie jesteśmy miastem położonym gdzieś na rubieżach Polski, z samymi wioskami w promieniu 100km. Jeśli ktoś chce posłuchać muzyki na żywo na dobrym poziomie ma w ościennych miastach olbrzymią ofertę. Mam wrażenie, że narzekają ludzie, którzy chodzą na jeden koncert w roku i nie kochają muzyki na tyle, żeby wsiąść w samochód / autobus / pociąg i gdzieś pojechać. Gdyby opłacało się w Rybniku robić duże koncerty, to organizatorzy robiliby to bez udziału miasta. Jeśli miasto wspiera takie inicjatywy, to robi to w celach promocyjnych, by być bardziej atrakcyjnym dla (także potencjalnych) mieszkańców. Jeśli antyreklama smogowa skuteczniej odstrasza ludzi od Rybnika niż koncerty zachęcają, to należy podjąć odpowiednie działania, by to zmienić.

    Kiepskie przykłady bo zarówno Ostrawa jak i Katowice mają problemy ze smogiem. I jedno i drugie miasto ma swoje festiwale ale ani jedno ani drugie nie ma imprezy z jedną konkretną gwiazdą dużego światowego kalibru.

    Skoro oni mają problemy, to znaczy, że my mamy zignorować swoje? Swoją drogą, czy Katowice rzeczywiście nie mają imprezy z jedną gwiazdą światowego formatu? Na rok 2017 zaplanowane są koncerty m.in. Dream Theater, Deep Purple, Marilyn Manson... a wszystko to bez wsparcia finansowego miasta.

    Robienie w naszym mieście dużej imprezy z jednym zespołem mija się z celem. Poprzednia ekipa wykorzystywała to do promowania siebie, a nie miasta. Pamiętam rozpaczliwe przeliczanie wartości publikacji w ogólnopolskiej prasie na pieniądze, by uzasadnić wydanie miejskiej kasy na te "duże" zespoły (a i tak nie była to 1 liga, tylko w większości wykonawcy mający najlepsze lata już za sobą). Jeśli już, to warto pomyśleć o jakimś festiwalu, którego propozycja byłaby charakterystyczna, odróżniająca Rybnik od innych wydarzeń, których wokół jest pod dostatkiem.

  • ~Ovis_Musimon 2017-03-25
    11:08:12

    0 1

    1 i 3 akapit w powyższej wypowiedzi to cytaty z Arteksa, ale nie wiedzieć czemu skasowało mi oznaczenia "" ;)

  • ~charlie 2017-03-25
    12:37:13

    6 3

    @totrzebaskomentować
    Co ma miasto z tego, że gdzieś się o nim mówi? Macie jakieś kompleksy wszyscy, że potrzebujecie żeby o waszym mieście w Gdańsku czy Białymstoku mówili i poważnie jesteście gotowi za to płacić grubą kasę?

    Miasto wydaje każdego roku kilka milionów na promocję, której efekty są jedynie takie, że ktoś w Polsce powie "Rybnik". Przecież to jest jakaś paranoja

  • ~twojstary 2017-03-25
    12:40:35

    10 6

    Nie jestem zwolennikiem organizowania dużych koncertów w Rybniku za kasę miejską. Fajnie byłoby gdyby organizowano koncerty/festiwale na poziomie, bo tego brakuje, ale Miasto nie powinno się do tego dokładać. Ale to nie zmienia faktu, że tłumaczenie jest głupie... Nie robimy koncertów, bo walczymy se smogiem. Argumentacja rodem z PRL. :D

  • ~Pedzel 2017-03-25
    12:52:01

    17 9

    No i się skończyło, jakby to powiedzieć wszystko co dobre musi się kiedyś skończyć, wstyd Panie Prezydencie ale od początku dał Pan sygnał do niszczenia dobrego.

  • ~drozdaxxx 2017-03-25
    16:56:21

    17 3

    Koncerty w Rybniku to było coś. Dla wielu fanów występ Linkin Park czy Thirty Seconds To Mars pozostanie na długo w pamięci. Co ciekawe można było na tym zarobić (Guns 'n' Roses 300000zł). Do tego dochodziła korzyść dla lokali gastronomicznych/barów, które w dniu koncertu miały dużo więcej klientów niż normalnie. Natomiast dofinansowanie miasta na wymianę ogrzewania polega na tym, że trzeba najpierw wyłożyć własne pieniądze, a dopiero potem urząd część zwraca. Także jak ktoś chce inwestować w ogrzewanie czy z dofinansowaniem czy bez, musi go być na to stać.

  • ~1floyd 2017-03-25
    21:14:47

    5 3

    Dobre imprezy muzyczne, zawsze są fajne. Ale powtarzam dobre. Jako miasto, mamy miejsca do organizowania takich imprez. Stadion, Błonia czy kilka innych. Ale to nie miasto ma być fundatorem takich imprez. To agencja artystyczna winna to robić. Wkład miasta to obiekt. My dajemy miejsce agencja sprowadza artystów. Co zarobi to jej. Prosty jasny układ.

  • ~Zoltan666 2017-03-25
    22:18:02

    9 1

    Bańkę na wymianę ogrzewania w 4 budynkach? Ile to mieszkań?

  • ~elegant 2017-03-27
    01:18:37

    10 4

    To co prezydent Fudali tak dobrze rozpoczął prezydent Kuczera marnuje.Music water festiwal okazał się totalną klapą wizerunkowo organizacyjną.Kolejna żenująca inicjatywa milion złotych na "walkę"ze smogiem tylko potwierdza totalna ignorancję obecnych władz.Jeszcze tylko kilkanaście miesięcy do końca kadencji.!

  • ~ 2017-03-27
    16:18:08

    0 2

    ~elegant 2017-03-27 01:18:37
    (...)Jeszcze tylko kilkanaście miesięcy do końca kadencji.!

    fajnie, tylko co dalej, poprzedni prezydent pokazał prawdziwe oblicze po przegranych wyborach, obecny stwarza wrażenie działań wykonywanych po omacku, pewnie będzie też kandydować "lokalna gwiazda" wszystkich wieców i protestów odbywających się w mieście, obawiam się, że kolejne wybory będą znowu w stylu pomiędzy dżumą a cholerą

  • ~Adam Krobisz 2017-04-04
    21:32:50

    0 0

    piece wymieniać dobrze..... setki drzew na Malidze i Królewioku wycinać pod obwodnice drogi to raczej chyba nie dobrze..... a gdzie w zamian te zastępcze drzewa? a jeśli gdzieś są to jak długo będą rosły by wyrównać straty....... już dawno powinien być ciepłąciag z elektrowni Rybnik a nie zalew ogrzewać a nie wymiana kilkudziesięciu pieców za taką kasę z naszych podadków.....

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4858