zamknij

Biznes

Wszyscy potrzebujemy akceptacji – za nami Linkedin Local Rybnik #1

2019-04-12, Autor:  tora

To było pierwsze spotkanie na żywo ludzi, którzy na co dzień komunikują się za pośrednictwem serwisu społecznościowego LinkedIn. O tym, że tego typu inicjatywy są potrzebne świadczy fakt, że wejściówki na LinkedIn Local Rybnik#1 rozeszły się na długo przed zakończeniem zapisów.

Reklama

Spotkanie odbyło się 11 kwietnia w punkcie informacji miejskiej Halo! Rybnik. Fenomen popularności mediów społecznościowych starał się wyjaśnić Adrian Gamoń, strateg i konsultant ds. brandingu i social media.

Na początku swojej prezentacji poprosił wszystkich o powstanie, podanie trzem osobom ręki i powiedzenie „Gratuluję ci”. Uczestnicy spotkania chętnie wypełnili zadanie. Sporo było uśmiechów. Co to znaczyło? - Lajki, polecenia, gratulacje powodują, że rośnie poczucie naszej wartości. Z tego to wynika? Wszyscy potrzebujemy akceptacji. I dlatego wszystkie media społecznościowe zyskują na popularności - mówił.

Uzasadniał też wartość LinkedIna jako serwisu pomagającego w sprzedaży. Badania pokazują, że Linkedin generuje 277 więcej leadów sprzedażowych niż Twitter czy Facebook. Przy czym prelegent zwracał uwagę, że na LinkedIn najważniejszą rolę grają profile osobowe, a nie firmowe. - Sam LinkedIn przyznał, że algorytm rozpowszechniający posty ze stron osobistych jest 10 razy skuteczniejszy, niż ze stron firmowych – mówił Adrian Gamoń.

Prezentację o dość przewrotnym tytule „Headhunting jest passe” przedstawiła Magdalena Plasun, specjalistka od rekrutacji w Boldare. Bazowała na własnych doświadczeniach zaznaczając, że nie muszą one przystawać do sytuacji w innych firmach. Jej zdaniem headhunting nie sprawdza się w rekrutacji programistów. Odzew na propozycje pracy składane poprzez media społecznościowe był nikły, a skuteczność zatrudnienia zerowa. Metodą prób i błędów Magdalena Plasun wypracowała inną metodę rekrutacji. Mianowicie rozwinęła profil osobisty na LinkedIn, dzieliła się tym, co dzieje się w firmie, nawet w sposób nieformalny. To spowodowało, że sami kandydaci zaczęli się zgłaszać. Zdaniem Magdaleny Plasun zadziałał tu podobny mechanizm, jak przy podejmowaniu decyzji o zakupie towaru. Z badań wynika, że przeciętny konsument styka się średnio 6 - 8 razy z marką, zanim podejmie decyzję o zakupie. Podobnie potencjalni kandydaci do pracy widząc, czym zajmuje się dana firma sami podpytywali o możliwość zatrudnienia.

Ale LinkedIn Local Rybnik #1 to nie tylko prelekcje. Była okazja do rozmów, wymiany kontaktów. Sporo uczestników podpytywało, czy podobne spotkania będą znów organizowane.

Portale ŚląskiBiznes.pl i Rybnik.com.pl objęły wydarzanie patronatem medialnym.

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 19

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za aquaparkiem w Rybniku?





Oddanych głosów: 1061