zamknij

Wiadomości

W końcu! Rozpoczęła się budowa tunelu pod nasypem

2018-09-06, Autor: bf

Doczekaliśmy się tej inwestycji. Teren przed dworcem PKP w dzielnicy Paruszowiec-Piaski został otoczony ogrodzeniem. Za nim ekipa budowlana rozpoczęła budowę tunelu pod nasypem kolejowym.

Ta inwestycja zapowiadana była już od dawna. Chodzi o tunel pod nasypem kolejowym, który ma połączyć dzielnice Północ z Paruszowcem. Powstanie tam ciąg pieszo-rowerowy.

Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie:

Reklama

- miejsc postojowych dla aut osobowych,
- stanowisk postojowych dla rowerów pod zadaszeniem,
- wiaty przeznaczonej na miejsce postojowe dla rowerów,
- kanalizacji deszczowej,
- terenów zielonych wraz z obiektami małej architektury,
- oświetlenia i monitoringu obszaru Inwestycji.

Teren przed dworcem został otoczony ogrodzeniem, na miejscu jest już ciężki sprzęt. Roboty nie utrudnią pasażerom dotarcie na peron przystanku Pruszowiec-Piaski.

Prace przy budowie tunelu wykonuje wybrane w przetargu konsorcjum będzińskich firm AZI-BUD sp. z o.o i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX sp. z o.o., za kwotę przeszło 5,8 mln zł. 

Blisko 2,5 mln zł na realizację tego zadania pochodzi z dofinansowania unijnego, pozyskanego w ramach realizacji Planu Zrównoważonej Mobilności.

Przewidywany czas zakończenia robót: 29 marca 2019 r.

Zobacz galerię

Oceń publikację: + 1 + 69 - 1 - 23

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (56):
  • ~akronaut 2018-09-06 10:33:20

    I to wszystko na tym skrawku ziemi? Chyba, że wykorzystane zostanie miejsce po drugiej stronie nasypu. Miejsca parkingowe mają służyć ...

    29 2
  • ~templariusz 2018-09-06 10:50:48

    W końcu !!! Oczywiście wszystko "zgodne" z kalendarzem wyborów samorządowych że "władza" udziela się dla społeczności lokalnej.

    65 39
  • ~Arteks 2018-09-06 11:07:53

    Władze miasta i posłowie mogliby teraz jeszcze zwrócić się do PKP PLK aby ta wyremontowała peron na stacji - byłoby to komplementarne wobec wcześniejszego remontu obiektu przez PKP i przepustu wraz z centrum przesiadkowym jakie robi miasto. @templariusz - niezupełnie bo termin oddania obiektu do użytku do wiosna przyszłego roku. @akronaut - parking ma być z drugiej strony i mam nadzieję, że będzie jakiś system korzystania z niego tylko dla pasażerów pociągów, a nie pracowników okolicznych zakładów.

    29 51
  • ~akronaut 2018-09-06 11:09:50

    @Arteks - z tym parkingiem właśnie miałem na myśli regulowanie dostępu, aby nie okazało się, że auta będą rotowały w takcie co 8h

    29 3
  • ~Rafcio1 2018-09-06 11:18:13

    Skandal co tu łączyć dzielnice nie mają nic ze sobą, a teneko niech parking sobie zorganizuje,tyle kasy zmarnować rowery i tak po Mikołowskiej pojadą bo bliżej

    51 39
  • ~Rafcio1 2018-09-06 12:01:52

    No może szkoła na Olszowej a biedronka w starym kinie bo parku niema to faktycznie ciąg ma sens, w sumie parking już się zapełnia przez auta to i auta z teneko przygarnie,parku i tak niema,

    24 8
  • ~Arteks 2018-09-06 12:13:30

    @akronaut - w tym przypadku musiałby być jakiś system współpracujący z biletami kolejowymi bo parking park & ride ma sens wtedy kiedy korzystają z niego podjeżdżający na pociąg, a nie pracownicy zakładów. Bo w przypadku parkingów park & ride chodzi o to aby podróżni pociągów mogli zostawić auta za darmo nawet na dłużej niż 8 godzin. Mam nadzieję, że ktoś w UM pomyśli.

    19 44
  • ~bartezz 2018-09-06 12:19:52

    Najważniejsze w tej inwestycji są : - stanowiska postojowe dla rowerów pod zadaszeniem,
    - wiata przeznaczona na miejsce postojowe dla rowerów.

    a żółte rowery miejskie stoją po drugiej stronie ulicy na " złotym rogu"!!!
    Wybory tuż tuż... więc coś trzeba pokazać...

    45 14
  • ~Arteks 2018-09-06 13:27:43

    @bartezz - nie ględź bo najważniejsze w tym jest połączenie dwóch dzielnic oraz poprawa bezpieczeństwa dla pasażerów. I jedni i drudzy chodzą teraz po nasypie łamiąc przepisy kolejowe. Jeśli stać nas na budowę drogi przez pół miasta za kilkaset milionów czy na budowę wielopoziomowego parkingu za 19 mln. To musi nas też stać na udogodnienia dla pieszych. Przy okazji także dla rowerzystów którzy otrzymają łatwiejsze od obecnego połączenie. A jeśli uważasz to za podlizywanie się wyborcom - to znaczy, że prezydent spełnia wolę mieszkańców tych okolic.

    25 45
  • ~hdhub058 2018-09-06 13:45:42

    Wreszcie po latach oczekiwań rozpoczęło się drążenie tego potrzebnego tunelu.Panie Prezydencie w imieniu mieszkańców dzielnicy PÓłNOC-Dziękuję !!! I widzę że koszt tej inwestycji to:! 3 mln.zł PL a nie jak krzyczało ugrupowanie b.PiSowców o 6 mln.zł.
    Jako mieszkaniec Dz.Północ nieraz musiałem uciekać przed SOK-istami polujących na przechodzących skrótowo przez tory kolejowe.

    43 31
  • ~hdhub058 2018-09-06 13:49:28

    ARTEKS ,ty przewodniczącego Dz.Paruszowiec nie masz nawet praw go w"d..ę"pocałować,za to zrobił i zabiegał.
    Dzięki Panie Oświęcimski !

    29 22
  • ~bartezz 2018-09-06 13:55:53

    Arteks - tunel jak najbardziej był i jest potrzebny ale pragnę zwrócic uwagę na to, że rowery w Rybniku są number one!!! na każdym kroku wszystko opiera się o rowery i jeszcze raz rowery...

    39 10
  • ~rosthost1 2018-09-06 14:13:30

    hdhub058 -głosuj dalej na PO to i z portfela Ci wezmą. Koszt to ponad 5 mln za kawałek dziury ktora skraca drogę o 200 metrów.
    A i projekt jest fatalnie przemyślany. Mi żal takiej kasy na takie byle co.

    37 24
  • ~rosthost1 2018-09-06 14:14:41

    "Roboty nie utrudnią pasażerom dotarcie na peron stacji Pruszowiec-Piaski." -to jest pewne bo takiej stacji nie ma!!!

    28 6
  • ~chochlik 2018-09-06 14:24:55

    bezsensowna inwestycja za grube miliony,myślałem że pomysł upadł po tym jak ludzie go oprotestowali ale jak widać urzędnicy nie liczą się z niczyim zdaniem

    34 25
  • ~Arteks 2018-09-06 14:30:53

    @bartezz - nie wiem dlaczego tak uważasz. Wcale nie są number one bo motokult nie da się w polskich miastach nigdy zrzucić z pierwszego miejsca wydatków i inwestycji. Natomiast Kuczera rzeczywiście przywrócił godność rowerzystom i za to z pewnością mu będziemy wdzięczni. :) @rosthost1 - ktoś wolałby budowę kapliczki, ja wolę tunel dla pieszych i rowerzystów. W latach 1990-2018 zbudowano w Rybniku tylko jedno bezkolizyjne przejście dla pieszych (DKM). Natomiast popatrz ile wybudowano dróg, rond, skrzyżowań, parkingów. Widać ogromne dysproporcje i nierówności w traktowaniu tematów. A miasto przede wszystkim jest dla ludzi, a u nas przez lata wyglądało na to jakby było tylko dla aut...

    19 46
  • ~chochlik 2018-09-06 14:38:36

    a co ze ścieżką rowerową wzdłuż wielopolskiej i mikołowskiej tyle było gadki że budowa miała się rozpocząć 2 lata temu i jakoś cisza

    36 5
  • ~Arteks 2018-09-06 14:40:49

    @chochlik - jak projekt mógł upaść, skoro mieszkańcy okolicy od lat zabiegali o tą inwestycję? Czy ktoś słyszał o jakimś proteście? Ja jedynie pamiętam, że dwoje radnych zrobiło sobie jakiś happening koło tego dworca na który zaprosili media. Jedynym uczestnikiem który dołączył do tej akcji był... mąż jednej z radnej. Czyli protest obejmował 3 osoby... i to jeszcze nie z tych dzielnic które mają być połączone ze sobą. Ja się tak zastanawiam czemu w innych miastach ludzie bardziej cieszą się z różnych inwestycji niż u nas? Czyżby z powodu tego, że u nas jest tego za dużo???

    19 35
  • ~chochlik 2018-09-06 15:10:13

    nie chodzi o ilość ale o to żeby robić z głową a nie pod wybory bo ciemny lud to kupi

    22 10
  • ~Arteks 2018-09-06 15:16:53

    @chochlik - to nie jest pod wybory bo to strasznie trudna inwestycja. I ma być ukończona po wyborach - teraz wręcz przeciwnie, pasażerowie i mieszkańcy będą mieli jeszcze więcej trudności i powody do narzekań. Inni by machnęli ręką i zrobili zamiast tego kilka rzeczy pod publikę, a Kuczera chce zrobić coś potrzebnego na co nie odważył się nikt od powstania przystanku ok. 1910 roku. Jak dla mnie: budowa drogi P-R, parkingu wielopoziomowego w centrum, koncepcja zagospodarowania Hallera i 3 Maja oraz właśnie tego przepustu to dowody, że Kuczera to mocny człowiek, który nie boi się ciężkich i trudnych tematów.

    18 37
  • ~marys76 2018-09-06 15:37:00

    @hdhub058 - tak po rowie liżesz tego wiekowego radnego z Paruszowca, a nawet nie potrafisz poprawnie napisać jego nazwiska!!!

    20 5
  • ~grzesnick 2018-09-06 16:09:38

    ~bartezz - nic dla kierowców, poza droga za jakieś 400 milionów.

    10 8
  • ~Archipelag 2018-09-06 17:59:04

    Roboty wykończeniowe, malowanie, układanie kostki, serio? w marcu? Czy ten kto to wymyślił, robiąc podobną inwestycję we własnym ogródku, za własne pieniądze dokładnie w ten sposób by to zorganizował?
    Ktoś tu napisał że tylko 3mln. Przecież napisali że ponad 3,2mln. A pozostałe 2,5 i tak jest z Twoich podatków, bezpośrednio czy pośrednio...

    Ja rozumiem tego przewodniczącego. I pewnie mu chwała za to co robi. Tylko, urząd jest od tego aby patrzeć globalnie, na całe miasto, na efektywność wydatkowania pieniędzy. A NIE koniecznie efektowność.
    Wydatkujemy 6mln na coś, z czego potencjalnie skorzystają mieszkańcy kilkudziesięciu domków i może kilku pracowników firm po drugiej stronie. A wystarczyło wybrukować tą wydeptaną ścieżkę, zamontować barierkę, zrobić zejście w środku peronu do poziomu torowiska i szykany z dwóch stron.

    PKP: zwracać się można. Tylko jak ktoś wie jak funkcjonuje chociażby przejazd kolejowy na Karola Miarki - to ma świadomość że PKP jest 100 lat za murzynami...

    12 6
  • ~Archipelag 2018-09-06 18:13:22

    Arteks pod poprzednim artykułem pisał m.in. o Mikołowskiej i Chwałowickiej. Wjedź raz do miasta od strony Mikołowskiej i powiedz że to nie jest wstyd... zapraszać jakąś szychę aby na Przemysłową przyjechała. Tylko zębów nie zgub na rowerze:D Chwałowicka - zapytaj rowerzystów którzy wieczorem wracają od strony miasta do Chwałowic co sądzą, i nie mówię o komforcie, a o bezpieczeństwie, i mieszkańców pobliskich bloków jak im garnki w szafkach podskakują jak tir przejeżdża. :)
    Tylko nie pisz już, że skoro służby miejskie tych dziur nie łatają - to dlatego że tych dziur tam nie ma. Problem w tym, że te dziury tam są, i wszyscy wiedzy że sfrezowanie i położenie nowej warstwy to trzy dni roboty - tylko jakoś się NIE DA.

    23 2
  • ~Archipelag 2018-09-06 18:21:45

    I tylko proszę: nie róbcie więcej takich tablic jak na ścieżce pod mostem na Kotucza, która mnie z psem zlicza jako 3... raz że to żałosne, a dwa to wyrzucone pieniądze. Dobra inwestycja nie potrzebuje reklamy.

    19 3
  • ~marcin_o 2018-09-06 19:51:44

    Super wiadomość. Dziękuję wszystkim urzędnikom zaangażowanym w tą inwestycję. W końcu będę mógł bezpiecznie przejeżdżać z dziećmi na rowerze między dzielnicą Północ i Paruszowiec. Brawo Ty!

    11 16
  • ~Arteks 2018-09-06 20:39:18

    @archipelag - to nie jest kilka domków bo ich zagęszczenie po drugiej stronie nasypu jest bardzo duże. Poza tym chodzi też o pasażerów pociągów których zatrzymuje się tam sporo oraz wzrastający ruch rowerowy. Myśląc perspektywicznie będzie ich pewnie przybywać wraz z wzrostem oferty. Natomiast urząd jest właśnie od tego aby myśleć globalnie - i myśli. Następne bezpieczne miejsca dla pieszych i rowerzystów o jakie trzeba będzie zadbać to połączenie Rudy z parkingiem Carrefur oraz kładka nad torami dla mieszkańców Smolnej nad Obwiednią i torami. Z tym pomysłem wybrukowania ścieżki i szykanami przed torami - chyba oszalałeś. Przecież tam pociągi które się nie zatrzymują na tym przystanku jeżdżą naprawdę szybko. Po drugie - nie skorzystaliby na tym niepełnosprawni i rowerzyści. Po trzecie - w czasie remontu peronu, prawie na pewno PKP go podniesie - a wtedy nie byłoby już w ogóle możliwości przejścia z wysokiego peronu na drugą stronę. Myślę, że problem leży w czymś innym. Niektórzy nie chcą w Rybniku innowacyjnych rozwiązań. Tym bardziej więc ci którzy je lubią - powinni głosować na Kuczerę, który jest nowoczesną osobą i nie trzeba go przekonywać do "oczywistości". A drogi które wymieniłeś niech poczekają na swoją kolej. Dla kierowców miasto zrobiło w ostatnich kilkunastu lat ogrom inwestycji. Dla rowerów prawie nic, a dla pieszych tylko deptak i pl. JPII - zresztą chwalony i nagradzany.

    9 32
  • ~rybnikus 2018-09-06 22:21:35

    Brawo Ateks, rowery na tory!

    24 3
  • ~kierowca bombowca 2018-09-06 23:59:27

    Za drogo i za późno.

    9 7
  • ~kierowca bombowca 2018-09-07 00:04:27

    Zapomniałem dodać, że lepiej późno niż wcale, niemniej dla mnie ta władza samorządowa jest na nie, bo np. na sile robia inwestycje tylko aby wziąć dotacje i ich kwota nie malała, ale ja je potem spałacam nie oni cwaniaki, lepiej na siłe nie inwestowac w bzdury za które płace, i brac mniej pozyczek z UNI.

    9 7
  • ~Lateks 2018-09-07 00:09:52

    ~hdhub058 kaj Ty mieszkosz że tyś widzioł SOKISTÓW na tej stacji?
    Co jakiś czas lotajom tam bajtle z familoków i ciepiom kamienie z torów we wszystko to ostanio ich szukał patrol policji po 2 godzinach od zdarzenia. iwestycja tak potrzeba jak już Arteks wspomniał dokładnie taka sama jak magiczne przejście nad drogą obok dworca autobusowego. Tutaj będzie to kosztować 6 mln zł i jakoś mi się nie widzi żeby chodzić tam i z powrotem skoro można przejść na skróty po banie. Swoją drogą nigdy nie słyszałem o przypadku żeby ktoś wpadł pod pociąg z powodu przejścia przez tory w tym miejscu.
    Ale cóż ważniejsze jest wydać 6 mln zł na tunel dla Tenneco niż zefrezować asfalt na Pod Wałem gdzie dziura na dziurze dziurą pogania... W sumie to mogli by wylać tam nowy asfalt i nazwać tą drogę ciągiem rowerowym... mieszkańcy by się ucieszyli...
    Ciekawe czy prezydent każe wylać asfalt na Nadbrzeżnej skoro tam jest ścieżka rowerowa??

    12 6
  • ~Arteks 2018-09-07 00:29:40

    @lateks - na skróty po banie?! Chodzenie po torach dla kogoś kto chce przejść na drugą stronę to nie będzie "na skróty" bo trzeba się najpierw wspinać, a potem schodzić po całkiem wysokich schodach. A dla tych co chcą na pociąg taka możliwość się skończy jak ustawią barierki i podwyższą peron do 76 cm (tak jak np. Rybnik czy Rybnik Rymer). A czy ktoś wziął pod uwagę jak to wpłynie na poprawę estetyzacji miejsca? Przecież tam po górze jeździ multum pociągów z pasażerami codziennie nawet w relacji Warszawa-Praga czy Warszawa-Budapeszt. Niech ludzie z różnych krajów widzą, że nawet "na prowincji" jakiegoś kraju można mądrze dbać o przestrzenie przydworcowe. Jak jakiś genialny niemiecki projektant projektował przystanek Paruszowiec to myślał kategoriami mega nowoczesnego, reprezentacyjnego miejsca, a ówczesna kolej widocznie nie liczyła się za bardzo z kasą decydując się na to aby przystanek powstał w nasypie naprzeciw huty, a nie 200 metrów bliżej przed wiaduktem. Później wzorowano na nim stacje berlińskiego S-banu. A dzisiaj dla niektórych ważniejsze jest frezowanie jakieś mało istotnej dla miasta dróżki... Takie komentarze jak twój pokazują jak Śląsk się cofnął mentalnie.

    9 28
  • ~goliat 2018-09-07 01:52:44

    Ktoś zliczył ile tych ludzi chodziło na skróty? Dla kilku osób wywalać tyle kasy. Zdrowiej wychodzi przejechać się do o koła na tym rowerze albo pieszo.

    22 8
  • ~minowa 2018-09-07 09:18:04

    Robota aż pali się w rękach, praca wrze.

    8 3
  • ~bartezz 2018-09-07 10:01:59

    Arteks - no ja i inni na pewno nie będziemy wdzięczni za te niebezpieczne kontrapasy w centrum i z pewnością nie oddamy głosu na obecnego rządzącego!!!

    25 2
  • ~Arteks 2018-09-07 10:59:50

    @goliat - a ktoś liczył ile będzie aut jeździć drogą P-R? A wydaje się kilkaset milionów na to. Motokult to bardzo samolubna idea, zaślepiająca na inne potrzeby miasta. @bartezz - może być więc tak, że nie będziesz miał na kogo głosować. ;) Tak z ciekawości przysłuchiwałem się kampanii wyborczej w Warszawie. I tam obojętnie czy kandydat na prezydenta jest powiązany z PO, PiS czy lewicą - obiecuje dalsze inwestycje prorowerowe i w komunikację miejską. Kto się odważy w Rybniku wystąpić przeciwko rowerzystom skoro w ważniejszych miastach ich koledzy partyjni popierają politykę prorowerową?! Twoje poglądy są bardzo zaściankowe i prawdopodobnie możesz nie mieć na kogo głosować. Na razie nikt +70 się nie zadeklarował jako kandydat - a to jedyna szansa dla tych kilku przeciwników kontrapasów. ;)

    2 27
  • ~bartezz 2018-09-07 11:40:23

    Arteks - tu nie chodzi o zaściankowe poglądy tylko o brak przemyślenia poprowadzenia tych kontrapasów w centrum. Wszystko byłoby cacy gdyby przebiegały one inaczej - nie chcę się powtarzać z wcześniejszych dyskusji w tym temacie. Dobrze mówisz, że nie będę miał na kogo głosować bo z moich relacji na pewno wiesz jakie mam poglądy polityczne i niestety najprawdopodobniej nie oddam głosu na nikogo!

    19 2
  • ~minowa 2018-09-07 16:03:46

    @bartezz 100% racji. Jechałem dziś od ul. Kościuszki w stronę UM i parkujące samochody przy pasie rowerowym WYSTAWAŁY na pas ruchu do jazdy na wprost. Po prawej zatrzymał się autobus. Strach wjeżdżać pomiędzy większym samochodem....

    17 1
  • ~Arteks 2018-09-07 18:07:09

    @minowa - ale to, że jakieś auto wystaje poza swój pas to nie jest wina kontrapasów - bo to zdarza się na wielu parkingach równoległych. Przyczyny są dwie. Albo szerokość jest nieodpowiednia, albo kierowcy nie potrafią prawidłowo parkować.
    Chciałbym przypomnąć, że przed delikatesami na Chrobrego do niedawna auta wystawały blokując część jednego z dwóch pasów ruchu! Tak samo na parkingach pod marketami - kontrapasów i dróg rowerowych nie ma, a często kierowcy stoją jak popadnie nie respektując zaznaczonych miejsc parkingowych marnując czasami powierzchnię. @bartezz - inaczej czyli jak??? Zadałem to pytanie tobie, ursusowi i paru innym sceptykom, niestety nigdy nie dostałem odpowiedzi poza... uwagami w moją stronę. Tym razem twoja deklaracja wyborcza jest w pełni zrozumiała. Po prostu dotarło do ciebie, że żadna opcja i żaden kandydat nie będzie miał odwagi wypowiadać się przeciwko tym rozwiązaniom bo naraziłby się na śmieszność. Oni jeżdżą na swoje różne bryfingi, szkolenia, mają doradców i doskonale wiedzą co mówić aby się nie narazić i przypodobać wyborcom. Przed chwilą jechałem Dąbrówki, minąłem dosłownie 3 rowerzystów w ciągu kilkunastu sekund. Ogólnie rowerzystów jest w mieście multum i nie sądzę aby były to przejażdżki - bo te dominują głównie w weekendy. A co do poprawności rybnickich rozwiązań to Kopia który odpowiada za transport rowerowy w województwie wypowiedział się niedawno, że Rybnik daje przykład innym. A jest to wybitny ekspert który wcześniej zmienił Kraków w miasto przyjazne rowerzystom więc wie co mówi. :) Na razie nie zanotowano na kontrapasów jakichś wypadków - za to drogowych w różnych miejscach mamy bez liku.

    4 25
  • ~MaciejK 2018-09-07 23:36:12

    Zwężenie Chrobrego przez kontrapasy to totalna porażka

    18 2
  • ~bartezz 2018-09-08 00:50:58

    Arteks - tylko nie mów, że nie zdążyłeś zauważyć ( bo nie uwierzę ) że szerokość miejsc parkingowych dla samochodów na Chrobrego jest wystarczająca jedynie dla małych aut typu Seicento, Matiz, szersze gabarytowo auta po prostu nie mieszczą się tam w tej szerokości wyznaczonej do parkowania, siłą rzeczy każdy kto zaparkuje prawidłowo prosto szerszym, większym autem musi wystawać poza te linie - kolejny bubel !!! jak można było tego nie dostrzec przy oddaniu tego do użytku - śmiech na sali !!!
    pamiętasz jak nie tak dawno temu próbowałeś mi wcisnąć kit - że Nacyna nie śmierdzi..? otóż przebywałem w tym tygodniu kilka razy po kilkadziesiąt minut na ścieżce rowerowej wzdłuż Nacyny oraz w okolicach mostu na Raciborskiej i znowu kolejny raz stwierdzam fakt, że Nacyna nie śmierdzi a cuchnie g....ami !!! Nie Arteks - znowu jesteś w błędzie co do wyborów i mojego oddania głosu...! w ostatnich wyborach wtedy dałem się nabrać i zagłosowałem na Kuczerę ale teraz już tego błędu nie popełnię i nie zagłosuję na niego za jego wpadki w zarządzaniu miastem przez ostatnie 4 lata!!! a na inne opcje polityczne nie zagłosuję dlatego iż nie są w kręgu moich zainteresowań i tak to wygląda z mojej strony.

    16 1
  • ~ursus 2018-09-08 01:18:25

    ~Arteks
    "inaczej czyli jak??? Zadałem to pytanie tobie, ursusowi i paru innym sceptykom, niestety nigdy nie dostałem odpowiedzi poza... uwagami w moją stronę. "
    dziękuję za pomówienia,
    szkoda że już nie pamiętasz, jak powoływałeś się na Gdańsk, jak Ci udowodniłem, że zastosowane tam rozwiązania jednak "nieco"odbiegają od tych zastosowanych u nas , to na siłę chciałeś mi udowodnić, że jestem w błędzie, chyba nie liczyłeś, że podam na tacy gotowe rozwiązania, skoro mamy w mieście sowicie opłacanego z miejskiej kasy "wysokiej klasy fachowca po studiach", dodam tylko, gdyby zaadoptować u nas sprawdzone rozwiązania gdańskie, na pewno sprawdziły by się u nas i nie wywoływały zbędnych kontrowersji

    16 2
  • ~Arteks 2018-09-08 20:39:33

    @ursus - nie zachowuj się jak paplała bartezz i pisz na temat. Jeśli zabierasz jakiś głos w dyskusji po raz pierwszy - powinieneś napisać coś dotyczącego tematu. To nie ty coś udowodniłeś tylko ja tobie. Na twoją prośbę podałem ci przykład głównej ulicy w Gdańsku z której tak jak na 3 Maja u nas wydzielono dwa pasy dla rowerzystów - Rajska. Oczywiście pominąłeś to milczeniem, a teraz kłamiesz, że coś udowodniłeś. Rybnik czerpie wzory od najlepszych i bardzo dobrze. Niedawno nasze miasto pochwalił znany ekspert od rowerów z Krakowa i Katowic, a także ekspert transportowy dr Kopta. :))) @bartezz - nie wiem czy bubel czy nie, jeśli kierowca ma szersze auto niech je stawia tam gdzie nie będzie nikomu przeszkadzać. A jeśli nawet ten pas parkowania jest za wąski to można go poszerzyć kosztem wyjątkowo szerokiej jak na nasze warunki ul. Chrobrego.
    Ciekawe, że przez kilkanaście lat na Miejskiej (naprzeciw delikatesów) nikomu nie przeszkadzało, że auta wystawały na pas dla aut o kilkanaście cm i zawsze trzeba było je omijać. A teraz przeszkadzają auta wystające kilka cm... tylko z powodu tego aby obciążyć za to winą kontrapas... A czy tam gdzie są wąskie drogi w Rybniku i auta się nie mogą minąć lub robią to z trudem (np. Kowalczyka) też wymyślicie, że to wina "kontrapasów"? Takich marud jak ty nikt nie zadowoli więc tak jak sam stwierdziłeś nie będziesz miał na kogo głosować. Co do Nacyny to masz jakieś projekcje. Tysiące ludzi chętnie siedzi na ławkach w parku koło Nacyny, dokarmia kaczki, nutrie, jeździ na rolkach, na rowerach - tylko tobie jedynemu zapach rzeki śmierdzi "g..ami" których tam nie ma od czasu budowy kanalizacji. Sam sobie wystawiasz świadectwo niewiarygodności... I trochę natręctwa bo kto normalny w wątku o przepuście pod torami dla pieszych/rowerzystów wraca do Nacyny? ;)

    1 14
  • ~Arteks 2018-09-08 20:55:12

    @MaciejK - co to znaczy totalna porażka? Odnoszę wrażenie, że dzięki zwężeniu tej drogi i budowie dróg rowerowych - na jednym z najniebezpiecznych skrzyżowań Chrobrego/3 Maja nie ma stłuczek i wypadków! Dlatego, że kierowcy zaczęli tam jeździć wolniej i ostrożniej. Jeśli to jest skutek uboczny powstania kontrapasów to ci którym zależy na unikaniu stłuczek powinni być zadowoleni. :) @ursus - ględzenie bez podawania przykładów nie ma żadnego sensu. A jeśli chodzi o ścieżki które nie są połączone z drogą to w miejscach w której nie ma zabudowy tak się właśnie także u nas buduje - najlepszym przykładem Raciborska w stronę Rydułtów gdzie właśnie powstaje ścieżka poniżej poziomu drogi między lasem, a DW935. Natomiast w centrum miasta działania są takiej jak w Gdańsku czy każdym innym zachodnim mieście bo tam kontrapasy i wydzielone drogi rowerowe z dróg samochodowych to normalność. Czas pokazał, że to najlepsze rozwiązania które przyciągają rowerzystów i powodują, że jazda po centrum jest bezpieczniejsza. U nas w Rybniku oceniam na oko wzrost liczby rowerzystów w stosunku do zeszłego roku o jakieś 100%. Poza tym ilość rowerów w mieście jest większa niż aut bo w wielu rodzinach nawet dzieci mają rowery. Za to dzieci nie mają aut. :D

    1 16
  • ~bartezz 2018-09-08 21:14:44

    Arteks - większego hipokryty nie znam na tym portalu ! stwierdziło już to też wielu tutaj i dobrze o tym wiesz! to, że ty masz swój świat, którego nikt tu nie akceptuje to twój problem już, ale weź się ode mnie zwyczajnie odwal !!! świadectwo to już sobie ty sam dawno wystawiłeś tu na forum - jakie... to my wiemy ;-) owszem jest dużo ludzi wzdłuż Nacyny na ścieżce ale zapytaj tych ludzi co czują od Nacyny jeżeli ty masz brak węchu lub chroniczny katar...?! no z tym parkowaniem to mnie rozłożyłeś terasz na łopatki ;-) cyt. "jeśli kierowca ma szersze auto niech je stawia tam gdzie nie będzie nikomu przeszkadzać " - miejsca parkingowe na Chrobrego wcześniej były na tyle szerokie, że ciężarówką byś tam zaparkował - więc mnie to nie interesuje, że teraz ledwo zaparkujesz tam Seicento... jest parking, nie ma żadnych znaków z ograniczeniami - więc mogę tam parkować autem do 3.5t. jakim tylko chcę!!!
    O jakiej wiarygodności znowu ty chcesz u mnie mówic jak ty non stop gadasz z drogi i mijasz się z prawdą...?!

    13 1
  • ~Arteks 2018-09-08 21:50:08

    @bartezz - tylko, że "mój świat" rowerowy popierają eksperci, władze miasta i rozsądni mieszkańcy naszego miasta. Akceptują go też kandydaci z przeróżnych partii i organizacji samorządowych, a "w twoim" jesteś tak osamotniony, że nawet nie masz na kogo głosować... ;P W zeszłym roku straszyłeś wypadkami i horrorem na drogach? Nie sprawdziło się, a na kontrapasach pojawiają się nawet seniorzy i dzieci. :D Nazywasz mnie hipokrytą bo nie rozumiesz znaczenia tego słowa. A hipokryzja występuje wtedy jeśli ktoś uważa inaczej oficjalnie, a inaczej mówi przed rodziną, znajomymi itd. A moje poglądy są takie same i nie muszę się ich wstydzić przed nikim. Nie jestem przeciwnikiem aut - ale jestem przeciwnikiem motokultu, który tak się w Rybniku rozpanoszył, że "nie życzy sobie" dzielenia się powierzchnią ani z pieszymi, ani z rowerzystami. Pas parkingowy na Chrobrego można albo poszerzyć, albo zlikwidować albo ustawić tabliczkę z informacją o dopuszczalnej szerokości parkującego auta. Pozostawmy to władzom miasta. Ale jeśli z jednej strony chcą komasować auta na dużych parkingach - te przyuliczne powinny znikać lub być zarezerwowane wyłącznie dla mieszkańców okolicznych budynków.

    2 15
  • ~bartezz 2018-09-08 23:48:02

    Arteks - znam bardzo dobrze znaczenie tego słowa - hipokryto! i właśnie o wilku mowa - znowu obracasz kota ogonem...!!! nie, że nie mam na kogo głosować lecz nie ma na kogo głosować!!! Nie bądź śmieszny człowieku z tą " tabliczką o dopuszczalnej szerokości auta " - bo teraz już poleciałeś za daleko - takiego czegoś świat nie widział jeszcze... ale Arteks tak ;-) nie mam ochoty kopać się z koniem, który ma klapki na oczach i poza swoją fanaberią świata nie widzi...!

    11 2
  • ~bartezz 2018-09-09 11:49:08

    Arteks - hipokryta to też człowiek obłudny, zakłamany, które wie, że coś jest źle ale mimo wszystko stwarza pozory, że wszystko jest dobrze, rozmowa z hipokrytą daje człowiekowi odczucie, że ten cały czas go ustawia, pokazuje za wszelką cenę swoje rację choć jej nie ma, na poczekaniu wymyśli kilka usprawiedliwień, opinie i poglądy innych hipokryta próbuje traktować jako nieracjonalne, zabawne, niepotwierdzone - to tylko wybrane zagadnienia z definicji słowa " hipokryta " - czyż nie pasują one idealnie do ciebie..?!

    9 0
  • ~Arteks 2018-09-09 12:35:44

    @bartezz - zupełnie nie pasują bo ja nie jestem w niczym zakłamany. Moje poglądy są jasne i przejrzyste. I są zgodne z ekspertami, transportowcami, oficerami rowerowymi. Natomiast można się dopatrzyć hipokryzji (lub ślepoty) w twoich poglądach. Bo w przypadku pasa parkingowego na Chrobrego gdzie szersze auta wystają widzisz problem, a nie widziałeś go przez kilkanaście lat na Miejskiej gdzie parkujące auta wystawały nie o kilka cm tylko o kilkanaście i kilkadziesiąt skutecznie utrudniając ruch aut, co zostało uporządkowane niedawno zmieniając parking prostopadły na równoległy. A więc hipokryto, historyku ignorancie komunikacyjny?!

    1 15
  • ~bartezz 2018-09-09 13:23:33

    Arteks - twoje poglądy są zgodne z tym co zostało zepsute w mieście i tu ta twoja hipokryzja nie pozwala ci się przyznać do błędu, że coś zostało źle zrobione, nieprzemyślane, tylko paplasz o jednym i tym samym, że na Miejskiej było źle!!! na Miejskiej jakoś nikomu nie przeszkadzały te samochody ( poza tobą ) i ruch odbywał się bez zakłóceń, natomiast na Chrobrego już niestety wszyscy to dostrzegają, że nie mogą prawidłowo zaparkować swoich aut przez zwężone miejsca postojowe dostosowane do aut segmentu A. Na domiar tego gdy zatrzyma się tam autobus na przystanku to czasami nie ma możliwości go ominąć właśnie poprzez te zwężone miejsca parkingowe bo szersze auta od Seicenta już wystają poza te bzdurne linie nawet gdy stoją zaparkowane idealnie prosto - rozumiesz już - bo napisałem ci to jak dziecku ignorancie komunikacyjny!!!

    11 1
  • ~Arteks 2018-09-09 13:39:15

    @bartezz - jeśli przeszkadzały tylko mi - to musisz przyznać, że mój głos jest bardzo wpływowy - bo po mojej krytyce, zlikwidowano problem. :DDD Nawet jeśli założyć, że szerokość pasa parkingowego na Chrobrego jest zbyt wąski to szerokość pasa rowerowego jest prawidłowa. Więc problem nie jest w kontrapasie ale w pasie parkingowym, który jeśli byłaby potrzeba - mógłby być poszerzony o kilka cm bo pasy ruchu są tam szerokie. Natomiast na miejscu władz miasta w ogóle można by rozważyć czy nie likwidować parkingów przyulicznych - które wymagają manewrowania aut, a przez to stwarzają niebezpieczne sytuacje w ruchu i blokują swobodny przejazd innym pojazdom. Rozwiązania prorowerowe się przyjęły. Poza tobą może jeszcze kilku innych zgredzików na nie narzeka i ich się boi. Za to korzysta z tego multum osób, a eksperci chwalą. Rowerzystów dzięki temu dużo więcej niż kiedyś. :DDD
    W Rybniku gościła delegacja władz miast ze Śląska wraz z p. Kopią którym ten na przykładzie tłumaczył i pokazywał możliwości reformy układu drogowo-rowerowego i korzyści jakie z tym się wiążą. Satysfakcją napełnia fakt, że to inni będą gonić teraz Rybnik, a nie my innych bo dzięki mądrze opracowanej strategii, planu mobilności i konsekwencji władz miasta które wprowadzają zmiany jesteśmy już z przodu peletonu. :) Najważniejszy argument o "niebezpieczeństwie" takich rozwiązań - dawno już upadł. Nawet już ty zrezygnowałeś ze swojej jesienno-zimowej mantry "ile to będzie wypadków jak rowerzyści ruszą".

    2 17
  • ~bartezz 2018-09-10 12:28:11

    Arteks - ja z niczego nie zrezygnowałem i nadal uważam, że kontrapasy są bardzo niebezpieczne dla samych rowerzystów jak i kierowców i gdy tylko ktoś się sporadycznie na nich pojawi od razu robi się zamieszanie na drodze! będąc ostatnio na rowerze zatrzymałem ze znajomymi w Rudach w lesie w miejscu postoju i odpoczynku turystów i było tam również kilku rowerzystów jak się okazało byli z Rybnika. W rozmowie z nimi przy okazji weszliśmy na temat tych kontrapasów w centrum i wszyscy co do jednego jednogłośnie stwierdzili to samo, że absolutnie nie korzystają z nich w trosce o swoje bezpieczeństwo! Niemal codziennie widzę ile rowerzystów jedzie chodnikami wśród pieszych a nie po tych kontrapasach - więc co na to powiesz Arteks? skoro są takie bezpieczne dlaczego rowerzyści wybierają jazdę chodnikiem wśród pieszych...?!!!

    11 1
  • ~Arteks 2018-09-10 12:39:47

    @bartezz - niektórzy wierzą w moc leków homeopetycznych - które w ogóle nie działają. Tak samo tym masz prawo uważać, że kontrapasy są niebezpieczne i nawet wierzyć w tę błędną tezę. Ale życie pokazuje coś innego. Na razie w Rybniku nie mieliśmy ani jednego wypadku na kontrapasie - podczas gdy często słyszymy o wypadkach drogowych w różnych miejscach miasta. Wczoraj jechałem kontrapasem na 3 Maja ok. 20.30, przede mną jechał ojciec z kilkuletnim dzieckiem. Kiedy tego kontrapasu nie było, musieliby iść koło rowerów - teraz mogli sobie bezpiecznie jechać. Pozytywem dla mnie było też to, że kierowca auta jadącego z Chrobrego - które ma pierwszeństwo, celowo się zatrzymał i mi machnął abym jechał. Taki miły gest. :) Natomiast każdy kto się boi - nie musi z tego korzystać. Są osoby które boją się korzystać z telefonów komórkowych, niektórzy boją się latać samolotami. Nikt nikogo nie zmusza do tego - ale mnie cieszy to, że rodziny z dziećmi i nawet seniorzy, wreszcie nawet w centrum mogą bezpiecznie poruszać się rowerami w miejscach gdzie jeszcze rok temu było to niemożliwe. To bardzo duży postęp Rybnika i oby tak dalej! :D

    1 12
  • ~Arteks 2018-09-10 12:48:40

    @bartezz - czego można się bać na kontrapasie/drodze tylko dla rowerów? No i pytanie drugie - jeśli ktoś się boi kontrapasu - czy boi się też korzystać z roweru na drodze dla samochodów? A jeśli tak to po co mu rower - bo przecież zawsze znajdzie różne kawałki które musi pokonać tradycyjnymi drogami wspólnymi dla aut i rowerów. Twoje tezy nigdy się nie trzymają jakieś logiki. Bo np. jadąc do Rud (o których wspomniałeś) trzeba pokonać pewne odcinki drogą wspólną dla auta i roweru. A na której trasie jest bezpiecznie - tej która jest wydzielona tylko dla rowerzystów czy na tej gdzie potencjalnie każdy wyprzedzające auto może zahaczyć o jadący rower w czasie manewru wyprzedzania? Każdy odpowie, że na tej wydzielonej dla rowerów jest bezpieczniej! Więc o co może ci chodzi z tym bezpieczeństwem? Jakaś nieuzasadniona obsesja?

    0 13
  • ~ursus 2018-09-18 19:36:43

    ~Arteks "To nie ty coś udowodniłeś tylko ja tobie. "
    udowodniłeś, tylko co ? przypominam, że dyskusja dotyczyła kontrapasów na drogach, gdzie odbywa się główny ruch w mieście (jak u nas Chrobrego,3 Maja, czy Miejska/Jankowicka), Ty jako przykład podałeś "przykład głównej ulicy w Gdańsku z której tak jak na 3 Maja u nas wydzielono dwa pasy dla rowerzystów - Rajska", zupełnie pominąłeś fakt, że jest to droga dwukierunkowa (czyli z definicji bez kontrapasów), do tego jak na warunki Gdańska lokalna, bo służąca jako dojazdowa ( przejeżdżający przez miasto poruszają się wygodniejszym Podwalem i Wałami Jagielońskimi)
    "Na twoją prośbę podałem ci Oczywiście pominąłeś to milczeniem, a teraz kłamiesz, że coś udowodniłeś." pozostawię to bez komentarza
    "Rybnik czerpie wzory od najlepszych i bardzo dobrze." właśnie widać :(

    3 0
  • ~Arteks 2018-09-18 20:05:44

    @ursus - chciałeś przykładu z Gdańska to ja ci go "posłusznie" podałem. Wczoraj byłem w zwykłym Ostrowie Wlkp. i w samym centrum zauważyłem kontrapas - a więc już nie tylko większe miasta to wprowadzają, ale nawet małe... Gdańska Rajska - jest to ulica porównywalna z 3 Maja, nawet mieści się tam centrum handlowe. Natomiast jeśli nie przekonują cię poszczególne przykłady to wejdź sobie na stronkę rowerowygdansk i poczytaj sobie chociażby założenia władz Gdańska sprzed kilku lat. Jak przeczytasz chociażby ten wycinek który cytuję poniżej to zrozumiesz, że twoje wywody o prawidłowości czy nieprawidłowości są zupełnie bez sensu dlatego, że tam założenia są takie, że na KAŻDEJ drodze na której prędkość aut jest max. 50 km/h - prędzej czy później powstanie kontrapas lub pas dla rowerów. Dopiero przy tych o szybszych parametrach mówi się o osobnych trasach wydzielonych poza jezdnię. U nas dróg w z prędkością powyżej 50 km/h jest niewiele (np. Wielopolska). Proszę, poświęć chwilę, przeczytaj. Oto zasady gdańskie - miasta które i ja i ty uznajemy za dobry przykład w dziedzinie transportu. Sam po przeczytaniu oceń czy u nas robi się coś wbrew "gdańskim" zasadom:
    "Zgodnie z zarządzeniem nr 432/12: 1. Na drogach o dopuszczalnej prędkości do 30 km/h – nie wytycza się odrębnych tras rowerowych, a ruch rowerowy powinien odbywać się na zasadach ogólnych w jezdni. Jednocześnie następuje uspokojenie ruchu, a rowerzyści korzystają z udogodnienia - możliwości jazdy w obu kierunkach na ulicach jednokierunkowych 2. Na drogach o dopuszczalnej prędkości od 30 km/h do 50 km/h w godzinach 5:00-23:00 – trasy rowerowe powinny przebiegać w postaci jednokierunkowych pasów rowerowych. 3. Na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 50 km/h w godzinach 5:00-23:00 – trasy rowerowe powinny przebiegać w postaci wydzielonych poza jezdnię dróg rowerowych."

    0 5

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy jesteś zadowolony/-a z wyborów?




Oddanych głosów: 754