zamknij

Wiadomości

Tragedia na pasach w Niedobczycach. Ustalenia policji

2019-01-14, Autor: 

Wracamy do tragedii w Niedobczycach. Na ul. Górnośląskiej potrącona została kobieta. Zmarła na miejscu. Policja w Rybniku publikuje komunikat w tej sprawie.

Reklama

Przypomnijmy, w minioną sobotę pisaliśmy o śmiertelnym wypadku w Niedobczycach. 57-letnia kobieta została potrącona na pasach >>Śmiertelny wypadek na Górnośląskiej<<

Dzisiaj KMP w Rybniku publikuje komunikat związany z tą tragedią:

Do wypadku doszło w minioną sobotę około 16:45 na ulicy Górnośląskiej w Rybniku. Dyżurny policji otrzymał zgłoszenie o potrąceniu pieszej przez samochód. Na miejsce ruszyli również strażacy i pogotowie ratunkowe. Pomimo ciężkiej pracy służb, nie udało się uratować życia 57-latki.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że do potrącenia doszło w rejonie oznakowanego przejścia dla pieszych. Kierujący hyundaiem, który brał udział w zdarzeniu, został przebadany na alkomacie. Urządzenie nie wykazało alkoholu w jego organizmie. Dokładne okoliczności i przyczyny zdarzenia, będą wyjaśniane przez rybnickich śledczych.

Rybnicka policja apeluje do kierowców o ostrożną jazdę, szczególnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i przejść dla pieszych. - Ostrzegamy także pieszych i rowerzystów, aby zachowali szczególną ostrożność przy wkraczaniu na jezdnię – dodają.

Oceń publikację: + 1 + 51 - 1 - 30

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (36):
  • ~Arteks 2019-01-14
    12:23:47

    Czy komisja bezpieczeństwa jaka działa w naszym urzędzie zajmie się skandaliczną ilością wypadków śmiertelnych w naszym mieście i podejmie jakieś działania aby to ograniczyć? Przykładowo na tak prostym odcinku jak Górnośląska gdzie teren jest gęsto zaludniony, a droga prosta - powinien chyba wreszcie pojawić się jakiś fotoradar. Czy komisja bezpieczeństwa spotyka się tylko towarzysko na kawę? Jakie działania wobec np. pl. Armii Krajowej gdzie pod komendą Policji masowo łamane są wszelkie możliwe przepisy ruchu drogowego?

  • ~trywialny 2019-01-14
    12:46:08

    89 12

    ~Arteks po tym wpisie wiem juź na pewno że piszesz tylko po to żeby pisać, żeby pokazać że w każdym temacie jesteś omnibusem. Wiadomym jest, że każda ofiara śmiertelna wypadku drogowego to bezsensowna śmierć ale użyte przez Ciebie określenie „skandaliczna ilość wypadków śmiertelnych w naszym mieście” to zdecydowana przesada i tylko uświadamia mnie że nie masz pojęcia ile ofiar śmiertelnych wypadków drogowych było w rybniku w 2018, 2017 roku. Rybnik akurat nie wygląda najgorzej w porównaniu z miastami o podobnej powierzchni i ilości mieszkańcow. Akurat jeśli chodzi o ulicę Górnośląską to przejścia dla pieszych są tam źle oświetlone. Może być powołanych 10 a nawet 100 komisji co i tak nie wyeliminuje zdarzeń drogowych a na pewno nie takich gdzie na drodze spotkają się dwie osoby: którzy nie wykazują należytego skupienia.

  • ~ 2019-01-14
    12:53:31

    Arteks!!!! A może piesi zaczeli by przestać chodzić jak święte krowy??? Z komórką przy uszach, bez rozglądania itp? Ty taki fachowiec od komunikacji a piszesz takie pierdoły. Niech każdy stosuje się do przepisów i będzie wszystko oki. Wiesz jak mnie uczyli przechodzić przez ulicę? Spójrz w lewo, w prawo i lewo!!! Teraz ktoś to stosuje??

  • ~Karolina# 2019-01-14
    13:07:29

    15 29

    młodzi ludzie na ogół nie jeżdżą pijani, lecz na tzw. "hajx-cu". A o tym badaniu ani słowa w komunikacie.
    Wyjątkowo zgadzam się z Arteksem, jest dużo wypadków z udziałem pieszych i to na przejściach, gdzie naprawdę powinni być chronieni. Te wypadki na przejściu, to nie dlatego są, że są efektem biegów czy innych przyczyn (np. słuchawki w uszach), ale przede wszystkim nadmiernej prędkości i słabego oświetlenia. Radary czy foto radary, podwójne ciągłe linie i inne "baty" na kierowców nie pomogą. Musi być kultura jazdy, a tej u nas nie ma. Przede wszystkim należy też poprawić bezpieczeństwo poprzez oświetlenie przejść i odpowiednie świetlne oznakowanie. Jak dotąd, to dla mnie najlepiej oświetlona droga i przejścia dla pieszych to ul, Rydzka od Stodół do Orzepowic (choć ruch pieszych niewielki). Oświetlenie na pozostałych ulicach nie oświetla dróg i pieszych, w tym przejść. Może prześwietla budżet UM, bo za nie płaci, ale po co? To oświetlenie na większości ulic, w tym na tych bez chodnika- nie spełnia swojej funkcji i pewnie żadnych norm (jeżeli badania były kiedykolwiek przeprowadzone).

  • ~Abisall 2019-01-14
    13:10:09

    18 31

    Tak jest! Zakazać pieszym chodzenia, zlikwidować chodniki, przejścia dla pieszych.
    Jak ktoś nie porusza się samochodem ma mieć zakaz wychodzenia poza rezerwaty!
    Zlikwidować wszelkie przepisy drogowe i pozwolić aby w prawie był ten kto potrafi swoją rację narzucić reszcie.
    Najpierwszeństwo ma mieć zawsze najcięższy i najsilniejszy na drodze!

  • ~Antyk 2019-01-14
    13:13:37

    36 13

    monnie.....policja jeszcze właściwie niczego konkretnego nie opublikowała, a ciebie nie było na miejscu...zatem zamknij ryja i nie obrażaj ludzi- zwłaszcza nieżyjących

  • ~Arteks 2019-01-14
    13:15:32

    13 52

    @trywialny - komisje są właśnie od tego aby coś badać i czymś głębiej się zajmować. Porównując się nie wygląda najgorzej bo prawie wszędzie jest źle! Polska jest w całości w czołówce krajów o największej ilości wypadków śmiertelnych na drogach w Europie. W Polsce w miastach które wprowadzają różnorakie szykany dla kierowców - zmniejsza się ilość zdarzeń drogowych. Jaworzno i Gdańsk są takimi przykładami. @monnie - jeśli dla kogoś słuchanie muzyki może być przyczyną wypadku to dotyczy to tak samo pieszego, rowerzysty czy kierowcy bo wszyscy mogą być zasłuchani. Nie sądzę jednak aby w przypadku wypadków z udziałem pieszych w wieku +50 przyczyną były słuchawki na uszach. Na zachodzie pieszy na pasach jest "nietykalny". I tak samo powinno być w Polsce. Oczekuję od komisji bezpieczeństwa, władz Rybnika i policji konkretnych działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa. A od posłów z Rybnika i okolic - działań zmierzających do wprowadzenia przepisów w których pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo nawet kiedy nie rozpoczął przechodzenia. Gotowa nowelizacja czeka od kilku lat w szufladach parlamentu. Od lat postuluje to także Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przerażona skalą zjawiska w naszym kraju. W Polsce nawet kiedy pieszy jest na pasach - nie ma pewności, że nie zostanie rozjechany przez jakiegoś wariata, co jest nie do pomyślenia w krajach o wyższej kulturze motoryzacyjnej.

  • ~rosthost1 2019-01-14
    13:16:34

    41 3

    tak jak pisze ~trywialny przejścia powinny być doświetlone. Ignacy i Diagnoza mogą poczekać! starsze osoby nie noszą odblasków, więc trzeba w druga stronę.

  • ~sympatykrybnika 2019-01-14
    13:17:20

    13 9

    “Rybnicka policja apeluje do kierowców o ostrożną jazdę, szczególnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i przejść dla pieszych. - Ostrzegamy także pieszych i rowerzystów, aby zachowali szczególną ostrożność przy wkraczaniu na jezdnię” - Kochana policjo Wasz apel, to tak niewiele. Czekamy na Wasze rekomendacje złożone do UM, RM w kwestii przeprowadzenia działań aby takich ofiar nie było. Arteks wiemy o skandalicznej ilości wypadków śmiertelnych w naszym mieście, ale za mało jest nas aby uczynić właściwy nacisk na poprawę w tym temacie. Wracając do policyjnych rekomendacji, to mogą być sygnalizacja świetlna, fotoradary, szykany drogowe, przejścia dla pieszych pod jezdnią (tunel), nad drogą (kładka). ZA DUŻO W DNIU DZISIEJSZYM NIESZCZĘŚĆ I BÓLU.
    ~trywialny nawet jeden śmiertelny wypadek to już skandalicznie wielka ilość wypadków śmiertelnych. Gdyby to był ktoś bliski twojemu sercu? To co?
    ~monnie więc, że piesi tego nie stosują, dlatego kierowcy z tą świadomością muszą jeździć. Ofiary śmiertelnej już nie pouczymy, ani jej nie ukażemy.

  • ~ 2019-01-14
    13:20:04

    27 12

    Antyk..... ryj to ma krowa i twoja.....przecież napisałem, aby każdy stosował się do przepisów. Dotyczy to tak samo i kierowców i pieszych, ale widać czytanie ze zrozumieniem to dla ciebie szczyt szczytów. A znasz zasadę "ograniczonego zaufania"????

  • ~sympatykrybnika 2019-01-14
    13:30:51

    30 3

    ~monnie znając zasadę "ograniczonego zaufania" nigdy nie ufaj pieszemu, zawsze w ruch miejskim jedz o 10 km/godz wolniej niż na to pozwalają przepisy. Nie ufaj pieszemu.

  • ~Antyk 2019-01-14
    13:37:58

    9 19

    monnie...czyli jak napisałeś:" A znasz zasadę "ograniczonego zaufania"????" miałoby oznaczać, że piesi MUSZĄ ją stosować, ale kierowcy już niekoniecznie???

  • ~nostalgia 2019-01-14
    14:10:01

    15 18

    kierowca trzeźwy. Czy Pieszy to tez uczestnik ruchu?. nikt nie pisze czy był trzeźwy. Kondolencje.

  • ~jabibe 2019-01-14
    15:48:33

    24 3

    Ten artykuł nie wnosi nic do tej sprawy, nie ma żadnej dodatkowej informacji, został napisany chyba tylko i wyłącznie z braku materiału na inny artykuł, gratuluje autorowi. Nie wiadomo co tam dokładnie się stało ale jak to u nas bywa każdy ma swój wyrok, chociaż w dupie byli i gówno widzieli. pan oświecony jak zwykle wykorzystuje sytuację, by wyżyć się na kierowcach i mam wrażenie, że samochody i kierowcy są dla niego niczym myśliwi dla Bambiego. Będzie na siłę udowadniał, że zawsze są wini kierowcy i żyje w jakimś abstrakcyjnym przeświadczeniu, że piesi to święte krowy. Jasne, zdarzają się kierowcy którzy łamią przepisy, ale tak samo zdarzają się nieodpowiedzialni piesi i każdy, ale to każdy to wie. I zgodzę się ze kultura kierowców w Polsce leży i kwiczy ale dokładnie tak samo jest z kulturą pieszych, którzy za nic mają przepisy.

  • ~Arteks 2019-01-14
    17:00:59

    4 24

    @sympatykzrybnika - kropla drąży skałę. Obiecuję działać w tej sprawie tak samo jak walczyłem skutecznie o wiele załatwionych już spraw dla miasta. Liczę na wsparcie ze strony rodzin które straciły swoich bliskich przez nieodpowiedzialnych kierowców lub same zostały kalekami. Apelujcie do władz miasta, do posłów, do policji o rozwiązania takie które przykrócą rozwijanie nadmiernej prędkości przez kierowców w miejscach gdzie dochodzi do tragicznych wypadków oraz o zmianę przepisów związanych z pieszymi. Powinni mieć w każdej sytuacji bezwzględne pierwszeństwo - nawet w momencie kiedy stoją przed pasami. @jabibe - nie tylko, że będę coś udowadniał ale będę konkretnie działał w sprawie poprawy bezpieczeństwa w naszym mieście i w kraju! O jakie kulturze pieszych ty chcesz pisać skoro w twoich wpisach, za wiele jej nie ma. Jeśli pieszy jest na pasach - to ma bezwzględne pierwszeństwo. I każdy normalny kierowca niech sobie wyobrazi, że na tych pasach znajduje się właśnie ktoś z jego rodziny.

  • ~jabibe 2019-01-14
    17:18:51

    24 2

    Ja o jednym ty jak zwykle o czymś innym. A jesteś w stanie sobie np wyobrazić taką sytuacje, że pieszy włazi na przejście akurat przed samochodem? Czy to za trudne? Jesteś w stanie sobie wyobrazić, że pieszy zaczyna przebiegać nagle przez pasy, wybiegając zza przeszkody? Jesteś w stanie sobie wyobrazić, że pieszy wyłazi nagle na drogę bo nie chce mu się przejść 50m do przejścia dla pieszych? No ja nie muszę sobie tego nawet wyobrażać bo co chwile się z tym spotykam na drodze i to jest ten brak kultury pieszych.

    Tak właśnie działa twoje ograniczenie umysłowe, coś ci się nie spodoba i jesteś tak zaślepiony, że zamykasz się na jakiekolwiek argumenty/zarzuty drugiej strony, będziesz je ignorował, interpretował w swój pokraczny sposób i manipulował tymi wypowiedziami tak by podpasywały się pod twoją wizje. I jeżeli chcesz komuś zarzucić brak kultury w wypowiedzi to spójrz najpierw na siebie, bo nie masz jej za grosz :) ale oczywiście jesteś tak zakochany w sobie, że tego nie widzisz.

  • ~truman20 2019-01-14
    17:33:10

    21 2

    ~Arteks - tak ze statystyk: w 2017r połowa wypadków z udziałem pieszych była spowodowana przez pieszych ze względu na wtargnięcie. Dlaczego akurat głupio uczepiłeś się kierowców? W powodu chorobliwej nienawiści do nich? Masz jakąś fobię na punkcie samochodów? Skoro już chcesz wprowadzać jakieś głupkowate przepisy, to najpierw naucz ludzi zachowania na przejściu a potem się wymądrzaj.

  • ~Arteks 2019-01-14
    17:33:32

    9 27

    @jabibe - ale nikt nie wychodzi przed samochód bo nikt nie jest samobójcą! Nikt nie zginie pod kołami samochodu jeśli ten uderzyłby go jakoś niewielką prędkością! Problem w tym, że wielu kierowców nie szanuje pieszego nawet wtedy kiedy zaczął już przechodzić i jadą za szybką. Jeśli ktoś jedzie 60-70 w miejscu gdzie jest 40 km/h nie wyhamuje choćby miał najlepsze z możliwych aut. I właśnie tym którzy nie mają wyobraźni, nie znają praw fizyki i nie szanują innych - zarzucaj ograniczenie umysłowe. Może sobie też - skoro nie dociera do ciebie to, że jeśli pieszy jest już na pasach - nikt nie powinien w niego wjechać.

  • ~Arteks 2019-01-14
    17:47:23

    7 20

    @truman20 - dlaczego nazywasz głupimi przepisy które wymyślono w krajach bardziej rozwiniętych od Polski w których motoryzacja i kultura życia stoi na wyższym poziomie niż u nas? Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego również wspiera pomysł aby każdy pieszy miał pierwszeństwo - nie tylko ten który jest na pasach ale także ten który przed nimi czeka. Dlaczego średnia zabitych pieszych na milion mieszkańców w Polsce wynosi 24, a w Unii Europejskiej tylko 11? Dlaczego w Rybniku co kilka tygodni mamy jakiś śmiertelny wypadek na pasach? Czy śmierć tak wielu osób to dla ciebie banał który można lekceważyć? Dla mnie to nie jest banał i chciałbym aby wypadków śmiertelnych było u nas z roku na rok co raz mniej, a nie co raz więcej. Mam ogromny żal do komisji bezpieczeństwa, że tak mało robi w sprawie realnej ochrony pieszych w naszym mieście. I czas to zmienić!

  • ~truman20 2019-01-14
    17:56:07

    15 3

    ~Arteks - człowieku ty na prawdę tak krótko myślisz? Ja nie mam nic przeciwko stanowczym krokom w celu poprawy bezpieczeństwa i absolutnie nie lekceważę takich sytuacji, ale takie przepisy można wprowadzać wyłącznie w krajach właśnie bardziej rozwiniętych, bo ludzie mają trochę więcej instynktu zachowawczego, co przypuszczam jest zdecydowanym powodem mniejszej liczby wypadków z udziałem pieszych niż ten durny przepis. W Polsce ewidentnie ludziom tego brakuje. Statystyki, które przedstawiłem ewidentnie to udowadniają a ty dalej tłuczesz swoje farmazony. Gdyby nauczyć ludzi przechodzenia przez jezdnię i zachowania ciągłej uwagi, to większości wypadków by nie było i nie trzeba by wprowadzać jakichś durnych przepisów.

  • ~jabibe 2019-01-14
    18:13:43

    24 1

    no to dobitnie pokazałeś jakim jesteś człowiekiem. Nikt nie wchodzi przed samochód bo nie jest samobójcą? Poważnie? Masz człowieku urojenia, żyjesz w swoim chorym świecie, w którym tylko ty masz racje, w którym tylko ty się znasz. Oczywiście tych wypadków z winny pieszych jest mniej, ale próba wmówienia, że są bez winy to jest czysta manipulacja i kłamstwo. Z raportu policji z 2017 roku:
    Najczęstszą przyczyną wypadków z winy pieszych było:
    • wejście na jezdnię bezpośrednio przed jadącym pojazdem – 1 184 wypadki, (tj. 49,8% wszystkich zdarzeń spowodowanych przez pieszych),
    • przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym – 289 wypadków (12,2%),
    • wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody – 268 wypadków (11,3%),
    • wejście na jezdnię przy czerwonym świetle – 247 wypadków (10,4%).

    Faktycznie, piesi to nie są samobójcy, ale ty i tak zaraz znajdziesz wymówkę i stwierdzisz że i tak za błędy pieszych winni są kierowcy.

  • ~BOLO11 2019-01-14
    18:39:05

    13 1

    Pomimo ciężkiej pracy służb nie udało się uratować życia 57-latki.? Dobre przyjechali po 17.00 najpierw straż potem pogotowie. to kto tej pani pomagał i ciężko walczył o jej życie przez ten czas?

  • ~Arteks 2019-01-14
    21:22:28

    1 16

    @jabibe - ale jaki ty jesteś hejterski i to w temacie który opisuje czyjąś tragedię... A jak ci się nie podoba czyjś pogląd to od razu ktoś musi mieć urojenia lub być ograniczony umysłowo. A sam ewidentnie nie rozumiesz przepisów które świetnie sprawdzają się na zachodzie i które pomogłyby uratować wiele ludzkich istnień. Podaj linka do tego o czym piszesz bo pewnie podajesz wypadku z winy pieszych. A ja się powołam na wszystkie wypadki z udziałem pieszych: "Główne przyczyny potrąceń pieszych przez kierujących – czyli blisko 70 proc. wszystkich wypadków z pieszymi w kraju – też są policji dość dobrze znane. To nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu (3442 wypadki), nieustąpienie pieszemu pierwszeństwa w innych okolicznościach (578), nieustąpienie pieszemu przy skręcaniu w drogę poprzeczną (240). Kierowcy potrącają też pieszych przez nieprawidłowe cofanie (361 wypadków), niedostosowanie prędkości (222), nieprawidłowe omijanie (165), omijanie pojazdu przed przejściem dla pieszych (71), nieprawidłowe wymijanie (44), nieprawidłowe wyprzedzanie (43) i niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej (34). Z tego najwięcej pieszych traci życie przez kierowców zostając potrąconymi na przejściach (55,1 proc. – wszystkich wypadków z winy kierowców)." http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/2017-r-zginelo-wiecej-pieszych-robi-policja-kampanie-ktorej-poucza-pieszych/
    @truman20 - nie wiem dlaczego się tego tak obawiasz? Wiele przepisów i rozwiązań które sprawdziły się na zachodzie - sprawdzają się też w Polsce np. ronda, fotoradary, szykany spowalniające, drogi specjalnie dla rowerów, strefy tempo. strefy bez ruchu samochodowego, parkingi wielopoziomowe itd. Dlaczego nie wprowadzić pierwszeństwa pieszych? Nie będzie wtedy mowy o wtargnięciu, nie będzie dylematu kierowcy - hamować czy nie, chce przejść czy nie chce przejść. Przepisy będą bardzo łatwe - widzisz pieszego stojącego przed przejściem - hamuj. No i jeszcze jedno - zima, noc, miasto - czemu kierowcy nie przestrzegają nakazanej prędkości - w tamtym przypadku było to 40 km/h. Wiele się mówi o ofierze mordu jaka dokonała się w Gdańsku i słusznie bo jest to coś poruszającego i oburzającego. A ile "mordów" na drodze dokonuje się codziennie przez piracką jazdę i nie liczenie się z przepisami? Średnio 2-3 osoby dziennie giną w naszym kraju w taki sposób, a kilkanaście zostaje kalekami. Dlaczego więc nie działać w kierunku zmian przepisów? Ilu jeszcze ludzi musi zginąć niepotrzebnie?

  • ~pprywatne 2019-01-14
    21:29:44

    11 1

    Na przejściu dla pieszych też da się wleźć prosto pod samochód.

  • ~Arteks 2019-01-14
    21:53:22

    3 19

    @pprywatne - oczywiście, że można i dlatego jest też pozostałe 30%. Jak jednak widzisz, różnica jest miażdżąca niestety na niekorzyść kierowców. Jeśli jednak byłby przepis, że pieszy ma zawsze pierwszeństwo - to nikt "ci nie wlezie" bo ty jako kierowca będziesz miał zakodowane, że musisz się zatrzymać przed każdym przejściem dla pieszych przed którym ktoś stoi. A teraz nie masz pewności - czy on zdecyduje o wejściu na pasy czy nie. Przepis byłby logiczny i zrozumiały dla wszystkich - efekt możliwe, że wypadki śmiertelne na pasach spadłyby o połowę tak jak w EU.

  • ~jabibe 2019-01-14
    22:24:11

    10 5

    Bo jesteś ograniczony nie dociera do ciebie kompletnie co kto piszę. Czy ktoś tu napisał, że nie powinno się zmienić przepisów? Oczywiście, że nie. Czy ktoś tu napisał, że piesi powodują większość wypadków? Oczywiście, że nie, sam napisałem że piesi powodują mniej wypadków. To ty na moje stwierdzenie, że również piesi łamią przepisy i włażą pod nadjeżdżający samochód odpowiedziałeś "ale nikt nie wychodzi przed samochód bo nikt nie jest samobójcą!". Tak dlatego będę uważał, że jesteś ograniczony i masz urojenia, bo nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem czyjegoś komentarza, wybierasz sobie fragmenty tak by pasowały do twojej teorii, a jak ktoś ci zwróci uwagę to jest hejterem. Tyle w temacie. Ty sobie za to przy okazji tej tragedii zrobiłeś sobie plac zabaw do wygłaszania swoich teorii i wykorzystujesz tą chwile by wygłaszać te swoje oświecone opinie i tym wspaniałym zachodzie.

  • ~Roksana Maja Zbroszczyk 2019-01-14
    23:23:10

    5 0

    Dwa tygodnie temu też zostały potracone 2 os z czego 1 osoba nie przeżyła. O tym się nie mówi .. bo po co ..

    Mieszkałam tam kilka dobrych lat ..jedno wam powiem ktoś się powinien tym zająć .
    Tam mieszka ja dzieci które dziennie wracają ze szkoły a tylko w 1 miejscu jest "stop-ka" osoby starsze z problemami zdrowotnymi. Przechodzą przez pasy ! Nie bronię nikogo jestem zła że do tej pory nikt z tym nic nie zrobił.

    A rodziną zmarłych najszersze kondolencje .

  • ~lolol 2019-01-15
    00:25:25

    6 1

    ...dalej wmawiajcie pieszym, że mają pierwszeństwo na pasach, ci zaś w myśl tej zasady wchodzą na pasy, nawet się nie rozglądając, a już nie wspominam o pieszych w kapturach w słuchawkach na uszach, też jestem pieszym, rozglądam się i mi jakoś jeszcze nic do dupy nie wjechało, można ? można !

  • ~ 2019-01-15
    08:06:04

    3 0

    Niedoświetlone przejścia, wtargnięcia na pasy, zamyślenie, zaglądanie w telefon, słuchawki w uszach, brak wyobraźni, śliska droga, chodnik. Kierowcy też gadają przez telefony, są zamyśleni.

    Ja ekspertem nie jestem, ale w pewnym wieku kierowcy powinni przechodzić psychotesty na szybkość reakcji.

    Piesi powinni sygnalizować i czekać aż auto stanie, kłania się tutaj brak wyobraźni, auto ma ograniczoną drogę hamowania, nie staje na "już".

    Więcej rozwagi u użytkowników dróg. Czekać aż auto stanie, spójrz na kierowcę i przechodź. Myśleć z siebie i kogoś.

    Ostatnio sam chciałem przejść, ale czekałem aż auto stanie, a dojeżdżając do pasów gość wpadł w poślizg i zatrzymał się w połowie pasów. Ograniczenie zaufania.

  • ~minowa 2019-01-15
    09:30:56

    3 0

    Co to jest "rejon oznakowanego przejścia dla pieszych" ? Ktoś widział nieoznakowane przejście dla pieszych ? I co oznacza rejon ? Albo przejście, albo 5, 10, 20 itp. metrów od przejścia.

  • ~Arteks 2019-01-15
    10:53:08

    1 2

    @jabibe - można mi zwracać uwagę i się ze mną nie zgadzać. Ale większość oponentów robi to w sposób przyzwoity. Natomiast twoje określenia typu: "chociaż w dupie byli i gówno widzieli", "pan oświecony", "żyje w jakimś abstrakcyjnym przeświadczeniu", "twoje ograniczenie umysłowe", "Masz człowieku urojenia", "żyjesz w swoim chorym świecie" to oczywisty hejt i świadectwo twojego chamstwa ale też braku umiejętności dyskutowania. Najsmutniejsze jest to, że ktoś wyskakuje z czymś takim w obliczu czyjeś tragedii zamiast milczeć lub wspólnie zastanowić się jak można działać aby do takich zdarzeń nie dochodziło. Ja będę działać. Piesi muszą być bardziej chronieni w naszym mieście.

  • ~jabibe 2019-01-15
    11:02:56

    3 1

    Heh bo z takiej strony dałeś się poznać. Sam wyzywasz ludzi od zacofanych od śmieciuchów, szydzisz z SRB, ale boli cię jak ktoś tobie zwróci uwagę. I teraz jak to masz w zwyczaju nie odniesiesz się do istotnej treści tylko skupisz się na pierdołach. Zachowujesz się jak obrażona gwiazdeczka.

  • ~sympatykrybnika 2019-01-15
    11:16:35

    0 0

    ~jabibe wiedząc o braku kultury pieszych i to iż wyobrażasz sobie, że pieszy włazi na przejście akurat przed samochodem, że pieszy zaczyna przebiegać nagle przez pasy, wybiegając zza przeszkody, że pieszy wyłazi nagle na drogę bo nie chce mu się przejść 50m do przejścia dla pieszych JEDZIESZ BARDZO BEZPIECZNIE i swoim stylem jazdy dajesz przykład pozostałym kierowcom.

  • ~Arteks 2019-01-15
    11:25:01

    0 5

    @jabibe - gdzie nazwałem kogoś śmieciuchem? Gdzie obrażam kogoś SRB? Nazwanie zacofanym tych którzy mają kotłownie na piece węglowe - jest prawdą. Cała Europa od tego odeszła. Natomiast ty hejtujesz, a teraz zacząłeś pomawiać o coś czego nigdy nie robiłem. Tylko to umiesz bo merytorycznie jesteś cienki Bolek.

  • ~Woziwoda 2019-01-15
    11:31:54

    1 0

    Najbardziej kretyńskie pojęcie: wtargnięcie na przejście dla pieszych. Nieznane w cywilizowanych krajach. Tam PO PROSTU pieszy ma pierwszeństwo.

  • ~jabibe 2019-01-15
    11:32:43

    4 0

    @sympatykrybnika I co w związku z tym? Co ma na celu Twój post? Chcesz powiedzieć, że piesi zwolnieni są z myślenia i to kierowca ma myśleć za nich? Jeżdżę moim zdaniem bezpiecznie i mogę się założyć, że moja świadomość zagrożeń na drodze jest większa niż większości kierowców.

    Pod tym artykułem zaczęto przedstawiać obraz kierowców jako winnych wszystkich wypadków z pieszymi, napisano nawet, że piesi nie powodują wypadków bo nie są samobójcami. Owszem nie są, ale to też ludzie i też popełniają błędy. Na drodze uważać musisz dosłownie na wszystko, na stan drogi, na pieszych, na rowerzystów, na innych kierowców. I uważać muszą wszyscy a nie tylko kierowcy. Nikt nie mówi, że kierowcy są święci, nikt nie mówi piesi są winni wszystkiemu. Prawda moim zdaniem jest taka, że ludzie są zbyt pewni się, nie myślą o zagrożeniach i przede wszystkim uważają że przepisy są po ich stronie. A z doświadczenia wiemy że przepisy przepisami, ale trzeba zachować zasadę ograniczonego zaufania, czyż nie? I tak zarówno dotyczy to kierowców i pieszych. Oglądając wszelkie kompilacje z polskich dróg widzimy wariatów którzy przejeżdżają przez pasy w momencie gdy ktoś próbuje przez nie przejść, ale widzimy też jak piesi przebiegają na czerwonym bo akurat spieszą się na autobus/tramwaj. Widać też, że piesi będąc na pasach mają przekonanie, że są chronieni przez jakąś niewidzialną ścianę i w idealnym świecie mogli by tak myśleć, ale masy tragedii dało by się uniknąć gdyby jednak zachowali ostrożność na pasach, bo przepisy przepisami, ale w spotkaniu z 1,5t żelastwa żaden przepis ich nie uchroni.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5331