zamknij

Wiadomości

Koniec objazdów. Wiadukt na Żorskiej otwarty (foto, wideo)

2020-12-21, Autor: bf

Bardzo dobra informacja dla kierowców. Dzisiaj od 14.00 można już jeździć nowym wiaduktem na ul. Żorskiej. Byliśmy na miejscu - zobaczcie zdjęcia i wideo.

Reklama

AKTUALIZACJA (godz. 14.30): byliśmy na otwarciu wiaduktu. Dwie minuty przed 14.00 usunięto barierki od strony ronda Powstańców Śląskich i po drugiej stronie wiaduktu. Po chwili na nowo wybudowany obiekt wjechał pierwszy samochód osobowy. Z czasem pojawił się już ruch. Zobaczcie relację live, którą transmitowaliśmy. Przeszliśmy się nowym wiaduktem:

Dodajmy, że autobusu linii 45, 46, 48 i 52 wróciły do obsługi przystanków sprzed wprowadzenia objazdu.

- Linie 45, 46 i 52 nie będą obsługiwały przystanku R - k Paruszowiec Piaski Huta Silesia. Linia 48 nie będzie obsługiwała przystanków R - k Śródmieście Policja i R - k Meksyk Kamyczek – dodaje w komunikacie ZTZ Rybnik.

Wcześniej pisaliśmy:

O otwarciu obiektu informuje prezydent Piotr Kuczera.

- A jednak! Będzie prezent na święta. Dziś od godziny 14.00 można jechać przez wiadukt na ul. Żorskiej! Koniec odbiorów! Jedziemy! - pisze Piotr Kuczera.

Jak dodaje prezydent, odbiory poszły nadzwyczaj gładko.

Oceń publikację: + 1 + 132 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~rob78 2020-12-21 13:40:33

    Jestem w szoku! ;)

    66 4
  • ~goliat 2020-12-21 14:12:33

    Kiedy pierwsze poprawki?
    W końcu tradycja musi być podtrzymana.

    34 83
  • ~Artur Kluger 2020-12-21 14:30:25

    Można za to wypić.

    54 7
  • ~Michael Alexander 2020-12-21 14:41:42

    A kładka na Nacynie dalej w proszku!!!

    38 21
  • ~Lokalny 2020-12-21 14:42:01

    ~goliat jakie poprawki? Wiadukt miał kosztować 10 mln zł, a kosztował 15 mln zł. Znów jakiś urzędnik źle policzył i trzeba było dopłacić.
    No ale nie ma problemu, stać nas.

    40 58
  • ~common 2020-12-21 14:44:43

    Jestem pod wrażeniem, tempo piorunujące. Brawo.

    72 3
  • ~olxmff 2020-12-21 14:57:31

    I znowu to samo – samochodziarzom wyznaczyli trzy pasy, a pas dla rowerów zepchnęli na chodnik, z którego nie wyznaczyli nawet zjazdu, żeby można było pojechać z wiaduktu w stronę centrum. Trzeba będzie się zatrzymać na chodniku i czekać, aż na dwóch pasach przestaną jechać samochody, żeby można było pojechać prosto. To samo widać w innych miejscach w mieście – na prostej drodze są wymalowane pasy, a przed skrzyżowaniami się kończą bez żadnego sensu i bez logicznej kontynuacji.

  • ~blamaż 2020-12-21 15:44:20

    @olxmff,
    Zastanówmy się.
    1. Jest wyznaczony na ulicy pas dla rowerów - rowerzysta jedzie ulica lub chodnikiem
    2. Jest wyznaczony kontrpas na ulicy - rowerzysta jedzie chodnikiem
    3. Jest wyznaczony pas dla rowerów ciągu chodnika ale po drugiej stronie ulicy - rowerzysta jedzie chodnikiem bo druga strona ulicy jest za daleko
    4. Były dwa pasy na starym wiadukcie - rowerzyści jezdzili wąskim chodnikiem równolegle do pasa dla rowerow który byl za barierka a pieszy musiał czekać aż rowerzysta przejedzie
    5. Ta trakcie pieszo-rowerowym są światła - rowerzysci ignoruja czerwone światła i przejeżdżają skrzyżowanie kiedy chcą.
    6. Na drodze dla rowerów jest możliwy lewoskret z jednoczesnym końcem drogi dla rowerów - rowerzysta jedzie w lewo bez ustępowania pierwszeństwa
    7. Znaki ustąp pierwszeństwa na drodze dla rowerów - rowerzysta uważa że to dekoracja
    8. Rowerzysta jedzie chodnikiem i ma obowiązek bezwzględnego ustępowania pieszym - pieszy musi uciekać przez rowerem.

    To tak z własnego doświadczenia (a żeby nie było to jestem zwolennikiem dróg rowerowych).

    To teraz powiedz mi: po co rowerzystom budować drogi skoro i tak z nich nie korzystaja?

  • ~dawiddawid 2020-12-21 16:24:23

    Blamaż, dlatego choćby w Knurowie, przy drodze gdzie poprowadzona jest ścieżka rowerowa jest zakaz poruszania się rowerzystom po jezdni. Ja nie rozumiem dlaczego taki "pedalaż" ma prawo do poruszania się po jezdni skoro ma wybudowana ścieżkę wzdłuż jezdni po której się porusza. Rowerzyści poruszają się po jezdni i ścieżkach nie znając podstawowych zasad ruchu drogowego. Nie patrzą na znaki drogowe. Jeżdżą pod prąd na kierunkowych ścieżkach... Brak słów...

    57 9
  • ~Kwinto 2020-12-21 17:26:56

    ~Lokalny 2020-12-21 14:42:01
    Wiadukt miał kosztować 10 mln zł, a kosztował 15 mln zł. Znów jakiś urzędnik źle policzył i trzeba było dopłacić.

    A może zamiast narzekać najpierw się doinformuj czemu wzrosła cena, było o tym pisane kilka razy. Doszły koszty nowych filarów mostu, które nie były ujęte w kosztorysie. Jak na takie nieprzewidziane roboty, trzeba przyznać że firma wyrobiła się całkiem całkiem.
    Martwią mnie wasze opisy ścieżek rowerowych, myślałem że wreszcie zrobią to porządnie. Mogli zrobić jeden szeroki chodnik pieszo rowerowy od strony tesco ze zjazdem na pasy dopiero na Chrobrego i od razu dalej na Łokietka i do centrum

    32 16
  • ~bartezz 2020-12-21 23:04:42

    Na świeżo położonym asfalcie widać ewidentnie ślady "palenia gumy" ? co za idiota już spalił tam gumę?...
    Nadmienię, że wieczorami w tygodniu słychać w centrum miasta odgłosy "palenia gumy" i i przy okazji ryk silnika, na moje oko jakaś stara Becia E36 lub coś w tym stylu... polecam Drogówce by się tym zainteresowała.

    22 3
  • ~bartezz 2020-12-22 00:39:46

    ~dawiddawid - to co opisujesz czyli jazdę "pod prąd na kierunkowych ścieżkach rowerowych" - już kilkanaście razy miałem okazję dostrzec to zjawisko w śródmieściu.

    13 0
  • ~Maksymilian Popeć 2020-12-22 08:49:24

    @blamaż - to jeszcze napisz ile z tych, o zgrozo, przewinień rowerzystów spowodowało śmierci innych osób albo chociaż jakiegoś uszczerbku na zdrowiu... Twoje pisanie to pitolenie. Weź włącz YT i zobacz co robią kierowcy na drodze - i zrób sobie listę 100 ich przewinień kończących się często TRAGICZNIE. Znaj proporcje mocium panie.

    4 14
  • ~Arteks 2020-12-22 09:43:02

    @blamaż - jeśli droga jest publiczna to rowerzysta może po niej jechać nawet jeśli obok ma drogę rowerową dla siebie. Chociaż przyznam rację, że takich rowerzystów nie rozumiem bo zdecydowanie lepsze jest separowanie ruchu. To trochę tak jak z kierowcami. Mają w centrum Rybnika od groma miejsc parkingowych, a i tak parkują na zakazach. @dawiddawid - nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów dotyczy wszystkich użytkowników dróg, a skutki różnych nieprzemyślanych lub nieprzepisowych zachowań kierowców są tu często opisywane. Jak chociażby smutne wydarzenie z wczorajszego wieczora: https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,niepodleglosci-wypadek-3-samochodow-jedna-osoba-ranna,wia5-3266-47036.html

    6 10
  • ~pasażer 2020-12-22 11:50:13

    tymczasem przepis mówi wyraźnie:
    " rowerzysta ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku w którym się porusza" (artykuł 33 Kodeksu Drogowego)
    dlatego jest dokładnie przeciwnie, niż pisze Arteks

    17 1
  • ~Lokalny 2020-12-22 12:50:08

    ~Kwinto chyba bada się filary przed decyzją o remoncie mostu?
    To samo jest z niedoszacowaniem kamienicy na Chrobrego. Potem robi się aneks, firma więcej zarobi, a miasto bez problemu zapłaci. Nie ma problemy tylko nam na końcu zwiększają podatki i mówią, że na nic pieniędzy nie ma. To się kiedyś niegospodarność nazywało, tylko ludzie chyba do tego już tak przywykli, że nawet nie reagują.

    11 1
  • ~Supersonic1979 2020-12-22 19:00:38

    Tylko ciemno od przejścia dla pieszych do pierwszych świateł, żadna latarnia nie działa. Oby odpukać nikogo nie potrąciło do czasu aż włączą.

    3 1
  • ~blamaż 2020-12-22 19:59:33

    @Arteks,
    ogarnij się chociaż trochę i sprawdź sobie że w polskim prawie jest zapis że rowerzysta ma obowiązek korzystania z drogi dla rowerów jeśli biegnie w tym samym kierunku w którym on jedzie. To że taki rowerzysta nie ma obowiązku znać przepisów prawa o ruchu drogowym to już jego problem. Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania. To tak samo jak z zakazem spalania śmieci - nie wiesz o tym to już Twój problem.

    @Maksymilian Popeć,
    co to za argument? Czy ja gdzieś napisałem że wypadki z udziałem samochodów mogą nie być poważne? Nie. Więc o co ci chodzi? Masz argument w stylu: przecież jest mało ofiar śmiertelnych po spożyciu cyjanku więc dlaczego jest zakaz jego legalnej sprzedaży? To że mniej jest wypadków z udziałem rowerzystów to wynika raz że z dysproporcji w liczbie rowerów i samochodów poruszających się po drogach, a dwa że gdyby zawsze samochody i piesi egzekwowali swoje prawa to byłoby ich dużo więcej. Tyle, że tego nie robią bo wiedzą, że rower nie ma rejestracji więc znalezienie winnego to szukanie igły w stogu siana a otrzymanie odszkodowania to droga przez mękę bo takowy nie ma OC. A co do filmików na YT to skoro już zacząłeś temat to poszukaj sobie jak często zachowują się rowerzyści po spowodowaniu zdarzenia drogowego i co by było gdyby nie refleks kierowców samochodów lub pieszych - "loty" Funakiego to byłoby nic przy tym...

    7 1
  • ~Arteks 2020-12-22 21:11:32

    @blamaż - to ty trochę wyhamuj bo temat kompletnie nie dotyczy rowerzystów i przepisów tylko... oddanego do użytku wiaduktu. Więc nie wypada się rozpisywać o tym, że nie lubisz kiedy na rowerze po drodze jedzie rowerzysta. Nie masz też racji, że w Polsce jest dużo wypadków samochodowych bo rowerzystów jest mało. W Belgii, Niemczech, Austrii, Holandii, rowerzystów jest zdecydowanie więcej niż kierowców - a wypadków też nie ma więcej niż u nas. U nas problemy z wypadkami robią nieodpowiedzialni kierowcy-kozacy lub ślepoty czy nierozgarnięci. @pasażer - nie jest przeciwnie bo żeby ten zapis mógł być sankcjonowany to musiałby się jeszcze pojawić znak B-9 zakazujący poruszania się po jakieś drodze rowerem. Jeśli nie ma takiego znaku - można jechać rowerem po drodze nawet jeśli wzdłuż jest droga rowerowa.

    4 9
  • ~pasażer 2020-12-22 22:12:09

    Arteks akurat przepis o którym piszę jest obligatoryjny i nie ma tam wzmianki o jego zastosowaniu dopiero w powiązaniu z dodatkowym zastosowaniem zakazu B-9
    a to co piszesz poprzesz jakimś przepisem, czy jest to tylko interpretacja prawnika amatora ?

    6 2
  • ~blamaż 2020-12-23 00:10:49

    @Arteks,
    Polecam najpierw przeczytanie ze zrozumieniem ustawy prawo o ruchu drogowym a potem wypowiadanie się na temat obowiązujących praw i obowiązków.

    A co do Twojej ukochanej zachodniej Europy jako wzorca do naśladowania to tak, jest tam generalnie mniej wypadków. Ale to wynika z innego rozwoju sieci drogowej, innego wychowania, innej kultury na drodze/chodniku czy innego podejścia do przestrzegania obowiązujących przepisów. I dotyczy to wszystkich uczestników ruchu na drogach. I tak, znaczna liczbę wypadków można by uniknąć przez inną technikę jazdy czy ogólnie zachowania na drodze. Ale nie będziemy tutaj rozkładać tego tematu na czynniki pierwsze bo to temat na inną dyskusję...

    6 1
  • ~Arteks 2020-12-23 10:22:08

    @blamaż - ja rozumiem przepisy i nie jestem przeciwny temu aby tam gdzie są asfaltowe drogi rowerowe ograniczać ruch rowerzystów na równoległej drodze. Ale zgodnie z przepisami do tego potrzebny jest znak B-9. A dla ciebie zachodnia Europa nie jest ukochana? To przecież z niej mamy kasy na budowę nowych autostrad, obwodnic czy remonty miejskich dróg. To tam wymyślono wzorce jakie stosujemy - węzły bezkolizyjne, autostrady, ronda, światła na skrzyżowaniach, buspasy, kontrapasy itd. Czerpmy z tych wzorców w każdej dziedzinie - a nie tylko takiej jaką akceptuje motodominacja. @pasażer - to ty poprzyj. Ile razy było tak, że ja i inni podawali ci przykłady, cytaty ekspertów, zarówno w tematach transportowych jak i piecowych, a ty trwałeś przy swoich teoriach jak płaskoziemiec albo twardogłowiec.

    4 5

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Co wg Ciebie jest przyczyną wyludniania się Rybnika?













Oddanych głosów: 4104