Budowa Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna idzie zgodnie z planem. W ubiegłym tygodniu na odcinku od Żor w kierunku Rybnika został położony pierwszy kilometr nawierzchni bitumicznej na jednym z pasów ruchu.
– Pierwszy symboliczny kilometr jednego pasa ruchu drogi regionalnej został przygotowany od strony Żor. Najpierw powstały warstwy podbudowy drogi i wreszcie wykonawca położył pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej – mówi Jacek Hawel naczelnik wydziału dróg w rybnickim magistracie. – Przypomnijmy, że droga Racibórz-Pszczyna będzie miała po dwa pasy ruchu w dwóch kierunkach, wykonawca położył pierwszy odcinek jednego z dwóch pasów biegnących w kierunku Rybnika.
Inwestycja jest zaawansowana na wszystkich odcinkach, jednocześnie trwają intensywne prace związane z betonowaniem 13 obiektów mostowych.
– Trwa betonowanie elementów wiaduktu drogowego nad linią kolejową w okolicach ul. Szybowcowej, podobne prace toczą się na węźle gotartowickim. Prace związane z betonowaniem są prowadzone również na wiadukcie w ciągu ulicy Boguszowickiej i Ziemskiej. W ubiegłym miesiącu wykonawca lał beton przez około 30 godzin ciągle, bez przerwy, na wiadukcie przy Wodzisławskiej, gdzie dostarczył 140 betoniarek betonu – dodaje Jacek Hawel naczelnik wydziału dróg w rybnickim magistracie. – Przypominam, że wykonawca na terenie budowy ustawił betoniarnię, specjalnie na potrzeby budowy drogi i to ona na bieżąco obsługuje plac budowy.
Na całym odcinku zakończyły się prace związane z wymianą gruntów. Dobiegają końca prace związane z palowaniem i wzmacnianiem ziemi pod budowę drogi. Niedługo wykonawca rozpocznie budowanie kolejnych warstw podbudowy drogi.
– Estakada między dzielnicami Chwałowice i Zamysłów będzie przebiegała nad liniami kolejowymi. Do jej budowy została wykorzystana metoda tzw. nasuwania podłużnego, co oznacza, że wykonawca najpierw musi wybudować skomplikowane urządzenie wraz z formą, do której wleje beton. Następnie, zastygłe elementy konstrukcji wiaduktu zaczną być wysuwane i po kawałku nakładane nad linią kolejową – wyjaśnia Jacek Hawel.
Na odcinku przebiegającym przez dzielnicę Chwałowice do końca lipca potrwają prace związane z przebudową ciepłociągu. Po przebudowie i przeprowadzeniu niezbędnych testów szczelności i wytrzymałości instalacji zostanie ona przekazana właścicielowi sieci.
Najbardziej zaawansowane prace trwają na węźle świerklańskim, gdzie konstrukcja wiaduktu jest już gotowa. Toczą się tam prace wykończeniowe związane z tzw. galanterią betonową. W tym tygodniu planowane jest zakończenie prac związanych z budową ronda pod wiaduktem na tym węźle. Od przyszłego tygodnia ruch samochodowy zostanie poprowadzony przez nowe rondo, które będzie już docelowym układem drogowym w tym miejscu.
***
Budowa Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna rozpoczęła się w kwietniu 2017 roku.
Budowę rybnickiego odcinka drogi „Racibórz – Pszczyna” realizuje wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia.
Firma realizuje dwa zadania – „Budowę Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna (etap I do IV) w Rybniku i Żorach” oraz „Budowę Drogi Śródmiejskiej na odcinku od Węzła Śródmiejskiego do skrzyżowania z ulicą Obwiednia Południowa w Rybniku”.
Planowany termin zakończenia inwestycji to lato 2019 roku.
Wartość, najwyższego w historii miasta dofinansowania z funduszy europejskich, to 289.989.933 zł, łączna wartość projektu to 433.700.000 zł.
Długość budowanego odcinka południowej obwodnicy miasta to 10.22 kilometra, dzięki czemu Rybnik uzyska szybkie połączenie z autostradą A1. Długość Drogi Śródmiejskiej to 860 metrów.
Na trasie drogi budowanych jest 13 obiektów mostowych i 5 bezkolizyjnych węzłów.
Tagi: droga Racibórz-Pszczyna, budowa drogi Racibórz-Pszczyna, budowa Rybnik, drogi Rybnik, inwestycje w Rybniku
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nowa ustawa górnicza: dłuższe urlopy, prawie 300 tys. odprawy, ale w ratach?
10470Autostrada A4: najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
6060Dorabiasz do wcześniejszej emerytury czy renty? Do końca lutego poinformuj o tym ZUS
2533Sezon na choroby – sprawdź jak długo można być na zwolnieniu lekarskim?
1524O księgowości w e-commerce. Za nami VII Spotkanie Właścicieli Biur Rachunkowych na Śląsku
339Market przy Żorskiej zostanie zamknięty szybciej niż zakładano
+59 / -13Sezon na choroby – sprawdź jak długo można być na zwolnieniu lekarskim?
+2 / -0Płaca zasadnicza nie niższa niż minimalna. Węglowe giganty opracują nowy system wynagrodzeń
+9 / -8ZUS wysyła informacje o rozliczeniu wpłat składek za ubiegły rok
+3 / -3Mały ZUS Plus tylko do 31 stycznia. Jak się zgłosić, ile wynosi, kto skorzysta?
+0 / -1Nowa ustawa górnicza: dłuższe urlopy, prawie 300 tys. odprawy, ale w ratach?
24Autostrada A4: najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
24O księgowości w e-commerce. Za nami VII Spotkanie Właścicieli Biur Rachunkowych na Śląsku
0Dorabiasz do wcześniejszej emerytury czy renty? Do końca lutego poinformuj o tym ZUS
0Sezon na choroby – sprawdź jak długo można być na zwolnieniu lekarskim?
0Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~askup 2018-07-26
15:26:13
Ciekawe czy i kiedy Racibórz zainteresuje się też tematem tejże drogi. Dojazd z Rybnika do Raciborza to katastrofa. Do granic Rybnika droga super, Rydułtowy same światła trzeba stać, a już za Rudultowami to same dziury i koleiny. Droga nie remontowana chyba jak ją zrobili....
~Łukasz Diekemper 2018-07-26
19:10:49
Mam nadzieję że ktoś tam używa rozumu i zrobią racjonalne ominięcie trzech rond w Żorach.
~Seba2727 2018-07-26
19:39:03
82 betoniarki i 10 godzin osobiście to wozilem i wiem
~Seba2727 2018-07-26
19:40:23
Chodzi o wiadukt na Wodzisławskiej
~Lateks 2018-07-26
19:55:22
Niesamowity suksukces, jaka ważna informacja, zapewne to było długo planowane, rok wyborów rok sukcesów. Ehhh gdyby tak wybory były co roku....?
~Grzegorz Maciejewski 2018-07-27
06:03:59
Ponawiam prośbę o rozwiązanie Żorskiej! To są pieniądze w błoto jeśli w Żorach nie będzie osobnego wjazdu na A1. Już w tej chwili przepustowość rind jest wyczerpana! Tamtejsze rozwiązania nie będą w stanie obsłużyć zwiększony j potoków pojazdów! Jeszcze nie jest za późno. Tam jest miejsce na zjazdy/wyjazdy. Tylko A1 pewnie by tam chciała bramki postawić i temu blokuje racjonalne rozwiązania?
~Dador 2018-07-27
08:10:47
Zwróć uwagę, że w ciągu drogi nr 935 stoi przygotowany wiadukt na drugą jezdnię ujętej w planach DRP. Moim zdaniem ruch z tej drogi będzie bezpośrednio przekierowany na rondo Gliwickie. Oczywiście węzeł zostanie rozbudowany do bezkolizyjnych zjazdów z DRP a rondo pozyska nowy pas.
~Esprit 2018-07-27
08:19:24
Czy ten odcinek nadaje się do jazdy na rolkach? Jeździł tam już ktoś?
~jacek_ligota 2018-07-27
08:57:08
askup: A czy Raciborz potrzebuje tej drogi i bedzie sie zadluzac na dziesiatki lat by ja wybudowac? Moze tam policzyli zyski i straty.
~Olafik 2018-07-27
09:17:55
Obym nie był prorokiem, rok budowy = 1km, 10km =?
~Józef Brzozowski 2018-07-27
19:04:01
@Grzegorz Maciejewski. Lepszym rozwiązaniem byłoby wydłużyć równoległe drogi zbiorczo-manewrowe na A1 poza wiadukt obwodnicy północnej w Żorach i tam bezpośrednio zrobić wjazdy i zjazdy. A ewentualne bramki (niech je szlak trafi na rzecz winiet) można by usytuować na końcach dróg zbiorczych-manewrowych przed wjazdem na autostradę.
Teraz, jadąc do Rybnika z Gliwic na węźle Żory trzeba dwa razy przejechać nad autostradą. Po co, jak można by przejechać drogą zbiorczą pod wiaduktem Rybnickiej i kręcąc w prawo wjechać na budowaną trasę R-P w kierunku Rybnika.
~rad11 2018-07-30
23:59:42
skończy się tak że podczas dużego natężenia ruchu będziemy musieli odstać swoje w korku wjeżdżając na autostradę, Przykład wracam z pomorza autostadą A1 na bramkach w dużym natężeniu czeka się ok 20min na wjazd i tyle samo przy wyjeździe. mamy szybkie drogi i złe rozwiązania, podobnie będzie przy drodze Pszczyna-Racibórz szybka droga bez dobrego wjazdu na A1 . Tak to już u nas się buduje cóż.
~sceptyk 2018-07-31
08:14:18
Panie Maciejewski, a czemuż to nie chcesz używać waszego ukradzionego Bełkowi zjazdu "Rybnik"??
~Arteks 2018-07-31
10:32:38
@sceptyk - a czy był kiedykolwiek jakiś zjazd Bełk? Nigdy takiego nie było. Wozicie blachy SRB, korzystacie na maksa z Rybnika, rybnickie media dostarczają wam informacji i rozrywki - to powinniście być dumni, że w jakieś wsi kojajrzącej się w nazwie z "bełkotem" zjazd nazwano od największego w okolicy miasta. A pisanie w komentarzach per pan nie jest oznaką kultury ale brakiem obycia w dyskusjach internetowych. ;) @rad11 - no cóż, aut przybywa... Poza dniami wolnymi od pracy i godzinami nocnymi w większości miejsc bramki czy zjazdy/wyjazdy się zatykają. Tak samo znalezienie miejsca parkingowego w wielu miastach zajmuje sporo czasu. W Rybniku z tym nie ma problemu bo w centrum za dużo miejsca przeznaczono na place parkingowe. Ale już w takich Katowicach to spore wyzwanie.
~Orlik 2018-07-31
20:58:54
Nazwę zmieniono na Rybnik dla świętego spokoju, bo Fudali o to kilka lat stękał :lol: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/426205,slaskie-nazwy-wezlow-na-a1-dobre-czy-zle,id,t.html
~Arteks 2018-08-04
22:45:29
@orlik - decyzje o nazwach węzłów zapadły w Warszawie. A tam nie trzeba nikomu tłumaczyć, że Rybnik to największe miasto ROW. I są o wiele bardziej oddalone miasta od węzłów które też mu dały swoją nazwę np. Opole.
~Orlik 2018-08-05
10:24:25
Ale po co kłamiesz, że nigdy nie było nazwy Bełk? W Warszawie to mało w ogóle wie, że istnieje jakiś Rybnik. Zejdź na ziemię, zamiast ciągle zaklinać rzeczywistość.
~Wojciech Piasecki 2019-06-27
20:14:36
A Racibórz kiedy. Żadnej wzmianki czy coś się dzieje.