zamknij

Wiadomości

Boguszowice: dwie ofiary śmiertelne czadu

2013-03-12, Autor: 
Choć okres grzewczy powoli dobiega końca, tlenek węgla wciąż jest niebezpieczny. Dziś rano strażacy interweniowali w Boguszowicach, gdzie w wyniku zatrucia czadem zmarły dwie osoby, a jedna trafiła do szpitala.

Reklama

Tlenek węgla ulatniał się w mieszkaniu przy ul. Astronautów w Boguszowicach. Około godziny 8:30 kobieta wezwała strażaków do mieszkania siostry. Okazało się, że dwie młode osoby – 15-letni chłopak oraz 24-letnia kobieta, która prawdopodobnie była w ciąży, nie żyją. 46-letnia siostra kobiety została zabrana do szpitala w ciężkim stanie.

Strażacy podejrzewają, że przyczyną ulatniania się czadu była zatkana kratka wentylacyjna. Szczegółowe okoliczności zdarzenia wyjaśni prokuratura.

– Muszę przyznać, że przez cały okres grzewczy nie mieliśmy żadnych poważnych interwencji. Teraz, gdy zima powoli się kończy, czad okazał się śmiertelny – podsumowuje Bogusław Łabędzki, rzecznik rybnickiej straży pożarnej.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 4

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (51):
  • ~ 2013-03-12
    11:16:36

    0 0

    Znów zatkana kratka wentylacyjna!!! Kiedy do społeczeństwa dotrze, że do życie i do spalania potrzeba tlenu a nie siedzenia w ciepłym i dusznym mieszkanku?! Czy nie ma instrumentów prawnych, żeby podczas kontroli karać takich potencjalnych morderców za zbyt mocne uszczelnianie swoich mieszkań?

  • ~ 2013-03-12
    12:34:56

    0 0

    Jeżeli ulatniał się czad, to musieli mieć piec w domu i zatkany przewód kominowy, a kratka wentylacyjna dopełniła dzieło. Jeżeli mieli junkersa, to jak mógł się uwalniać czad w nocy jak był nie używany, może po prostu uwalniał się gaz???

  • ~ 2013-03-12
    12:52:17

    0 0

    Toś teraz wymyślił/a !!! Czad wydobywa się wyłącznie z niedrożnego przewodu kominowego??? Zdarzenie miało miejsce o 8.30 więc to raczej nie jest noc! A nawet podczas snu, przy wyłączonym piecyku gazowym typu Junkers można się śmiertelnie zatruć czadem - jest na to wiele sposobów. Ulatniający się gaz ziemny nie jest trujący!!!

  • ~jolaw2 2013-03-12
    12:53:06

    0 0

    nasza spóldzielnia wymaga w wymienianej stolarce okiennej wywietrzników chociaz nie mamy tu pieców ani gazu w łazience ...

  • ~ 2013-03-12
    12:55:09

    0 0

    Nasza przyjaciółka :(:(:( [*]

  • ~ 2013-03-12
    12:59:43

    0 0

    Ale masz gaz w kuchni!!! I co z tego, że ludzie montują okna z nawiewnikami, skoro i tak je zatykają czym popadnie! Ile jeszcze musi być śmiertelnych zatruć żeby ludzie zaczęli myśleć???!!!

  • ~jolaw2 2013-03-12
    13:05:36

    0 0

    akurat panie studencie ja nie zatykam niczego i wietrze kiedy tylko mozliwe..a wiadomo w Rybniku taka mozliwość wystepuje rzadko

  • ~siwa621 2013-03-12
    13:06:29

    0 0

    moi znajom:(:(:( [*]i

  • ~tomotg1981 2013-03-12
    13:08:36

    0 0

    Niech zrobia centralne ogrzewanie.

  • ~ 2013-03-12
    13:29:18

    0 0

    I co z tego, że zrobią centralne ogrzewanie??? Nadal mieszkania będą uszczelniane, a większość zaczadzeń następuje w wyniku wydobywania się tlenku węgla (niepełnego procesu spalania) z piecyków gazowych typu Junkers.

  • ~tomotg1981 2013-03-12
    13:37:57

    0 0

    Widzisz,własnie ze duzo,kiedy w łazience bedzie ciepło to ludzie beda nie doszczelniac mieszkan,uwazam,ze wrecz beda otwierac okna bo bedzie za cieplo.

  • ~ 2013-03-12
    13:58:03

    0 0

    Nie bądź naiwny! Będzie c.o. z podzielnikami to zacznie się "szporowanie" i zakręcanie grzejników oraz doszczelnianie mieszkania! Szkoda tych młodych ludzi, niepotrzebna śmierć - a pomysł zatkania kratki wentylacyjnej najpewniej z inicjatywy rodziców! Będą mieli o czym myśleć stojąc nad ich trumnami.

  • ~tomotg1981 2013-03-12
    14:11:59

    0 0

    Chłopie moi rodzice maja takie podzielniki i okno w kuchni cały rok otwarte.Wydaje mi sie też,że gdyby ludzie przewietrzali mieszkania to takich tragedi było by mniej.Ja wiem,że ogrzewanie nie nalezy do najtanszych ale czy warto przepłacac to życiem?A od kogo pomysł? tego nikt sie nie dowie.

  • ~ 2013-03-12
    14:16:55

    0 0

    Bo twoi rodzice mają dużo kasy, pewnie ojciec emerytowany ryl to sobie pozwalają. A biedota i głupota uszczelnia, nie wietrzy i mieszkają jak w kondonach!

  • ~tomotg1981 2013-03-12
    14:23:37

    0 0

    Widzisz Studenciku twoj szklana kula Cie wyciul..ła.

  • ~Ambasada2000 2013-03-12
    14:26:34

    0 0

    Student - wyluzuj. Nie nazywaj takich ludzi "głupota czy też biedotą". Większość budynków jest pod ZGM Rybnik - czyli odpada, że zrobią C.O - bynjamniej nie prędko. Niektórzy mogą sobie zrobić ogrzewaznie gazowe - problemem jest kwota ok 11 tys zł z czego UM Rybnik zwraca ok 1800 zł. Trzeba wprowadzić częstsze kontrole kominiarzy bo informacje na temat czadu nikt nie traktuje poważnie bądź myśli, że go to nie dotyczy. Szkoda młodych ludzi.

  • ~ 2013-03-12
    14:32:17

    0 0

    Ale tutaj nie chodzi o bloki na Pekinie to jest problem całego kraju! A do zaczadzeń dochodzi równie często w budynkach z c.o. jak i bez. Należy uczyć ludzi myślenia i zapobiegania tragediom, ale w tym zakresie jesteśmy 100 lat za nygrami.

  • ~dymek 2013-03-12
    14:39:46

    0 0

    bardzo mi przykro, ale apele do naszych władz Rybnickich nie dają żadnych rezultatów Centralne Ogrzewanie na osiedlu
    50 lub 100 zł za czujnik CO ( tlenku węgla ) to bardzo mała suma za życie, i nic tu nie da uczenie tłumaczenie, jak lokator zagląda do portfela to nie liczy się zdrowy rozsądek tylko kasa lub pół tony węgla mniej
    STUDENT masz rację tlenek węgla wydobywa się z źle pracującego urządzenia, piec miał czujnik który przy zatkanym kominie wyłącza automatycznie urządzenie a nie zrobił tego

  • ~ 2013-03-12
    14:45:34

    0 0

    DYMEK - w poprawnej polszczyźnie istnieje coś takiego jak interpunkcja. Brak kropek i przecinków w twoim poście nie oddaje jego sensu. O jakie apele do władz ci chodzi? Kilka godzin po tragedii a ty już wiesz, że czujnik cofania spalin nie zadziałał?

  • ~Ambasada2000 2013-03-12
    14:45:41

    0 0

    Dymek - byłeś na miejscu? Skąd wiesz, że ten piec to posiadał?

  • ~dymek 2013-03-12
    14:51:54

    0 0

    z pierwszej ręki nowy piec z czujnikiem, dwie osoby zaczadzone jedna w pokoju jedna w łazience
    nowe piece przy sprawnie działających czujnikach cofania spalin wyłączają urządzenie w przeciągu 1,5 minuty, to zbyt mały czas aby tlenek węgla rozprzestrzenił się po całym mieszkaniu

  • ~agataagata2 2013-03-12
    14:57:58

    2 0

    Powiem tylko tyle - zawsze winni sa Ci co nie powinni. Od 5 lat w tej sprawie interweniuje do ADM - mamy centralne ogrzewanie a piec w mieszkaniu - Ciagle bo podpalelniu w piecu mamy siwo w mieszkaniu. Trzeba okna na cale otwierac. Jasne bylo sprawdzane w mieszkaniu i okazuje sie ze kratki wogole nie maja ciagu - nie wciagaja nic tylko wypychaja na mieszkanie. Ale przez 5 lat nic z tym nie zrobiono pomimo tylu interwencji. Bo To nie maja auta zeby wyjechac na gore i zrobic cos z kominami, to ze jest blodo i auto sie utopi , to ze sa spruchniale deski na dachu i nie maja jak wyjsc a wkoncu ze sa kominy popekane i nic nie zrobia. Czyli sprawa stoi w miejscu i musiala sie stac tagedia wlasnie ta w moim bloku zeby pewnie wzieli sie za cos. Wogole nie mamy droznych kratek wiec co sie dziwic ze sie zatruli. Ale teraz najlepiej sie doszukiwac ze ludzie winni bo zatykali kratki i powinni okna otwierac , to po co do cholery sa wogole te kratki! Najlepiej otworzmy okna na cale i grzejmy weglem za 800zl powietrze na dworze - tak o kratka zamiast wciagac wydmuchuje wszystko do mieszkania....

  • ~dymek 2013-03-12
    14:58:09

    0 0

    w każdej instrukcji piecy przepływowych, jest informacja jak używać taki piec
    Czujnik zaniku ciągu działa na temperaturę spalin, jest zwykłym wyłącznikiem termicznym ale gdy zimne powietrze z nad dachu wlatuje do junkersa wychładza czujnik a piec ( czujnik ) myśli, że jest wszystko w porządku i to jest właśnie przyczyna wielu zatruć

  • ~olga1304 2013-03-12
    15:03:09

    0 0

    Wielka szkoda młodych ludzi i współczucia dla rodziców. Zastanawia mnie jednak, dlaczego ludzie nie montują czujników czadu. Każdy słyszy o zaczadzeniach i pewnie myśli, że "mnie to nie dotyczy". To się może zdarzyć każdemu kto ma piece kaflowe czy junkersy w domu. Czy zainwestować w taki czujnik to naprawdę zbyt duża cena za życie? Tyle bezsensownych i niepotrzebnych śmierci, a ludzi wciąż to nie zachęca do refleksji.

  • ~dymek 2013-03-12
    16:58:24

    0 0

    155.pkt. 3. otrzymuje brzmienie
    W przypadku zastosowania w pomieszczeniach innego rodzaju wentylacji niż wentylacja mechaniczna nawiewna lub nawiewno-wywiewna dopływ powietrza zewnętrznego w ilości niezbędnej dla potrzeb wentylacyjnych, należy zapewnić przez urządzenia nawiewne umieszczone w oknach, drzwiach balkonowych lub innych częściach przegród zewnętrznych

  • ~dymek 2013-03-12
    16:59:24

    0 0

    § 170. 1. Urządzenia gazowe mogą być instalowane wyłącznie w pomieszczeniach spełniających warunki dotyczące ich wysokości, kubatury, wentylacji i odprowadzenia spalin, a także dopływu powietrza do spalania określone w rozporządzeniu, w Polskich Normach i przepisach odrębnych.

  • ~dymek 2013-03-12
    17:01:44

    0 0

    Polska Norma PN – 83 B – 03430 Wentylacja w budynkach mieszkalnych zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej
    2.1. Wentylacja mieszkań
    2.1.1. Układ wentylacji mieszkań powinien zapewnić co najmniej :
    a ) doprowadzenie powietrza zewnętrznego do pokojów mieszkalnych oraz kuchni z oknem zewnętrznym ;
    b ) usuwanie powietrza zużytego z kuchni, łazienki, oddzielnego ustępu oraz ewentualnego pomocniczego pomieszczenia bezokiennego ( składzik , garderoba )

  • ~ 2013-03-12
    17:07:08

    1 0

    Być może jestem młoda i się nie znam . Ale bez przesady , gadać , że " znów zatkana kratka wentylacyjna ! " . Gdybyście wiedzieli , co się tak naprawdę stało , mówilibyście coś innego . Firma robiąca dachy podobno zleciła im zatkać kratkę, żeby materiały i takie tam , nie dostały im się do mieszkania . Nadal twierdzicie , że to wszystko wina rodziców ?!

  • ~dymek 2013-03-12
    17:12:13

    0 0

    ja bynajmniej zadałem sobie trud i poszperałem po internecie, to co tam przeczytałem zszokowało mnie
    AGATAAGATA2, powinnaś zrobić to samo może przestała byś piep....ć takie głupoty ( cytat z P. tak o kratka zamiast wciagac wydmuchuje wszystko do mieszkania....) to tylko znaczy że komin jest drożny, bo zatkany komin nie ciągnie ani nie dmucha jest martwy, więc proszę zacząć swoją naukę od początku i szczególną uwagę proszę poświęcić FIZYCE, bo z tego przedmiotu u mnie ma pani niedostateczny
    Ps. życzę pani miłego życia, na własne życzenie w smrodzie i wilgoci

  • ~dymek 2013-03-12
    17:27:01

    0 0

    nie P. Gontarz bynajmniej ja jestem daleki od oskarżania rodziców czy kogokolwiek to wielka tragedia, do której nie musiało dojść, to co się stało to błędy ludzkie i systemowe.
    Podam przykład, wyposażenie budynku, który ma 40 mieszkań w czujniki tlenku węgla to koszt około 4000 zł, w takie czujniki powinien być wyposażony każdy lokal w którym odbywa się spalanie węgla, gazu przy pomocy piecy z komorą otwarta. Jeżeli miasto Rybnik nie stać na wykonanie Centralnego Ogrzewania to niech chociaż zadba o bezpieczeństwo swoich mieszkańców w ten sposób.
    Z całą pewnością gdyby taki czujnik był zamontowany w tym mieszkaniu, jego przeraźliwy sygnał alarmowy zapobiegłby tej tragedii

  • ~amik 2013-03-12
    17:49:58

    0 0

    Wyrazy współczucia. Chłopaka nie znałam, dziewczynę tak, łza w oku się kręci.

  • ~mieszkanka pekinu 2013-03-12
    19:30:44

    1 0

    Napiszę jedno.... to że ludzie giną przez ulatniający się czad to nie wina mieszkańców danego mieszkania!Sama niedawno szłam i widziałam jak właśnie z komina, gdzie stała się ta tragedia (nie z wylotu komina) leciał dym, nawet mąż się zastanawiał jak to możliwe. Więc proszę nie piszcie bzdur, że ktoś zatyka kratki wentylacyjne(najlepiej winą zwalić na lokatorów) To są stare bloki mają ponad 60 lat i nie są przystosowane na teraźniejsze metody grzewcze, a czynsze wcale nie są takie niskie jak innym się wydaje.Kontrole kominiarskie polegają na tym, że mieszkaniec zostaje pouczony że mieszkanie jest za szczelne!!!(każde mieszkanie... mamy okna i drzwi otwierać!!!!!!!???????? i kogo grzać!?)Niech zrobią porządne remonty,no tak bo dla Rybnika Boguszowice to spęd patologi'' GETTO''( nie patrzą na innych lokatorów) więc nic tam nie trzeba modernizować. Szczere współczucie dla rodziny TO WIELKA TRAGEDIA.[*]

  • ~kejti 2013-03-12
    19:49:24

    0 0

    a ja wam powiem tak. Sama mieszkam na osiedlu jak większość tego osiedle posiadam piec na węgiel ( nawet dwa ). Węgiel nie jest tanim opałem niektórzy nawet na węgiel nie mają.Klatka wentylacyjna? chodźby nie wiadomo jak była 'odetkana' to nie tylko od niej zależy o zaczadzeniu, i to głupota szukać winy w klatce. Mówicie o centralnym - Mieszkaniówka tego nie zrobi bo ich po prostu nie stać, na własną kieszeń nie zrobisz bo Cie też nie stać. u nas w klatce był pomysł złożenia się wszystkich mieszkańców danej klatki na piec , rurki , grzejniki , itp i zrobienie go w piwnicy. Mieszkaniówka powiedziała nie .. bo? Bo niektórzy z tych ludzi mają zadłużenie na mieszkaniu i pierw musza spłacić zadłużenie zeby ewentualnie dostać zgodę na coś takiego. CHcieliśmy zrobić to na własny koszt - Wszystko od podstaw, wszystko zgodnie z przepisami nawet załatwiając w mieszkaniówce ale nie bo? Bo zadłuzenie to zadłużenie nie mozesz nic zrobić, bo komin tego nie wytrzyma bo nie sa jakieś super nowe, bo jak ktoś by się wyprowadził to nie wiadomo czy nowy lokator chciałby coś takiego. i tak jest z centralnym że jak nie zrobisz go na lewo jak część osiedla to możesz się go nigdy nie doczekać. Szkoda młodych ludzi, kolejni ludzi którzy po robili tak żeby nie było im za zimno. Może Miasto,Państwo jakoś w końcu zareaguje , nie licze tu na centralne w kazdym mieszkaniu w całym kraju bo to nie realne, ale na pewno da się coś zrobić żeby było lepiej w tych sprawach.

  • ~kejti 2013-03-12
    20:08:18

    0 0

    http://www.radio90.pl/tragedia-w-boguszowicach-czad-zabil-dwie-mlode-osoby.html

  • ~goosiia75 2013-03-12
    20:26:31

    0 0

    Sabina (*) zawsze usmiechnieta :( Kacpra (*) znalam od urodzenia jest... :( byl w wieku mojej corki ....straszna tragedia

  • ~agataagata2 2013-03-12
    22:28:55

    0 0

    Popieram twoj wpis "mieszkanka pekinu" i "kejti" - widze ze was tez to dotyczy to rozumiecie. "dymek" zjadasz tylko wszystkie rozumy i mam coraz wieksze wrazenie ze pracujesz w tych sluzbach ktore wlasnie olewaja nasze zgloszenia i bronisz teraz swojego tylka. Gratulacje dla Ciebie jesli w mieszkaniu pale w piecu z centralnego od 23 lat a nagle od 5 robi sie siwiutko i trzeba otwierac drzwi i okna na cale. I dziwnym trafem nawet kominiaz kazde otworzyc bo nic nie umie zrobic bo kominy sa stare - wiece lepiej niech sie lepiej ludzie truja a sluzby opowadaja takie bzdury jak TY ze to nasza wina. NAJLEPIEJ PEWNIE WOGOLE NIE PALIC CO ?

  • ~hardmark 2013-03-12
    23:59:17

    0 0

    Proponuje aby niezależny ekspert sprawdził jak działa wentylacja w całym pionie.Czy aby do kanału wentylacyjnego Tego mieszkania nie miał ktoś podłączonego pieca. Czy przypadkiem na kominie lub wylocie kanału wentylacyjnego nie leży jakaś folia pozostawiona przez budowlańców.
    Zatkana kratka wentylacyjna? Pewnie sam bym zatkał jak by do mieszkania leciał z tej kratki dym od sąsiada z dołu.A kiedy ostatnio był czyszczony przewód kominowy?
    Co do kasy na czujniki.Ile kosztuje czujnik?100 PLN. Spytajcie (bez)Radnych Miejskich ile wydano na remonty budynków nie należących do Miasta tzw.Kościołów.Na samą bazylikę poszło 1 200 000 PLN.Albo za ile proboszcz od św.Wawrzyńca kupił działkę od Miasta ? Za działkę 0,4125 ha(4125 m) proboszcz zapłacił 100 PLN(słownie : sto PLN). TAK, tak dokładnie tyle ile kosztuje 1 czujnik.
    Ale na czujniki brak kasy.Na remonty kominów i kanałów wentylacyjnych brak kasy. Podziękujcie Prezydentowi i (bez)Radnym.

  • ~ 2013-03-13
    07:20:49

    0 0

    Strasznie się unosicie dziewczyny z Pekinu!! A ja proponuję zacząć od zapoznania się ze słownikiem ortograficznym i zasadami poprawnej polszczyzny. Czy nie razi was w oczęta ten czerwony kolor podkreślenia? Przeczytajcie przed wysłaniem posta jakie brednie wypisujecie (np. klatka wentylacyjna, kominiaż). PEKIN - NIC DODAĆ NIC UJĄĆ!!!

  • ~adinadi 2013-03-13
    08:57:49

    0 0

    Skonczcie już:( wszystko przez ekipe remontujacą kominy:( poniewaz ta sama ekipa remontowała mojej kuzynce kominy i jak skonczyli to wraz z mężem wyniosla 3 wiadra gruzu wlasnie z kratki wentylacyjnej...... ekipa robi byle szybko!!!!!

  • ~Benq 2013-03-13
    10:12:35

    0 0

    No to ładnie się porobiło. U mnie też w jednym z mieszkań należących do ZGM był remont dachu i tak po prostu zamurowali komin do którego jest podłączony junkers. Było to zgłaszane kilkakrotnie to ZGM ma po prosu na to wyjebane. Tak samo jest, że z kratki wentylacyjnej w kuchni czy to w łazience wlatuje dym, gdy tylko sąsiad pali w piecu. Zgłaszane ok 10 lat, mają wyjebane. I wy się dziwice, że są zaczadzenia? Jak ZGM kładzie hói na to! Jak się zaczadziła córka od znajomej w łazience (miała szczęście, że ktoś był w domu) to jak straż sprawdzała dokładnie kamerami wszystkie kominy i kratki wentylacyjne to kierownik ZGM miał w gaciach mokro i potem przez kilka tygodni biegali wokół tego bloku, aż wreszcie zrobili. Ja już powiedziałem, że jak będzie w mieszkaniu dym z kratki wentylacyjnej to dzwonię na straż, wiem jak te patałachy z ZGMu się ich boją.

  • ~Rudziutka136 2013-03-13
    14:02:02

    0 0

    Możecie nie oceniać jak nie wiecie jak dokładnie było, taka tragedia a wy jeszcze będziecie oskarżać... kratka była zatkana tylko dla tego że dach był remontowany i budowlańcy tak poradzili zrobić aby w kuchni nie było tyle pyłu.. Gdyby wiedzieli że tak się stanie z całą pewnością woleliby trzy razy dziennie szorować kuchnie, Ale niestety nie wiedzieli jak się to skończy... Oceniać każdy potrafi ale na głębsze przemyślenia to już mało którego stać!!!

  • ~ 2013-03-13
    14:40:10

    0 0

    Przecież i tak nikt nie jest w stanie udowodnić, że główną i jedyna przyczyną zgony była zatkana kratka! Jak można tak bezmyślnie słuchać jakiś tępych budowlańców?!

  • ~ani.2908 2013-03-13
    15:14:16

    1 0

    Tragedia się stała,nikt im życia już nie wróci,nawet pies też tam był. Wiem tyle że to z pieca kaflowego wydobywał się czad,był nieszczelny a co do zatkanych wentylacji to tak jak poprzednicy już pisali firma remontująca tak zleciała.Firma firmą a do dzisiaj jak pada deszcz zalewa mieszkanie,ale to już na marginesie.

  • ~ 2013-03-13
    18:37:52

    0 0

    No więc jasno wynika, że na przyczynę tragedii nakłada się kilka czynników. Bo skoro wykonawca sugerował zatkanie kratek wentylacyjnych a w pozostałych mieszkaniach nikt się nie zaczadził to należy się wgłębić w to zdarzenie.

  • ~miki 2013-03-13
    20:10:28

    0 0

    W 2010 roku kupiłem mieszkanie na osiedlu Wieczorka. Wszystko w tym mieszkaniu było nie tak. Kratki wentylacyjne nawiewały powietrze do kuchni i łazienki, a co za tym idzie w mieszkaniu panował chłód i co dzień było pełno sadzy w mieszkaniu.
    Poprosiłem o poradę kominiarza. Po zapoznaniu się z kominami zrobił w mieszkaniu tkzw. bilans powietrza. Okazało się, że przyczyną tego wszystkiego były szczelne okna. Na początku nie chciałem wierzyć, jednak zastosowałem się do zaleceń fachowca.
    W ramach okiennych zamontowałem nawiewniki w ilości 4 sztuk. Wszystkie kłopoty się skończyły, a wentylacja do dzisiaj działa prawidłowo. Może zamiast krytykować, posłuchajmy czasem ludzi, którzy na tym się znają. To wielka tragedia, której na pewno można było uniknąć.

  • ~ 2013-03-13
    20:28:50

    0 0

    Weźcie sobie do serca i rozumu co napisał TEDY1963 !!! Ciekawe co na to wszystko nasz guru TEDE? On pewnie twierdzi, że to wina chorego Wodza i urzędasów!

  • ~ 2013-03-14
    12:11:32

    0 0

    Do student- gaz ziemny nie jest trujący, ale udusisz się z braku tlenu...

  • ~adinadi 2013-03-14
    23:57:16

    0 0

    własnie przypomne że oni mieszkali na poddaszu wiec wszyscy co palili w piecu z ich pionu szlo do komina,a oni mieszkali prawie pod kominem,gdyby nie dach:(

  • ~ 2013-03-18
    11:17:42

    0 0

    [*] nikt naprawde nie wie jak bylo ale niech im ziemia letka a moim zdanie firma budowlana robi w okres zimowym w srodku ociepla albo cos a w wiosne remotuje sie kominy i tak zwala wine na lokatorow to jest polska sprzedany kraj!!!! obudzcie sie ludzie

  • ~MALUTKA 2013-03-18
    23:09:15

    0 0

    Ludzie opamiętajcie sie !!! dwie osob nie żyją nic im juz zycia nie przywróci oczywiscie jestem za znalezieniem winnego ale tu chyba nie czas ani miejsce na to . wyrazy wspołczucia dla rodziny pograzonej w żalobie .
    Czad to cichy zabojca zabil juz wiele osob . gdybysmy wiedzieli ze jutro umrzemy i w jaki sposob wiedzielibysmy co zrobic zeby tego uniknąć . Weglug mnie obowiazkowo powinny byc montowane detektory czadu w kazdym mieszkaniu moze wtedy ludzie nie przegrywali by z Czadem.
    [*]

  • ~ 2013-03-20
    14:15:10

    0 0

    mogli by zakladac czuniki czadu [*]niech im ziemia lettka bd

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5337