zamknij

Wiadomości

Rząd wprowadził chaos? Na cmentarzach ruch, sprzedawcy liczą straty

2020-10-30, Autor: 

W tym roku Wszystkich Świętych wypadło dzisiaj (30 października). Rząd zamykając cmentarze, zmusił ludzi do zapalenia zniczy i położenia wieńców już dzisiaj. Napotkani przez nas rybniczanie pukaj się w czoło, a sprzedawcy już liczą straty.

Reklama

Nie 2 tygodnie temu, nie tydzień temu, ale właśnie dziś – 2 dni przed Wszystkimi Świętymi premier Morawiecki ogłosił zamknięcie cmentarzy. Ma nastąpić to już jutro >>Mateusz Morawiecki: cmentarze będą zamknięte od soboty<<

Jak można było się domyślać, wielu mieszkańców Rybnika wyruszy na nekropole już teraz. Tak też się stało. Gdy tylko premier ogłosił kolejne obostrzenia, przy cmentarzach zaroiło się od samochodów. Ludzie czym prędzej szli, byle tylko zapalić znicze czy udekorować groby najbliższych.

- To chore! Dlaczego teraz dopiero ogłosił zamknięcie cmentarzy? Nie mógł tego zrobić szybciej? A teraz wszyscy na wariata lecą wśród cmentarnych alejek – mówi nam jedna z pań, napotkanych na cmentarzu komunalnym przy ul. Rudzkiej.

Inni nie kryją zdenerwowania.

- Rozumiem, mamy pandemię. To wszystko jasne, ale do cholery jasnej rząd wprowadził teraz tylko chaos. Musiałem urwać się z tego powodu z pracy. Czy to jest normalne? Czy my żyjemy w normalnym kraju? – puka się w czoło starszy mężczyzna.

Ruch na cmentarzu przy Rudzkiej odbywał się nawet, gdy już zapadł zmierzch. Ludzie kluczyli między grobami z latarkami. Sama nekropolia rozświetlona jest od zniczy jak w dniu Wszystkich Świętych. 

Tuż przy nekropolii sprzedawcy liczyli straty.

- Zaopatrzyliśmy się w towar, bo do tej pory cmentarze miały być otwarte. Znicze poczekają, ale kwiaty pójdą na straty. Zamknięcie cmentarzy można było spokojnie ogłosić tydzień temu. Jesteśmy rozgoryczeni. Straty są nie do odrobienia – mówi Agnieszka Gołecka, która sprzedawała znicze i kwiaty.

Jak usłyszeliśmy od sprzedawczyni, ludzie, gdy tylko usłyszeli premiera, ruszyli tłumami na cmentarz.

- Pojawiły się nawet kolejki – dodaje.

Po godzinie 17.00 sytuacja uspokoiła się, choć było widać dalej ruch przy cmentarzach.

A Wy co myślicie o dzisiejszej decyzji premiera?

Oceń publikację: + 1 + 80 - 1 - 215

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (62):
  • ~Mirek Stolarski 2020-10-30
    19:59:45

    to nie rząd tylko czerwona zaraza wielkie maniwestacje

  • ~ 2020-10-30
    20:15:13

    Proponuję od razu sprzedawać świeczki przy szpitalach.
    Ludzie są jednak durni, ale to zrozumiałe gdy przez cały rok nie miał czasu odwiedzić grobu i przypomniał sobie żeby iść akurat tego dnia.

  • ~julek83 2020-10-30
    20:30:09

    12 12

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2020-10-30
    20:39:12

    Ale jaja - pisenka Kazika znowu aktualna - Moj bol jest wiekszy niz twoj...
    Znowu sie wkopia.

  • ~Arteks 2020-10-30
    20:44:50

    @tf2 - a pomyślałeś chociaż trochę o małych polskich biznesach które sprzedają w deszczu i zimnie pod cmentarzami czy na targowiskach znicze i kwiaty i z tego żyją? Czasami dla nich 1 XI to kwestia przeżycia przez następnych kilka miesięcy! Jakbyś ukoił wkurzenie takich osób które w dobrej wierze nakupiły towar - którego nie będą teraz mogły sprzedać? Dlaczego premier nie ogłosił tej decyzji tydzień temu? I daj sobie spokój z tym moralizowaniem odnośnie tego co i kiedy mają ludzie robić - tak charakterystycznym dla wszelkiej maści hipokrytów pokroju Kaczyńskiego, który musiał odwiedzić grób matki w Wielki Piątek, a nie miesiąc później kiedy mogli to zrobić wszyscy.

  • ~Bernard Jona 2020-10-30
    20:47:53

    Każdy rozsądnie myślący Polak widząc gwałtownie rosnącą liczbę zarażonych koronawirusem wiedział że prawdopodobieństwo zamknięcia cmentarzy w Polsce jest prawie pewne.
    Jeżeli ktoś jednak tego nie przewidział to sam jest sobie winien, że nie zdążył wcześniej niż zwykle przygotować i odwiedzić grobów swoich bliskich. Dotyczy to też tych wszystkich sprzedawców żyjących ze przycmentarnej sprzedaży. Naiwni - na co oni liczyli, że będzie tak jak zawsze?

  • ~ 2020-10-30
    20:48:35

    Nie wiem o co to zamieszanie ? Kuczera na protescie , Trzaskowski na proteście , Sienkiewicz , Lempart - cała opozycja na protestach , jaka pandemia ? jakie szpitale ? wszystko to przecież kłamstwa PISu .

  • ~ 2020-10-30
    20:49:17

    od dawna była gadka że cmentarze mogą zostać zamknięte a teraz wielkie halo ogarnijcie się

  • ~czlowiek_w_masce 2020-10-30
    21:01:57

    Oczywiście jak zwykle winny jest rząd. Bo ktoś mówi "nie idzie w święto bo będzie niebezpiecznie" a ciemny polski lud myśli "ale dzisiaj jeszcze można!!!". Żeby tylko oszukać system. A potem wina Morawieckiego w wszystkie pamiętamy jak w 84 roku powiedział...

  • ~Franz Kawka 2020-10-30
    21:05:11

    Jaki jest szczyt masochizmu?

    Zagłosować na PiS i zostać w kraju…
    A jaki jest szczyt sadyzmu?
    Zagłosować na PiS i wyjechać za granicę.

  • ~stam55 2020-10-30
    21:06:19

    arteks jak zwykle pleciesz bzdury,nagle dla ciebie sprzedaż pod cmentarzem to biznes na miarę apple:) każdy zdrowo myslący człowiek,nabył wszysto,przed świętem,przystroił także,no cóż nie ma w tym roku lansu :)

  • ~kontenstator 2020-10-30
    21:10:55

    Oczywiście mają rację ci którzy mówia że można się było tego spodziewać ale tylko spodziewać. zapowiedzi ze strony pana sasina były że nie jest to planowane - zamykanie cmentarzy. wystarczyło powiedzieć kilka tygodni emu że jest taka możliwość że można sie tego spodziewac i podjąć taką decyzję nie na kilka godzin przed a na kilkanaście dni. Zgaszam sieze zrobiono ludzi w balona a tych którzy z tego żyją pozbawiono dochodu i pograżono w kosztach. Z przykrością stwierdzam że kierujący państwem polskim absolutnie nie mają planu działania. zamykanie cmentarzy na kilka godzin przed dorocznym świętem wszystkich świetych i potem dniem zadusznym gdzie wiadomo było ze będą tłumy tylko pokazuje że tam juz nikt nie myśli racjonalnie i wykonuje sie ruchy na chybił trafił. titanic tonie a orkiestra gra i tak to dla mnie wygląda. samorządy miały przygotowane autobusy i co? lipa . masakra. ciekawe co jeszcze wymyślą bo na coś inteligentnego o już nie liczę . czas rozliczeń powinien nastąpić jak tylko to będzie możliwe a tego małego powinni wysłać ttam gdzie nie będzie juz mógł zaszkodzić polsce i polakom. może ma ktoś pomysł gdzie?

  • ~Maksymilian Popeć 2020-10-30
    21:12:38

    Tym sposobem wkurzyli już wszystkich co do joty :) nawet swoich zagorzałych zwolenników, ultrakonserwatywnych fundamentalistów. W dalszym ciągu mają jednak swoich dwóch zwolenników w postaci zaka i Kaziaa który często tu trollował.

  • ~ 2020-10-30
    21:15:53

    kocanka123 - bzdury piszesz! jeszcze tydzień temu była gadka, że nie planują zamknięć cmentarzy i na niecałe dwa dni przed świętem zmiana zdania o 360 stopni nie biorąc pod uwagę przygotowania przedsiębiorców zostawiając ich z kwitkiem i narażając na niewyobrażalne straty. Przygotowania całych rodzin na wyjazdy w odległe strony bo nikt nie spodziewał się takiej nagłej decyzji.

    tf2 - mylisz się i to bardzo w dodatku spłycasz temat. Ja np.chodzę nawet kilka razy w miesiącu na cmentarz ale Święto Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny są wyjątkowe i nie wyobrażam sobie w tych dniach nie być na cmentarzach. Głupotą jest obrażać ludzi i wyzywać ich od durnych jak to robisz a nie rozumiesz ideii i celu tych Świąt lub celowo tak piszesz bo obronic tą decyzję jakimikolwiek przykrywkami.

  • ~wagon 2020-10-30
    21:24:20

    55 54

    Przecież wiadome od dawna że wybory były ukartowanie pod dane ugrupowanie nie ma co mówić tak jest.

  • ~Wasz Stary 2020-10-30
    22:01:50

    Ogromna ilość małych przedsiębiorców, którzy sprzedają znicze, kwiaty i całą resztę "osprzętu" wokół cmentarzy już dawno nakupiło cały towar.
    Rząd przez cały czas zapewniał, że "nie wyobraża sobie zamknięcia cmentarzy na 1 listopada", więc nie ma się im co dziwić. A raczej logiczne jest, że przy gigantycznym ruchu w dniu tego święta, są to dla nich ogromne dochody - a teraz, bez wątpienia niebywała strata.
    A pisowskie trolle - choć teraz już naprawdę raczej chciałoby się rzec "robactwo" - radośnie trąbią tutaj, że nic się nie stało i, o bezczelności, że trzeba było się domyślić!
    Rzeczywiście - domyślić, że rząd największych nieudaniczków w historii na absolutnie ostatni moment, mimo wcześniejszych solemnych zapewnień, pstryknięciem palca weźmie i zrujnuje tych ludzi.

  • ~lary3333 2020-10-30
    22:07:36

    Zawsze uważałem, że święto te jest przez ludzi traktowane na tzw. Zastaw się A postaw się.
    Trzeba się zastanowić czy idę na grób z myślą o zmarłym czy z myślą o tym, że grób mojego bliskiego musi być bardziej wystrojony od sąsiednich. Ludzie robią wszystko na pokaz, a nie że względu na pamięć o zmarłych.

  • ~hanys z Rybnika 2020-10-30
    22:30:25

    55 50

    Do lary3333A jA UWAŻAM ŻE CHODZĘ NA GRÓB MOJEJ MATKI PO TO ŻEBYM JEJ POCIEKOWAŁ ZA TĄ MIŁOŚC CO MI DAŁA I ZE MNIE TAK WYCHOWAŁA !!a NIE JAK PISZESZ ŻE CHODZIMY TYLKO NA POKAZ!!

  • ~ 2020-10-30
    22:47:50

    34 45

    @Arteks, nie nigdy dotąd nie pomyślałem o robieniu biznesu tego dnia. Stąd moja niewiedza.

  • ~lary3333 2020-10-30
    23:05:21

    95 3

    Przepraszam , jeżeli Cię uraziłem, także odwiedzam grób ojca z myślą o NIM. Byłem dzieckiem, z babcią poszedłem na grób dziadka 1 listopada, a tam zwykły znicz ten z metalowym wieczkiem, babcia zdenerwowana kto to zapalił takie coś. Babcia wyrzuciła ten znicz, a on był bardziej wart moralnie i duchowo niż nie jeden wieniec za 150 zł

  • ~julek83 2020-10-30
    23:34:09

    5 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rosthost1 2020-10-30
    23:40:13

    8 9

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rosthost1 2020-10-30
    23:43:01

    67 42

    ~Arteks a pomyślałeś o targowisku które zamknął Kuczera wiosna? Jakoś wtedy nie żal Ci było lokalnych ludzi prowadzących małe biznesy.

  • ~rosthost1 2020-10-30
    23:45:59

    55 18

    ~bartezz jakbyś chodził na cmentarz raz w miesiącu lub częściej to takich głupot byś nie pisał.

  • ~rosthost1 2020-10-30
    23:55:12

    45 20

    Ci którzy chcą jechać na cmentarz do Belgii informuje że od dziś tam lockdown. Wszystko będzie pozamykane do 15.11. Zniczami nie wolno handlować.

  • ~Henryk Włodarski 2020-10-30
    23:55:27

    57 32

    A w czwartek nie szło tego ogłosić cała strategia rządu na ostatnią chwile

  • ~gosiabartek 2020-10-31
    00:10:53

    52 25

    Z odwiedzinami grobów 1 listopada to tak trochę jak z myciem okien na święta......

  • ~ 2020-10-31
    00:23:27

    53 33

    rosthost1 - chodzę na cmentarz kilka razy w miesiącu bo mam na nim najbliższych mi sercu, z którymi byłem i nadal jestem mocno związany duchowo to tak gwoli ścisłości!
    Skoro tydzień temu na zadane pytanie, czy zamkną cmentarze odpowiadali "że nie wyobrażają sobie zamknięcia cmentarzy na Wszystkich Świętych" - to ja dorzucam, że nie wyobrażam sobie nie być na cmentarzu w tym dniu i w dniu Zadusznym. Jak teraz poczuli się seniorzy, słysząc z ust decydentów takie zapewnienie o otwartych cmentarzach a tu nagle taka lipa??? Ci ludzie którzy są codziennie na grobie swojej żony czy męża, ojca lub matki - pomyślałeś o tym co oni teraz czują wewnątrz???....

  • ~Kuba Sławek 2020-10-31
    00:38:06

    41 18

    Chcialem iść w sobotę bo bylem prawie pewny ze w niedziele bd zamknięte. Ktoś spyta-dlaczego w sobotę a nie w środę itd.Dlatego że niektórzy kradną przed tym świętem .Nawet znicz za kilkanaście zł. Mogli nie zapewniać że cmentarze nie zostaną zamknięte w ogóle.

  • ~Kuba Sławek 2020-10-31
    00:55:29

    48 14

    Wazni politycy PiS pytani o możliwość zamknięcia cmentarzy 1 Listopada odpowiadali przecąco. ,,Nie będziemy zamykali cmentarzy ,apelujemy do ludzi żeby odwiedzali groby zmarłych kilka dni przed i po "
    .Ktoś w komentarzach zarzucał ze niektórzy nie myślą bo wcześniej nie przewidzieli zamknięcia cmentarzy .Ci niektórzy słuchali wiadomości ,polityków PiS i byli pewni ze mogą ewentualnie pójść 1 go .

  • ~Opiekunka91191 2020-10-31
    07:03:07

    18 50

    A czego sie spowdziwaliście... Oni zamkneli cmentarze bo sie bali ze tam pojda protestanci i będą rozruby, a sprzedawcy też troche bezmyślnie nakupili wciul a pozniej oj niespodziwalismy sie tego.... Troche naiwne myslenie patrząc na całokształt, jak z dnia dzień pozamykali inne obiekty....a po za tym na cmentarz sie powinno chodzić częściej niż raz w roku! A pozniej oburzenie ze niemozna bo książę jeden s drugim wie obudził.

  • ~Kwinto 2020-10-31
    07:45:22

    43 22

    ~Opiekunka91191 2020-10-31 07:03:07
    A czego sie spowdziwaliście... Oni zamkneli cmentarze bo sie bali ze tam pojda protestanci i będą rozruby,

    No fakt narodowcy i bojówki PIS-u ostatnio sporo rozrabiają, może i masz rację.

  • ~TAKI JA 2020-10-31
    07:58:16

    34 22

    Polityka z ulicy weszła na cmentarze. Zamknięcie cmentarzy jest w 100% związane z sytuacją na ulicach. Już od dzisiaj będzie tylko jeden winny sytuacji związanej z zachorowaniami . Już słyszę jak rządzący się chwalą tym, że oni to dla dobra narodu cmentarze pozamykali a opozycja wyprowadziła ludzi na ulice.

  • ~rob78 2020-10-31
    08:10:31

    50 18

    Jak Sasin powiedział, że cmentarze nie będą zamknięte to wiadomo było, że zamkną. Wybory na wiosne też miały sie odbyć na 100%, też Sasin mówił, a przewalił 70 baniek, ten największy nieudacznik w rządzie, chociaż ma sporą konkurencje.

  • ~Pawel Krys 2020-10-31
    08:30:20

    42 16

    Najważniejsze że miesięcznice smoleńskie można organizować, tam nikt się nie zarazi.

  • ~psyche09 2020-10-31
    08:32:18

    32 27

    Polaczki, jak widać, potrzebują specjalnej okazji do odwiedzenia cmentarzy... Sprzedawców rozumiem. A tłum mógł wcześniej się obudzić. I przewidzieć taką ewentualność.

  • ~Pawel Krys 2020-10-31
    08:32:49

    47 18

    Mirek Stolarski uważasz że ci młodzi ludzie to czerwona zaraza? W takim razie kim dla ciebie jest tow. Piotrowicz ... wiesz ten komunistyczny prokurator, obrońca pedofila.

  • ~norton 2020-10-31
    08:44:34

    40 21

    A rząd strzelił samobója - ludzie zamiast na cmentarz pójdą na protesty.

  • ~ 2020-10-31
    09:07:19

    21 36

    @norton - pójdą na protesty i wrócą na cmentarz - to tak z przymrużeniem oka .

  • ~Lahcim 2020-10-31
    09:08:19

    22 13

    "Część polityków naraża zdrowie protestujących. Zapowiedziane na piątek protesty niosą ogromne zagrożenie zwłaszcza dla ludzi młodych i seniorów. Apelujemy o powstrzymanie się od udziału w piątkowych protestach" oto przekaz dnia dla PISu z czwartku. Idealnie widać, że nasi komentujący ideologowie PISowscy cisną ten temat strasznie od paru dni, ktoś mógłby się pokusić o stwierdzenie, że to nie zwykli ludzie a płatne trole.

  • ~Abisall 2020-10-31
    09:19:31

    7 7

    @~Lahcim Serio miałeś jakieś wątpliwości co do tego?

  • ~master4k 2020-10-31
    09:20:01

    18 3

    @ Opiekunka91191

    "ze tam pojda protestanci i będą rozruby"

    A co w tym czasie będą robić prawosławni? Albo zielonoświątkowcy? Bo jehowi na bank będą rozdawać Strażnicę.

  • ~oleczka 2020-10-31
    09:20:41

    30 7

    Przecież tego, że zamkną cmentarze można było się domyślić wcześniej a odwiedzać groby bliskich można przez cały rok. Szkoda mi tylko tych, którzy zostaną z kwiatami, które planowali sprzedać.

  • ~hub381 2020-10-31
    09:29:36

    37 14

    Chcieliście zarazy , to ją macie jeszcze gorsza od CORONAVIRUSA.
    Nieprzygotowani ale swoje cele osiągnęli przy waszej pomocy.
    A teraz narzekacie. nie dej Boże a może być jeszcze gorzej.
    "Patrzajcie" jak jednego człeka pilnuje batalion policji. Czego on się boi ?
    Narobił świństwa politycznego i się ukrywa.

  • ~ 2020-10-31
    09:51:00

    18 39

    @hitlerek- ty byś się nie bał , gdyby pod twój dom waliło kilkuset manifestantów ? obojetnie jakich , ale po transparentach widać , że to dzicz , nie rozrabiają tylko dlatego , że boją się policji. Bohater jesteś ,
    podziwiam i szacun . Może ci pomnik postawią za bohaterstwo.
    @Lahcim ,Abissal - jak nie macie o czym pisac , to piszecie o PISowskich trollach , a wy jakimi trollami jesteście - lewackimi ?
    @Lahcim - najlepszy sklep budowlany w Niedobczycach ? czy w Parku Czempiela jest rozwiniety parasol nad sceną ? no odpowiedz ? wiem , ze możesz mieszkać w innej dzielnicy , ale nie mierz innych swoją miarą .Jak kiedyś nazywano pochylnię za hałdami Rymera?

  • ~Lahcim 2020-10-31
    09:53:08

    23 6

    ~Abisall żadnych
    ~zak tak, jestem lewakiem ***** ***

  • ~ 2020-10-31
    09:57:52

    13 32

    @ Lahcim - i dobrze , że się określiłeś . przynajmniej wiadomo z kim się rozmawia . Ale te kropki były niepotrzebna , to nienawiść pewnie , wywaliłeś to w końcu z siebie :))) ciekawe czy ci pomogło ?

  • ~RNM 2020-10-31
    10:05:04

    26 25

    Pojawia się nowa Pisowska tradycja.1 listopada obchodzimy 3 listopada , 24 grudnia np 10 stycznia itd NO TO NIE MA ZGODY !!! 1 listopada to 1 listopada. Komuniści też próbowali ingerować w tradycje ale nigdy nie odważyli się zamknąć cmentarzy.

  • ~rob78 2020-10-31
    10:15:55

    40 18

    Wygląda na to, że to ostatnia "kadencja" Kaczyńskiego, czas na niezasłużoną emeryture. Całe życie na garnuszku państwa... ehh jak ludzie w tym kraju mogą coś takiego tolerować?

  • ~kasti 2020-10-31
    10:18:58

    22 14

    Brawo zwolnić się z pracy żeby jechać zapalić znicz chocby świat się kończył i nie było innych dni po otwarciu cmentarza. Widać Pan wypowiadający się w artykule chodzi na groby raz w roku heh śmieszne.

  • ~Lahcim 2020-10-31
    10:19:33

    25 10

    ~zak
    może i nie jesteś trolem, w takim razie łykasz jak pelikan wszystko co ci rządowe media powiedzą. Nie wiem w sumie co gorsze. W pierwszym przypadku przynajmniej byś coś zarobił.

  • ~ 2020-10-31
    10:20:15

    21 34

    @rob- tak najciężej pracował herr Tusk - ten to się narobił :)
    ale , że to ostatnia kadencja Kaczyńskiego pewnie masz rację , po wyglądzie widać , że schorowany jest.

  • ~rob78 2020-10-31
    10:25:29

    37 18

    ~zak, Tusk pracował fizycznie jako "alpinista przemysłowy" Chciałbym widzieć Kaczyńskiego w takiej robocie:) Tak Kaczyński wygląda na schorowanego, ale bardziej zaczyna mnie martwić jego głowa i oderwane od rzeczywistości pomysły...

  • ~rob78 2020-10-31
    10:46:34

    33 16

    Tusk jak był szeregowym posłem to nie miał ochrony za 2 mln zł./rocznie + ochrona przez Policje. Czego sie boi ten "genialny" polityk?

  • ~Pawel Krys 2020-10-31
    11:08:14

    28 12

    A ja dam 8 gwiazdek dla PiSu
    ***** ***!

  • ~Dintojra 2020-10-31
    11:36:52

    27 7

    Trzy sprawy:
    Nie rozumiem zdziwienia, że rząd zamknął cmentarze... skoro oni mówią, że czegoś nie zrobią, to właśnie że tak zrobią.
    Obserwując statystyki zakażeń (tak, wiem covid to ściema, a szpitale są pełne statystów), to ja wiedziałem już w połowie października, że cmentarze zamkną.
    Kolejna sprawa: ten rok raczej nie jest normalny, ale ludzie też jakby mniej normalni... naprawdę o zmarłych pamiętacie tylko 01.11 ? można było pójść w poprzednią niedzielę... a nie, przecież znicze ukradną i będą nici z pokazówki, tak jakby to miało jakieś większe znaczenie ten znicz.
    Liczy się pamięć, a nie badyle i znicz.

  • ~ 2020-10-31
    11:39:42

    8 20

    @Rob78 - widać , ze fizycznie pracujesz (bez obrazy) bo dla ciebie pracujący , to tylko ci co fizycznie zapierniczają . Tyle w temacie odnośnie Tuska i Kaczyńskiego .

  • ~rosthost1 2020-10-31
    12:48:09

    9 7

    ~bartezz A co da twojej mamie to że ja odwiedzisz 1.11 A nie np 6.11 lub 8.11. Wytłumacz mi to katolikowi laikowi z głębokiego duchowego życia Polaków. Chyba że ty czerpiesz nadzwyczajną moc 1.11 i 2.11? Jak to robisz?

  • ~Hari Derner 2020-10-31
    12:54:56

    21 12

    ZAK ty ofiaro"pękniętego k.....a", czy słyszałeś o embrionach ? A słyszałeś jak młode chłopaki i dziewczyny płakały jak pedały gwałcili na plebaniach ? O co ci chodzi ? Że odpowiedzialni za te czyny unikneli kary .Idz i się umyj błaznie PiSowski. Pozdrawiam: Hitleryzm i komunzm przeżyłem i mam nadzieję że i Kaczyzm przeżyję.

  • ~ 2020-10-31
    13:15:54

    15 8

    rosthost1 - dzięki Bogu moja mama żyje i daj Boże jak oby najdłużej. Pytasz co to ludziom zmarłym da? To im da, że to jest ich Święto, Świeto Zmarłych - dzień Zaduszny i w tych dniach szczególnie jest się z nimi blisko pamięcią. Ogólnie listopad jest miesiącem Zmarłych i w tym właśnie czasie odmawia się za nich jeszcze więcej nabożeństw i modlitw. Wszystko w życiu ma swój czas - Zmarli mają go właśnie w tym okresie. Jasne, że możesz ich odwiedzic tego 6.11 lub 8.11. ale w tych dniach to nie już ich Święto tak jak Wigilia jest 24.12 a nie 27.12. - czy to tak trudno pojąć? Wiem, że będziesz wymyślał wszelkie przeciwności by obronic tą decyzję, którą ogłosili dosłownie "za pięć dwunasta" nie biorąc pod uwagę przygotowań ludzi i przedsiębiorców, gdzie można było spokojnie oznajmic to np.tydzień wcześniej, ale słowo "prawie" robi różnicę.

  • ~hub381 2020-10-31
    14:26:11

    6 6

    Widzę jeden z bardziej zrównoważonych wpisów na tym portalu !
    Popieram.

  • ~Jerzy Latoń 2020-10-31
    20:14:04

    8 5

    Ludzie proponuję od 3.11.2020 aby zacząć kupować żywe choinki na święta bo nie wiadomo kiedy zamkną lasy państwowe i zostaniemy na lodzie.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5330