zamknij

Kultura, rozrywka i edukacja

Strzelać można nie tylko z obiektywu

2020-07-18, Autor: 

Przy Teatrze Ziemi Rybnickiej coraz prężniej działa Sympatyczny Klub Fotograficzny.

Reklama

Sympatyczny Klub Fotograficzny działający pod egidą Teatru Ziemi Rybnickiej tworzą pozytywnie zakręcone osoby, postrzegające świat okiem obiektywu. Swoje fotograficzne pasje realizują na różne sposoby: wyjeżdżają na plenery, fotografują rybnickie imprezy, organizują wystawy – do ostatnich należały „Malarki Regionu”, „Seniorki Rybnika” czy „Przysłowia mądrością narodu”. Przede wszystkim jednak wymieniają się swoją fotograficzną wiedzą i zdobytymi doświadczeniami.

W słoneczną, lipcową sobotę członkowie Sympatycznego Klubu Fotograficznego wybrali się na Strzelnicę „Dębina” w Żorach, aby tym razem postrzelać nie z aparatu fotograficznego, ale z prawdziwej broni.

Pod okiem instruktorów Piotra Kurzyńskiego i Artura Błaszczyka z Stowarzyszenia Miłośników Broni Giwera w Rybniku strzelali z karabinku sportowego GSG 15, SKS kaliber 7,62, PM 63 RAK oraz pistoletów GLOK 17, P99.

Nie zabrakło koleżeńskiej rywalizacji, w wyniku której wyłoniono zwycięzców uhonorowanych medalami. Statuetkę Pierwszego Sympatycznego Strzelca otrzymał mistrz jednego, najwyżej punktowanego strzału - Mariusz Panek.

Oceń publikację: + 1 + 22 - 1 - 15

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-18
    10:37:32

    30 71

    Odnośnie strzelnicy na Paruszowcu, to gdzieś tak od dwóch lat nie można już spokojnie pospacerować w naszych północnych lasach, bo strzelają praktycznie na okrągło. Durna moda idąca w sukurs narodowcom, mordercom zwierząt - czyt. myśliwym i innym fanatykom typu WOT.

  • ~ob_thor 2020-07-18
    10:45:11

    27 18

    akurat WOT nie ma nic do tego , ze wzlędu na koszty zabawy strzelają głównie nowobogaccy myśliwi i strzelcy "sportowi"

  • ~Franz Kawka 2020-07-18
    11:41:31

    42 11

    Mnie najbardziej denerwuje, jak ktoś nazywa polowania z bronią sportem. Sport to by był wtedy, gdyby sarna też miała broń i strzelała do myśliwych.

  • ~Artur Kluger 2020-07-18
    12:14:39

    41 24

    Ja czytam te komentarze że myśliwi to mordercy to świadczy o poziomie niedojrzałości osób . Jaki trzeba być debilem aby snuć takie teorie lub stawiać taką tezę . Brak naturalnych drapieżników to w jaki sposób kontrolować pogłowie tych zwierząt . Jakim trzeba być zaściankowym i krótkowzrocznym człowiekiem .

  • ~mezi1235 2020-07-18
    12:36:48

    31 10

    Odnośnie strzelania to moim zdaniem każdy kto chce powinien mieć dostęp do ćwiczeń z bronią. Sytuacja z II wojny światowej gdzie podczas powstań mogliśmy liczyć tylko na siebie pokazała że należy obyć ludzi z bronią. Żyjemy w czasach gdzie wszytko może się zmienić a licząc na sojusznika to tak samo jak liczyli na pomoc ZSRR podczas PW. Gdyby teraz nie daj Boże przyszły czasy wojny to młodzież jedynie mogłaby ze smartfonami latać. Co do myśliwych to robią swoje. ponad 80% z nas spożywa mięso a większość ludzi uważa że ono po prostu jest na sklepowych pułkach od zawsze, nie mając bladego pojęcia o hodowli i uboju zwierząt. Jedna wizyta w rzeźni i większość przechodzi na wege.

  • ~KSnake 2020-07-18
    12:52:15

    29 10

    Smutne jest to, że w polskim społeczeństwie króluje postawa hoplofobiczna. Każda inicjatywa strzelecka niezmiernie mnie cieszy. Pod zaborami, w czasie wojny i w PRL wmówiono Polakom, a zawsze robią tak zaborcy, którzy obawiają się narodu, który mógłby się sam bronić, że broń palna to zło. A tak nie jest. Broń to narzędzie. Jak każde inne może zostać użyte w wieloraki sposób. Niestety strach jest głęboko zakorzeniony i trudno go wyrugować. Na szczęście młodsi są co raz mądrzejsi i co raz chętniej strzelają, chociażby sportowo. A myśliwi? To zupełnie inny temat.

  • ~ob_thor 2020-07-18
    13:18:40

    21 8

    ~Artur Kluger
    to dwie różne sprawy:
    gospodarka łowiecka to jedno, bo odkąd ludzie zaczęli mieszać w ekosystemie, przetrzebienie przez ludzi naturalnych drapiezników sprawia, że trzeba regulować pogłowie zwierzyny płowej, tu zgoda
    drugą odmienna sprawa jest cała otoczka ideologiczna, którą roztaczają wśród siebie myśliwi, tworząc samozwańczą "elitarną" kastę, wyższy stopień wtajemniiczenia, podpierając się rzekomym etosem i tradycja mysliwską, z racji zaangarzowania w proceder osób z "elit" władzy, czy prawodawstwa, tworzący prawo, dzięki któremu np. myśliwi mają większe prawo niż właściciel terenu, który do tego może być na mocy prawa ukarany chociażby za utrudnianie polowania odbywającego się wbrew jego woli na swoim terenie
    Jakim trzeba być zaściankowym i krótkowzrocznym człowiekiem . by tego nie dostrzegać.

  • ~ob_thor 2020-07-18
    13:27:04

    10 8

    ~mezi1235
    tak jak piszesz, społeczeństwo powinne być obyte z bronią, ale niech strzelnica będzie oddalona na tyle, by nie była uciążliwościa dla okolicznych mieszkańców
    a to że obecnie "bawi" się w ten sposób wąskie gronno osób, to zupelnie inna sprawa, tutaj akurat mysliwi są w zdecydowanej mniejszości
    ~KSnake 2020-07-18 12:52:15
    "Smutne jest to, że w polskim społeczeństwie króluje postawa hoplofobiczna"
    chyba w całej Europie nie ma takiej tradycji jak w USA, gdzie tradycja obycia się i posiadania broni jest nieprzerwana i starsza od historii tego kraju, inną sprawą jest dodatkowa nasza przeszłość, a ograniczenia w tej kwestii sięgają chyba czasów zaborów, stąd nasz kraj jest chyba na końcu listy ilości broni w prywatnych rękach

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-18
    14:52:03

    12 20

    @mezi123 - mentalnie żyjesz w połowie zeszłego wieku. Gdyby dziś jakiś nasz sąsiad napadł na nasz kraj, mógłbyś tym swoim pistoletem jedynie strzelić sobie w głowę. Gdyby z kolei Polska A już zupełnie wkurzyła się na Polskę B i na odwrót, to znacznie lepiej dla nas wszystkich by było, gdybyśmy jednak zamiast broni palnej trzymali w rękach smartfony.

  • ~mezi1235 2020-07-18
    15:15:17

    17 5

    Maksymilian Popeć W którym ja żyję wieku mentalnie to nie ma znaczenia. Ludzie posiadając dobra zawsze musieli tego bronić. Wojny trwały zawsze. Kiedyś były kije i kamienie, potem miecze, aktualnie bron palna. Bóg nie stworzył ludzi równych, Colt tak. Wracając do historii to po zdobyciu niepodległości Piłusudskiemy zależało na tym by wzmocnić obronność kraju. Dlatego Niemcy natrafiły na taki opór. Hitler planował zająć Polskę w parę dni. Jednak co do obrony to ja uważam że dobrze by było znać podstawy obsługiwania się bronią. A czasy nigdy nie są bezpoeczne ostatnie wydarzenja pokazuja do bardzo dokładnie.

  • ~ob_thor 2020-07-18
    15:52:26

    16 5

    ~Maksymilian Popeć
    nie do końca jest tak jak piszesz
    nie jest sztuką napaść i zająć kraj, tylko go utrzymać, zwłaszcza w kraju w którym każdy mieszkaniec potrafi posługiwać się bronią i może być potencjalnym partyzantem
    przekonały się o tym niejednokrotnie zdawałoby się mocarstwa
    inna sprawą, że poprzez wydarzenia ostatnich dziesięcioleci wartość takich słów jak patriotyzm, ojczyzna czy honor mocno straciła na wartości, zwłaszcza wśród młodych ludzi, a pracuja nad tym usilnie w sieci służby innych państw, oraz jest to zasługa tego, że w erze nowożytnej mamy najdłuższy okres bez konfliktu zbrojnego któryby nas bezpośrednio dotyczył (oczywiście niech ten stan trwa jak najdłużej), niestety wolność i niepodległość nie jest nam dana na stałe, a żyjąc w takim miejscu w Europie musimy pamiętać o rzymskiej mądrości "Si vis pacem, para bellum"

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-18
    18:04:49

    5 9

    @ob_thor - uprawianie partyzantki to już myślenie niemalże średniowieczne. A od tych co szuflują takimi pojęciami jak patriotyzm, ojczyzna i honor staram się trzymać jak najdalej, bo zazwyczaj pojmują je całkowicie odmiennie ode mnie.

    @mezi1235 - Tylko w jednym mogę się z tobą zgodzić, że faktycznie ostatnie czasy nie są bezpieczne i w ostatnich kilku latach na każdym polu doznaliśmy potężnego osłabienia oraz zniszczenia cennych terenów, Z tym że, jak to często bywało także w naszej historii, to nie wróg zewnętrzny robi nam takie spustoszenie tylko my sami sobie, wybierając nieodpowiednich ludzi do zarządzania krajem.

  • ~ 2020-07-18
    18:34:48

    11 14

    Popeć napisał ~~ " to nie wróg zewnętrzny robi nam takie spustoszenie tylko my sami sobie, wybierając nieodpowiednich ludzi do zarządzania krajem." - to prawda niemcy wcale nie musieliby zajmować siłą Polski wystarczyłoby żeby przed wojną Polską rządzili ludzie pokroju Tuska i reszty PełO

  • ~waldus 2020-07-18
    19:12:48

    4 4

    jak na zwolennika powszechnego sotepu do broni i szczesliwego posiadacza to ... oko sie cieszy a serce rosnie.

  • ~waldus 2020-07-18
    19:23:05

    14 5

    ~Maksymilian Popeć: Troche bredzisz. Szwajcaria tez ma dostep do broni i uchodzi za kraj nie do podbicia. Podobnie jak Finlandia. W Afganistanie polegl i ZSSR i USA. Tam kazdy chlopiec od 15 roku zycia umie obslugiwac AK47, ba on go nawet ma na wlasnosc!

  • ~Terrorysta 2020-07-18
    19:52:58

    10 6

    ob_thor "np. myśliwi mają większe prawo niż właściciel terenu, który do tego może być na mocy prawa ukarany chociażby za utrudnianie polowania odbywającego się wbrew jego woli na swoim terenie"
    Każdy właściciel może złożyć wniosek i wyłączyć swoją ziemię z obwodu łowieckiego,nie pisz bzdur bo gdzieś dzwonią ale nie wiesz w kierym kościele.

  • ~ob_thor 2020-07-19
    08:32:01

    8 3

    ~Terrorysta 2020-07-18 19:52:58
    ob_thor
    "Każdy właściciel może złożyć wniosek i wyłączyć swoją ziemię z obwodu łowieckiego,nie pisz bzdur bo gdzieś dzwonią ale nie wiesz w kierym kościele."
    wiem o tym, ale dlaczego celowo pomijasz fakt, że wyłączenie swojej ziemi z obwodu łowieckiego tworzy chorą sytuację bo zamyka jednocześnie możliwość ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane przez zwierzynę łowną ?

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-19
    08:47:37

    4 11

    @waldus - Jeśli ja mówię brednie, to ty wiedzę o świeci czerpiesz z komiksów. Szwajcaria kraj nie do podbicia - litości. Finlandia??? Błagam nie ośmieszaj się. A już twierdzenie że w Afganistanie poległ ZSSR i USA przez to że każdy ma karabin, jest tak naiwne, że aż nie pojęte. Historia dla ciebie to rzecz zupełnie obca, ja wiem że w szkole wkuwa się tylko datę i wydarzenie, które niczego nie mówi o meandrach wojjennych ale w tej chwili jest tyle materiał ogólnodostępnych, że naprawdę nie trzeba opowiadać takich bzdur i wierzyć w ufo.

  • ~norton 2020-07-19
    14:13:42

    14 8

    Maksymilian Popeć strzelnica na Paruszowcu istnieje już ponad 100 lat. Tak więc nie pisz fantasmagorii, że od2 lat strzelają na okrągło. Strzelnica działa w sposób legalny, jest bezpieczna dla strzelających i dla okolicznych mieszkańców. Poza tym strzelanie to nie durna moda a hobby wielu porządnych, niekaranych i zdrowych psychicznie osób. Robiłeś kiedyś jakieś testy psychologiczne? Obawiam się ,że nie i to widać. Zdziwiłbyś się co Ci w głowie drzemie.
    ~ob_thor - strzelectwo "sportowe" - jak piszesz w cudzysłowiu należy do jednej z najstarszych dyscyplin olimpijskich., wyrabia samodyscyplinę, skupienie i wiele innych rzeczy. Po za tym to fantastyczne hobby. Nie podoba Ci się? Nie musisz się tym interesować i obrażać osób którzy to lubią.

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-19
    18:19:45

    5 9

    @norton - chodziłeś kiedyś do szkoły i nauczyli cie tam czytać? Gdzieś napisałem, że strzelnica działa od 2lat? Piszę tylko, że od 2-3 lat strzelają na okrągło - zrobiła się moda nowobogackich na strzelanie, jest popyt. Cały las jest wówczas bezużyteczny. Tak samo jak swego czasu zrobili w środku lasku Chwałowickiego Maliga tor motocrosowy dla 10 zapaleńców - wówczas kiedy oni jeździli nie było sensu w ogóle zbliżać się do tego lasu. Co do testów psychologicznych - daruj sobie, bo takie pisanie świadczy tylko o twoim niedowartościowaniu.

  • ~norton 2020-07-19
    19:07:44

    13 7

    Widać, że masz pojęcie o strzelaniu - bardzo ubogie. Strzela się tylko i wyłącznie na strzelnicy. Żaden pocisk nie ma prawa jej opuścić i tak się dzieje. Tak więc jeśli wleziesz na ogrodzony i opisany teren strzelnicy to sam jesteś sobie winny. W klubie, który zarządza strzelnicą jest ponad 400 osób - to nie jest tor dla 10 motocyklistów i nadal będę powtarzał, że strzelnica w takiej postaci istnieje już ponad sto lat. Dookoła jest mnóstwo innych obszarów leśnych - tam możesz łazić. A strzelcy nie są " nowobogackimi" - tylko zwykłymi normalnymi osobami. ?Na strzelanie stać przeciętnego Kowalskiego. woja żółć którą wylewasz z siebie na osoby mające pasję i fantastyczne hobby przeraża. Może znajdz swoją drogę w życiu - zacznij zbierać opakowania po jogurtach albo coś w tym stylu. Innych pozostaw w spokoju.

  • ~tommi 2020-07-20
    07:26:37

    7 3

    to prawda, że strzelectwo czy myślistwo sportowe jest postrzegane jako drogie i dla wybranych, otóż nic bardziej mylnego. nie jest w niczym droższe niż zakup rolek czy sprzętu lekkoatletycznego. Już sam fakt że w Rybniku istnieją trzy kluby sportowe w nich ok 1 tys członków podpowiada nam , że jest mylnie postrzegane jako dyscyplina dla wybranych. Oczywiście generuje koszty dla trenujących, ale podobnie jak inne dyscypliny sportowe w amatorskim wykonaniu. Kluby zrzeszają każdą grupę społeczną, wiec nie ma żadnego problemu by do klubu dołączył każdy kto tego chce o ile nie ma przeciwskazań prawno - medycznych. Sama strzelnica jak wspomniał Norton to ponad 100 lat działalności, pierwotnie była usytuowana na skraju miasta jako jeden obiekt, Obecnie to dwa obiekty, sportowa i myśliwska. Jest wiele dyscyplin sportowych, które może uprawiać człowiek, jedną z nich jest właśnie strzelectwo, a w Rybniku akurat mamy wielu strzelców, którzy mogą się pochwalić wieloma osiągnięciami na poziomie Polski czy Europy. I choć nie jest to tak spektakularna dyscyplina jak żużel czy siatkówka, to z pewnością należy uszanować chęci i zapał trenujących. Wszak do tego mają prawo.

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-20
    08:46:20

    4 3

    Co do określenia nowobogaccy, zupełnie nie miałem na myśli ludzi bogatych... odsyłam na Wiki co oznacza to pojęcie. OK, zgadzam się że należy uszanować chęci i zapał trenujących, niezależnie od wybranego hobby czy dyscypliny sportowej. Że każdy powinien mieć możliwość rozwijania swoich pasji. Ale należy to robić z poszanowaniem praw innych ludzi! I tak jak dawniej, a piszecie że strzelnica działa od 100lat, nie miałem ze strzelnicą problemu, że od czasu do czasu tam strzelali, tak teraz strzelają tam praktycznie na okrągło! Analogicznie jakbyście się czuli, gdybym za swoje hobby na swoim placu wziął odpalanie petard, codziennie, w różnych godzinach, lub miałbym ochotę codziennie od 16-21 kosić swój trawnik, bo tak lubię i nie ważne że odrósł tylko o ćwierć milimetra. A jak byście mieli do mnie pretensje, to bym powiedział że przecież prawo tego nie zabrania i możecie się przeprowadzić, w końcu jest tyle fajnych miejsc na chałupę...
    @norton - znów próbujesz mnie osobiście obrażać - sorry ale ja nie jestem na poziomie 6-latka z piaskownicy, więc tylko dajesz takim pisaniem świadectwo o sobie samym...

  • ~tommi 2020-07-20
    09:11:53

    3 6

    Strzelanie petardami jest zabronione prawnie poza wyjątkami.

  • ~Maksymilian Popeć 2020-07-20
    09:49:06

    4 0

    Mylisz się. Zobacz sobie także punkt 3. , który powinien być także stosowany w strzelectwie amatorskim czy sportowym.

    https://www.piroart.eu/czy-i-kiedy-mozna-strzelac-fajerwerkami-czy-fajerwerki-sa-legalne/

  • ~norton 2020-07-20
    10:04:43

    9 5

    Nie ma czegoś takiego jak strzelanie amatorskie.
    Strzelnica jest od dawna - ludzie kupują w jej pobliżu nieruchomości i potem maja pretensję do całego świata (tylko nie do siebie !), że jest głośno. Podobnie zresztą jest z wysypiskami śmieci, tuczarniami - śmierdzi. Trzeba zamknąć. Lotnisko hałasuje. Zamknąć.
    Strzelnice z powodu koronawirusa działają w bardzo ograniczonym zakresie i nie jest tak jak piszesz, że strzelają na okrągło.
    Po za tym na swojej posesji mogę robić co tylko uważam za stosowne i mogę kosić trawę codziennie od 6 do 22. Bo mogę.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3547