zamknij

Wiadomości

Spółdzielnia musi wybudować drogi

2009-01-07, Autor: 
Straż pożarna po przeprowadzonej kontroli dróg pożarowych nakazała Rybnickiej Spółdzielni Mieszkaniowej budowę dróg tam, gdzie ich jeszcze nie ma.

Reklama

Temat dróg pożarowych pojawił się ostatnio podczas tragicznego pożaru na ulicy Budowlanych. Zaparkowane na drodze pożarowej auta utrudniły akcje rybnickim strażakom – czytaj więcej.


> Strażacy mogą uszkodzić auta blokujące przejazd (wideo)


Tymczasem okazuje się, że niektóre bloki na rybnickich osiedlach dróg pożarowych nie mają w ogóle. Po przeprowadzonej kontroli, komendant straży pożarnej wydał decyzję, która zobowiązuje Rybnicką Spółdzielnię Mieszkaniową i wspólnoty mieszkaniowe do wybudowania brakujących dróg. Na liście bloków, które w większości zarządzane są przez RSM, a nie mają odpowiednich zabezpieczeń, znajdują się budynki pod adresami:

  • Chabrowa 20 A, B
  • Dąbrówki 3 A, B, C, D, 5 A, B, C, 7 A, B, 19 A, B, C i 21 A, B
  • Orzepowicka 4 A, B, 16 A, B
  • Kard. B. Kominka 21 A, B, 23 A, B i 39 A, B
  • Wawelska 19 i 35
  • Wandy 11
  • Chalotta 2, 4, 6, 8.

 

Czy spółdzielnia zamierza podporządkować się decyzji? - Nie mamy wyjścia, drogi powstaną. Mamy na to czas do 2010 roku – powiedział nam Antoni Dziad – kierownik administracji Osiedla Nowiny.


Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~Pit 2009-01-07
    19:56:10

    0 0

    A jak już zbudują (jeśli zbudują) to będą musieli te drogi odgrodzić betonowymi zaporami, bo rychło zamienią się w parkingi :) A strażacy i tak nie wjadą. No chyba, że rybnicka straż zaopatrzona zostanie w dźwig.

  • ~nick_na_forum 2009-01-07
    19:57:24

    0 0

    Panie Dziad! Drogi powstaną, jeśli zgodzę się na SPRZEDAŻ mojego malutkiego kawałeczka ziemi, który kupiłem razem z mieszkaniem. Bardzo ciekawe jak rozwiążecie ten problem. Życzę, by właściciele mieszkań tak samo teraz potraktowali Was (administrację), jak Wy przez lata traktowaliście nas - mieszkańców. Na sprzedaż ziemi oczywiście się zgodzę - wszak bezpieczeństwo najważniejsze, lecz jaka to będzie cena..? Zgaduj, Panie Dziad...

  • ~raluca 2009-01-07
    21:42:15

    0 0

    No jasne zrobią drogi,wymienią okna na klatkach,zrobią wreszcie place zabaw,naprawią windy,uporają się z problemem zasranego osiedla przez pieski, bajecznie.Podniosą czynsze i dalej będą spacerować po osiedlu udawać że jest pięknie czasem ślizną się na kupce ale cóż taki urok naszego osiedla.Pana Dziada pozdrawiam i życzę w nowym roku spełnienia jakiejkolwiek obietnicy.

  • ~ziupo 2009-01-07
    21:55:09

    0 0

    Lol jak oni coś wybudują, to ja jestem aniołek! Zrobią tak jak w reszcie przypadków, na istniejącej drodze postawią znak: DROGA POŻAROWA. zobaczcie jak to jest zrobione np obok bloków Orzepowicka 22 i Budowlanych :/ A jeśli już wybudują to podniosą opłaty na poczet budowy dróg (np teraz czynsz wzrósł o niecałe 20% rzekomo przez kryzys gospodarczy i wymianę liczników wody, ale wymiana szykowała się od oho, a fundusz remontowy opłacany jest cały czas, a jakoś nei widać tych remontów).

  • ~ 2009-01-07
    22:58:25

    0 0

    MMysle, ze egoistyczni wlasciciele samochodow potraktuja te drogi jako dodatkowy parking dla siebie. Na skrzyzowaniu ulic na od.Dabrowkiw rejonie blokow 15 i 17 / 19 stale jakcys bezmyslni kierowcy parkuja w kilku rzedach samochody na srodku skrzyzowania. Poza tym sciezki zrobione dla pieszych - np dojscie od bloku 21 do przystankow autobusowych na ul.Budowlanych/chabrowa, sa regularnie zajete przez samochody. Ktos, kto chce wozkiem z dzieckiem lub z zakupami zjechac ze sciezki, musi przenosic wozek po trawie - bo przeciez "wazniejsze" jest zaparkowanie tam na sciezce samochodu.

  • ~eloo 2009-01-08
    00:03:57

    0 0

    Najlepiej postawcie jeszcze tysiace znakow droga pozarowa, zakazu wjazdu,zakaz ruchu,postoju,nie dot.mieszkancow i posiadaczy zezwolen,bo tak obstrojone juz sa znai na drogach kolo osiedla.Szkoda kasy na ten zlom stojacy przy drogach skoro panowie strazy miejskiej nic nie robia takiemu gagatkowi na SRB SWD SJZ itp jak w dobre stoi na zakazie bo wpadl do Rybnika polatac po plazie lub focusie a tam miejsca brak.

  • ~ 2009-01-08
    08:01:28

    0 0

    Będą pewnie mieli z czego wybudować - mamy najwyższe czynsze w regionie - bloki nie docieplone, brzydkie, windy stare. W Żorach czy Jastrzębiu czynsze są 100-200 zł niższe ale SM jakoś dają radę wymienić balustrady balkonowe, docipelić, odnowić elewacje itd. Ta nasza RSM tkwi jeszcze w socjalistycznym marazmie...Wina też jest nasza bo sami tworzymy tę spółdzielnię...ale być może jesteśmy zbyt mało zdecydowani by zburzyć ten porządek...A w kwestii dróg pożarowych to wszystkie bloki na Chabrowej, Floriańskiej, Wawelskiej czy Wandy itd. musiałyby mieć poprawioną ochronę ppoż...Przecież ludzie parkują na chodnikach - i ani tam przejść...bo trzeba wyjść na ulicę, ani tam przejechać wozem strażackim...Jest to dramat tego miasta...Niektórzy piszą, że Jastrzębie czy Żory to wiochy...jedźcie tam i zobaczcie te bloki...rybnickie osiedla idą w kierunku "slams"

  • ~Garderoba Butik 2009-01-08
    10:57:40

    0 0

    Do ~Hocage.

    Jeżeli czynsz masz za wysoko to przeprowadz sie albo do Zor albo jastrzebia, w innym przypadku wybuduj sobie chałupke i tam zamieszkaj - najlepiej w puszczy.
    I zrob wkoncu porzadek - napewno bedziesz w tym najlepszy

  • ~Arteks 2009-01-08
    11:39:35

    0 0

    Jako mieszkaniec bloków RSM i właściciel auta jestem za tym aby spółdzielnia wprowadziła opłaty za parkowanie samochodów przy czym na jedno mieszkanie można by parkować tylko jeden samochód za cenę preferencyjną np. 20 zł. Za drugi samochód na mieszkanie koszt parkowania - 150 zł. Za trzeci samochód koszt 300 zł. Po drugie może system opłat zmusiłby niektórych właścicieli do pozbycia się złomów które blokują innym miejsce a w ogóle nie wyjeżdżają. U mnie pod blokiem jest kilka aut które są przykryte śniegiem od pierwszych opadów w Wigilię - w ogóle nie ruszają z miejsca. @HOCAGE - masz rację, rybnickie bloki prezentują się źle a RSM przespała różne możliwości pozyskania środków zewnętrznych. Myślę, że lepiej by było gdyby doszło do podziału tego komunistycznego molocha na wiele mniejszych wspólnot mieszkaniowych. Rybnik to sympatyczne miasto ale naprawdę za Nowiny pomału jest wstyd i to nie z powodu architektury bloków ale ich zaniedbania. Bloki mające po 30 lat nie przechodziły jeszcze nigdy remontu elewacji!!!

  • ~ 2009-01-08
    11:55:42

    0 0

    do tomek29: aleś..."mądry"... Chciałbym po prostu racjonalnego uzasadnienia wzrostu kosztów czynszowych. Bo jeżeli nie ma prowdzonych prac termomodernizacyjnych a RSM podaje to jako jedną z przyczyn wzrostu (kontynuacja prac termomodern.) to coś jest nie tak...Poza ogólny wzrost cen dotyczy wszystkich...a jak na razie tylko RSM szybciutko zareagowała...w innych miastach o tym nie słychać...ale cóż...może jak pisze mądry tomek29 lepiej w puszczy...

  • ~Pit 2009-01-08
    15:53:58

    0 0

    Oj Arteks... Obudź się wreszcie chłopie. Komuna się skończyła, ludzie miewają więcej niż jedno auto na mieszkanie (co to w ogóle za parametr auto/mieszkanie?). I dlaczego niby kolejne auto o 750% drożej niż pierwsze? A trzecie tylko 100% więcej niż drugie? Trzecie powinno być za 1125 zł, czwarte za 8437,5 zł i jest ciąg :)

  • ~sfjenty 2009-01-09
    10:09:38

    0 0

    Drogi pozarowe juz sa. Brakuje parkingow dlatego mieszkancy parkuja na tych drogach. Tez jestem za wprowadzeniem oplat za parkowanie, ale za drugie i kolejne auto. Chetnie zaplace jesli te pieniadze w pelni zostana przekazane na splate kredytu na budowe parkingow. Dlaczego jakies starsze niezmotoryzowane malzenstwo ma placic z czynszu za parking na moje samochody? Mieszkalem kilka lat za granica i chetnie podziele sie moimi uwagami na temat tamtejszych rozwiazan z kimkolwiek kto zechce. Jak widze te absurdalne zakazy parkowania na szerokich drogach i jak tam mandaty wlepiaja to az glowa boli. Z drugiej strony inni parkuja przed skrzyzowaniami i przejsciami dla pieszych stwarzajac ogromne niebezpieczenstwo blokujac widok a straz miejska i policja przejezdzaja obok tego obojetnie.

  • ~ziupo 2009-01-09
    11:30:33

    0 0

    Arteks widze, że preferujesz myślenie takie jak nasza szanowna adm. Za windę będziemy płacić nie od osoby tylko od m2 mieszkania [bezsens, w 40m2 mieszkaniu mieszka 7 osob a w 70m2 4 i gdzie tu sprawiedliwosc?]. Ty myślsizt ym samym tokiem - po co budować parkingi skoro można wydoić od mieszkańców i wymusić na nich nie kupowanie aut. Dlaczego inni współlokatorzy mają być poszkodowani tylko dlatego, że mają prawo jazdy i samochód. Przecież samochód już dziś nie jest żadnym wyznacznikiem większych możliwości finansowych mieszkańców. A jeśli już miałyby być płatne to ja chcę aby te pieniądze szły na ochronę całodobową: kamery, profesjonalni ochroniarze (a nie dorabiający emeryci). Już nie mówię, że przydałaby się jakaś ochrona na naszych blokach - sami widzicie co się dzieje. BTW widzieliście jak wygląda stan w blokach, w których mieszkają zasiadający w Radzie Nadzorczej RSM (np ul Wandy i Pan Zięba - ktoś tu narzekał na stare windy? Nie w tym bloku!).

  • ~malibu01 2009-01-09
    17:08:36

    0 0

    Arteks tu jakies bzdury opowiadasz. Moze na parkingu ma stac jeszcze parkingowy i pobierac slone oplaty za parkowanie od gosci, ktorzy przyjezdzaja do kogos , kto mieszka na blokach co? Wiem jak jest na blokach bo mieszkalam tam przez 20lat i oplaty za parking to jest glupota. Nie mozna ludzia nazucac czy moze miec auto czy nie. Budowa parkingow to jest rozwiazanie. Nik nie mogl przewidziec, ze cywilizacja sie rowinie do tego stapnia, ze kazdy czlonek rodziny posiada auto itp. a tobie jak sie to nie podoba, ze stare gruchoty zajmuja miejsce dla twojego auta (moze tez gruchota) to sie wyprowadz na prywatny domek.Ja tak zrobilam i nie mam problemu z parkowanie.

  • ~ 2009-01-10
    12:32:14

    0 0

    kiedy zaczynano budować osiedle nikt nie przypuszczał że będzie taki ruch samochodowy. a ja mam gnialne rozwiązanie na dziś i jutro. droga pożarowa nie musi kolidować z parkingiem . w większosci miejsc jest zły dojasd do budynku z powodu zaparkowanych aut . zato za budynkiem jest pusto . tam tez można pociądnąc wszelkie trasy kablowe, instalacyjne, i porobić alejki spacerowe ktore będą spelniały kryteria dróg pożarowych. pisze o chabrowej gdzie mam calkowite rozeznanie. z mojego pomysłu powstał zbiornik na wodę gdzie w nocy się napełnia a w dzień hydrofor pompuje do 10 pietra. teraz jest woda zawsze u każdego. zawsze mialem trafne pomysły. polecam się . szczegolnie najlepszemu kierownikowi ktory był na tym osiedlu .

  • ~ziupo 2009-01-10
    17:27:52

    0 0

    O tak, zrobić alejkę od strony balkonów. Pod balkonami jest miejsce na śmietnik a nie na jakieś chodniki ;) Jakbyś mieszkał w bloku to wiedziałbyś, że już od dawna nie ma tam ogródków. Oczywiście są wyjątki.

  • ~ewa.skowronska 2009-01-10
    19:15:14

    0 0

    Bardzo fajnie! Jak pewnie niektórym wiadomo Nadzór Budowlany rozpoczął postępowanie w sprawie legalności wolnostojących garaży w Rybniku. Jeżeli dobrze pójdzie to część garaży trzeba będzie rozebrać (za co dziękujemy Panu Henrykowi Szulcowi z ul. Kilińskiego). Auta z tych garaży "zasilą" osiedlowe drogi i będzie jeszcze weselej niż jest. Zamiast wybudować parking z prawdziwego zdarzenia, monitorowany, spełniający wszelkie standardy i pobierać opłaty od mieszkańców oś. Nowiny zarabiając przy okazji niezłą kasę jakiś kompletny kretyn zgodził się na postawienie Tesco przy Chabrowej - cześć mu i chwała za to, bo w tym sklepie jest ciągle pusto! Jeszcze jedna ciekawostka - na Dąbrówki od 4-5 lat stoi wrak samochodu (białe kombi) i jakoś administracji ani Straży Miejskiej nie spieszy się żeby go uprzątnąć, chociaż zajmuje miejsce parkingowe i zagraża środowisku. Takich waków jest pewnie więcej. A ja bym kasował po 5 tysięcy od łebka za miejsce parkingowe pod blokiem - kogo stać zapłaci a reszta chołoty niech za...la na rowerach - jak w Chinach. Pozdro i życzę dalszego dobrego samopoczucia i wielu hipermarketów - od tego będzie mniejszy ruch i wszyscy będą szczęśliwi. Lizak

  • ~sybin 2009-01-11
    16:06:06

    0 0

    Przy budowie osiedla Nowiny była koncepcja wybudowania wielopoziomowego parkingu w miejscu dzisiejszego Tesco przy Budowlanych, lecz byli pewni, że przez wiele lat mało kto bedzie miał auto... a po drugie jak zawsze - kasa.

  • ~dorisss 2009-01-12
    08:04:27

    0 0

    Oki wy piszecie o Nowinach a ja mieszkam na Sławików najbliżej centrum i totalna makabra co się dzieje z parkingami przed blokiem wiecznie stoi jakiś tranzyt nie idzie przejść a z wózkiem to już wogóle lokatorzy na chodnikach wymalowali nie parkować ale innych to wogóle nie interesuje bo co on ma zrobić jak ludzie którzy przyjeżdżają do Rybnika i idą do Plazy lub Focusa nie maja zaparkować to parkują u nas bo nikt nie widzi a my nie mamy potem miejsca a co ze śmieciami tyle się mówi o segregacji po co mamy segregować jak i tak przyjdzie kloszart i wszystko wywali na ziemie a i jeszcze pobliskie domki zamiast mieć swoje śmietniki to po co wystarczy wieczorkiem wrzucić do naszych kubłów a my za to zapłacimy Do spółdzielni pisaliśmy wiele razy ale nic z tego maja nas gdzieś wola podnieść czynsz szkoda tylko ze my nie możemy sie zebrać do kupy i coś z tym zrobić Pozdrawiam wszystkich mieszkąjących na Sławików i na innych osiedlach.

  • ~Arteks 2009-01-13
    10:43:27

    0 0

    Niektórych oburzył mój pogląd a jednak w krajach bardziej cywilizowanych są pewne motywacje finansowe do tego aby nie rodziny w blokach i kamienicach nie miały drugiego samochodu, a jeśli go mają to muszą zapłacić sporą sumę za miejsce parkingowe. Tak jest np. w wielu niemieckich miastach i co ciekawe jakoś nie ma tam wielkich problemów z parkowaniem. Oczywiście to nie neguje potrzeby budowy parkingów wielopoziomowych blisko osiedla. Jestem za tym i mógłbym za dobre miejsce parkingowe zapłacić nawet 100 zł miesięcznie wiedząc że auto nie musi stać na mrozie i nie jest narażone na porysowanie, uszkodzenia itd W dodatku nie muszę się martwić o miejsce. Z drugiej strony to co piszą koleżanki z Kilińskiego i Sławików to też jest ciekawy problem. Wiele rybnickich garaży to zwykłe slamsy które całkowicie psują wizerunek naszego miasta. Przecież jak się jedzie autem obwodnicą i patrzy na te szkarady koło Krzyżowej czy niedaleko stacji BP koło Ronda Livien - to jest tragedia dlaczego dopuszczane są takie potworki budowlane do zabudowy. Przed tym problemem się nie ucieknie. W RYBNIKU POTRZEBNE SĄ POWAŻNE WIELOPOZIOMOWE GARAŻE OSIEDLOWE!!!

  • ~krzych69 2009-01-14
    20:03:32

    0 0

    arteks de\j se luza

  • ~molly1978 2009-01-20
    08:46:10

    0 0

    Arteks, a może wyburzylibyśmy wszystkie bloki potworki, które są bardziej widoczne od garaży (bo w sumie wyższe)??? :)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 330