zamknij

Wiadomości

Rybnik kończy przygodę z „Diagnozą”. Serial w liczbach

2019-05-20, Autor: 

Jutro ostatni odcinek czwartej serii „Diagnozy”. Po dwóch latach Rybnik kończy przygodę z serialem. Ile w sumie pieniędzy miasto przeznaczyło na lokowanie produktu? Ile razy mówiono i pisano o Rybniku? Więcej dowiecie się po lekturze tego artykułu.

Reklama

Przygoda z „Diagnozą” rozpoczęła 13 czerwca 2017 roku. Wtedy do Rybnika przyjechali aktorzy serialu – Maja Ostaszewska, Adam Woronowicz, Magdalena Popławska oraz Maciej Zakościelny. Od tego czasu budynek Uniwersytetu Ekonomicznego zaczął nam się kojarzyć ze Szpitalem Specjalistycznym nr 4 >>Serial „Diagnoza”: zdziwicie się co urzekło aktorów w Rybniku [wideo]<<

Uroczysta premiera serialu odbyła się w sierpniu z udziałem gwiazd serialu. Pierwszy odcinek wyemitowano w stacji TVN we wtorek 5 września o godz. 21.30. Diagnozę, a tym samym Rybnik na antenie telewizji oglądało średnio 2,2 mln widzów. Serial stał się najchętniej oglądaną produkcją fabularną TVN. Finał sezonu 28 listopada 2017 roku zobaczyło 2,6 mln widzów. Z kolei w serwisie player.pl Diagnozę wyświetlono 6,8 mln razy.

Jak dowiadujemy się w magistracie, lokowanie produktu turystycznego, czyli tzw. city placement Rybnik początkowo zakładało realizację minimum 40 ujęć we wszystkich odcinkach serialu pierwszej serii oraz użycie słowa Rybnik minimum 10 razy.

Miasto zapłaciło za to w pierwszym sezonie 369 tys. złotych brutto. Tyle samo wydano za promocję w 2 sezonie. W trzecim i czwartym było to 300 tys. zł brutto.

Jak to się przełożyło do konkretne efekty? - Ujęć Rybnika było w sumie o kilkanaście więcej, a Rybnik padł z ust aktorów aż 15 razy. Dzięki serialowi od kwietnia tego roku w ogólnopolskich mediach o Rybniku pisano i mówiono ponad 2400 razy! Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyliczono na 7,3 mln złotych. Ogromny sukces „Diagnozy” w Polsce spowodował, że „nasz” serial zakupiła ukraińska stacja 1+1. Od grudnia 2017 roku widzowie tej stacji poznawali będą losy Anny, Michała, Sadzików i Artmanów, a przy okazji poznawali Rybnik. Sukces serialu zaowocował także Telekamerą za najlepszy serial oraz dla Mai Ostaszewskiej jako najlepszej aktorki – wymienia Agnieszka Skupień, rzecznik rybnickiego magistratu.

Od czerwca 2017 roku rybniczanie przyzwyczaili się do udziału gwiazd i ekipy filmowej w życiu naszego miasta. Maję Ostaszewską czy Macieja Zakościelnego można było spotkać na rynku, bulwarach czy przy familokach w dzielnicy Chwałowice. - W szczególności Chwałowice były ulubioną dzielnicą filmowców i praktycznie w każdej serii pojawiali się tam. Przygotowaniem aktorów do „godanio po naszymu” zajął się Mateusz Sebastian, prowadzący na co dzień ze swoją żoną blog podróżniczy belekaj.eu – dodaje Agnieszka Skupień.

Będziecie oglądali jutro ostatni odcinek „Diagnozy” w Rybniku? Jak będziecie wspominali ten serial?

Oceń publikację: + 1 + 437 - 1 - 80

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (12):
  • ~wuyon 2019-05-20
    18:44:25

    48 27

    "Finał sezonu 28 listopada 23017 roku zobaczyło 2,6 mln widzów."
    Macie błąd w dacie, poprawcie to bo brzmi zabawnie ;)
    A co do serialu to fabuła dosyć spoko pomimo że nie oglądam tego typu produkcji.
    Człowiek potrafi się wkręcić jak widzi swoje miasto hah

  • ~Jan R. 2019-05-20
    21:00:19

    18 6

    Szanowna Redakcjo! Czy musi mnie brutalnie atakować na wejściu na Wasz portal 3,14... echa a zaraz potem ktoś kto mógłby zagrać Mefistofelesa? :(

  • ~rzyt 2019-05-20
    21:01:26

    93 66

    Nareszcie koniec tej "super produkcji".

  • ~norton 2019-05-20
    21:59:26

    76 59

    Wreszcie koniec szmiry

  • ~ 2019-05-21
    00:43:29

    42 39

    Zaczęłam oglądać z czystej ciekawości, bo to w końcu moje miasto, a choć pierwsze odcinki wydały mi się całkiem średnie i z wolno rozgrywającą się akcją, to potem akcja rozkręciła się i nieźle wciągnęła. Druga i trzecia seria trzymała w napięciu, ale czwarta gdzieś od połowy wydaje się nieco naciągana. Sądzę, że to właściwy moment, by produkcję zakończyć.
    Tak czy siak - Rybnik na pewno stał się bardziej rozpoznawalny, a o to przecież chodziło, żeby przybysze z zewnątrz chcieli zajrzeć w kąty i odwiedzić te miejsca, które pokazano w serialu.

  • ~telesrele 2019-05-21
    03:01:39

    65 25

    Mam znajomych, którzy pracują w szpitalu. Wszyscy są zgodni, że tylu idiotyzmów medycznych w tym serialu nie było nawet w "Na dobre i na złe". A podobno są tam jacyś konsultanci medyczni. Za co oni biorą kasę ? Pewnie nawet nie wiedzą, że są konsultantami, ale na konto coś wpływa. A jeśli chodzi o ten ostatni sezon, to porażką okazało się zatrudnienie Stuhra. Był po prostu żałosny i mocno przyczynił się do słabszej oglądalności. I tak możemy cieszyć się, że nie zaangażowali Adamczyka i Karolaka.

  • ~artefaks 2019-05-21
    07:17:27

    26 8

    ~kazo64 2019-05-20 20:46:33
    "Nie wiem, co w tym Rybniku mogłoby się jeszcze wydarzyć, żebyśmy nie przestraszyli turystów, którzy chcieliby to miasto zobaczyć - podsumował Maciej Zakościelny"....

    Oj przyznał że oglądał :) Przykro mi że nie jestem w stanie nawiązać tu kontemplacji. Gdyż po prostu nie widziałem...

  • ~arkussinus 2019-05-21
    07:20:35

    57 15

    czyli dobrze ponad milion złotych za 15-krotne wymienienie słowa Rybnik??? prawie 100 tysiaków za słowo.....no o wiele bogatsze miasta(a jest ich sporo) aż tak nie szastają publicznymi pieniędzmi!!! Gdyby nie artykuły na tym portalu, to mało kto wiedziałby o tym serialu emitowanym przez jedną stację telewizyjną.

  • ~ 2019-05-21
    10:19:27

    32 7

    I dobrze. Ileż można...

  • ~rosthost1 2019-05-21
    13:37:34

    25 4

    150 000PLN za jedno wymienienie nazwy Rybnik. Tanio nie jest?
    ~arkussinus - masz rację. Tyle to nawet Wałęsa nie dostaje za przemówienie o demokracji.

  • ~auralfloat 2019-05-21
    16:18:39

    16 1

    Szkoda, ale dajmy szanse innym "miastom". Czekam na 3. sezon Watahy.

  • ~Arteks 2019-05-21
    23:28:27

    11 21

    @arkusinnus - każde szanujące się miasto wydaje jakieś pieniądze na promocję. Rybnik kiedyś wydał na reklamę z dwoma nogami nad zalewem rybnickim. To były rzeczywiście zmarnowane pieniądze. Ale pokazanie miasta przez akcję popularnego serialu - to coś naprawdę niezwykle pozytywnego. Ile miast w Polsce doświadczyły takiego przywileju? Wydanie na serial ze znanymi aktorami który pokazał Rybnik od dobrej strony który oglądało kilka milionów widzów w Polsce to dobry wydatek. Przynajmniej trochę naprawiono zepsuty przez kopciuchy wizerunek miasta bo na ekranie prezentowało się świetnie. I nigdzie nic nie dymiło. ;)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3615