zamknij

Wiadomości

Pamiętajcie, od dziś obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów

2014-12-14, Autor: 
Od niedzieli 14 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Przypominamy, w rozkładzie doszło do kilku istotnych zmian. Na szczęście dla pasażerów z Rybnika nowe propozycje przewoźników idą w dobrym kierunku.

Reklama

O najważniejszych zmianach w rozkładzie pisaliśmy dla Was tutaj. Swoimi refeksjami na temat rozkładu jazdy na sezon 2014-2015 dzieli się z nami również Stanisław Sobczyk ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska:

- zwiększona została liczba pociągów do Katowic, chodzi m.in o kursowanie pociągu o 21:24 z Katowic do Rybnika i dalej do Raciborza, które zostało rozszerzone o sobotę i niedzielę. Warto podkreślić ten fakt, ponieważ nie raz zdarzyło się, że ludzie w Katowicach nie mieścili się do busa do Rybnika. Doszły również 2 pociągi w szczycie przewozowym z Rybnika do Katowic - o godzinie 5:30 i 5:53.

- wydłużono pociągi relacji Rybnik - Pszczyna do Bielska Białej

- od 1 marca 2015 pojawi się bezpośrednia relacja Rybnik - Kraków przez Katowice

- pociąg TLK Skarbek rel. Racibórz - Warszawa zostanie wydłużony do Olsztyna, ale tylko w jedną stronę. Z powrotem pojedzie już tylko z Warszawy. Zostaną ograniczone również terminy kursowania - nie dojedziemy już w sobotę wieczorem bezpośrednim pociągiem z Warszawy do Rybnika i w niedzielę rano z Rybnika do Warszawy. W pozostałych dniach tygodniach pociąg będzie kursował podobnie jak obecnie.

- utrzymano kursowanie pociągu InterRegio Szyndzielnia z Bielska Białej do Wrocławia, jednakże nadal tylko w weekendy.

- wakacyjny pociąg Pirat do Kołobrzegu i Świnoujścia pozostaje bez zmian, natomiast pociąg Wydmy do Łeby i Helu przez Gdańsk pojedzie zmienioną trasą przez Łódź.

- planowane jest skomunikowanie pociągów EIC Premium (znane jako "pendolino") w Katowicach z pociągami z kierunku Rybnika.



Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (7):
  • ~Lateks 2014-12-14
    18:08:07

    4 0

    Czyli cały czas doopa, Za Pendolino można było kupić dwa razy więcej nowych pociągów które by miały taki sam czas przejazdu.
    Wszędzie jest ten sam właściciel torów ale na każdy pociąg osobny bilet. Zamiast remontować dworce na Euro mogli budować tory -> budować, nie remontować bo dziś w zasadzie nie ma czego remontować tylko trzeba większość tras zbudować na nowo.

  • ~Arteks 2014-12-14
    21:32:12

    0 4

    @Lateks - no naprawdę nie przesadzaj... Chciałbyś dalej mieć najbardziej usyfione i zaniedbane dworce w Europie - a jeszcze do niedawna za takie uchodziły polskie dworce. Pendolino to dobry zakup - w Czechach jeżdżą już od lat i dzięki nim udało się przyciągnąć wielu nowych pasażerów. A jeśli chodzi o ruch lokalny to na razie są to małe kroczki ale jednak w dobrym kierunku. Każdy nowy pociąg uruchamiany przez Rybnik zawsze cieszy. Mamy też pierwszą dużą kolejową inwestycję unijną w toku - modernizację linii Rybnik-Chałupki. To chyba największa inwestycja od czasu zakończenia elektryfikacji naszego węzła w końcu lat 80. Generalnie zmiany na drogach i kolei idą w dobrym kierunku - szkoda że dopiero od kilku lat.

  • ~Kobieta81 2014-12-15
    10:05:57

    4 0

    Szkoda, że dworzec na Paruszowcu skutecznie odstrasza pasażerów szczególnie gdy jest ciemno.

  • ~Abisall 2014-12-15
    10:19:21

    3 0

    @Arteks " w Czechach jeżdżą już od lat i dzięki nim udało się przyciągnąć wielu nowych pasażerów" - ciekawi mnie co było tym czynnikiem przyciagającym? Komfort? Cena biletu? Czas przejazdu? Ciekawi mnie czy jednak bardziej zasadnym nie było jednak kupienie Husarzy + wagonów w różnych konfiguracjach - przedziałowych i bezprzedziałowych. W naszych realiach wydaje się że Pendolino jest wykastrowane z największego wyróżnika czyli ponadprzeciętnej prędkości a nie rekompensuje tego komfortem.

  • ~ 2014-12-15
    17:02:08

    3 0

    @Abisall - oczywiście że dużo bardziej logiczny był zakup Simensowskich Eurosprinterów, można było się nawet pokusić o kupno wagonów sterujących na tył składu żeby nie trzeba było wykonywać zbędnych prac manewrowych przy zmianie kierunku jazdy. Argumentami za byłoby: cena dużo niższa, prędkość maksymalna 230km/h, uszkodzenie wagonu nie powoduje zatrzymania całego składu w przeglądzie, elastyczne zestawianie składów w zależności od potoku podróżnych, możliwość wykorzystania lokomotyw do innych zadań przewozowych. Poza tym można by zakupić też Simensowskie Eurorunnery i zmieniać trakcję na spalinową gdy to konieczne. PKP Intercity kupiło składy które są dobrym zakupem ale wykorzystanie będą dopiero za ładne kilkadziesiąt lat gdy powstanie pierwsza linia dużych prędkości w Polsce do tego czasu będą tylko dobrze wyglądać bo 250km/h szybko nie pojadą.

  • ~smr 2014-12-15
    22:59:21

    2 0

    Pendolino to włoskie przepłacone dziadostwo bo to samo z Polski mogloby być pewnie za pół ceny, ale po co utrzymywać polski przemysł jak można przekręty poza polską robić ...

  • ~Arteks 2014-12-15
    23:07:08

    0 2

    @smr - ja też popieram polską inwencję, polski przemysł itd ale w przypadku Pendolino nie masz racji. Nasi kolejowi producenci nie byliby w stanie wyprodukować taboru o takich wymaganiach i parametrach jakie wymagano w przypadku składów szybkich prędkości. Pesa nie potrafi na razie nie potrafi poprawić przycisków otwierania drzwi w ich Elfach, a co dopiero oczekiwać od nich coś powielekroć skomplikowanego. Może za kilka lat polscy producenci będą mogli produkować taki sprzęt jak Pendolino. Na dzień dzisiejszy - nie daliby rady.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5342