zamknij

Wiadomości

Narodowcy wzywają Ł. Kohuta do debaty nt. górnictwa. Jest odpowiedź

2019-02-16, Autor: 

Nie milkną echa od pamiętnej zapowiedzi Roberta Biedronia ws. odejścia od górnictwa. Ruch Narodowy w Rybniku w związku z tym wzywa Łukasza Kohuta jako przedstawiciela partii Wiosna na Śląsku do debaty. Ten odmówił jednak spotkania.

Reklama

Przypomnijmy, na początku lutego wydarzeniem politycznym nr 1 dnia była konwencja założycielska nowej partii Roberta Biedronia. Wśród najbliższych współpracowników znanego polityka pojawił się Łukasz Kohut. Rybniczanin w partii Wiosna ma zadbać o to, by śląski stał się językiem regionalnym >>Łukasz Kohut wśród ekspertów Roberta Biedronia<<

Nie to stało się jednak największym języczkiem u wagi, a zapowiedź zamykania kopalń do 2035 roku. Ruch Narodowy w Rybniku postanowił zaprosić na debatę Łukasza Kohuta, lidera partii Wiosna na Śląsku, do debaty na temat górnictwa. - Z zainteresowaniem śledzimy proces powstawania partii „Wiosna”, której został Pan liderem w Województwie Śląskim. Wypowiedzi pana Roberta Biedronia – pomysłodawcy i założyciela partii „Wiosna” - a także Pańskie wypowiedzi, w szczególności dotyczące górnictwa węgla kamiennego, bardzo nas jednak niepokoją. Uważamy, że tak ważna kwestia dla mieszkańców Górnego Śląska, jak i całej Polski, do jakiej należy zaliczyć bezpieczeństwo energetyczne Polaków, powinna zostać szerzej przedstawiona społeczeństwu – czytamy w liście, pod którym podpisał się Tadeusz Maron, Prezes Ruchu Narodowego-Rybnik.

RN zaproponował debatę w kilku miastach – Rybniku, Jastrzębiu-Zdroju i Żorach. Spotkania miałyby się odbyć w marcu.

Łukasz Kohut nie zamierza jednak spotykać się z przedstawicielami Ruchu Narodowego. - Mimo że jestem wielkim fanem dyskusji publicznej, to nie zamierzam brać udziału w wydarzeniu, które organizują skrajne siły polityczne, kwestionujące przynależność Polski do Unii Europejskiej, a na co dzień bardzo często w debacie publicznej wykorzystujące ksenofobię, oszczerstwa i szerzące nienawiść do drugiego człowieka – odpowiada.

Jak myślicie, czy taka debata powinna się jednak odbyć?

Oceń publikację: + 1 + 368 - 1 - 87

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (45):
  • ~rzyt 2019-02-16
    11:45:55

    Nie szkoda Wam czasu.....o czym właściciel aparatu i ciągu korytowego będzie z Wami mówił.

  • ~sympatykrybnika 2019-02-16
    11:46:48

    Panie Łukaszu Kohut podjęcie tej inicjatywy RN - "debaty nt. górnictwa" będzie świadczyć o Pana klasie politycznej i nieunikania trudnych wezwań. Pozdrawiam jestem z WIOSNĄ

  • ~Edenek 2019-02-16
    11:51:36

    Czyli człowiek, który ma być odpowiedzialny w Wiośnie za "pakiet zmian w mediach publicznych", jawnie wyklucza niektórych z debaty publicznej. To co ma być zmianą wobec obecnej władzy?

  • ~Jacek Kamiński 2019-02-16
    13:00:45

    Być może, gdyby R. Biedroń zapowiedział koniec dofinansowywania górnictwa i uzmysłowił wszystkim jakie ono ogromne było i jest, wówczas oponenci kierując się rozumem a nie emocjami - podeszliby do tematu spokojniej. Być może...

  • ~tanatopraktyk 2019-02-16
    13:02:35

    Brawo Panie Łukaszu!! Tak trzymać - nie może być debaty z osobami o skrajnych poglądach ksenofobicznych, rasistowskich, homofobicznych oraz promujące ustrój III rzeszy i Hitlera. Nie możemy pozwolić aby a Naszym kochanym Rybniku rządzili nacjonaliści o skrajnie prawicowych poglądach!! ONR i MW powinni być karani za szerzenie ustroju III rzeszy (z tego co wiem w Polsce jest to karane). Żyjemy w Europie a Europa to równość, wolność i tolerancja :-)

  • ~andrzejek85 2019-02-16
    13:03:13

    Prosze pamietac przy wyborach do europarlamentu, ze pan kohut ten dlugowlosy obiezyswiat poslugujacy sie piecioma i pol jezykami, obronca starych debow do wycinki dla eventu, obronca zycia poczetego od 12 tygodnia ciąży, genialny fotograf, spolecznik dla kariery, kiedys z sld, kiedys z ruchu palikota, kiedys z twojego ruchu, kiedys romansujacy z nowoczesna, chcialo go po za pana kaluze, ale grzegorz s postawil weto powiedzial: gornicy beda ocieplac domy styropianem. PAMIETAJCIE O TYM NA KARTACH DO GŁOSOWANIA! NIE GŁOSOWAĆ NA TEGO PANA.

  • ~Hanna Kustra 2019-02-16
    13:08:29

    Brawo Łukasz.

  • ~wojto 2019-02-16
    13:11:45

    Takim ruchom się nie odpowiada, takie ruchy się zlewa.

  • ~ 2019-02-16
    13:12:17

    czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że w całej tej "wiosennej" zabawie chodzi o miejsce przy korycie, a nie zmierzenie się z rzeczywistymi problemami w kraju, do tego służą głoszone populistyczne hasła, na które łapią się prości, a w swoim mniemaniu "postępowi" mieszkańcy, co widać niestety także po niektórych wpisach na tym portalu

  • ~rekin59 2019-02-16
    13:33:35

    A o co chodzi prezesowi oprócz wybudowania dwóch wież na swoją chwałe i czerpanie zysków dla swoich?

  • ~hub381 2019-02-16
    13:54:34

    Obojętnie jaki nie był by temat,to z narodowcami się nie dyskutuje !

  • ~dr Becker 2019-02-16
    14:11:41

    Sama debata faktycznie mogłaby i powinna się odbyć. Ale bez udziału nacjonalistów i innych extremistów.
    Dyskutować można wyłacznie z kimś kto spełnia pewne minima tak intelektualne jak i kulturalne.

  • ~Barakuda 2019-02-16
    14:27:46

    Narodowy to ci co "hailują" w święto 11 listopada? Też bym z nimi nie rozmawiał.

  • ~ 2019-02-16
    14:35:46

    Przecież partia miłości "Wiosna " jest bardziej skrajna niż wszyscy narodowcy razem wzięci . Tam sami wrogowie rodzaju ludzkiego są .

  • ~brandonn 2019-02-16
    14:46:29

    Szkoda czasu na bicie piany przeciez ta partia nigdy nie będzie rządziła w Polsce. To tak jakby rozmawiać o ustawie antysmogowej na marsie

  • ~Tadeusz Maron 2019-02-16
    15:13:44

    Pan Kohut swój kompletny brak wiedzy na temat górnictwa i jego rentowności próbuje przykryć poprawnie politycznym bełkotem.

  • ~lewy_gwint 2019-02-16
    15:20:28

    69 28

    Ja myślę że za 15 lat nie pozostanie wiele do likwidacji w górnictwie. Samo się wcześniej wyłoży.

  • ~mezi1235 2019-02-16
    15:35:58

    W polityce powinny brać udział osoby które się na czymś znaja: biznesmeni, naukowcy. A tymczasem Polska rządzą osoby nie mające żadnych kompetencji jak nauczyciele, prawnicy którzy myślą ze znaja się na gospodarce. Noe rozumiem jak np. Rolnictwem czy przemyslem mogą rządzić osoby ktore nigdy mialy z tym doczynienia. Pan Kohut z calym szacunkiem ale co on osiągnął w życiu by móc zasiadać w sejmie itp. Tak zresztą z reszta politykow co zmieniaja barwy szybciej niz w kalejdoskopie. Nie ma sie co dziwic ze ten kraj tak wygląda

  • ~waldus 2019-02-16
    16:05:47

    ~tanatopraktyk: zastanow sie co piszesz? czlowieku, jakiegokowiek Polaka przyrownac do nazistów? Polacy to jedyny Naród w Europie, który z 3Rzeszą nie kolaborował. Bardzo duży nie takt. Dobrze,że ruszają już pozwy za takie wpisy. A pan Kohut, ... cóż jak się nie ma argumentów to się Narodowcom przypisuje nienawiść i ksenofobie. Równie dobrze można odmówć debaty panu Kohutowi, bo partia do której przynależy postuluje abosrce na żądanie do 3 miesiąca.

  • ~waldus 2019-02-16
    16:08:52

    98 25

    no i ciekawe kedy Ruch Narodowy wykorzystuję ksenofobie. Niech pan Kohut przytoczy z kilka przykładów, a nie rzuca ogólnikami. Jak pisałem, nie ma argumentów to się używa absurdalnych stwierdzeń i unika się debaty.

  • ~Ancymon 2019-02-16
    16:10:46

    16 2

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~waldus 2019-02-16
    16:16:51

    87 30

    ~Ancymon: z tego co wiem to właśnie Hitler wprowadził aborcję w Polsce? To Hitler był zwolenikiem jednej Europy i wspólnej waluty. Ja widzę więcej wspólnych poglądów partii "Wiosna" z pogladami 3Rzeszy, niż równolegle u Narodowców.

  • ~ 2019-02-16
    16:25:35

    87 16

    Stchórzył czy tak na prawdę nie ma o czym mówić, bo program "wiosny" to kilka pustych, naiwnych, wykrzyczanych haseł?


    @tanatopraktyk oczywiście emitowanie np.: seriali "Do białych" w których rasistowskie baby wyładowują flustrację wywołaną swoim niskim IQ w Netflixie nie jest skrajne. Tak samo jak wychwalanie zbrodniczego komunizm ichęć jego kultywowania w UE przez lewackie ugrupowania nie znające historii ostatnich 5 lat a co dopiero zbrodni Stalina. Wielu europosłów to wszlkiej maści oficjalni TW i agenci SB. Zacznij od zbrodniarzy komunizmu, którzy nie zostali rozliczeni do dziś a ich bracia wydają dziś sobie gazety w Polsce.
    A co z marksistowskimi "fundacjami" Georga S., który ubogacił się na przemycie do UE, co z "fundacjami" wtrącającymi się w wewnętrzne sprawy państwa, finansowanymi przez nieznane, zagraniczne źródła? To jest patologia, którą trzeba zlikwidować.

  • ~ 2019-02-16
    16:37:24

    25 68

    Czy to są ci narodowcy co zrobili hakenkreuza z wafelków na torcie?

  • ~ 2019-02-16
    16:39:06

    Był projekt Rucha Palikota - upadł, .Nowoczesna - upadła, Wiosna upadnie. To są partyjki mające robić szum medialny, nic więcej. A swoją drogą czy można dyskutować z kimś kto zmienia co wybory partię? Kabociarze nikt więcej.

  • ~Jacek Kamiński 2019-02-16
    16:58:46

    24 29

    Do Waldus.
    tak, masz rację Hitler w okupowanej Polsce zezwolił na aborcję. I zakazał (pod karą śmierci!) w Niemczech. Co do wspólnej waluty - nawet w GG nie wprowadził RM, czyli tu się mylisz. A porównanie podbitych ziem do dobrowolnego połączenia w ramach UE jest delikatnie mówiąc błędne.

  • ~waldus 2019-02-16
    17:08:46

    47 13

    ~adiky: nie to byli ci z tvnu.

  • ~waldus 2019-02-16
    17:10:51

    44 8

    ~Jacek Kamiński: dobrowolnie to było kedyś. teraz EuroUnia formuje własne wojska. Co z Putinem sie będą bić czy może będą tych wojsk będą używać jak tzw demokracja będzie w potrzebie?

  • ~rekin59 2019-02-16
    18:20:47

    8 20

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~vlad 2019-02-16
    18:49:12

    49 2

    Tam gdzie władza i duże pieniądze zawsze byli,są i będą kabociarze.Niestety tyczy się to większości polityków każdej opcji od prawa do lewa

  • ~absurdalny 2019-02-16
    19:52:25

    52 7

    Falstart w kulawej partii i pierwszy walkower , partie polityczne już go mają w garści. Życzę Łukaszowi samych sukcesów ... ale nie w polityce. Niech wraca do przysłony , czasu naświetlenia i iso , w tym mu idzie znacznie lepiej.

  • ~ 2019-02-16
    19:53:50

    4 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~mezi1235 2019-02-17
    06:19:07

    33 9

    Niestety po 1939 roku Polska utraciła suwerenność, którą próbowaliśmy odbudować po odzyskaniu niepodległości. Najpierw III Rzesza potem ZSRR, potem UE a teraz nacje żydowskie upominają się o swoje. Brakuje na scenie politycznej ludzi, którzy w końcu skończą z tymi wplywami innych narodów na nasz kraj.

  • ~supermek 2019-02-17
    12:41:39

    6 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~supermek 2019-02-17
    12:42:13

    4 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2019-02-17
    15:44:56

    3 3

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Iwona Krystyna Pawlovicz 2019-02-17
    16:16:46

    6 32

    ~~walduś to ,że Wiosna nie wygra wyborów jest oczywiste ale nie rozumiem po co te jadowite ataki na Kohuta.Na jego miejscu też bym odmówiła debaty z narodowcami.Ruszają pozwy za negatywne wpisy na temat ich działalności?Serio?Ja słyszałam,że z Facebooka usunęli ich fora-tez będzie pozew?"Ja widzę więcej wspólnych poglądów partii "Wiosna" z pogladami 3Rzeszy, niż równolegle u Narodowców" -a może ciebie należałoby pozwać za ten tekst?Twoim nauczycielem historii był Cenckiewicz czy Gmyz?

  • ~vlad 2019-02-17
    17:03:08

    46 5

    Jak powiedział Jan Pietrzak "największym zagrożeniem dla Polski nie są narodowcy tylko anty narodowcy".Nie rozumiem co złego jest w patriotyzmie i obronie interesu własnego państwa i narodu.A porównywanie polskich narodowców do nazistów lub banderowców to wielkie nadużycie

  • ~Jerzy Nowak 2019-02-17
    18:14:56

    4 38

    Łulasz na posła!

  • ~Jerzy Nowak 2019-02-17
    18:15:25

    4 37

    Łukasz na posła !

  • ~Syriusz77 2019-02-17
    18:29:17

    6 44

    Popieram wypowiedź Pana Łukasza Kohuta, Narodowcy to nie są partnerzy do jakichkolwiek rozmów, postąpił bardzo rozważnie!

  • ~Lateks 2019-02-17
    18:58:29

    36 3

    Cóż na temat p. Kohuta nie ma sensu się wypowiadać bo redakcja i tak usunie komentarz. Oczekiwanie dyskusji ze strony narodowców jest totalnie bez sensu. Jaką dyskusje można oczekiwać od ludzi którzy chcą ochrony ciężarnych loch, a jednocześnie domagają się aborcji... ??

  • ~palaczzasypowy 2019-02-17
    20:04:59

    9 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~palaczzasypowy 2019-02-17
    21:12:36

    17 3

    ten usmiechnięty mu zabronił to co ma marionetka zrobic

  • ~Gwidon 2019-02-18
    16:08:33

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 3580