zamknij

Wiadomości

Inter likwiduje połączenie z Rybnika do Katowic

2023-04-23, Autor: 

To ważna informacja dla pasażerów podróżujących busami Interu z Rybnika do Katowic. Firma wydała dzisiaj komunikat z informacją, że od 1 maja likwiduje połączenie z naszego miasta do stolicy województwa śląskiego.

Reklama

Jak czytamy w komunikacie, decyzja o likwidacji połączeń dotyczy ograniczenia kosztów.

Podjęcie tej trudnej decyzji ma wyłącznie uzasadnienie w rachunku ekonomicznym, który nie pozwala na utrzymanie dotychczasowego rozkładu jazdy. Obniżająca się liczba pasażerów oraz zmiana preferencji środka transportu (alternatywa dotowanej kolei) nie pozwala nam z przyczyn finansowych na uczciwą konkurencję – dowiadujemy się.

Firma zaznacza, że działa na zasadach komercyjnych bez żadnego dofinansowania.

Dziękujemy Państwu, że od roku 2009 wybierali Państwo podróże z firmą Inter Sp. z o.o. – czytamy dalej.

Inter likwiduje też połączenia na linii Gliwice – Kraków i Jaworzno – Kraków.

Korzystaliście z połączeń do Katowic, oferowanych przez powyższą firmę?

Oceń publikację: + 1 + 72 - 1 - 175

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (33):
  • ~szyszaaaa 2023-04-23
    14:05:41

    103 9

    Niepowiem szkoda tej decyzji :/ dojazd busami inter był lepszy niż pociagami nigdy nie trafiłem by bus sie spóźnił a także jeździło sie taniej i w bardziej komfortowych warunkach niz pociagiem.

  • ~pawlmesten 2023-04-23
    14:24:52

    26 86

    ~szyszaaaa - w komfortowych warunkach w Interze? Tylko pod warunkiem, ze masz mniej niż 150 cm wzrostu. Komfort w tym czymś ma się nijak do normalnego autobusu turystycznego., kompletni nijak.

  • ~medzoown 2023-04-23
    14:50:06

    1 6

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~rafcio00 2023-04-23
    15:45:03

    10 50

    Przewoźnik tylko sobie robi problem nie pasażerom.

  • ~tosia10 2023-04-23
    16:53:57

    90 12

    Super! Miasto odcięte od świata. I nie miej tu człowieku własnego auta

  • ~Misio Misiek 2023-04-23
    18:58:14

    78 2

    Pozostaje nam tylko podziękować Interowi za ich usługi i zaangażowanie.

  • ~Arteks 2023-04-23
    20:06:18

    11 82

    Kolej górą! :DDD @tosia10 - to chyba ty jesteś odcięta ...od rzeczywistości. Rybnik jak większość miast zapewnia komunikację miejską dla swoich mieszkańców oraz dla okolicznych miast, a oprócz tego jest znaczącym węzłem kolejowym. Akurat do Katowic 27 pociągów na dobę od 4.00 do 22.30. @szyszaaaa - w niedziele i po godzinach szczytu owszem, były punktualne. W godzinach szczytu nie były w stanie trzymać się rozkładu bo stały w korkach. @pawlmesten - ktoś niski i szczupły tego nie zauważy dla osób przy tuszy lub wysokich, przejazd w busiku była męczarnią.

  • ~przykopa 2023-04-23
    21:19:58

    21 29

    @Panie Arteks. Gdyby w Rybniku rozkopać nasypy kolejowe , to skończyły by się wąskie gardła pod wiaduktami i korki znikły by jak nożem uciął.....

  • ~Arteks 2023-04-23
    22:10:46

    13 42

    @przykopa - rozkopać to można grządki... A nasypy wraz z wiaduktami to pomysł inżynierski z XIX wieku na separację różnego ruchu transportowego. Tak dobry i aktualny, że stosuje się go również budując współczesne trasy KDP czy autostrady. Gdyby zgodnie z twoim rozumkiem zlikwidować nasypy i wiadukty na naszej obwodnicy to z Śródmiejską, Chwałowicką czy Boguszowicką - trzeba by się było krzyżować w jednym poziomie tak jak Racławicka ze Sportową... ;)

  • ~przykopa 2023-04-23
    22:22:53

    44 14

    @Arteks. Swoją wypowiedzią udowadniasz że uleciałeś w zakrzywienia linii w czasoprzestrzeni. Dominujący nadmiar treści nad formą sprawia że prowadzisz urojony dialog z samym sobą. Fantasmagorie , pierwsze objawy delirium. Trudności odróżnienia świata realnego od urojonego

  • ~nynekark 2023-04-23
    22:34:16

    14 43

    Super ja się cieszę będzie mniej busów przekraczających przepisy ruchu drogowego

  • ~tosia10 2023-04-23
    22:41:17

    51 11

    ~Arteks
    Ciebie to się już naprawdę nie da czytać. Nie wiem w jakiej ty żyjesz rzeczywistości ale na pewno nie korzystasz ze środków komunikacji publicznej

  • ~Arteks 2023-04-23
    22:54:48

    12 47

    @tosia10 - to ty wyskoczyłaś z jakąś idiotyczną tezą, że nasze "Miasto będzie odcięte od świata" tak jakby Inter był dla Rybnika najważniejszym środkiem transportu... A ze swoimi małymi busikami pełnił absolutnie marginalną rolę nawet w porównaniu do autobusów, nie mówiąc o pociągach. @przykopa - niech ci się przyśni, że... odzyskałeś rozum. Dobranoc.

  • ~Lateks 2023-04-24
    02:31:56

    71 4

    Jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają osoby które w ogóle nie korzystały z tej komunikacji. Owszem miejsca dla pasażera było mniej niż w pociągu osobowym. Ale większe bagaże dawało się do bagażnika, i nie było obawy o kradzież tak jak w pociągu. Dodam że w Pendolino też pasażer ma mało miejsca i nikt afery nie robi. Jakie to zabawne kiedy nie raz był wybór jechać z Katowic 40 minut bez czekania, czy tyczeć na dworcu 2 godziny by potem wracać 80 minut. Fajnie że w końcu kolej zaczyna normalnie funkcjonować jednak tej linii naprawdę szkoda.
    Na koniec dodam że kierowcy tych busów/autobusów zawsze byli mili i pomocni z czym rybnicka komunikacja ma ogromny problem.

  • ~Franek 7 2023-04-24
    05:13:56

    47 6

    Arteksie kochany- a powiedz mi co ma zrobić ktoś kto z wlazł wymarzoną pracę na trzy zmiany i czasem w weekendy w Gliwicach albo w Jastrzebiu Zdroju a mieszka w Rybniku i nie posiada własnego samochodu? Oczywistym jest, że z punktu widzenia pasażera najlepiej kiedy ma kilka opcji dojazdu do pracy a transport autobusowy również jest taką uzupełniającą opcją. W komunikacie Interu znajduje się bardzo ważny szczegół czyli dotacja do kolei, która nie pozwala na uczciwe konkurowanie. Tak to można zabić wszystko. Jest to głupie i prowadzi do takich wlasnie chorych sytuacji. Zabiją wszystkie opcje a później znowu zaczną remontować jakiś odcinek trasy kolejowej do Katowic albo budować dodatkowy tor i będziemy jeździć dwie godziny do Katowic bo alternatywy nie będzie. Twoim zdaniem to dobrze ?

  • ~jaro_t 2023-04-24
    07:33:57

    50 1

    Tylko patrzeć jak podobna sytuacja będzie miała na trasie Rybnik - Gliwice. Całkowita zapaść, patrząc jak wyglądała komunikacja publiczna 20-30 lat temu. Do Katowic przynajmniej można się dostać koleją, a do Gliwic można wybrać się pieszą pielgrzymką.

  • ~rosthost1 2023-04-24
    07:52:56

    37 4

    ~przykopa - proszę nie obrażaj ~Arteksa. To typowy rybnicki urzędnik. Który ma głęboko zdanie i opinie innych ludzi. Ot trochę takich ludzi robi w rybnickim magistracie - i dzięki temu Rybnik upada na dno. Na domiar będzie wypisywać niesprawdzone informacje.

  • ~THE Bill 2023-04-24
    08:31:46

    28 6

    Busikiem nie pojedziesz z rowerem, dużym bagażem. byłem świadkiem jak pasażerowie zostawali na przystanku bo nie było miejsca. Mimo wszystko szkoda, bo brak konkurencji szkodzi pasażerowi. Inter miał od lat stały rozkład jazdy, Koleje Śląskie miały wzloty i upadki. Mam nadzieje, że KŚ będą w stanie utrzymać wysoki standard podróży, czasu i ceny.

  • ~kurier 2023-04-24
    10:39:12

    8 18

    Auto czy pociąg zdecydowanie wygodniejsze niż ciasne busiki.

  • ~Gosia 2023-04-24
    10:51:09

    27 4

    Oczywiście, że korzystaliśmy. Super połączenia... Wielka szkoda, że już nie będzie można się dostać normalnie do Katowic :(. ŻAL... Trzeba będzie zrezygnować z pracy w Katowicach, bo koleją wyjdzie jeszcze o godzinę albo dwie dłużej i jeszcze trzeba 30 min na dworzec deptać. Masakra!!!

  • ~dav 2023-04-24
    11:26:43

    30 3

    Bardzo SZKODA! korzystam z pociągów jak i interków, niestety nie zawsze jest pociąg z RK to KATO, tak aby zdarzyć na IC którym jedziesz dalej (wczesne godziny ranne), lub nie zawsze jest pociąg do RK wracając z dalszej wyprawy (nie jest to dopasowane) . Ja sobie bardzo, ale to bardzo chwaliłem tą formę podróży, każdy na swoje zdanie, jednak jeśli ktoś dość często podróżuje to nie sądzę aby był zadowolony z tej informacji :(

    PS. Tak zdecydowanie wolałem ciasny inter aniżeli wleczący się pociąg KS

  • ~Arteks 2023-04-24
    13:29:40

    4 27

    @Franek 7 - może na twoich Kaszubach ciężko o pracę. U nas w Rybniku co chwilę w radiu czy innych mediach słyszę błagalne reklamy firm które poszukują rąk do pracy. Gliwice czy Jastrzębie nie mają miejsc pracy których nie miałby Rybnik. Natomiast w Katowicach jako bardzo znaczącym ośrodku wojewódzkim są miejsca pracy w instytutach naukowych, instytucjach wojewódzkich jakich nie ma w Rybniku, Gliwicach czy Bielsku. No ale... z Gliwic, Rybnika czy Bielska można dojechać sprawnie i wygodnie pociągiem. Sam popatrz na ofertę pociągów z Rybnika do Katowic w rannym szczycie: 5.28 6.18 6.33 6.53 7.40 8.26... Częściej niż co godzinę. :D

  • ~Arteks 2023-04-24
    13:37:14

    10 18

    @rosthost1 - nie czuję się przez nikogo obrażony, co najwyżej zażenowany bezsensownością czyjegoś głupiego wywodu. A powiedz mi. Czy twoje PiSiory liczą się ze zdaniem przedsiębiorców, ekonomistów, rolników, nauczycieli, pracowników służby zdrowia? Jakoś tego wszyscy nie widzimy. Widzimy co raz większy marazm i upadek tego kraju w wielu dziedzinach. Rozwoju transportu kolejowego za który odpowiada rząd też nie widzimy poza... artykułami o CPK. Od lat istnieje spółka ale nie wybudowała na razie ani metra nowej linii kolejowej... Inter zawiesił nie tylko linię z Katowic do Rybnika ale też z Gliwic do Krakowa czy z Katowic do Jaworzna. PiS doprowadza przedsiębiorców do upadku lub nieopłacalności różnych biznesów. Oby Polska się uwolniła od tych miernot u władzy póki jeszcze wszystko nie upadło...

  • ~unugbaib 2023-04-24
    14:26:35

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Grisza 2023-04-24
    20:52:45

    19 3

    Korzystałem okazyjnie z Intera przez wiele lat. Stanowił świetną alternatywę do pociągu w przypadku konieczności rozpoczęcia kursu na Dworcu na Nowinach lub pod Bazyliką, jeżeli pasażer chciał się przesiąść na komunikację miejską w Rybniku lub Flixbusa w Katowicach. Jedynym minusem były przeciążone kursy w godzinach szczytu, kiedy nie było możliwości wejścia do przepełnionego busa. Poza tym regularność kursów w stałych odstępach czasowych, punktualność oraz kultura i prezencja kierowców na najwyższym poziomie. Tego typu kursy powinny być dofinansowywane przez Państwo, ponieważ pasażer ma wybór co do miejsca wsiadania i wysiadania oraz dopasowania do innych środków komunikacji. W przypadku pociągu jedynym miejscem wsiadania i wysiadania jest Dworzec PKP. Ratowanie tego typu kursów powinno być podstawą tworzonego Planu Zrównoważonej Mobilności dla Subregionu Zachodniego.

  • ~MaciejK 2023-04-24
    21:30:04

    13 2

    Bardzo, bardzo szkoda:(
    Pociagi wiecznie sie spozniaja, wloka sie, dojazdy do Katowic to gehenna - wiedza to ci, ktorzy dojezdzaja, a nie tylko czytaj rozklady jazdy. Inter nie spoznial sie nigdy. Bardzo zla informacja

  • ~Arteks 2023-04-24
    21:54:06

    2 17

    @Grisza - nigdzie na zachodzie Europy czy cywilizowanych krajach typu Czechy, Słowacja, busiki nie zastępują pociągów... Albo jest komunikacja kolejowa albo autobusowa - obie dotowane przez regiony/państwo i obie nie konkurujące ze sobą. Model prywatnych busików powoli znika z regionów gdzie jest dobra komunikacja kolejowa bo mają co raz mniej chętnych do jeżdżenia w takich warunkach. Piszesz, że niektóre kursy były wypełnione. Być może - ale tylko w godzinach szczytu. Widywałem Intera w godzinach południowych czy wieczornych i czasami jechał pusty lub wychodziła/wchodziła na przystankach 1 osoba. Zauważcie się, że ograniczają też kursy na Katowice-Kraków gdzie jeździli co 20 minut. Będą co 60 minut. Tam też im się już nie opłaca... Moim zdaniem komunikacja busikowa (wzorzec z krajów postsowieckich) przechodzi zwyczajnie do lamusa jak: handel obwoźny, palenie w piecach, wypożyczalnie kaset wideo... Po prostu ich czas mija. Co do dojazdu na Nowiny to przecież jest pełno autobusów na dworzec. Inter w Katowicach też nie dowoził do Spodka czy na Koszutkę tylko trzeba się było przesiąść.

  • ~Arteks 2023-04-24
    22:04:33

    2 17

    Pamiętacie linię Drabas Wodzisław-Katowice czy Travelbus Racibórz-Katowice? Też już dawno plajtnęły. Wkrótce upadnie BusBrothers z Katowic do Wisły bo czasy kiedy pociągi się tam wlokły już też minęły. Nie ma już też tych ramoli jakie jeździły jeszcze parę lat temu z Jejkowic do Chwałowic... Co raz mniej jest busików z Żor do Rybnika. Pasażerowie na tych ostatnich trasach wolą co raz nowocześniejszą flotyllę naszych elektrobusów którymi jedzie się wygodnie i jest więcej miejsca. :) Jak będziecie tęsknić za busikami to polecam urlop w Mołdawii, Gruzji czy Rumunii...

  • ~kipoperm 2023-04-24
    23:15:12

    0 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Grisza 2023-04-26
    18:28:40

    5 2

    Arteks, nie chodzi o konkurowanie pociągu z autobusem, lecz o uzupełnienie oferty. Korzystam z tego transportu, który odjeżdża pierwszy i zawozi mnie najbliżej miejsca zamieszkania w jak najkrótszym czasie. Dla mieszkańców Śródmieścia będzie to pociąg, dla mieszkańców Nowin może być to bus ruszający bezpośrednio z dworca komunikacji miejskiej. Dla przykładu wsiadając do busa (Inter) na Nowinach jestem w Katowicach w Centrum Przesiadkowym w 50 minut. Alternatywnie można wsiąść do komunikacji miejskiej, przejść z przystanku na peron dworca głównego w Rybniku, wsiąść do pociągu (czasem spóźnionego na starcie) oraz dojść lub dojechać w Katowicach z dworca kolejowego do Centrum Przesiadkowego. Arteks jako doświadczony użytkownik komunikacji miejskiej proszę podaj mi w minutach jaki jest Twój rekord czasowy korzystając z tej drugiej opcji. Czas samej jazdy najszybszego Intercity przez Tychy to 42 minuty. do tego trzeba doliczyć czas oczekiwania na autobusy komunikacji miejskiej oraz czas dojść.

  • ~Arteks 2023-04-26
    18:55:06

    1 7

    @Grisza - piszesz że on jechał z Nowin. Warto doprecyzować, że z DKM na który przecież z różnych części Nowin też trzeba było dotrzeć pieszo nawet w 20 minut (Chabrowa, Dąbrówki). A jeśli powiesz, że są autobusy KM to... autobusy jadą też na dworzec kolejowy. Poza tym nie bierzesz pod uwagę przypadków kiedy Inter stał w korkach. Nie pokonywał wtedy trasy w planowanych 50 minutach. To co nazywasz uzupełnieniem oferty jest niestety działaniem na szkodę transportu zbiorowego. Czy państwo powinno dopłacać do komunikacji której pojazdy są niedostosowane dla niepełnosprawnych w XXI wieku?!

  • ~Roma Kulosa 2023-04-28
    11:55:37

    4 1

    Bardzo szkoda ?, systematycznie na tej trasie przybywało chętnych na dojazd do stolicy regionu, codziennie duży, pełny autokar osób dojeżdżających, do stolicy regionu do pracy, szkół, lekarzy, lotnisko ?‍♀️ i z dnia na dzień likwidacja nierentownej linii???? Niezrozumiałe

  • ~Roma Kulosa 2023-04-28
    11:56:10

    3 1

    Bardzo szkoda ?, systematycznie na tej trasie przybywało chętnych na dojazd do stolicy regionu, codziennie duży, pełny autokar osób dojeżdżających, do stolicy regionu do pracy, szkół, lekarzy, lotnisko ?‍♀️ i z dnia na dzień likwidacja nierentownej linii???? Niezrozumiałe

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5393