zamknij

Wiadomości

Górnicy dawali łapówki egzaminatorom

2009-08-11, Autor: 
Członkowie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej w Rybniku za kilkusetzłotowe łapówki wystawiali fałszywe świadectwa, potwierdzające kwalifikacje zawodowe górników.

Reklama

Policjanci z Jaworzna i Wydziału do walki z korupcją KWP w Katowicach zatrzymali przewodniczącego komisji egzaminacyjnej oraz mężczyznę pośredniczącego we wręczaniu łapówek. Zarzuty w tej sprawie usłyszało także 130 górników oraz dwaj członkowie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej w Rybniku. Ci ostatni figurowali na poświadczających nieprawdę dokumentach. Osobom objętym zarzutami grozi do 10 lat więzienia.

Zdobycie tytułu zawodowego górnika stanowi podstawę do uzyskania zatrudnienia i wyższych zarobków w górnictwie. Zainteresowani uzyskaniem tego dokumentu osobiście lub przez pośrednika wręczali członkom komisji egzaminacyjnej łapówki. Wynosiły one od 300 do 700 złotych. W zamian za pieniądze wręczający otrzymywali świadectwa uzyskania tytułu zawodowego górnika eksploatacji podziemnej. Dokument ten otrzymywali bez konieczności przystępowania do egzaminów i uczestniczenia w poprzedzającym egzamin kursie przygotowawczym.

 

Całą sprawą wydają się być zdziwieni sami górnicy. Zdobycie tytułu zawodowego górnika nie wydaje im się rzeczą trudną. - Moim zdaniem akurat ten kurs jest tak zorganizowany, że nie ma najmniejszego problemu z nauczeniem się partii materiału. Egzamin wewnętrzny w zasadzie też jest tylko formalnością - powiedział TVP Katowice górnik z KWK Zofiówka.

 

Przewodniczącemu komisji przedstawiono zarzuty przyjmowania korzyści majątkowych w związku z pełnieniem funkcji publicznej. Dodatkowo sąd na wniosek prokuratury aresztował podejrzanego na 3 miesiące. 84 ze 130 oskarżonych górników przyznało się do winy i złożyło wnioski o skazanie bez przeprowadzenia rozprawy. Sąd wydał już wyrok w ich sprawie.

 

> Czy rybnickie kopalnie są bezpieczne? (wideo)

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (43):
  • ~ 2009-08-11
    16:37:16

    1 1

    jakie egzaminy na gornika - przeciez tam starczy siła bez rozumu

  • ~roger 2009-08-11
    17:13:45

    0 2

    A potem wypadki są na kopalniach,jak te gwiazdy nie potrafią prostego egzaminu zdać.
    Dać coś z siebie to nie ma takiego, a krzyczeć wciąż o podwyżki to oni potrafią bez egzaminów i łapówek.
    Dotacje,kartki,węgiel itd.bo podobno im się to slusznie należy.Dawno te komunistyczne głupoty powinni znieść.Kto jest za???

  • ~JanekRow 2009-08-11
    17:25:04

    1 0

    roger to może bardziej sie to należy tym co pierdzom w stołek i udają że dużo robią i wszystko im sie należy. Niech se zarabiają ile chcą, chociaż te ciągle wołanie o podwyższki jest czasem przesadzone

  • ~ 2009-08-11
    17:40:46

    0 0

    zwolnilo sie 130 miejsc pracy?

  • ~ 2009-08-11
    17:51:21

    0 2

    ~roger ja jestem za!!! Ciągle płaczą, że mało zarabiają a w garażu nowe auto a do tego co roku zagraniczne wczasy. Skoro tak im źle to może czas zrezygnować z życia ponad stan lub zmienić pracę na lepszą?! No racja nie zmienią bo gdzie indziej będą takie przywileje?! Ja jak zaczynam pracę o 6 to muszę być o taj godz na stanowisku pracy a taki górnik starczy, że odbije dyskietkę na bramie za minutę 6. Nim się przebierze, zjedzie na dół i zacznie pracę to jest 7. Tak samo jest jak kończy, idzie na wyjazd o 13 a dyskietkę odbija minutę po 14 i ma zaliczone osiem godzin pracy.

  • ~zezi 2009-08-11
    18:02:29

    2 0

    ~marrik Tak tylko że ty nie narażasz życia dlatego żeby taki jeden z drugim jak ty mogli sobie 4 litery grzać w domu...
    Człowieku zanim coś napiszesz na temat pracy w kopalni zjedź chociaż raz na dół na ścianę i zobacz jaka to jest praca, takiemu jak ty się dobrze mówi jak się siedzi na powierzchni i jedyne co może spaść na głowę to deszcz.

  • ~eloo 2009-08-11
    18:11:56

    0 0

    ja chopy hołruk i jadymy metanu sie nadychali i im piere do dekla

  • ~ 2009-08-11
    20:22:14

    0 1

    ~zezi nie twierdzę, że to lekka i bezpieczna praca. Jeśli jedynym argumentem jest narażanie życia to to wcale nie jest argument do ciągłych podwyżek i przywilejów. Strażacy w OSP też narażają życie a wcale nie mają z tego kokosów tak samo jak policjanci. Typowy pogląd "górniczej braci"-"co ty wiysz o grubie jak żeś tam nie był, my to tam momy tam tak ciynżko a kaj indzi to je som lajt" Skoro tak wam źle i ciężko to czemu ciągle tam pracujecie?!

  • ~BzK 2009-08-11
    20:40:36

    1 0

    Marrik wydupiej gorolu do Warszawy. czytaj wiecej onetow i wp napsiz jeszcze ze gornicy zarabiaja po 6 tys... to wtedy sie juz calkowicie upodobnisz do troli z onetu

  • ~zezi 2009-08-11
    20:45:54

    1 0

    ~marrik Jeżeli chodzi o strażaków z OSP jak sama nazwa mówi OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA czyli wstępują bo lubią nie dla pieniędzy..
    "Jeśli jedynym argumentem jest narażanie życia to to wcale nie jest argument do ciągłych podwyżek i przywilejów"
    Nie jedynym argumentem lecz jednym z ważniejszych, do tego można dodać czynniki szkodliwe na drogi oddechowe oraz praca ciężka fizyczna w temperaturze powyżej 30 stopni.

    A co do podwyżek to uwierz mi ale nie ma ich za wiele, a dlaczego mamy się nie burzyć jak Dyrektor dostaje ładnych kilka tysięcy podwyżki...

    Pracujemy ponieważ ktoś to musi robić czyż nie tak?
    Nie mówię, że nam źle lecz oczekujemy za tę pracę adekwatnego wynagrodzenia.

    "Typowy pogląd "górniczej braci"

    Nie żaden typowy pogląd górniczej braci lecz jak można się wypowiadać w taki sposób jak ty w poprzedniej wypowiedzi nie znając warunków i w dodatku pisać nieprawdę.

  • ~wiatraczek 2009-08-11
    21:06:43

    0 1

    marrik zapewne się się zagalopował pisząc OSP, co nie zmienia faktu, że srażacy czy to ochotnicy, czy zawodowi mają pracę bardzo niebezpieczną. Więc nie ma tu co się łapać za słówka. Padł argument o odpowiedniej płacy za ciężką pracę. Hmmm, jakiś czas temu na takie argumenty pielęgniarki usłyszały tutaj, że jak im źle to niech zmienią pracę. Pewnie w ten sam sposób odpowiedziano by każdej grupie, nauczycielom, lekarzom itp. Tyle tylko, że oni to pewnie jeszcze by dali radę zmienić pracę, bo każdy z nich skończył jakąś szkołę, posiada wykształcenie, nawet wspominane pielęgniarki ponoć studia pokończyły. A przypomnijmy sobie kto szedł do szkół górniczych? Ci, którzy ledwo podstawówkę kończyli, którzy nie mieli szans dostać się gdzie indziej. To raczej nie ma się czemu dziwić, że kupują papiery. Owszem płaca powinna zależeć od rodzaju pracy, ale również wykształcenia.

  • ~ 2009-08-11
    21:21:21

    0 1

    ~bzk sam jesteś gorol co no furze przijechoł! Pytałem o coś a nikt nie potrafi odpowiedzieć lub nie chce. ~zezi przyznam, że nigdy nie byłem na dole ale mój tata pracował przez 25 lat a wcześniej dziadek i siłą rzeczy trochę na ten temat słyszałem. Ciągłe podwyżki jeśli zakład nie ma zbytu są podcinaniem gałęzi na której się siedzi, przykład JSW. Inną sprawą jest, że na każdej kopalni jest po kilka związków zawodowych gdzie siedzą ludzie zdolni do pracy i nic nie robią a biorą więcej niż ci co fedrują, a jak mieli zjeżdżać na dół to masowo L4 brali no ale niestety na to jest ogólne przyzwolenie. Pomyśl, że robisz na takiego a on się z ciebie śmieje i grzeje 4litery.

  • ~wiatraczek 2009-08-11
    21:44:32

    0 1

    marrik zapewne się się zagalopował pisząc OSP, co nie zmienia faktu, że srażacy czy to ochotnicy, czy zawodowi mają pracę bardzo niebezpieczną. Więc nie ma tu co się łapać za słówka. Padł argument o odpowiedniej płacy za ciężką pracę. Hmmm, jakiś czas temu na takie argumenty pielęgniarki usłyszały tutaj, że jak im źle to niech zmienią pracę. Pewnie w ten sam sposób odpowiedziano by każdej grupie, nauczycielom, lekarzom itp. Tyle tylko, że oni to pewnie jeszcze by dali radę zmienić pracę, bo każdy z nich skończył jakąś szkołę, posiada wykształcenie, nawet wspominane pielęgniarki ponoć studia pokończyły. A przypomnijmy sobie kto szedł do szkół górniczych? Ci, którzy ledwo podstawówkę kończyli, którzy nie mieli szans dostać się gdzie indziej. To raczej nie ma się czemu dziwić, że kupują papiery. Owszem płaca powinna zależeć od rodzaju pracy, ale również wykształcenia.

  • ~tymonn 2009-08-11
    21:46:35

    0 0

    W Polsce wydawanie każdego świstka jest korupcjogenne! Od aktu urodzenia po przez świadectwo ukończenia przedszkola, kurs mycia podłóg, uprawnienia do kierowania hulajnogą aż do aktu zgonu włącznie. Wszędzie tam gdzie urzędnik czy inny władny musi zdecydować o czymkolwiek kryje się okazja do wzięcia w łapę. Co drugi tej szansy nie marnuje i tak kombinuje z procedurami, że póki nie dostanie w łapę bądź osiągnie innej korzyści nic z nim nie załatwisz. Ci co dają też czują się podeskscytowani bo myślą, że poszło im łatwiej, szybciej i bez zbędnych formalności. Nie wiedzą tylko, że płacą dodatkowy haracz za coś co należy im się jak psu buda! I tak kręci się polska rzeczywistość.

  • ~BzK 2009-08-11
    21:55:20

    0 0

    Marrik to juz wina durnego kraju jakim jest Polska a nie gornikow ze sa te smieszne zwiazki zawodowe. JA osobiscie bym wywalil wszystkie instytucje tego typu, w Japoni nie ma i sa potega. Problem w tym ze u nas jest inna mentalnosc. Prezesi sa pazerni jak politycy musza sie nahapac jak najszybciej poki ich nie zwolnia.

  • ~regan 2009-08-11
    22:25:14

    0 0

    nikt nikomu nigdy nie zabraniał iść pracować na kopalnie tylko że wiekszość z was nie ma jaj żeby tam pracować lepiej anonimowo za klawiatury narzekać na górnictwo i na ich przywileje poprostu typowe gorole...

  • ~Gnat 2009-08-11
    23:04:59

    0 0

    ~regan Nikt nikomu nigdy nie zabraniał zwolnić się z kopalni tylko że większość z was nie ma jaj żeby się zwolnić.

  • ~wiatraczek 2009-08-11
    23:07:54

    0 0

    Naprawdę? Ciekawe ilu z tych pracujących tam poszło, bo to było marzenie ich życia, skończyć szkołę górniczą i iść na dół. To chyba tylko nasi pradziadowie. Kto myślał rozsądnie i faktycznie chciał iść na kopalnię to szedł do technikum albo na studia, a nie pchał się na dół. Tak nikt nie zbraniał, bo też mało kto się pchał, tak samo jak nikt nie zabraniał temu drugiemu wybrać sobie pracę lżejszą, spokojniejszą i nie musiałby narzekać jak to ma niebezpiecznie.
    Akurat mamy sezon urlopowy. Był ktoś nad morzem? Ile razy idę portem to podziwiam pracę rybaków. Bez względu na pogodę, też w niebezpiecznych warunkach, ręce w zimnej morskiej wodzie. Czas najwyższy przyjąć do wiadomości, że istnieje całe mnóstwo równie niebezpiecznych zawodów, oraz bezpiecznych, ale za to obciążonych odpowiedzialnością. Każdy miał prawo wyboru, jak wybrał dół to niech nie kreuje się na niedocenionego cierpiętnika.

  • ~ 2009-08-12
    00:07:16

    0 0

    wiatraczek1 - świetnie to ujałeś chociaż do końca nie przynam Ci racji - ale odrazu widać ze masz łep na karku - graba!

  • ~werkk 2009-08-12
    07:51:12

    0 0

    Na pewno dawali łapówki aby mieć uprawnienia na haszpel bo to jest najbardziej skomplikowane urządzenie na kopalni.

  • ~regan 2009-08-12
    08:42:31

    0 0

    ~Gnat i co proponujesz robic po zwolnieniu się z kopalni zasilić grono bezrobotnych tak jak ty??

  • ~MiSzA!!! 2009-08-12
    09:28:19

    0 0

    wiatraczek1 - dobrze gadasz , jak ktos naprawde chciał isc pracowac na kopalnie to szedł do techniku lub na studia , ja robiłem technikum mechaniczne o specjalizacji maszyny i urzadzenia górnicze i pracuje na kopalni i mam lekka fajna dobrze płatna robote , na nic nie narzekam , owszem tez jestem narazony na czynniki szkodliwe na dole ( pył , hałas , drgania , wirujace elementy , gazy , duże cieżary itp itd ) ale ja wiedziałem na co sie pisze i byłem tego swiadomy. Jeżeli chodzi o tych górników co narzekaja ze ciagle im mało pieniedzy to sa to typowi górnicy ze scian tzw slepry , ryle , trole itp i to sa ludzie którzy juz przepracowali conajmniej 20lat w górnictwie i oni sa nauczeni non stop narzekac , bo co innego on ma robic jak chłop ma tylko podstawówke lub zawodówke skonczona , bo kiedys wyksztalcenie sie nie liczyło ?? ale tu nie chodzi o nich , w kazdym zawodzie co roku powinna sie zwiekszac stawka bo przeciez co roku wszystko drozeje a ze górnicy umia sie upomniec o swoje a inne grupy zawodowe nie to juz wasza sprawa ... jak zazdroscisz górnikom fajnbych zarobków ( chociaż nie jeden by sie zdziwił ile sie zarabia na kopalni bez odpowiedniego wykształcenia i papierów i zaraz by stamtad popitoł ) to szuraj na jastrzebska do boguszowic papiery skaładac na kopalnie - ale gwarantuje ci ze w tej chwili bez conajmniej wykształcenia technicznego w kierunku kopalnianym lub baardzo wysoko postawionych znajomych czy rodziny nie dostaniesz sie na kopalnie ...TRZA BYŁO SIE UCZYĆ!

  • ~BartekH 2009-08-12
    09:31:02

    0 0

    Tak Misza, mamy teraz rzeszę wykształciuchów co nie wiedzą gdzie się podziać.

  • ~MiSzA!!! 2009-08-12
    09:40:00

    0 0

    wiatraczek1 - dobrze gadasz , jak ktos naprawde chciał isc pracowac na kopalnie to szedł do techniku lub na studia , ja robiłem technikum mechaniczne o specjalizacji maszyny i urzadzenia górnicze i pracuje na kopalni i mam lekka fajna dobrze płatna robote , na nic nie narzekam , owszem tez jestem narazony na czynniki szkodliwe na dole ( pył , hałas , drgania , wirujace elementy , gazy , duże cieżary itp itd ) ale ja wiedziałem na co sie pisze i byłem tego swiadomy. Jeżeli chodzi o tych górników co narzekaja ze ciagle im mało pieniedzy to sa to typowi górnicy ze scian tzw slepry , ryle , trole itp i to sa ludzie którzy juz przepracowali conajmniej 20lat w górnictwie i oni sa nauczeni non stop narzekac , bo co innego on ma robic jak chłop ma tylko podstawówke lub zawodówke skonczona , bo kiedys wyksztalcenie sie nie liczyło ?? ale tu nie chodzi o nich , w kazdym zawodzie co roku powinna sie zwiekszac stawka bo przeciez co roku wszystko drozeje a ze górnicy umia sie upomniec o swoje a inne grupy zawodowe nie to juz wasza sprawa ... jak zazdroscisz górnikom fajnbych zarobków ( chociaż nie jeden by sie zdziwił ile sie zarabia na kopalni bez odpowiedniego wykształcenia i papierów i zaraz by stamtad popitoł ) to szuraj na jastrzebska do boguszowic papiery skaładac na kopalnie - ale gwarantuje ci ze w tej chwili bez conajmniej wykształcenia technicznego w kierunku kopalnianym lub baardzo wysoko postawionych znajomych czy rodziny nie dostaniesz sie na kopalnie ...TRZA BYŁO SIE UCZYĆ!

  • ~MiSzA!!! 2009-08-12
    09:42:22

    0 0

    nie moja wina ze trafiaja sie tacy "mózgowcy" co wszystko wiedza tylko jakos im praktyka nie wychodzi :D:D , to juz ich problem jak nie umia sie dostosowac , oni beda mieli przesrane z innymi górnikami , nie my ...

  • ~pawelito 2009-08-12
    10:11:00

    0 1

    @MiSza: Powiedz teraz ile z tej twojej dobrej, lekkiej pracy jest dotowane z budżetu - myślisz, że te pieniądze się biorą z powietrza. Mam dla Ciebie wiadomość - pieniądze masz, bo my, pracujący na niesubsydiowanych miejscach pracy dopłacamy do Twojej pensji i będziemy dopłacać do Twojej kokosowej emerytury. Ja będę w wieku 60 lat pracował jeszcze a Ty od 15 czy 20 lat już będziesz "wolnym" człowiekiem. DLA MNIE JESTEŚ ZŁODZIEJEM i tym się to różni od zwykłego rabunku, że jest to złodziejstwo zalegalizowane. I niech postawi krzyżyk, każdy kto się ze mną zgadza.

  • ~regan 2009-08-12
    10:23:08

    0 0

    ~MiSzA!!! masz 100% racji

  • ~przemo1809 2009-08-12
    10:50:30

    0 0

    zgadzam się z Pawelito postawie XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX a moze więcej

  • ~Tomas 2009-08-12
    11:13:42

    0 0

    powiem krótko i na temat!!GÓRNICY TO CZOŁOWY ODDZIAŁ KLASY ROBOTNICZEJ W POLSCE!!!pracuje na kopalni to cięzka praca robie na ścianie i zarabiam grosze a mam Technikum skończone!dziennie narażam swoje życie !!!ciężko pracuje aby ktoś zimą miał ciepło w tyłek!!!! KAŻDY NA GÓRNICTWIE ZARABIA ALE NIE GÓRNIK!!!

  • ~Tomas 2009-08-12
    11:32:46

    0 0

    pawełilto jak ci tak źle zapraszam na kopalnie!!!pisac podania przyjmują czemu nieidziesz na kopalnie robic??bo jesteś leber i boisz się ciężkiej pracy taka prawda!!!!

  • ~wiatraczek 2009-08-12
    12:39:03

    0 0

    Tyle pisania i mi wszystko wcięło. Trudno spróbuję jeszcze raz. Tomek na razie to Ty jesteś czołowy, ale w obrażaniu innych. Chcesz szacunku to szanuj innych, ich pracę również. Jakby tak przeprowadzić ankietę, który zawód jest najważniejszy, najtrudniejszy, to mielibyśmy sporo bardzo różnych odpowiedzi. Jedni mają ciężką, fizyczną pracę, inni odpowiedzialną, stresującą. Nauczyciel powie, że to on kształci przyszłe pokolenia, lekarz dba o zdrowie, pielęgniarka zatroszczy się o chorego, co byśmy zrobili rano bez świeżego chleba?
    Tomek odpowiedz nie koniecznie nam, ale sam sobie czy Ty, albo Twoi znajomi poszliście do tej pracy, bo to było spełnienie marzeń, czy raczej dlatego, że albo nie było gdzie, albo połasili się na przywileje. Poza tym ciężko pracuje nie tylko dla mojego ciepłego tyłka, ale również i dla swojego. Górniczy tyłek najczęściej ogrzewa się z deputatu, a w ręku golonka z kartki żywnościowej.

  • ~roger 2009-08-12
    16:28:26

    0 0

    Tyle gadania na temat trudnej i ciężkiej pracy górnika i po co się pytam?Czy rolnik,stoczniowiec,hutnik,policjant na drodze mają łatwą pracę?czy taki gość który pracuje np na rybnickiej elektrowni pod jedną z firm ma lekką pracę?No ale od czasów towarzysza Edwarda tak im wbili w główki że sie należy i z ojca na syna jest to wpajane iż ciężko jest zmienić mentalność.
    Czy u prywaciaża nie zależnnie od trudności i ryzyka można płakać o podwyżkę się pytam? nie bo zaraz padnie odpowiedź nie podoba się to nie musisz tu wcale pracować.
    A górnik co- postrajkuje postraszy i zawsze coś wywalczy.Pytam się w jakim innym sektorze w tym kraju jest tyle związków zawodowych co w górnictwie? Pewnie nie ma a nie mówiąc już w firmie prywatnej.
    A temat dotacji i przywilejów powinien zniknąć z zniknięciem komuny.
    Zawsze mnie śmieszy jak ktoś mówi że w polsce obalono komunę.
    A ZUS i związki zawodowe w górnictwie to co to jest? czysta komuna koledzy i koleżanki.
    Ja jestem za tym by każdy co miałczy że pracuje w trudnych i niebezpiecznych warunkach zamienił się z tym co pracuje w podobnych warunkach lecz bez dodatków i przywilejów i jakiś 1000 zł na wypłacie mniej.
    Pewnie nie jednemu by otworzyły się oczy że nie tylko on sam wykonuje ciężką pracę.
    A na koniec braci górniczej chcę przypomnieć o ich kolegach na dole lecz pracującymi pod spółkami,czemu oni też wykonując tą samą pracę nie strajkują i nie wadzą się o przywileje?????????

  • ~gorkaz55 2009-08-13
    16:19:58

    0 0

    Synek zrobił prawo iazdy na haszpel i pisze do domu kochani rodzice mam już prawko na haszpel a mama mu odpisuje to przyjedz tym haszplem a on odpisuje mamo liny braknie

  • ~ariss19 2009-08-13
    23:03:02

    0 0

    tomeczku aż tak źle nie masz bo ponad 2500 lekko wychodzisz i co byś jeszcze chciał

  • ~ZIG73 2009-08-14
    13:47:27

    0 0

    Może trochę faktów,dlaczego górnictwo było zadłużone ponieważ Pan Balcerowicz budował gospodarkę na węglu zamrażając cenę węgla aby uzyskać tanią energię.Cena węgla stała w miejscu a ceny sprzętu potrzebnego do wydobycia rosły.Więc kopalni nie zrujnowali górnicy tylko rząd rp.Przez te lata również zamrożone były płace górników i naprawdę w tamtym czasie pani w sklepie w warszawie zarabiała tyle co na dole.Jeszcze jedno , nikt z was nie dokłada do pensji górników,dotacje państwa przewidziane są na inwestycje początkowe,jak ktoś nie wie to wygląda to tak inwestycja-produkcja-zysk czyli moi drodzy, państwo jeszcze na tym zarabia czyli my wszyscy.Kopalnie tak samo podlegają prawom wolnego rynku jak inne przedsiębiorstwa liczy się rachunek ekonomiczny i on jest i to na tej podstawie są podwyżki, a nie z kieszeni podatnika, ale trzeba się onie niestety upomnieć bo same nie przyjdą. I naprawdę kopalnie generują zysk i płacą całą masę różnych podatków do pantwa zus i gmin na bieżąco nie z kapsy waszej tylko swojej.Składki emerytalne górnik też płaci większe i inni nie nazbierają tyle przeż całe życie co górnik wpłaci przez 25 lat pracy, potem idzie na emeryturę i nie dociąga do 60-tki bo mu wszystko wysiada w organiżmie.to tyle

  • ~ZIG73 2009-08-14
    14:06:18

    0 0

    do roger- czy uważasz że sytuacja kiedy pracodawca mówi ,że jak sie nie podoba to wypie....,jest normalna bo ja uważam że nie i wszyscy powinni się za to wziąść by żyło się lepiej,bo to jest ta niesprawiedliwość, Pracownik zatrudniony w firmie wykonującej prace na dole który posiada odpowiednie kwalifikację, wykształcenie i wiedzę górniczą zarabia niejednokrotnie więcej niż na kopalni wiem to z pewnych źródeł, a tzw pomoc dołowa czyli pracownik niwykwalifikowany zarabia mało chyba to logiczne bo tak jest wszędzie

  • ~ 2009-08-14
    14:25:32

    0 0

    ~ZIG73 po części masz rację bo zyski jak najbardziej są. A skoro kopalnie w końcu zarabiają to może czas oddać państwu grube miliony wpompowane w górnictwo w radosnych czasach i później jak była restrukturyzacja? Jak kopalnie spłacą wszystkie długi to wtedy będzie można mówić o prawdziwych zyskach. Piszesz "Kopalnie tak samo podlegają prawom wolnego rynku jak inne przedsiębiorstwa liczy się rachunek ekonomiczny" więc ja się pytam skoro liczy się rachunek ekonomiczny to czemu państwo dopłaca do nierentownych kopalń?! A drug sprawa to taka, że przedsiębiorstwa państwowe nigdy nie będą tak naprawdę podlegać prawom wolnego rynku.

  • ~ZIG73 2009-08-14
    15:36:26

    0 0

    Nie ma nierentownych kopalń bo te zostały zamknięte,nie ma zadłużonych kopalń bo rząd je najpierw zadłużył a potem oddłużył, a poza tym kopalnie nie zadłużyły się sametylko dlatego że są kopalniami i pracują na nich nienażarci górnicy tylko rządzący tą wielką machiną politycy, państwo nie nie dopłaca do wydobycia lecz do inwestycji początkowych i tak sie robi prawie na całym świecie, a kopalnie naprawdę podlegają prawom wolnego rynku to są spólki skarbu państwa.

  • ~MiSzA!!! 2009-08-15
    13:56:26

    0 0

    Ta rozmowa prowadzi do nikąd , kazdy kto nie pracuje na kopalni bedzie jechałna górników bo myśli ze wszyscy górnicy zarabiaja bóg wie jakie pieniądze ;/ powiem wam tak na przykład ... technik elektryk na dole po przyjeciu do pracy przez kopalnie pare lat ciągnie kable po chodnikach i podwiesza je a metr takiego kabla waży jakies 20- 25kg gdzie na rolce do rozciągniecia jest jakies 200m ... prosty rachunek ile on musi dzwigac i to nie po fajnym prostym chodniku , tylko po kolana w szlamie w zapyleniu gdzie czesto nie widac nic na 2-3m i w hałasie gdzie trzeba wrzeszczec do siebie zeby co kolwiek usłyszeć ... jaki mamy bilans ?? 4tony do podniesienia , uje**ny po szyje , krzemionka zawarta w pyle weglowym baaardzo niszczy płuca nawet z maska przedostaje sie do płuc tylko mniejsza ilosc ( pylica) , no i hałas od którego idzie ogłuchnąć , nie mówie juz ze do przejscia pieszo w takich warunkach jest czesto po 3km lub wiecej , co w wysokiej temperaturze i wilgotnosci nie jednego umi wykonczyc do tego stopnia ze zemdleje ze zmeczenia ... teraz gwóźdź programu !!!! taki technik elektryk zarabia 1500zł !!!

  • ~wiatraczek 2009-08-15
    17:28:15

    0 0

    Nie chodzi tu o "pojechanie" sobie po kimkolwiek, tylko o uświadomienie niektórym, że nie są pępkiem Śląska, Polski, czołówką itd. Hałas i pylica występują również w innych zawodach, ba nauczyciel to podobno zagrożony jednym i drugim ;), a założę się, że stażysta po studiach zarabia tyle, ile ten górnik po technikum.
    Jakoś nikt z tych pracujących na kopalni nie odpowiedział na moje pytanie (no, może dlatego, że było kierowane do Tomka), czy ten zawód to był szczyt jego marzeń, bardzo chciał tam pracować itd.

  • ~MiSzA!!! 2009-08-16
    22:04:34

    0 0

    szczyt marzen zeby tam pracowac?? ... no nie wydaje mi sie ... w moim przypadku było to na ten czas najlepsze rozwiazanie zeby po szkole miec pewna robote nie za 1000zł i zbierac kapitał na załozenie własnej firmy , takie były plany poczatkowe teraz załozenie firmy jest czasowo wstrzymane

  • ~wiatraczek 2009-08-16
    22:20:41

    0 0

    Czyli jednak- dla kasy. Więc po co nam tutaj te górnolotne słowa o czołowej klasie robotniczej (ktoś się chyba zatrzymał w latach 70tych), o pracy dla zapewnienia ciepła naszym tyłkom...

  • ~MiSzA!!! 2009-08-17
    22:00:37

    0 0

    ja nic takiego nie pisałem ... a po co ludzie ida do pracy i wybieraja jak najlepiej platne posady ?? po co robia odpowiednie szkoły i szkolenia , kursy itp ?? kazdy chce jak najwiecej zarabiac i jak najmniej robic !!! i z tym sie nikt nie moze nie zgodzic , wiec odpiwiedz jest prosta jasne ze kazdy kto idzie na kopalnie pracowac idzie tam z powodu pieniedzy ale czy poszedłbym na kopalnie pracowac jezeli miałbym do wyboru inna prace za te pieniadze ?? jasne ze tak ale w polsce zeby miec dobrze płatna prace nie trzeba miec tytulu inżyniera czy magistra tylko znajomosci bo nawet po studiach nie idzie znalezc dobrze płatnej pracy w tym poje**nym kraju ... a Ty gdzie byś poszedł pracowac ?? do prywaciarza za 1500zł i martwic sie czy Cie nie zwolni bo inny przyjdzie do niego pracowac za 1400zł i płaszczyc sie przed nim zeby dostac urlop czy podwyzke ... czy na kopalnie troche cieżej popracowac ale miec spokój ( jezeli nie podpadniesz i nie ma urzedu na dole ) umowe o prace , dobre ubezpieczenie , dostawac bez problemu urlop( chociaz z tym róznie bywa ) i zarabiac 2000zł, 2500zł - zalezy jaki oddział ... wybór jest raczej prosty , przynajmniej dla mnie ... a co do gadki o grzaniu innym tyłków itp itd to tez uwazam ze to duza przesada bo wiekszosc wegla jest importowane do polski ( to jest najwiekszy absurd na swiecie - kraj tak bogaty w ten surowiec importuje go z innych krajów :/:/ no miazga poprostu , to tak jakby importowano rope do arabii i innych mudżachedinów :P :/ )

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 174