Telefon ma kluczowe znaczenie dla firm działających lokalnie. Klienci dzwonią potwierdzić dostępność produktów, umówić wizytę, odbiór towaru lub szybką dostawę. Kontakt z lokalną firmą to szybka i konkretna rozmowa. Wpłynęła na to popularność smartfonów i lokalnego wyszukiwania. Firma lokalna musi mieć dobrą obecność w sieci i umożliwiać klientom jak najłatwiejszy kontakt z poziomu ekranu telefonu.
Przykłady: jedynie 2% badanych dla Google użytkowników (w ramach projektu Thinkwithgoogle.com) nigdy nie dzwoniło do firmy po realizacji mobilnego wyszukiwania. Nie ma po prostu nic prostszego nic dotknięcie i wybranie numeru telefonu po wyszukiwaniu. To dlatego blisko połowa użytkowników korzysta z tej formy kontaktu często. Podobnie, blisko połowa osób wyszukujących mobilnie rezygnuje z interakcji z firmą nie udostępniającej numeru telefonicznego.
Te dane pokazują, że dla firmy lokalnej każda rozmowa jest ważna, gdyż może po prostu oznaczać przychód. Firma lokalna po prostu musi skutecznie podejmować połączenia przychodzące jeśli jej biznes ma się kręcić. Jak to robić?
Odpowiedź jest prosta: każda z nich powinna korzystać z wirtualnej centrali telefonicznej i telefonii VoIP do budowy własnego call center.
Wirtualna Centrala Telefoniczna to abonamentowy system telekomunikacyjny, zaopatrujący firmę w numery telefoniczne (stacjonarne miejskie), kontakt ze światem i zestaw narzędzi do zarządzania połączeniami. Call center z kolei to model funkcjonowania obsługi telefonicznej, wykorzystujący określone funkcji centrali VoIP (ich zakres można sprawdzić np. tutaj).
Nawet niewielka firma lokalna może mieć profesjonalne call center do obsługi połączeń telefonicznych, nawet jeżeli odbierać będzie telefon tylko jedna osoba odpowiedzialna np. za umawianie wizyt w gabinecie lekarskim, spotkań ze specjalistą ds. kredytów lub potwierdzać dostępność towaru na stanie czy możliwość dojazdu do miejsca świadczenia usługi.
Funkcją niezbędną dla call center jest kolejkowanie połączeń (Automatic Call Distribution - ACD). W dużym uproszczeniu, dzięki niej, system zawsze odbierze połączenie, nawet jeżeli w danym momencie na firmowy telefon zadzwoni więcej osób. Automat poprosi ich o poczekanie na połączenie z pracownikiem (proszę czekać, na rozmowę oczekuje jeszcze pięć osób…).
Pokutuje stereotyp, że call center to duży zespół ludzi zajmujący tzw. open space w dużym biurowcu. Technologii VoIP i call center nie należy się bać. Wszyscy by skorzystali, gdyby z tej technologii zaczęło korzystać więcej małych podmiotów. O ile łatwiej byłoby umówić wizytę u lekarza rodzinnego, odbiór samochodu z warsztatu czy odbiór towaru zarezerwowanego w sieci lub wizytę w urzędzie, jeżeli nie trzeba ponawiać prób dodzwonienia się do nich. Łatwiej poczekać pięć minut w zawieszeniu w takt muzyki niż przez dwie minuty ponawiać bezskuteczne próby nawiązania połączenia i zderzać się z głuchym sygnałem zajętości.
Call center to prosta do włączenia funkcja. Nie wymaga żadnej infrastruktury czy zaawansowanej konfiguracji przez użytkownika. Uruchomić ją można przez interfejs WWW, obsługiwany przez przeglądarkę.
Warto uruchomić wirtualną centralę telefoniczną i call center nawet w niewielkiej firmie. Szczególnie, że często to początek drogi jeżeli chodzi o profesjonalną obsługę telefoniczną. Do kolejkowania można dodać wiele innych funkcji (np. syntezę mowy, nagrywanie połączeń, przekierowania, interaktywne menu IVR), czyniąc ją jeszcze wydajniejszą. Warto zapoznać się z artykułem na blogu pokazującym praktyczne zastosowania telefonii VoIP przez firmy działające lokalnie tutaj. Są tam też zawarte informacje o najczęściej stosowane przez lokalne firmy usługach, szczególnie pomocnych we wspieraniu ich działalności.
Tagi: call center, firma lokalna
„Ratujcie! Jesteśmy zasypani po pas. Jak wyjedziemy do pracy?” Mieszkańcy Niewiadomskiej proszą o pomoc
50537Kolejowy hit. Z Rybnika dojedziemy pociągiem do Monachium, a KŚ wracają do Bohumina. Są pewne "ale". Znamy nowy rozkład jazdy PKP
30340Wody aż po pas w centrum Rybnika! Zalało restaurację z kuchnią gruzińską. Jak możemy pomóc? (zdjęcia)
27641Czytelnik: co się stało w piątek wieczorem na ul. Jośki?
24781W czerwcu zamieszkali w Rybniku. W niedzielę spaliła im się połowa domu. Rodzina potrzebuje pomocy (zdjęcia)
20891„Dla mnie to po prostu żenua, Solorz”. Bardziej niż PiS-owi oberwało się cenzurze kabaretów
+300 / -44„Polsatowi już dziękujemy”. Kabaret Młodych Panów pożegnał się z widzami (oświadczenie)
+211 / -33Były poseł z naszego regionu i wiceminister Adam G. - aresztowany! Miał przyjąć 170 tys. zł łapówki
+114 / -14Piotr Tokarz, dyrektor ZST w Rybniku laureatem prestiżowej nagrody "Super Dyrektor 2023"
+128 / -30Koniec z utrudnieniami na Mikołowskiej w Rybniku. Dzisiaj otwierają most nad rzeką Rudą
+95 / -3„Ratujcie! Jesteśmy zasypani po pas. Jak wyjedziemy do pracy?” Mieszkańcy Niewiadomskiej proszą o pomoc
26Potrącenie pieszej na Górnośląskiej. Ucierpiała 17-latka (komunikat policji)
22Rybniczanie pytają: gdzie ten „luft”? Mamy smog w Rybniku, mapa świeci na fioletowo!
19In vitro będzie refundowane z budżetu państwa. Który z naszych parlamentarzystów był „za”, a który „przeciw”?
19Niebieskie „koperty” do 30 min. „To karanie niepełnosprawnych". Rybnik.com.pl zareagował, UM odpowiada
15Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alertCzy będziesz głosował/głosowała na Piotra Kuczerę jako Prezydenta Miasta Rybnika?
Oddanych głosów: 1803