Telefon ma kluczowe znaczenie dla firm działających lokalnie. Klienci dzwonią potwierdzić dostępność produktów, umówić wizytę, odbiór towaru lub szybką dostawę. Kontakt z lokalną firmą to szybka i konkretna rozmowa. Wpłynęła na to popularność smartfonów i lokalnego wyszukiwania. Firma lokalna musi mieć dobrą obecność w sieci i umożliwiać klientom jak najłatwiejszy kontakt z poziomu ekranu telefonu.
Przykłady: jedynie 2% badanych dla Google użytkowników (w ramach projektu Thinkwithgoogle.com) nigdy nie dzwoniło do firmy po realizacji mobilnego wyszukiwania. Nie ma po prostu nic prostszego nic dotknięcie i wybranie numeru telefonu po wyszukiwaniu. To dlatego blisko połowa użytkowników korzysta z tej formy kontaktu często. Podobnie, blisko połowa osób wyszukujących mobilnie rezygnuje z interakcji z firmą nie udostępniającej numeru telefonicznego.
Te dane pokazują, że dla firmy lokalnej każda rozmowa jest ważna, gdyż może po prostu oznaczać przychód. Firma lokalna po prostu musi skutecznie podejmować połączenia przychodzące jeśli jej biznes ma się kręcić. Jak to robić?
Odpowiedź jest prosta: każda z nich powinna korzystać z wirtualnej centrali telefonicznej i telefonii VoIP do budowy własnego call center.
Wirtualna Centrala Telefoniczna to abonamentowy system telekomunikacyjny, zaopatrujący firmę w numery telefoniczne (stacjonarne miejskie), kontakt ze światem i zestaw narzędzi do zarządzania połączeniami. Call center z kolei to model funkcjonowania obsługi telefonicznej, wykorzystujący określone funkcji centrali VoIP (ich zakres można sprawdzić np. tutaj).
Nawet niewielka firma lokalna może mieć profesjonalne call center do obsługi połączeń telefonicznych, nawet jeżeli odbierać będzie telefon tylko jedna osoba odpowiedzialna np. za umawianie wizyt w gabinecie lekarskim, spotkań ze specjalistą ds. kredytów lub potwierdzać dostępność towaru na stanie czy możliwość dojazdu do miejsca świadczenia usługi.
Funkcją niezbędną dla call center jest kolejkowanie połączeń (Automatic Call Distribution - ACD). W dużym uproszczeniu, dzięki niej, system zawsze odbierze połączenie, nawet jeżeli w danym momencie na firmowy telefon zadzwoni więcej osób. Automat poprosi ich o poczekanie na połączenie z pracownikiem (proszę czekać, na rozmowę oczekuje jeszcze pięć osób…).
Pokutuje stereotyp, że call center to duży zespół ludzi zajmujący tzw. open space w dużym biurowcu. Technologii VoIP i call center nie należy się bać. Wszyscy by skorzystali, gdyby z tej technologii zaczęło korzystać więcej małych podmiotów. O ile łatwiej byłoby umówić wizytę u lekarza rodzinnego, odbiór samochodu z warsztatu czy odbiór towaru zarezerwowanego w sieci lub wizytę w urzędzie, jeżeli nie trzeba ponawiać prób dodzwonienia się do nich. Łatwiej poczekać pięć minut w zawieszeniu w takt muzyki niż przez dwie minuty ponawiać bezskuteczne próby nawiązania połączenia i zderzać się z głuchym sygnałem zajętości.
Call center to prosta do włączenia funkcja. Nie wymaga żadnej infrastruktury czy zaawansowanej konfiguracji przez użytkownika. Uruchomić ją można przez interfejs WWW, obsługiwany przez przeglądarkę.
Warto uruchomić wirtualną centralę telefoniczną i call center nawet w niewielkiej firmie. Szczególnie, że często to początek drogi jeżeli chodzi o profesjonalną obsługę telefoniczną. Do kolejkowania można dodać wiele innych funkcji (np. syntezę mowy, nagrywanie połączeń, przekierowania, interaktywne menu IVR), czyniąc ją jeszcze wydajniejszą. Warto zapoznać się z artykułem na blogu pokazującym praktyczne zastosowania telefonii VoIP przez firmy działające lokalnie tutaj. Są tam też zawarte informacje o najczęściej stosowane przez lokalne firmy usługach, szczególnie pomocnych we wspieraniu ich działalności.
Tagi: call center, firma lokalna
17-letni Kamil chciał zrobić dla rodziny grilla. Jest poważnie poparzony. Jego mama prosi o wsparcie
24467Gwałt na małoletniej w Rybniku. Kryminalni zatrzymali dwóch mężczyzn
19968Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
19287Sejm dał zgodę, a prezydent Duda? RAŚ ma apel do śląskich samorządów
18764Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
18341Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+191 / -3A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+261 / -102Wyprowadzał psa bez smyczy. Właściciel agresywnego czworonoga chciał przechytrzyć strażników
+165 / -11Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+143 / -10Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
38W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
37Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
27„Wywożą dziecko poza miejsce zamieszkania”. Kontroler biletów zabiera głos
24Oto zastępcy prezydenta na nową kadencję. Szereg zarządzeń Piotra Kuczery
19Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert