zamknij

Wiadomości

„Czyste niebo dla Rybnika”: magistrat zaprasza na kolejne spotkania

2014-02-27, Autor: 
Urząd Miasta Rybnika zaplanował kolejne spotkania z rybniczanami w ramach akcji „Czyste niebo dla Rybnika”. Tym razem urzędnicy porozmawiają z mieszkańcami Osiedla Dolnego oraz Karolinki.

Reklama

Celem akcji „Czyste niebo dla Rybnika” jest obniżenie niskiej emisji, a także poprawa jakości powietrza w mieście. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano spotkania informacyjne poświęcone planowanej przez Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej rozbudowie sieci ciepłowniczej i możliwości podłączania budynków do ciepłociągu. Z mieszkańcami spotkają się przedstawiciele władz miasta oraz PEC-u.

Dotychczas spotkania odbyły się w Chwałowicach i w Śródmieściu. Dziś, o godzinie 17:00 odbędzie się spotkanie w dzielnicy Północ (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5, ul. Różańskiego 14 a ).

Spotkania cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców. W najbliższym czasie zostaną więc zorganizowane kolejne: 13 marca o godzinie 17:00, w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 11 (była Szkoła Podstawowa nr 11, ul. Hibnera) zaplanowano spotkanie dla mieszkańców Osiedla Dolnego, zaś 20 marca o godzinie 17:00 w Zespole Szkół nr 2 (II LO im. A. Frycza-Modrzewskiego) odbędzie się dla mieszkańców Karolinki.
Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~ 2014-02-27
    17:42:56

    5 0

    Naprawdę szkoda że dopiero teraz. Można było rozpocząć takie programy już dawno. Powietrze zimą jest naprawdę okropne.

  • ~Lateks 2014-02-27
    19:34:04

    1 0

    http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/

  • ~Arteks 2014-02-27
    23:22:33

    2 4

    Jak były artykuły o smogu to zawsze z 50 wpisów, a teraz jak jest szansa na jakieś zmiany to hejterstwo siedzi cicho... A moim zdaniem tam gdzie jest ciepłociąg ludzie powinni być musowo podłączani tak samo jak jest z kanalizacją. Potrzebna jest zmiana prawa w tym kierunku. Raz dwa rozprawilibyśmy się ze smogiem przynajmniej w Śródmieściu, Maroku, Nowinach czy Smolnej bo tam ciepłociągi są. A ci którzy by się podłączyli sami zadawaliby sobie pytanie - czemu dopiero teraz?! Wygoda niesamowita. Nie trzeba martwić się załatwianiem opału, jego zładowaniem i przechowywaniem, nie trzeba co kilka lat kupować pieca, nie trzeba chodzić przykładać do niego i jeszcze wynosić popioły...

  • ~pz2 2014-02-28
    00:31:35

    2 3

    Szansa na zmiany? O czym Ty mówisz Arteks. Największy truciciel naszego miasta czyli EDF ma się całkiem dobrze, przynajmniej nie słyszałem żeby bankrutował, a przecież to ta firma odpowiada w głównej mierze za zanieczyszczanie środowiska w naszym mieście. A akcja pt „Czyste niebo dla Rybnika” jest robiona tylko po to żeby mydlić oczka takim jak Ty Arteks niekumatym, nieczytatym i niepisatym :)

  • ~Lateks 2014-02-28
    00:53:05

    6 0

    Arteks przymusowo to goroli w króliczokach na Wawelskiej zamykali, pieca może nie trzeba kupować, ale każdy dom prywatny ma mieć węzeł CO i wymiennik ciepła o wartości przewyższającej cenę najlepszych kotłów węglowych. Ty sobie możesz zakręcić wszystkie kaloryfery w mieszkaniu a i tak temperatura u Ciebie nie spadnie poniżej 16-tu stopni bo sąsiedzi będą grzali. Fajnie jest wmawiać ludziom takie pierdoły o ekologii i "dofinansowaniach" których nikt nie dostał, i niedostanie bo nie spełni warunków formalnych. Podpisanie zgody na budowę ciepłociągu oznacza płacenie za przyłącze przez 5 lat czy się będzie z tego ciepła korzystać czy też nie. Elektrociepłownia w Chwałowicach nie spełnia norm emisji spalin i wymaga w zasadzie budowy od nowa. Dlatego szuka się naiwnych, dzięki którym inwestycja zwróci się. Szkoda że miasto nie potrafi swoich budynków podłączyć do Ciepłociągu bo brakuje im mocy i energii. Ale szuka się pieniędzy u właścicieli domków jednorodzinnych tak jakby sami milionerzy w nich mieszkali. A Wystarczy spalać odpowiednio węgiel http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/jak-palic-czysto-weglem/

  • ~jurempus 2014-02-28
    06:57:39

    2 1

    Urzędniki myślą że będą mieli czyste powietrze hahaha nie u nas a dlaczego...dużo ludzi ma gdzieś nowe piece co kosztują majątek.Kupuja piece za 2-3 tyś i nimi palą węgiel,mul drewno itp. po drugie przecierz obok rybnika znajduje sie koksownia w Radinie oraz troche daej położona koksownia w Czerwionce do tego dochodzi elektrownia i na samym koncu som domy jednorodzinne...Zawsze byl jest i będzie smog chyba ze zabronić katygorycznie palenia w piecach ale ludzie by ich zeżarli

  • ~Tomek_81 2014-02-28
    07:21:27

    4 1

    ~pz2 wiesz gdzie spada pył z ponad dwustumetrowych kominów elektrowni? w Holandii. W artykule mowa o niskiej emisji czyli pyle zawieszonym na wysokości twoich okien pochodzącym z tysięcy kominów domowych kotłowni na węgiel. Zupełnie nie rozumiesz o co chodzi. Co do kolegi arteksa to masz racje szkoda czasu na lekturę jego wypocin,wszyscy którzy nie myślą tak jak on to hejterzy bo nie zna znaczenia tego słowa

  • ~ 2014-02-28
    09:07:11

    5 0

    Problemem jest brak rozwiązania na poziomie krajowym i unijnym. Zamiast płacić do UE wysokie kary za emisję CO2 przez przemysł można z tych pieniędzy dofinansować gospodarstwom domowym np. gaz (do ceny węgla) lub ciepło systemowe. Ogłosić zmniejszenie emisji o te miliony gosp domowych i będzie po sprawie. Niestety Polska to unijna kolonia - taki wasal który ugina się praktycznie bez oporu w każdej sprawie. Politykom (naszym i unijnym) jest wygodnie zrzucić te problemy na środowiska lokalne i skłócić wszystkich ze sobą a karami za CO2 wykończyć energetykę i przemysł. Smutne to ale prawdziwe.

  • ~Marcin74 2014-02-28
    09:21:55

    6 0

    ~Arteks – Ty albo jesteś urzędnikiem albo zostań urzędnikiem. Ty po prostu musisz być urzędnikiem. Ty piszesz jak urzędnik, Ty używasz słów jak urzędnik. Ty myślisz jak urzędnik! Zmiana prawa żeby musowo podłączać?! Zmusić prawem do czegoś co spowoduje OGROMNY wzrost miesięcznych kosztów ogrzewania? Co spowoduje koszt ok. 10 000 zł za samo podłączenie (pytałem, tyle to kosztuje + czekać 2 lata). Zmusić prywatne osoby, które są właścicielami domów do działania na ich ekonomiczną szkodę równocześnie siedząc cicho w sytuacji kiedy miejskie (zarządzane przez urzędników) obiekty zarówno te stare jak i te remontowane są ciągle (pomimo remontów!) opalane piecami, potrafi tylko urzędnik kompletnie oderwany od zarabiania na własny rachunek. My urzędnicy rozkazujemy ci mieszkańcu zrobić coś co nam się wydaje, że będzie dla ciebie lepsze, bo wiemy lepiej, znamy się lepiej. Otóż wyobraź sobie Artex, że urzędnik nie wie lepiej. Urzędnik to SYNONIM niewiedzy, marnotrawstwa, głupich przepisów, jeszcze głupszego ich egzekwowania, miernoty kompetencyjnej i spychologii w połączeniu z kompletnym brakiem odpowiedzialności za swoje działania. Urzędnik to ostania osoba, która powinna decydować o czymkolwiek. Urzędnik pokornym sługą mieszkańca być powinien, dziękując mieszkańcowi co miesiąc za możliwość odebrania wypłaty na którą ów mieszkaniec oddaje swoje pieniądze.

  • ~Lino 2014-02-28
    09:22:06

    0 0

    ~orient - powietrze jest okropne juz od jesieni czyli koncówka października i będzie okropne do kwietnia (w zalezności od siły wiatru - tutaj jednak wiekszość dni to wręcz brak wiatru). Nie moge tego pojąć dlaczego nikt nic z tym nie robi. Oby ta kampania przyniosła jakies efekty. Póki co nadal trzeba po przyjściu z "miasta" schować głęboko w szafie kurtkę i czapkę bo smród (nie mówie że zawsze ale sporo jest takich dni). Gdy człowiek wypróżni nos to chusteczka jest czarna. Duzo pomogło by ocieplenie większości budynków w mieście. Z tego co widzę za oknem to niektóre domy to wręcz ruiny. W ocieplonym bloku przy 0-5 stopniach na dworze nie trzeba czasem w ogóle odkręcac grzejnika - dlaczego właściciele domów nie moga ocieplić swojego domu? Inwestycja na lata a jakie oszczędnosci. Czasem na dworze 10-15 stopni a niektórzy to walą z komina jak lokomotywa a w bloku trzeba otworzyć okno. Może PEC tym którzy przyłączą się so ciepłociągu w ramach tej akcji dorzuci jakies zniżki? Miasto da/zwiększy dofinansowania na ocieplenie budynkui i uświadomi przez jakaś kampanie informacyjną jakie to daje efekty? Rozwiązań jest wiele.

  • ~Marcin74 2014-02-28
    09:42:37

    2 0

    Lino - Dom dwupiętrowy. 10x10x10 metrów to ok. 400 mkw. Koszt ocieplenia to ok. 150 zł/mkw = 60 000 zł.
    Koszt węgla na sezon (6 ton x 700 zł = 4200 zł). Zakładam bardzo! optymistycznie, że koszt węgla spadnie o 50% czyli oszczędzam 2100 zł rocznie. Inwestycja zwróci się po 28 latach. Za 28 lat zacznę na inwestycji zarabiać zakładając, że cena węgla się nie zmieni (to naiwne)… Widzisz gdzieś sens takiej inwestycji?

  • ~Arteks 2014-02-28
    10:11:27

    0 4

    Oczywiście, że tomek_81 ma rację. EDF czy inne kominy są obładowane filtrami wszelkiej maści. Problem niskiej emisji bierze się wyłącznie z kominów różnych chatek. Starsi mieszkańcy Rybnika z którymi rozmawiam mówią, że nawet 20 lat temu powietrze było lepsze niż teraz zimą bo wielu mieszkańców paliło wtedy gazem i węglem, a nie śmieciami i mułem. @lateks - nie dość że miasto chce pomóc i oferuje 4000 zł za przyłączenie domu do c.o. z podatków wszystkich mieszkańców to jeszcze źle???!!! Teoretycznie miasto nie powinno pomagać bogatym, a wyłącznie wspierać tych których na podstawie dochodów nie stać na taką inwestycję. Już raz w naszym mieście poszły setki milionów na to aby ludzie w tych swoich małych kotykach mieli cywilizowane kible. Przez tą zas...ą kanalizację nie było pieniędzy przez lata na inne ważne inwestycje dla miasta! Potem wydano sporo pieniędzy aby kotykom dać solary na ciepłą wodę latem, a teraz miasto chce aby kotykom było wygodniej, a Rybnik miał lepsze powietrze - to też dla niektórych źle. Nie stać kogoś? Niech sobie poszuka tańszego mieszkania! Nikt nikogo nie zmusza do tego aby mieszkał w jednorodzinnym domu. Bardzo liczę że jeszcze w tym roku sejmik zakaże palenia mułem w piecach, to byłby pierwszy krok w poprawie powietrza w naszym całym regionie. Muł to kompletny obciach - nie stosowany do palenisk nigdzie poza Śląskiem i Małopolską. @marcin74 - bardzo mi schlebia to, że uważasz mnie za urzędnika! :)))

  • ~Marcin74 2014-02-28
    10:30:43

    2 0

    Arteks.. wypisujesz kolejne bzdury. 20 lat nie wiadomo jakie było powietrze bo nie było stacji pomiaru z wynikami dostępnymi online. Nic! Nic nie wskazuje na to, że było lepsze. Moim zdaniem było gorsze ale zwykły obywatel nie miał tej informacji bo taka, nie była na rękę odpowiedzialnemu urzędnikowi. Miasto nie chce pomóc. Miasto ratuje sobie dupe przed wyborami, chce ukryć fakt wyrzuconych pieniędzy na dopłaty do „eko” kotłów i solarów, które to dopłaty nie zmieniały NIC w kwestii poprawy powietrza w Rybniku. Miasto stara się zebrać środki na ratowanie kompletnie przestarzałej ciepłowni w Chwałowicach (raz wypłacone 4k zwracają się kilkakrotnie już po 2-3 latach płacenia gigantycznych miesięcznych rachunków za korzystanie z miejskiego ciepła). Nikt mnie nie zmusi i nikt nie będzie mi dyktował (na pewno nie urzędnik), w jakiej wielkości domu mam mieszkać. Ludzie, którzy zostali zmuszeniu do podłączenia się do miejskiej kanalizacji, dzisiaj są zmuszani monopolistycznymi działaniami spółki UM i PWiK do płacenia, więcej i więcej… bez możliwości wyboru. Żaden urzędnik nie będzie mi mówił na co mnie powinno być stać, a na co nie. Arteks. Wg. Ciebie blokowiska są ładne. Woda w Rybniku jest tańsza niż w okolicy. Bycie urzędnikiem to powód do dumy. Czy do Ciebie na święta przychodzi Gwiazdor i obchodzisz imieniny?

  • ~Lino 2014-02-28
    10:46:18

    0 3

    ~Marcin74 - Budowałes sam dom czy mieszkasz w domu po rodzinie? Budując nowy dom stać by mnie było na niego i ocieplił bym go od razu a skoro miałbym mieszkać w domu z rodziną to chyba sam bym nie wyłozył kasy na to ocieplenie tylko pozostali współmieszkańcy by się chyba dołożyli - babcia, dziadek (tata, mama) etc.? Po co mi dom 400mkw dla 1 osoby? ja nie ociepłałem bloku sam tylko pozostali mieszkańcy się na to dołożyli w funduszu remontowym itd. Może to, że wyłożysz tyle kasy na ocieplenie przyniesie większe zyski Twoim dzieciom? Oprócz kasy zyskają również na zdrowiu.

  • ~Arteks 2014-02-28
    10:49:40

    0 4

    @marcin74 - moim zdaniem to co mówią niektórzy starsi mieszkańcy może mieć sens bo wtedy bardzo dużo domów opalano gazem. A to co uważam - to uważam i się do tego nie wpierdyczaj. Popatrz sobie na zdjęcia samolotowe Rybnika, a sam uznasz, że to chatki są obciachem do miasta albo zrób sobie spacer po dzielnicy Smolna czy zobacz zdjęcia w mediach z nazwania nowego Ronda Wawok. Domy powstałe w ostatnich 20 latach zazwyczaj są ok. ale te starsze wyglądają paskudnie i psują obraz naszego miasta. Nikt nie będzie ci dyktował w jakim domu masz mieszkać ale w niedalekiej przyszłości być może będzie ci mógł dyktować czym można opalać dom, a czym nie!

  • ~Marcin74 2014-02-28
    10:56:53

    3 0

    Lino – ja pytam o sens ekonomiczny inwestycji ocieplania. Nie ma takiego sensu w sytuacji, którą Ci napisałem. Takich przypadków jest masa. Nowe domy są budowane z ociepleniem. Starszych często nie opłaca się ocieplać co Ci wyliczyłem. Co do bloków i ich ocieplania. Wiesz ile kosztuje spółdzielnię ta inwestycja? Wiesz ile płaci spółdzielnia (i tak pośrednio z Twojej kasy) a jaki % pokrywasz bezpośrednio Ty? Wiesz ile na tym zyskasz i w jakim czasie? Wiesz ile na tym zyska spółdzielnia i w jakim czasie?

  • ~Marcin74 2014-02-28
    11:03:34

    7 0

    Arteks – Jak widzisz po moim nicku (rok się zgadza) pamiętam 20 lat temu. Nie, wtedy nie było więcej domów opalanych gazem. Na zdjęciach samolotowych to blokowiska sa obciachem. Te z lat 70-tych-80-tych. Takie miejsca w całym cywilizowanym świecie przeznacza się na slumsy dla emigrantów, bezrobotnych i nieradzących sobie w życiu klientów opieki społecznej. To miejsca kojarzące się z biedotą, przestępczością, smrodem uryny. Nigdzie nie są wizytówką żadnego miasta a wręcz są ukrywane za wysokimi „ekranami akustycznymi” tak, żeby ich nie było widać z autostrady. Takie miejsca muszą być. Ludzi nieporadni życiowo też muszą gdzieś mieszkać ale takie miejsca nie muszą i nie powinny być eksponowane. Nikt nie będzie mi dyktował (na pewno nie urzędnik) na co mam wydawać moje pieniądze.. chyba, ze czarno na białym udowodni, że mi się to opłaca.

  • ~hub381 2014-02-28
    14:01:47

    3 0

    Byłem na spotkaniu Rybnik-Północ na Różanskiego,jako" akcjonariusz"chętny do przyłączenia się do przyszłej sieci CO.O bałaganie jakim zastaliśmy-brak nagłośnienia na sali(nie popisałl się przewodniczący rady północ i jego ekipa).Tych gości należy odsunąć od"żłoba"! Ludzi zainteresowanych mnóstwo.Nagłośnienie uratował p.Śmigielski,mówił głośno i wyraznie.Natomiast pozostali mówcy np. z PECU,już było gorzej.Wracając do sedna sprawy a więc do CO,na razie"cukrowano"a na efekty cenowe trzeba będzie poczekać!
    Ceny przyłącza,wymienników itp.podawano nie brutto,lecz netto(to już coś mówi).Reasumując czekamy na dalszą realizację iunstalacji CO w naszym regionie ! PS.Mam nadzieję,że mój wpis nie będzie usunięty?

  • ~ 2014-02-28
    18:13:14

    4 0

    @hub81 pocieszyłeś mnie bardzo, że takie duże zainteresowanie wśród mieszkańców twojej dzielnicy ewentualny przyłączeniem. Obawiałem się, że ciemnogród i strach przed nieznanym zwycięży nad rozumem, a jednak nie. :) Okazało się że ludzie chcą nie tylko wygody ale chyba są świadomi, że smog szkodzi wszystkim mieszkańcom. Oby to zmierzało w dobrym kierunku bo problemy zdrowotne wielu z nas biorą się właśnie z tego co wychodzi przez kominy.

  • ~Arteks 2014-02-28
    20:09:49

    0 5

    @Marcin74 - bloki są dodatkiem do prawie każdego europejskiego miasta. W Polsce biedota mieszka w socjalnych kontenerach (np. w Żorach) czy familokach (Rybnik), a w przypadku miast GOP przeważnie w kamienicach (niestety) i familokach. Natomiast w przypadku tych chatek-kostek z czasów PRL to też w pewnym sensie były domki dla robotników bo zazwyczaj można je było dość tanio postawić według jednakowego wzorca. Cenię przedwojenne wille albo piękne domy współczesne postawione np. w okolicach Gzelu, zalewu, Okrzeszyńca czy Zebrzydowic. Ale te kostki, czasami nawet nieotynkowane, smrodzące jak kominy fabryczne są prawdziwą zgrozą Rybnika i całego Śląska bo można je spotkać prawie w każdej miejscowości i one robią obciach. Nie tylko swoją pospolitością ale także szarością i szpetotą kształtu. Częściowo nawet swoją wypowiedzią potwierdzasz, że te kwadratowe chatki są tak nieekonomiczne w utrzymaniu, że jedynym wyjściem aby rozwiązać ich problem byłoby ich wyburzenie... Możliwe że masz rację, że tego nie opłaca się modernizować - lepiej to wyburzyć i postawić coś nowego. Natomiast w przeciwieństwie do tych beznadziejnych postprlowskich chatek - bloki opłaca się modernizować i za 2-3 lata będziemy mieli w Rybniku bloki z nowymi elewacjami. Już teraz np. taki Sławików wygląda jak bogata wyspa w porównaniu do tego okolicznego badziewia. Zauważyłem, że jeśli chodzi o nowe domy - prawie żaden z nich jakoś specjalnie mocno nie kopci. Problemem Rybnika są głównie stare chatki z czasów PRL.

  • ~Marcin74 2014-02-28
    23:12:48

    1 0

    Arteks – Bloki są wstydliwym dodatkiem do prawie każdego europejskiego miasta. Całe Dąbrówki, Chabrowa, Wawelska, Kominka, te dwa na Św. Józefa to socjalne kontenery. Broni się Kilińskiego, Raciborska (choć jeden blok po pomalowaniu wyglądaja dramatycznie strasznie). Bloków tym bardziej nie opłaca się modernizować. Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma to najmniejszego znaczenia a wręcz przeciwnie jest zupełnie nie opłacalne. Odnawianie elewacji nic nie daje. W stylu w jakim robi to spółdzielnia to kompletne marnotrawstwo. Sławików obecnie wygląda jak gówno zawinięte w błyszczący papierek. Błyszczy w słońcu ale smród jest ten sam a z czasem rozkładu będzie jeszcze większy. Sławików góruje szpetotą nad chyba jednym z lepszych miejsc do mieszkania w Rybniku tj. okolice Szczęść Boże, Poprzecznej i SP 2. Mieszkasz w willowej dzielnicy w bezpośredniej bliskości centrum a bloki psują ten stan bo ludzie z wyższych pięter patrzą mieszkańcom domów w ogrody burząc przytulność tego miejsca i zaniżając wartość nieruchomości. Bzdura i chory sen architekta.

  • ~Lino 2014-02-28
    23:30:13

    2 0

    Willowa okolica? Jakoś nie widzę tam willi tylko stare budy ze smrodzącymi kominami haha. Jest parę wyjątków ale na tle całości prawie ich nie widać :-) A co do Sławików to akurat nie wiem dlaczego nazywasz te bloki gównem :-) mam porównanie z wieloma innymi blokami w Rybniku i różnicy nie widzę poza tym, że całe osiedle w elewacji. Gównem to nazwałbym osobę, która tak wypowiada się o miejscach zamieszkania ponad 250 ludzi :D

  • ~Marcin74 2014-02-28
    23:58:56

    1 1

    Lino.. nie napinaj się tak. „Gówno w papierku” to taki związek frazeologiczny dość powszechnie stosowany (znaczenie sobie wygoogluj). Jeśli już, to inwektywą w mojej wypowiedzi było nazwanie mieszkań dla ok. 20k ludzi kontenerami socjalnymi… ale to akurat jest fakt bez dyskusyjny. Rybnicką panoramę szpetoty architektoniczne tworzy osiedle Nowiny. Nic, żadne malowanie tego nie zmieni.

  • ~kurier 2014-03-01
    22:01:59

    4 0

    Kolego Marcinie74 budownictwo jednorodzinne przeważnie jest lepsze niż bloki ale nie w każdym przypadku. Akurat jeśli chodzi o okolice Sławików to znam dobrze te rejony bo tam kiedyś pracowałem i wiele domów z tamtej okolicy wygąda kiepsko zarówno jeśli chodzi o budynki jak i ogrody, w niektórych posesjach jest normalnie śmietnik. W tamtym czasie nie kłuły tak w oczy te domy. Ale jak bloki na Sławików wyremontowano to teraz te okoliczne domy budzą politowanie bo wyglądają na slamsy... Nie wiem na co czekają ich właściciele ale samo się to nie wyremontuje.

  • ~Arteks 2014-03-02
    14:54:16

    0 2

    @marcin74 - zostały ci tylko inwektywy bo argumentów niestety nie masz. A ja argumenty mam bo wiele razy dyskutując z ludźmi z innych miast - najsłabszy punkt Rybnika jaki wskazywali to te brzydkie wiejskie chatki których pełno w naszym mieście. A bloki na wielu osiedlach już dawno wyglądają dużo lepiej od PRL-owskich zaniedbanych szarych i kopcących chato-kostek. Osiedla na Wyzwolenia, Maroko, Piaski, Sławików, Chalotta, Dworcowa to w całości zmodernizowane i reprezentacyjne rejony miasta. W trakcie remontów są bloki na osiedlu Smolna, Dworek, Tęczowa, Chwałowice, Cierpioła, Niedobczyce itd. RSM wkrótce bierze się za Nowiny (Wawelska, Floriańska, Wandy, Dąbrówki). Miasto modernizuje stare pofabryczne familoki (Piaski, Słoneczna, Andersa). A niestety prywatne kostko-chatki zatrzymały się w czasach PRL i może jeszcze chcielibyście żeby miasto wam dokładało do remontu waszych brzydkich elewacji i wysłało zieleń miejską do uporządkowania placów. Nie stać kogoś to niech to zburzy i wybuduje coś porządnego albo odsprzeda komuś kto będzie w stanie coś z tym zrobić. A priorytetem dla Rybnika musi być poprawa powietrza. Zgadza się z tym każdy rozsądny obywatel naszego miasta.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5342