Idea Business Chillout była prosta: wczorajsze spotkanie miało na celu promocję przedsiębiorczości, prezentacji innowacyjnych firm, które przynależą do AIP. Uczestnicy wydarzenia zdobyli również wiedzę na temat aktualnych trendów w biznesie.
Na spotkanie przyszli zarówno przedstawiciele władz samorządowych jak i lokalni przedsiębiorcy. Zainteresowanie Business Chillout było na tyle duże, że w Zakątku Pod Teatrem zabrakło miejsc siedzących. Zaproszono również osobistości znane w świecie wielkiego biznesu. Jako pierwszy głos zabrał Mateusz Maik - Dyrektor Inkubatorów AIP Śląsk, który opowiedział zebranym o idei powstania Inkubatora. - Celem naszej organizacji jest to, aby do 2020 roku znaleźć w Polsce firmy na miarę Skype’a, Google albo Facebooka – zaczął Mateusz Maik.
Czym w ogóle jest Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości? – Jest to fundacja, która stworzyła ciekawy program dla osób, które po pierwsze - chcą spróbować swoich sił w biznesie, ale boją się, że ZUS ich „zabije”, a po drugie - nie mają doświadczenia biznesowego oraz kontaktów. Jak to wygląda w praktyce? Osoba, niekoniecznie będąca studentem trafia do Inkubatora i rozmawia z ekspertami. W momencie kiedy jest już gotowa, wchodzi do programu AIP. Daje on osobowość prawną, czyli dana osoba nie musi otwierać działalności gospodarczej, dostaje NIP, REGON i działa pod swoją marką – wyjaśnił prelegent. Inkubator zapewnia ponadto szkolenia, kontakty biznesowe oraz wymianę doświadczeń między biznesmenami.
Z kolei Janusz Dramski opowiedział zebranym, na czym polega praca Akceleratora Biznesu. - To takie miejsce, które gromadzi start-upowców, finansistów, mikroprzedsiębiorców czy też innowacyjne projekty. Dzięki temu gromadzimy w jednym miejscu bardzo duży potencjał kreatywny i intelektualny, który będzie się wspierał w rozwijaniu firm. Nie znaleźliśmy jak dotąd konkurencji, która miałaby tak rozbudowaną infrastrukturę jak my. Znajdujemy się obecnie w 10 największych miastach, w tym w Katowicach – powiedział Janusz Dramski.
Akceleratory udostępniają m.in. miejsca do pracy i spotkań biznesowych. Zapewniają nie tylko zaplecze, ale również optymalną ścieżkę rozwoju dla poszczególnych firm. – Oferujemy też treningi globalne oraz staramy się dopasować odpowiedni model wsparcia – dodał manager Akceleratora Biznesu w Katowicach.
W spotkaniu brały także udział Dagmara Szopa i Dagmara Fisior – właścicielki butiku Duńska Moda, które swoją przygodę z biznesem rozpoczynały właśnie w ekosystemie Inkubatorów AIP. - Zaczynałyśmy od sklepu internetowego, który jest bardzo przydatny dla klienta. Nam natomiast brakowało tego bezpośredniego kontaktu z ludźmi. Naszym celem była też organizacja wydarzeń modowych i poprzez ten butik otrzymałyśmy taką okazję – powiedziały. W otworzeniu biznesu pomogły też liczne kontakty, dzięki którym udało się nawiązać porozumienie z Gustavem – duńskim producentem odzieży. - Marka ta ma taką autonomię, że rzadko udostępnia komukolwiek swoje kolekcje. Nam udało się ją sprawdzić – dodały właścicielki butiku.
Co ciekawe, Dagmara Szopa oraz Dagmara Fisior ukończyły architekturę i budownictwo na Politechnice Śląskiej w Rybniku. Swoją karierę chciały jednak powiązać z modą. - Miałyśmy wątpliwości czy Rybnik nie jest przypadkiem za małym miastem na tego typu sklep. Staramy się jednak wychodzić poza naszą miejscowość, co umożliwia nam sklep internetowy – powiedziały.
Dalsza część wieczoru upłynęła w jazzowych klimatach ze skandynawskim akcentem. Na scenie wystąpił bowiem Peter Brown, który umilił przybyłym wieczór w Zakątku Pod Teatrem.
W Rybniku odbył się pierwszy Business Chillout – zobaczcie zdjęcia.
Tagi: AIP, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości, Business Chillout, biznes przedsiębiorcy, Zakątek Pod Teatrem
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~fandango1972 2015-02-05
18:17:17
Każdy ceni inicjatywę, ale to duże firmy ciągną region: 1. Elektrownia - już podzielona na spółki, spółeczki, jedna świadczy usługi drugiej, więcej prezesów, a pracowników tyle samo, tylko za grosze. 2. W Ryfamie zatrudnienie coraz mniejsze, ciekawe co z niej będzie za 2 lata. 3. Przetargi: najtaniej i najszybciej. Kiedy urzędnicy zaczną stosować ocenę ofert: że cena to 60% a reszta gwarancja, jakość materiałów, terminowość, wykonywanie inwestycji na 2 zmiany. 4. Władze organizują jarmarki, kiermasze, folklory zamiast koncentrować się na inwestycjach które w rachunku ciągnionym dadzą pracę na lata.
~ 2015-02-09
13:42:36
Inicjatywa jak najbardziej dobra. Szkoda, że nie pomyślał nikt o edukacji przedsiębiorczej już na etapie gimnazjalnym, żeby młodzi rybniczanie myśleli jak mieć 2 samochody jak sąsiad a nie modlić się, żeby się nimi rozbił.
Swoją drogą jest nowa władza, podatki i ceny za media nadal na wysokim poziomie... Chyba czas pomyśleć poważniej nad przyszłością miasta.