zamknij

Organizacje pozarządowe

Organizacje chcą dać się poznać

2012-03-04, Autor: 
Zakończył się kolejny etap szkoleń dla organizacji pozarządowych w ramach projektu „Jest NGO – musi być głośno”. Tym razem przedstawiciele stowarzyszeń z regionu uczyli się, jak zaistnieć w mediach i jak sprawić, żeby o ich działalności było głośno.

Reklama

O organizacjach pozarządowych działających w Subregionie Zachodnim jego mieszkańcy ciągle wiedzą niewiele. Stąd pomysł na szkolenia, które przedstawicielom okolicznych organizacji przybliżyły specyfikę poszczególnych mediów oraz sposobów docierania poprzez nie do szerokiego kręgu odbiorców. Członkowie organizacji spotkali się z Mariuszem Juszczykiem z portalu organizacji pozarządowych www.ngo.pl, Jackiem Bomborem z Dziennika Zachodniego i Arkadiuszem Żabką z Radio 90.

– Skuteczna organizacja musi umieć informować o swoich dokonaniach, przekonywać do swoich pomysłów, mobilizować i zachęcać do działania. Zdarza się, że przedstawiciele organizacji pozarządowych mają z tym problem. Często powielają sposób mówienia administracji lub wzbogacają swój język terminami zaczerpniętymi z wniosków o dotacje europejskie. Nie trzeba dodawać, że jest to język zupełnie niezrozumiały dla większości ludzi. Stąd pomysł na zajęcia z dziennikarzami, czyli osobami, które w swojej pracy dążą do mistrzostwa w dziedzinie komunikowania – mówi Emil Nagalewski z CRIS, które zorganizowało szkolenia dla stowarzyszeń.

 

– Ja brałam udział już w wielu szkoleniach, ale te na pewno sporo mi dały, przede wszystkim dlatego, że rzadko jest okazja, żeby nie tylko nauczyć się czegoś teoretycznie, ale sprawdzić swoje umiejętności w praktyce, na warsztatach. Umiejętność promocji własnej działalności jest dla nas ważna, bo to szansa np. żeby pozyskać nowych wolontariuszy – mówi Anna Wanglorz z raciborskiego oddziału fundacji „Dr Clown”.- Cały cykl szkoleń był bardzo ciekawy. Nawet nie spostrzegliśmy, jak ten czas przeleciał – dodaje Halina Sosna z Fundacji Mniejszości Niemieckiej Województwa Śląskiego.

 

Przedstawiciele organizacji z regionu nauczyli się nie tylko, jak redagować informacje prasowe dla mediów, jak wypowiadać się w radio, ale też, jak zadbać o swoją stronę internetową. – My musimy rzeczywiście całą stronę przerobić, bo okazuje się, że dużo informacji jest niepotrzebnych, a lepiej byłoby wyeksponować co innego. Ale dobrze jest przynajmniej wiedzieć, gdzie popełniliśmy błędy – mówi Bernadeta Gęgotek z Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

 

To już kolejne szkolenia dla organizacji pozarządowych zrealizowane przez CRIS w ramach projektu „Jest NGO – musi być głośno”.

 

Projekt współfinansowany ze Środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

 


Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5306