Promocja działalności organizacji pozarządowych to bardzo często podstawa sukcesu znalezienia działaczy, wolontariuszy, a także sponsorów. - Sponsorzy chcą wiedzieć, jakie będą mieć zyski, jak wsparcie finansowe, które dają organizacji przełoży się np. na wizerunek przedsiębiorstwa. Organizacje, które same się skutecznie promują np. w lokalnych mediach i potrafią zbudować pozytywny wizerunek dają jasny komunikat sektorowi biznesu: jesteśmy godni zaufania, zadbamy również o wasz wizerunek – zachęca Emil Nagalewski, specjalista ds. promocji Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych w Rybniku.
Tego typu promocja coraz częściej nie wymaga dużych nakładów finansowych, bardziej liczy się kreatywność i zaangażowanie. Sepcjaliści zachęcają, by tworzyć własne media m.in. za pomocą portali społecznościowych takich jak Twitter czy Facebook. - Warto też poszukać „ambasadorów marki”, bo zwłaszcza w małych społecznościach poczta pantoflowa to najkrótsza droga, żeby dotrzeć do osób, które chciałyby w organizacji działać lub korzystać z oferowanych przez nią produktów lub usług – zachęca CRiS.
Dla organizacji, które prowadzą działania ekonomiczne marketing jest jedyną szansą utrzymania się na rynku. – Statut i strona internetowa nie wystarczą, nikt nie będzie wiedział o naszej działalności. Strategia marketingowa organizacji tak naprawdę nie powinna się różnić od strategii marketingu w biznesie – przekonuje Nagalewski.
O skutecznych strategiach marketingowych w organizacjach pozarządowych można dowiedzieć się w czasie bezpłatnego doradztwaw ramach projektu „Inkubator Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego”. Kontakt telefoniczny: (32) 739-55-12, 32 423 70 34, 503-074-783 oraz e-mail: [email protected].
>> Czytaj więcej na temat projektu „Inkubator Ekonomii Społecznej Subregionu Zachodniego”
Tagi: Inkubator Ekonomii Społecznej, CRIS, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, marketing, marketing dla organizacji pozarządowych, Inkubator Ekonomii Społecznej w Rybniku
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert