zamknij

Galeria

Dworzec kolejowy na Paruszowcu prawie gotowy. Zobaczcie zdjęcia

Prace remontowe na terenie dworca PKP w dzielnicy Paruszowiec dobiegają końca. Dzisiaj (29 grudnia) rano rozpoczął się odbiór techniczny obiektu, który zostanie uroczyście otwarty najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. Zobaczcie, jak wygląda (prawie) wyremontowany dworzec.
Autor: Bartłomiej Furmanowicz 2015-12-29
Oceń publikację: + 1 + 50 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~halupczok1 2015-12-29
    11:50:40

    61 0

    Ładne. Dodatkowo należy zamontować dobry monitoring żeby nikomu nie przyszło na myśl ozdabianie. Szkoda by tego było

  • ~lidka1310 2015-12-29
    12:28:54

    0 1

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~ 2015-12-29
    15:34:34

    8 0

    Przede wszystkim już nie straszy, jest czysto, estetycznie, ale... szału nie ma ;)

  • ~Arteks 2015-12-29
    16:20:19

    4 0

    @chatelle - szał by był jakby jeszcze oryginalna kasa biletowa się pojawiła, a w środku dworca pierwotne secesyjne wyposażenie... Ale i tak jest dobrze - największa atrakcja tego dworca to zewnętrzny portal i ta głęboka klatka z oryginalną ceramiką pamiętającą czasy pruskie... Mi się podoba ale konserwator zabytków mógł się bardziej przyłożyć jeśli chodzi o pochwyty bo mogły być jakieś stylizowane.

  • ~ 2015-12-29
    16:20:23

    11 0

    Pięknie :-) Skromie lecz z zachowaniem klimatu. Jest ładnie :-)
    Zastanawiam się jedynie ... co z Osobami na wózkach inwalidzkich ? Jak wjechać wózkiem dziecięcym ?
    Na zdjęciach nie zauważyłem udogodnień. Brawo dla "projektanta" :-)

  • ~ 2015-12-29
    16:28:20

    10 0

    Ponad stuletni obiekt wygląda z powrotem jak nowy. Unikalne rozwiązanie techniczne dworca (dojście na perony leżące na nasypie kolejowym wewnątrz tego nasypu) były podobno wzorem dla podobnie usytuowanych stacji berlińskiej S-Bahn.

  • ~___ 2015-12-29
    17:45:57

    3 0

    remont cieszy, ale należy wspomnieć, że obecna część naziemna to budowla w stylu oryginału, a nie wierna jej rekonstrukcja (nowy budynek jest krótszy), klimatu dodałyby też zrekonstruowane stylowe lampy po obu stronach wejścia (oryginał możemy zobaczyć w rybnickim Muzeum), a co ze starym wyposażeniem , pamiętam tam stary ternion (specjalną szafę na bilety kartonowe), do parapetu okienka kasowego był zamocowany masywny komposter ( urządzenie mechanicznego wytłacznia daty na tych biletach) czy bębnowe rozkłady jazdy i wewnętrzne drewniane ławki z logo PKP, szkoda tylko ,że przy takiej inwestycji nie przebito przejścia na drugą stronę, w tych warunkach ścieżka po nasypie będzie miała rację bytu przez kolejne lata

  • ~lordofthedrinks 2015-12-29
    20:18:49

    4 0

    Jest ładnie i schludnie. Przed remontem to strach było powietrze zaciągnać do płuc. Obawiam się tylko, że bez nadzoru to się tam ta "ładność" za długo nie utrzymie. Po mięsiącu obstawiam spray na ścianach. Obym się mylił.

  • ~rodzyn 2015-12-30
    09:46:00

    2 0

    Czy wiadomo coś więcej o przekopie do dzielnicy Północ?
    Może zamontują na tym dworcu biletomat?

  • ~marcin_o 2015-12-30
    10:30:19

    5 0

    Proszę pokazać wejście od strony ul. Żużlowej. Pokażcie tą ścieżkę po stromej skarpie po której wspinają się pasażerowie z dzielnicy północ, goście przyjeżdżający na stadion czy na basen Rudę. Ktoś chyba zapomniał, że od początku istnienia tej stacji "trochę" się zmieniło i teraz nie tylko pracownicy Huty Silesia z niej korzystają. Czy w ramach takiego remontu nie dało się zrobić przejścia również w drugą stronę? Co na to Prezydent - znowu powie, że to nie jest obiekt UM i nic nie może zrobić. Czy w ogóle ktoś coś próbował zrobić w tej sprawie?

  • ~Arteks 2015-12-30
    12:24:52

    1 0

    @marcin_o - jakbyś się trochę interesował życiem dzielnicy to byś wiedział, że miasto negocjuje przebicie się pod przystankiem Paruszowiec. Ze względów technicznych nie da się tego zrobić korzystając z hallu obecnego dworca, ma to być z boku tak, że będzie można się przedostać bezpiecznie do głównego portalu i schodami wejść na przystanek. To poprzednia ekipa uważała, że się "nie da". Ta wręcz przeciwnie. :)

  • ~ 2015-12-30
    14:31:34

    1 0

    super, ale w przyszłości trzeba będzie się zając również nawierzchnia peronów która jest już mocno wykspoatowana

  • ~ 2015-12-30
    19:19:06

    4 0

    Bez stałej obsługi wandale za dwa lata doprowadzą dworzec do ruiny.A przebicia do dzielnicy Północ jak nie było tak niema.Dla osób niepelnosprawnych prosiłaby się zadaszona rampa po nasypie ale to przekracza wyobraznie .

  • ~Arteks 2015-12-30
    19:22:43

    4 0

    @zoltan - była obietnica ze strony PKP PLK, że wyremontują ten peron. Trzeba będzie im się przypomnąć. @jureq - widzę, że jednak należysz do osób wiecznie niezadowolonych. Nie było remontu - źle, jest po remoncie - też źle... Niech żyje malkontentyzm! ;)

  • ~780323 2015-12-31
    13:59:48

    0 4

    Witam. Wyremontowano dworzec, pan Andrzej sporo czasu o to zabiegał tylko nasuwa się pytanie po co.? Galerii tam nie stworzymy za mało miejsca ludzie z drugiej strony nasypu nie mają legalnego i łatwego dojścia do tej budowli. Bywać tam dla samego bywania jakby na Rybniku nie było innych miejsc. Po co wydano tą kasę skoro otoczenie jest nie ruszone dalej te paskudne wiaty i kostka. Całość miała by sen jakby obłożenie pasażerskie sięgało około 1000 pasażerów dziennie a nie miesięcznie choć jak dla mnie to też przesadzona liczba. Pozdrawiam noworocznie.

  • ~Arteks 2016-01-02
    21:46:53

    2 0

    @780323 - peron również będzie remontowany, tak deklarowały publicznie w mediach PKP PLK - więc pożyjemy - zobaczymy. Natomiast jeśli państwo czy miasto podejmuje się renowacji miejsc opuszczonych czy zdewastowanych, czy w przypadku Rybnika - gmachów po szpitalu Juliusz, dlaczego przystanek kolejowy z którego korzystają codziennie podróżni i który jest perełką inżynierii komunikacyjnej na skalę ogólnopolską - ma nie być modernizowany? Z tego przystanku codziennie odjeżdża prawie 30 pociągów. To bardzo dużo jak na polskie warunki.

  • ~morfeus12 2016-01-03
    11:13:19

    1 0

    Błędnie przyklejono papę na dachu nad wejściem. Za rok będzie przeciekać ;)

  • ~ 2016-01-03
    21:00:22

    0 0

    Przebicie si e na drugą stronę ma kosztować ok. 400 000 zł. a pod most idzie już scieżka którą wytarczyłoby wyłożyć kostką. 2 minuty dłużej. a koszt dużo niższy. Z dworca korzysta niewiele (kilkadziesiąt) osób, mecze i basen tylko latem. 400 000zł nie ma ważniejszych inwestycji. Za to byłby kolejny plac zabaw i ścieżka tez!

  • ~miastowy 2016-01-04
    10:54:49

    0 0

    Bardzo cieszy ten remont, ale bez pomysłu na funkcjonowanie koleji regionalnej, niestety dworzec jest tam bez celu i pełnil będzie jedynie funkcje estetyczną. Miasto , władze regionu powinny same zadbać o stosunkowe częste kursowanie czegoś na kształt SKM i wtedy dworzec byłby dużo bardziej wykorzystany, chociązby jako lokal handlowy dla ludzi z pobliskich zakładów pracy. Tak swoją drogą mam nadzieję, że podczas remontu przewidziano, że obecnie standard peronów to 76 cm ponad główkę szyny i piękne wyjścia z budynku są na wystarczajej wysokości.

  • ~Arteks 2016-01-04
    21:43:14

    0 0

    @miastowy - od czegoś trzeba zacząć. Akurat Rybnik Paruszowiec to przystanek teoretycznie bardzo dobrze położony (w pobliżu zakłady przemysłowe, hurtownie, biurowce), a także dość gęsto zaludnione dzielnice. Podoba mi się, że Kuczera powołał swojego doradcę który będzie zajmował się tematyką transportową w UM bo do tej pory tego nie było, a wszyscy wiemy że ZTZ nie spełnia nawet swojej roli związanej z autobusami, a co dopiero z problematyką kolejową, taryfową, przesiadkową itd. Natomiast to co jest niezwykle dziwne na Śląsku to brak powiązania gęstej sieci linii kolejowych z ich lepszym wykorzystaniem. To nawet w tzw. Polsce "C" reaktywowano niedawno linię Lublin-Parczew i dla 6 par pociągów opłacało im się wybudować 7 nowych przystanków. A na Śląsku poza Tychami w ostatnich kilkunastu latach nie otwarto żadnego mimo, że przecież takich miejsc możnaby wskazać multum. Ani władzom samorządowym na tym nie zależy, ani PKP, ani Kolejom Śląskim - które niestety zawiodły pokładane w nich nadzieje... W każdym razie lepiej aby zmiany dokonywały się powoli niż w ogóle. Z innych dobrych wieści to modernizacje linii kolejowych w okolicy, nowy tabor, więcej pociągów w różnych kierunkach, a także współpraca z Wodzisławiem w kontekście lepszego wykorzystania kolei między tymi dwoma miastami.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5501