Osoby, które będą chciały kupić bilet przez telefon, najpierw muszą zarejestrować się w systemie CallPay. Aby to zrobić, trzeba zadzwonić pod numer: 22 100 1 600 i ustalić kod PIN. Rejestracja jest również możliwa przez Internet. Następnie w zakładce „Panel Zarządzania” należy doładować swoje konto lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje.
Bilet trzeba kupić tuż po wejściu do autobusu. Pasażer, chcąc zakupić bilet, musi zadzwonić pod odpowiedni numer. Tabele numerów telefonicznych prezentujemy na jednym ze zdjęć. Przy zakupie trzeba będzie podać numer linii autobusowej i potwierdzić znakiem „#”.
W przypadku kontroli podróżujący będzie musiał zadzwonić na podany przez kontrolera numer. Gdy bilet został wcześniej zakupiony, połączenie będzie bezpłatne, a po jego zakończeniu przyjdzie SMS z potwierdzeniem transakcji. Jeśli jednak pasażer nie kupił wcześniej biletu, w czasie połączenia kontroler zostanie o tym poinformowany.
Ceny biletów kupowanych przez telefon niczym nie różnią się od tradycyjnego cennika. Koszt połączenia z systemem CallPay będzie zgodny ze stawkami operatorów. – Wprowadzenie systemu CallPay to rozwiązanie problemu kupowania biletów u kierowcy, co denerwuje innych pasażerów i jest przyczyną opóźnień. Jednak w pierwszej kolejności proponujemy rybniczanom korzystanie z e-karty, która jest najwygodniejszym i najtańszym sposobem na podróżowanie komunikacją miejską w Rybniku – podsumowuje dyrektor ZTZ.
Co sądzicie o możliwości zakupu biletu przez telefon? Czy zamierzacie korzystać z takiego sposobu kupowania biletów? Czekamy na Wasze opinie!
Tagi: ZTZ Rybnik, ZTZ, Kazimierz Berger, komunikacja miejska, komunikacja miejska Rybnik, komunikacja publiczna, autobusy, autobusy Rybnik, linia autobusowa, opłata za przejazd autobusem
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
44198Można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca. Kolejki nie ma
41987Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
37733Policja i niebieski parawan przy Gliwickiej. Doszło do tragedii
30052Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
29375Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+320 / -19Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+187 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+142 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+144 / -20Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
23Łukasz Kohut rozstanie się ze skłóconą Lewicą? Onet: wystartuje do Parlamentu Europejskiego z list KO
19Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~jojoxxx 2013-05-22
17:25:48
Forma zakupu biletu i ich sprawdzania jest straszna :)
a nie daj boże zniknie zasięg :)
Ja zostanę przy standardowym rozwiązaniu tradycyjnym
~rafalvip 2013-05-22
17:35:38
a co z moBILET? Korzystam od dawna w KZK GOP i MZK Jastrzębie i kupowanie biletów jak i ich weryfikacja są bardziej przyjazne niż wydzwanianie na jakiś numer.
~P_Buchta 2013-05-22
17:53:51
Trochę dziwne rozwiązanie. Można by zrobić aplikację na smartfony połączona z rozkładem jazdy i myślę że więcej ludzi by korzystało z tej formy kupowania biletu.
~ 2013-05-22
18:44:47
jaki w tym sens skoro w tym samym czasie można zakupić bilet u kierowcy za tą samą cenę. zachęcić do korzystania z tego systemu można tylko przez obniżenie ceny. tak to na tym zyskuje tylko operator - dla pasażerów to żadna zachęta.
~frbro 2013-05-22
19:00:18
Chciałem kiedyś kupić e-kartę - nie mieli. Prosił się nie będę.
~lukaszn84 2013-05-22
19:17:47
TEN KTO TO WYMYŚLIŁ POWINIEN DOSTAĆ NAGRODĘ - ZŁOTĄ MALINĘ - !!! PYTANIE. A JAK TELEFON ROZŁADUJE SIĘ ALBO NIE BĘDZIE ZASIĘGU CO WTEDY? CZEKAMY NA ODPOWIEDŹ!!!! RYBNICCY EKSPERCI ......
~ 2013-05-22
19:18:00
Zbyt skomplikowane by się przyjęło. Jedynym rozsądnym rozwiązanie wydaje się sms premium w cenie biletu i sms zwrotny z potwierdzeniem.
~szmyca 2013-05-22
20:46:26
Nareszcie! System nie jest skomplikowany zakup biletu zajmuje 20s. Sprawa jest o tyle wygodna, że nie musisz mieć gotówki czy szukać kiosku.
~ 2013-05-22
21:12:07
A w takiej Ostravie wystarczy wysłać SMSa... Szybciej, prościej i się dostaje potwierdzenie od razu.
~green electricity 2013-05-22
22:24:24
Uważam rozwiązanie za trafione. Operatorzy premium SMS-ów ściągają zbójecką prowizję rzędu 50%. Tutaj system jest nieco tańszy ale i tak zostaje najmniej dla ZTZ, dlatego nie spodziewam się specjalnej promocji tego rozwiązania, raczej jest to uzupełnienie, deska ratunku przy braku drobnych
~kejti 2013-05-22
23:53:03
Ja myślę że myśl nie jest zła, jednak zrealizowanie tego niezbyt przyjazne. Choćby zasięg, rozładowana bateria, ciekawe czy w nocnych autobusach się to sprawdzi. Myślę że lepszym rozwiązaniem było by wysłanie sms_a i żeby on także przyszedł jako sms - łatwiej też by to było dla kontroli, bo jeżeli by się przyjęło że będziemy dzwonić to wystarczy 10 osób w całym autobusie i kontroler szału dostanie, szczególnie że nie zawsze z kontrolą autobus rusza gdyż zazwyczaj czeka aż kontrolej sprawdzi i wyjdzie więc opóźnienia i tak będą i tak. Pomysł dobry ale nad realizacją wg mnie trzeba trochę popracować. Takie moje skromne zdanie.
~ultramaryna 2013-05-23
07:37:42
System nie jest skomplikowany i działa sprawnie. Kto przynajmniej raz skorzystał ten wie. Każda dodatkowa forma kupna biletu jest dobra, bo chodzi o wybór - skorzystasz z formy, która jest dla Ciebie najlepsza. Dużym plusem systemu CallPay jest to, że działa w wielu miastach Polski, więc wystarczy jednorazowa rejestracja. Można również połączyć z kartą debetową i nie potrzeba doładowywać konta jak w przypadku moBILETU czy choćby eKARTY. SMS premium? Taniej można wejść w już działający system, który jest sprawdzony. Minus: brak zwrotu środków przy zarejestrowaniu wyjścia z autobusu (jak w przypadku eKarty). To raczej - moim zdaniem - sposób kupna biletu kiedy nie zabraliśmy eKarty lub nie mamy przy sobie drobnych. Ale jest - i to się liczy.
~ 2013-05-23
07:47:52
Pomysł dobry, ale tylko dla młodych ludzi albo takich którym się chce utrudniać sobie życie. Pierwszy zgrzyt: cena. Można by się spodziewać że za słowem "udogodnienie" stoją "niższe ceny" tu niestety nie. Zgadzam się że jeśli u kierowcy można po tej samej cenie kupić to nie ma sensu iść dłuższą drogą. Drugi zgrzyt: kontroler poczeka aż pasażer zakupi bilet?? No to do kompletu radzę rybnickich kontrolerów wysłać na szkolenie z cierpliwości. Do kompletu dorzucając szkolenie z uprzejmości. Trzeci zgrzyt: kilka numerów pod które trzeba dzwonić???? Kto to spamięta??? Była idea ekarty - szczytna zresztą. Ale ciągle niedokończona bo cierpliwości wystarczyło tylko do ostatniej transzy dofinansowania z unii. Podsumowując: można było iść drogą którą wybrało MZK Jastrzębie, jeśli już, bądź ujednolicić rodzaje płatności zamiast chaotycznie wprowadzać kilka różnych.
~andrzej1984 2013-05-23
12:05:18
To czysta głupota korzystania z tego systemu i takich cen.Bo jaki jest sens że komórką za przejazd kosztuje 3,8 a płacąc ekartą 2,8. .Ciekawy jestem kto będzie skorzystał z tego rozwiązania?Jak mam płacić 3,8 wole iść do kierowcy po bilet.