zamknij

Wiadomości

Blokada trwa

2007-08-09, Autor: 
Wizyta prezydenta Fudalego u protestujących mieszkańców ul. Boguszowickiej nie doprowadziła do rozwiązania konfliktu.

Reklama

Atmosfera spotkania przydenta

z protestującymi była bardzo

nerwowa. Fot. J. Zielińska.

Przypomnijmy, mieszkańcy ul. Boguszowickiej od wczoraj blokują drogę na znak protestu przeciwko wycince drzew w ramach modernizacji drogi - czytaj więcej.

 

Dziś po godz. 10.00 do protestujących pojechał Adam Fudali. Wizyta prezydenta trwała prawie godzinę, ale nie przyniosła efektów.

 

- Przy realizacji tego projektu nie chodzi wyłącznie o wykorzystanie pieniędzy ze środków unijnych, jak twierdzą niektórzy, ale o zlikwidowanie niebezpieczeństwa na drodze. Dlatego wycinka musi być kontynuowana - przekonywał prezydent.

 

W odpowiedzi mieszkańcy argumentowali, że „czarny punkt” nie znajduje się na ich ulicy, ale kilometr dalej. - Trzeba zasotosować inne rozwiązania. Samo wycięcie drzew nie poprawi bezpieczeństwa - mówił na miejscu opozycyjny radny Stanisław Stajer

 

Mieszkańcy prosili prezydenta, aby ocalona została przynajmniej część drzew, które jeszcze nie zostały wycięte. Protestujący domagają się też się inwentaryzacji już dotychczas ściętych drzew w obawie przed ich kradzieżą.

 

Atmosfera dzisiejszych wydarzeń na ul. Boguszowickiej była bardzo nerwowa. Spotkanie trwało do momentu gdy prezydent stwierdził, że w klimacie niechęci i braku zaufania dalsze rozmowy nie będą kontynuowane.

 

W efekcie mieszkańcy zamierzają kontynuować protest. - Dopóki nie zostanie podjęta inna decyzja w sprawie wycinki blokada zostanie utrzymana – mówi Grzegorz Milanowski, jeden z protestujących mieszkańców.

 

Zawiązany komitet protestacyjny zadeklarował, że jeszcze dziś złoży wniosek do prokuratury o zbadanie legalności wycinki drzew przy ul. Boguszowickiej.

 

Justyna Zielińska

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (19):
  • ~biki 2007-08-09
    15:42:05

    0 0

    Po kiego grzyba wam te drzewa? Co kolejni "zieloni"? To na Rospudę protestować!!! W wielu sprawach nie zgadzam się z poczynaniami prezydenta, ale te kilka chłabinek (mówiąc po naszymu) to może smiało wycinać, bedzie tam wreszcie przejrzyściej i bezpieczniej, a nie ciemno i ponuro przez te stare i szpecące niebezpieczne drzewa! Przy pasach jezdni powinni powycinać wszystkie drzewa w całym kraju! Ludzie z Boguszowickiej - mieszkacie w pobliżu lasu więc tam idźcie sobie poobcowac z drzewami! Popatrzcie ile zieleni mają mieszkańcy centrum??? Sam beton!!!

  • ~zdziwiona 2007-08-09
    15:55:09

    0 0

    Jesli będziemy się zgadzali z takimi pomysłami to za kilka lat na Raszowcu tez bedzie sam beton( wszystko ku temu zmierza)Tych kilka "chłabinek" to ponad 150 drzew. Droga bedzie przejrzysta i jasna- akurat dla wszystkich piratów drogowych będzie to wielkie udogodnienie i na pewno teraz nie ściagną nogi z gazu.

  • ~cige 2007-08-09
    15:57:20

    0 0

    Nie nazywaj mnie "zielonym" kibolu, jak sie nie podoba to się nawet nie odzywaj, bo w innym wypadku rydwan desantowy miałbyś jak beton. Sam sobie idź nie powiem gdzie. A te chłabinki jak to nazwałeś to były drzewa które prawie wiek przetrwały i wszystkie kataklizmy. Jeszcze raz pisze - bezpieczeństwo na tej ulicy zależy od jeżdżących samochodami. A władza niech uważa co mówi ludziom, bo przez nich zostaliście wybrani.

  • ~ 2007-08-09
    17:36:50

    0 0

    Szkoda czasu na dywagacje na temat opinii prostaków w stylu Kibelka.
    Władza niech skończy robić z Rybnika autostradę, bo jak tak dalej będzie to te miasteczko tylko do przejazdu się będzie nadawało. I tak już tutaj jest brudno i szaro. Może trzeba będzie sprawdzić jak mieszkają nasi "dygnitarze" i co nieco im wyciąć i zabetonować przed domem dla zwiększenia ich bezpieczeństwa?

  • ~ 2007-08-09
    18:09:53

    0 0

    drogi w Rybniku to temat NR 1 każdy chce odpowiedniej jakości dróg, ich poprawy,budowy nowych, ale tylko wtedy gdy nie będzie ta modernizacja przebudowa przebiegać obok mojego podwórka.
    My Polacy mamy taką przywarę lubimy narzekać, bo inaczej nie mieli byśmy o czym rozmawiać. Drugą sprawą jest to że byle ptaszek, kundel czy krzak ma więkrzą wartość niż człowiek nie mówiąc o życiu ludzkim.

  • ~ 2007-08-09
    19:33:04

    0 0

    a te drzewa wycinają bo chcą poszerzyć tę drogę? jeśli tak to jest to jeszcze jakiś sensowny powód bo za szeroko to tam nie jest... ale jeśli dla "poprawy bezpieczeństwa" i tylko trawę zostawią na tym miejscu to faktycznie nie potrzebnie ;)

  • ~zdziwiona 2007-08-09
    20:11:53

    0 0

    Droga nie zostanie poszerzona. Tego nie przewidziano w planach i nie ma na to pieniędzy.

  • ~cige 2007-08-09
    21:24:32

    0 0

    Jak to, nie zostanie poszerzona? Pracowano przecież nad projektem 2 lata!!!!!! Jeju ale dżes. Nie przewidziano tego w planach, nie ma na to pieniędzy? A co na to Pan Naczelnik który dziś ludziom po prostu gadał głupoty!! Gościu - głupich przed sobą nie masz i tyle. Mmieszkasz tam?

  • ~BartekH 2007-08-09
    21:45:34

    0 0

    Powinni bardziej zając się zakrętami to te są niebezpieczne, no i jakimś garbem gdzieś po środku/na dole bo tam jadą już na "full spidzie". Coś czuje, że podajde tam jutro. kubolek jeśli nie wiesz poco są drzewa to zajrzyj do podręcznika do biologii z lat szkolnych,

  • ~BartekH 2007-08-09
    22:58:12

    0 0

    Brednie, zrzucanie winy za wypadki na drzewa/pogodę etc. A winni zawsze są kierowcy!

  • ~BartekH 2007-08-09
    23:00:45

    0 0

    tytuł mnie troche zmylił :)

  • ~kolo33 2007-08-09
    23:14:40

    0 0

    do kubolka - chłopie te chłabinki to uratowały nie jednemu życie (ale z drugiej strony i odebrały-szalonym szoferom-ale to juz ich wina)dzieci chodzą tamtędy do szkoły starsze osoby - a wariaci szaleją do woli .Czasami strach do sklepu wyjść nic tylko pisk opon.Dzrzewa i owszem powinno się parę wyciac -suszek troche jest -ale zdrowe powinny dalej rosnąć .Jak chcą poprawiać bezpieczeństwo to niech dorobią barierki , postawią ze dwa fotoradary i będzie po sprawie.Miasto by dziennie zarobiło sporo kasy!!!!na 100%.Wszystko by się zwrócilo raz dwa NA BANK.

  • ~leonek 2007-08-09
    23:40:54

    0 0

    dziwi mnie opinia ludzi nie mieszkających tu! mnie wyjeżdżając z mojej posesji dwa razy to drzewko ocaliło życie a może tylko zdrowie,nispomne że mój synek siedział z prawej strony i niewiem czy gdyby nie to drzewko to odwiedzałbym go na kyrchowie!!! ciekawostka no nie!mam pytanko:czy nasz prezydent rybnika chciałby też wchodzić do domu tak jak mieszkańcy co poniektórych domów oczywiście po modernizacji drogi? a co do wypowiedzi prezydenta na temat słowa demokracja i co to znaczy ---to wole się nie wypowiadać ,bo to woła o pomste do nieba..a reasumując odsyłam tę osobę do skorzystania ze słownika co słowo demokracja znaczy!!! bo na pewno nie to że władza rządzi!!!!!!!!!!!

  • ~fanatic 2007-08-10
    10:54:29

    0 0

    kubolek zgadzam sie z toba w calej rozciaglosci . ale niestety protestujacym tego nie wytlumaczysz . przyjeli postawe " nie bo nie " i tlumacza sobie ze drzewa robia za fotoradar :)

  • ~zaskoczona 2007-08-10
    10:56:53

    0 0

    Drogi kubolku, jestem pewna, że te drzewa były na Boguszowickiej długo zanim Ty się tu pojawiłeś. Mogą Ci się nie podobać - to kwestia gustu, na ten temat się nie dyskutuje. Możesz też się ich bać, choć zapewniam Cię że nie ma czego, drzewa nie powodują wypadków, tylko nieodpowiedzialni ludzie. Równie dobrze o rozbicie szyby w samochodzie i wgniecienia na masce mógłbyś oskarżyć przechodnia, którego skasowałeś na chodniku. Może powinieneś pomyśleć o przeprowadzce?

  • ~fanatic 2007-08-10
    11:03:59

    0 0

    kubolek zgadzam sie z toba w calej rozciaglosci . ale niestety protestujacym tego nie wytlumaczysz . przyjeli postawe " nie bo nie " i tlumacza sobie ze drzewa robia za fotoradar :)

  • ~maniola 2007-08-10
    13:06:36

    0 0

    drzewa tak czy inaczej będą wycięte, tak czy inaczej będzie niebezpiecznie. wydaje mi się, że to nie wina drzew, że się ludzie zabijali na tej drodze, ale brawura, lekkomyślność i ta prędkość! gdyby zamontować fotoradar, gdyby patrole jeździły i łapały szaleńców wszystko było by ok.. ale nie. najlepiej wyciąć drzewa i umożliwić jeszcze szybszą jazdę, bo widoczność wzrośnie diametralnie. a co do spadających drzew, to fakt, lecą gałęzie, ale tylko przy wichurach. żal mi tylko mieszkańców boguszowic i raszowca, że przez protesty z pewnością wszystko przeciągnie się aż do września.. i to my zdani na ztz będziemy musieli stać dłużej w autobusach, "spacerować" na przystanki do ligoty, żeby dojechać do szkół.. tak jak było w czasie kopania kanalizacji. podsumowując: wytnijcież co trzeba, zamontujcie barierki, fotoradary, postawcie policjantów i dajcie normalnie żyć. pozdrawiam serdecznie przeciwników wycinki,chętnych rozgłosu,bo inaczej nie można nazwać tego co wyczyniają. ;)

  • ~zaskoczona 2007-08-10
    21:17:08

    0 0

    Drogi Fanatic a pofatygowałeś się do protestujących, żeby im wytłumaczyć, że ich protest nie ma sensu? Skoro twierdzisz, że nie trafiają do nich żadne argumenty, to pewnie byłeś.

  • ~informatyk 2007-08-11
    21:59:14

    0 0

    O rany . PIJANIE DRZEWO rozpędziło się, wpadło na kierowcę i ......zabiło go . Jakie niedobre. Trzeba wszystko wyciąć ! A czy ktoś z władz wie o tym że Drzewa przy drodze chronia nas przed tym świństwem co asfalt wydziela i opony jadących samochodów. I zeby było skuteczne to pochłanianie, to powinny drzewa tworzyć dach zielony nad szosą. W Niemczech obsadzono całą drogę z Berlina na lotnisko właśnie w tym celu.
    Unia daje pieniadze na bezpieczeństwo, ciekawe Czy Unia wie na co one idą ? Może by sie tak wzieli za zbadanie tego Ci z Kamienia , co przeciwko tnięciu Parku Krajobrazowego protestują...

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5346