czwartek, 9 lutego 2012      Apolonii, Eryki, Cyryla
    login :     hasło :
   zarejestruj się    nowe hasło
WIADOMOŚCI    |    KULTURA I ROZRYWKA    |    SPORT I REKREACJA    |    ORGANIZACJE POZARZĄDOWE    |    EDUKACJA    |    BIZNES    |    FOTOGALERIA
Jesteś tu :   Wiadomości
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij
Starostwo ma efektowną iluminację
24 września 2009, autor: Redakcja
 
Fot. Dominik Gajda
Wczoraj po godzinie 19.00 budynek Starostwa Powiatowego w Rybniku rozbłysnął nowym światłem wykonanej przez Vattenfall iluminacji.
Iluminację uruchomili Starosta Rybnicki i prezes Vattenfall Distribution
Fot. Dominik Gajda
Fot. Dominik Gajda
ZOBACZ PODOBNE
Nie jesteśmy już klientami Vattenfalla, a Taurona
Vattenfall - właściciel Górnośląskiego Zakładu Energetycznego, który jest dystrybutorem energii w naszym regionie, sprzedał swoje udziały innemu potentatowi branży energetycznej – Tauronowi. 2011-08-25
Ochojec i Golejów bez prądu
Około 1500 osób w dzielnicy Ochojec i części Golejowa nie ma od wczoraj wieczora prądu. 2010-12-14
W powiecie pełna zgoda
Zgodnie z przewidywaniami Starostą Powiatu Rybnickiego na kolejną kadencję został wybrany Damian Mrowiec. 2010-12-03
Nowa iluminacja to swoiste podsumowanie prac remontowych w budynku starostwa, które trwały od wielu miesięcy. Ostatnim etapem modernizacji było odnowienie ceglanej elewacji obiektu. Od wczoraj efektowny wygląd starostwa można podziwiać również w nocy. Starosta Rybnicki Damian Mrowiec i prezes Vattenfall Distribution Piotr Kołodziej uroczyście uruchomili wykonaną przez Vattenfall iluminację.


- To najnowocześniejszy system iluminacji, zużywający ledwie 6 kilowatów energii. To moc porównywalna do 2 czajników elektrycznych. 40% całej instalacji to oświetlenie ledowe – mówi rzecznik Vattenfall Łukasz Zimnoch.


Firma w całości sfinansowała wykonanie elewacji i choć nie podaje dokładnej wartości iluminacji, to wiadomo, że jest to koszt kilkuset tysięcy złotych. Podobna iluminacja powstała w kwietniu br. na Rondzie Sztuki w Katowicach. Vattenfall nadal szuka miejsc na Śląsku, gdzie możnaby wykonać równie efektowne instalacje. - Z końcem października w Gliwicach powstanie chyba największa lampka nocna w Polsce. Będzie to żarówka o wysokości 5 metrów – zapowiada Łukasz Zimnoch.


Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij


Znalazłeś błąd w artykule ? Poinformuj nas o nim.
Zgłoś błąd
 
Twój email:
Nadawca:
Treść zgłoszenia:
 
 
Wyślij
Głosy na tak: 0 Głosy na nie: 0

Podoba mi się!

Nie podoba mi się!


Całkowicie darmowy newsletter z przeglądem wydarzeń tygodnia w Rybniku
komentarzy: 42 | Dodaj komentarz
2009-09-24 09:46:16
~eli2006

WOW i o co tyle szumu..... masakra
2009-09-24 10:00:07
~casshern1980

STAROSTA NIE BĘDZIE MUSIAŁ NA ŚWIĘTA PRZYSTRAJAĆ CHOINEK... PO CO COŚ TAKIEGO... WYGLĄDA BARDZO EFEKTOWNIE, ALE CIEKAWE JAKIE BĘDĄ RACHUNKI ZA PRĄD... A TO WSZYSTKO Z NASZYCH PIENIĘDZY... PIENIĘDZY PODATNIKÓW...
2009-09-24 10:05:21
~bogdann55

A mnie sie podoba,malo jest takich ladnych budynkow w Rybniku wiec podswietlony wyglada super.
2009-09-24 10:08:03
~Rodowity

do casshern1980 : Przeczytaj tekst ze zrozmieniem a potem poszukaj w tekscie "rachunki za prąd" i pomyśl.
2009-09-24 10:20:17
~mala23

jak zwykle wszystko krytykujecie a jak przyjezdzacie do innych miast to sie takimi efektami zachwycacie
2009-09-24 10:32:04
~beat__

ladny efekt to ma ale co z tego u mnie na osiedlu w Niedobczycach pradu na ulicy nie bylo przez dwa tygodnie i ciemno ze hej i pytam sie i jak tu przejsc jak pradu niema a oni szaleja !!Byle na miescie cos jest a tu na obrzezach maja wszystkich w dupie!!Zenada!Troche pomyslec trzeba zanim sie cos zrobi !!!
2009-09-24 10:59:00
~Wojtek.Ryb

KILKA UWAG: 1] Pan Zimnoch nie napisał w ciągu jakiego czasu zużywane jest te 6 kilowatów; 2] wbrew pozorom czajniki bezprzewodowe nie są oszczędnymi urządzeniami; 3] faktycznie centrum pięknieje, ale w dzielnicach jest ciemno i brudno; 4] najgorsze w tym wszystkim jest to, że w wyborach znów wygra Pan Adam Fudali, bo będzie na niego głosowało całe centrum z Nowinami + dzielnice znad zalewu i w kierunku Gliwic. 5] osobiście zachęcam do robienia zdjęć w dzielnicach, gdzie można tylko pomarzyć o oświetleniu chociażby ulicy. POZDRAWIAM.
2009-09-24 11:12:27
~abc123

Zgadzam się z mala23. Cudze chwalicie swego nie znacie.. Najlepiej wszystko krytykować... mnie się bardzo podoba ta iluminacja ;-)
2009-09-24 11:17:27
~kamil@pro

Efekt pewnie cieszyć będzie, jednak czar szybko pryśnie jeśli ktoś zechce zaparkować auto, żeby załatwić sprawę w/w budynku w godzinach szczytu. Odrazu przytoczę takie zdażenie (tu cytuje pracownika straży M który wypełnia mi mandat za zatrzymanie się koło starostwa) przecież mógł Pan zaparkować koło "Biedronki"i przy okazji zrobić sobie jakieś zakupy, ja nato: ok ale widzi Pan "biedronka" nie jest instytucją publiczną, on: Ja proszę Pana nie jestem od myślenia tylko od wykonywania obowiązków...... ktoś zadzwonił ze starostwa, przyjelismy zgłoszenie i niestety......100zł+ 1pk,. Aaaale zato Oprawa świetlna na pięć.
2009-09-24 11:20:57
~benek

Iluminacja jest bardzo efektowna. To dobrze, że upiększa się nasze miasto. I jest jeszcze dodatkowy plus tej sprawy - dopiero teraz będzie widac, że rybnickie starostwo powiatowe istnieje. Do tej pory niewielu słyszało, że władze powiatu ze starostą na czele cokolwiek robią. Teraz przynajmniej będzie ładnie wyglądało, choc nie jest to zasługą starostwa, tylko firmy, której płacimy za dostawę energii elektrycznej, bo zrobiła to przecież z pieniedzy wypracowanych z naszych opłat za prąd.
2009-09-24 11:22:31
~kamil@pro

Efekt pewnie cieszyć będzie, jednak czar szybko pryśnie jeśli ktoś zechce zaparkować auto, żeby załatwić sprawę w/w budynku w godzinach szczytu. Odrazu przytoczę takie zdażenie (tu cytuje pracownika straży M który wypełnia mi mandat za zatrzymanie się koło starostwa) przecież mógł Pan zaparkować koło "Biedronki"i przy okazji zrobić sobie jakieś zakupy, ja nato: ok ale widzi Pan "biedronka" nie jest instytucją publiczną, on: Ja proszę Pana nie jestem od myślenia tylko od wykonywania obowiązków...... ktoś zadzwonił ze starostwa, przyjelismy zgłoszenie i niestety......100zł+ 1pk,. Aaaale zato Oprawa świetlna na pięć.
2009-09-24 11:25:08
~kamil@pro

Efekt pewnie cieszyć będzie, jednak czar szybko pryśnie jeśli ktoś zechce zaparkować auto, żeby załatwić sprawę w/w budynku w godzinach szczytu. Odrazu przytoczę takie zdażenie (tu cytuje pracownika straży M który wypełnia mi mandat za zatrzymanie się koło starostwa) przecież mógł Pan zaparkować koło "Biedronki"i przy okazji zrobić sobie jakieś zakupy, ja nato: ok ale widzi Pan "biedronka" nie jest instytucją publiczną, on: Ja proszę Pana nie jestem od myślenia tylko od wykonywania obowiązków...... ktoś zadzwonił ze starostwa, przyjelismy zgłoszenie i niestety......100zł+ 1pk,. Aaaale zato Oprawa świetlna na pięć.
2009-09-24 11:56:46
~ziupo

I po co tyle razy odświeżasz stronę po dodaniu komenta? Nie wiesz, że ta strona ma buga w systemie komentarzy? Eh... Polacy... za późno żeby narzekać! Iluminacja rzeczywiście efektownie wygląda, zwłaszcza jak na tak mały obiekt. Przejedzcie się do Wrocławia i zobaczcie jak tam ładnie podświetlili mosty i budynki w Centrum.   --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2009-09-24 12:54:38
~charlie01

SRB się bawi!!!
2009-09-24 13:01:01
~gabi169

charlie01 jak Ty ładnie znasz alfabet :P buhaha żałosny jesteś z tym SRB
2009-09-24 13:07:58
~Wisior

6kW czyli w ciągu dnia 144kWh czyli w ciągu miesiąca 4320kWh czyli w ciągu roku daje 52560kWh:) Nawet licząc że nie będą świecić cały czas a jedynie przez 1/3 doby to i tak jest wciąż 17520kWh rocznie:) O ile się nie mylę to 1kWh kosztuje około 50 gr (zaokrąglając mocno w dół - nie wiem po prostu:P) to roczny rachunek za oświetlenie wyniesie 8760zł:) w skali roku dla takiego starostwa może i to niewiele:) aha i ta moc jest bardziej porównywalna do 3 czajników:P Pozdrawiam:)
2009-09-24 13:07:58
~AlicjaeR

no to znów nam en. el zdrożeje ;)))
2009-09-24 13:14:18
~tommi

6kW to około 2.40 zł na godzinę , czy to aż tak dużo? firma sie reklamuje a i prezentacja starostwa jest imponująca, ostatecznie miasto zaoszczędziło na oswietleniu ulicznym z uwagi na fakt że na przełomie roku zmodernizowano całe oświetlenie uliczne w Rybniku wymieniącją oprawy. zatem myślę że w tym przypadku wyjątkowo nas na to stać, w końcu Rybnik to mioasto gdzie mieszka ok 140 tys mieszkańców, a to już nie jest małe miszczańskie miasteczko choć daleko nam do wielkich miast. Ja ta wizualizację popieram i bardzo mi się podoba (choć moją zdanie jest prywatne to pewnie jestem stronniczy).
2009-09-24 13:45:58
~Wojtek.Ryb

KOLEJNA UWAGA: kwotę 8760 złotych można by przeznaczyć na inne cele - chociażby kupić części rodzin węgiel na zimę albo dofinansować studia dzieciakom z takich rodzin. No ale... wybory tuż tuż...
2009-09-24 14:44:50
~monolith-

Idąc tym tokiem rozumowania to po co fonntanny, po co sadzenie drzew i kładzenie kostki. Przecież za te pieniądze też można kupić węgiel... Tworzenie klimatu w mieście to nie tylko węgiel i drogi. Inną sprawą jest, że miasto to nie tylko centrum...
2009-09-24 14:47:40
~remmers

Bardzo efektowne to podświetlenie oby wiecej takich w Rybniku. Od razu widac ze negatywne komentarze wystawiaja mieszkańcy ościennych miast - zazdrość taka natura Polaka. A jezeli jakis ciul z Rybnika twierdzi że za pieniadze z tego oswietlenia mozna by mu były kupić węgiel bo go nie stać to niech policzy sobie ile wydaje na alkohol i papierosy w ciagu roku bo na takie przyjemnosci nie jednego biednego stac.
2009-09-24 14:56:34
~michal03

mi się też podoba :) przejadę się dziś tam po 19:00 może już zapalą ;) ubiegły tydzień spędziłem w Chojnicach na Kaszubach - miejscowość może 40tys, ale swoje piękne budowle odremontowała, uliczki i zieleńce w centrum zadbane a i na oświetleniu (zabytków) nie oszczędzają - nic dziwnego że po zmroku ludzie dalej spacerują po centrum
2009-09-24 15:00:03
~tommi

Wojtek Twoje myslenie ma sens ale w praktyce wygląda tak , że rodziny dostają dofinansowanie a pieniązki w tych rodzinach idą na używki, nawet za bony które wprowadził PC i MOPS kupowane są używki a nawet tanie samochody, więc w rezultacie dofinasowanie czy pomoc nie trafia tam gdzie powinna, tymczasme pozstała część społeczeństwa też ma prawo płacąc podatki otrzymywać coś w zamian, w tym przypadku to ładny budynek za dnia i wnocy, a ta suma nie jest aż tak duża dla takiego miasta
2009-09-24 15:18:40
~charlie01

Co miasto Rybnik ma do tego? no chyba tylko tyle, że starostwo stoi na jego terenie. Na tą iluminację nie będzie się składać SR tylko SRB, SR to najwyżej może wyłożyć na iluminację UM Rybnik.
2009-09-24 16:39:11
~tommi

tak ale to starostwo to własnie starostwo rybnickie a nie "SRB" więc jednak miasto ma coś do tego
2009-09-24 17:15:21
~ROW_Misiek

A mi się pomysł i wykonanie podoba :) Wiadomo,że każde pieniądze można by przeznaczyć na coś bardziej potrzebnego... Ale pamiętajcie o tym,że aby przyciągnąć inwestorów miasto musi się promować. Nikt nie zainwestuje sporych pieniędzy w szarym i nudnym mieście... Poza tym ciekawe jak zareagujecie gdy porozmawiacie z kimś, kto jest gościem w Rybniku i wam powie, ze to miasto jest piękne... Powiecie: "No tak, ale wiesz, te pieniądze szło przeznaczyć na coś innego..."?? Wątpię... Popieram takie pomysły, Rybnik to piękne miasto, i dobrze,ze ktoś stara się to uwydatnić!!
2009-09-24 17:34:48
~charlie01

Nie, Rybnik jest miastem na prawach powiatu a tutaj mamy do czynienia z powiatem rybnickim. Są to dwa różne od siebie organy samorządu. Jak pisałem Rybnik jako stricte miasto tworzy jeden organ jakim jest miasto na prawach powiatu i nie ma nic wspólnego z powiatem rybnickim czyli w tym wypadku SRB, w którego skład wchodzą m.in gmina Lyski, Jejkowice, Czerwionka- Leszczyny itd.
2009-09-24 18:06:03
~dizers

"koszt kilkuset tysięcy złotych" ,ile głodnych dzieci można było by nakarmić ...
2009-09-24 19:10:01
~Wisior

diizers a wiesz ile kosztuje np. taki satelita telekomunikacyjny?? albo cały osprzęt żebyś miał ten pie$%$%$@ internet w domu?? Jak Ci się nie podobają wydatki które nie nakarmią Cię lub jakichś biednych dzieci to może sprzedaj dom, auto i daj biednym dzieciom... Albo powiedz po prostu mamie żeby całe Twoje kieszonkowe dawała na Caritas...
2009-09-24 23:04:10
~Bartek

nakarmisz a i tak to za przeproszeniem wysrają. Lepsze działania na dłuższą metę.
2009-09-25 00:49:36
~nti

Gratuluję fajnego efektu w postaci iluminacji, liczę na kolejne inwestycje tego typu oraz na reformę samorządów z redukcją zatrudnienia i zmniejszeniem wynagrodzeń finansowych "kominów" najwyżej uposażonych samorządowców..
2009-09-25 07:26:09
~werkk

To obecnie najładniejszy budynek Rybnika.
2009-09-25 10:35:35
~sfjenty

A ile herbat by mozna tym biednym dzieciom z tych dwoch czjanikow przez noc zalac... :D
2009-09-25 13:18:34
~Przekliniak

Prezydent powinien za to beknąć :D
2009-09-25 15:41:12
~blackboy_aj

Mam nadzieję, że po wybudowaniu sądu również efektownie go oświetlą :)
2009-09-26 06:25:18
~nikodem1-60

szkoda że ta iluminacja jest tak cukierkowata ..... ale starosta coś zrobił ciekawe ile kadencji już jest starostą kamień swój już koło starostwa ma teraz oświetlił jak na kadencję kamień ku swojej czci i światło to dużo ????.... ciekawe kiedy Juliusz i... fajnie mieć w Rybniku coś co opłaci Czerwionka Lyski Gaszowice ....Starosto zacznij remontować Juliusz .... i oświetlenie też możesz zrobić ... chyba do wyborów coś zrobisz ...
2009-09-26 17:30:32
~sfjenty

Juliusz trzeba najpierw wykarczowac z tych pieprzonych drzew jak Starostwo, to moze jakis inwestor zobaczy jaki to piekny budynek i go przerobi np. na hotel. Tak to naprawde wyglada: http://gorny-slask.eu/foto/4/4315.jpg Caly Rybnik jest zarosniety drzewami jak las. Zaslaniane sa dziela sztuki budowlanej. No ale jak sie woli burzyc kamienice niz je remontowac to co tam drzewa...
2009-09-27 00:48:28
~michal03

sfjenty od tej strony co jest na pocztówce to i tak Juliusza zbytnio nie widać :] chodzi tam tylko mało przechodniów a ruchy nie ma - a akurat w tym miejscu te kasztanowce ładnie wyglądają. od 3 Maja można by było ładnie oświetlić chyba tylko Kaplicę, a od strony Miejskiej dość daleko zabudowania są
2009-09-27 11:23:39
~Arteks

Sfjenty ma rację z tymi drzewami. Jeśli zasłaniają zabytki, a nie są pomnikami przyrody - powinne być usunięte np. ten kościół gotycki na Gliwickiej jest prawie cały zasłonięty od strony ulicy, to samo szpital Juliusz. W Pradze sam widziałem jak usuwano drzewa które zasłaniały ładną panoramę.
2009-09-27 18:11:13
~Przekliniak

Ja jakoś nie mam problemu by dojrzeć szpital Juliusz albo kościół w parku sztywnych aż tyle tych drzew tam nie ma nie przesadzajmy
2009-09-27 18:14:37
~Przekliniak

Ale racja ze od strony 3 maja te kasztanowce zasłaniają troche.Jaki sens jest oświetlać nieczynny popadający w ruine budynek najpierw musiał by ktoś w niego zainwestować i zrobić remont,ładnie pooświetlane zabytki są w Toruniu
2009-09-28 21:20:50
~nikodem1-60

macie rację Juliusz jest cudownym i wspaniałym zabytkiem .. teraz ma właściciela starostę .. D. Mrowca i może już jest czas aby pokazał co z tego cacka chce zrobić . Czy takie cudo jak Kampus ... Czy drzewa się wytnie czy nie to nie ma aż takiego znaczenia ale czas aby ten budynek już tętnił życiem .. tam do dziś ogrzewa się budynek ogrzewaniem centralnym i to gazem .. (koszmarnie drogie źródło ogrzewania ).... Ciekawe jakiej wielkości to są rachunki za gaz ... I Starosto zaproponuj nam co tam będzie ??? Wybory już za rok ??
Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu.
Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
komentarzy: 42 | Dodaj komentarz

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WIADOMOŚCI
 
Alert Rybnik.com.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz informację z pierwszej ręki, zdjęcia lub film? Napisz do nas !
 
NAJWYŻEJ OCENIANE WIADOMOŚCI
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE FILMY
PREZENTUJEMY
© 2008 copyright - 44-200 Rybnik, Rynek 11, tel. (32) 42 37 551, fax. (32) 42 37 559, email: redakcja@rybnik.com.pl    |    redakcja    |    realizacja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie
Współpraca :
pogoda w Rybniku
-10°c