zamknij

Wiadomości

Ul. Rybnickiego „odwrotnie jednokierunkowa”. O co chodzi?

2019-03-15, Autor: Bartłomiej Furmanowicz

Ostatnie tematy związane ze zmianą organizacji ruchu w centrum Rybnika były szeroko komentowane przez Czytelników. Mamy więc dla Was kolejne zagadnienie, które już teraz wywołuje kontrowersję. Na Ul. Franciszka Rybnickiego (łączącej Cmentarną z Brudnioka) zmieni się kierunek ruchu samochodów. Dlaczego?

Pamiętacie, jak pisaliśmy o zawężeniu ul. Brudnioka dla kierowców samochodów do jednego pasa ruchu? Przypomnijmy, Od listopada 2018 roku zamiast dwóch pasów dla samochodów jest tylko jeden. Reszta jezdni została przeznaczona na ruch rowerowy. Ta decyzja rybnickiego magistratu wywołała zdenerwowanie wśród wielu kierowców >>Brudnioka: były dwa pasy, jest jeden. Kierowcy pukają się w czoło<<

Reklama

Tym razem opisujemy sytuację na ul. Rybnickiego, która jak się okazuje ma ścisły związek ze zmianami na Brudnioka.

Na fanpage'u Stop dyskryminacji kierowców samochodów w Rybniku pojawił się dzisiaj post o kolejnej zmianie organizacji ruchu w centrum miasta:

„Otóż na skrzyżowaniu Cegielniana/Rybnickiego pojawiły się nowe znaki. Jakie? Takie jak na zdjęciu - zakaz skrętu. Cóż to oznacza? Otóż oznacza to, że ul. Rybnickiego stanie się jednokierunkowa. Ktoś powie: ale ona już jest jednokierunkowa! Owszem, jest, ale teraz będzie odwrotnie jednokierunkowa. Dlaczego? Ano dlatego, że wbrew twierdzeniom Pana Oficera PROBLEM JEDNAK JEST. I teraz kierowcy jadący od ul. Skłodowskiej-Curie/Rudzkiej - jeśli stwierdzą, że na ul. Brudnioka jest korek (a jest!) - pojadą sobie dalej prosto i skręcą w prawo w ul. Cegielnianą. Proste? Proste. Ale głupie.”

Jak dalej czytamy w poście, to „dalsze brnięcie w głupotę pod tytułem kontrapas na Brudnioka”. - Zamiast się przyznać i go zlikwidować - drapiemy się za uchem przez ramię reformując reformę i poprawiając bubel. Pojawi się tym samym problem w nowym miejscu, bo jadący ul. Cegielnianą w dół nie będą mogli skręcić w lewo w ul. Rybnickiego i pojadą aż do Cmentarnej, która jest wąska i teraz będzie tam po prostu horror. Łatwiej byłoby zlikwidować nieużywaną ścieżkę rowerową na Brudnioka, ale nowoczesność nie pozwala. To raz. Dwa: korek na Brudnioka często sięga aż po kościół, więc na Cegielnianą i tak nie da się wjechać – czytamy dalej.

Co na to rybnicki magistrat? - Zmiany organizacji ruchu wprowadzone w tym obszarze mają na celu usprawnienie ruchu w tym kwartale. Nie wycofujemy się z wcześniej obranych założeń związanych z organizacją ruchu rowerowego. Miasto to żywy organizm, reagujemy na bieżące potrzeby – odpowiada Agnieszka Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 105

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (71):
  • ~pprywatne 2019-03-15 14:25:03

    Przecież z Cegielnianej wyjechać na Gliwicką, skręcając w lewo to graniczy z cudem, to prawie niewykonalne w czasie dnia. Gratuluję kolejnego idiotyzmu...

    250 9
  • ~Tomek_81 2019-03-15 14:32:09

    Jest super i robimy wszytko żeby było jeszcze bardziej super. Czy Pani rzecznik kiedykolwiek nas zaskoczy? Czy jest sens ogóle o cokolwiek pytać? Całe szczęście przy kolejnym super pomyśle na poprawienie wcześniejszego super pomysłu z Brudnioka nie wyrżnięto żadnych drzew.

  • ~Lateks 2019-03-15 14:40:39

    Cóż podobno socjalizm to taki ustrój który najlepiej sobie radzi z problemami nie występującymi w innych ustrojach. A niby PRL skończył się 30 lat temu...
    Jedyna rzecz która mnie zastanawia to analizy budżetu, UM, Województwa, Państwa. Niby wszędzie mają deficyt środków a wszędzie można poszukać takich perełek, gdzie pieniądze spływają razem z pierwszym deszczem....

    100 9
  • ~Gruby21 2019-03-15 14:45:22

    Co to za strona?? Hahaha... Dobre, kierowcy dyskryminowani w Rybniku... Parking za 20 mln, droga za 400 mln zł.. mało im... Kontrapasy w centrum za kilkadziesiąt tysiecy aż tak bardzo ich bolą... Rozumiem, że samochody będą mogły teraz tak samo jechać jak wcześniej rowery .. ale jak zwykle kierowcy czują się tym zdyskryminowani?? Mocne. A tak naprawdę to pogonić te wszystkie auta z centrum i cześć. Za dużo ich jest i tworzą się korki. W innych dużych miastach tak robią i jakoś sobie ludzie żyją.

  • ~polk 2019-03-15 14:49:04

    Kiedy myślę, że odpowiedzialni za ruch w mieście już niczego głupszego nie mogą wymyślić, oni robią coś, co każe mi zmienić zdanie.
    To była chyba jedyna alternatywa, żeby z Wyzwolenia w miarę szybko przeskoczyć na Wodziasławską nie stojąc w dwóch korkach na Kotucza i trzecim na Dworku. Teraz, zamiast jednego korka na Brudnioka będzie drugi na Cegielnianej i w żaden sposób ruchu to nie usprawni.
    Czy w magistracie naprawdę pracują kompetentni ludzie???

  • ~Kurt_Wallander 2019-03-15 15:05:52

    Stop dyskryminacji kierowców samochodów w Rybniku - śmiechłem... biedni, uciskani kierowcy (sam nim jestem - tzn. kierowcą, bo uciskany się nie czuję).

    Nie, żebym się czepiał ale przecież kawałek dalej jest równoległa Cmentarna - więc w czym problem? W nadłożeniu drogi?

  • ~apurocs 2019-03-15 15:09:48

    Po co zmieniać coś co działało dobrze??! Zlikwidować kontrapas na Brudnioka i po problemie

  • ~ursus 2019-03-15 15:17:05

    wkrótce naczelny komentator będzie nas przekonywał, jacy jesteśmy zaściankowi i zacofani we własnym postrzeganiu rzeczywistości, bo jako amatorzy nie dostrzegamy i nie doceniamy rozwiązań opartych na najnowszych światowych ( a przynajmniej europejskich ) trendach urbanistycznych, serwowanych nam przez fachowców w mieście

  • ~schiphol1 2019-03-15 15:43:56

    A światełka do super parkingu powodują, że stoi cała Kościuszki, a Chrobrego to chyba od ronda z kulkami. Gratulacje.

  • ~ 2019-03-15 16:06:38

    Wspolczuje pani Skupien - musi sie tlumaczyc z coraz glupszych dedcyzji

    97 7
  • ~Dador 2019-03-15 16:28:13

    Pomysł, wbrew powszechnie wygłaszanej tutaj opinii, nie jest głupi. Jedynie co trzeba zrobić, aby miało to ręce i nogi, to Cegielnianą od skrzyżowania z Rybnickiego przy Lift Med, do skrzyżowania przy szkole zrobić jednokierunkową, bo jeśli mnie pamięć nie myli, dotychczas jest dwukierunkowa. Wtedy też samochody nagminnie parkujący przy Cegielnianej nie będą taką przeszkodą, jaką są do tej pory. Przy takiej konfiguracji kwartał Cegielniana, Rybnickiego, Brudnioka zamknie się ładnie jednokierunkowymi ulicami.

    13 57
  • ~Dador 2019-03-15 16:42:24

    Errata: oczywiście miałem na myśli Cmentarną, która powinna być jednokierunkowa od skrzyżowania z Cegielnianą do skrzyżowania z Rybnickiego przy SP nr 9.

    13 20
  • ~Arteks 2019-03-15 16:42:56

    Kierowcy nigdy nie będą z niczego zadowoleni bo jednemu będzie przeszkadzał zakaz skrętu w lewo, a innemu w prawo. Jednemu będą przeszkadzać pasy, innemu światła itd. @pprywatne - co ty nie powiesz? Gdyby nie przepuszczanie z dróg uporządkowanych - to czasami nikt by nie wyjechał w niektórych miejscach przez godzinę. Powód tego zamieszania? Kosmici? Tramwaje? A może marsze górników albo feministek? NIE! To auta, tysiące aut... których jest za dużo i które wzajemnie same sobie utrudniają ruch i powodują korki. Wiecie gdzie nie ma korków? Tylko na reklamach koncernów motoryzacyjnych. Tam wszyscy śmigają nówkami po pustych ulicach. ;) @gruby21 - każdy koń by się uśmiał, a nawet muł z tych czyichś moto-wygłupów. ;) Miasto rozjechane przez auta które parkują na chodnikach i trawnikach, w samym środku parku Wiśniowiec, dla których wycięto tysiące drzew i wpakowany setki milionów złotych są... dyskryminowane. Hałas, smród, roznoszenie pyłu, wypadki - to wszystko co mamy w zamian od wygodnych jeżdżących wszędzie autami.

  • ~Arteks 2019-03-15 17:04:47

    @ursus - a co główny malkontencie powiesz o fachowcach z Katowic? Właśnie zamykają kolejną ulicę w centrum i likwidują parking na Dworcowej dla ponad 110 lat? Zaścianek czy europejskie trendy? Szkodzenie miastu i biznesowi czy wręcz odwrotnie? Utrudnianie życia kierowcom czy ułatwianie życia mieszkańcom i pieszym? Mają tam fachowców czy wywrotowców w urzędzie? Poparłbyś u nas wywalenie aut z jakieś ulicy i zamianę jej w deptak? Katowicka Dworcowa NIE MA alternatywy - wszystkie ulice po tej stronie Śródmieścia już zostały zamienione w deptaki.

  • ~Arteks 2019-03-15 17:06:30

    Miało być 110 aut - sorki. ;|

    8 94
  • ~ursus 2019-03-15 17:22:09

    "~Arteks 2019-03-15 17:04:47
    @ursus - a co główny malkontencie powiesz o fachowcach z Katowic? Właśnie zamykają kolejną ulicę w centrum i likwidują parking na Dworcowej dla ponad 110 lat ?Zaścianek czy europejskie trendy? "
    czy artykuł i komentarze dotyczą gdzieś parkingów ?
    jeżeli u nas będzie chociażby namiastka tego, co jest w Katowicach:
    dobrze rozwinięta komunikacja kolejowa, autobusowa czy tramwajowa, umożliwiająca sprawne poruszanie się po centrum, dzielnicach i miastach ościennych
    dobrze rozwinięta sieć dróg, umożliwiająca sprawne ominięcie ścisłego centrum, wtedy możemy się porównywać i wprowadzać, ale Z GŁOWĄ europejskie trendy, ale nie bezkrytycznie jak obecnie , bo zmiany mają mieć na celu ułatwianie, a nie utrudnianie życia mieszkańcom
    realia, czy malkontenstwo ?

    75 6
  • ~ursus 2019-03-15 17:31:40

    ~Arteks
    " Poparłbyś u nas wywalenie aut z jakieś ulicy i zamianę jej w deptak"
    a mamy u nas takie możliwości jakie maja Katowice?
    u na praktycznie za każdym razem chcąc przejechać z jednej dzielnicy do drugiej, trzeba przejechać przez centrum, bo nie ma sensownej alternatywy, właśnie dlatego mamy taki ruch w centrum, gdyby dało się je szybko i sprawnie ominąć, można by uspokoić ruch w centrum, obecnie jednak proponowane przez Ciebie " wywalenie aut z jakieś ulicy i zamianę jej w deptak" spowodowałaby dalsze spotęgowanie kłopotów , które rzekomo się likwiduje
    naprawdę tego nie dostrzegasz ?

    61 6
  • ~modelT 2019-03-15 17:33:28

    To było oczywiste że wybierając Kuczerę na prezydenta takie rzeczy będą się działy każdy kto obserwował jego poczynania w 1 jego kadencji widział i wiedział co się dzieje więc pretensje proszę mieć teraz do samego siebie jeżeli na niego głosowałeś/aś.

    78 14
  • ~pprywatne 2019-03-15 17:38:32

    Ja bym poparł, że zanim ktoś zarejestruje samochód, to musi wykazać, że ma gdzie nim parkować.

    16 36
  • ~absurdalny 2019-03-15 17:41:43

    Stop dyskryminacji kierowców samochodów w Rybniku HaHaHa! Z jakiej wsi wywodzi się założyciel tej idiotycznej strony? Pewnie skupia rzeszę wszystkich malkontentów z Rybnika i okolic którzy klepią się po ramieniu i przytakują sobie wzajemnie. Będzie trzeba odwiedzić z dużą ilością popcornu by poprawić sobie humor.

    16 66
  • ~DamiM 2019-03-15 17:45:52

    A nie lepiej zwolnić tego chorążego i będzie spokój z tymi głupotami w Rybniku.!!!

    88 6
  • ~ 2019-03-15 18:13:30

    @ Kurt_Wallander, czytanie ze zrozumieniem się kłania. Piszesz, że przecież kawałek dalej jest równoległa Cmentarna, a w tekście jak nic zostało wyjaśnione, że owszem, jest, ale jest wąska i o przepustowości będzie można pomarzyć. I ja się z tym w 100% zgadzam.

    34 3
  • ~orient 2019-03-15 18:34:14

    No i komu przeszkadza jakiś znak zakazu na uliczce z której korzysta się raz w roku lub rzadziej?

    6 43
  • ~charlie 2019-03-15 18:47:58

    @Arteks, owszem, ul. Dworcowa w Katowicach (i słusznie) zostanie zamieniona w deptak, ale niecałe 100 metrów dalej na Tylnej Mariackiej powstanie parking autonomiczny na 300 miejsc. Mądrość władz Katowic i brak zacietrzewienia było widać chociażby jak wprowadzono bus pas na ul. Mikołowskiej. Zrobili to na próbę po czym mieszkańcy zdecydowali, że ten pomysł się nie sprawdził i nie został wprowadzony na stałe. To by było na tyle jeśli chodzi o jakiekolwiek porównanie Katowic do Rybnika. Zresztą z czym do ludzi? to tak jakby Siedlce do Warszawy porównywać. Można, ale jaki to ma sens? Nie ten "kaliber" miasta.

    56 3
  • ~Arteks 2019-03-15 20:17:15

    @charlie - a jednak da się porównywać bo u nas niektórzy mają za złe, że powstał nowoczesny parking na 460 miejsc w centrum, który w założeniu ma uporządkować miejsca parkingowe. A jak sam napisałeś - w Katowicach też ma w centrum powstać tyle, że mniejszy, choćby po to aby likwidować uliczne miejsca parkingowe. Czyli jakoś te "Siedlce" słabo pasują. Natomiast podoba mi się to w Katowicach, że podjęli próbę walki z motokultem - i pierwsze pozytywne efekty tego są. Katowickie Śródmieście bez aut - zaczyna odżywać - co mnie nie dziwi bo to znane zjawisko związane z "uprzyjaźnianiem miast". Ludzie nie chcą przebywać na ulicach gdzie jest duży ruch uliczny. Natomiast to, że zlikwidowano bus-pas w Katowicach pod wpływem krytyki kierowców to świadczy o czymś innym - Katowice to przy Krakowie czy Warszawie nadal mentalne "Siedlce" (używając twojego porównania) bo w innych metropoliach takie bus-pasy to standard. @ursus - nie wiem ile razy mam ci podawać przykłady abyś sobie coś utrwalił ale wiedz, że mnie to nie znuży. W Katowicach musisz tak samo przejeżdżać przez centrum jak przez Rybnik np. z południowych dzielnic typu Ligota czy Brynów do Węzłowca czy Koszutkę. W Katowicach jedziesz przez centrum Sokolską albo Francuską - u nas Kościuszki czy 3 Maja. Tam też nie ma możliwości ominięcia centrum. Ale wyłączane z ruchu i parkowania są wąskie uliczki Śródmieścia. U nas też jest kilka gdzie ruch nie jest bezwzględnie potrzebny np. odcinek Chrobrego do pl. Kopernika. (Placu??? Przecież w Rybniku place to przeważnie albo parkingi albo główne skrzyżowania. ;). A komunikacja miejska jest trochę lepsza w Katowicach - głównie dzięki spuściźnie po WPK i związkom międzygminnym. Ale bez peanów. Bo jeśli chodzi o wewnątrz Katowic to jest nieporównywalnie większy chaos niż w innych większych polskich miastach. Nie ma jakiegoś jednego punktu przesiadkowego jak u nas Pl. Wolności czy DKM. Linie zaczynają albo na Mickiewicza, na Stawowej, na al. Korfantego, na pl. Andrzeja lub na Pl. Wolności. Nie jest to poprawny model znany chociażby z węzłów przydworcowych w znanym nam obu Trójmieście. Masz 1000 autobusów aby dojechać z Sokolskiej na Mikołowską ale nie ma ani jednego spod Urzędu Wojewódzkiego do dworca... Linie nocne wprowadzono dopiero kilka lat temu - jako ostatnie polskie duże miasto. A miejska linia do lotniska zaczęła jeździć dopiero w tym roku. Wspólny bilet między koleją, a miejskim organizatorem wprowadzono w Rybniku przed Katowicami... Ale jeśli chodzi o wprowadzanie różnych zmian to za wyjątkiem gafy z bus-pasem który bardzo by się przydał na Mikołowskiej na stałe - oto wiele innych działań jest poprawnych i na co zwracam szczególnie uwagę. Są to działania znacznie bardziej radykalne. Jeśli np. @modelT narzeka na Kuczerę to ciekaw jestem czy chciałby mieć prezydenta pokroju Krupy.

    7 75
  • ~Gruby21 2019-03-15 21:11:57

    Ursus, jeśli masz jakiś sposób na szybkie przedostanie się w godzinach 8-10 z południa Katowic na Koszutkę to dawaj! Nie chcę Ci nic mówić, ale Twój tak wywyższany przykład miasta idealnego - Katowic mimo swoich wszędobylskich skrzyżowań wielopoziomowych korkuje się jak diabli... Próbowałem i przez las kiedyś przelecieć
    ale się nie da, Wcale nie jest tak roożowo. Opole w centrum po 15 też stoi... Nawet Zabrze i Chorzów . Po prostu już za dużo tych naszych dizelków i się nie mieszczom. ;) Szlag mnie już bierze w tych korkach a muszę jeździć po różnych miastach.

    10 21
  • ~Marcin Dębosz 2019-03-15 21:27:38

    Dzień z pracy Pani Aleksandry Skupień:
    - no hej Aga,słuchaj musisz plebsowi wytłumaczyć kolejną „kwestie”
    - znowu?
    - spokojnie,nie pierwsza nie ostatnia. Jesteś w tym dobra. Przygotuj się na więcej.
    Ola odpala ekspres z kawą i szykuje wpis dla plebsu...

    45 3
  • ~agatamiliard12 2019-03-15 21:31:27

    Moim zdaniem przy następnych wyborach wszyscy niezadowoleni kierowcy powinni iść do urn. Niestety trzeba zmienić prezydenta większość ludzi porusza się samochodami nikt na brusnioka nie jeździ od jesieni do wiosny szkoda odcinka drogi. Jeśli pani Skupien tak broni decyzji Pana prezydenta to zapraszam aby zorganizować przejazd ścieżkami rowerowym w godzinach szczytu ciekawe czy to pokona

    39 7
  • ~Lateks 2019-03-15 21:45:08

    Tak to czytam i się nadziwić nie mogę, ludzie to nie chodzi o dyskryminację kierowców! Ten szeregowy miał ułatwiać życie rowerzystom. Tymczasem jego pomysły polegają na tym jak utrudnić życie kierowcom żeby wykazać ułatwienia dla rowerzystów. W dodatku jawnie się do tego przyznaje że 1) się na tym nie zna, 2) jego pomysły są błędne i testowane na żywym organizmie, 3) jego sposobem na zainteresowanie jego "pracą" to utrudnienie życia mieszkańcom.
    Czy nikt z was nie widzi że na Brudnioka jest parking? I teraz jadąc Gliwicką trzeba robić trasy dookoła żeby tam wjechać? Pomijam już fakt że gdyby nie egzekwowanie swojego prawa do nieruchomości przez p. Poloka to na ten parking nie byłoby drugiego wjazdu.
    Cała ta koncepcja się kupy nie trzyma. Już kiedyś tak było i dziś znów wracamy do rozwiązań które się nie sprawdzały...
    Możecie pisać głupoty o Katowicach Warszawie Krakowie ale tutaj jest Rybnik. I przez takie durnoty liczba mieszkańców ciągle się zmniejsza a centrum trzeba rewitalizować.

    54 2
  • ~Arteks 2019-03-15 21:55:27

    @lateks - liczba mieszkańców się zmniejsza przez co? Przez kontrapasy? Hehehehe. Dzięki za komediowe wstawki - świadomie lub nie. Jeśli ktoś się wyprowadza z miasta, a potem ma pretensje, że stoi w korku bo chce do niego 2-4 razy dojechać swoim autem w różnych sprawach to niech wie, że sam jest przyczyną korków.

    6 80
  • ~pawelsz 2019-03-15 21:56:24

    ~prywatne Tam się teraz da nakaz jazdy w prawo, z Gliwickiej od ronda też w prawo, Z Piasta też w prawo. I się wszystko odkorkuje. ;)

    11 3
  • ~pawelsz 2019-03-15 22:04:17

    Arteks nie wiem czy zauważyłeś ale na Cegielnianej w prawo nic nie widać, dodatkowo jest wyjazd z Piasta, a Góra tam jest jak wyjazd po Kubalonke. Zrobiono to chyba ewidentnie pod mechaników, aby mogli spalone sprzęgła w samochodach wymieniać

    33 1
  • ~ursus 2019-03-15 22:27:12

    liczba mieszkańców będzie się zmniejszać, bo "współczynnik upierdliwości mieszkania" jest u nas chyba najwyższy w okolicy gdzie mieszkańcowi (szczególnie temu z domku) trzeba maksymalnie utrudnić życie, poza Rybnikiem w okolicy jest wiele fajnych miejsc do zamieszkania, z dobrym dojazdem do aglomeracji katowickiej (bez porównania lepszy rynek pracy , czy dostęp do placówek handlowych)

    38 3
  • ~rzyt 2019-03-15 23:49:21

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    11 3
  • ~ursus 2019-03-15 23:58:25

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    16 3
  • ~arkussinus 2019-03-16 08:03:17

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    6 0
  • ~arkussinus 2019-03-16 09:03:42

    "Artseks"....redakcjo, to był skopiowany nick i panie arteks, to nie ja zrobiłem błąd.....

    13 0
  • ~rzyt 2019-03-16 09:44:33

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    13 0
  • ~rzyt 2019-03-16 12:44:35

    Stanowisko oficera rowerowego jest społeczne? Bo nie zauważyłem kiedy był konkurs. W takim razie nietrudno zrozumieć takie decyzje. Z czym mi się to kojarzy? Nie napiszę, bo tutaj za szczerość łamie się regulamin.

    27 1
  • ~Wertykalny Magik 2019-03-16 13:41:37

    ~agatamiliard12 2019-03-15 21:31:27

    "Jeśli pani Skupien tak broni decyzji Pana prezydenta to zapraszam aby zorganizować przejazd ścieżkami rowerowym w godzinach szczytu ciekawe czy to pokona "

    Ja jestem rowerzystą i to hardcorowym, kontrpasy to najgłupszy absurd jaki można było tylko wymyślić. Musimy zrobić wszystko żeby ten bezsens zlikwidowali, w pierwszej kolejności obraża on bowiem wszystkich rowerzystów, ale i po prostu wszystkich mieszkańców.

    Pomysł powyżej jest bardzo dobry, też o tym myślałem, żebyśmy zrobili Rowerową Masę Krytyczną, tyle że pierwszy raz byłaby to RMK nie przeciwko samochodom, ale przeciw idiotycznym rozwiązaniom dla rowerów. Możemy to zorganizować.

    31 1
  • ~Wertykalny Magik 2019-03-16 13:49:13

    ~Lateks 2019-03-15 21:45:08

    "Tak to czytam i się nadziwić nie mogę, ludzie to nie chodzi o dyskryminację kierowców! Ten szeregowy miał ułatwiać życie rowerzystom. "

    Oczywiście. Pod pretekstem ułatwień dla rowerzystów usiłuje się wywalić ruch z obrzeży centrum, przy czym rowerzystów wpędza się na kontrpasy dla samobójców, a samochody stoją w korkach. To jest chore.

    Nie jestem na facebooku i nie mam kontaktu z osobami od "Stop Dyskryminacji Kierowców" Jeśli ktoś z Was to czyta to proszę się zgłosić do mnie na maila. Przygotujemy petycję do UM w sprawie likwidacji kontrpasów i poważnego potraktowania organizacji ruchu - obecne rozwiązania są niedopuszczalne i po prostu debilne. Często wystarczy dodać jeden czy drugi prawoskręt i likwidujemy rzekome "korki"

    Możemy np. w środę zorganizować akcję zbierania podpisów na rynku. Ja przygotuję petycję, i tak potrzeba tylko jeden podpis, ale im więcej tym lepiej.

    Kto zainteresowany proszę o kontakt:
    rtts_leo@wp.pl
    Tomek Miłowski

    42 1
  • ~truman20 2019-03-16 14:44:18

    ~rzyt - czytałem twoje usunięte komentarze i komentarz ursusa i nie widzę w nich nic złego. Ostatnio straszna prywata z komentarzami panuje na tym portalu. Skoro Redakcja jest taka "w gorącej wodzie kąpana" odnośnie komentarzy, to ja mam też propozycję żeby automatycznie ukrywać komentarze z największą liczbą minusów, tak jak to się widuje na bardziej szanujących się portalach. Takie komentarze "brudzą" tylko forum, nic nie wnoszą, są kompletnie bezsensowne i robią zły wizerunek miasta wśród czytelników z zewnątrz. Dbajmy o wizerunek naszego portalu i miasta, walczmy ze spamem :-).

    31 2
  • ~Marcin Rost 2019-03-16 15:39:39

    Do pana który wpisał komentarz o godzinie 23:48:14 dnia 2019-03-15. Pański wpis jest niedozakceptowania i jest mową nienawiści KK.Art. 212. ,KK.Art. 216.

    7 11
  • ~Arteks 2019-03-16 17:02:57

    @Marcin Rost - hejterzy i trolle nie dość, że nie mają nic ciekawego do przekazania poza jadem wobec innych to jeszcze próbują nieudolnie podrabiać portalowe autorytety. Jeśli uważasz, że "Artseks"podsyca mowę nienawiści to go zgłoś gdzie trzeba. Ja być może również podejmę kroki prawne ale z innego powodu. Ta osoba złamała prawo autorskie wykorzystując nie swój avatar, a próbując podszywać się pod moją osobę próbowała mi zaszkodzić.

    0 35
  • ~Arteks 2019-03-16 17:11:18

    @WertykalnyMagik - poczytaj sobie o masie krytycznej np. w Gliwicach. Tam rowerzyści zorganizowali protest i zablokowali ulice domagając się respektowania ich praw. U nas też to groziło władzom miasta. Nie zapomnij, że rowerzystów jest więcej niż kierowców bo na rowerach jeżdżą całe rodziny. Ty nie musisz ani rozumieć idei kontrapasów, ani z nich korzystać ale jest też druga grupa która to rozumie i chce aby funkcjonowały. Natomiast jeśli drogie ci jest bezpieczeństwo pieszych, mógłbyś się zaangażować w ideę usuwania aut z niektórych ulic Śródmieścia - tak jak to ma miejsce w wielu większych miastach. Deptaki w centrach to przyszłość - nie auta.

    1 42
  • ~truman20 2019-03-16 17:37:37

    ~Arteks - "podrabiać portalowe autorytety" - autorytety od czego?

    27 0
  • ~rzyt 2019-03-16 17:38:26

    @Arteks. Z tymi portalowymi autorytetami to już przesadziłeś, bo dziś to dotyczyło tylko Ciebie. Więc jesteś albo nieskromny, albo samozwaniec. Ogół wybiera sobie ludzi z autorytetami.

    27 0
  • ~Arteks 2019-03-16 17:48:13

    @rzyt @truman20 - ale przecież nikt nie podrabia czegoś co nie jest "markowe" bo to nie miałoby sensu czyż nie? Podrabia się tylko coś co jest wartościowe. Jestem atakowany z tego powodu, że jestem opiniotwórczy. Ale biorę to na klatę. Ważniejsze dla mnie jest to, że w Rybniku zaczęło się dobrze dziać. Na efekty będzie trzeba jeszcze trochę poczekać ale w dziedzinie walki ze smogiem, sprawach transportowych czy urbanistycznych jest postęp. Zauważcie, że nikt z polityków, radnych czy samorządów nie używa poglądów które zostały merytorycznie obalone w dyskusjach portalowych - to jest zauważalne i to jest sukces postępowych osób. :)

    0 39
  • ~rzyt 2019-03-16 19:17:48

    @Arteks, moja starka godali, że jak sie som kwolisz to tak jakbyś sie gnojowką polywoł.
    "Jestem opiniotwórczy i postępowy" cyt. z Twojego komentarza czyli dalej brniesz w narcyzm.
    Radni po politologiach, socjologiach, historii, zarządzaniach nie mogą zbyt wiele powiedzieć bo brak im praktyki. W mojej firmie takie wykształcenie jest określane w kadrach jako "bez zawodu". Więc każdy dużo gadający może być dla nich "opiniotwórczy" pomimo tylu minusów "dodatnich".
    Życzę Ci żebyś w takim samopoczuciu żył jak najdłużej ale daj odetchnąć od siebie czasem.

    30 1
  • ~Lateks 2019-03-16 19:40:30

    Ciekawe jaki autorytet ma Szeregowy łącznie z p. Rzecznik UM ?
    Wczoraj już zostały zdemontowane znaki które były założone w tym tygodniu ;)

    25 1
  • ~Arteks 2019-03-16 19:45:43

    @rzyt - słabe to powiedzonko dla kogoś kto nie wie jak wygląda gnojówka czy szambo i nie jest mu to do niczego potrzebne. ;) Nie brnę w żaden narcyzm - skomentowałem jedynie zdarzenie jakie tu miało miejsce z próbą nielegalnego "podrobienia" mojego konta. Hakuje się tylko osoby które mają jakieś znaczenie. A dlaczego miałbym się niby przejmować zabawą w minusowanie? To wielu polityków nie przejmuje się badaniami w których wypadają jako osoby którym się nie ufa czy ich się nie lubi, a ja mam się przejmować minusowaniem? Ale skończmy już to. Za często dochodzi tu do odchodzenia od tematu i kierowania go na osoby. Niech mi ktoś wytłumaczy czemu w naszym mieście robione są jakieś afery z powodu zmian w ruchu na lokalnych dróg o niewielkim znaczeniu i czemu w jednym miejscu może być jakiś zakaz skrętu i droga jednokierunkowa, a w tym konkretnym przypadku jest źle? Jeśli ktoś uważa, że zrobienie jakiegoś skrętu lub uruchomienie kontrapasu za dyskryminację kierowców? To w takim razie przez lata mieliśmy dyskryminację pieszych i rowerzystów. Bo gro rozwiązań inżynierii ruchu i inwestycji było dla aut. A auta dosłownie rozjechały nasze miasto. Parkują nawet w środku parku Wiśniowiec!

    1 36
  • ~Lateks 2019-03-16 20:04:10

    ~Arteks Wiśnowiec to nie jest park a pozostałość po koszarach wojskowych zarośniętych drzewami. W dodatku te drzewa teraz UM chce wyciąć żeby zobić tam tor dla miłośników zjazdu na rowerze. Problem taki czy ci rowerzyści będą zadowoleni z wycinki tych drzew?

    26 0
  • ~Arteks 2019-03-16 20:17:58

    @lateks - oficjalnie to jest park, a że tak "średnio" wygląda... No cóż, u nas najważniejsze zawsze były wydatki na drogi, a nie na zieleń. Nie spotkałem nigdzie w Europie miejsca gdzie do środka parku można wjechać autem. A ty jako podróżnik spotkałeś? Takie paranoje tylko w mieście "dyskryminowanych" kierowców, którzy sami sobie wytyczają miejsca parkingowe - a to na boiskach, a to w parku, na trawnikach, na łąkach niedaleko Rudy, na chodnikach, w miejscu wyciętych drzew na Parkowej, a nawet... na płycie Rynku. W środę ok. 12.00 na Rynku parkowało 5 aut.

    1 28
  • ~arkussinus 2019-03-16 20:33:58

    panie arteks zacytuję "Jeśli uważasz, że "Artseks"podsyca mowę nienawiści to go zgłoś gdzie trzeba. Ja być może również podejmę kroki prawne ale z innego powodu. Ta osoba złamała prawo autorskie wykorzystując nie swój avatar, a próbując podszywać się pod moją osobę próbowała mi zaszkodzić."... .to ja zwróciłem na to uwagę redakcji, że coś tu nie pasuje z tym nickiem, a zaraz za to dostałem:"usunięcie komentarza"...wychodzi zatem, że niepotrzebnie zwróciłem uwagę(przypadkowo pana broniąc) i wychodzi mi też, że niepotrzebnie zwracam uwagę redakcji na błędy merytoryczne i stwierdzam, że niech teksty z błędami idą w świat..w końcu to nie ja je popełniam

    21 0
  • ~Arteks 2019-03-16 20:43:51

    @arkussinus - jeśli tak było jak piszesz to z mojej strony dostaniesz coś czego się pewnie nie spodziewasz. DZIĘKI za twój gest! :D

    0 28
  • ~Lateks 2019-03-16 21:07:39

    Arteks z parkowaniem masz rację ale to właśnie UM zrobił na łąkach parkingi droga na Wiśniowiec to pozostałość po Bunkrach. Ale to UM wydał wyrok na park w centrum i to UM chce sprzedać kawałek lasu pod inwestycje.

    14 1
  • ~Mareek 2019-03-16 21:22:57

    Dziękuję władzom Rybnika za odebranie mi możliwości bezproblemowego zaparkowania na Brudnioka. Z tego parkingu miałem blisko do kilku lekarzy specjalistów przyjmujących w centrum, dentysty, księgarni, apteki i kilku innych miejsc które często muszę odwiedzić.
    Mam serdecznie dość tego miasta, wolę jechać do Żor czy Wodzisławia, gdzie mogę w miarę blisko podjechać i załatwić sprawę. Mam problemy z kręgosłupem i każda odległość jest dla mnie ważna.

    27 2
  • ~Arteks 2019-03-16 22:41:14

    @lateks - czasami mamy zbieżne poglądy. Jeśli chodzi o drzewa za Bodziem na Sybiraków to zdecydowanie widziałbym w tym miejscu park tak jak i ty. A z Wiśniowca w trybie natychmiastowym wywaliłbym auta i zrobił projekt na renowację, alejki i obsadzenie wolnej przestrzeni Wiśniowca nowymi drzewami. @Mareek - twój wpis jest zupełnie niespójny. Bo nikt nie zabiera ci parkingu na Brudnioka. A dojazd do niego przez Cmentarną to raptem 250 m dalej. Cóż to jest dla kierowcy? Poza tym jakoś objeżdżanie w drugą stronę ci nie przeszkadzało (a przecież Brudnioka od zawsze jest jednokierunkowa). Oczywiście, że możesz jeździć do Wodzisławia lub Żor ale ich mieszkańcy jeżdżą do naszego centrum bo większe, bardziej miejskie i ciekawsze sklepy. To trochę jakby ktoś z Katowic odgrażał się, że woli jechać do Łazisk Górnych... No i jak pojąć, że dystans dłuższy o 250 metrów zniechęca cię do przyjeżdżania do centrum Rybnika w sytuacji kiedy do Żor czy Wodzisławia trzeba zrobić kilka kilometrów? A jeśli o mnie chodzi to wcale nie byłbym przeciwnikiem likwidacji niektórych dróg jednokierunkowych i zamianę w dwa kierunki np. Kościuszki ale wtedy pewnie musiałoby pojawić się więcej skrzyżowań ze światłami. Byłoby krócej dla wielu ale korków by nie ubyło. Główna przyczyna korków to... nadmiar aut. A z nadmiarem aut można walczyć jedynie tworząc alternatywę w postaci dobrej komunikacji miejskiej, rowerów oraz powiększania stref pieszych tak aby autem przyjechać w jakiś określony parking i dalej poruszać się pieszo.

    1 28
  • ~palaczzasypowy 2019-03-16 22:46:51

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    10 0
  • ~ursus 2019-03-16 23:34:07

    ~rzyt
    "Stanowisko oficera rowerowego jest społeczne? Bo nie zauważyłem kiedy był konkurs."
    niby był, ale teoretycznie, szczegółów nie napiszę, by nie złamać regulaminu

    18 0
  • ~ursus 2019-03-16 23:39:26

    ~truman20
    portal nie jest nasz, tylko komercyjny, tak jak nie jest informacyjny, tylko opiniotwórczy
    a pomysł automatycznego ukrywania komentarzy z największą liczbą minusów nie przejdzie, bo jak myślisz, czyje komentarze byłyby notorycznie ukrywane ?

    21 0
  • ~trewq92 2019-03-17 00:38:56

    Jako mieszkaniec dzielnicy południowej jeżdżę na zakupy już praktycznie wyłącznie do Wodzisławia. Kilometr dalej niż do centrum Rybnika, a zyskuję: dwa duże bezpłatne parkingi blisko ścisłego centrum, te same sklepy, mniej ludzi, mało bezsensownych dróg jednokierunkowych, dwa razy mniejsze korki i zero kretyńskich kontra-pasów, po których i tak nikt nie jeździ. Centrum Rybnika odwiedzam jedynie kiedy muszę coś załatwić w urzędzie. Większość moich sąsiadów i znajomych ma tak samo. A potem miłościwie panujący się dziwi, że centrum trzeba rewitalizować... Nie byłem zwolennikiem Fudalego, ale zaczynam tęsknić za jego czasami. To miasto robi się coraz mniej przyjazne, a kolejne decyzje przesuwają kolejne granice absurdu.

    31 1
  • ~brandonn 2019-03-17 07:02:50

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

    21 0
  • ~brandonn 2019-03-17 13:21:28

    Dzieki moderator sam chciałem skasować mój post ale nie wiedziałem jak to zrobic

    12 0
  • ~Arteks 2019-03-17 19:18:30

    @trewq92 - można bo tam jest Biedronka, Lidl, Tesco (o pardon... Tesco zlikwidowali) ale poza tym tam nie czuć atmosfery miasta w centrum. Na Rynku parę osób, ze sklepów warzywniak i spożywczak oraz bar z hot-dogami... Parę sklepików, żadnych poważniejszych marek, kamieniczki jakby gdzieś w Płońsku... Kontrast w porównaniu do centrum Rybnika ogromny. Bardzo smutno jest w Wodzisławiu... ale z tym, że tam łatwiej zaparkować to bym uwierzył. Bo tam mało kto jeździ na zakupy.

    1 24
  • ~myshorek1 2019-03-18 15:02:31

    No no, Arteks. przechodzisz sam siebie. Poobrażałeś kierowców, a teraz nawet rowerzystów udało ci się poobrażać :). Na rowerach jeżdżą całe rodziny, ale na kontrapasach nigdy rodzin nie ujrzysz, bo są po prostu niebezpieczne i żaden rodzic tam dziecka nie puści. Nie bardzo też wiem, jakaż to grupa chce korzystać z idei kotrapasów, bo jak dotąd świecą pustkami a trochę czasu już jednak minęło :). Co do przyszłości centrów miast, nooo szacun, widzę, że Ty to jeden z tych mitycznych wszystkowiedzących, co to w każdym temacie są wyrocznią :) . A serio - jeśli ktoś ma wątpliwości jakich to ścieżek potrzebują rybniczanie, to zapraszam na ścieżkę nad Nacyną - zapchaną biegaczami i rowerzystami caluteńki rok. Przypomnę że w tym samym czasie kontrapasy są puste. Ja uważam, że to czego nam potrzeba to rozbudowanych ścieżek rowerowych będących częścią chodnika (vide Pszczyna) lub albo i rozbudowanych ścieżek rekreacyjnych w lasach, przy deptakach, takich które tworzą jakąś logiczną całość a nie kończą się jak ucięte w głupawych miejscach. Co do Cegielnianej i Brudnioka - kontrapas tam to pomyłka i wszyscy to już wiedzą, nawet twórcy, natomiast przyznanie się do błędu jest widocznie taką ujmą na honorze, że nie da się jej przeskoczyć. Proszę się wybrać kontrapasem Brudnioka i spróbować przejechać przez Gliwicką. A potem przetestować inne kontrapasy w mieście i szczerze powiedzieć czy to naprawdę ma sens.

    9 1
  • ~jabibe 2019-03-18 17:16:27

    ~myshorek1 no arteks to niestety przykład typowego teoretyka. poczyta coś, poogląda, a potem nie potrafi tej teorii przełożyć na realia, a najgorsze, że z uporem maniaka będzie stał przy swoim. Ludzie mogą tłumaczyć, że 2+2 to jest 4 ale arteks będzie twierdził że jednak 5 i zwyzywa ludzi od zacofanych wieśniaków, kopciuchów, motokultystów i tp itd. no ale co poradzić.

    9 0
  • ~Arteks 2019-03-18 18:43:21

    @jabibe - teoretyk który lubi transport, korzysta zarówno z auta jak i roweru, bywa w różnych miejscach Europy, czyta regularnie artykuły na tematy urbanistyczne i transportowe po jakimś czasie staje się praktykiem. :) Gorzej z dyletantami, którzy się nie znają na tematach i jedyne co im pozostaje to hejtują komentatorów... Rozwiązania prorowerowe to coś normalnego w miastach całej Europy, to co zastosowano w Rybniku jest zgodne z przepisami, niezależne instytucje popierają kontraruch jako formę poprawiania bezpieczeństwa. Więc to ty należysz do nielicznej grupy które uważają, że 2+2=5. Ba... nawet trzeba cię było przekonywać, że węgiel w ogrzewaniu to przeżytek. ;( @myshorek - w którym miejscu obrażam kierowców? Może w tym, że chciałbym aby przestali uważać się za właścicielami ulic - bo nimi nie są. Drogi należą dla wszystkich, a urbanistyczna moda na zamianę dróg w deptaki sprawdza się nawet w takich moto-cywilizacjach jak Nowy Jork. ;) Trudno aby oczekiwać tabuny rowerzystów w marcu. Jak będzie cieplej wypełnią się ludźmi. W końcu aby ktoś z lubianych przez wszystkich bulwarów chciał wrócić do swojego mieszkania na Kościuszki czy na Dworcowej - chętnie dojedzie tam kontrapasem na Chrobrego. Tak, kontrapasy mają sens. A ta dyskusja to jeszcze bardziej potwierdza. Popatrz sama - leniuchy za kierownicą narzekają, że ten zakaz spowodowałby wydłużenie trasy jaką pokonują np. na parking Brudnioka. A teraz wyobraźcie sobie takiego rowerzystę który chcąc dojechać na rowerze np. w okolice Liceum Powstańców musiał omijać pół miasta. Uważacie to za sprawiedliwe wobec osób które... nie zanieczyszczają powietrza i zajmują swoim pojazdem kilka razy mniej miasta od auta? Tak przez lata dyskryminowano rowerzystów...

    2 10
  • ~secretkey 2019-03-18 18:59:56

    Czyli skręt w lewo z Cegielnianej w Gliwicką jest bezpieczny, ten ceglany mur dużo ułatwia, ten sam skręt na Brudnioka był niebezpieczny na tyle że trzeba było usunąć dedykowany pas. Czyli teraz by wyjechać z parkingu na Brudnioka w kierunku Wielopola czy nawet Wyzwolenia trzeba się kierować na Cmentarną i zasilić korek na Kotucza, ew. przejechać obok Parku Handlowego i znów korek na Kotucza. Genialne. :-/

    3 0
  • ~jabibe 2019-03-18 23:10:27

    Co jeszcze wymyślonego napiszesz? raka też wyleczyłeś u siebie pocierając się skórką od banana? pokaż mi w który miejscu musiałeś mi udowadniać, że węgiel to przeżytek... człowiek piszę 1 ty sobie próbujesz ubzdurać drugie. i tak non stop. chwalisz się że dużo czytasz a jednak nie potrafisz za cholerę czytać ze zrozumieniem :) baw się dalej człowieczku.

    10 0
  • ~secretkey 2019-03-19 07:43:34

    "A teraz wyobraźcie sobie takiego rowerzystę który chcąc dojechać na rowerze np. w okolice Liceum Powstańców musiał omijać pół miasta" to teraz proszę o wskazanie na których ulicach jest zakaz ruchu rowerów, dokładnie chodzi o znak B-9, no chyba że chodzi o to że rowerzysta (jako uczestnik ruchu) musiał dostosować się do ruchu jednokierunkowego.

    4 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy wybierasz się na wybory 13 października?




Oddanych głosów: 2052