zamknij

Wiadomości

3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich

2024-04-14, Autor: 

Wspólna oferta Kolei Śląskich, GZM i Polregio cieszy się powodzeniem. Oferta wystartowała pilotażowo 1 marca tego roku. Porozumienie trójki przewoźników to dla pasażerów większa elastyczność i łatwość w podróżowaniu po Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii – wystarczy jeden bilet, z którym możemy wybierać najszybsze dostępne połączenia.

Reklama

W marcu z taryfy Max Bilet Kolei Śląskich, która umożliwia takie podróżowanie, skorzystało ponad 3,3 tys. osób. Najwięcej pasażerów, bo ponad 1,4 tys. wybrało bilet miesięczny umożliwiający podróż w trzech do sześciu sąsiadujących ze sobą miast Metropolii (jego koszt to 189 zł). 1,1 tys. postawiło na warty 149 zł bilet na dwa miasta, a 500 wybrało opcję
jednego miasta (119 zł). Z najdroższym, bo kosztującym 249 zł Max Biletem sieciowym w marcu podróżowało po Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii 264 pasażerów.

– Od wielu lat mówiło się o integracji przewoźników i wreszcie mamy wielką satysfakcję, że udało nam się taki projekt przeprowadzić – mówi Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich. Bilety Max Bilet można kupić w kasach biletowych, biletomatach, pociągach Kolei Śląskich oraz w aplikacjach biletowych. Odpowiednikami poszczególnych odmian Max Biletu Kolei Śląskich, są Metrobilety GZM. – Ich ceny są takie same, jednak kupując Max Bilet, pasażer ma pełny wybór ustawowych zniżek – tłumaczy Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (5):
  • ~Kurt_Wallander 2024-04-14
    16:31:19

    11 2

    Już kiedyś wspólny bilet był i długo nie przetrwał, bo jak nie wiadomo o co chodziło, to chodziło o pieniądze...

  • ~Francik049 2024-04-14
    19:05:55

    14 5

    nie wiem po co ten artykuł, skoro opisywana oferta nie dotyczy naszego regionu, artykuł na zamówienie ? bo na pokazanie gorzkiej prawdy że jesteśmy traktowani jako obywatele drugiej kategorii treść raczej nie wskazuje, z resztą przez lata był czas do tego przywyknąć

  • ~quartz111 2024-04-14
    21:33:28

    20 6

    nie rozumiem w ogóle po co to piszą i drażnią ludzi, skoro od maja zeszłego roku Rybnik jest kompletnie odcięty od świata: zero autobusów i busów do Gliwic, zero autobusów i busów do Katowic, bardzo rzadkie szynobusy (bo trudno to nazwać pociągami) do Katowic, gdzie ludzie stłoczeni jak szczury albo śledzie w puszce większość trasy stoją na jednej nodze, z jednej strony ktoś wbija łokieć pod pachę, z drugiej torbę w bok; zero pociągów i jakiejkolwiek komunikacji do Gliwic - ale to przecież Rybnik, chwalą się wodorem, muzeum, galerią sztuki i cudami na kiju a normalnej pracy w tym mieście, zatrudnienia i zwyczajnych autobusów i pociągów do innych miejscowości brak, miasto zamiast się rozwijać to od dziewięciu lat się systematycznie zwija, jak tak dalej pójdzie to Rybnik wkrótce stanie się najbardziej zacofanym miastem w regionie, nie ma tu teraz żadnego planu ani perspektywy rozwoju tylko stagnacja od kilku lat; pamiętamy jak Rybnik rozwijał się za panów Makosza i Fudalego, to było zupełnie coś innego, była jakaś nadzieja przynajmniej a teraz nic

  • ~ 2024-04-14
    23:49:16

    13 5

    Kilka dni temu wybrałem się do Katowic pociągiem przyznam że po.pewnej przerwie. Na dworcu tablice elektroniczne. Szok gdzie teraz można dojechać pociągiem. Był wyświetlony pociąg do Ustki, pociąg do Pragi, do Raciborza a za godzinę do Warszawy. Mój pociąg do Katowic nowoczesny, czysty. Na dworcu dziala automat z dobra kawa. W pociągu gniazdka elektryczne, miła obsługa. Tłoczno ale dopiero od połowy trasy. Polecam innym którzy tak jak.ja rzadko korzystają. Kolej.poszla bardzo do przodu.

  • ~quartz111 2024-04-15
    18:55:08

    3 3

    podróż od Katowic Centralnych do Dębieńska na stojaka i na jednej nodze w przedsionku popychanym przez ludzi nie ma nawet gdzie położyć torby i to mają być godne warunki przejazdu w XXI wieku w centrum Europy?? i takie "warunki" mają mi zrekompensować elektroniczne tablice, które już nie są już żadnym cudem techniki w naszych czasach. I tak jest teraz notorycznie jak wjeżdża na peron to taki malutki szynobus, pamiętam jakie długie składy jeździły do Katowic jeszcze 10-15 lat temu, po prostu nie ma żadnego porównania, elegancko każdy miał miejsce siedzące. Nota bene elektroniczne tablice na przystankach KM w Rybniku też żadna nie działa a było to bardzo przydatne zerknąć za ile minut coś nadjedzie czy warto w ogóle na to czekać bo przeważnie jadą trzy naraz autobusy a potem przez 40 minut albo godzinę nic, nie wiem po co wydano pieniądze obywateli na elektroniczne tablice które wcale nie działają a za pana Fudalego fajnie działały i było okey nie wiem po co to komu szkodziło - najlepiej wszystko w Rybniku teraz wyłączcie i będziemy siedzieć przy świecach a chodzić pieszo z latarkami - to tyle tytułem elektronicznych tablic (niedziałających w Rybniku) skoro już Pan poruszył ten temat. Czy jest w ogóle coś co w Rybniku teraz dobrze działa? Dawno po zimie a drogi rybnickie dziurawe jak sito, można sobie uszkodzić zawieszenie, i to główne drogi, wcale nie jakieś podrzędne ścieżki. Trasy autobusów też zmienili kluczą teraz jak sam diabeł zamiast jechać prosto do celu tak jak było dawniej; i jadąc na dworzec PKP masz w cenie "biletu" półgodzinną wycieczkę po całym Rybniku, taki lokalny przymusowy sightseeing, taka specyfika. Ktoś to wszystko pozmieniał, oczywiście dla obywateli na gorsze

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5398