PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że o godzinie 12:00 służby techniczne zakończyły prace przy wykolejonych dwóch wagonach pociągu relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia. Jednak nieprędko ruch na tym odcinku zostanie wznowiony. Dlaczego?
Jak czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK, kontynuowany jest przegląd uszkodzonej infrastruktury.
- Wstępnie oszacowano, że do wznowienia ruchu ze stacji Rybnik na kierunki Tychy i Mikołów konieczna jest naprawa około kilometra toru i jednego rozjazdu. Prace mogą potrwać kilkanaście dni – dowiadujemy się.
Do czasu wznowienia ruchu pociągów obowiązują zmiany w komunikacji.
- Przewoźnik Koleje Śląskie utrzymuje zastępczą komunikację autobusową, a pociągi PKP Intercity kierowane są zmienioną trasą. Dla zapewnienia sprawnego ruchu pociągów w regionie cały czas działa zespół, w którego skład wchodzą przedstawiciele zarządcy infrastruktury i przewoźników – informuje PLK.
Zmiany w komunikacji są przekazywane podróżnym na stacjach, przystankach i na www.portalpasazera.pl
Ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną zdarzenia ma odcinku Leszczyny – Czerwionka, był podmyty po bardzo obfitych nocnych deszczach fragment toru. Komisja wyjaśni dokładne przyczyny zdarzenia.
Tagi: wykolejenie pociągu, Czerwionka-Leszczyny, ruch pociągów Czerwionka-Leszczyny, PKP PLK, koleje śląskie
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
17-letni Kamil chciał zrobić dla rodziny grilla. Jest poważnie poparzony. Jego mama prosi o wsparcie
20070Gwałt na małoletniej w Rybniku. Kryminalni zatrzymali dwóch mężczyzn
19558Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
18957Sejm dał zgodę, a prezydent Duda? RAŚ ma apel do śląskich samorządów
18709Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
18138Józef Makosz, były prezydent Rybnika - poparł Andrzeja Sączka
+430 / -233Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+190 / -3A. Sączek o hejcie w sieci: „niech 8 gwiazdek nie będzie stanem umysłu w Rybniku”. Zaproponował konsultacje społeczne
+261 / -102Wyprowadzał psa bez smyczy. Właściciel agresywnego czworonoga chciał przechytrzyć strażników
+161 / -10Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
38W Czernicy powstało profesjonalne pole do minigolfa. Można tam wypożyczyć sprzęt
37Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
25„Wywożą dziecko poza miejsce zamieszkania”. Kontroler biletów zabiera głos
24Oto zastępcy prezydenta na nową kadencję. Szereg zarządzeń Piotra Kuczery
19Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~Franz Kawka 2021-07-16
14:10:47
Pociągi na tej trasie jadą z taką zawrotną prędkością, że równie dobrze można iść pieszo , różnica jest prawie żadna.
~Arteks 2021-07-16
14:27:24
Pociągi dalekobieżne w kierunku Katowic jadą okrężną trasą przez Knurów - ale jadą. To ważna informacja dla wyjeżdżających w okresie urlopowym. @Franz Kawka - już od dość dawna jeżdżą na tej trasie 110 km/h czyli 2x szybciej niż auta w terenie zabudowanym. Chcesz powiedzieć, że autami po miastach jeździmy w żółwim tempie?
~quaz 2021-07-16
16:42:38
@Arteks, użytkownik Franc Kawka to typowy troll. Nie ma pojęcia o temacie, ale napisać komentarz trzeba. Od kilku lat PKP PLK wprowadziły korekty w prędkościach na szlaku od Chalupek do samych Katowic Piotrowic. Z jednej prędkości 80 km/h czy nawet 70tka byla na całym odcinku, wprowadzono liczne podwyższenia prędkości nawet do 110 km/h tam gdzie profil toru na to pozwala a na łukach ograniczenia są od 90 do 70 km/h. Efektem czego pociągi z Rybnika jeżdżą w dość rekordowo krótkim czasie od 45 do 55 minut. Polecam użytkownikowi Franc zapoznać się najpierw z tematem, a później trollować i wprowadzać ludzi w błąd. No chyba, że kolej to dla Pana jest konkurencja to zachowanie busiarza typowe..
~Monika89989 2021-07-17
09:15:22
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.
~Jarosław Polok 2021-07-17
13:03:47
Tak to jest jak na kolei tylko kastruje się linie kolejowe. Teraz przydałaby się bardzo linia lk 159 Żory - Orzesze, którą szłoby zrobić objazd niestety ją zlikwidowali.
To samo szłoby szybko w ciągu dwóch dni udrożnić przejazd naprawiając tylko rozjazd i słup trakcyjny wykorzystując linię lk 880 przez Dębieńsko, ba nawet szłoby zrobić to na stałe i mieć od Dębieńska do Czerwionki ponad 1,5 km linii dwutorowej i możliwość mijania pociągów w czasie jazdy, a nie wieczne czekanie np. w Czerwionce no ale to trzeba chcieć.
Tak samo KŚ mogły trasować pociągi na Gliwice przez Knurów na cały czas remontu w Mikołowie i naprawie po zdarzeniu w Czerwionce a komunikację zastępczą autobusową tylko od Leszczyn przez Orzesze Mikołów dać, a nie wszystkich podróżnych gnieść w autobusach.
~Rafał Pawłowski 2021-07-17
13:08:30
@Jarosław Polok bocznica Dębieńsko należy do prywatnej firmy to raz a dwa nie ma na terenie całej bocznicy zasilania w siecii trakcyjnej także to nie jest kwestia trzeba chcieć
~Franz Kawka 2021-07-18
12:22:52
~quaz - Jechałeś chociaż raz w życiu tą trasą?
Jeżdżę ts trasą kilka razy tygodniowo. Jeżeli 45 kilometrów w w 50 minut to szybko to co to jest wolno? Zresztą 20 lat temu pociąg do Katowic jeździł dokładnie w takim samym czasie, więc gdzie są te korekty prędkości. Zanim napiszesz te swoje mądrości to najpierw sprawdź.