sobota, 26 maja 2012      Filipa, Pauliny, Marianny
    login :     hasło :
   zarejestruj się    nowe hasło
WIADOMOŚCI    |    KULTURA I ROZRYWKA    |    SPORT I REKREACJA    |    ORGANIZACJE POZARZĄDOWE    |    EDUKACJA    |    BIZNES    |    FOTOGALERIA
Jesteś tu :   Wiadomości
Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij
Wodzisławska do remontu, wąskie gardło pozostanie
20 maja 2009, autor: ww
 
Fot. Dominik Gajda
Prezydent Rybnika zapowiada, że w tym roku ruszy gruntowna modernizacja ulicy Wodzisławskiej. Przelotu pod wiaduktem jednak poszerzać nie zamierza.
Tak wygląda codzienność kierowców czekających na przejazd pod wiaduktem
Fot. Dominik Gajda
ZOBACZ PODOBNE
Miasto rozważa wyrzucenie wykonawcy remontu Wodzisławskiej
Kłopoty magistratu z niesolidnym wykonawcą przebudowy ulicy Żorskiej i Wodzisławskiej piętrzą się. Niestety, wizja zerwania kontraktów z firmą HAK Construction i dużych opóźnień w realizacji tych inwestycji staje się coraz bardziej realna. 2012-03-08
Wkrótce rozpocznie się wielkie łatanie dziur po zimie
Urząd Miasta Rybnika i Rybnickie Służby Komunalne szykują się do łatania dziur w drogach po zimie. Na ten cel miasto wyda 1 mln 400 tys. zł. 2012-03-06
Na co w tym roku mogą liczyć rybnickie firmy budowlane?
W 2012 roku miasto nie będzie realizować dużych inwestycji kubaturowych. Rybnickie firmy budowlane swojej szansy muszą szukać główne w przetargach na mniejsze remonty miejskich placówek. 2012-01-19
Adam Fudali poinformował, że miasto na 99% otrzyma na modernizację kolejnego odcinka drogi krajowej 78 dofinansowanie z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Remont obejmie odcinek ulicy Wodzisławskiej od Ronda Wodzisławskiego (salon hondy) do granic miasta z Radlinem. - Będzie to gruntowna modernizacja z wymianą podbudowy, na wzór tej, jaką wykonaliśmy na ulicy Gliwickiej – zapowiada prezydent.


Problem w tym, że modernizacja nie obejmuje poszerzenia „wąskiego gardła” jakim jest wiadukt obok Ronda Płn. Irlandzkiego. W okolicach wiaduktu codziennie rano i popołudniu tworzą się gigantyczne korki, które irytują jeżdżących tutaj kierowców. - Poszerzenie wiaduktu to rozwiązanie doraźne. Ewentualna realizacja takiej inwestycji musi odbywać się przy udziale PKP, a czynienie uzgodnień z tą instytucją jest czasochłonne i kosztowne. Prawdziwym rozwiązaniem tego problemu będzie budowa odcinka drogi południowej Pszczyna – Racibórz, która przecinać będzie ulicę Wodzisławską na wysokości wiaduktu nad stacją Rybnik – Towarowy – argumentuje Adam Fudali.


- Budowa drogi południowej to slogan wyborczy powtarzany przez prezydenta od kilku lat. A póki co powstanie tej drogi pozostaje w sferze marzeń. Poszerzenie wiaduktu na ulicy Wodzisławskiej byłoby szybkim i skutecznym sposobem na rozładowanie korków w tym miejscu – polemizuje Franciszek Kurpanik, radny z Zamysłowa. Jak mówi, kilkakrotnie zwracał się w tej sprawie do prezydenta, ale ten za każdym razem zasłaniał się koniecznością uzgodnień z PKP.


- Po co nam modernizacja nawierzchni, skoro zamiast po niej sprawnie jeździć, najczęściej stoimy w korku – skomentował nam wczoraj plany magistratu jeden z kierowców.






Przed wysłaniem prosimy uważnie sprawdzić,czy email adresata został podany poprawnie.

Jeśli zawiera błedy (literowki, polskie znaki itp.), wiadomość nie dojdzie ...
Poleć znajomemu
 
Adresat (email):
Nadawca:
Treść wiadomości:
 
 
Wyślij


Znalazłeś błąd w artykule ? Poinformuj nas o nim.
Zgłoś błąd
 
Twój email:
Nadawca:
Treść zgłoszenia:
 
 
Wyślij
Głosy na tak: 0 Głosy na nie: 0

Podoba mi się!

Nie podoba mi się!


Całkowicie darmowy newsletter z przeglądem wydarzeń tygodnia w Rybniku
komentarzy: 37 | Dodaj komentarz
2009-05-20 09:12:59
~werkk

Od tego jest prezydentem aby to uzgodnił. Zastanawiam się jakie hasła w zostaną wywieszone na Wodzisławskiej w końcu to rok przedwyborczy trzeba korzystającym z tej drogo przypomnieć kto rządzi Rybnikiem.
2009-05-20 09:24:16
~LondOn

chwała prezydentowi za to, że wkońcu tam się odbędzie remont, ale poszerzenie drogi pod wiaduktem to KONIECZNOŚĆ! i niech sie nie zasłania tym że to wymaga uzgodnień z PKP, od tego jest nasz prezydent...
2009-05-20 09:31:48
~Arteks

Niech mi ktoś wytłumaczy jak miałoby wyglądać poszerzenie Wodzisławskiej skoro od strony Wodzisławia są domy przywatne przy ulicy? Chyba że w grę wchodziłoby ich wyburzenie. Czy o to panu chodzi panie Kurpanik? Wielkim błędem było moim zdaniem wybudowanie ronda między Wodzisławską a obwodnicą - to jest główna przyczyny korkowania się bo rond tego typu nie buduje się przy dwóch drogach o takim natężeniu ruchu. Ale my mamy zapóźnienia w myśleniu za sprawą ekspertów pokroju Kopki którzy zabudowali Rybnik rondami nie zdając sobie w ogóle sprawy jakie to przyniesie konsekwencje. Myślę, że ratunkiem dla odkorkowania Wodzisławskiej byłoby skrzyżowanie bezkolizyjne (przynajmniej częściowe) tzn. wpuszczenie obwodnicy do tunelu ze skrętem w kierunku ronda dla tych którzy chcą jechać np. na Wodzisław. Innym rozwiązaniem byłaby budowa nowej drogi od Wodzisławskiej (w okolicy "Paryża") do mostu Zamysłowskiego. Tłumaczenie prezydenta też jest niepoważne bo działać trzeba teraz a nie czekać na Drogę Południową która może rozwiązać problem ale nie musi bo jeśli ktoś będzie chciał jechać od Wodzisławia w kierunku centrum to Droga Południowa mu się do niczego nie przyda... Apeluję do władz miasta o próbę rozwiązania tego problemu bo jest to naprawdę wyjątkowo niedrożne miejsce!!!
2009-05-20 09:52:45
~qwerty

Arteks - waskie gardlo jest dlatego, ze nie ma pasow dla prawoskretow na rondzie (zeby np. od strony Wodzislawia kontynuowac jazde w keirunku PKS). Taka sama sytuacja jest wlasnie obok b. PKS. Drugim powodem tego, ze to rondo jest waskim gardlem jest fakt, ze jest ono bardzo male i ludzie jezdza na nim bardzo powoli. Porownaj sobie to do ronda obok NESTE - tam po prostu ludzie jezdza szybciej i nie ma tak gigantycznych korkow (jadac z gory od Gliwickiej korek raczej spowodowany jest swiatlamu przy ul. Rudzkiej niz istnieniem ronda obok NESTE), a ruch na obu rondach jest porownywalny. Co do budowy drogi Pszczyna RAciborz to po prosctu g... prawda. Wiekszosc samochodow stojacych w korkach na wodzislawskiej to samochody z rejestracjami lokalnymi (SR, SWD), czyli wynika z tego, ze jest to po prostu ruch lokalny miedzy centrami Rybnika i Wodzislawia i droga Pszczyna-Raciborz nic tu nie pomoze i tu sie z Toba zgadzam w 100%. Ale mam nadzieje, ze obecny Prezydent sie juz o tym nie przekona, bo Prezydentem nie zostanie w nastepnej kadencji. Podajesz propozycje drogiego rozwiazania (na pewno drozszego niz poszerzenie wiaduktu), ktore oczywiscie byloby skuteczne, ale jest nierealne do wykonania ze wzgledow finansowych. A Prezydent niech zrozumie, ze wczesniej czy pozniej ten wiadukt MUSI byc poszerzony.
2009-05-20 09:56:55
~thomsoneq

~LondOn ze odbedzie sie remont tej drogi to wszyscy sie cieszymy bo koleiny sa tam przestraszne a dziur tez nie brakuje. Jesli chodzi o wiadukt to badzmy tylko dobrej mysli ze go powieksza ale moim zdaniem PKP sie nie zgodzi na takie cos zreszta ich decyzja bedzie trwala wieki.... no chyba ze ich cos/ktos zmusi...
2009-05-20 09:58:23
~dizers

czy ktoś wie kiedy zacznie się remont ul.żorskiej ??
2009-05-20 10:08:45
~xanto

Nie zgadzam się, że budowa trasy Racibórz-Pszczyna nic nie pomoże. Przecież wiele ciężarówek, które pakują się pod wiadukt to transporty np. z Radlina jadące na Żory i obecnie wpieprzają się na obwodnicę aby wyjechac w ten sposób z miasta. Zresztą kierowców indywidualnych, którzy tak jeżdżą tez jest sporo. Dodatkowo korki pod wiaduktem sa spowodowane jazdą kierowców z kierunku Racibórz na Żory, którzy tez jeżdżą obwodnica, a mogliby korzystac z drogi dwupasmowej bez potrzeby wbijania się w Rybnik. A co do waszego pesymizmu to mimo mojej niechęci do obecnych władz miasta wiem z pierwszej ręki, że rozstrzygają się już przetargi na infrastrukturę okołodrogową i we wszystkich dokumentach czas na realizację tych zleceń to rok 2010-11, więc za 2 lata trasa będzie gotowa. Popytajcie zresztą znajomych z okolic, gdzie trasa ma przebiegać - już w ubiegłym roku prowadzone były wykupy ziem od osób prywatnych pod pasem planowanej drogi. Wiem, że wielu z was nie lubi Fudalego i spółki, ale nie przesadzajcie z negowaniem wszystkiego co się robi w mieście i okolicach, bo sami stajecie się niewiarygodni.
2009-05-20 10:14:12
~tommi

no to bardzo ciekawe, bo calkiem niedawno pkp otrzymała pieniązki na remonty wiaduktów w kierunku Raciborza, ale miasto zablokowalo remont tego własnie wiaduktu wymuszając na pkp budowe drogi wzduz torów do ul raciborskiej na co pkp chyba nie zgodziło się(bo niby dalczego budowa takie odcinka miała należeć do pkp), widze zatem konflikt z tym co robi miasto a tym co miało zrobić pkp, kto jest winny?
2009-05-20 12:19:53
~LondOn

a co byscie mysleli o postawieniu swiatel dodatkowo przed wjazdem na to rondo? coś na wzór tego rozwiązania które jest na katowickim rondzie sztuki zastosowane... może przynajmniej w niewielkim stopniu by to zdało egzamin i udrożniło wjazd do rybnika od tej zakorkowanej strony wodzisławia?... w każdym razie coś sie powinno w tej materii zrobić bo jak już wszyscy słusznie zauważyli budowa drogi pszczyna-racibórz niczego kompletnie nie zmieni... i fudali mógłby wkońcu przestać pieprzyć...
2009-05-20 12:21:43
~ziupo

Tommi a gdzie Ty takie bzdury zasłyszałeś? PKP owszem miało środki na remont, ale nic nie słyszałem o tym, żeby chciało je przeznaczyć na remont wiaduktu nad Wodzisławską. Owszem, kilka wiaduktów wyremontowano, ale o tym było wiadomo przynajmniej, a Ty tutaj z taką ciekawostką przychodzisz, no ciekawe ciekawe. Też nie podoba mi się, że ostatnio dla modernizowanych i nowo budowanych rond w Rybniku nie projektuje się prawo-skrętów. Przecież takie prawo-skręty odciążają ronda. Na szczęście na nowym rondzie, które powstanie na skrzyżowaniu Budowlanych z nowym odc obwodnicy miasto przewidziało prawoskręty, tylko dlaczego nie zrobiono tego w przypadku skrzyżowania z Wodzisławską? Teren między jezdnia a nasypem z należy do miasta czy to prywatny teren?
2009-05-20 12:29:03
~ziupo

A odnośnie RDRP, to w tym wypadku rozwiąże ona problem jedynie od strony Wodzisławia. A Żory już rozpoczęły budowę tej drogi [jutro otwarcie ofert]. Ciekawe kiedy Rybnik?
2009-05-20 12:30:54
~Arteks

@tommi - PKP nie ma obowiązku poszerzania wiaduktów... Oni muszą zadbać o to co jest na wiadukcie czyli torowisko. @Qwerty - tu nie chodzi o zmianę prezydenta bo chyba nie liczysz na to, że humanista Krząkała byłby większym znawcą tematu... bardziej liczyłbym na kompetentną osobę w wydziale dróg po niekompetentnym Kopce; mimo wszystko to co proponujecie czyli poszerzenie wiaduktu na niewiele się zda - w tym przypadku trzeba o wiele bardziej wizjonerskiej i poważnej inwestycji (pamięta ktoś może jak przez wiele lat niedrożnym punktem Katowic było rondo koło spodka? - wybudowano tunel i problemy zniknęły) @xanto - Droga Południowa to gdzieś perspektywa 6-10 lat...
2009-05-20 13:34:52
~thomsoneq

~dizers sam zadaje sobie te pytanie... kiedy bedzie remont ul. Żorskiej ? :| niewiadomo :/
2009-05-20 13:45:28
~tommi

Arteks PKP dostalo takie zdania do realizacji żeby własnie przebudować wiadukty aby ułatwić ruch drogowy, z tego własnie powodu został tez przebudowany wiadukt nad ul zebrzydowicka, gdyż utrudniał ruch drogowy, pkp dostało pieniążki na przebudowę drogi żelaznej na odcinku rybnik - sumina, ale warunkiem bylo wykozystanie w roku 2008, miasto jednak postawiło warunek żeby pkp na czas remontu wiaduktu na ul wodzisławskiej wybudowało drogę objazdową na ulicy Ujejskiego do ul raciborskiej od ul wodzisławskiej, pkp wenie się z tego wycofało bo niby dlaczego mam ponosić takie olbrzymie koszty, co do tego czy pkp musi przebudowaywać wiadukty się nie zgadzam, uważam że kady ma rolę do spełnienia, i kazdy też jest zależny od drugiego, więc nie można się wypinać i obrażać
2009-05-20 13:48:56
~tommi

co do ul, żorskiej to ruszyła juz przeróba skrzyzowania na ul zorskiej, przeróbka na rondo, i z tego co wiem chodzi o skrzyzowanie przy tesco, a zorska pewnie jeszcze długo nie będzie ruszona biorąc pod uwagę że własnie rozpoczyna się przetarg na budowę drogi 933 pszczyna - racibórz na odcinku zorskim, budowa ma ruszyć w okresie sierpnia, więc rewolucji na żorskiej nie będzie, chyba że miasto chce zablokować ruch od strony wschodniej
2009-05-20 15:44:40
~arbzu

O ironio - dwieście metrów niżej znajduje się wiadukt czteroprzęsłowy przez który można nawet przeprowadzić autostradę, a jest zupełnie niewykorzystany. Czy nie dałoby się poprowadzić drogi tamtędy? Wiadomo, że na przeszkodzie stoją może jakieś posesje, ale z pewnością znalazło by się rozwiązanie, które kolidowałoby w małym stopniu z istniejącą zabudową. Czy nie byłoby to najtańsze rozwiązanie?
2009-05-20 18:21:00
~bogdann55

Artex chociaz cie bardzo lubie daj juz spokoj, Fudali mial juz swoje piec minut a teraz pora na zmiane ,naprawde.Jego umysl juz nie taki co kiedys starzeje sie a Rybnk potrzebuje nowego myslenia.
2009-05-20 19:54:41
~qwerty

bogrann55 - na prawde "jego" nie pisze sie duza litera. Duza litera pisze sie tylko "Ciebie", jesli w tekscie zwracasz sie bezposrednio do kogos. Arteks - przedstawiasz super wizjonerskie pomysly, ale zbudowanie takiego tunelu jest kompletnie nierealne. Co do Prezydenta (z duzej, bo to nazwa urzedu) - denerwujace jest ciagle powtarzanie banialukow. Prezydent boi sie powiedziec "niestety nie jestesmy w stanie zdobyc funduszy na udroznienie tamtego miejsca, wiec drodzy mieszkancy - bedziecie sie musieli meczyc stojac w korkach. W zamian za to damy 500 klockow na bazylike - przestancie jezdzic samochodami a zacznijcie sie modlic". Zawsze musi puszczac jakies sciemy typu - wybudujemy droge Pszczyna-Raciborz i rozladujemy korki. A i kolejna sprawa Arteks - zmiana Prezydenta wlasnie moze cos dac, bo to Prezydent Fudali przez ostatnie trzy lata wespol z koalicjami rzadzil tym miastem i to on dobieral sobie wspolpracownikow (rowniez do wydzialu drogowego). Widocznie wybieral nieudolnie i niekoniecznie najbardziej odpowiednie osoby, czego dowod mamy codziennie w postaci korkow w roznych czesciach miasta.
2009-05-20 20:41:02
~dizers

~thomsoneq ,wiem tylko tyle że obecnie są załatwiane formalności po to aby można było żorską poszerzyć
2009-05-20 20:59:59
~bogdann55

qwarty wybacz na pisownie ale na j.polski do szkoly mialem pod gorke, tak na prawdzie lubilem matme a dwa na szkole juz za pozno w pracy mam sekretarke wiec ona wszystkie pisma pisze a biznes mimo tego sie kreci wiec widzisz ten j.polski tak naprawde to do niczego nie jest mi juz potrzebny chyba zeby pisac na forach i to jeszcze slicznie z taki madralami jak Ty.
2009-05-20 23:08:15
~Dador

Odnośnie modernizjacji DK 78 mam nadzieję, że nie zostanie pominięty kawałek tej drogi prowadzący od ronda przy domusie do ronda przy hondzie kucza. Bo pas drogowy nadaje się do naprwdę gruntownego przebudowania.
2009-05-20 23:33:31
~ziupo

Na pewno nie zapomną, ale pewnie chodzi o to, aby jak najszybciej wyremontować ten najgorszy odcinek 78 na terenie miasta.
2009-05-21 13:00:47
~tymonn

DK to brzmi dumnie ale jak dla mnie bardziej można to tłumaczyć jako.... Duże Korki albo Dramat Komunikacyjny!:/ Jeśli przejedzie się TYM WIEJSKIM TRAKTEM ktoś z zachodu i na odcinku 20 km 7 razy zatrzyma się na sygnalizacji świetlnej, 30 minut będzie stał w korku, napotka 40 przejśc dla pieszych gdzie będzie ograniczenie do 40 to... szybko powiadomi swoich rodaków aby przyjeżdzali tutaj częściej "zwiedzać" TO MIEJSCE jako niespotykaną na skalę europejską atrakcję turystyczną pt:" Drogowy Koszmar". Sam się też zastanowi jak... to w ogóle możliwe aby taką KRAJOWĄ drogą jeździć codziennie z pracy i do pracy i TO COŚ może się w ogóle nazywać... KRAJOWE?!:/ Stwierdzi też szybko, że... rybniczanie muszą być baardzo odporni na... Krajową Głupotę Budowlaną i są bardzo tolerancyjnym dla swoich miejskich włodarzy narodem?! Chyba zbyt bardzo... tolerancyjnym!
2009-05-21 17:34:05
~Sylas

Tunel? I może jeszcze wiszące ogrody? :D Zamiast pisać "wizjonerskie" głupoty podalibyście jakieś konkretne i realne rozwiązanie. Chyba że bierzemy jutro łopaty i idziemy z rana ten tunel kopać :) Mój pomysł jest taki. Poszerzyć Wodzisławską z obu stron po ok. 1,5 metra, dołożyć jeden pas. Teraz w zależności od pory dnia środkowy pas byłby przeznaczony dla kierunku, w którym powstaje korek. I tak rano byłyby 2 pasy w stronę Centrum, a popołudniu 2 pasy w stronę Wodzisławia. Wystarczy odpowiednie oświetlenie tego środkowego pasa. Do tego dorzucam poszerzenie wiaduktu i budowa prawoskrętów na rondzie. Pomysł z pasami żywcem ściągnięty z Amsterdamu. Co wy na to? Wątpliwości budzi jedynie u mnie jedna rzecz, czy da radę poszerzyć drogę o te 1,5-2 metry z każdej strony. Ale to robota dla specjalistów. Jeśli tak to do dzieła! A prezydent wykręca się ciągle jednym i tym samym argumentem, że PKP na nic się nie zgodzi itp. itd. No to od tego jesteś prezydentem żeby się z nimi dogadać a nie od razu mówić, że się nie uda. Rusz się chłopie do roboty bo ta ulica to jest masakra!
2009-05-21 17:41:21
~qwerty

Sylas - jeden pas w przypadku tej drogi na prawde wystarczy. Nie trzeba robic pasa dwukierunkowego. Przeciez jak jedziesz w keirunku Wodzislawia o jakiejkolwiek porze - nie masz w tamtym kierunku korkow. Zakladajac, ze sumaryczny ruch w jedna i druga strone dzeinnie jest rowny (srednio ktos najpierw jedzie, a potem wraca), a korki tworza sie tylko w strone Rybnika - i to w jednym miejscu, ktorym jest wiadukt+rondo - latwo jest wydedukowac ze wlasnie to waskie gardlo powoduje korki. Dajmy na to swiatla kilka kilometrow wczesniej (gdzie ruch mniej wiecej jest taki sam jak przed rondem) nie powoduja tak ogromnych korkow. Tak wiec rozwiazeniem jest 1. Prawoskret pod rondem, 2. Sprawienie w jakikolwiek sposob, zeby na rondczie ludzie jezdzili po prostu szybciej (patrz rondo kolo NESTE, gdzie ruch jest rowniez duzy, ale korkow nie ma, bo po prostu w jednostcze czasu - np 5 min, przez rondo przejezdza wiecej ludzi, bo jada po prostu z wieksza predkoscia - np. 30-40 zamiast 10-20 tak jak na rondzie obok wiaduktu na wodzislwskiej). Rozwiazanie punktu 2 jest tlyko jedno - powiekszenie ronda, ale to chyba nie jest mozliwe. Co do wiaduktu kilkaset metrow w strone PKP - moze ten wiadukt nie moze byc ponad tak ruchliwa droga, bo np. uderzenie ciezarowki w przeslo spowoduje zawalenie sie mostu? Ktoz to wie.
2009-05-22 07:57:45
~Arteks

To chwalebne, że poprzednicy mają ciekawe pomysły na rozwiązanie problemu (zamiast odpowiednie komórki UM) ale wydaje mi się, że w tym przypadku trzeba jakichś drastycznych rozwiązań i mam nadzieję, że Koper jako osoba odpowiedzialna nie pozwoli na budowę kolejnych rond jako skrzyżowań dwóch głównych dróg. Najpierw poważne analizy a dopiero potem decyzja. Ronda - tak ale jako rozwiązanie pomocnicze i tam gdzie droga główna krzyżuje się z lokalną. @Qwerty - niestety mylisz się co do opisu korków bo niestety ale w przypadku Ronda Irlandzkiego także obwodnica jest zakorkowana. Zdarzało mi się już stać autem na wysokości Krzyżowej ok. 13.00-15.00. W przypadku chwalonego przez Ciebie ronda przy Neste (które faktycznie ma świetną przepustowość) widziałem gigantyczne korki od strony ul. Dworek, bardzo trudno włączyć się na nim do ruchu wyjeżdżając od Neste czy Tesco w godz. 8.00-16.00. Jest jeszcze jedno miejsce dość często niedrożne tzn. Rondo Gliwickie.
2009-05-22 08:24:53
~werkk

To będzie debiut p. Kopra będziemy to obserwować.
2009-05-22 13:34:16
~qwerty

Arteks - kork. ktore widziales od strony Dworka sa tylko tymczasowe i spowodowane zamknieciem ul. Rudzkiej. Tamto rondo jest bardzo dobrze zaplanowane jak na potrzeby tamtego miejsca. A tymczasowych wylaczen innych ulic (powodujacych gdzies czasowo korki) nie unikniesz. Co do korku na obwodnicy - duza jego czesc (od strony RAciborskiej) zalatwilby prawoskret na Wodzislawska (z poszerzeniem wiaduktu). Plus dodatkowa rzecz, o ktorej pisalem - powiekszenie ronda w aki sposob, aby nie jezdzono na nim 15km/h, ale dajmy na to 30. Co to wlaczenia sie na rondo obok NESTE od strony TESCO. Ruch wyjazdowy z TESCO+NESTE jest na tyle maly, ze nie stanowi ZADNEGO problemu. Coz z tego, ze czasem poczekasz tam 30-50 sekund, skoro na 10 minut wyjezdza tam moze 10 aut. Uwazam, ze mylisz sie mowiac, ze ronda nie sa dobre. Nie wiem czy pamietasz jak duze korki byly kiedys (15 lat temu), gdy kolo owczesnego PolmoZbytu byly swiatla. Korki czesto byly az do stadionu (np po "gieldzie" w niedziele). W tej chwili (15 lat pozniej), kiedy w Rybniku mamy z 10 razy wiecej aut korki sa krotsze (przy zastosowaniu ronda) niz wtedy (gdy byly tam swiatla). Ronda sa niedobre w jednym przypadku (ktory rowniez czasem wystepuje w Rybniku) - gdy droga miedzy dwama rondami (lub rondem i skrzyzowaniem) jest tak zapchana, ze uniemozliwia zjazd z "poprzedniego ronda", przez co rondo zostaje zatamowane i nie mozna jechac w zadnym z kierunkow.Ale mysle, ze i u nas w jakis sposob da sie to rozwiazac.
2009-05-22 15:53:57
~ziupo

A jak już o rondach mowa, to zastanawiam się, czy w ramach budowy kolejnego odcinka obwodnicy przebudowane zostanie rondo na Rudzkiej?
2009-05-23 13:25:23
~bogdann55

Tutaj kazdy dodatkowy post to tak naprawde wymadzanie sie ,inaczej LANIE WODY ,udowodnianie ze JA jestem najmadzejszy .W tym artykule jest napisane ze mimo ze bedzie nowa jezdnia korki na rondzie bede nadal wiec nawierzchia jezdni bedzie sluzyla wedle Fudalego tylko do tego zeby lepiej sie w korku stalo i podziwialo nowiutki ASFALT pana przezydenta
2009-05-26 00:07:51
~serafin321

najgorszym problemem jest nie to że droga za ciasna, czy wiadukt wąski, tylko fakt że mieszkańcy miejscowości SWD zalewają nasze miasto każdy dzień, tak jakby w w Wodzisławiu nie było pracy, marketów, targowiska i innych. czasem w weekend jadąc przez Rybnik czuję się jak w wodzisławiu, tak samo jak chcę iść z dziećmi do kina zaparkować na plazie czy focusie graniczy z cudem, bo pełno SWD. więc moi drodzy zastanówmy się, nad problemem natężenia ruchu przez mieszkańców SWD, gdyż oni blokują miasto, jakby nie mieli swojego. dlatego remont drogi 78 jest wystarczający, a ludzie z Wodzisłąwia niech zrozumią, że w ich mieście też jest praca a nie że zabierają ją Rybniczanom, gdzie nie spojrzysz pod zakład pełno takihc rejestracji stoi pozdrawiam
2009-06-11 16:11:27
~hh

serafin: jezeli ci to nie pasuje ze ludzie przyjezdzaja z innych miast to lepiej nie wychodz z domu albo przeprowadz sie na jakas wioche zeby kompletnie niekt nie przyjezdzal. przeciez to jest kozystne dla naszego miasta ze sciagamy potencjalnych klientow. a co do drog to jestem zdania ze w pierwszej kolejnosci trzeba poprawidz nawierchnie tych drog bo sa w naprawde oplakanym stanie. ilosc dziur i wyrw jest naprawde zenujaca a nikt tego nie naprawia. irytuje mnie znak na drodze od ronda na ulicy budowlanych(obok ekonomika) w strone orzepowic gdzie jest ograniczenie do 30 a pod ograniczeniem napis "przelomy zimowe" troche dziwny stojacy znak w czerwcu.
2010-07-12 21:02:04
~p1chrunch

Zasady są proste: Jesteś Poznaniem - wymiatasz. Jesteś Rybnikiem - pomiatają tobą. Rybnik i paczka musieliby wejść w koalicję z Wałbrzychem, Zakopanem, Otmuchowem, Wrocławiem, Frydlantem, Zatorem, Pelhrimovicami, Wadowicami, Krosnem i Zgorzelcem, tworząc projekt Arterii Południowej (czyli A28 lub 69) Łużyce - Sudety - ROW - Karpaty - Mołdawia, tak, jak próbowały Kielce z Ozimkiem, Opolem, Nysą, Lublinem i Wrocławiem również wylansować Staropolski. Wtedy RDRP nabrałaby dla Polski sensu. Teraz jest on nierealny i nieosiągalny finansowo nawet w zestawieniu z Berlinką przez Szczecinek, Pruszcz, Olsztyn i Augustów. Kogo wybraliśmy do Sejmu i kto tam stoi za RDRP, niech zaniosą mu tą propozycję. Oni są jakoś niemrawi... Ale rozumiem, że nikogo w Polsce Rybnik nie obchodzi, co najwyżej tylko wędkarzy. Nie ma możliwości utworzenia autostrady przez jedno miasto. Natomiast mam projekt nowej 2x2 S78. Zaczęłaby się na węźle Bojków, potem przez Wilczą starym planem średnicówki i na Wielopole - tu zjazd i skręt przez budynki na Wyzwolenia - stamtąd starym szlakiem przez Kotucza - przerycie przez osiedle na Smolnej i Obwodnicę - i dalej Niedobczycką. http://nk.pl/profile/3936390/gallery/51
2010-07-13 10:14:09
~Arteks

@p1chrunch - z tym pomiataniem to przesadzasz ale to jest fakt, że jak na region zamieszkiwany przez 600 tys. ludzi to niewiele daje się dla nas załatwić w Warszawie. Słyszałeś kiedykolwiek jakiegoś posła, który publicznie przekonywałby, że należy się coś dla Okręgu Rybnickiego? Ja niestety nie. Za to słyszałem posłów z Gorzowa, Rzeszowa czy Kielc którzy niewstydzili się publicznie wypowiadać o potrzebach swojego regionu. Gosiewski obiecał mieszkańcom Włoszczowy peron i pociągi do Warszawy i Krakowa i ...załatwił! Niektórzy się śmiali z niego i z dużych pieniędzy wydanych na tę inwestycję. A mieszkańcy powiatu włoszczowskiego nie tylko się nie śmieją ale masowo korzystają z tej stacji... Na pocieszenie powiem Ci, ża autostrady A1 zazdoszczą nam nawet miasta wojewódzkie typu Białystok czy Kielce - tam autostrady nie ma nawet w planach!
2010-07-14 17:03:49
~p1chrunch

Była bodaj w '95 roku jako A8, potem S8 i wreszcie podzielono je po rospudowej aferze na S61 przez Ełk, Łomżę i Suwałki i S8, ale tylko na Białystok.
2010-07-14 17:06:56
~p1chrunch

Poczekamy, może nowa generacja studentów politologii, mająca w pamięci wypowiedzi Nigela Farage'a w PE, zrobi porządek.
2010-07-14 17:19:11
~p1chrunch

Poczekamy, może nowa generacja studentów politologii, mająca w pamięci wypowiedzi Nigela Farage'a w PE, zrobi porządek.
Zamieszczone powyżej wpisy są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu.
Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
komentarzy: 37 | Dodaj komentarz

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WIADOMOŚCI
 
Alert Rybnik.com.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz informację z pierwszej ręki, zdjęcia lub film? Napisz do nas !
 
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE FILMY
Czy to dobrze, że radni pracować będą na tabletach wartych 2700 zł?
tak, to nie jest wygórowana kwota jak na taki sprzęt
nie, powinni dostać tańsze komputery
nie mam zdania
PREZENTACJE FIRM
© 2008 copyright - 44-200 Rybnik, Rynek 11, tel. (32) 42 37 551, fax. (32) 42 37 559, email: redakcja@rybnik.com.pl    |    redakcja    |    realizacja    |    napisz do nas    |    reklama w serwisie
Współpraca :
pogoda w Rybniku