zamknij

Wiadomości

Tańsza komunikacja miejska z kartą mieszkańca "Rybka"

2024-01-02, Autor: 

Od stycznia 2024 r. w mieście Rybniku rozszerzona została oferta Rybnickiej Karty Mieszkańca o ulgi związane z kosztami przejazdów komunikacją miejską. Czego mogą się spodziewać pasażerowie?

Reklama

Definicja "Rybki" czyli Rybnickiej Karty Mieszkańca została wprowadzona do regulaminu przewozów w publicznym transporcie zbiorowym, którego organizatorem jest Miasto Rybnik. Preferencyjne oferty dla posiadaczy karty będą jednak obowiązywać od 1 stycznia 2024 roku.

– Przede wszystkim tańszego biletu 30-dniowego – z „Rybką” będzie można go zakupić za 70 zł zamiast 84 lub za 35 zł - jeśli będzie to bilet ulgowy. Wprowadzone zostaną też dwa zupełnie nowe produkty – bilet na 90 i 180 dni w strefie 0. To kolejne działania zachęcające i ułatwiające naszym mieszkańcom zakupy biletów i korzystanie z komunikacji miejskiej – wyjaśnia Łukasz Kosobucki, prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik odpowiedzialnej za sprzedaż biletów.

Ile zaoszczędzisz z "Rybką"?

Najpopularniejszy bilet okresowy, 30 dniowy dla użytkowników E-karty lub aplikacji mobilnej obecnie kosztuje 84 złote (42 zł ulgowy), posiadając Rybkę zaoszczędzisz 14 zł na bilecie normalnym oraz 7 zł na bilecie ulgowym.

Ceny biletów z kartą Rybka:

Bilet okresowy 30 dniowy normalny 70 zł/ ulgowy 35 zł

Bilet okresowy 90 dniowy 200 zł/ 100 zł

Bilet okresowy 180 dniowy 360 zł/ 180 zł

Pełny cennik biletów autobusowych:

__

Przypomnijmy, że Rybka, czyli Rybnicka Karta Mieszkańca funkcjonuje w Rybniku od kwietnia 2023 roku. To program przygotowany przez Miasto, który mieszkańcom Rybnika i osobom płacącym w Rybniku podatek PIT daje specjalne zniżki, ulgi, benefity i uprawnienia. Karta zachęca mieszkańców do jeszcze bardziej aktywnego uczestniczenia w życiu miasta i liczniejszego korzystania z rybnickiej oferty. Aktualnie kartę ma ponad 9 tysięcy rybniczanek i rybniczan.

Oceń publikację: + 1 + 20 - 1 - 52

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (15):
  • ~Lepszyrybnik.pl 2024-01-02
    13:53:11

    49 11

    Jesteśmy za wprowadzeniem bezbiletowej komunikacji miejskiej.
    Miasto i tak dopłaca do komunikacji rocznie 50-80 mln zł (zależy jak liczyć), a z biletów pozyskuje 10 mln zł.
    Do tego jak się dowiadujemy miasto dopłaca za wozokilometr spółce miejskiej 70% więcej niż prywatnemu przewoźnikowi. To po co była ta spółka miejska? Miało być taniej, a jest jak zwykle drożej.
    Czyli gdyby zlecać przejazdy prywatnemu przewoźnikowi, a nie spółce miejskiej, to mielibyśmy bezbiletową komunikację taniej niż dzisiaj biletową. Prezydent powinien iść na jakiś kurs podstaw ekonomii.

  • ~bolerano 2024-01-02
    14:30:32

    39 7

    Ta karta to jedna wielka kpina. Zniżka dla mieszkańców o 20%, podczas gdy miasta w około Rybnika mają darmową komunikację miejską.

    Zakładanie samej karty też jest idiotyczne - do założenia karty trzeba podać więcej personalnych danych niż w przypadku brania chwilówki.

  • ~uzytkownik35 2024-01-02
    15:08:12

    15 1

    ok a co z posiadaczami apklikacji Z biletem .pl rozumiem ze tam nie bedzie tanszych biletow miesiecznych korzystanie z tego przestaje miec sens placic 14 zl wiecej za miesieczny tylko po to zeby kasowac bilet w telefonie

  • ~Arteks 2024-01-02
    15:40:26

    11 43

    Bardzo mądre posunięcie! Inwestycje w komunikację. Co raz lepszy tabor, co raz lepsze przystanki, co raz lepsze rozkłady - a jednocześnie komunikacja dla mieszkańców Rybnika jest tania!
    @Lepszyrybnik.pl - czy mógłbyś podać jakieś źródłowe dane skąd bierzesz informację, że miasto pozyskuje z biletów tylko 10 mln zł? ZTM powierzył niektóre linie firmom prywatnym A21 i Vbus i dosłownie ich wyrzucił z powodu ciągłych skarg pasażerów! Dobrze, że w Rybniku część linii obsługuje porządna firma Kłosok, a część miejska spółka komunikacyjna. Zapewnia to stabilizację i perspektywy. No i jakimi nówkami jeżdżą ci którzy korzystają z komunikacji w Rybniku!

  • ~Arteks 2024-01-02
    15:57:01

    13 31

    @bolerano - prawdziwe miasta wokoło Rybnika czyli: Wodzisław, Racibórz, Gliwice - mają podobne ceny biletów miesięcznych droższe (szczególnie jeśli porówna się powierzchnię miasta i tak np.:
    Rybnik - 84 zł (z kartą Rybnika 70 zł)
    Racibórz - 80 zł
    Wodzisław - 60 zł
    Gliwice - 109 zł
    Bielsko-Biała - 110 zł
    Ostrava - 600 KC (ok. 114 zł)

    Jedynym ośrodkiem które ma bezpłatne autobusy to Żory - ale po 1. Żory trudno nazwać konwencjonalnym miastem bo... nie ma Śródmieścia czyli czegoś co w innych miastach generuje duże przewozy ludzi w komunikacji. Po 2. jak niskie tam są częstototliwości - np. do strefy w Wygodzie są wykonywane 3 (słownie trzy) kursy na dzień. Kto w Rybniku chciałby aby do Tennecco/Rettiga jechały 3 kursy na dzień? Po 3. fatalna jakość taboru. Tam w ruchu są jakieś używane (!) białoruskie Mazy i Kapeny sprzed ponad 10 lat... To są różne komunikacyjne światy. Można stwierdzić, że w Żorach komunikacja jest czymś marginalnym jak przystało na nietypowy ośrodek. W normalnych miastach komunikacja jest czymś ważnym i nie może być traktowana po macoszemu.

  • ~Jakub - Mieszkaniec Rybni 2024-01-02
    17:46:33

    26 2

    Może zamiast robić tańszą komunikacje to poprawili by ilość połączeń oraz stan przystanków, na sporej ilości przystanków nie ma nawet ławki... może warto byłoby na każdym przystanku postawić ławkę, kosz na śmieci (nie zawsze są przez co później ludzie śmiecą) już pomijając fakt braku wiat co rozumiem bo nie wszędzie da się je postawić. Co do ilości połączeń, niech każdy mieszkaniec ma wygodne połączenia a nie tylko mieszkańcy osiedli, nie mówię tu o ludziach, którzy mieszkają daleko od drogi głównej ale o tych, którzy mieszkają blisko drogi bo oni też nie mają dobrej komunikacji. I niech wreszcie ktoś weźmie się za te czytniki bo działają kapryśnie.

  • ~jaro_t 2024-01-02
    17:50:31

    30 3

    Chyba urzędnicy z naszego miasta wypuścili kolejny bubel. Proszę o informację w jaki sposób osoba niepełnoletnia może korzystać ze zniżek skoro nie może sobie założyć karty mieszkańca???!!

  • ~MArudzia 2024-01-02
    18:08:27

    25 6

    ~Jakub - Mieszkaniec Rybni
    Całkowicie się z Tobą zgadzam - a czytając komentarze kolegi ~Arteksa
    widzę że on mieszka w innym mieście zwanym Rybnik ;-)

  • ~Arteks 2024-01-02
    18:21:53

    6 31

    @Jakub - ale przyznasz, że na mapie miasta mało jest miejsc które ma mało kursów bo nawet jak się mieszka np. w Ligocie czy Zamysłowie - korzysta się na tranzycie dużej ilości autobusów jadących z "dużych" dzielnic, a trudno oczekiwać aby np. taka mała Grabownia miała większe oczekiwania niż autobus raz na godzinę? Nie wiem jakie przystanki masz na myśli bo jak tak idę/jadę przez miasto to oceniam, że Rybnik zawsze miał dobrej jakości wiaty. Najpierw te betonowe które były wandaloodporne, a obecnie te szklane, które... w nocy świecą i są bardzo estetyczne.
    @MArudzia - wy w Żorach to się musicie wstydzić za poziom komunikacji czyż nie? Smrodzące i mało pojemne Kapenki, Mazy, mało kursów, martwy dworzec kolejowy, a nowym dworcu autobusowym piszą inne media tak: "...Jakaś para próbuje swoich sił w MMA, ktoś inny dosiada elektrycznej hulajnogi i krąży nią po hali, żeby po chwili wyjechać na zewnątrz, wreszcie – trzy roześmiane nastolatki pytają pana ochroniarza, czy się z nimi napije?..." Żory to podobno stan umysłu...

  • ~Jakub - Mieszkaniec Rybni 2024-01-02
    20:26:11

    19 1

    @~Arteks W zeszłym roku wymienili kilka wiat niestety nie wszystkie z nich świecą a powinny np wiata na przystanku Rondo Boguszowickie miga... nie wspominając o niedziałających już od wielu lat tablicach informacyjnych (tych elektronicznych od odjazdów/przyjazdów) np na przystanku Błękitna nie ma żadnej ławki żeby usiąść w oczekiwaniu na busa i to nie jest jedyny przystanek z takim problemem, powinniśmy promować komunikację zbiorową, nie tym, że będzie darmowa a tym, że będzie na poziomie. Dobrze, że miasto kupuje nowoczesne autobusy ale niestety nie idzie za tym poprawa komfortu, często busy wypchane aż po brzegi a autobus jedzie nieprzegrunowy (głównie mówię o linii 46,48. Myślę, że KMR jest w stanie sprawdzić jakoś ile osób jeździ daną linią o danej godzinie i wyciągnąć wnioski (nie wierzę, że nie zbierają danych o tym kto kiedy odbił e-karte lub kupił przez aplikację)

  • ~Arteks 2024-01-02
    21:57:55

    0 27

    @Jakub - nie wiem co to za przystanek o jakim mówisz ale być może jakiś bardzo peryferyjny. Wszystkie znaczące przystanki mają wiaty, a w wiatach są ławki. Co do tego, że któraś nie świeci - racja, też spotkałem kilka wygaszonych. Takie coś trzeba zgłaszać do KMR - naprawią. Co do zapchanych autobusów 46 czy 48 to też warto takie coś zgłaszać. Mają dużo kursów - ale możliwe, że trzeba jeszcze zwiększyć lub jak piszesz, zastosować "przeguby".

  • ~ 2024-01-03
    07:06:39

    19 2

    arteks:" nie wiem co to za przystanek o jakim mówisz ale być może jakiś bardzo peryferyjny."....czyli znów dyskryminacyjny wpis. Czyli w centrum i okolicach gdzie wg ciebie autobusów i kursów jest jak nasrał( i krótko czeka się na swój autobus) mają być wiaty z siedzeniami, a gdzieś poza ludzie mają sterczeć w deszczu, na słońcu, w czasie mocno wiejących wiatrów i to długo, bo kursy są rzadsze?

  • ~Fischer 2024-01-03
    11:12:31

    8 0

    oj Arteks, Arteks! wyjaśnij nam wszystkim czy wiesz co piszesz czy ...piszesz co wiesz
    Błękitna to faktycznie peryferyjny przystanek ;)
    https://sip.km.rybnik.pl/przystanek,799
    4 linie, średnio 2 autobusy na godzinę na każdej linii
    nie wiem czy jest wiata ale moim zdaniem to nie jest przystanek peryferyjny

  • ~Arteks 2024-01-03
    11:41:39

    1 11

    @Fischer @Jakub - sprawdziłem i macie rację, powinne tam być ustawione wiaty. Wycofuję się z tego co napisałem o "peryferyjności". Myślałem, że chodzi o inny przystanek na linii 49.
    @antyk23 - dużo ważniejsze jest to, że UM zaczął wyróżniać swoich mieszkańców. Ten kto z Rybnika i ma rybkę - będzie miał różnego rodzaju benefity np. tańsze bilety miesięczne, parkingi, wstępy itd. :D

  • ~ 2024-01-04
    07:48:53

    7 1

    " mieszkańcom Rybnika i osobom płacącym w Rybniku podatek PIT daje specjalne zniżki, ulgi, benefity i uprawnienia".....jednak jakoś nie widzę, aby mieszkańcy powiatu płacący podatki w Rybniku mieli jakiekolwiek profity. Kolejny cytat: "To kolejne działania zachęcające i ułatwiające naszym mieszkańcom zakupy biletów i korzystanie z komunikacji miejskiej – wyjaśnia Łukasz Kosobucki, prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik odpowiedzialnej za sprzedaż biletów"....całkiem sprawiedliwe to nie jest

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 286