Zgodnie z wynikami analiz, rozwój zapewnią m.in. powiązania wewnętrzne i komunikacyjne między gminami, nowe strefy aktywności gospodarczej, rewitalizacja obszarów śródmiejskich, utrzymanie funkcji górniczej na całości obszaru. Specjaliści określili cele strategiczne na podstawie położenia geograficznego i komunikacyjnego badanego obszaru. - Wyróżniliśmy tzw. InweSTradę, czyli wykorzystanie atutów autostrady A1 dla przyciągnięcia nowych inwestorów do obszaru funkcjonalnego oraz podniesienia ogólnej atrakcyjności biznesowej obszaru. Drugi cel to mobilność, która jest wyznacznikiem współczesnej rzeczywistości – tłumaczył dr Krzysztof Wrana z Fundacji Kreatywny Śląsk.
Samorządowcy po krótkiej prezentacji na temat kierunków rozwoju terenów wokół A1 podkreślali, że teraz nadszedł czas na szeroko rozumianą współpracę, bo tylko wspólnie można skorzystać z potencjału autostrady. - Tereny z największym potencjałem jeśli chodzi o A1 leżą zwykle na granicach naszych gmin. Być może teraz, dzięki wspólnej pracy, peryferia staną się centrum. Zaczynamy wspólnie myśleć, wspólnie promować dobro naszych gmin. Współpraca jest to kluczem do sukcesu – podsumował Grzegorz Wolnik, pełnomocnik ds. Planowania, Rozwoju i Gospodarki w Urzędzie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
Tagi: dr Krzysztof Wrana, A1, autostrada, inweSTrada, Fundacja Kreatywny Śląsk, strategia rozwoju, diagnoza potencjału A1, Grzegorz Wolnik
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jest pozwolenie na budowę. Handel przy ul. Żorskiej w końcu ma odżyć (wizualizacje)
+211 / -43Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+13 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~bolo 2014-04-18
10:38:36
pan fudali zabiera się za wielkie analizy i plany względem autostrady A1 a w rybnickiej strefie wiatr hula i nie powstało żadne miejsce pracy, bo zatrudnienie w Piotrowicach i Messerze jest znikome. Jak zwykle robimy wokół siebie medialny szum z którego potem nic nie wynika. A wybory się zbliżają i co mądrzejsi wyborcy będą to pamiętali.
~danielv12 2014-04-19
14:30:25
Obawiam się,że tych mądrzejszych wyborców jest mniej i dlatego ten pan znów wygra wybory ::)
~p1chrunch 2014-04-19
23:31:44
Serio? Jako nacjonalistyczny prezydent Rybnika wolałbym pomóc Jastrzębiu, Wodzisławiowi, Żorom i Mikołowowi w sprawie odbudowy linii kolejowej nr 159 z 5 - letnim planem oszczędnościowym (płaciłyby miasta np. po 20 mln złotych do Funduszu Kolejowego Subregionu Zachodniego), gdyż te miasta wołają tam od dawna o powrót kolei w ich terytoria. Umożliwienie transportu brutta węglowego i innego rodzaju z kierunku Podbeskidzia na Opolszczyznę, Gliwice i Katowice byłoby dobrym rozwiązaniem, a pierwszym etapem akurat byłoby zapłacenie GDDKiA za udrożnienie tej linii, a następnie jej możliwe całkowite przejęcie lub (wymuszenie na PLK jej odbudowy) za samorządowe pieniądze. Powstałaby też łącznica, łącząca Orzesze Zawiść z Palowicami i Szczejkowice z Palowicami Kolonią, dzięki czemu np. pociągi pasażerskie do Katowic na wypadek remontu linii przez Mikołów, mogłyby jeździć nie przez Chybie, a przez Gotartowice i Tychy.
Wolałbym skrytykować brak oszczędnościowej polityki kolejowej Subregionu Zachodniego na tym tle i bierne myślenie w kategoriach rozwoju przez autostrady.
~p1chrunch 2014-04-19
23:34:52
Żaden z prezydentów Rybnika nie powinien tracić tej linii i linii: Orzesze - Gierałtowice, Racibórz - Krzanowice i Jastrzębie - Zebrzydowice ze i interesów mniejszych miast - członków Subregionu. Potrzebna jest konkretna i planowa polityka oszczędnościowa na ten cel oraz stworzenie takiego Funduszu.
~p1chrunch 2014-04-19
23:39:08
Nikt nie chce powiedzieć, że jeżeli je odbudujemy, to możemy mieć połączenie w rodzaju wydłużonej kolejowej E - 3, czyli np. Gliwice - Bielsko - Biała, przez Knurów, Rybnik, Wodzisław, Jastrzębie, Pawłowice, Chybie.
~p1chrunch 2014-04-20
00:16:45
Krytykuję też brak samodzielnej polityki społeczno - gospodarczej, dotacji i inwestycji w przedsiębiorstwa społeczne. Przy niskiej zamożności społeczeństwa, staje się jasne, że ewentualna wyprzedaż ziemi oznacza w praktyce jej sprzedaż zagranicznemu inwestorowi i kontynuowanie pompowania kapitału z Polski na Zachód. Po jaką cholerę mówić o terenach inwestycyjnych? Niech miasta wspomogą grupy robotników i tworzą przedsiębiorstwa społeczne wraz z odpowiednią polityką planowania przemysłowego. A liberalizmowi - kopa w zadek.