Propozycja szkoleń i wsparcia dla firm z regionu, które chcą poszerzyć ofertę swoich usług o sprzedaż i promocję w Internecie. Celem projektu jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, poprzez wsparcie przedsiębiorców w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online. To szczególnie istotne w kontekście epidemii koronawirusa i związanych z tym zmian w gospodarce.
- To trudny czas dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz wsparcia finansowego w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, chcemy wesprzeć firmy merytorycznie, pozwolić im rozwijać się i otwierać nowe możliwości dla prowadzenia działalności gospodarczej, także w Internecie – tłumaczy ideę projektu, marszałek Jakub Chełstowski.
Projekt ma też na celu przeciwdziałanie wzrostowi bezrobocia w regionie, utrzymanie miejsc pracy oraz aktywną pomoc samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego. To także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.
- Województwo śląskie się zmienia. Przemysł jest wciąż istotną gałęzią gospodarki, jednak to sektor małych i średnich przedsiębiorstw stanowi dziś o sile regionu. Stawiamy na innowacje i nowe technologie, a Internet jest dzisiaj naturalnym środowiskiem dla prowadzenia działalności gospodarczej i daje coraz lepsze możliwości dotarcia do klientów – mówi wicemarszałek Wojciech Kałuża.
W grupie docelowej projektu znajdują się przedsiębiorstwa z województwa śląskiego zainteresowane zmianą profilu działalności w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o Internet. Wśród podmiotów realizujących projekt znalazły się Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Województwo Śląskie i Śląska Organizacja Szkoleniowa.
W projekcie pilotażowym weźmie udział grupa przedstawicieli z 20 - 25 przedsiębiorstw z województwa śląskiego. Projekt zostanie zrealizowany w całości w trybie online. Zakończenie pilotażu projektu odbędzie się na przełomie grudnia 2020 i stycznia 2021 z udziałem przedstawicieli Zarządu Województwa oraz innych podmiotów biorących udział w projekcie. Podczas spotkania uczestnicy, którzy zdobędą najwyższą ilość punktów w teście końcowym, otrzymają wartościowe nagrody.
- Wielu przedsiębiorców staje dziś przed koniecznością szybkiego zdobycia wiedzy i umiejętności na temat skutecznego pozyskiwania klientów oraz sprzedaży przez Internet. Potrzebna jest praktyczna wiedza na temat całego procesu od uruchomienia sklepu internetowego poprzez narzędzia do promocji w wyszukiwarce Google, mediach społecznościowych, email marketingu, a także istotne elementy prawa e-commerce oraz Google Analytics i automatyzacji w e-handlu. To wszystko uczestnicy znajdą na zajęciach warsztatowych, które poprowadzą doświadczeni eksperci z branży – dodaje Robert Duda, Dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej.
Zajęcia pierwszej edycji odbędą się w terminie od 30 listopada do 21 grudnia 2020 roku w formie 8 sesji warsztatowych online. Wśród zagadnień będących przedmiotem nauczania znajdą się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w ehandlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.
Szkolenia prowadzić będą wykładowcy ze Śląskiej Organizacji Szkoleniowej praktycy z kilkunastoletnim stażem, doświadczeni trenerzy i wykładowcy na licznych konferencjach branżowych, kursach, szkoleniach i studiach magisterskich oraz podyplomowych. Więcej informacji oraz możliwość rejestracji do Śląskiej Akademii Handlu Internetowego znaleźć można na stronie internetowej projektu: https://rig.katowice.pl/wydarzenia/slaska-akademia-handlu-internetowego-8-dni-szkolen-online/ lub kontaktując się telefonicznie/mailowo z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach. Rekrutacja trwa do 27 listopada lub do wyczerpania wolnych miejsc.
Partnerami projektu są Fundusz Górnośląski S.A. , Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A., Ekoenergia Silesia S.A oraz Śląski Regionalny Fundusz Poręczeniowy Sp. z o.o.
Patronami medialnymi przedsięwzięcia są Rybnik.com.pl oraz ŚląskiBiznes.pl.
Materiał oryginalny: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,rusza-slaska-akademia-handlu-internetowego,wia5-3-3910.html
Tagi: Śląska Akademia Handlu Internetowego, marszałek województwa, Jakub Chełstowski, Robert Duda, wsparcie firmy, Wojciech Kałuża
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Lokalna edycja globalnego konkursu IT!
+15 / -0ZUS: spadła liczba cudzoziemców. Widać to w obszarze obsługiwanym przez Rybnik
+12 / -3"Wzrost we wszystkich kluczowych pozycjach". Digitree Group oszacowała dane finansowe za 2023 rok
+3 / -4"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
+3 / -7Import węgla zablokowany. Normy zapasów przekraczają 200 proc.
+19 / -27Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~pprywatne 2020-11-19
14:57:00
Może zdążą was wycyckać, zanim Tramp pozamyka wszystkie firmy BigTech.