zamknij

Wiadomości

Magistrat pokazał jak będzie wyglądać droga Pszczyna-Racibórz

2012-09-19, Autor: 
Rybnik powoli szykuje się do realizacji jednej z największych inwestycji w dziejach miasta. Z koncepcji budowy drogi Pszczyna – Racibórz wynika którędy dokładnie biec będzie ślad drogi oraz jak będą wyglądać skrzyżowania i węzły.

Reklama

O konieczności budowy drogi Pszczyna – Racibórz prezydent Rybnika Adam Fudali mówi od kilku lat. Trasa ma być remedium na większość problemów komunikacyjnych miasta. Między innymi jej budowa ma rozładować korki w południowej części miasta.

Z powodu horrendalnych kosztów inwestycja pozostaje na razie w sferze marzeń. Ze wstępnych szacunków wynika, że budowa drogi może pochłonąć nawet 700 milionów złotych. Prezydent liczy jednak, że droga Pszczyna – Racibórz znajdzie się na liście priorytetowych projektów w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014-2020. Lobbuje również u marszałka województwa, aby w przyszłości trasa w planach rozwojowych regionu zyskała podobny status jak Drogowa Trasa Średnicowa.

 

Żeby móc ubiegać się o unijne wsparcie, władze Rybnika konsekwentnie przygotowują do realizacji tej inwestycji. W koncepcji znajduje się już wiele konkretnych informacji. Wiadomo, że trasa w granicach miasta Rybnika będzie miała długość 14,3 km. Jezdnia w każdym kierunku będzie miała dwa pasy szerokie na 3,5 metra. Wybudowanych zostanie 14 wiaduktów, 2 mosty i 6 węzłów. Ekrany akustyczne montowane będą na odcinku 10 km. By droga powstała trzeba będzie wyburzyć 81 budynków, w tym 61 mieszkalnych.

 

Jak wyglądają plany budowy oraz wizualizacje węzłów możecie zobaczyć w naszej fotogalerii.

Oceń publikację: + 1 + 27 - 1 - 13

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (51):
  • ~karolVTEC 2012-09-19
    11:13:47

    1 3

    No i mój dom, w którym mieszkam przeszło 20 lat, a mój dziadek z babcią wybudowali pójdzie w gruz. Dziękuję!

  • ~ 2012-09-19
    11:21:02

    6 0

    @karolVTEC - wybudujecie sobie nowocześniejszy i większy. Ja bym się cieszył jakbym miał możliwość zamiany domu z lat 50-tych czy 60-tych na zupełnie nowy.

  • ~taki jeden 2012-09-19
    11:33:00

    7 1

    ~orient dokładnie, nie rozumiem ludzi, którzy płaczą, że ich domy pOjdą do wypłacenia. Starczy popatrzec na Rowień, Świerklany, Skrzyszów itd., jakie ludzie mieli stare i niemodne domy, a jakie pobudowali nowe pałace. Ja byłbym szczęśliwy, gdyby i mnie tak wypłacili, ale niestety, żeby miec nowe musiałbym sprzedac prywatnie, a to nigdy nie wyjdzie tak korzystnie, jak wypłata z państwowego.

  • ~ 2012-09-19
    11:33:03

    1 1

    mi tam szkoda lasu w kamieniu

  • ~Ksenopita 2012-09-19
    11:34:32

    0 0

    Nie ma obaw. Prędzej się Afryka z Ameryką na powrót złączy... Kampania wyborcza się zaczęła.

  • ~semaforek 2012-09-19
    12:19:42

    3 1

    Jak zwykle o samochodach się pamięta. Szkoda tylko że zapomniano o tych którzy będą musieli mieszkać przy tej drodze i będą musieli wdychać spaliny i słuchać hałasu. Poza tym też będą pokonywać pieszo dłuższe odległości, to przekona ich także do użycia samochodu, więc będzie jeszcze więcej spalin, jeszcze więcej hałasu, a gdy samochodów przybędzie korki będą takie same.

  • ~common 2012-09-19
    12:26:18

    2 0

    w jakim Kamieniu? przecież ta droga tamtedy nie biegnie..

  • ~hindenburgstrasse 2012-09-19
    12:56:11

    0 0

    Ja jestem niesamowicie ciekaw, jak ta droga ma rozwiązać problemy korków. 3/4 ruchu na Wodzisławskiej to ruch z południowych dzielnic miasta do centrum i na odwrót, a pozostała 1/4 to tranzyt północ-południe. Projektowana droga ma iść w relacji zachód-wschód, czyli prostopadle do Wodzisławskiej i innych zapchanych dróg. No geniusz po prostu.

  • ~ 2012-09-19
    12:58:27

    0 0

    sory, pomyliłem sie chyba

  • ~Krzycho21 2012-09-19
    13:20:05

    0 0

    ~semaforek masz rację. Wolałbym aby mi wyburzyli dom i wypłacili odszkodowanie niż mieszkać w granicy z ruchliwą drogą w hałasie i spalinach. Współczuję ludziom mieszkającym obok autostrad i tras szybkiego ruchu. A najgorzej mają Ci, którzy całe życie marzyli aby mieszkać w spokojnym miejscu i gdy marzenia zrealizowali okazało się, że trasa przebiegać będzie w pobliżu.

  • ~Afordancja 2012-09-19
    13:23:46

    0 0

    Oczywiście alternatywnym rozwiązaniem dla mieszkających w pobliżu jest przeniesienie dróg w inne miejsce obok innych domów ;)
    Jeżeli będzie za blisko lasów, bagien itp to będą niezadowoleni inni. Jednym słowem, ciężko znaleźć rozwiązanie które będzie zadawalać wszystkich.

  • ~ 2012-09-19
    13:32:14

    0 1

    a po co w ogóle jest ta droga ? bo fudali jest z Raciborza ?

  • ~semaforek 2012-09-19
    13:38:16

    1 0

    Alternatywnym rozwiązaniem dla budowy kolejnych dróg jest zwiększenie atrakcyjności innych środków transportu. No bo co z tego że wybudujemy kolejną drogę między miastami jeśli samochody nie zmieszczą się w centrach miast. Gdyby uruchomić szybką kolej miejską z Wodzisławia do Rybnika to by rozładowało ruch na Wodzisławskiej, a nawet jeśli nie to dało realną alternatywę.

  • ~ 2012-09-19
    13:47:10

    1 1

    Ja nie mam nic wspólnego zarówno z Pszczyna jak i Raciborzem, ale uważam że to dobra inwestycja. Może trochę rozładuje ruch w centrum i okolicach ul. Raciborskiej.

  • ~Afordancja 2012-09-19
    14:00:29

    0 0

    ~@~semaforek jeśli chodzi o szybką kolej to w pełni sie zgadzam, zastanawiam się dlaczego nikt o tym nie pomyśli, jenak taka droga to trochę inna skala problemu.(pomijam czy wschód-zachód czy północ-południe)

  • ~Teddy 2012-09-19
    14:10:51

    2 0

    Szkoda tylko, ze w prezentacji są 3 etapy inwestycyjne - 2020, 2030 i 2040 więc po co to mydlenie oczu o inwestycji na lata 2014 - 2020??? Żeby wygrać w kolejnych wyborach?? Ja do "szałociorzy" i tak nie jeżdżę bo to tępy naród i to ich hajmackie "bo ja jestem z Raciborza" z leksza wqr... - a co to jakiś ewenement, że z Raciborza?? No fakt - ciężko kapujące mózgownice :-) A do Pszczyny spokojnie leci się od Żor więc niech se Adaś wsadzi tę drogę w buty.

  • ~minges 2012-09-19
    14:19:44

    1 0

    teddy otóż to! Żory właśnie część tej szumnie zapowiadanej drogi Pszczyna-Racibórz mają już gotową (zaczyna się przy pierwszym rondzie w Rowniu, jadąc od Rybnika i dochodzi do ronda, z którego wjeżdża się na ul. Nowopszczyńską). Rybnik robi HALO, fajnie fajnie, ale zero konkretów! Wszystko w ramach planów...

  • ~ 2012-09-19
    14:42:05

    0 0

    http://www.rybnik.pl/index.php?id=223&p=news,11,show,6698

  • ~ 2012-09-19
    14:48:48

    0 0

    Droga całkowicie zbędna. Zresztą jak wreszcie ministerstwo rozliczy się ze środków z UE otrzymanych na rozwój kolei a ukradzionych na inwestycje drogowe, to takie plany będą zakazane.

  • ~Krzycho21 2012-09-19
    15:06:05

    0 0

    Droga jest potrzebna i konieczna ale na odcinku Żory - Racibórz. Z Żor do Pszczyny niekoniecznie.

  • ~Arteks 2012-09-19
    15:26:48

    0 4

    Droga jest bardzo potrzebna! Mam jakąś starą mapę z lat 80. na których była już naniesiona jako projektowana a więc w czasach kiedy ruch był chyba 100-krotnie mniejszy niż obecnie. @afordancja - myśli, myśli... szybka kolej też ma przebiegać przez nasz region jako trasa Warszawa-Praga ale termin realizacji chyba dużo późniejszy niż trasa Pszczyna-Racibórz. Może dożyjemy do tego. :) @hs - znowu się czepiasz? Przecież dzięki takiej drodze nie tylko rozwiązany będzie tranzyt ale jeśli ktoś będzie chciał jechać chociażby z Jankowic do Rud albo z Chwałowic na Nowiny to zupełnie ominie zatloczone centrum. Spojrzyj na mapę Rybnika. Z powodu gigantycznej stacji towarowej a właściciwie dwóch - nie ma obecnie innej "przeprawy" przez tory między Wodzisławską a Chwałowicką i wiaduktem który powoduje korki od tej strony. Ta droga przetnie torowisko dość długim wiaduktem. @minges - Żory wybudowały drogę ekspresową? To gdzie bezkolizyjne zjazdy, 4 pasy ruchu, ekrany dźwiękoszczelne? Żory wybudowały część swojej jednojezdniowej obwodnicy z rondami i bez węzłów i to chyba z omawianą drogą ekspresową Pszczyna-Racibórz ma niewiele wspólnego. Mareqg jest z Żor to może potwierdzi czy mam rację. W artykule jest mowa o trasie Pszczyna-Racibórz. Nie znam niestety jej przebiegu na terenie innych miejscowości.

  • ~auralfloat 2012-09-19
    16:46:45

    0 0

    Weźcie wyremontujcie Rudzką bo tam się jeździć nie da. Rudzka jest w takim stanie jak drogi w Dąbrowie Górniczej.

  • ~hindenburgstrasse 2012-09-19
    17:17:13

    1 0

    Arteks, nie czepiam się, tylko zauważam, że w Rybniku są poważniejsze problemy drogowe niż konieczność budowy bezkolizyjnej dwupasmówki na południu miasta. Dwupasmowa i bezkolizyjna powinna być Wodzisławska, a nie droga ją przecinająca. Do tej drogi Pszczyna-Racibórz zupełnie wystarczyłoby po jednym pasie w każdą stronę. Z resztą sam Fudali jeszcze niedawno mówił, że z powodu braku pieniędzy będzie budowana w ten sposób. A na wcześniejszych planach były węzły-ronda.

  • ~wielki_BU 2012-09-19
    17:42:29

    0 0

    Witam. Gdzie sens i logika. W chwili obecnej mamy do czynienia z mega absurdem. Otóż w obrębie proponowanej lokalizacji węzła Wodzisław, właśnie trwa remont ul Wodzisławskiej, i tak się składa że nikt tam nawet nie myśli by wybudować owe rondo. Idąc za tokiem rozumowania UM to za około 2 lata znowu ul Wodzisławska była by rozwalona, bo był by tam budowany wiadukt. Dlatego też należy wysnuć wniosek że budowa tej drogi to początek kampanii wyborczej, by odwrócić uwagę od opóźnionych remontów chociażby Wodzisławskiej. Przygotowania do budowy powyższej drogi niosą również inne problemy dla właścicieli. Otóż, jeżeli posiada się działkę, a np chciało by się ją sprzedać, a realizacja budowy drogi będzie się przeciągać to mamy problem, bo nikt nie kupi od nas działek na których będzie budowana droga. Kolejna sprawa jest taka, że nie każdej osobie wystarczy pieniędzy z odszkodowania na wybudowanie nowego domu z odszkodowania. Pałace w Świerklanach, to tautologia w prostej formie. Zapytajcie ile dołożyli do tych modnych domów. Dodatkowo dodam, że w Gminach na około Rybnika dopiero myślą o aktualizacji koncepcji, której przygotowanie trwa co najmniej 2 lata. Podsumowując. Ta droga jeszcze długo nie powstanie, a cały dzisiejszy artykuł to po prostu bicie piany i odwrócenie uwagi.

  • ~taki jeden 2012-09-19
    18:25:09

    0 0

    ~wielki_BU pałace w Świerklanach to nie tautologia, tylko szczera prawda. Krewnym mojego znajomego właśnie w Świerklanach wypłacili dom z lat 60-tych i z tych pieniędzy starczyło na nowy, projektowany i duży dom, nowe auto i jeszcze na koncie sporo podobno zostało. Czysty zysk, taka prawda. Nic nie dołożyli, a wręcz przeciwnie. Nie będę już wspominał o słynnym przypadku z Rownia, gdzie najbardziej 'oporni' państwo dostali za bardzo przeciętny dom, tylko i wyłącznie dlatego, że upierali się, że się nie wyprowadzą podobno 1,3 miliona.

  • ~wodziu 2012-09-19
    18:36:27

    0 0

    Która to już wizualizacja tej drogi? Czy redakcja mogłaby się zainteresować? A gdzie wspaniałe animacje i wizualizacje tej drogi, które bezprawnie Pan Fudali wykorzystywał w kampanii wyborczej? Od lat słyszę, że UM pod przewodnictwem Prezydenta Fudalego robi wszystko, żeby droga powstała, ale nigdy nie ma pieniędzy. Skoro nie ma szans na pieniądze, to nie lepiej zająć się czymś, na co UM może znaleźć pieniądze? No chyba, że to działa na zasadzie Prezydent wymyślił to robimy. Gdzie te firmy, które miały inwestować w gotartowicach. Cały przemysł lotniczy, lotnisko biznesowe.
    Ja też mogę snuć kosmiczne wizje, np. że kupię sobie ferrari, przecież mogę sobie dobrać kolor, wyposażenie, wszystko, nawet garaż sobie na wymiar wybuduję, wiem dokładnie wszystko nawet ile kosztuje. No to jestem poważny bo mam plan. Jest tylko jeden problem: nie stać mnie, a póki co szansa na dotację z budżetu centralnego, gdzie się tnie ile się da, jest jak szansa, że wygram na to ferrari w totka.

  • ~wodziu 2012-09-19
    18:39:48

    0 0

    ~ango255 a znajomy mojego znajomego widział świętego mikołaja. Wybacz, ale historia przez Ciebie opisana jest niedorzeczna, bo nowy projektowy dom pod klucz z działką to już jest wydatek blisko miliona złotych.

  • ~aneczka124 2012-09-19
    18:47:08

    0 0

    Może mi ktoś tak w prostych słowach wyjaśnić, jaki jest sens wydawania złotówek z budżetu miasta na tworzenie takiej wizualizacji? Komu to potrzebne? Ma to to jakakolwiek wartość dla przyszłości tej inwestycji?

  • ~alex 2012-09-19
    19:23:11

    0 0

    Czyżby Pan prezydent obawiał się wyborów na jego stanowisko w najbliższym czasie?

  • ~adiqq 2012-09-19
    19:40:00

    0 0

    wodziu: wybacz, ale na temat budowania domów to ty niewiele wiesz....

  • ~Rialt 2012-09-19
    20:10:45

    1 0

    Może wystarczyło by na Raciborskiej poszerzyć jezdnie przy skrętach w lewo/prawo, może wystarczyło by w Rydułtowach od świateł koło Biedronki aż do Orlenu zrobić "nerkę" jak w Wodzisławiu i już ruch by był mniejszy.
    W chwili obecnej na Raciborskiej ruch jest dużo większy z powodu remontów na Wodzisławskiej itp.
    Wydaje mi się, że bardzo prostymi środkami można by poprawić komunikację w mieście (jw).

    Droga prowadzi przez hektary lasów, szkoda ich i środowiska, szkoda osób jak np. na ul. Krzywoustego którzy wykupili domy w do tej pory cichej okolicy, szkoda osób które wykupują ziemie na ulicy Batorego (może nie patrzą nawet w mapki i nie są świadomi że parę metrów od ich nowych domów pójdzie dwupasmówka).

    I całkiem irracjonalna propozycja a może by tak metro Racibórz - Pszczyna ? ;)

  • ~wielki_BU 2012-09-19
    20:45:52

    0 0

    ~ango255 Gdyby Babcia była Dziadkiem to by wąsy miała. Co wcale nie znaczy że ich nie ma (zmiany hormonalne). O wszystko zależy ile Ci owi "Twoi" znajomi posiadali powierzchniowo działek. Jakoś nie wieżę żeby Urzędnicy wypisywali czeki inblanco. Druga sprawa to nikt nie mówi co zostanie wybudowane na terenach przyległych do węzłów. Analizowana sytuacja węzła Wodzisław wykazuje, że z powierzchni ziemi zniknie cała ulica Jagodowa. Powierzchnia która pozostaje pomiędzy drogami dojazdowymi, do drogi R-P i ronda Hetmańska Wodzisławska, pokazuje że powstanie tam kolejny "teren inwestycyjny". W Rybniku oznacza to kolejny market. Ciekaw jestem, czy takich smaczków jest więcej. Tak więc ANGO wrzuć na luz, bo zasłyszane mądrości ludowe to wygłasza się na bazarku. AMEN

  • ~taki jeden 2012-09-19
    21:49:24

    0 0

    ~wodziu to ciekawe, bo ja tej historii nie stworzyłem na poczekaniu(bo i po co?), tylko słyszałem na własne uszy. Nie wiem, czy kupili działkę, możliwe, że mieli swoją, ale na pewno starczyło na porządny dom i samochód, także mówienie o jakiejkolwiek krzywdzie jest nieporozumieniem. Milion złotych za dom to bardzo interesująca wycena, tylko ciekawe tylko skąd te dane.
    ~wielki_BU nie wiem, ile mieli powierzchniowo działek, wiem, że mowa była o domu(pewnie z jakimś ogrodem czy coś takiego). Takie 'mądrości ludowe' wygłasza się właśnie na np. na forum, bo szlag mnie trafia, jak słyszę jeszcze narzekanie, że ktoś się będzie musiał wyprowadzic. No trudno, nie można przedkładac kilkudziesięciu rodzin nad kilkanaście tysięcy ludzi(w tym mnie), którzy z południowych dzielnic nie są w stanie dojechac do centrum, w krócej niż godzinę. Prawie nigdy mi się to nie zdarza, ale tym razem przyznaję rację Fudalemu- ta droga faktycznie rozładuje korki na Wodzisławskiej czy Chwałowickiej(na pewno nie całkowicie, ale odpadnie przynajmniej ruch w strone Żor i Raciborza). Co do Jagodowej, to zniknie faktycznie cała, tak jak odcinek Wodzisławskiej od przystanku N-ce Skrzyżowanie aż do składu drewna po drugiej stronie.

  • ~qwerty 2012-09-19
    21:53:41

    0 0

    1. Jaki KONKRETNIE problemy komunikacyjne ma niby rozwiazac ta droga? UWazam, ze Fudali mydli ludziom oczy mglistym projektm, na ktory nigdy nie bedzie mial pieniedzy, zeby "Zadymic" fakt, ze nie potrafi rozwiazac problemow komunikacyjnych w miescia, a jego dzialanie jeszcze pogorszaja sprawe (organizacja remontow, budowa "Waskiego gardla" obok Tesco itd). Czy Fudali pokazal JAKIEKOLWIEK BADANIA RUCHU, na podstawie ktorych mozna stwierdzic, ze ta droga rozwiaze problemy komunikacyjne w miescie? Dokaldnie KTORE KORKI ROZLADUJE TA DROGA? 2. Co za DEBIL wymyslil tyle rond wokol zjazdow? Niektorzy beda musieli przejezdzac DWA ronda, zeby zjechac z tej drogi. Zjazdy z tej drogi w wiekszosci mozna zrobic bezkolizyjnie z pasami rozpedowymi bez kretynskich rond.

  • ~Robin Tell 2012-09-19
    21:53:45

    0 0

    Za te wszystkie pieniądze wydane dotychczas z naszych kieszeni na tę utopię wyborczą pn."Droga Pszczyna-Racibórz" (jakże mi droga) jaśnie nam panujący powinien trafić do Raciborza.

  • ~Afordancja 2012-09-20
    07:39:33

    1 0

    @~Arteks skoro mowa o kolei, jako, że w tej materii zakładam, że masz dużo większą wiedze, zapytam. Szybka kolej na wileką skalę swoją drogą, a czy jest możliwe, a raczej czy ma sens, ekonomiczny, techniczny itp. zakup coś w stylu szynobusu(ów) który kursował by np. bardziej lokalnie, niech będzie przykładowo ten RybnikWodzisław Śl.(czy inna lokacja). O wiele droższy jest taki szynobus w porównaniu z autobusem?

  • ~ 2012-09-20
    08:32:33

    0 0

    Arteks, żorski odcinek trasy regionalnej Pszczyna-Racibórz jest wykonany. Ze względu na ograniczone środki finansowe droga regionalna została zaprojektowana o przekroju jedno-jezdniowym 1x2 z uwzględnieniem przyszłej rozbudowy do przekroju 2x2. Miasto zdecydowało się na takie rozwiązanie ze względu na konieczność usprawnienia komunikacji Pola Wygoda KSSE z autostradą A1. Droga budowana była w III etapach, z innymi grogami połączona zostałą kilkoma skrzyżowaniami:
    - skrzyżowanie Łącznika Drogi Regionalnej z ul. Rybnicką/Żorską tj. rondo nr 1
    - skrzyżowanie Łącznika Drogi Regionalnej z Drogą Regionalną tj. rondo nr 2
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Rybnicką tj. rondo nr 3
    - skrzyżowanie z bocznicą kolejową
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Wygoda
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Kradziejówka – rondo nr 4
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Szczejkowicką w ciągu DW 924 – rondo nr 5
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Wodociągową
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Dworcową - stanowi powiązanie z centrum miasta Żory
    - skrzyżowanie Drogi Regionalnej z ul. Nowopszczyńską/Pszczyńską tj. rondo nr 6

  • ~ 2012-09-20
    08:37:43

    0 0

    Tu też o tym piszą http://rybnik.naszemiasto.pl/artykul/1244207,budowa-drogi-raciborz-pszczyna-rybnik-i-raciborz-walcza-o,id,t.html

  • ~minges 2012-09-20
    08:53:33

    1 0

    ~mareqg masz 100% racji, ale wiedz, że Arteks ma w*****ne na wszystko, co "żorskie" i co z Żorami jest związane, bo jak to może być, że Żory są w czymś lepsze od stolycy regionu - Rybnika? Pisałem mu o tym ale dopiero ktoś musiał mu to potwierdzić, żeby uwierzył...

  • ~Arteks 2012-09-20
    11:12:30

    0 1

    @minges - kompleksy odbierają ci logiczną interpretację czyichś wypowiedzi czy co? Napisałeś nieprawdę że Żory wybudowały już swój odcinek myląc obwodnicę z planowaną drogą ekspresową Pszczyna-Racibórz i jeszcze się rzucasz... Czy ja pisałem że mi się ta nowa droga w Żorach nie podoba czy co? Droga jak droga z rondami i skrzyżowaniami ze światłami, fajna ale nic odkrywczego - coś podobnego do "Obwiedni" w Rybniku. Natomiast droga ekspresowa jaka jest tematem tego artykułu i jaka jest na tej wizualizacji to inny świat i nowa jakość jakiej chyba w naszym regionie na razie nie ma poza A1. Przecież tu masz każdy węzeł bezkolizyjny! Tak trudno to zauważyć? Mają też powstać dość duże wiadukty jakich nie ma na płn obwodnicy Żor która biegnie przez łąki więc przy jej budowie nie musiano niczego burzyć i budować ciekawych budowli inżynieryjnych. U nas ta trasa ma przeciąć torowiska w kilku miejscach w tym długą estakadą w ok. Chwałowic. @afordancja - szynobusy to nie jest temat tego artykułu więc nie róbmy oftopu. W skrócie nowy szynobus z klimatyzacją, WC dla niepełnosprawnych z zamkniętym obiegiem i innymi udogodnieniami to w zależności od długości i wyposażenia 7-11 mil. Oczywiście można też sprowadzić coś używanego z zachodu. Koszt jest dużo wyższy od autobusu ale za to żywotność taboru szynowego jest przynajmniej 3-4-5 krotnie dłuższa od tradycyjnych autobusów.

  • ~Arteks 2012-09-20
    11:25:56

    0 0

    @qwerty - a czy robiono w ogóle jakieś opracowanie dotyczące sensu budowy autostrady A1? Może idąc twoim tokiem rozumowania to też niepotrzebna inwestycja i cholernie droga ;) Już w jednym wpisie zwróciłem uwagę, że pewną kuriozalną sytuacją jaką obecnie mamy jest brak "przeprawy" przez tory między Wodzisławską a Chwałowicką. To duży mankament biorąc pod uwagę miasto i duży ruch w mieście powodujący zbyt duże skupienie ruchu w obrębie Chwałowickiej. Oczywiście to nie jest jedyny argument. Inny to ten, że na południu miasta nie ma jakieś równoleżnikowej trasy. Trzeci argument to kwestie tranzytowe. Czwarty to nowoczesna, szybka droga ściągnie ruch i odciąży niektóre obecne wylotówki. Jaki jest mierny Krząkała taki jest ale nawet on w swojej kampanii podkreślał, że droga ta musi powstać. Oczywiście dużo większym sensem byłoby aby powstała na całej swojej planowanej długości jako pewnego rodzaju obwodnica ROW od Pszczyny do Raciborza. Obecna stara droga 935 przebiega w dużej mierze przez gęsto zabudowane rejony. Zabudowania mieszkaniowe ciągną się pod samą ulicę czy to w Rzuchowie, Rydułtowach, Suszcu, Radostowicach czy Kornowacu. Taka droga byłaby wybawieniem także dla tych miejscowości bo odciążyłaby tę starą drogę. Zdzwiłbym się gdybyś był przeciw szczególnie że np. w naszym województwie powstaje teraz S1 na odcinku Bielsko-Mysłowice mimo, że przecież równolegle biegnie trasa krajowa 1. Natomiast najbliższa równoleżnikowa trasa E-W to dopiero A4 która jest trasą płatną!

  • ~minges 2012-09-20
    11:41:23

    1 0

    ~Arteks :) Nieprawdę piszesz ty - przeczytaj co napisałem wcześniej i co napisał ~mareqg -> żorska obwodnica JEST częścią drogi Pszczyna-Racibórz więc nie wiem czego nie rozumiesz... A wygląda jak wygląda, bo miasto nie miało tylu środków ALE można ją poszerzyć i przebudować w późniejszym czasie, więc w czym problem? Kompleksy masz ty na punkcie Rybnika i to na każdym kroku. Niestety Rybnik nie jest taki mega jakbyś chciał - tak jak każde inne miasto ma mocne i słabe strony, nie ma miasta idealnego wiesz? :)

  • ~Arteks 2012-09-20
    12:25:34

    0 1

    @minges - ja uważam okoliczne miejscowości w tym Żory za wiochy więc nie mogę mieć kompleksów wobec nich. :P A co do drogi to jednak wolałbym poczekać choćby i 10 lat na drogę z tej wizualizacji niż budować zwyczajną drogę taką jak płn obwodnica Żor czy "obwodnica" jaka powstała w Rybniku które są zwyczajnymi nowymi drogami.

  • ~minges 2012-09-20
    12:46:08

    1 0

    ~Arteks dobra, dobra ;) Hm w sumie racja, nie do końca wiadomo co lepsze. Ale przynajmniej już coś jest. Btw. autostradę na odcinku bodajże od Świerklan do granicy posłano dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z opcją dobudowania trzeciego pasa i też można zapytać: dlaczego nie zbudowano trzeciego pasa od razu?

  • ~ 2012-09-20
    14:30:00

    0 0

    ~minges masz rację, myślę, że powinno się zakończyć budowę za węzłem Rownień a potem jak będzie kasa budować 3 pasy A1 po co było budować dwupasmową autostradę (dwa pasy zaczynają się po przejechaniu zjazdu w Rowniu). Tym tokiem myślenia to w sumie A4 też nie powinna istnieć, bo nie odbiega niczym od Wiślanki. Arteks ja mam cichą nadzieję, że za 10 lat Regionalną będziemy mogli jeździć, ale jak znam życie ta droga nie powstanie nawet do 2040 roku.

  • ~wielki_BU 2012-09-20
    20:25:22

    0 0

    ~ango255 najpierw niech Fudali zbada potoki transportowe. To co Ty tutaj piszesz, że nie możesz dojechać w mniej niż godzinę, spowodowane jest wąskimi gardłami takimi jak chociażby wiadukt na Wodzisławskiej.A tak swoją drogą to ciekaw jestem czy z taką chętnie byś opuścił swój dom. Może ktoś chce mieszkać w swojej belaminie, a społeczeństwo go uszczęśliwia. Zawiść i zazdrość przemawia przez Ciebie. Zresztą szkoda słów na Ciebie.

  • ~Arteks 2012-09-20
    21:35:41

    0 0

    @mareqg - wielu moich znajomych mówiło (w tym także moja rodzinka), że autostrada A1 nie powstanie za naszego życia... A tu proszę, możemy już od ponad 2 lat z niej korzystać - wprawdzie nie na całym odcinku ale jednak. Jestem dobrej myśli co do tej drogi że jeśli zostanie uznana przez marszałka za ważna inwestycję dla Śląska - to powstanie jeszcze w rozdaniu unijnych pieniędzy 2014-2020. Na razie Matusiewicz deklaruje że chce tej drogi. Zobaczymy jak długo pobędzie na tym stanowisku ale szanse są duże.

  • ~taki jeden 2012-09-20
    22:14:10

    0 0

    ~wielki_BU tak to jest, jak się pisze o czymś, o czym nie ma się zielonego pojęcia. Oczywiście, że poszerzenie wiaduktu na Wodzisławskiej coś pewnie by dało, ale nie poprawi to znacząco sytuacji, bo dalej będzie się korkowac na światłach na Zamysłowie, a dalej na rondzie za wiaduktem. Jeżeli jadący w kierunku Żor i Raciborza zjeżdżaliby już w Niedobczycach sytuacja byłaby o wiele prostsza, prosto jechaliby tylko ci, którzy jadą do centrum i na Gliwice. Natomiast co do wyprowadzek, to gdybym dostał takie pieniądze, jak ci od A1, to nawet bym się nie zastanowił, już nie mówiąc o narzekaniu.

  • ~ 2012-09-21
    20:12:31

    0 0

    Arteks mam nadzieję, że tak będzie, bo teraz wiadukt z 2 pasami dwujezdniowymi na żorskim odciku wygląda ciekawie. Dwa zamknięte pasy wygladaja jak jakieś zadaszenie. Mamy dość mocną ekipę Wojewoda p. Łukaszczyk, W-C Minister p. Zdziebło, pytanie tylko czy faktycznie się uda. Ja na szczęście do pracy z Rybnika jade A1 potem obwiednią północną i w 25 minut jestem na miejscu bez korków. Pomimo, że nadrabiam dziennie trochę kilometrów opłaca się. Droga Regionalna byłaby idealnym rozwiązaniem i jakąś alternatywą do niebawem płatnej A1. Pomimo, że w tej kwestii jestem pesymistą to mam jednak cichą nadzieję.

  • ~ 2012-09-21
    20:21:46

    0 0

    Taka mała uwaga do wizualizacji. Swego czasu miasto Żory też wydało troszkę pieniędzy na wizualizację terenów przy A1. Była jeszcze piękniejsza niż wizualizacja DR. Jak pokazało życie wszystko skończyło się na pięknej prezentacji multimedialnej. Dlatego w stosunku do tego tematu mam obawy.

  • ~qwerty 2012-09-24
    00:13:40

    3 0

    Arteks - jak zwykle bredzisz. Ja sie pytam KONKRETNIE KTORE KORKI W RYBNIKU ZNIKNA DZIEKI TEJ DRODZE? Bo ja uwazam, ze NIE ZNIKNIE ZNACZACO ZADEN KOREK. To tylko Fudalowe mydlenie oczu. Wiekszosc problemow z natezeniem ruchy w Rybniku to ruch lokalny, a nie tranzytowy. A ta droga ruchu lokalnego nie rozladuje. Oczywiscie na moje pytanie z peirwszego zdania nie bedziesz w stanie odpowiedziec, bo Ty tak jak wiekszosc miernot politykow w TV nie potrafisz rozmawiac o konkretach, a jedyne na czym sie znasz to wycieczki personalne. A Twoje bzdury ze niby A1 byla kiedykolwiek niepotrzebna to juz kompletna zenada. Czlowieku - A1 laczy cala Polske z Europa poludniowa. Wczesniej ruch, ktory docelowo pojedzie A1 na poludnie jechal "stara" jedynka (i w wiekszosci jeszcze wciaz tamtedy jedzie, poki nie polacza A1 z czeska D1).

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 363