zamknij

Wiadomości

Juliusz nadal jest ruiną. Firma „skasowała” 1,5 mln zł, ale kary nie zapłaci

Bartłomiej Furmanowicz 2023-02-06, Autor: 

Wygrali przetarg w drugiej połowie 2021, roboty nie skończyli, zgarnęli niecałe 1,5 mln, a kary nie dostali – tak w skrócie można napisać o wykonawcy modernizacji „Juliusza”, który zszedł z placu budowy. - Normalna firma już miałaby naliczone kary. Miasto wycwaniło się i wycofało pozwolenie na budowę – informuje nas Czytelnik. Rybnicki magistrat tak bardzo spanikował, że po naszych pytaniach już opublikował swoje wyjaśnienia.

Reklama

Panika w magistracie po pytaniach

We wtorek (31 stycznia) przed południem wysłaliśmy do rzeczniczki prasowej UM w Rybniku następujące pytania:

1. W jakim zakresie firma wykonała powierzone zadanie?

2. Czy firma wniosła do miasta postulat, by waloryzować wartość umowy? Jeżeli tak, to o jaką kwotę?

3. Kiedy Grani-Tec zszedł z budowy?

4. Dlaczego miasto nie naliczyło firmie kary umownej? Czy to jest fair w stosunku do innej firmy, która, była uzależniona od wyniku prac tej pierwszej?

5. Jaka kara umowna byłaby nałożona, gdyby miasto nie odstąpiło od tego?

Daliśmy czas na odpowiedź do środy (1 stycznia), godziny 12.00. Tego samego dnia, niecałe 2 godziny później Agnieszka Skupień poprosiła nas, byśmy wstrzymali się z publikacją do czwartku. Biuro prasowe miało tego dnia przesłać materiały prasowe. Nie zgodziliśmy na taki warunek i raz jeszcze wskazaliśmy termin oczekiwanej przez nas odpowiedzi.

Wśród urzędników odpowiadających za komunikację i PR musiała zatem zapanować panika, bo urząd ni stąd, ni zowąd postanowił przesłać materiały prasowe jeszcze w miniony wtorek – o godz. 16.30, czyli poza godzinami pracy urzędu. Cóż to się ciekawego znajduje w tych materiałach? Zaglądamy.

Wina projektu budowlanego? Firmy zabierają głos

W wyjaśnieniach magistratu czytamy, że prowadzona od sierpnia 2021 roku modernizacja pawilonu Juliusz miała obejmować m.in. roboty rozbiórkowe, konstrukcyjne, elewacyjne wraz z montażem stolarki okiennej oraz drzwi tymczasowych zewnętrznych i wykonanie przyłącza wodno–kanalizacyjnego.

Zgodnie z umową częścią zadania - prócz prac budowlanych - było również opracowanie projektu konstrukcyjno-technologiczno-wykonawczego robót rozbiórkowych i budowlanych, zapewniającego bezpieczną realizację prac. Tu niestety pojawiły się poważne problemy. Okazało się, że wykonany w 2017 roku projekt budowlany w żaden sposób nie odzwierciedla stanu faktycznego budynku. Ostatnie pięć lat miało bowiem zgubny wpływ na techniczny stan budynku – czytamy.

Urząd Miasta w Rybniku podkreśla przy okazji, że projekt za 145 tys. zł sporządziła firma Tumas Radzyński Architekci Sp.j.

Tomasz Tumas w rozmowie z nami przyznaje, że jego firma sporządziła projekt, ale na postawie wstępnych wytycznych – nie mając projektu wystawy, który UM w Rybniku zlecał dopiero później.

Zrobiliśmy projekt budowlany do pozwolenia na budowę, który był podstawą do wniosku unijnego o dofinansowanie. Nie widzieliśmy projektu wystawy, nie wiedzieliśmy, jak ma wyglądać budynek Juliusza. Nie mieliśmy też możliwości, by dokonać obliczeń. Na podstawie sporządzonej ekspertyzy uznaliśmy, że jest możliwe wyburzenie ścian przy zachowaniu odpowiednich warunków i przy uwzględnieniu obciążeń wynikających z projektu – słyszymy.

Tomasz Tumas zgadza się z tym, że po tak długim czasie od sporządzenia projektu i ekspertyzy, kondycja Juliusza mogła się pogorszyć.

Sprawdzamy więc dokumenty dołączone do przetargu, który został opublikowany w czerwcu 2021 roku. Według ekspertyzy sporządzonej przez firmę projektową Chmura z Łazisk Górnych:

- nie stwierdzono występowania spękań elementów konstrukcyjnych murowanych i stropów, nie stwierdzono występowania nadmiernych ich ugięć.

- stwierdzono znaczne zawilgocenia murów piwnic i nadziemia wynikłe z przenikania wilgoci z gruntu, sięgające na skutek podciągania kapilarnego ponad poziom stropu piwnic.

- stwierdzono także znaczne zawilgocenia murów wszystkich kondygnacji w miejscu uszkodzonych rur spustowych odwodnienia dachu. Pomimo zawilgoceń murów sięgających ich całej grubości nie stwierdzono uszczerbków cegieł co świadczy o ich bardzo dobrej jakości.

- konstrukcja stropów Kleina w stanie dobrym – pomimo wieloletniego użytkowania nie występują znaczniejsze uszkodzenia stropów, pęknięcia wzdłuż belek stalowych minimalne, brak śladów korozji.

- stan konstrukcji stropów drewnianych oceniono na podstawie fragmentarycznych odkrywek, stwierdzono w miejscach odkrywek dostateczny stan belek drewnianych.

- stan konstrukcji drewnianej dachu określono jako dostateczny i niedostateczny – stwierdzono znaczne ubytki w pokryciu dachu prowadzące do miejscowych zacieków na konstrukcji dachowej i drewnianych stropów poniżej. Zacieki te doprowadziły do miejscowych zbutwień. konstrukcji drewnianej dachu i stropu poniżej w stopniu zagrażającym dalszemu bezpiecznemu użytkowaniu – stwierdzono występowanie lokalnej całkowitej degradacji stropów. Konstrukcja drewniana wieży w stanie dostatecznym, jednak występują liczne ubytki w blachach osłonowych poszycia wieży które prowadzą do znacznych zawilgoceń elementów drewnianych Wykończenie budynku: ściany wewnętrzne pokryte tynkami – stwierdzono miejscowe ich zawilgocenia oraz spękania siateczkowe – pozostające bez wpływu na nośność konstrukcji – czytamy w ekspertyzie firmy projektowej.

Oceń publikację: + 1 + 37 - 1 - 87

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (44):
  • ~Fischer 2023-02-06
    14:27:04

    48 5

    Czy to ta sama firma?

  • ~majster86 2023-02-06
    14:37:32

    97 6

    Grani-Tec, wał z kamienicą przy rynku wał z juliuszem ile jeszcze tach wałków wyjdzie zroionych przez alkocholika 0,49? Arteks , Franek jak kuczera wam napluje w twarz to powiecie że deszcz pada?

  • ~DobryK 2023-02-06
    14:40:25

    87 8

    a jednak od czasu do czasu potraficie napisać prawdziwy artykuł i przeprowadzić rzetelne dziennikarstwo

  • ~DobryK 2023-02-06
    14:42:07

    48 15

    swoją drogą uważam że to głupie że budynek szpitala przekształca się w muzeum zamiast zrobić tu np. oddział pogotowia ratunkowego, bo wiadomo że kompleks jest stary i szpitala z prawdziwego zdarzenia tu nie zrobimy ale baza karetek w środku miasta byłaby raczej bardziej pożądana

  • ~MatiW 2023-02-06
    14:46:22

    18 61

    Strasznie prymitywnego języka używa dziennikarz, który pisał ten artykuł. Myślę, że są to słowa z czołówek Faktu czy Super Expressu.

  • ~rafcio00 2023-02-06
    14:52:26

    70 11

    No i tym sposobem prezydent pożegnał się z następną kadencją wśród rybniczan.

  • ~Arteks 2023-02-06
    15:00:31

    11 90

    Nie ma żadnych problemów ten który niczego nie buduje i nie remontuje. Nie ma problemów w tych samorządach gdzie nie ma takich dużych spetakularnych ale i zniszczonych budowli. Czym obiekt starszy i czym dłużej nieogrzewany - tym w gorszym stanie. Prawdziwy miłośnik dobrej miejskiej architektury będzie kibicował takim trudnym przedsięwzięciom, a nie darł japę i szukał sensacji. Nie dziwi mnie teraz to dlaczego remontu Juliusza nie podjęli się poprzedni właściciele: marszałek województwa i starosta powiatu. Nie podjął się tego też poprzedni prezydent miasta. Takie remonty to kłopoty, które skrzętnie wykorzystują przeciwnicy. Przypomnę, że budowa krótkiego odcinka autostrady A1 z Rownia do granicy ciągnęła się przez 7 lat zamiast planowanych 2. Budowa Sagrada Familia którą miał dokończyć Gaudi w Barcelonie, trwa już prawie 100 lat po jego śmierci! Budowa kanalizacji w Rybniku była w niektórych dzielnicach poopóźniana o 2 lata...

  • ~Arteks 2023-02-06
    15:09:17

    10 82

    @rafcio00 - nie sądzę. Nawet gdyby nie zdążył dokończyć tego obiektu to ludzie widzą jak wyglądają dwa inne pawilony szpitala po remoncie, a robią wrażenie! Poza tym wszystkie inne "afery" to chęć wybudowania zajezdni i... kamienica po remoncie na Rynku. Zaiste moc skandali! ;P
    @DobryK - baza dla pogotowia? Przecież jako uciążliwa dla mieszkańców została wywalona z centrum do nowego szpitala. Nie pultaj jak kaczka... ;)

  • ~norton 2023-02-06
    15:12:31

    50 11

    Arteks porównujesz renowację starej rudery do olbrzymich inwestycji?
    Brawo...

  • ~Septimus 2023-02-06
    15:23:38

    20 53

    Orany komuś tu od wiersza płacą.
    A sprawa jest prosta.
    1. Budynek okazał się być o wiele bardziej spróchniały niż się zdawało.
    2. Trzeba dorzucić kasę.
    3. Urzędnicy postanowili ją dorzucić w ramach nowego przetargu żeby nie trąbiły obiektywne portale że to było bez procedury
    4. Zwalić na wykonawcę się nie dało bo by przeputali w dowolnym sądzie. Więc rozwiązali umowę.
    I tyle, wielka afera z d...y wydłubana

  • ~Arteks 2023-02-06
    15:25:29

    3 39

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Kurt_Wallander 2023-02-06
    15:47:51

    56 4

    Mnie ciekawi to, co napisał Grani-Tec. A że zakazał publikacji, to pewnie obawia się, że to, co ujawnią, wpłynie na to, że Grani-Tec w Rybniku już nic nie wybuduje.

  • ~rybol9999 2023-02-06
    16:10:20

    73 15

    PANIE KUCZERA
    KOŃCZ WAŚĆ SWOJĄ KADENCJĘ
    WSTYDU OSZCZĘDŹ

    RYBNIK CZEKA NA NOWEGO PREZYDENTA!!!

  • ~Arteks 2023-02-06
    16:26:30

    14 58

    @norton - Ignacy i Juliusz to olbrzymie inwestycje. Nie podjęłyby się ich realizacji mniejsze samorządy. Co do Juliusza to pamiętasz, że swoje plany miał marszałek, potem starosta rybnicki. Z przejęcia obiektu zrezygnował też Fudali słusznie obawiając się kłopotów ze starymi obiektami. Łatwiej coś nowego wybudować niż wyremontować obiekt stary pod nadzorem konserwatora.

  • ~Grzegorz Kies 2023-02-06
    16:29:00

    38 6

    Firma jest od zarobienia.. miasto od wydojeńia :):)

  • ~ 2023-02-06
    16:29:59

    57 6

    Szkoda ze to wszystko dotyczy pieniedzy publicznych i nikt wnikliwie nie potrafi sie przyjrzec sie tej dziwnej sytuacji.
    Uwazam ze to nie zbieg okolicznosci ze te same firmy wspolpracuja z miastem.
    Panowie radni do roboty!!!

  • ~Arteks 2023-02-06
    16:35:16

    14 57

    @moral - łatwiej jest dzielić kasę na stowarzyszenia bliskie sercu tak jak zrobił niedawno Czarnek niż... remontować stare obiekty, czyż nie? Czy jakieś rybnickie stowarzyszenie skorzystało z dotacji ministra Czarnka? Bo w lubelskim skąd pochodzi minister takich fundacji i stowarzyszeń było od groma. Wiesz coś?

  • ~Marek Twardowski 2023-02-06
    16:56:45

    51 3

    Bla bla bla a 1,5 mln PLN poszło w błoto.

  • ~rzyt 2023-02-06
    17:12:17

    67 8

    To co łączy prezydenta miasta z firmą Granitec nie powinno nikogo interesować. To, że podają tam dobrą kawę, nie jest czymś specjalnym. Przy kawie można obgadać "biznesy" i pośmiać się z golonych "baranów" gdzie indziej zwanych mieszkańcami.

    Płaszcza nie ma.... i co mu zrobicie.

    P.S. Nie będzie żadnej konkretnej informacji ze strony Prezydenta; podobna sprawa co Lipowa.

    ~Arteks, gdzie nie kopniesz tam gdzie w Rybniku śmierdzi to zawsze jest ta firemka...
    A z Sagrada Familią to Ty na poważnie?

  • ~marlena292 2023-02-06
    17:12:43

    42 4

    ja to bym chciała zobaczyć zestawienie ofert i kosztorys z prac przy szalecie w Kamieniu za 700 000 pln

  • ~ 2023-02-06
    17:53:45

    40 7

    arteks rozumie twoje zmartwienie i obrone p.prezydenta ale to zaczyna cuchnac.
    Po za tym za stan nieruchomosci w duzej mierze odpowiada ZGM Rybnik ktory zapuszcza kamienice do stanu nie uzywalnosci po czym juz wiadomo kto i za ile remontuje nastepnie sprzedaje okazyjnie.
    I mamy calosc.

  • ~Arteks 2023-02-06
    18:09:26

    9 44

    @moral - u mnie nie ma żadnego zmartwienia. Cieszy mnie to, że tak dużo w Rybniku się buduje i remontuje. :D Natomiast martwi mnie niesprawiedliwość PiS, które nic w Rybniku nie wybudowało. Czy wiesz aby jakieś rybnickie stowarzyszenie dostało dotację od Czarnka? Napisałeś, że w zasobach ZGM są jakieś zapuszczone kamienice. Czy na pewno? Które - podaj przykłady. Ja wręcz jestem pod wrażeniem ile kamienic miejskich czy bloków zostało wyremontowanych np. na skrzyżowaniu Hallera/Rzeczna, św. Antoniego, Saint Vallier, Sobieskiego, a niedawno Chrobrego. W Rybniku zazwyczaj jeśli nieruchomość jest w opłakanym stanie to oznacza, że ma prywatnego właściciela.

  • ~Arteks 2023-02-06
    18:14:30

    6 43

    @rzyt - mieszkańcy tracą czy zyskują na co raz piękniejszym mieście i co raz to nowych obiektach? Co bardziej potrzebnego społecznie - pusty obiekt czy obiekt wyremontowany z nowymi funkcjami? Szkoda, że dochodzi do pomyłek czy problemów na styku wykonawca - samorząd. Ale czy to jest coś tylko rybnickiego? Słyszałeś, że dużo mniejszy Urząd Stanu Cywilnego w Wodzisławiu był remontowany 3 lata, a równie nieduży dworzec kolejowy w Żorach 4 lata. Gdyby zamiast rozwoju mielibyśmy w Rybniku zastój - z pewnością zarzucałbyś prezydentowi i UM nicnierobienie.

  • ~przykopa 2023-02-06
    18:16:30

    10 30

    @moralny inaczej
    ,,Szkoda ze to wszystko dotyczy pieniedzy publicznych i nikt wnikliwie nie potrafi sie przyjrzec sie tej dziwnej sytuacji."
    Klsaszczynmy na to co powiedziałeś oboma ryncami :

    -czyżbyś chciał powiedzieć kilka słów o pisowslim intelektualiście który okradł niewidome dzieci ze słowami ,, nie będę dawał lewakom " ?

  • ~Bernard Jona 2023-02-06
    18:22:47

    46 6

    Wpadka budowlana za wpadką, chyba już czas na zmiany w urzędzie miasta.

  • ~przykopa 2023-02-06
    18:23:56

    9 35

    ,,Po za tym za stan nieruchomosci w duzej mierze odpowiada ZGM Rybnik ktory zapuszcza kamienice do stanu nie uzywalnosci po czym juz wiadomo kto i za ile remontuje nastepnie sprzedaje okazyjnie.
    I mamy calosc. "
    @moral. Po takich słowach jedna ze stron powinna zostać skazana.
    Tu nie ma innej alternatywy. Albo udowadniasz swoje słowa .
    Albo podlegasz pod Art. 212 K.K.

    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

  • ~ 2023-02-06
    18:25:35

    34 8

    Pis przyznal ze reforma budowy nowych mieszkan nie wyszla w pelni.Przegalopowali.
    A kto ci sie przyzna do marnotrastwa pieniedzy publicznych?
    Zobacz na pocztowej kamienice(na przeciwko poczty,gorne mieszkania) o wiele juz nie sprzedali albo czekaja az sie nada do remontu....
    Rybniczanie wiedza lepiej niz my gdzie sa takie miejsca.
    Co do mieszkan to na kolejowej oddali 2 domki ktore po cichu rozdali miedzy swoimi.
    Tam nawet komisji weryfikujacej nie bylo przy przydzialach na mieszkanie.
    Duzo takich ceregieli powoli wychodzi i bedzie wychodzilo.

  • ~przykopa 2023-02-06
    18:31:18

    5 40

    Moral na miejscu UM i ZGMu pozwałbym cie po prostu do sądu

  • ~ 2023-02-06
    18:31:49

    42 5

    Przykopa moze autora tego artykulu tez pozwiemy co...
    Myslisz ze ludzie nie widza co sie dzieje w Rybniku.
    I beda o tym pisac coraz bardziej czy ci sie podoba czy nie i nie strasz synku.

  • ~gruba 2023-02-06
    18:38:04

    45 5

    Tak jak kiedyś pisałem.....Rybnik to jednak chore miasto i żadne arteksy, franki, tego nie zmienią a przyszli inwestorzy i inni będą to miasto omijać szerokim łukiem

  • ~Arteks 2023-02-06
    18:40:59

    8 50

    @moral - ooo... PiS przyznał, że potrafi rozdawać ale... nie potrafi budować? Gdzie znajdziemy jakąś samokrytykę PiS? Tym bardziej powinieneś uszanować to, że Kuczera nie obiecywał, a zbudował mieszkania na Kolejowej i Kadłubka. Teraz buduje na Hallera i Sztolniowej. O remontach czy dwujezdniowej obwodnicy nie wspomnę. Mamy świetnego gospodarza i chcemy dalej takiego mieć. A co do weryfikacji mieszkań to każdy mieszkaniec może sprawdzić swoją kolejność na liście i to czy się posuwa w górę. Ktoś kto oczekuje mieszkanie za darmo - musi w zamian uzbroić się w cierpliwość. Nie widzę w tym żadnego problemu. Ktoś kto chce mieć mieszkanie od ręki - może je kupić. :)

  • ~Arteks 2023-02-06
    18:50:47

    10 46

    @gruba - jakoś nie dość że nie omijają to gdzie nie popatrzeć jakaś inwestycja. Jak nie nowa droga, to deweloper, jak nie deweloper to TBS, jak nie dom kultury to hospicjum, jak nie nowy salon samochodowy, to nowa elektrownia, jak nie nowe centrum logistyczne to zajezdnia autobusowa itd Dzisiaj media ogólnopolskie piszą o innowacyjnym zakupie autobusów wodorowych przez miasto Rybnik. :D Jednych z pierwszych na Śląsku. Nasz rybnicki portal o tym zagadkowo milczy...

  • ~przykopa 2023-02-06
    18:55:35

    7 41

    moralny. Jako mieszkaniec tego miasta chciałbym się po prostu dowiedzieć czy oskarżenia o korupcję i malwersacje z którymi występujesz są prawdziwe. Jeśli udowodnisz przed sądem że masz rację , to strona która oskarżasz powinna zostać rozliczona, Jeśli nie masz racji to druga strona rozliczy ciebie z rzucanych oszczerstw. Wyzwałeś na pojedynek UM i ZGM , to jako mieszkaniec tego miasta jestem ciekawy jego rozstrzygnięcia. Więc moralny odwagi. Karty na stół , sprawdzamy.
    Na tym etapie nie kibicuję żadnej ze stron. Jeśli ty nie masz odwagi pozwać . To pozwać ciebie powinna druga strona, Tu nie ma udawania że nic się nie stało. Jeżeli UM nie pozwie ciebie , to obróci się to przeciwko im

  • ~ 2023-02-06
    18:59:19

    35 6

    arteks wydawalo by sie ze swietnie sie znasz na inwestycjach w Rybniku.
    Jednak co do przyznawania mieszkan z zasobow miasta nie masz zielonego pojecia bo piszesz bzdury.Lista to lista a weryfikacja wnioskow to inna sprawa.

  • ~Oojciec 2023-02-06
    19:20:05

    53 5

    Jak niedawno napisałem że CBA miało by co robić w tym mieście to mnie zminusowano. Czy to nie ta firma od sali na nowinach co zeszła z placu budowy? Od kładki ( jakaś kara)? Nomen omen od drzewek za 700 tyś ( firma brata]? Stanicy? I wielu wielu innych. Wiem iż w każdym postępowaniu są zapisy mówiące o fakultatywnym odrzuceniu ofert oferentów którzy wcześniejsze zadania wykonali źle bądź nie wykonali ich w ogóle. I co ? I nic.

  • ~Arteks 2023-02-06
    19:51:02

    6 38

    @moral - na inwestycjach nie trzeba się znać. Wystarczy się rozejrzeć aby być pod wrażeniem z ich ilości i różnorodności. Natomiast powiedz jakie miałeś na myśli obiekty ZGM zapuszczone do stanu nieużywalności? Skoro ja rzuciłem przykładami obiektów ZGM które niedawno przeszły remont, rzuć ty swoimi. Chyba, że to było szkalowanie...

  • ~rzyt 2023-02-06
    20:38:20

    47 4

    ~Arteks, wiesz kiedy mieszkańcy zyskują najwięcej? Wtedy kiedy prezydent miasta pilnuje transparentności i ekonomicznej efektywności. W każdej innej sytuacji naraża się na zarzuty niegospodarności publicznym pieniądzem.

    Ty o jakichś inwestycjach w okolicy, a to mnie nie interesuje bo nie cieszę się z tego, że u sąsiadów gorzej. Oni sobie wybierali to ich problem. Ja płacę podatki w Rybniku i w tą stronę zmierzają moje zainteresowania. Co z tym 1.5 mln pln, które firemka zainkasowała i nie wykonała zadania?

    Niech prezydent powoła spółkę miejską w miejsce Granitecu i będzie tak tanio jak tylko urzędnik potrafi robić. Spółka Kosobudzkiego, Hossa przetarły już szlak do dywidend minusowych dla miasta /dokapitalizowanie czyli przykrywana niegospodarność/, zlikwidować problemy "na styku" jak piszesz.

    A może mieszkańcy powinni powołać specjalne stowarzyszenie, by ratować budżet miejski przed nauczycielami we władzach miasta? Bo pojedynczy mieszkaniec miasta nic nie jest w tej sprawie zrobić.

  • ~Franek 7 2023-02-06
    21:21:19

    13 27

    To ja wam odpowiem w imieniu miasta tak samo jak odpowiadał ostatnio premier pytany o przekręty z rozdawaniem willi kumplom z PiSu i powiedział, że wszytko było transparentne i wiadomo, że te fundacje, które przegrały konkurs to wiadomo, że będą niezadowolone.
    No to w sprawie przetargu na remont Juliusza wszystko było transparentne a kary umowne nie są obligatoryjne. Miasto może je nałożyć a nie musi. Przecież trzeba wspierać polskie firmy a nie karać je i to tak surowo. Z powodu takiej kary firma może upaść i prace straci kilkuset pracowników. Nic się nie stało- ogłosimy niwy przetarg. Fajnie?
    Nadaje się na rzecznika rządu?

  • ~Franek 7 2023-02-06
    21:32:47

    4 8

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~stam55 2023-02-06
    22:04:33

    40 6

    REZYDENT KUCZERA TO NAJGORSZY PO 89 ROKU,WCZEŚNIEJ BYLI PREZYDENCI TERAZ REZYDENT

  • ~ 2023-02-07
    00:39:31

    38 4

    Przekazać za 1 grosz Hossie, to remont szybko i sprawnie zostanie wykonany...
    Przerażające, że utrzymujemy rzesze zbędnych urzędników za gigantyczne pieniądze a do każdej pracy wynajmuje się zewnętrzne firmy, zleca usługi i tworzy spółki z zarządami.

  • ~Arteks 2023-02-07
    11:10:12

    2 30

    @stam55 - Rybnik ma szczęście na dobre przywództwo co najmniej od ponad 120 lat i w tym kanonie Kuczera też zapewni sobie dobrą pamięć jak i poprzednicy. Zabudowa w miejskim stylu strefy Hallera, budowa naszej rybnickiej obwodnicy-ekspresówki, renowacja Ignacego czy Juliusza, przepust i tężnia na Paruszowcu, dom kultury na Nowinach, sale gimnastyczne w I i II LO, hospicjum, CAL Kłokocin, przygotowanie dla inwestorów i sprzedaż wielu terenów, "szał" na punkcie ekologii - przyłączanie do sieci, termomodernizacja miejskich obiektów, nowe podejście do spraw transportowych, dobra współpraca z biznesem, ściąganie do miasta deweloperów, system identyfikacyjny ulic i budynków, dbałość o miejsca do wypoczynku to tylko niektóre pozytywne "pomniki" które zostawi po sobie Kuczera. Dla mnie to bardzo ambitny prezydent "budowniczy". Rezydentów szukajcie wśród nieużytecznych dla Rybnika posłów PiS.

  • ~hans1212 2023-02-07
    13:45:45

    28 2

    ~Arteks czy ty nie jesteś asystentem pana K w UM i masz etat za POZYTYWNE OPINIE ???????

  • ~kol80 2023-02-08
    07:19:14

    9 0

    To już nie pierwsza taka "inwestycja" miasta pod rządami obecnego Prezydenta i z pewnością nie ostatnia!! Najgorsze jest to, że ludzie wszystko zapomną jak będzie kampania wyborcza, za miejskie pieniądze, i znów zagłosują na obecną władzę.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jak zamierzasz spędzić wakacje 2024?





Oddanych głosów: 392