Miasto Rybnik planuje zwiększyć liczbę stacji ładowania elektrycznych pojazdów. Póki co przedstawia projekt wraz z raportem raportem informującym o już istniejących stacjach ładowania i będących w trakcie budowy.
Magistrat w Rybniku opublikował projekt „Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania na terenie Miasta Rybnika”.
- Ustawa o elektromobilności nakłada na samorządy obowiązek dostosowania infrastruktury do wzmożonego nacisku na rozwój transportu niskoemisyjnego, przez takie miasta jak Rybnik, muszą posiadać do końca 2020 roku, 60 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych – dowiadujemy się od Agnieszki Skupień, rzecznik Urzędu Miasta w Rybniku.
Plan budowy ogólnodostępnych stacji ładowania wygląda następująco:
Miasto publikuje również listę miejsc, gdzie istnieją już stacje do ładowania pojazdów elektrycznych:
Uwagi zgłaszać można:
- mailem na adres: [email protected]
- osobiście w godzinach pracy Rybnickich Służb Komunalnych, przy ul. Jankowickiej 41B do 27 marca br.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
17-letni Kamil chciał zrobić dla rodziny grilla. Jest poważnie poparzony. Jego mama prosi o wsparcie
25951Zatankował 230 litrów paliwa i odjechał bez płacenia. Poznajecie go?
19780Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
18698Ta droga łączy Rybnik, Mikołów i Rudę Śląską. Jak przebiega przebudowa DW925? (zdjęcia)
16690Co tam nowego u „mistrzów” parkowania? Są nowe zdjęcia ich „dokonań”
15975Wyprowadzał psa bez smyczy. Właściciel agresywnego czworonoga chciał przechytrzyć strażników
+166 / -11Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+145 / -20Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
+155 / -47Gwałt na małoletniej w Rybniku. Kryminalni zatrzymali dwóch mężczyzn
+105 / -9Prezydent chwalił się w kampanii, że ma większość w radzie. Dzisiaj zobaczyliśmy, jaka jest krucha
+117 / -28Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
38Kierowcy mają powody do radości. "Kierunek zmian na pylonach może cieszyć"
36Piratów drogowych nie brakuje. 123 mandaty jednego dnia za przekroczenie prędkości
17Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
17Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
17Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~norton 2020-03-06
12:16:19
Transport niskoemisyjny w wykonaniu pojazdów elektrycznych? To żart? Emisja CO2 i innych szkodliwych substancji do atmosfery podczas produkcji i utylizacji akumulatorów przekracza to co emitują wszelkiej maści 20 letni diesle TDI z wyciętymi DPF-ami . Po za tym jak widać mamy stada ładujących samochody na istniejących stacjach.
~Kurt_Wallander 2020-03-06
13:07:32
A tak właściwie to gdzie się podziały te wszystkie elektryki i3?
Holandii i Norwegii, elektryczne auta już odbijają się im czkawką - kończy się darmowe ładowanie, dotacje, etc... chyba poczekam jednak na pojazdy napędzane wodorem.
~ 2020-03-06
13:37:14
będzie więcej stacji ładowania, niż elektryków w mieście
~Lateks 2020-03-06
16:08:23
22kW to moc przyłączeniowa stacji czy moc możliwa do pobrania przez jeden samochód? A jak wyglądają stawki za ładowanie? Czy koszty energii pokrywa UM?
~Franz Kawka 2020-03-06
16:09:37
~norton najbardziej ekologiczny jest rower i koń.
~pprywatne 2020-03-06
16:15:01
~Franz Kawka- Koń chyba też już nie jest ekologiczny bo pierdzi więcej niż rower gazami cieplarnianymi -ponoć. :)
~ 2020-03-06
17:36:43
Warto przypominać, że te absurdalne rozwiązania i ukryte podatki narzuca nam Unia Europejska - dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
Z tego samego powodu też dziś płacimy więcej za energię elektryczną oraz kilkukrotnie więcej za śmieci.
~remmers 2020-03-06
20:56:22
Tak się zastanawiam, że gdy już powstaną te cudowne autostrady i przyszłaby mi ochota wybrać się w weekend nad nasze morze które miałbym możliwość zobaczyć za ok 5h to ile czasu musiałbym poświecić na podróż elektrycznym samochodem? ile musiałbym czekać na to by zwolniło się stanowisko ładowania? i jaką mam gwarancję, że będę miał na nim odpowiednią wtyczkę?. Najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo bo gdyby tak ogniwo uległo uszkodzeniu (zwarciu) to dylemat czy mam ratować siebie czy próbować ratować bliskich. Odpowiedź brzmi nie uratowałbym nikogo. Wszyscy o tym milczą jak się zachowuje pojedyncze ogniwo podczas zwarcia. Powiem tylko, że jest to efektowny jęzor ognia. Mogę się domyślać jakby to wyglądało gdyby to był pakiet ogniw.
~lewy_gwint 2020-03-06
21:57:45
~Lateks
z tego co wiem, to miasto nie jest operatorem dotychczasowych stacji, a jak wygląda płatność nie wiem. Ale mając elektryka z przeznaczeniem na miasto na pewno korzystałbym z takich stacji jedynie w sytuacjach awaryjnych, bo ceny za energię są co najmniej kilkukrotnie większe od cen taryfy G11.
Konkluzja: mieszkasz w bloku, nie masz garażu z przyłączem trójfazowym ponad 8kW, to elektryk cię prawdopodobnie zabije finansowo i logistycznie, bo co specjalnie jechać się naładować np. na noc i szukać ładowarki.
Zakładamy występowanie 60 ładowarek i 600 pojazdów, które nie mają możliwości ładowania w miejscu stałego postoju Akumulator pojazdu ma 50 kWh, i przejeżdża 1/3 tego w ciągu 1 dnia. wiec powinien ładować się teoretycznie co 3 dzień. W praktyce jednak każdy będzie chciał się doładować codziennie, aby mieć rezerwę i nie zużywać niepotrzebnie akumulatora. Teoria wskazuje że w takich okolicznościach 11kW ładowarka musiałaby ładować aktywnie pojazdy już 16h/dobę (a raczej 10 pojazdów po 1,5h) I to już będzie ponad granicą wydolności tego systemu.
~Piotr Puchta 2020-03-07
09:50:33
Rybnik brnie do przodu kierowany eko trendami, najpierw autobusy CNG bez stacji tankowania teraz ładowarki dla kilku aut. Środki wypływają jak rzeka.