Sukcesywnie posuwają się prace na linii kolejowej do lotniska Katowice Airport. Obecnie, jak poinformowały ŚląskiBiznes.pl PKP PLK, najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na odcinku Pyrzowice Lotnisko – Siewierz. Widać już, w którym miejscu będzie się mieściła stacja kolejowa przy lotnisku. Kilka zadań w ramach inwestycji wartej 660 mln zł już ukończono.
Zerkamy na plac budowy Linii Kolejowej 182, czyli nitki torów do Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach. Jak mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły się prace torowe na łącznicy nr 705 oraz na wiadukcie kolejowym w Zawierciu.
- Aktualnie, najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na odcinku Pyrzowice Lotnisko – Siewierz, gdzie zabudowywane są słupy trakcyjne i budowany jest tor – mówi przedstawicielka PLK.
Wykonawca przygotował już teren pod budowę stacji przy lotnisku. Stacja znajdzie się w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego.
Katarzyna Głowacka dodaje, że roboty są prowadzone także w stacji Zawiercie, Pyrzowice Lotnisko i Siewierz. Budowane jest Lokalne Centrum Sterowania w Siewierzu. Od września wykonawca planuje przystąpić do robót na odcinku Tarnowskie Góry – Pyrzowice Lotnisko.
Jest to jedna z większych inwestycji realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe w woj. śląskim. Jej wartość sięga 660 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 500 mln zł. Głównym celem zadania jest skomunikowanie kolejowe lotniska z miastami i gminami woj. śląskiego. Podróż z Katowic i Częstochowy zajmie około godziny, z Zawiercia około 23 minuty, a z Tarnowskich Gór niecałe 20 minut.
Dostęp do kolei zwiększa stacja Pyrzowice Lotnisko i nowe przystanki: Miasteczko Śląskie Centrum, Mierzęcice, Zawiercie Kądzielów. Z myślą o wygodzie podróżnych zostaną zmodernizowane perony na stacjach: Tarnowskie Góry, Siewierz i Poręba, a w Zawierciu powstanie nowy peron. Wszystkie będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Projekt ma istotne znaczenie dla zwiększenia roli kolei jako ekologicznego transportu. Linia będzie ważną trasą obsługującą bocznicę towarową CARGO MPL Katowice oraz dwie bocznice w Siewierzu. W ramach zadania zostanie odbudowany 30-kilometrowy nieczynny odcinek toru między Tarnowskimi Górami a Siewierzem. Rewitalizacja i elektryfikacja dotyczyć będzie ok. 48 km linii kolejowej. Do portu lotniczego pociągi będą jeździć z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 80 km/h. Inwestycja obejmie 52 obiekty inżynieryjne i 38 przejazdów kolejowo-drogowych.
Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w II kwartale 2023 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
681Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
651Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
558Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
516Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
510Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0