zamknij

Wiadomości

Zdarzenia kryminalne wpłyną na wizerunek miasta?

2010-10-20, Autor: 
W ostatnich miesiącach o Rybniku w mediach ogólnopolskich mówiło się niemal wyłącznie w kontekście wydarzeń kryminalnych. Czy strzelanina w Boguszowicach i morderstwo Eugeniusza Wróbla mogą trwale i negatywnie wpłynąć na wizerunek miasta?

Reklama

Prawie wszystkie duże miasta w Polsce wydają rocznie miliony złotych na promocję i budowę wizerunku. Budowanie marki miasta ma pomóc m.in. w dobrych relacjach z inwestorami. Czy działania Rybnika mogą pójść na marne z powodu wydarzeń kryminalnych, o których głośno było w całej Polsce. Jak teraz postrzegany jest na zewnątrz Rybnik?

To pytanie zadaliśmy mieszkającemu w Wrocławiu Pawłowi Wenclowi - ekspertowi zajmującemu się zagadnieniami budowania wizerunku miast i regionów, współpracownikowi Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej:

 

- Rybnik ma ostatnio niestety kiepską „medialną” passę. Fakt, że dominuje w weekendowych pasmach programów telewizji informacyjnych niestety nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku tego miasta zarówno wśród potencjalnych turystów jak i inwestorów.

 

Przypomina mi się film „TAKEN” w reż. Pierre'a Morela, który pokazuje Paryż już nie jako miasto zakochanych, ale metropolię w której porywa się młode kobiety - turystki i sprzedaje do pracy jako prostytutki. Myślę, że autorzy filmu nie zdawali sobie do końca sprawy jak bardzo negatywny PR robią taki obrazem promowanej stolicy Francji.


Podobne zjawiska możemy obserwować na południu Włoch gdzie drobne kradzieże zdarzają się na porządku dziennym. Między innymi to jest powodem ogromnych dysproporcji w turystyce między południem, a północą tego kraju. Sytuacja powoli się poprawia np. na Sycylii,  w szczególności dzięki staraniom lokalnych przedsiębiorców turystycznych i uczelni wyższych aczkolwiek trudno jest złamać negatywne stereotypy wśród turystów całego świata (mówisz Sycylia - myślisz mafia).

 

Nie bez powodu przewodniki turystyczne opisują stopień bezpieczeństwa w odwiedzanych krajach, miastach. Ma to znaczący wpływ na liczbę turystów oraz to jacy turyści do nas przyjeżdżają. Z reguły za turystami podążają inwestycje w postaci hoteli, restauracji, centrów sportowych i rozrywkowych, które podnoszą również atrakcyjność życia mieszkańców miasta. Z pewnością wydarzenia kojarzone z szeroko pojętą przestępczością nie wpływają na pozytywne decyzje inwestorów. Co więcej mogą spowodować odpływ mieszkańców i małego biznesu do innych aglomeracji, co zaważy również na dochodach miasta oraz sektorze nieruchomości.

Fakt jest taki, że przypadki tego typu mogły wydarzyć się równie dobrze w innych miastach – to, że przypadły akurat w Rybniku jest w pewnym sensie dziełem przypadku, w szczególności wspomniana strzelanina. Czy Rybnikowi jest potrzebny Rudolf Giuliani by drastycznie zmieniać wizerunek miasta – myślę, że nie - bo nie obserwuje się problemu wzrostu miejskiej przestępczości dotykających społeczeństwo na szerszą skalę.

 

Rozmawiając dzisiaj z kilkoma osobami, wspominając o Rybniku – wielu potwierdziło, że ostatnio głośno jest o tym mieście wyłącznie za sprawą aktów kryminalnych.


Moja podpowiedź dla osób odpowiedzialnych za promocję miasta – złamcie tą złą passę pokazując Polsce i Światu, że Rybnik to przede wszystkim naprawdę fajne miasto do życia, trochę inne niż pozostałe śląskie miasta, w szczególności Katowice. Warto podtrzymywać trend, że Śląsk to nie tylko kopalnie i tereny postindustrialne. Takie przestępstwa zdarzają się wszędzie i nie mamy na to ostatecznie wpływu (ani mieszkańcy ani władza) natomiast żeby tego typu wydarzenia nie stały się jedyną informacją kojarzoną z Rybnikiem, należy pokazywać pozytywne przykłady aktywności miasta na różnych polach.

 

Moim zdaniem jeszcze niewystarczająco jest „kulturalnego Rybnika” w mediach ogólnopolskich. Jest Rybnicka Jesień Kabaretowa, ale to za mało – bo nie jest to impreza na miarę Festiwalu Piosenki w Opolu albo festiwalu Ery Nowe Horyzonty we Wrocławiu, a o taką trzeba powalczyć. Chodzi o to, żeby na taki festiwal zjeżdżali się do Rybnika rok rocznie się turyści z całej Polski, a wyjeżdżając cieszyli się ze świetnie i BEZPIECZNIE spędzonego czasu, dobrej zabawy zacierając jednocześnie w pamięci obrazy ze strzelaniny czy innych przykrych wydarzeń. Pamiętajmy, że nasz mózg tak jest zaprogramowany żeby złe wydarzenia zapominać a te przyjemne wspominać wielokrotnie i co ważniejsze dzielić się nimi ze znajomymi, rodziną i przyjaciółmi, którzy również mogą przyjechać na następną edycję festiwalu dokładając kolejną cegiełkę do sukcesu naszego miasta.

 

 

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~ 2010-10-20
    14:54:52

    0 0

    Oczywiście że negatywnie. Rybnik nie przebija się w ogólnopolskich mediach żadna pozytywną imprezą. Z zasady złe wiadomości mają olbrzymią siłe rażenia. Rybnik miał dwie: strzelanina w Boguszowicach oraz śmierć wiceministra. Na zewnątrz można odnieść wrażenie że Rybnik staję się miastem niebezpiecznym i w dodatku z psychiatrykiem w tle, a włodarze miasta robią kampanie wizerunkowe w mieście a nie na zewnątrz. No i to teraz odbija się negatywnie. Nie ma co też popadać w skrajności, więc bez przesady. Pozdr

  • ~bezimienny 2010-10-20
    15:09:00

    0 0

    nie da się wypromować naszego miasta jeśli na każdym materiale promocyjnym zamiast miasta będzie Fudali, bolą te ostatnie wydarzenia w kontekście postrzegania naszego miasta, powinniśmy coś z tym zrobić...

  • ~widmo 2010-10-20
    15:12:01

    0 0

    Jednym, wielkim wydarzeniem kryminalnym od 12 lat w Rybniku jest FUUUDAL :-)

  • ~Zrzeda 2010-10-20
    15:23:36

    0 0

    Nie przesadzajcie - pozytywy tez się czasem w TV (tej ogólnopolskiej) zauważa. Przykłady z ostatnich dni: kolorowe kule na rondzie (Teleekspress) czy pozytywnie zakręcony kanar z powołania (Fakty TVN). A ktoś potrafi tak z marszu wymienić miasto, o którym tak dobrze mówi się w mediach, że aż utkwiło to wam w pamięci? Ja nie, bo niestety media potrafią wałkować na okrągło tylko wypadki, katastrofy i przestępstwa. W tej chwili "na tapecie" jest Łódź... :/ Dobra informacja to jednorazowa informacja :)

  • ~lupa2010 2010-10-20
    15:32:25

    0 0

    Bardziej dołujący od informacji w telewizji, są frustraci piszący tu komentarze. Jakbym nie znał Rybnika to po przeczytaniu tych marud, w życiu bym do tego miasta nie przyjechał. A obie tragedie to były niestety targedie rodzinne, a nie rozboje na mieście, więc nie maja raczej wpływu na poczucie bezpieczeństwa mieszkańców.

  • ~Matheus 2010-10-20
    16:58:04

    0 0

    ważne jest że mówią a nie to co mówią.... A tak na poważnie najlepszą reklamą dla miasta jest sport. W najwyższej klasie rozgrywkowej mamy tylko koszykarki. Kosz to raczej niepopularny sport.

  • ~dizers 2010-10-20
    17:42:40

    0 0

    uważam że negatywnym wydarzeniem była na pewno wizyta w rybniku Jarosława Kaczyńskiego ,drugi negatywnym wydarzeniem jest z pewnością dziura budżetowa miasta ...

  • ~mily pan 2010-10-20
    17:53:11

    0 0

    Z naszym miastem dzieje cos niedobrego.Czytajac Nowiny dowiedzialem sie ze w ubieglym roku na 1180 par stawalo na slubnym kobiercu ale juz 436 sie rowodzilo .Kiedys ROZWOD to byla WSTYD dla Slaskiej rodziny teraz to NORMA

  • ~werkk 2010-10-20
    18:16:36

    0 0

    bogdan55 Kiedyś mąż, ojciec zarobił na rodzinę. problemy pomiędzy małżonkami w 80% zaczynają się od braku kasy. A w mieście w którym stworzono młodym lodżią jedynie prace w markierach trudno o godziwa zapłatę, już nie napisze przyzwoite wynagrodzenie ale takie aby przeżyć. I to są efekty 12 lat rządów Prezydenta Fudalego. Ile to poważnych inwestorów przyjechało do Rybnika. jeden bul co chciał w Kamieniu wystawić gumowe jaszczurki, na pewno pamiętacie jak urzędujący rezydent go promował nazwał bo poważnym inwestorem. Efek jest taki 30% młodych ludzi w Rybniku nie ma pracy i z tym nowy prezydent Marek Krzykała musi się uporać.

  • ~mily pan 2010-10-20
    18:27:56

    0 0

    Moze troche racji w tym co napisales masz, bo sadze ze Fudali przylozyl reke do tych 436.Rybniku brakuje latem i zima miejsca do wypoczynku,sam rynek to troche za malo a rodzina potrzebuje zeby razem gdziej wyjsc i sie wyluzowac od codziennych klopotow

  • ~mily pan 2010-10-20
    18:28:56

    0 0

    436 rozwodow

  • ~zorza54 2010-10-20
    19:04:38

    0 0

    A ten "ekspert" to ile ma lat ?? Na oko daję mu 21. Co ten chłopiec może wiedzieć? O jakiej on turystyce pisze ?? turystyka w Rybniku ?? Coś mi się wydaje, że wystarczy być kolegą pana Doliby i reszty chłopców z piaskownicy bawiących się w dziennikarstwo na rybnik.com aby zostać "ekspertem".

  • ~eloo 2010-10-20
    20:28:10

    0 0

    5 listopada w Rybniku bedzie mistrz swiata na zuzlu Tomek Gollob to znowu beda pisac w gazetach o Rybniku ale z dobrej strony.

  • ~rybnik moim miastem 2010-10-20
    20:37:42

    0 0

    Nie zgodzę się z Ekspertem, że info o strzelaninie i jednym zabójstwie odstraszy nagle inwestorów! Gdyby tak było to w każdym dużym mieście na świecie za 10 lat jedyną inwestycją byłaby inwestycja w ziemniaki, buraki czy hodowle kokoszek! Ilość negatywnych zdarzeń musi być zawsze odnoszona do ilości mieszkańców danego miasta! A co do rozwodów to ich przyczyn szukałbym w nieprzygotowaniu młodych ludzi do wzięcia odpowiedzialności za drugiego człowieka, niezależnie czy jest to śląska rodzina czy nie.

  • ~ 2010-10-20
    21:07:35

    0 0

    ~werkk takie prowokacyjne wypowiedzi już nudzą, wszystko ma robić prezydent. Masz gokarty - zrobił to prezydent? Masz dwa kina - sorry to akurat zawdzięczamy Fudalemu, masz stadion i boiska ze sztuczną murawą. Poniedziałki w RCK i zalew (przepraszam) z żeglowaniem, 3 baseny kryte, judo, bushido..... w Żorach? jest tego więcej w Pile? w Wałbrzychu. Jak mało idzi na koszykówkę - Eksptraliga, jedź do Jastrzębia na siatę. Werkk nie prowokuj bo już robi TV, ok!!

  • ~tommi 2010-10-21
    07:22:49

    0 0

    sarkastycznie wnioskując gdyby te "niesławne" wypadki miały by negatywny wpływ na miasto to Sandomierz można by porównać z Pragą dzielnicą Warszawy. Dwa przypadki w niedługim czasie maja niewątpliwie wpływ, ale niekoniecznie dla inwestorów. Jeśli tacy wogóle istnieją obecnie dla Rybnika. Jednak turystyka i wypoczynek to raczej nie o nasz Rybnik chodzi, poza zalewem (wędkarstwo i żaglówki) to ciężko znaleść rozrywkę całoroczną, W tym temacie skłaniam się do odwiedzania sąsiednich miast, a szkoda.

  • ~werkk 2010-10-21
    07:47:40

    0 0

    rosthost Jesteś w błędzie większość zostało zrobione jeszcze za Szymika a później Makosza np. Bushido wtedy klasę sportową w SP 31 sekcja judo utworzył judoka Żołądek i wraz z Kowalczykiem trenowali zaczynali od 7 latków zreszta z dużymi sukcesami. Baseny kryte wybudowano wszystkie za komuny ten przy Szkole na ul. Świerklańskiej "Budowlanka" w 1967 otwierał Edward Gierek ( za p. Fudalego nie wybudowano żadnego basenu) nie myl z remontami to obowiązek otrzymywać w należytym stanie takie obiekty. Rybnicki zalew to lata 1970 wiec wtedy obecny prezydent miał 19 lat raczej nie przyczynił się do budowy elektrowni i związanej z ta inwestycja zalewu. To ze mamy koszykówkę powinniśmy zawdzięczać utalentowanym zawodniczka ich trenerom i sponsorom nie widzę udziału prezydenta to raczej dziewczyny robią reklamę Rybnikowi a On się z nimi pokazuje zresztą nie bezinteresownie (kampania wyborcza) Co do kin mamy więcej kin Ty widzisz tylko Fokus i Plaze. fakt te obiekt powstały za rządów prezydenta Fudalego Ale przypomnę Ci ze Rybnik miał już kina: Kino w Teatrze rybnickim Ślązak, Górnik, kino w DK Chwałowice, kino w DK Paruszowiec. wiekszośc z nich obecnie nie istnieje.( zostały zamknięte za czasów Fudalego oczywiscie nie z jego winy) Boiska z sztuczna nawierzchnia "Orliki" to nie jest budowane z pieniedzy Miasta wiec trudno aby nie budować boisk moim zdaniem i tak za mało są szkoły i dzielnice gdzie nie ma boisk. -

  • ~werkk 2010-10-21
    07:54:21

    1 0

    - za prezydenta Fudalego przebudowano tor żużlowy na stadionie tak nieudolnie ze boisko piłkarskie nie spełnia norm wiec nie mogą się na nim odbywać mecze pierwszoligowe. należny przypomnieć ze Rybnik miał jako pierwsze miasto w Polsce podgrzewana murawę, podgrzewanie elektryczne inwestor KWK Chwałowice za dyrektora Oczki projekt ogrzewania zrobił p. Grudzień pracownik KWK Chwałowice. początek lat 70. Sprowokowałeś mnie wiec odpisałem ci ale jestem Ci wdzięczny za ta prowokację. Bo bez niej bym raczej o tym nie pisał. pozdrawiam miłego dnia życzę.

  • ~Valjean 2010-10-21
    08:04:17

    0 0

    Myślę, że ostatnie wydarzenia nie mają większego wpływu na wizerunek miasta, dlatego że mało kto w Polsce zna Rybnik w ogóle, a reszta kojarzy Rybnik z Psychiatrykiem i ewentualnie z Żużlem. Jak jakiś dziennikarzyna mówi o Rybniku "małe miasteczko", to co można powiedzieć - nie przygotowany, nie zadał sobie trudu żeby coś się o tym mieście dowiedzieć, a media niestety lubią tylko przekazywać tragedię i debatują, zapraszają gości, wałkują temat i cieszą się z oglądalności, bo ludzie lubią tragedie, lubią słuchać, oglądać, przyjść się gapić tępo jak jest wypadek i potem jest o czym gadać. Jeśli chodzi o ewentualnych inwestorów, to ich interesuje czy teren jest dobrze zlokalizowany, ilu jest mieszkańców, otoczenie, sąsiednie miasta i gminy, ogólnie ilu będzie klientów i czy inwestycja się zwróci, a taki epizod że ktoś kogoś zabił nie ma większego znaczenia, wystarczy zobaczyć statystyki przestępczości, to Rybnik jest spokojnym miastem w porównaniu z innymi na Śląsku czy w kraju.

  • ~werkk 2010-10-21
    08:27:25

    0 0

    Zapomniał bym gokarty budowane przez uczni Szkoły Zawodowej. przy TRANGUR ze ścigały się 45 lat temu nie było toru wiec na parkingu przy basenie "Ruda" logiczne ze inaczej wyglądały ale w formule 1 tez eis dożo zmieniło od tego czasu tak jak boiska. mamy doży postęp dlatego wszystko co obecnie budujemy i konsternujemy musi być lepsze aniżeli coś co zrobiono 50 lat temu Ale te 50 lat temu mimo wiadomych ograniczeń spowodowanych politycznymi uwarunkowaniami jako miasto Rybnik byliśmy lepiej postrzegani mam na myśli promocje miasta niż przez ostatnie 12 lat bo te ostatnie lata przyczyniły się do upadku miasta przez nieodpowiedzialne zamykanie zakładów produkcyjnych ( RYFAMA, Huta Silesia, Zakłady Mięsne, ELROW RZN, Mleczarnia, TRANSGUR, PEBEROW,) bo to one promują i dają pracę doprowadzono do zastoju gospodarczego miasta 30% młodych ludzi w Rybniku nie ma pracy ci co maja to pracują w markierach nawet nie mogą się organizować np otworzyć Związki Zawodowe, cześć do pracy wyjeżdża do innych miast. Mamy tez wspaniałych młodych ludzi którzy utworzyli w mieście swoje firmy i to dzięki nim miasto jest promowane ale obawiam się ze nic im nie pomaga mam na myśli konkretna pomoc a nie szkolenia w UP. bo to kpina i naganianie kasy "Swoim" doszliśmy do momentu ze prace w Rybnickich urzędach dostają tylko dzieci pracujących tam urzędników lub znajomych urzędników miast ościennych. Jestem przekonany ze Marek Krzakała wypromuje nasze Miasto tak jak Rybnik i jego wspaniali mieszkańcy -

  • ~werkk 2010-10-21
    08:29:43

    0 0

    na to zasługują. Bo on kocha ludzi i będzie dla ludzi a nie tak jak obecnie ze ludzie są dla prezydenta i to najczęściej potrzebni przy wyborach.

  • ~tommi 2010-10-21
    08:43:26

    0 0

    jest trochę więcej sportu niż wymienione powyżej, bowiem mamy dobrych szpadzistów, fenomenalna szachistkę,dobrych pilotów na czele z p. Makula oraz dobrych szybowników , modelarzy twórców modeli latających, co do stadionu to faktycznie z piłka nożną inwestycję sa nietrafione, stadion nieudolnie przebudowany, szkółka braci Dutków niewypaliła, sztuczne boisko ciągle nie uruchomione (działało tylko przez chwilę),ubolewam na faktem, że w takim mieście jak Rybnik nie ma nadal Aqua parku, lodowiska a były dawno obiecywane, czytając nasze negatywne opinie o mieście moża łatwo napisać program wyborczy dla niejednego kandydata na prezydenta czy radnych, faktem tez jest, że media poprawiają swoją oglądalność przekazywaniem "tragicznych" wiadomości bo takie są właśnie "w cenie".a to wypatrza obraz prawdziwego Rybnika

  • ~Valjean 2010-10-21
    08:57:36

    0 0

    Piłka nożna kuleje w całym kraju, Rybnik nie jest pod tym względem odosobniony, po co nam te zas..ne orliki, kiedyś się grało na kawałku polanki, bramki zbite z 3 żerdzi i grali wszyscy, a teraz są boiska i nikt tam nie gra, a te polanki już dawno zarosły

  • ~werkk 2010-10-21
    09:17:51

    0 0

    tomi solidny dziennikarz w obecnych czasach nie ma szans liczy się efekt jaki osiągnie jego program, jego relacje muszą mieć ogladalnośc lub gazeta sprzedaż jak będzie pisał prawdę nie ma szans to osiągnąć, zwolnią go uzasadniając słabym zainteresowaniem jego relacjami, wiec jest zmuszony wymyślać sensacje które nic nie maja wspólnego z prawdziwym dziennikarstwem. Co do odbiorców tych sensacji tacy jesteśmy lubimy jak w innej rodzinie są problemy cieszymy się ze nie tylko my mamy problem inni tez, a już najbardziej jak stanie się tragedia w szanowanej bogatej rodzinie gdzie jeden z jej członków jest osobą publicznie znaną. W biednym państwie a takim jest 80% polaków ludzie obserwują sąsiadów jakie zakupy maja w torbie, jaki maja samochód, gdzie i czy wogule byli na wakacjach. Wiec co tu mówić o promocji skoro wiekszosci nie stać na bilet do teatru, kina. A najlepsza promocja miasta jest człowiek na tyle zamożny aby mógł korzystać z podstawowych dóbr kultury, Czy promocja dla miasta jest człowiek który dojeżdża do pracy 40 lub więcej kilometrów bo w swoim mieście jej nie ma. Moim zdaniem nie wręcz odwrotnie odstrasza tych którzy planują budowę domu. A inwestorzy tez myślą i wiedza ze nie złapią tych co już maja wyrobiona pozycje w innej firmie.

  • ~Arteks 2010-10-21
    12:18:27

    0 0

    No i proszę - werkk, muczaczos, bezimienny z PO po raz kolejny pokazali jak głęboko w d. mają Rybnik... Nie potraficie nawet rozróżnić czegoś takiego jak nielubienie Fudalego od nielubienia swojego miasta! A ja uważam, że Rybnik ma wiele pozytywnych imprez i z wielu pozytywnych rzeczy słynie. Ja nie muszę np. nikogo z GOP przekonywać, że Rybnik ma świetnie funkcjonujące i ruchliwe centrum, świetne imprezy i innowacyjne pomysły. Nie zgadzam się też do końca z Wenclem, że zabójstwo byłego ministra czy strzelanina jakiegoś frustrata mają wpływ na negatywny wizerunek miasta! Dwa po naszej strzelaninie w Bratysławie jakiś wariat zastrzelił przypadkową cygańską rodzinę na ulicy. Czy to miało wpłynąć na negatywny wizerunek licznie odwiedzanej przez turystów Bratysławy? Moim zdaniem Wrocław w tym roku też przeżył bardzo negatywną w mediach historię po której moim zdaniem wielu ludzi współczuło temu miastu i nie chciałoby tam mieszkać - chodzi mi o powódź i pokazywane w mediach na okrągło przez chyba tydzień zalane wrocławskie osiedla... Moim zdaniem to był bardziej negatywny wizerunek od rybnickiego w którym niejako przy okazji pokazywane zadbane rybnickie osiedla willowe, nowoczesny budynek prokuratury czy zabytkowy gmach rybnickiego sądu - zamek czy przystań żeglarską (jak gdzieś na Mazurach!). Wbrew pozorom to były pozytywne elementy tych smutnych tragedii.

  • ~werkk 2010-10-21
    12:26:29

    0 0

    Arteks ja się tylko ustosunkowałem do tego co napisał 2010-10-20; 21:07:35 rosthost

  • ~Arteks 2010-10-21
    12:27:40

    0 0

    @werkk - jak ty jako liberał możesz pisać takie wierutne bzdury!!! W gospodarce wolnorynkowej zostają na rynku najlepsi - to jest naczelna zasada ludzi związanych z PO. Żałujesz jakichś usyfionych zakładów mięsnych, które straszyły swoim wyglądem wszystkich którzy wjeżdżali do Śródmieścia od strony Żorskiej czy pociągami - a teraz mamy w tym miejscu profesjonalny i zadbany duży kompleks handlowy w którym pracuje więcej ludzi niż w d. zakładach m. Piszesz o bezrobociu wśród młodych ludzi, a czemu nie wspomnisz, że w naszym 600-tysięcznym subregionie praktycznie wszyscy wiszą na Rybniku! Gdyby Rybnik był położony tak jak np. Opole gdzie w promieniu 40 km nie ma żadnego poważnego miasta - mielibyśmy niedobór ludzi do pracy, a nie nadmiar! Ale u nas tacy włodarze Jastrzębia, Wodzisławia, Radlina czy Czerwionki nie przejmują się prawie w ogóle nowymi miejscami pracy bo ich mieszk. i tak znajdą pracę w ...Rybniku. RZN, Mleczarnia, Zakłady Mięsne, Silesia, Peberow - padły w latach 90. - w ich miejscu już funkcjonują od lat nowe zakłady, nierzadko ciekawsze od poprzednich. Portal rybnik.com wiele razy zaskakiwał wywiadami z firm może mniej znanych w Rybniku ale znanych w swoich branżach na całym świecie czy Polsce. Werkk - czy ty jesteś o zdrowych zmysłach? Czy naprawdę myślisz, że takim rozpaczliwym populizmem pomożesz Krząkale? Jestem prawie pewien, że jeśli coś się nie udało pracoholikowi Fudalemu, to tym bardziej nie uda się to rozpieszczonemu i niezbyt zaradnemu Krząkale.

  • ~Arteks 2010-10-21
    12:33:32

    0 0

    Uważam, że takimi komentarzami szkodzicie Rybnikowi a nie Fudalemu. Nie zauważyłem aby chociaż jedna osoba z tych które sprzyjają Fudalemu wyrażała się prześmiewczo o naszym mieście. Dystans i krytykę trzeba mieć. Ale to co wy robicie to sranie do swojego gniazda! I za to co raz bardziej nie cierpię rybnickiej PO i co raz bardziej się od was odcinam - zupełnie bez żalu! :/ Ja jestem fanem Rybnika, a wy jesteście fanami Krząkały. Mi zależy na dobru miasta, a wam na karierach w PO.

  • ~mily pan 2010-10-21
    14:34:31

    0 0

    Jeszcze raz przypomne sie.2009 na 1180 slubow mamy 436 rozwodow a to swiadczy o SLABEJ PSYCHICE Rybniczan, a ile bylo samobojstw? ale to zimna stastyka.Cos z nami jest nie jest tak, ale mysle ze tym jest wina miasta bo nie dba o mieszkancow.Nie tylko KANALIZACJA czlowiek ZYJE

  • ~werkk 2010-10-21
    15:11:29

    0 0

    Arteks o ile się dobrze rozumiemy to markiery nie należy traktować jako zakłady to sklepy. Ja wymieniłem zakłady produkcyjne które znikły, dobrze ze w byłej RYFAMie jeszcze produkują przenośniki. reszta znikła. Aby miast funkcjonowało i się rozwijało musi być w nim produkcja np. fabryka zegarków. I ja martwię się o Rybnik bo na sklepach daleko nie ujedziemy.Dlatego uważam ze Rybnik potrzebuje nowego prezydenta z inna wizja na rozwój miasta. Obecny już nic więcej nie jest w stanie wymyślić.Krzakała ma przynajmniej program www.powiewswiezosci.pl Bo BSR i PiS nie mają.

  • ~tommi 2010-10-22
    06:20:35

    0 0

    zarówno Arteks jak i werkk ma w pewnych sprawach rację, bowiem Rybnik jako okręg przemysłowy stracił juz dawno taki charakter,zlikwidowaliśmy juz prawie wszystkie zakłady przemysłowe a z kolei centra handlowe nie możemy uznawać jako takie zakłady , choć niewątpliwie dają miejsce zatrudnienia, niewiem czy jest to dobry sposób na zlikwidowanie badź zamniejszenie bezrobocia. Ale taki charakter przybrał cały kraj, wiec tródno mieć do Rybnika pretensje. Niewiele zakładów na terenie Rybnika jeszcze prowadzi produkcję poza wymienionymi zakładami jak Ryfama jest jeszcze kopalnia i Elektrociepłownia Chwałowice , Elektrownia Rybnik oraz Purmo, Walker, Classen, byłe PTKiGK, jest tez kilka mniejszych zakładów produkcyjnych jak Utex,Prefrow, Sygnały, byłe RZN. Jak widac tych zakładów przemysłowych nie jest dużo i za taki okręg juz dawno mianować się nie możemy.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Wybieramy prezydenta Rybnika. Na kogo oddasz głos w wyborach?





Oddanych głosów: 4933