zamknij

Wiadomości

Zaszczepiło się prawie 37% rybniczan. Tu dostaniesz dawkę od ręki

2021-07-07, Autor: 

Rybnicki magistrat informuje, że do tej pory na koronawirusa w pełni zaszczepiło się dokładnie 50 536 osób, czyli 36,8% populacji Rybnika. Na terenie naszego miasta dostaniecie też preparaty od ręki.

Reklama

Jak dowiadujemy się, do tej pory 50 536 osób, czyli 36,8% rybniczanek i rybniczan jest w pełni zaszczepionych. To dużo, mało? Jak wypadamy w porównaniu z innymi miejscowościami? W Katowicach procent w pełni zaszczepionych wynosi 47,7%. W Gliwicach 42,9%, w Pszczynie 36,3%.

Podobny wynik do Rybnika osiągnęła Czerwionka-Leszczyny (36,6%), Gaszowice (36,5%), Jejkowice (35,3%). Nieco wyżej plasują się Lyski (37,7%), a niżej Świerklany (34,1%).

Jeżeli chodzi o naszych sąsiadów, w Wodzisławiu Śląskim w pełnie zaszczepionych jest 35,4% populacji. W Żorach podobnie – 35,9%, a w Jastrzębiu-Zdroju – 35,8%.

Co ważne, jak dowiadujemy się w rybnickim magistracie, szczepionki dalej czekają na wszystkich chętnych w punkcie szczepień w boguszowickiej hali.

- Dostępnych jest od ręki 50 dawek Pfizer, w kolejnym tygodniu czeka na Was 200 dawek tej firmy, tel. 572 318 848. W punkcie na kampusie na najbliższy piątek dostępnych jest 157 dawek Moderny, gdzie można przyjąć pierwszą lub drugą dawkę tego preparatu, tel. 797 604 860 – czytamy w komunikacie magistratu.

Oceń publikację: + 1 + 38 - 1 - 25

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (24):
  • ~MatiW 2021-07-07
    14:02:48

    I gdzie są teraz Ci krzykacze, co to mieli za mało szczepionek i że miasto nic nie robi? Szczepionek jest dość tylko naród taki tępy!

  • ~waldus 2021-07-07
    14:07:17

    59 16

    Kingsajz dla kazdego. Brać nie narzekać.

  • ~ 2021-07-07
    14:13:58

    54 88

    Pochowali się totalsi, zastrzyków się boją:) jak szczepionek nie było to na rząd pyszczyli.

  • ~Franek 7 2021-07-07
    15:40:03

    65 67

    Zakuty przypominam tylko co może nie wszyscy pamiętają, że do dnia dzisiejszego szczepionki zostały dopuszczone warunkowo przez Europejską Agencję Leków. Z jakiegoś powodu jest to dopuszczenie warunkowe i każdy ma prawo obawiać się długoterminowych skutków ubocznych i nieporządanych. Gdyby chcieli już dawno wynaleziono by lek albo dopuszczono już znane i skuteczne jak chlorowodorek amantadyny ale na tym tyle nie zarobią bo lekarstwo jest tylko dla chorych ( których jest bardzo niewielu) a szczepionkę trzeba podać wszystkim. Tak, że robią na koncerny w konia przy pomocy naszego rządu który pamiętając szwindle Szumowskiego zapewne swoją działkę za to dostaje…

  • ~Maciej Kowalski 2021-07-07
    15:47:33

    84 62

    Szczepionka tak dobra i bezpieczna że musisz być szantażowany żeby ją przyjąć, wirus tak groźny i wszechobecny że musisz robić testy żeby na siłę ci go znaleziono bo bez nich niczego nie zauważysz i nie będziesz chciał się bać, pozdrawiam myślących.

  • ~artefaks 2021-07-07
    15:48:01

    27 25

    @Zak nie bądź skromny.
    Beet totally limited ,ograniczony na wiedzę i argumenty to przecież jesteś osobiście Ty.
    Wszyscy z uwagą słuchają Twoich konfabulacji.
    A fantazję to Ty Przyjacielu masz

  • ~ada24 2021-07-07
    15:55:01

    73 41

    ~Franek 7 Czy ty i twoi bliscy byli szczepieni w dzieciństwie i później? Jak myślisz czy w czasach, w których wynaleziono szczepionkę na tyfus, polio, tężeć etc. medycyna była na doskonale wysokim poziomie... Dlaczego nie obawiasz się leków na Covid, to nie aspiryna (poczytaj na co stosuje się amantadynę i z jakiej grupy to lek) Prawdopodobnie przyjąłeś już w swoim życiu masę leków z odległymi skutkami ubocznymi. Tylko o tym nie wiesz. Teraz naczytałeś się wywodów różnej maści "specjalistów" i dałeś się wciągnąć w spiralę strachu... Może warto zaufać lekarzom i naukowcom?

  • ~ada24 2021-07-07
    15:57:49

    44 36

    ~Maciej Kowalski Zdrowia życzę, bo na rozum już za późno!

  • ~Maciej Kowalski 2021-07-07
    16:23:57

    35 34

    Ada23, ostatnia prosta hulajnogą do nieba

  • ~BPHK 2021-07-07
    16:57:43

    41 37

    Zaszczepieni już roznoszą kolejne mutacje ,nie tylko Delta , Brytyjczycy już to wiedzą.

  • ~Franek 7 2021-07-07
    17:08:01

    55 32

    Ada masz rację. Przyjąłem wiele leków i szczepionek ale robiłem to do dowolnie a owe leki i szczepionki przeszły pełny cykl badań laboratoryjnych. Dzisiejsze szczepionki nie są klasycznymi szczepionkami. Nazywane są tak dla uproszczenia. W rzeczywistości są preparatami medycznymi i zostały dopuszczone warunkowo. Każdy ma prawo z tego powodu podjąć decyzję aby się nie szczepić. W żaden sposób taka osoba nie zagraża tym którzy się zaszczepili bo niby jak? Ale to ci zaszczepieni najbardziej się wydzierają żeby szczepić przymusowo wszystkich. To jest jakaś paranoja… Ja się zaszczepiłem ale rozumiem tych, którzy nie chcą tego zrobić i moim zdaniem powinni mieć prawo bez negatywnych konsekwencji i miękkiego przymusu na zasadzie, że do samolotu nie wejdziesz albo na koncert. To jest panstwowa bandyterka…

  • ~AnnaKatarzyna 2021-07-07
    18:28:46

    47 29

    Franek7- mylisz się. Mnostwo leków, które przyjmowaliśmy w dzieciństwie obecnie jest wycofana z względu na działanie rakotwórcze. Całe lata 80-90 dzieci były faszerowane antybiotykami a gdy stan się nie poprawiał to sterydami. Obecnie nie do przyjęcia.
    Mylisz się też co do szczepionki- ona jest klasyczna i w porownaniu z całą masa leków "naturalna" bo zawiera elementy wirusa, a jako konserwant substancje, która jest wytwarzana także w naszym organizmie. Gdy bierzesz leki to bardzo często są one syntetyczne a co za tym idzie powiadają także substancje uboczne- które często są silnie kancerogenne.
    Szczepionki dzialaja tylko wtedy gdy jest wyszczepiona większość społeczeństwa. Reakcja układu odpornościowego u każdego jest inna. U jednego ilość przeciwciał będzie duża i będzie się utrzymywać dlugo u innego niewielka i szybko zaniknie. W taki o to sposób osoba zaszczepiona może zachorować na covid. Jeśli ma pecha to covida może przejść ciężko. Gdyby wszyscy byli zaszczepieni taka pechowa osoba nie miałaby możliwości zeby się zarazić. Zostalby stworzony dla niej "parasol ochronny".
    Gdyby 50 lat temu ludzi nie zmuszali do szczepien obecnie dalej walczylibyśmy z czarną ospa, polio czy odrą. Ta ostatnia byla prawie pokonana gdy nagle pojawili się inteligentni antyszczepionkowcy.

  • ~ 2021-07-07
    18:36:09

    22 7

    z tego zestawienia wyraźnie wynika że większy procent zaszczepionych jest w miastach a wsie się nie szczepią

  • ~MTWWD 2021-07-07
    19:44:17

    41 17

    Idźta bo nie styknie a delta lambda srambda sigma pierda i inne już atakujom.

  • ~mokujin 2021-07-07
    22:59:31

    15 32

    tu nie ma co się kłócić czy szczepionki są skuteczne czy nie, trzeba się zaszczepić i pozwolić niezaszczepionym zdechnąć lub wyschnąć z płaczu na pogrzebie dziadków

  • ~awaks 2021-07-08
    08:04:26

    16 10

    ~AnnaKatarzyna, proste pytania dla Ciebie, wiec prosze o krotkie odpowiedzi: dlaczego producenci preparatow medycznych nie biora odpowiedzialnosci za nieporzadane dzialanie dlugoterminowe? dlaczego w dalszym ciagu nie powstal fundusz panstwowy, ktory wyplacalby odszkodowania za nieporzadane odczyny poszczepienne, ktorych jest coraz wiecej?

  • ~AnnaKatarzyna 2021-07-08
    08:18:38

    15 7

    ~awaks jak to sobie wyobrażasz? Ktoś całe życie zupki chinskie, ciągle używa rundupu, grilluje na aluminiowych tackach, przez 10 miesięcy w roku oddycha smogiem. Ale w razie choroby ma zapłacić firma farmaceutyczna tylko dlatego, że ta osoba 15 lat temu przyjęła 2 szczepionki?

  • ~awaks 2021-07-08
    08:52:15

    9 8

    ~AnnaKatarzyna, Twoja odpowiedz mowi wszystko. Kto myslacy, wyciagnie wnioski.

    Demagogia...

  • ~AnnaKatarzyna 2021-07-08
    09:12:47

    13 10

    ~awaks jakiś argument poproszę. Jak udowodnisz ze ktoś się pochorował po szczepieniu? A co z ludźmi którzy chorowali 200, 500 czy tysiące lat temu? Tez wina korporacji i szczepien?

  • ~Franek 7 2021-07-08
    15:40:38

    7 6

    No wlasnie AnnoKatarzyno, problem w tym, że wiemy, że istnieją NOPy po szczepieniach i ciężko wykazać, że to od szczepienia. To jest jeden z powodów dla których ludzie boją się szczepić bo jak cię później „pokręci” to wszyscy się na ciebie wypną i powiedzą tak jak ty: a udowodnij, że to od szczepionki…

  • ~artefaks 2021-07-08
    16:04:57

    4 7

    A zakuty łep powinien tu dodać że najgorsze wskaźniki szczepień (cirka 10%) są w mateczniku jedynie słusznej . Głównie na Podhalu , Podkarpaciu i na ścianie wschodniej.
    Ale zakuty to skromny Towarzysz i sukcesami własnego obozu nie lubi się chwalić

  • ~AnnaKatarzyna 2021-07-08
    16:48:11

    8 5

    Awaks szczepionka to nie magiczny wywar tylko naukowo opracowanie substancja, która można badać wzdłuż i wszech. Od chromatografii począwszy przez testy na ludziach po spektrometr masowy kończywszy. NOPy występują, są udowodnione, informacje o nich znajdziesz wszędzie. Lepiej pochodzić kilka dni z migrena po szczepieniu niż mieć zniszczone płuca, nerki czy przejść zawal pocovidowy.
    Co do odleglych skutków to nieosmieszaj się. Poczytaj o koksowni Debiensko o ołowicy w Szopienicach, o dzieciach rolników, którzy masowo stosowali roundup. O opryskach pol kartofli na Dolnym Śląsku. To są realne zagrożenia, mające realny wpływ na nasze zdrowie. A nie sól fizjologiczna, trochę materiału biologicznego i olej.

  • ~ 2021-07-08
    23:06:13

    6 1

    @artefakju- ja i moja rodzina jesteśmy zaszczepieni i innych do tego zachęcam,ale nikogo nie zmuszę do szczepienia, każdy jest kowalem swego losu.

  • ~artefaks 2021-07-09
    07:47:42

    2 3

    @Totalny czytaj ze zrozumieniem. Pisze wyraźnie że w Zagłębiu PIS będący jednocześnie zapleczem ciemnoty i zaściankowości współczynnik zaszczepionych jest żenująco niski. Pytaniem pozostaje .Co tam jeszcze robisz wśród tej ciemnoty ,kiedy jesteś bardziej inteligentny od nich ?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5004