zamknij

Wiadomości

Zamysłów i Smolną połączy kładka? Miasto wysłało pismo

2021-01-14, Autor: 

Miasto chce uniknąć tragedii na torach i apeluje do PKP PLK o kładkę. Miałaby połączyć dwie dzielnice – Zamysłów i Smolną. Wiemy też, gdzie mógłby się znajdować obiekt. Pismo w tej sprawie zostało już wysłane do zarządcy linii kolejowej.

Reklama

Taka ciekawostka: wiceprezydent Janusz Koper podpisał się niedawno pod pismem do prezesa PKP PLK - Ireneusza Merchela. Prosi zarządcę linii kolejowej o podjęcie działań „mających na celu ograniczenie ryzyka, związanego z funkcjonowaniem nielegalnego przejścia w poziomie szyn w km 2.166 linii kolejowej nr 172”.

Jak czytamy w tymże piśmie, we wskazanej lokalizacji od wielu lat funkcjonuj, ą nielegalne „przejścia”.

Stanowią one wyjątkowo duże zagrożenie zarówna dla okolicznych mieszkańców jak i bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego – zauważa Janusz Koper.

Pomiędzy linią kolejową (wzdłuż której ciągnie się m.in. Obwiednia Południowa) znajdują się dwa duże ośrodki mieszkalne:

- osiedle budynków wielorodzinnych przy ul. Jana Kilińskiego, ul. Władysława Reymonta, ul. Krzyżowej.

- osiedle budynków wielorodzinnych przy ul. Kornela Ujejskiego oraz przy ul. Na Okrzeszyńcu.

Wiceprezydent dodaje, że sytuacja ma charakter rozwojowy, ponieważ w drugiej ze wskazanych lokalizacji budowane są kolejne budynki wielorodzinne.

- Aktualnie mieszkańcy korzystają z przystanku komunikacji autobusowej, zlokalizowanego w punkcie wskazanym na mapie. Następnie z przystanku kierują się na nielegalne przejście w poziomie szyn – dodaje.

Janusz Koper wskazuje ponadto, że w ostatnich latach przeprowadzono rewitalizację linii kolejowej nr 173, a linia stopniowo przygotowywana jest do podniesienia prędkości. W przyszłości spowoduje to dalszy wzrost ryzyka wystąpienia wypadku.

- W ramach działań ograniczających wysoki poziom ryzyka wystąpienia wypadku, proponuję budowę kładki dla pieszych, która pozwoli na bezpieczne przekraczanie linii kolejowej przez okolicznych mieszkańców oraz da możliwości dla podnoszenia prędkości linii kolejowej nr 173. Proponowana lokalizacja kładki to miejsce, w którym historycznie zlokalizowany był wiadukt, po którym pozostał wyłącznie jeden z przyczółków. Wiadukt w tej lokalizacji został zburzony w okresie II Wojny Światowej i kiedyś stanowił połączenie pomiędzy rybnickimi dzielnicami Smolna i Zamysłów – wspomina zastępca prezydenta Rybnika.

Co na to PKP PLK? Sprawa jest na tyle „świeża”, że na odpowiedź będzie jeszcze trzeba poczekać. Będziemy wracali do tematu.

Podoba Wam się pomysł powstania kładki w tym miejscu?

Oceń publikację: + 1 + 78 - 1 - 14

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (20):
  • ~tommi 2021-01-14
    15:13:17

    25 36

    miasto chce to niech miasto buduje, co PKP obchodzi ruch pieszych,

  • ~artefaks 2021-01-14
    15:17:52

    13 35

    Wedle opinii Arteksa ,,kolej jest miastotwórcza" A tu na przykładzie widać że tory rozczłonkowują miasto na enklawy i ograniczając w jakimś zakresie jego rozwój

  • ~majster86 2021-01-14
    16:14:01

    26 33

    Ja myślę że naczelny janusz- komentator tego forum niejaki arteks, zaraz napisze że to jest problem z takimi domkami jednorodzinnymi czy szeregówkami i nie powinno się tam nic budować bo przecież wszyscy powinni mieszkać w slamsach, przepraszam apartamentowcach, jak na Chabrowej czy Kilińskiego (chociaż Kilińskiego przy Chabrowej to i tak luksus) a jak chcą mieszkać gdzie indziej to miasto czy nawet PKP nie powinno im niczego finansować ich wybór., mogli mieszkać gdzie indzie .I zęby nie było, ja myślę zupełnie inaczej, ale arteks to odmienny stan umysłu.

  • ~Krzysztof Soczek 2021-01-14
    16:16:23

    54 16

    Z lokalizacji kładki wynika że ludzie sobie a miasto sobie. Jeśli jest zaznaczone nielegalne przejście, to wynika z tego że kładka właśnie tam powinna być usytuowana. Wybór na przejście wybrali sami zainteresowani kładką.Blisko przystanku autobusowego i najwęższe prawdopodobnie przewężenie z torowiskiem. Przypomina mi to budowę chodników, projekt taki a ludzie i tak wydeptują swoje ścieżki.Czy nie lepiej zawsze trochę poczekać ,zaobserwować gdzie jest wydeptane a następnie budować przejścia, chodzniki itp.To przecież koszty.

  • ~skuty 2021-01-14
    17:38:40

    26 7

    Mnie to bardziej interesuje, kiedy dokończona zostanie kładka na Skłodowskiej.

    Bo to już przesada i ktoś powinien wylecieć na kopach za tę fuszerkę.

    Miało być w sierpniu, potem wrześniu, październiku, listopadzie.

    Następnie artykuł w grudniu, że już biorą się do roboty, 28 grudnia będzie i co? Nadal kładka niedokończona.


    To pokazuje w jakim stanie jest urząd w tym mieście, miś na miarę Rybnika kurde :D

    Rok czasu robić 15 metrów kładki i nie móc skończyć, a pieniądze firma odpowiedzialna pewnie kasuje, bo w końcu projekt nie upadł i jest w realizacji XD

  • ~Arteks 2021-01-14
    17:54:10

    16 17

    Skoro miasto wydało niedawno kilkanaście milionów na remont wiaduktu na Żorskiej - mogłoby zbudować też tą kładkę nad torami ( i jednocześnie drogą), z PKP lub bez jej udziału. @artefaks - na to wpływu miasto nie miało, a kiedy torowiska tam powstawały nie było ani osiedli, ani inwestycji deweloperskich. Widocznie jednak deweloperom nie przeszkadzają torowiska skoro jest to już kolejna inwestycja w tym rejonie. :) Gorzej z inwestycjami drogowymi A1, A4, DTŚ czy naszą obwodnicą które nie tylko rozczłonkowały różne części miast ale powodowały ogromne wyburzenia miejskich tkanek, a nawet protesty jak w Gliwicach. Równowaga w transporcie polega na tym, że się inwestuje w różne potrzeby mieszkańców także bezkolizyjne przejścia dla pieszych/rowerzystów, a nie tylko w drogi.

  • ~ 2021-01-14
    17:56:07

    11 28

    Skąd oni czerpią takie pomysły? Czy każda wydeptana nielegalnie w zieleni ścieżka zrodzi pomysł stawiania kładek? Do czego ma ta kładka prowadzić? Z krzaków do garaży?

  • ~Bernard Jona 2021-01-14
    18:16:50

    22 1

    Znam to miejsce i jestem za taką pieszo- rowerową kładką nad torami.
    Jednak czy kolej się zgodzi i kładkę taką będzie chciała zbudować to już inna sprawa?

  • ~Arteks 2021-01-14
    18:22:12

    19 11

    @tf2 - tak samo pisaliście jak miasto budowało przepust na Paruszowca - zapytaj dzisiaj pasażerów, okolicznych mieszkańców czy pracowników z Tennecco/Rettiga czy nie chcą korzystać z tego przepustu. :)

  • ~lewy_gwint 2021-01-14
    19:15:12

    9 8

    Nie no co .....kładka, standardem jest przecież "prawie tunel" za kupę szmalu dla kilkudziesięciu użytkowników.

  • ~Maksymilian Popeć 2021-01-14
    19:28:32

    13 14

    Pierdylion PLN tylko po to, ażeby może nie doszło do tragedii. Likwidacja w tej samej cenie kilkuset kopciuchów spowoduje uratowanie znacznie większej ilości ludzi w Rybniku.
    A gdy jednak pomysł kładki przejdzie, zarobią na tym projektat i wykonawca oczywiście "bliski sercu" zleceniodawcy a ludzie i tak dalej będą chodzić skrótem, dokładnie tak samo jak przy kładce przy ekonomiku...

  • ~Arteks 2021-01-14
    20:37:29

    10 12

    @majster86 - zostawmy nazwę "janusz" do prostych ludzi którzy nie tylko montowali w swoich chałupach przestarzałe piece węglowe, ale nawet uważali to jako postęp, sukces lub coś nowoczesnego. Dla osób prymitywnych mogę być "stanem umysłu" - to dobrze, że nie "nadajemy na tych samych falach". Gdybyś był osobą inteligentną to byś skojarzył, że właśnie ja upomniałem się już kilkanaście razy o budowę kładek/przepustów pod newralgicznymi punktami w mieście - i to nieważne czy dotyczą mieszkańców bloków, szeregowców czy zabudowy jednorodzinnej. Wszyscy płacą podatki i wszyscy zasługują na poprawę bezpieczeństwa na styku pieszy/transport.

  • ~Arteks 2021-01-14
    20:40:57

    13 11

    @Maksymilian - nie porównuj tego bo nie można ciągle oczekiwać, że to miasto będzie komuś wymieniać piece! To coś absurdalnego. Twój piec - twój problem. Owszem jakaś pomoc mogłaby być okazana osobom starszym np. oferowanie im mieszkań komunalnych w zamian za opuszczenie budynków które nie nadają się do remontu. Ale nie można myśleć kategoriami - po co nowy plac zabaw, po co kładka, po co fontanna jak można by wymienić piece. Niech piece wymieniają właściciele. Będą żyć godniej, a po termomodernizacji będą mieli ładniejsze i droższe nieruchomości. Są w tej chwili państwowe programy pomocowe, a od lat są różne niskoprocentowe kredyty. Trzeba tylko mieć dobrą wolę - a jej często niestety brakuje.

  • ~rzyt 2021-01-14
    21:21:23

    16 4

    @Arteks, mam na imię Janusz i ogrzewam gazem, bio odpady przerabiają dżdżownice kalifornijskie, posadziłem kilkaset drzew, karmię bezdomne koty, sypię karmę ptakom....czy od dziś mogę swoje imię zamienić na Arteks?

  • ~ 2021-01-14
    21:48:29

    6 6

    Serio Arteks, pracownicy Tenneco tamtędy przechodzą? Tego nie wziąłem pod uwagę. Ciekawy jestem pracownicy czego będą przechodzić tą projektowaną kładką.

  • ~tommi 2021-01-14
    22:33:38

    8 6

    Arteks, wywalać tyle kasy żeby pracownicy Teneco mieli do pracy lepsze dojście, i jeźdzący rowerem mieli łatwiejsze przemieszczanie się w weekendy, oraz parę osob które tym przejściem przechodzi. Faktycznie jeśli tak ma wyglądać rozsądne wydawanie kasy miejskiej to ja się poddaje. podobnie bedzie wyglądać droga łącząca Drzymały i Brzezińska. Ułatwienie dla firm. kosztem kasy miejskiej. Tymczasem na uliczkach rybnickiego rynku i Placu Wolności kostkami możemy się rzucać jak śnieżkami. Teatr remontowany jakiś czas temu w zasadzie od razu wymagał remontu. Remonty prowadzone przez miasto to finansowe tragedie, wydatki prowadzone na drogi rowerowe przy znikomym procesie malowania oznakowania drogowego poziomego. Tych przykładów można mnożyć godzinami. Zdaje sobie sprawę że ta kłądka będzie pomocna dla ludzi mieszkających na Okrzyszeńcu ale wnioskowanie do PKP jest zwykłą bezczelnością.

  • ~Arteks 2021-01-14
    22:52:31

    5 8

    @tommi - nie pisz kilka osób bo tam czasami na jeden pociąg przychodzi kilkanaście osób, a takich pociągów przyjeżdża/odjeżdża kilkanaście w każdym z kierunków. Przed wybudowaniem przepustu - niektórzy przechodzili po torach. Nie rozumiem takiego argumentu "tyle kasy". Przez lata wybudowaliśmy w Rybniku nieokreśloną ilość km dróg, wyremontowaliśmy ileś tam mostów, wiaduktów i utworzyliśmy nieobliczalną ilość miejsc parkingowych. Dlaczego więc mamy nie inwestować chociaż raz na 2 lata w jakieś nowe bezpieczne przejścia/przepusty/kładki? Zgadzam się z tobą odnośnie dbałości o miejskie deptaki - też jestem za ich remontami, pytanie co to ma wspólnego z przepustem/kładkami? Równie dobrze zamiast jakiegoś remontu drogi lub niepotrzebnej inwestycji - wyremontować deptaki. Niedawno wydaliśmy na remont wiaduktu na Żorskiej kilkanaście milionów zł. Wiadukt był w dobrym stanie, nie było wobec niego nigdy uwag ze strony dozoru technicznego, miasto nie przeprowadziło żadnej ekspertyzy jego stanu. Wyremontowano go bo Koper mówił "że trzeba". @rzyt - Janusz to piękne imię, a ty jesteś kulturalną osobą. Niestety imię to stało się symbolem obciachu w slangu i nic na to nie poradzimy, a twoje czyny o których wspominasz są chwalebne. Domagasz się jakiegoś ich upamiętnienia w postaci tablicy pamiątkowej? ;) Zgłoś taką potrzebę.

  • ~Dador 2021-01-14
    22:53:51

    9 7

    Kładka tak potrzebna, jak ta na Budowlanych przy ZSEU. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyłożyć obecne dzikie przejście płytami na poziomie torów, czyli stworzyć jednopoziomowe przejście, coś na wzór przejazdu drogowego. Jednak przepisy tak dbają o to, aby człowiek nie musiał choć przez chwilę użyć mózgu, że pewnie nie ma takiej możliwości, aby ludzie mogli w ten sposób przechodzić prze tory. Bo a nuż się jakiś zabije, bo nie wpadnie na to, że na torach też trzeba się rozejrzeć.

  • ~Arteks 2021-01-14
    23:02:42

    8 9

    @dador - jak pociągi jeździły 30 km/h to takie płytowe przejście byłoby możliwe ale nie przy obecnych prędkościach. Tam pociągi pasażerskie czy lokomotywy luzem mogą jechać nawet 120 km/h. PKP nigdy by się na coś takiego nie zgodziły. A czy kładka na Budowlanych jest niepotrzebna czy też niepotrzebne są pasy? Jeśli się wymalowało w tym miejscu pasy - to po co młodzież ma chodzić kładką... To jest faktycznie taki absurdalizm - ale jak widać obecne władze sterują Rybnikiem już 6 lat ale pomysłu na rozwiązanie takich absurdów nie mają. Jest taka kładka w okolicy targowiska w dz. Boguszowice - bardzo dużo osób z niej korzysta. Jest przejście podziemne pod stacją kolejową - też mnóstwo ludzi w kierunku Meksyku z niego korzysta.

  • ~spirit-of-the-town 2021-01-15
    09:25:10

    14 0

    Lepiej żeby kładkę wybudowało PKP, bo jeśli weźmie się za to miasto, to koszt wyniesie jakieś 2 - 3 miliony, później z powodu nieprzewidzianych okoliczności trzeba będzie dołożyć jeszcze milion a czas budowy to jakieś półtora roku.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5077