zamknij

Wiadomości

Zamkną w poniedziałek rondo Mikołowskie. Inaczej pojadą autobusy. Zobacz objazdy

2017-06-16, Autor: 

Przypominamy, że w związku z trwającą przebudową ronda Mikołowskiego (skrzyżowanie ulic Wyzwolenia – Mikołowska – Sybiraków) od 19 do 27 czerwca, zaplanowano całkowite zamknięcie ronda.

Reklama

Wprowadzone zostaną następujące objazdy:

- Objazd Żory:

Rondo Gliwickie (DK 78), ul. Gliwicka (DK 78), rondo Europejskie (DK 78), ulica Obwiednia Północna, rondo Larissa, ulica Wielopolska, ulica Mikołowska (DW 925), ulica Przemysłowa, ulica Karola Miarki, ulica Prosta (DW 935).

- Objazd Katowice:

Rondo Powstańców Śląskich, ulica Żorska (DW 935), rondo Żorskie, ulica Prosta (DW 935), ulica Karola Miarki, ulica Przemysłowa, ulica Mikołowska (DW 925),

oraz:

rondo Gliwickie, ulica Gliwicka (DK 78), rondo Europejskie (DK 78), ulica Obwiednia Północna, rondo Larissa, ulica Wielopolska, ulica Mikołowska (DW 925).

Objazd Gliwice:

Rondo Powstańców Śląskich, ulica Żorska (DW 935), rondo Żorskie, ulica Prosta (DW 935), ulica Karola Miarki, ulica Przemysłowa, ulica Mikołowska (DW 925), ulica Wielopolska przez rondo Larissa, ulica Gliwicka (DK 78)

Objazd Racibórz:

Rondo Powstańców Śląskich, ulica Żorska (DW 935), rondo Żorskie, ulica Prosta (DW 935), ulica Karola Miarki, ulica Przemysłowa, ulica Mikołowska (DW 925), ulica Wielopolska, rondo Larissa, ulica Obwiednia Północna, rondo Europejskie, ulica Gliwicka (DK 78), rondo Gliwickie, ulica Kotucza (DK 78, DW 935).

W związku z robotami na ul. Mikołowskiej od godziny 7:00, dnia 19.06.2017 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone też zmiany w obsłudze linii komunikacji miejskiej. W kilku przypadkach ulegnie zmianie tylko trasa przyjazdu a w kilku również obsługiwane przystanki.

Linia 15

Dla kierunku Rybnik Boguszowice Osiedle Pętla
-z obsługi wyłączony będzie przystanek Rybnik Paruszowiec Piaski Huta Silesia.
Dla kierunku Rybnik Dworzec Autobusowy
-z obsługi wyłączone będą przystanki: Rybnik Paruszowiec Piaski Huta Silesia i Rybnik Północ Wyzwolenia.

Linia 16

- z obsługi wyłączony będzie przystanek Rybnik Północ Karolinka.

Linia 17, 18, 19, N4

Kierunek Leszczyny Osiedle
-z obsługi wyłączony będzie przystanek Rybnik Północ Karolinka.

Linia 28

Kierunek Rybnik Paruszowiec - Piaski Przemysłowa
- z obsługi wyłączone będą przystanki: Rybnik Północ Karolinka i Rybnik Paruszowiec Piaski Huta Silesia.

Kierunek Rydułtowy na odcinku Paruszowiec - Piaski Przemysłowa, Rybnik Śródmieście Sąd
-z obsługi wyłączony będzie przystanek Rybnik Paruszowiec Piaski Huta Silesia.

Z uwagi na możliwość zmiany natężenia ruchu mogą wystąpić znaczne odchylenia od planowanego rozkładu jazdy.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 27

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (25):
  • ~Arteks 2017-06-16
    12:03:42

    33 44

    Najbardziej na tym ucierpią pasażerowie autobusów do Leszczyn i busów Intera do Katowic. Szczególnie jeśli na Miarki traficie na przejeździe na pociąg towarowy któremu się nie śpieszy... ;) Lepiej jechać pociągiem który na przejazdach nie musi stać i nie jedzie objazdami. :)

  • ~foka 2017-06-16
    12:05:02

    54 6

    No to ulica Wielopolska zakorkuje się na dobre.
    Powodzenia dla wszystkich którzy będą musieli jechać tą drogą...

  • ~totrzebaskomentowac 2017-06-16
    12:12:48

    No to będzie bajzel!!! Dobrze, że zaczynają się wakacje, to ruch będzie trochę mniejszy.
    A Pan Prezydent powinien tam mieć dyżur... I na bieżąco obserwować co się będzie działo na objazdach.
    Może jeszcze gdzieś zlikwiduje rondo?

  • ~master4k 2017-06-16
    12:38:15

    Drodzy Kierowcy! Sobie i Wam z całego serca życzę, żeby był to ostatni tak bardzo głupi pomysł w tym roku...

  • ~PeterSnuffer 2017-06-16
    13:17:38

    57 8

    Jadąc od strony Kamienia w kierunku centrum można przecież skręcić w prawo przed rondem i ominąć to przez osiedle domków. Ciekawe czy specjalnie usunięto z mapy tą uliczke :)

  • ~ 2017-06-16
    14:44:35

    55 2

    ciekaw jestem (także we własnym interesie), czy nasi "fachowcy" z magistratu przewidzieli zmianę cykli świateł na Mikołowskiej/Wielopolskiej/Gliwickiej adekwatnie do nowego rozkładu natężenia ruchu, obawiam się że nie, lub "nie da się"

  • ~odl 2017-06-16
    14:55:28

    20 3

    @PeterSnuffer - ale zdajesz sobie sprawę, jaki tam stoi znak i że te objazdy są wyznaczone też dla ciężarówek?

  • ~Archipelag 2017-06-16
    16:37:58

    39 2

    @odl Gdyby się komuś chciało, to by zrobił dwie mapki. Zakazu wjazdu nie ma. Z drugiej strony jeździć będą przez BP. Znak na Gliwickiej, z informacją o objeździe, jest tak ładnie zasłonięty przez gałąź wiszącą metr przed nim że czekam na pierwszego zawracającego przed rozkopanym rondem tira.

    Ktoś tu pisał pod poprzednim artykułem, że światła nie zmienią przejezdności. Bo i zmienić w tym miejscu: nie mogą i nie mają. Jedyne co zmienią to to, że stojący (i stać będą dokładnie tyle samo) przestaną blokować kierunek Wyzwolenia - Sybiraków. Ale czy to wiele zmieni... :)

    Wymieniono światła na Wielopolska-Gliwicka. Pod koniec prac przez może dwa dni światła pracowały w trybie awaryjnym. Nie słyszałem o żadnym wypadku w tym miejscu wtedy czy stłuczce. A przejazd w ciągu dnia jak nigdy płynny :) Po wymianie światła działają gorzej niż przed. Na co ta wymiana?! Urządowi się nie chce lub nie potrafi skontrolować czy światła pracują co najmniej tak samo jak przed wymianą. To samo było i jest po wymianie chyba dwa lata temu świateł w Ochojcu. Dodatkowo, zamiast zrobić pętle dla skręcających w lewo, to są wymuszone zielone dla tych kierunków, gdzie skręcają pojedyncze samochody - dopłacamy wszyscy w paliwie za takie nieprzemyślane decyzje.

  • ~Archipelag 2017-06-16
    18:13:42

    49 5

    Dwa lata temu, na potrzeby drogi pszczyna-racibórz robili badania natężenia ruchu. Poprawcie mnie, ale czy są gdzieś dostępne wyniki tych badań? Czy te badania przypadkiem nie pokazały tego, że ta droga niewiele zmieni?! Zwróćcie uwagę jak czasem, mniej lub bardziej świadomie mówią: "może", "zobaczymy", "trudno powiedzieć" :)
    Wiadukt na Chwałowickiej składa się z dwóch części. Czy to naprawdę jest takie niemożliwe do wykonania aby grodzicami zabezpieczyć jedną część, rozebrać drugą, poszerzyć, a następnie poszerzyć resztę?! Zrobić zjazd w prawo na rondzie w 3 Maja? Wystarczy raz, drugi przejechać tymi drogami w godzinach 8-10, czy 15-17 aby dojść do takich wniosków. Problem w tym, że urzędnik o tych godzinach jest już dawno w pracy lub z powrotem w domu - i nie ma okazji tego doświadczyć :) Policzcie sobie ile wydajemy na paliwo wszyscy stojąc w tym korku, dla uproszczenia raz dziennie, przez 5 minut. Odkładając taką kwotę przez 5 lat, każdy kupi już sobie konkretny rower. Pomijam stracony czas. Tych samochodów są setki, tysiące dziennie. Wiadukt nie jest miasta tylko pkp ? - Ok, to Urząd powinien co miesiąc do pkp pisać i się przypominać z problemem, żądać.. - środki z ue się skończą to powiedzą, że nie ma pieniędzy...
    Co się musi znowu stać w tesco przy Żorkiej aby znowu wrócił temat drugiego wyjazdu? Do lidla mało kto jeździ, chociaż taka droga ruchliwa - bo się człowiekowi przypomni ile straci stojąc na światłach na wyjeździe.
    Rudera na Mikołowska-Wielopolska. Jeśli radni, urząd, nie mają odwagi podnosić takich tematów, to czy może nie trzeba zrobić referendum, aby mieszkańcy opowiedzieli się czy są za tym aby to wyburzyć i upłynnić przejazd w tym miejscu czy nie. W czym jest problem aby po drugiej stronie drogi wykupić fragment sadu i przynajmniej nie przedłużyć prawoskrętu? Nie zrobić zielonej strzałki w prawo. A niech zapłacą temu właścicielowi i 200zł za metr, z naszych podatków - nam to i tak się zwróci z oszczędności paliwa!
    Jak to jest, że jak powstaje zakład zagranicznej firmy - to urzędy potrafią, i drogę zrobią, i światła postawią, aby ciężarówki miały dogodny wyjazd. A mieszkaniec niech stoi, czeka i dopłaca.
    BP przy Boguszowickim - jeśli już koniecznie chciało, to mogło się dogadać z właścicielem składu budowlanego po drugiej stronie drogi. A tak się cofamy...
    Droga Pszczyna-Racibórz jest sukcesem tych którzy xx lata temu o niej pomyśleli. Dzisiaj pojawiły się tylko środki na jej realizację.
    Czy na takich odcinkach jak Pszczyna-Żory, Rybnik-Racibórz, dzisiaj ona cokolwiek realnie zmieni, czy się spłaci cena/zysk? Jak ktoś czasem jeździ to ma swoje przemyślenia.
    Jakie my dzisiaj mamy plany na inwestycje które będą realizowane za 10, 20, 30 lat - dla których warto pozostawać w tym mieście.

  • ~rybnikus 2017-06-16
    18:34:12

    62 14

    Oj, jak fajnie, Rybnik nareszcie się cywilizuje, mamy co raz większe korki jak w metropolii a w zamian będziemy mieli dyskotekę świateł im. nieudacznika Kuczery.

  • ~pawwen 2017-06-16
    18:43:40

    8 10

    a czy przez ul. zuzlowa idzie przejechac

  • ~Lateks 2017-06-16
    19:51:28

    7 8

    Też mi problem tydzień, problem to będzie w październiku. Słyszałem że ktoś przy korkach będzie wyłączać zasilanie tych świateł....

  • ~przykopa 2017-06-16
    20:37:02

    28 4

    ~archipelag
    Pod nasypem kolejowym pomiędzy ulicą Chwałowicką i Wodzisławską istnieją praktycznie nie wykorzystane wiadukty z pięknymi dużymi łukami. Moim zdaniem należy je wykorzystać do zrobienia baypassów dla udrożnienia wąskich gardeł pod wiaduktami na Chwałowickiej i Wodzisławskiej. O tym że UM doskonale o tym wie , świadczy to że nasyła straż miejską na ulicę Jagodową , by wyłapać zdesperowanych kierowców rozpaczliwie poszukujących objazdów zakorkowanych pod wiaduktami dróg

  • ~Arteks 2017-06-16
    20:45:42

    11 32

    @przykopa - gdybyś mieszkał w Rybniku (lub chociaż czytał artykuły ze zrozumieniem) to byś wiedział, że właśnie pod tym mostem (a nie jak mylnie nazwałeś go wiaduktem) będzie budowana nowa trasa zwana Śródmiejską która ma być oddana do użytku łącznie z I odcinkiem obwodnicy.

  • ~Wiesław Danyłko 2017-06-16
    22:04:06

    12 7

    ~archipelag: bardzo dobrze napisane ! Popieram i zgadzam się !

  • ~Damian Jarosz 2017-06-17
    00:52:52

    24 8

    Pomysł w stylu świateł na deptaku Sobieskiego/Powstańców z Łony. Najgorsze jest to że ktoś takie bzdety wymyśla, ktoś to sprawdza i na koniec pod tym się podpisuje. Ktoś wymyślił że rondo korkuje miasto ale chyba nie dojrzał że to wina świateł przy Purmo. Takie decyzje pokazują tylko jakie "mondre" głowy "żondzom" i wywalają kasę w błoto. Mam jeszcze nadzieję że rondo zostaje i tylko zetną ten beton który utrudnia widoczość.

  • ~swojadroga 2017-06-17
    09:41:17

    3 3

    ~PeterSnuffer - Ani ul.Stawowa, ani ul. Sosnowa nie zniknęły z mapki. Dalej ulicą Groborza do Przemysłowej (przy kościele) i przez przejazd kolejowy do ulicy Ogrodowskiego, która już prowadzi do ulicy Prostej.

    Winne nie są tylko światła Mikołowska-Przemysłowa, tylko również rozmiar (średnica i jego wysokość) ronda Mikołowskiego i niestety głupota kierowców blokujących samo rondo. Zresztą nie tylko to rondo.

    Dla mnie sensowne rozwiązanie, to ulica Wielopolska i Mikołowska na odcinku od świateł z Wielopolską i Stawową do BP powinny zostać ulicami jednokierunkowymi.

  • ~Lateks 2017-06-17
    11:49:24

    7 3

    ~Damian Jarosz mądrze prawisz, ja tylko dodam że najgorsze w tym wszystkim jest to że cała likwidacja ronda była spowodowana tym że nie doszło do remontu wiaduktu na żorskiej. Taka głupota jak barierki odgradzające rowerzystów od trawnika na ul.Rudzkiej.

  • ~Lateks 2017-06-17
    11:51:55

    6 5

    ~swojadroga pisz takie głupoty a ta banda kretynów z UM je wprowadzi i chcą się wrócić będziesz jechać 10km do okoła miasta stojąc w korkach.

  • ~Lateks 2017-06-17
    13:46:50

    11 6

    Tak to bywa jeśli w UM nie widzą możliwości zmniejszenia podatków a muszą na coś pieniądze wydawać żeby udowodnić że ich stanowisko w UM jest potrzebne....

  • ~swojadroga 2017-06-17
    14:09:00

    14 14

    ~Lateks - od początku to rondo było kiepskim pomysłem w tej formie. Po pierwsze za wysoka wyspa, po drugie zbyt mała średnica dla zachowania większej płynności ruchu, po trzecie bliskość świateł na skrzyżowaniu Mikołowska-Przemysłowa.
    Podobny problem jest pomiędzy rondem gliwickim a rondem na Budowlanych. Światła na skrzyżowaniu Kotucza-Rudzka, plus notoryczne nie używanie przez pieszych kładki przy DKM kończy się długim sznurem aut.
    I czy się Wam podoba, czy nie, niestety zachowanie samych kierujących ma też wiele wspólnego z korkowaniem się miasta. Kiedy nie ma możliwości budowania kolejnych pasów ruchu, to trzeba znaleźć jakiej sensowne rozwiązanie. A póki co mówicie, że każde rozwiązanie jest głupie, ale nic sensownego nie potraficie zaproponować.
    Same światła też wymagają poprawek, ale nie jest lekarstwo na wszystko.
    Trzeba się uderzyć w pierś jako kierowcy i przypomnieć sobie o zakazie wjazdu na skrzyżowanie, kiedy nie można go opuścić.

  • ~Marcin Dębosz 2017-06-17
    16:19:36

    18 7

    Fajnie sie eksperymentuje za nie swoje pieniadze. Pytanie jak ten pomysł nie wypali to można zglosic to do prokuratury albo gdzieś aby winni zostali ukarani? Przy okazji zgłoszę swiatla " indukcyjne " na wielopolskiej gdzie korki czesto sięgają aż za zakręt bo indukcja nie wyrabia. Banda kretynow i pociotków bez mózgów w kazdym aparacie państwowym.

  • ~qwer 2017-06-17
    18:34:41

    13 5

    Będąc w Londynie (druga strefa ruch naprawdę duży) widziałem rozwiązanie które wtedy naprawdę mnie zdziwiło.Rondo z światłami.Oczywiście światła nie zawsze działały było to uzależnione od natężenia ruchu.Można by było w tym wypadku zrobić podobnie myślę że to rozwiązanie sprawdziło by się w tym miejscu.

  • ~kierowca bombowca 2017-06-18
    20:39:59

    9 3

    to wszystko śmierdzi złodziejstwem, wymiana dobrych swiateł na inne na weielopolskej/gliwickiej, teraz te rondo i znów swiatła a prezydencik sie cieszy

  • ~ 2017-06-18
    23:23:08

    4 0

    nie tylko to, kto miał interes w tym, by zbudować wyjazd prywatnej stacji paliw kosztem pogorszenia układu komunikacyjnego w mieście ( rondo przy Raszowcu), bo nie podejrzewam że decyzja została wydana z głupoty i braku wyobraźni osób decyzyjnych

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5313