zamknij

Wiadomości

Wypadek na ul. Gliwickiej. Kobieta została potrącona na pasach, jest w ciężkim stanie

2015-11-30, Autor: 
Rybniccy policjanci wyjaśniają okoliczności wypadku drogowego, do którego doszło dzisiaj na ul. Gliwickiej w Rybniku. W wyniku potrącenia przez samochód osobowy, obrażeń doznała 59-letnia kobieta, która przechodziła na oznakowanym przejściu. Pokrzywdzona została przewieziona do rybnickiego szpitala. Kierujący samochodem był trzeźwy.

Reklama

Do wypadku doszło dzisiaj, około 5.50 na ul. Gliwickiej. - Jak wstępnie ustalili policjanci z wydziału ruchu drogowego, kierujący samochodem marki Fiat, 45-letni mieszkaniec Bogunic, jadąc w kierunku ul. Kotucza, nie udzielił pierwszeństwa pieszej i potrącił przechodzącą przez oznakowane przejście dla pieszych 59-letnią rybniczankę. Kobieta w ciężkim stanie została przewieziona do szpitala – wyjaśniła sierż. Anna Karkoszka z KMP w Rybniku. Kierujący fiatem w chwili zdarzenia był trzeźwy. Dokładne okoliczności wypadku zostaną wyjaśnione w prowadzonym przez rybnickich mundurowych, postępowaniu przygotowawczym.Rybnicka policja apeluje do wszystkich pieszych użytkowników dróg o zasadę ograniczonego zaufania i szczególną ostrożność, nawet jeśli poruszają się po oznakowanym przejściu dla pieszych, które powinno gwarantować im bezpieczeństwo. Sekunda nieuwagi może często zadecydować o czyimś życiu.
Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (31):
  • ~Anett108 2015-11-30
    13:38:10

    0 28

    Strach sie bać teraz wyjść na ulicę , nie raz gdy przechodziłam na pasach kierowcy nie potrafili się zatrzymac i z piskiem próbowali się zatrzymać.

  • ~Arteks 2015-11-30
    13:48:04

    0 42

    @anett108 - a wiesz dlaczego co raz więcej tego rodzaju wypadków? Co raz więcej pojazdów na drogach, co raz większa roszczeniowość kierowców i nieliczenie się z innymi, za kierownicą siedzą przypadkowi ludzie, nie mający predyspozycji do kierowania pojazdami. Zauważcie, przejścia dla pieszych są co raz lepiej oznaczone, co raz lepiej oświetlone, prędkość w miastach ograniczona do 50 km/h, w wielu miejscach nawet do 40 km/h, media pełne informacji o tragicznych wypadkach na pasach i... prawie żadnej poprawy, co raz więcej wypadków tego rodzaju. To już drugi taki wypadek w Rybniku w ostatnim tygodniu i któryś tam w tym roku... Dlatego apel do władz miasta - dążcie do uspokojenia ruchu w Śródmieściu miasta, do zmniejszenia ruchu pojazdów indywidualnych na rzecz transportu miejskiego, twórzcie nowe pasaże bez ruchu samochodowego i bus-pasy aby autobusy były bardziej mobilniejszym środkiem transportu. W niektórych miejscach przydałyby się przejścia podziemne lub kładki nad drogą dla pieszych i rowerzystów. No i niestety policja powinna częściej kontrolować przestrzeganie przepisów drogowych w najruchliwszych miejscach miasta.

  • ~Luiza 2015-11-30
    13:59:52

    92 0

    Niektórzy piesi nie powinni wychodzić nas ulicę (nie mówię tu o tej kobiecie ) ale czasami zachowanie pieszych woła o pomstę do nieba...idą takie święte krowy ,nie patrząc czy jedzie samochód czy nie,włażą na drogę...a ty kierowco się martw...

  • ~Kryszta 2015-11-30
    14:06:06

    71 0

    Nie wiem czy więcej kładek coś da. Na jedynej kładce jaką znam w Rybniku nad ul. Budowlanych jeszcze w życiu nie widziałam żadnego pieszego. Wszyscy i piesi i kierowcy powinni zachować więcej ostrożności, szczególnie w taką pogodę jak była dizsiaj.

  • ~ 2015-11-30
    14:11:00

    0 7

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~mb3366 2015-11-30
    14:11:30

    44 0

    Arteks, zgadzam się, przejścia dla pieszych są coraz bardziej widoczne, ale wlasnie nie to... Patrzac na zdjecie zdarzenie mialo miejsce na przejsciu obok psychiatryka. Tam rosną wysokie drzewa i sam w te wakacje rozwaliłbym pieszego na pasach, a piratem nie jestem. Ok teraz nie ma za duzo lisci ale w lecie piesi wychodzą z cienia i nie są na tym przejściu tak dobrze widoczni. O 5.50 lało dosyć mocno więc droga śliska, szyba może i zaparowana, piesi też próbują między krpolami uciekac, żeby nie zmoknąć..... no i wyszło. Ja jedynie podpisuje się nogami i rękami pod petycjami o noszenie odblasków i moim zdaniem powinny być obowiązkowe nie tylko na nieoswietlonych drogach. Tak czy inaczej zdrowia zycze.

  • ~AdHoc 2015-11-30
    14:14:36

    48 0

    W tym miejscu jest fatalna widoczność, od strony domów na przeciwko szpitala brak jest oświetlenia co powoduje że piesi wychodzą z mroku, a dodatkowo drzewa zasłaniają przejście. Niestety lampy w tym miejscu nie spełniają swojej roli.
    Bardzo wysoka cena za brak widoczności, niestety ofiarą w takim wypadku może być nie tylko osoba która została potrącona

  • ~ 2015-11-30
    14:15:45

    59 0

    Lało jak z cebra - pewnie nie widział... a piesza jak nic ubrana w ciemne rzeczy.

  • ~ 2015-11-30
    14:16:58

    0 94

    Niech sobie kupi Soczewki i okulary jak jest Ślepy kto takim osoba daje prawo Jazdy chyba jakis pijany instruktor.....

  • ~ 2015-11-30
    14:21:14

    0 66

    cale życie tam mieszkam i wiem jak tam wygląda nie raz przechodziłem tamta droga i wiem jak wygląda a ze drzewa są to co z tego ? to nie jest lotnisko tylko droga on nie lądował tylko jechał i droga jest dobrze oświetlona tylko nie zachował ostrożności mimo to ze pada deszcz to po pierwsze a po drugie to co cie obchodzi jak była ubrana skoro przechodziła na pasach i ona miała pierwszeństwo a nie jakiś ktoś co jechał jak by jakaś wyścigówką dla niego odpowiedni jest rower a nie auto....

  • ~lordofthedrinks 2015-11-30
    15:10:27

    34 0

    Trzeba naprawdę bardzo mocno przypatrzeć się na niektórych przejściach aby w taką pogodę i o tej porze zauważyć pieszego w barwach maskujących wchodzącego tuż przed samochód. Czarne spodnie, czarna kurtka i przekonanie że kierowca nas na pewno widzi są przyczyną nieszczęść. Takich przejść jak to jest w Rybniku na pęczki....nieoświetlone lub za zakrętami. Najgłupszą lokalizacją przejścia w Rybniku jest to na Żorskiej obok media tuż za wiaduktem. Ktoś nieznający Rybnika jadąc w stronę centrum, ma przejście tuz za łukiem....

  • ~misiek90 2015-11-30
    15:19:46

    33 0

    Pieszy o tej porze jest mało widoczny nawet jeżeli przejście dla pieszych jest oznakowane dobrze, kierowca jadący przepisowo ma problem żeby zobaczyć czy ktoś chce przejść przez jezdnię a zwłaszcza jezeli padał deszcz widoczność spada, piesi również powinni uważać zanim wejdą na pasy światła samochodu sa widoczne z większej odległości i powinni mieć ograniczone zaufanie.

  • ~ 2015-11-30
    15:55:44

    19 0

    Przecież tam jak jest ciemno to ciężko kogoś dostrzec na przejściu, a co dopiero dzisiaj. Widoczność jest tam niemalże zerowa w taką pogodę... Do tego piesi którzy wychodzą z założenia, że im bardziej na czarno się ubiorą tym lepiej... W porządku, miała pierwszeństwo (pod warunkiem, że była już na pasach), ale litości, tam bardzo mało potrzeba żeby kogoś rozjechać. Tak jak na większości przejść, tragicznie oświetlonych.

  • ~xander 2015-11-30
    16:17:05

    8 0

    Arteks,zgadzam się z Tobą co do tych kładek nad jezdnią,no ale i tutaj jest właśnie pies pogrzebany,prosty przykład kładka na Budowlanych-setki dzieciaków z Ekonomika i pobliskich szkół mogłoby i powinno z niej korzystać ale po co skoro pod tą samą kładką ktoś MĄDRY umieścił przejście dla pieszych na jezdni,pomijając fakt że kładka to nie mały wydatek to i tak z niej nikt nie korzysta (chyba że potencjalny samobójca). Wszystko jest do zrobienia tylko z głową.

  • ~auralfloat 2015-11-30
    16:34:03

    0 16

    Co za absurdalna sytuacja. Potrącić kogoś kto nie wtargnął, wbiegł nagle na pasy, tylko już się tam znajdował. Należałoby sprawcę skierować na badania okulistyczne i być może neurologiczne.Jeżeli kobieta jest teraz w ciężkim stanie, (mam nadzieję że z tego wyjdzie) to chyba delikwent mógł jechać ponad 50km/h, dlatego uzasadnione jest ograniczenie prędkości w centrach miast do 30 czy nawet 20km/h.

  • ~ 2015-11-30
    16:44:44

    18 0

    Zawsze sprawdzam zanim wejdę na ulicę zdaję sobie sprawę, że to ja ma wiele do stracenia a nie kierowca pojazdu.

  • ~Anett108 2015-11-30
    17:11:23

    3 0

    Tak rozumiem że trzeba chodzić z odblaskami w nocy i że kierowcy też nie zawsze wszystko zauważa czy jak ktoś jak nie wiadomo co sobie wejdzie,ja przechodzilam na pasach też na gliwickiej tylko bliżej basenu i było rano światła czerwone dla kierowców a młody człowiek jechał ponad 100 w biały dzień,nie bronie nikogo ale nie przesadzajmy że piesi nie uważają skoro ostatnio tyle wypadków.

  • ~mewa74 2015-11-30
    18:22:03

    10 0

    Widząc znak przejście dla pieszych, wiem, że zbliżam się do miejsca gdzie muszę mieć przysłowiowe oczy dookoła głowy. Zwalniam, szczególnie w takie dni jak dziś. Pieszemu ustępuję zawsze.

  • ~Dintojra 2015-11-30
    18:25:47

    4 0

    Fajnie by było gdyby w Polsce wreszcie zapanowała moda na odblaski czy jakieś delikatne ledy przypięte np. do ramienia - w DE jest to zupełnie normalne i nikt się nie wstydzi, że dba o swoje zdrowie i życie.
    Druga sprawa: po jaką cholerę te lampy są zainstalowane tak wysoko ? na ul. Gliwickiej właśnie od tego przejścia aż do Maryny w lecie lampy oświetlają liście na drzewach, a nie ulicę. To przejście powinno mieć ewent. taką mocną lampę nad nim, bo w taką pogodę, gdy inne pojazdy jadące z naprzeciwka oślepiają, a piesi wychodzą zza drzewa z cienia to o taki wypadek nietrudno.

  • ~ 2015-11-30
    18:31:14

    0 13

    Dla uzasadnienia wszystkim powiem tylko tyle Moja Mama Chodziła dziennie tamta drogom do pracy przez 30 Lat i nigdy się taka sytuacja nie zdarzyła a uwieście mi ze rożna pogoda była moim zdaniem tak czy nie ale kierowca był nie ostrożny bo po zdjęciu widać ewidentnie ze była na środku jezdni kto mnie poprze z góry Dziękuje :(

  • ~Utherino 2015-11-30
    18:41:46

    17 0

    Czytam te komentarze i od razu można zauważyć kto z Państwa nie posiada uprawnień do kierowania pojazdów. Otóż wszystkich tych, którzy nie posiadają prawa jazdy zapewniam, że w mroku i gdy pada deszcz jezdnia tak odbija światła pojazdów nadjeżdżających z przeciwka, że naprawdę ciężko zaobserwować co dzieje sie na chodniku, nawet jeżeli nie ma drzew i mam dobrze oznakowane przejście. Jeżeli ktoś mi nie wierzy to moża sobie zrobić badania okulistyczne na" olśnienie", to może wtedy osoby bez prawa jazdy zrozumią o czym piszę. W tych warunkach ograniczenie prędkości do 40 km/h nie wiele sie zda, a jazda 20 km/h? Bądzmy poważni :). Myślę żę kładek czy przejść podziemnych w Rybniku nie trzeba budować bo aż tak powalającego natężenia ruchu to nie mamy, a ludzie i tak korzystać nie będą (w końcu czasu na nic nie mamy) Pieniądze można zainwestować inaczej. Podoba mi sie pomysł z usprawnieniem komunikacji miejskiej bo w Rybniku naprawdę słabo to wygląda. A tak na marginesie ja i moja rodzina też często bywamy pieszymi i zawsze staramy sie mieć coś odblaskowego, bo wiemy ile to znaczy dla nas i dla kierowcy (pamiętajmy że on też ma sumienie) Poszkodowanej Pani życzę zdrowia.

  • ~Arteks 2015-11-30
    18:56:35

    0 3

    Możecie mnie minusować ile chcecie ale piszę prawdę. Sam jestem kierowcą ale nieroszczeniowym i szanującym innych użytkownikó dróg, pieszych i rowerzystów. Jeśli za coś takiego jestem wytykany to czuję się bohaterem. ;) I zgadzam się z Adamem Sz. który pisze o problemach z wzrokiem niektórych kierowców. Ci którzy narzekają na to, że współcześnie jakieś miejsca w mieście są nieoświetlone - chyba powinni iść do okulisty lub zrezygnować z prowadzenia pojazdem po zmroku. Nie znam pasów w Rybniku które nie byłyby oświetlone i niewidoczne dla kierowców. @xander75 - dlaczego ciągle podajecie nieadekwatny przykład, sami wiedząc że w wielu miastach kładki i przejścia dla pieszych świetnie się sprawdzają? Kładka na Budowlanych była bardzo dobrym pomysłem tylko pytanie, dlaczego nikt z Urzędu Miasta nie ma odwagi aby zlikwidować tam to przejście dla pasów i ogrodzić ulicę bramkami. Tam nawet nie tyle chodzi o bezpieczeństwo pieszych ale o to, że niepotrzebnie tamują ruch idąc całymi stadami. A mogliby korzystać z kładki. To nie kładka jest złym pomysłem ale to, że koło niej umieszczono pasy!

  • ~eljot13 2015-11-30
    19:14:12

    2 0

    myślę, że ~Arteks ma sporo ciekawych spostrzeżeń, ale z pewnością przejścia dla pieszych, przynajmniej niektóre winny być lepiej oświetlone, czasem w niekorzystnych warunkach pogodowych widoczność jest słaba i łatwo o nieszczęście. I zaręczam, że wzrok ma w porządku, ale są przejścia w Rybniku niedoświetlone. Na pewno w takich warunkach kierujący powinni jechać uważniej ale niestety zmotoryzowani mają w głębokim poważaniu uważną jazdę, co widać niestety nieomal codziennie, wszak są królami szos. Dlatego bardzo ważne jest działanie prewencyjne policji...z tym, że to akurat to pobożne życzenie. Panowie w niebieskim wolą czaić się pod focusem i łupić pieszych- łażących zresztą jak gęsi obok przejścia dla pieszych i ścigać się z punciakami...

  • ~IS 2015-11-30
    21:07:59

    1 0

    Widzę że Panie i Panowie KIEROWCY nigdy nie bywają PIESZYMI... Ja bywam jednym i drugim, i doskonale widzę ilość chamstwa ze strony kierowców względem pieszych. Niejeden BURAK chciał mi przejechać po butach na środku przejścia. Pod tym względem jesteśmy Europą Wschodnią czego najlepiej dowodzą ilości negatywów pod rozsądnym opiniami.

  • ~IS 2015-11-30
    21:14:22

    0 0

    No widzę że jest nowy wróg publiczny numer 1: PIESZY. Zdetronizował IMIGRANTA. Aż mnie ciarki przechodzą jak wyobraża sobie prawdziwe monstrum: PIESZEGO IMIGRANTA

  • ~auralfloat 2015-11-30
    21:22:05

    0 6

    ~Utherino, najwyraźniej pracujesz Pan w urzędzie statystycznym czy czymś innym takim. Mam prawo jazdy (w użytku) od prawie 16 lat i jak najbardziej uważam za uzasadnione ograniczenie dopuszczalnej prędkości w ścisłym centrum miasta do powyższych prędkości. Gdy pada, szczególnie po zmroku - bardzo źle widać, ale oznacza to jedno - należy dostosować prędkość do panujących warunków, czyli nie jechać owe 50km/h, bo to nie jest nakazana prędkość tylko dopuszczalna. Panującym warunkiem jest tak możliwość znalezienia się pieszego w pobliżu lub na pasach. Do tragicznego w skutkach wypadku nie trzeba też dużego natężenia ruchu (wątpię by w takim Rybniku o 5:50 takowe wystąpiło) - w podrybnickich wsiach młodzież zajeżdża swoje niemieckie z pochodzenia leciwe bolidy nieraz ze skutkiem śmiertelnym dla pieszych.

  • ~ 2015-12-01
    00:16:59

    0 0

    Niedzielni kierowcy już znaleźli winnych: deszcz, drzewa i "ciemno ubrana". Oczywiście winna, bo przechodziłą na przejściu dla pieszych no i jeszcze ta prymitywna bezczelność w sugerowaniu jak ma się kobieta ubrać. SZOKUJĄCE! Takie komentarze powinny być piętnowane, dla mnie jako świadomego kierowcy samochodu są niedopuszczalne.

  • ~asdfzxc 2015-12-01
    00:45:23

    1 0

    Przy każdym przejściu dla pieszych powinny stać dwie latarnie (po obu stronach jezdni). Tylko nie jakiś małe gówienka zasilane z solarów, a porządna lampa. Zimą, w nocy i przy silnym deszczu pieszego widać z odległości kilku-kilkunastu metrów. Chwila nieuwagi i tak to się kończy. Ostatnio moja dziewczyna zapisała się na kurs prawa jazdy. Bodajże 10ta godzina jazd, ciemno, pada, duży ruch. Powiedziała, że nie zdawała sobie sprawy jak kierowcy mało widzą w takich warunkach. Od teraz będzie zachowywała się zupełnie inaczej jako piesza.

  • ~grzmal 2015-12-01
    06:52:41

    2 0

    zwalmy to wszystko ma smog i "niezrównowazony" transport...idąc tropem niektórych komentujących na tym portalu oszołomów....

  • ~Teddy 2015-12-01
    12:40:56

    8 0

    @Arteks - czytam pierwszy wpis i jak zwykle wrze we mnie jak Cię czytam. Wina kierowców, nie patrzą, nie widza itd. itp. Stanąłeś kiedyś 20 m od przejścia i przyjrzałeś się przez pól godziny ilu BARANÓW Na nie wchodzi??? Policzyłeś ilu: rozmawia przez telefon wchodząc na pasy, ilu pisze sms-y, ilu słucha muzy, ilu zamiast popatrzeć najpierw w lewo (czyli w stronę z której dostaną najpierw) a potem w prawo, to zawsze patrzą w odwrotnej kolejności? Ilu zatrzymało się i popatrzyło czy cos nie nadjeżdża, ilu wzięło pod uwagę, ze leje, jest ślisko, są liście, które wydłuża drogę hamowania. Ilu jest ubranych na czarno od stóp do głów (gdzie nie ma możliwości zobaczenia takiej osoby w światłach z naprzeciwka, dopóki nie zobaczysz czarnej stopy na białym pasie i wreszcie ilu rowerzystów wpada na przejście bo przejeżdżają przez nie a nie przeprowadzają rower? To ja Ci powiem. 95% pieszych nie wie jak korzystać z przejścia a do tego są takimi tępakami, ze nie potrafią zrozumieć, ze samochód waży przynajmniej tonę a oni tylko dziesiąt kilogramów, więc nic się nie stanie jeśli zatrzyma się na 10 sek. - dla własnego bezpieczeństwa. Co więcej: przed wczoraj debil a rowerze przejechał między mną a TIRem kiedy staliśmy na czerwonym pod Tesco. Przejechał w poprzek Żorskiej, przez podwójną ciągłą i nie na przejściu. Kiedy się popukałem wymownie w czoło, pokazał mi "f** you". Co Ty na to? Nauczono ludzi, że przejście to strefa nieśmiertelności, więc niech giną, skoro grają w tą grę. Game Over.

  • ~Kurz 2015-12-02
    06:01:25

    0 3


    Za mało radarów,
    Policji za mało,
    Więc we łbach szaleńcom
    Się poprzestawiało.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert Rybnik.com.pl

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Jesteś za powstaniem legalnego toru do driftu w Rybniku?




Oddanych głosów: 5313